Heippa,
Olen tehnyt nyt neljä kuukautta kahta työtä päällekkäin. Toinen on suomalaisen työnantajan leivissä ja toinen työ on sellainen, että saan tehdystä työstä korvauksen Yhdysvalloista(teen Suomesta käsin etänä työtä kyseiselle yritykselle). Olen jo ennakkoon kompensoinut tuota ulkomaan tuloa maksamalla reilusti isompaa veroprosenttia tämän Suomalaisen työnantajan kautta. Ongelma koskeekin tuota miten saan nuo ulkomaan tulot mukaan verotukseen. Kyseisessä yrityksessä kaikki työntekijät toimivat nimellä independent contractors eli Freelancer taitaa olla oikea termi tuolle. Työ on kuitenkin sellaista ettei missään nimessä saa esimerkiksi käyttää apua työn teossa, laatukriteerit ovat tiukat enkä esimerkiksi saa tehdä töitä suomen rajojen ulkopuolella . Lisäksi työkorvaus on kyseisen firman sanelema. Tuleeko tässä nyt ongelmia TYEL ja YEL kanssa? Maksan siis toisesta työstä TYEL:it ja verot Suomeen, nyt haluaisin saada mukaan myös tämän ulkomailta tulevan tulon ennen kuin käsillä on kunnon veropaukku. Tämä ulkomaan yrityshän ei minusta siis mitään kuluja maksa tuon työkorvauksen lisäksi. Osaisiko joku antaa vaikka hieman vinkkiä kuinka tässä kannattaa toimia vai käännynkö suosiolla verottajan puoleen?
Verotus tuloista
Anonyymi
0
156
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 542844
- 88964
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!12955- 49876
- 82818
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35761- 92695
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27650Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap85596- 48575