"Dieselien kysyntä on surkeaa"

Anonyymi

Näin kertoo käytettyjä autoja välittävän autoliikkeen automyyjä lehtitiedon mukaan.

77

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilman hevosmiesten uutistoimiston välikäsiä voin kertoa, että ostin juuri uuden karhean premium dieselfarkun, jonka päästöt ovat todella pienet ja moottori uusinta teknologiaa. Käyttämällä Mydieseliä osallistun ympäristötalkoisiin seuraavat 10 vuotta ja autollani on vielä hyvä arvo silloin kun Suomessakin tulee olemaan pulaa hyvistä dieseleistä. Nyt on niin Norjassa.

      • Anonyymi

        Sinä se jaksat lässyttää diesel-pelle.


      • Anonyymi

        Katso tuolta käryapina:

        www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaytetyt-autot-kelpaavat-nyt-autoliikkeille-diesel-autojen-kysynta-surkeaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso tuolta käryapina:

        www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaytetyt-autot-kelpaavat-nyt-autoliikkeille-diesel-autojen-kysynta-surkeaa/

        Tyhmä, tyhmempi, diäselmiäs.


    • Anonyymi

      Niin, paljon ajetut pikkudieselit ei kiinnosta, mutta isokoneiset oikein hyvin, niitä tuodaan ennätysmäärin Ruotsista ja Saksasta.

      • Anonyymi

        Etkö uuno tajua, että kyse on siitä ettei sitä käytettyä dieseliä saa enää myytyä Suomessa? Että rahdatkaa niitä vaan tänne muualta, mutta täällä ette saa niitä enää myytyä. Teidän täytyy sitten myydä ne rasvakeittimenne Afrikkaan.

        "diesel-autojen kysyntä surkeaa"

        www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaytetyt-autot-kelpaavat-nyt-autoliikkeille-diesel-autojen-kysynta-surkeaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö uuno tajua, että kyse on siitä ettei sitä käytettyä dieseliä saa enää myytyä Suomessa? Että rahdatkaa niitä vaan tänne muualta, mutta täällä ette saa niitä enää myytyä. Teidän täytyy sitten myydä ne rasvakeittimenne Afrikkaan.

        "diesel-autojen kysyntä surkeaa"

        www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaytetyt-autot-kelpaavat-nyt-autoliikkeille-diesel-autojen-kysynta-surkeaa/

        Koskee vain pikkudieseleitä, isot dieselautot menevät kuin kuumille kiville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee vain pikkudieseleitä, isot dieselautot menevät kuin kuumille kiville.

        Älä turhaan yritä valehdella. Uusien dieselienkin myynti on romahtanut kautta kaikkien kokoluokkien. Eri asia sitten se, että junttinuijat uittaa hullunkiilto silmissään käytettyjä diesel romuja maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä turhaan yritä valehdella. Uusien dieselienkin myynti on romahtanut kautta kaikkien kokoluokkien. Eri asia sitten se, että junttinuijat uittaa hullunkiilto silmissään käytettyjä diesel romuja maahan.

        kannattaako kamuxin osakkeita hankkia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kannattaako kamuxin osakkeita hankkia?

        Osta pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta pois

        Dieseliä ei kannata enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä turhaan yritä valehdella. Uusien dieselienkin myynti on romahtanut kautta kaikkien kokoluokkien. Eri asia sitten se, että junttinuijat uittaa hullunkiilto silmissään käytettyjä diesel romuja maahan.

        No ei kyllä isomoottoristen bensa-autojenkaan kysyntä ole suurta. Pienempää kuin isokokoisten dieselautojen.
        Syykin on selvä: kulutus huomattavan suuri ja sitä myöden isot päästöt. Ei oikein sovi nykyaikaan ja varsinkaan tulevaan aikaan. Päästöjen merkityshän on jatkuvasti korostunut ja päästörajat tiukentuvat. Bensamoottorilla ei päästä edes nykyisiin kokonaispäästötavoitteisiin, saati tuleviin yhä tiukempiin. Dieseleillä ei tämän suhteen ole vaikeuksia.
        Jos kaikki polttomoottoriautot olisivat euro6-dieseleitä, niin liikenteen osalta nykyiset tavoitteet olisi jo saavutettu ja nyt tiedossaolevienkin saavuttaminen olisi mahdollista pelkästään polttomoottoriautoilla.

        Polttomoottoriautojen kehitys on vääjäämättä menossa siten, että isommat autot ovat dieseleitä ja pienemmät bensoja. Tämä kiihtyy vielä niin kauan kuin sähkö tai jokin muu korvaa polttomoottorit. Tähän vielä menee aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä isomoottoristen bensa-autojenkaan kysyntä ole suurta. Pienempää kuin isokokoisten dieselautojen.
        Syykin on selvä: kulutus huomattavan suuri ja sitä myöden isot päästöt. Ei oikein sovi nykyaikaan ja varsinkaan tulevaan aikaan. Päästöjen merkityshän on jatkuvasti korostunut ja päästörajat tiukentuvat. Bensamoottorilla ei päästä edes nykyisiin kokonaispäästötavoitteisiin, saati tuleviin yhä tiukempiin. Dieseleillä ei tämän suhteen ole vaikeuksia.
        Jos kaikki polttomoottoriautot olisivat euro6-dieseleitä, niin liikenteen osalta nykyiset tavoitteet olisi jo saavutettu ja nyt tiedossaolevienkin saavuttaminen olisi mahdollista pelkästään polttomoottoriautoilla.

        Polttomoottoriautojen kehitys on vääjäämättä menossa siten, että isommat autot ovat dieseleitä ja pienemmät bensoja. Tämä kiihtyy vielä niin kauan kuin sähkö tai jokin muu korvaa polttomoottorit. Tähän vielä menee aikaa.

        Sähkö korvaa parhaillaan polttomoottoreja, ja tahti kiihtyy vuosi vuodelta. Tällä hetkellä sähköautojen myynti helposti tuplaantuu joka vuosi, jopa täällä perähikiällä. Dieselit korvataan välivaiheessa bensa hybrideillä, isojen dieselien myynti loppuu samalla kuin muidenkin dieselien. Dieseliin ei laiteta enää rahaa, siis R&D on käytännössä lopetettu. Valmistajien R&D panostukset ovat lähes täysin ohjattu sähköpuolelle.


    • Anonyymi

      Hain 100 tkm ajetun diesel-Volvon Ruotsista. Loistava auto. Iso kone ja sisustus nahkaa ja muutenkin kaikilla herkuilla, mm. neliveto jne. Tämä viedään käsistä vielä 250 tkm ajettunakin. Laatuauto.

      • Anonyymi

        No, juurihan tuossa edellä ollut Kauppalehden uutinen kertoi, että autokauppiaat eivät ota dieselautoja vastaan kuin pienellä pakolla???? Mietipä, kun ulkomailta tuodaan näitä halpisdieseleitä läjäpäin, niin miten markkinat täyttyy vanhoista dieselautoista ja kun kysyntä on tuota mitä autokauppias sanoo, niin kierre kohti romuttamoa sen kuin kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, juurihan tuossa edellä ollut Kauppalehden uutinen kertoi, että autokauppiaat eivät ota dieselautoja vastaan kuin pienellä pakolla???? Mietipä, kun ulkomailta tuodaan näitä halpisdieseleitä läjäpäin, niin miten markkinat täyttyy vanhoista dieselautoista ja kun kysyntä on tuota mitä autokauppias sanoo, niin kierre kohti romuttamoa sen kuin kasvaa.

        Ja jos lukisit jutun ihan ajatuksella. Puhuttiin ettei pienet dieselit kiinnosta, mutta isot kiinnostaa ja kauppa käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos lukisit jutun ihan ajatuksella. Puhuttiin ettei pienet dieselit kiinnosta, mutta isot kiinnostaa ja kauppa käy.

        Isot dieselin voi vielä vähän aikaa kiinnostaa, mutta kun juuri niitä tuodaan halvalla ulkomailta, niin markkinat täyttyy, eli isoja dieselautoja on tarjolla enemmän kuin kansalla on tarvetta, jolloin jälleenmyynti on vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isot dieselin voi vielä vähän aikaa kiinnostaa, mutta kun juuri niitä tuodaan halvalla ulkomailta, niin markkinat täyttyy, eli isoja dieselautoja on tarjolla enemmän kuin kansalla on tarvetta, jolloin jälleenmyynti on vaikeaa.

        Vanha totuus, kyllä kansa tietää! Mitä halvempia nämä suuret premium- dieselit, sitä enemmän niitä ostetaan. Kuka nyt voisi kieltäytyä ostamasta niitä, kyyti ja kestävyys on sen verran hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isot dieselin voi vielä vähän aikaa kiinnostaa, mutta kun juuri niitä tuodaan halvalla ulkomailta, niin markkinat täyttyy, eli isoja dieselautoja on tarjolla enemmän kuin kansalla on tarvetta, jolloin jälleenmyynti on vaikeaa.

        Sitähän parempi ostos se silloin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, juurihan tuossa edellä ollut Kauppalehden uutinen kertoi, että autokauppiaat eivät ota dieselautoja vastaan kuin pienellä pakolla???? Mietipä, kun ulkomailta tuodaan näitä halpisdieseleitä läjäpäin, niin miten markkinat täyttyy vanhoista dieselautoista ja kun kysyntä on tuota mitä autokauppias sanoo, niin kierre kohti romuttamoa sen kuin kasvaa.

        Itse asiassa otan vaihdossa mielummin vastaan dieselauton kuin bensa-auton.
        Terveisin autokauppias.


    • Anonyymi

      mähän jo sanoin tätä mutta diisseliuskovaiset yrittää nyt pönkittää väkisinkin fysiikanlait uusiksi kehumalla että kyllä diisel myy ja on hyvät päästöt yms, totuus on se että se on pa*****!!!!!!!!!
      nyt näitte ja ottaako kaaliin kuuntelen :=)

      • Anonyymi

        Voi sinua kirjaa kiusanhenkeä. Kyllä dieselmies tietää mitä haluaa.


    • Anonyymi

      Uusien myynti laskee paljon koska vero-ero on lähes tuplaatunut. Nykyään saat keskikokoisen bensa-auton alle 150eur / vuosi verolla. Norm bensamoottorilla. 500eur iso tosi iso raha laittaa extraa joka 12kk siitä että dieseliä käyttävä auto omistuksessa. Pienet bensaturbot vie litroissa niin lähelle dieselin että ei kannata.

      Suomessa on ainoana maana diesel henkilöautoissa korkea lisävero.

      Käytettyjä menee ja tuodaan koska hinnathan on kaikkea muuta kuin uuden auton. Jopa 4000-5000eur edullisempi kuin samanlaisen suomesta autoliikkeestä. Siinä kuittaantuu dieselvero vaikka ajaa 5000km vuodessa.

      • Anonyymi

        Erotaan Eusta ja kielletään käytettyjen autojen tuonti, eli palataan takapajulaan. Tuo on ainoa keino lisätä uusien dieseleiden myyntiä.


      • Anonyymi

        Dieselien vero on vastaavaa bensa-autoa alhaisempi, koska päästöt ovat pienemmät. Se mikä on kaikissa muissa paitsi bensa-autoissa, nostamassa hintaa on käyttövoimavero.

        Dieselien osalta käyttövoimaverolla kompensoidaan pumppuhinnassa olevaa halvempaa polttoaineveroa ja siksihän dieselin pumppuhinta on alhaisempi. Kesällä normaalisti noin 20 senttiä ja talvisin noin 15 senttiä.
        Tämän kiinteän polttoaineveron, eli käyttövoimaveron eli dieselveron vuoksihan dieseliä ei taloudellisesti kannata hankkia jos ajoja ei ole paljoa. Keskimäärin raja menee vajaassa 20tkm/vuosi, mutta raja vaihtelee kovasti merkkikohtaisesti välillä 10 tkm-30 tkm.
        Näin tuetaan ammattiliikennettä, joka on lähes 100% dieselpohjaista ja muita paljon ajavia. Jos dieselautojen käyttövoimavero siirrettäisiin pumppuhintaan, niin dieselpolttoaineen hinta noususi suunnilleen bensan hintaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erotaan Eusta ja kielletään käytettyjen autojen tuonti, eli palataan takapajulaan. Tuo on ainoa keino lisätä uusien dieseleiden myyntiä.

        Älähän nyt ole pessimisti. Tiukentuvat päästövaatimukset todennäköisesti nostavat dieselin suosiota autonvalmistajien keskuudessa.
        Bensa-autojen mahdollisuudet ovat heikkoja ja toistaiseksi ainoastaan aivan pienimmät eli alle litran bensakoneet voivat juuri ja juuri täyttää uudet tiukentuvat päästömääräykset.
        Vähänkin isommat bensamoottorit ovat katoamassa juuri tiukkojen päästörajoitusten vuoksi.

        Hybridien myyntimäärät eivät vielä millään riitä, sähköautoista nyt puhumattakaan ensi vuonna, vai oliko se seuraavana vuonna, autonvalmistajille voimaantulevien tiukkojen määräysten täyttämiseksi. Ei vaikka näiden myynti onkin kasvanut. Dieselit saattavat olla ja todennäköisesti ovat, autonvalmistajille ylimenokauden ajan pelastus eli niiden avulla autonvalmistajat onnistuvat täyttämään nuo valmistajakohtaiset päöstövastimukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän nyt ole pessimisti. Tiukentuvat päästövaatimukset todennäköisesti nostavat dieselin suosiota autonvalmistajien keskuudessa.
        Bensa-autojen mahdollisuudet ovat heikkoja ja toistaiseksi ainoastaan aivan pienimmät eli alle litran bensakoneet voivat juuri ja juuri täyttää uudet tiukentuvat päästömääräykset.
        Vähänkin isommat bensamoottorit ovat katoamassa juuri tiukkojen päästörajoitusten vuoksi.

        Hybridien myyntimäärät eivät vielä millään riitä, sähköautoista nyt puhumattakaan ensi vuonna, vai oliko se seuraavana vuonna, autonvalmistajille voimaantulevien tiukkojen määräysten täyttämiseksi. Ei vaikka näiden myynti onkin kasvanut. Dieselit saattavat olla ja todennäköisesti ovat, autonvalmistajille ylimenokauden ajan pelastus eli niiden avulla autonvalmistajat onnistuvat täyttämään nuo valmistajakohtaiset päöstövastimukset.

        "Tiukentuvat päästövaatimukset todennäköisesti nostavat dieselin suosiota autonvalmistajien keskuudessa."

        Elä jauha skeidaa tonttu. Autovalmistajat ovat kilvan ilmoittaneet, että ei ainoastaan dieselien tuotekehittely lopu, vaan myös valmistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tiukentuvat päästövaatimukset todennäköisesti nostavat dieselin suosiota autonvalmistajien keskuudessa."

        Elä jauha skeidaa tonttu. Autovalmistajat ovat kilvan ilmoittaneet, että ei ainoastaan dieselien tuotekehittely lopu, vaan myös valmistus.

        Ihan viimeisimmät uutisethan ovat päinvastaisia. Diesel onkin autonvalmistajien kannalta pelastus pienempien päästöjen vuoksi.
        Autonvalmistajillahan on tiukat tulevat vaatimukset valmistajakohtaisesti päästöjen vähentämiseksi. Bensa-autoilla ei niihin millään päästä, vaan on juuri se ongelma, joka on kompensoitava jotenkin.
        Uudet päästömäöräykset edellyttää että jos valmistaja myy paljon bensa-autoja, niin valmistajan pitää kyetä myymään vastaavasti pienempipäästöisiä autoja täyttääkseen valmistajakohtaiset päästörajat. Tässä dieselit on yksi varteenotettava vaihtoehto niin kauan kun sähköauto on käytännössä vielä marginaalinen. Tämä koskee ennenkaikkea niitä, jotka valmistavat ja myyvät paljon keskikokoisia tai isompia bensa-autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan viimeisimmät uutisethan ovat päinvastaisia. Diesel onkin autonvalmistajien kannalta pelastus pienempien päästöjen vuoksi.
        Autonvalmistajillahan on tiukat tulevat vaatimukset valmistajakohtaisesti päästöjen vähentämiseksi. Bensa-autoilla ei niihin millään päästä, vaan on juuri se ongelma, joka on kompensoitava jotenkin.
        Uudet päästömäöräykset edellyttää että jos valmistaja myy paljon bensa-autoja, niin valmistajan pitää kyetä myymään vastaavasti pienempipäästöisiä autoja täyttääkseen valmistajakohtaiset päästörajat. Tässä dieselit on yksi varteenotettava vaihtoehto niin kauan kun sähköauto on käytännössä vielä marginaalinen. Tämä koskee ennenkaikkea niitä, jotka valmistavat ja myyvät paljon keskikokoisia tai isompia bensa-autoja.

        Uusimmat uutiset eivät ole mitenkään päinvastaisia. Et vissiinkään vaan ole hyvä sisäistämään lukemaasi. Dieseleille ja bensoille on tulossa sanktioita, autotehtaat panostavat hybrideihin ja täyssähköihin. Hybridit ovat välivaihe.

        Sössöttää voit vaikka miten paljon vastatuuleen, mutta näillä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusimmat uutiset eivät ole mitenkään päinvastaisia. Et vissiinkään vaan ole hyvä sisäistämään lukemaasi. Dieseleille ja bensoille on tulossa sanktioita, autotehtaat panostavat hybrideihin ja täyssähköihin. Hybridit ovat välivaihe.

        Sössöttää voit vaikka miten paljon vastatuuleen, mutta näillä mennään.

        Jos vähän jaksaisit keskittyä lukemaasi, niin ehkä ymmärtäisitkin ehkä sisältöä.

        Kyllä, nyt satsataan sähköön, mutta valitettavasti myydään eniten bensa-autoja ja niiden osuus on vielä kasvanutkin. Sähköautojen kauppa on vielä marginaalista koko autokauppaan verrattuna.
        Valmistajilla on valmistajakohtaiset päästörajat. Ja koska bensa-autojen päästöt ovat suurimmat verrataanpa mihin tahansa muuhun käyttövoimaan, niin jos bensa-autojen myynti on suurta ja sähköautojen pieni myynti ei ’riitä’ kompensointiin, niin jotain autonvalmistajan on tehtävä. Niinpä nopein ratkaisu bensa-autojen päästöjen kompensaatioon on useinmiten dieselauto, sellainen jo löytyy useimmilta autonvalmistajilta. Ongelma vain on, että dieselautot ovat nykyisin lähinnä isoja ja kalliita automalleja, joiden kauppa ei riitä nykyisin kompensoimaan suuren pikku-ja edullisten bensa-autojen myyntiä eikä siten useimmilla valmistajilla riitä kompensoimaan bensa-autojen tuottamaa päästökuorimustakaan.
        Nythän autonvalmistajat ovat bensamoottorien osalta siirtynee hyvin pieniin moottorikokoihin yhä enenevässä määrin. Vielä muutama vuosi sitten litraiset mottorit olivat harvinaisia, nyt niitä pistetään jopa keskikoisiin autoihin. Syynä tietysti pyrkimys vähentää valmistajakohtaista päästökuormaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vähän jaksaisit keskittyä lukemaasi, niin ehkä ymmärtäisitkin ehkä sisältöä.

        Kyllä, nyt satsataan sähköön, mutta valitettavasti myydään eniten bensa-autoja ja niiden osuus on vielä kasvanutkin. Sähköautojen kauppa on vielä marginaalista koko autokauppaan verrattuna.
        Valmistajilla on valmistajakohtaiset päästörajat. Ja koska bensa-autojen päästöt ovat suurimmat verrataanpa mihin tahansa muuhun käyttövoimaan, niin jos bensa-autojen myynti on suurta ja sähköautojen pieni myynti ei ’riitä’ kompensointiin, niin jotain autonvalmistajan on tehtävä. Niinpä nopein ratkaisu bensa-autojen päästöjen kompensaatioon on useinmiten dieselauto, sellainen jo löytyy useimmilta autonvalmistajilta. Ongelma vain on, että dieselautot ovat nykyisin lähinnä isoja ja kalliita automalleja, joiden kauppa ei riitä nykyisin kompensoimaan suuren pikku-ja edullisten bensa-autojen myyntiä eikä siten useimmilla valmistajilla riitä kompensoimaan bensa-autojen tuottamaa päästökuorimustakaan.
        Nythän autonvalmistajat ovat bensamoottorien osalta siirtynee hyvin pieniin moottorikokoihin yhä enenevässä määrin. Vielä muutama vuosi sitten litraiset mottorit olivat harvinaisia, nyt niitä pistetään jopa keskikoisiin autoihin. Syynä tietysti pyrkimys vähentää valmistajakohtaista päästökuormaa.

        Kristus sentään, kaikki tuo turha kirjoittamasi hevonpaska. Ymmärsitkö kohdan hybridit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus sentään, kaikki tuo turha kirjoittamasi hevonpaska. Ymmärsitkö kohdan hybridit?

        Ymmärsin kyllä, mutta ymmärsitkö sinä koko artikkelin? Sitä kyllä epäilen vahvasti kirjoitustesi perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin kyllä, mutta ymmärsitkö sinä koko artikkelin? Sitä kyllä epäilen vahvasti kirjoitustesi perusteella.

        Vahvasti epäilen että sinä olet täydellinen idiootti. Et edes ymmärrä selkokieltä, kun autonvalmistajat ilmoittavat, että dieselien valmistus lopetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tiukentuvat päästövaatimukset todennäköisesti nostavat dieselin suosiota autonvalmistajien keskuudessa."

        Elä jauha skeidaa tonttu. Autovalmistajat ovat kilvan ilmoittaneet, että ei ainoastaan dieselien tuotekehittely lopu, vaan myös valmistus.

        "Autovalmistajat ovat kilvan ilmoittaneet, että ei ainoastaan dieselien tuotekehittely lopu, vaan myös valmistus."


        Juu:

        https://www.motor1.com/news/368004/2020-vw-golf-clean-diesel/

        https://www.motor1.com/news/377283/mazda-unveil-ultra-clean-diesel/

        https://www.fleeteurope.com/en/new-energies/europe/features/newest-diesel-engines-clean-air?a=SBL09&t[0]=Diesel&t[1]=Diesel ban&t[2]=Euro 6d TEMP&t[3]=particulate matter&t[4]=Air pollution&curl=1


    • Anonyymi

      Ylitarjonta ja hinnat romahtaneet jo. Moni ei kuitenkaan halua riesakseen noita lähes loppuunkäytettyjä "premiumeja", ovat monivikaisia ja muutenkin kalliita ylläpitää.

      "Käytettyjen ns. premium-autojen kuten Volvojen, Mersujen ja Audien valtavat tuontimäärät laskevat kyseisten autojen hintatasoa jo syöksykierteen omaisesti"

      www.is.fi/autot/art-2000006293053.html

      • Anonyymi

        Tuossa uutisessa kyllä mainittiin noiden premium autojen iän olevan yleisesti 1-4 vuotta. Ei premium vielä tuossa iässä ole juuri uutta korkkaamatonta huonompi. Toinen paikkansapitämätön väitteesi oli, ettei monikaan niitä halua. Miten sitten niiden tuontimäärät ovat ’valtavia’ kuten artikkelissa mainittiin?

        Niin, että mikä olikaan kirjoituksesi tarkoitus?

        Sehän on normaalia, että tarjonnan lisääntyessä hinnat laskevat. Useinmiten olen kyllä nähnyt päivittelyä ja valituksia laatutavaran hintojen noususta ja kallista hinnoista. Aika harvoin siitä, että niitä saa jopa reilusti halvemmalla kuin aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa uutisessa kyllä mainittiin noiden premium autojen iän olevan yleisesti 1-4 vuotta. Ei premium vielä tuossa iässä ole juuri uutta korkkaamatonta huonompi. Toinen paikkansapitämätön väitteesi oli, ettei monikaan niitä halua. Miten sitten niiden tuontimäärät ovat ’valtavia’ kuten artikkelissa mainittiin?

        Niin, että mikä olikaan kirjoituksesi tarkoitus?

        Sehän on normaalia, että tarjonnan lisääntyessä hinnat laskevat. Useinmiten olen kyllä nähnyt päivittelyä ja valituksia laatutavaran hintojen noususta ja kallista hinnoista. Aika harvoin siitä, että niitä saa jopa reilusti halvemmalla kuin aiemmin.

        Ilmiselvä ja todistettu asia, että isojen dieseleiden hinnat romahtaneet ja vielä täällä joku huuhaa väittää toista, lue tarkasti tuo Ilta-Sanomien uutinen niin ymmärrät mistä kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmiselvä ja todistettu asia, että isojen dieseleiden hinnat romahtaneet ja vielä täällä joku huuhaa väittää toista, lue tarkasti tuo Ilta-Sanomien uutinen niin ymmärrät mistä kyse.

        Väitinkö jotain tuollaista mitä kirjoitit? Dieseleistäkään en kirjoittanut halaistua sanaa. Missä kohtaa tekstissäni?
        Ja lisäksi kyse ei ollut vain dieseleistä, niitä ei mainittu edes tuossa artikkelissa. Lue tuo uutinen tarkemmin, niin ei tarvitse kirjoittaa höpöä.
        Lue tarkemmin ja rauhassa myös vastineeni niin ymmärrät mitä kirjoitin.

        Onko mahdotonta pitäytyä artikkelissa kirjoitetussa ja jos haluat kommentoida toisten kirjoituksia, niin kommentoi niitä asioita, joista on kirjoitettu äläkä keksi itse jotain muuta mitä siinä ei ollut ja kommentoi sitten sitä itse keksimääsi . Onko tämä sinulle mahdotonta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitinkö jotain tuollaista mitä kirjoitit? Dieseleistäkään en kirjoittanut halaistua sanaa. Missä kohtaa tekstissäni?
        Ja lisäksi kyse ei ollut vain dieseleistä, niitä ei mainittu edes tuossa artikkelissa. Lue tuo uutinen tarkemmin, niin ei tarvitse kirjoittaa höpöä.
        Lue tarkemmin ja rauhassa myös vastineeni niin ymmärrät mitä kirjoitin.

        Onko mahdotonta pitäytyä artikkelissa kirjoitetussa ja jos haluat kommentoida toisten kirjoituksia, niin kommentoi niitä asioita, joista on kirjoitettu äläkä keksi itse jotain muuta mitä siinä ei ollut ja kommentoi sitten sitä itse keksimääsi . Onko tämä sinulle mahdotonta?

        Premium autot ovat poikkeuksetta dieseleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitinkö jotain tuollaista mitä kirjoitit? Dieseleistäkään en kirjoittanut halaistua sanaa. Missä kohtaa tekstissäni?
        Ja lisäksi kyse ei ollut vain dieseleistä, niitä ei mainittu edes tuossa artikkelissa. Lue tuo uutinen tarkemmin, niin ei tarvitse kirjoittaa höpöä.
        Lue tarkemmin ja rauhassa myös vastineeni niin ymmärrät mitä kirjoitin.

        Onko mahdotonta pitäytyä artikkelissa kirjoitetussa ja jos haluat kommentoida toisten kirjoituksia, niin kommentoi niitä asioita, joista on kirjoitettu äläkä keksi itse jotain muuta mitä siinä ei ollut ja kommentoi sitten sitä itse keksimääsi . Onko tämä sinulle mahdotonta?

        Mäkä mäkä, dieseleitähän paljolti juuri roudataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa uutisessa kyllä mainittiin noiden premium autojen iän olevan yleisesti 1-4 vuotta. Ei premium vielä tuossa iässä ole juuri uutta korkkaamatonta huonompi. Toinen paikkansapitämätön väitteesi oli, ettei monikaan niitä halua. Miten sitten niiden tuontimäärät ovat ’valtavia’ kuten artikkelissa mainittiin?

        Niin, että mikä olikaan kirjoituksesi tarkoitus?

        Sehän on normaalia, että tarjonnan lisääntyessä hinnat laskevat. Useinmiten olen kyllä nähnyt päivittelyä ja valituksia laatutavaran hintojen noususta ja kallista hinnoista. Aika harvoin siitä, että niitä saa jopa reilusti halvemmalla kuin aiemmin.

        Etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi? Käytettyjä dieselrouskuja kyörätään tänne muualta sitä tahtia, että niistä on huomattavaa ylitarjontaa. Tässä tilanteessa niiden arvo on jo romahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi? Käytettyjä dieselrouskuja kyörätään tänne muualta sitä tahtia, että niistä on huomattavaa ylitarjontaa. Tässä tilanteessa niiden arvo on jo romahtanut.

        Sinähän et ymmärtänyt minun kirjoitustani miltään osin. Lue nyt hyvä ihminen se uudestaan ja ajatuksella. Mitään en kirjoittanut sellaista, josta kommentoit. En mitään. Vai tuliko kommenttisi väärään kirjoitukseen?


    • Anonyymi

      Dieselin loppu häämöttää.

      • Anonyymi

        Bussit ja rekatkin ovat siirtymässä sähköön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bussit ja rekatkin ovat siirtymässä sähköön

        Kaikkihan nykyisin näyttävät olevan siirtymässä sähköön. Jos/kun näin käy, niin kuinkahan moni täälläkin nyt uhoavista tulee sitä näkemään, että kaikki liikenne on sähköpohjaista. Harva, yhtä harva kuin ne, jotka näkevät dieselautoliikentten loppumisen. Se ei lopu niin kauan kuin polttiksia liikenteessä on. Bensa-autoilun loppumisen joku voi nähdäkin parhaassa tapauksessa.


    • Anonyymi

      miksi ostaa auto josta ei saa vaihdossa mitään?

      • Anonyymi

        "miksi ostaa auto josta ei saa vaihdossa mitään?"

        Jotta ajaisi sillä.


    • Anonyymi

      Isoja diiseleitä tuo Suomeen ainakin Kamux,Saka,Laakkonen,Veho ja lukematon määrä pikku kauppiaita.Hinta ei ole romahtanut,ehkä aavistuksen pudonnut..kiitos lisääntyneen tarjonnan.

    • Anonyymi

      Dieselien hinta on romahtanut, samalla sähköautoja myydään nopeammin kuin niitä ehditään tuottaa:

      ”Olemme keskustelleet nyt maahantuojan kanssa, että sitä saataisiin lisää. Näyttää siltä, että se, mitä autoa on varattu tuotannosta, ei tule riittämään. Alku on ollut todella hyvä”

      www.kauppalehti.fi/uutiset/suomen-halvin-sahkoauto-yllatti-myynnillaan-aloitus-on-ollut-taysin-kasittamaton/f41b063d-1337-4378-830d-907f2c425024

    • Anonyymi

      ei löydy myyjää joka antaa hyvän rahan vaihdossa TDI autosta-ei

      • Anonyymi

        Karttakaa dieseleitä kuin ruttotautisia. Niitä ei kohta halua kukaan.


    • Anonyymi

      Kyllä noista vielä jotain rahaa halutaan.
      Skoda Octavia
      Combi 2,0 TDI 184 4x4 Scout DSG Autom.
      Vuosimalli 2015
      209 000 km.
      17 480€
      Otin tuon esimerkiksi juurikin siitä syystä että tuon kun ostaa Rinta-Joupilta rahoitussopimuksella niin siitäpä se riemu sitten alkaakin.

    • Anonyymi

      Soijapojat ja hybridimiehet jaksaa jauhaa samaa saissee päivästä toiseen... en oikein ymmärrä pointtia.

      • Anonyymi

        Dieselapinan ongelma on juuri tuo; dieselapina ei ymmärrä päivän selviä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselapinan ongelma on juuri tuo; dieselapina ei ymmärrä päivän selviä asioita.

        Eikö sulla ole parempaa tekemistä puoli kaks yöllä kuin vinkua jostain auton polttoaineesta. Ennen vanhaan mentiin välomerkit jälkeen nakkikioskilla notkumaan, soijapojat tulee s24:een aukomaan päätään. Parempi tietysti niin sillä jos ulosanti on noin henkeviä ja hyökkäävää niin se olisi nakkikiokeilla hyvinkin epäterveellistä.


    • Anonyymi

      Rouvalle pitäisi auto päivittää. Ajattelin että jospa vähän ajetun dieselin hommais verosta huolimatta kun ne kuulema on ilmaisia. Mutta eivät ole, bensamallit on edelleen reilusti halvempia.

      • Anonyymi

        Ja lässyn lässyn. Kohta sinun kuppaisella dieselpaskallasi ei ole mitään arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lässyn lässyn. Kohta sinun kuppaisella dieselpaskallasi ei ole mitään arvoa.

        Jatka sinä haaveilua halvasta premium diiselistä. Haaveeksi jää !


    • Anonyymi

      kohta tulee auto sähkö erikseen , diiselvero tuli aikanaa juuri syystä että on tasaarvoista bensiiniautoilijoita kohtaan että kun diisel on halpaa niin pitää verottaa siis enemmän.
      joten nyt pitää samoin kohdella sähköautoja, eli käyttömaksua peliin, huom kaasukin oli ilman veroa aikansa kunnes lätkäistiin vero.

      älä nyt sähkömies pissi housuus, kyllä sulla riittää varat pikku riikkiseen veroon, eihän se siitä koskaan nouse.
      aikuiset äijät on kuin linnanmäen muinaiset sähkö autoratajunnut, ajaa käämi pohjassa, oikosulkua peläten.
      varmaan mökilläkin nostetaan puukiuas takapihalle ja kännykän akulla lämmitetään patteria jonne kustaan, kun ei vettä saa sillä sihisemään.

    • Anonyymi

      Ajan Audi RS 6 mallilla, mulle on ainakin aivan sama millä muut ajaa mutta minä ajan saatana ohi.

    • Anonyymi

      miksi ostaa auto mistä ei saa sitten vaihdossa rahaa ollenkaan-arvoton

      • Anonyymi

        No kun essonbaarissa kerrottiin, että diesel pitää arvonsa.

        Tosin samassa paikassa on kerrottu myös, että auto pitää ostaa ilman rikkoontuvia turhakkeita, kuten keskuslukitus, sähköikkunat, ilmastointi ja automaattivaihteisto.


      • Anonyymi

        Mä otan heti pihaan muutaman arvottoman diesel-Mersun. Mistähän niitä sais?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä otan heti pihaan muutaman arvottoman diesel-Mersun. Mistähän niitä sais?

        romikselta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä otan heti pihaan muutaman arvottoman diesel-Mersun. Mistähän niitä sais?

        Mitäs teet sitten kun ajaminen kielletään ja kuluttajille ei edes
        myydä dieseliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs teet sitten kun ajaminen kielletään ja kuluttajille ei edes
        myydä dieseliä?

        Joskus 2045


    • Anonyymi

      Eniten on laskenut sähköautojen hinnat. Nehän ovat suorastaan romahtanee kalleimpien osalta. Liikutaan kymppitonneissa. Ja pudotukset ovat tapahtuneet yhdessä yössä tai viikonlopun aikana.
      Nyt varmasti ottaa melkoisen taloudellisen riskin, jos sähköautoa on ostamassa.

      Dieseleiden normaali ulkomailta tulevan ylitarjonnan vuoksi olevan vanhojen ja hyvinkin paljon ajettujen dieseleiden hinnanlasku on jokseenkin olematon noihin verrattuna.

      • Anonyymi

        Sama koskee vähänkin isompia bensa-autoja. Pelkällä bensamoottorilla varustettuja isokokoisia autoja ei taida monikaan enää ostaa. Kyllä niissä on sähkömoottori rinnalla, jotta hurjia kulutus/päästöjä saadaan pienennettyä. Useimmillehan riittää päivittäisajoihin ne muutamat kymmenet kilometrit, joista noilla sähkömoottoreilla pääsee, siis lataushybrideillä.


      • Anonyymi

        Kyllä käryaasi jaksaa selitellä. Muutaman sähköauton hintaa siis laskettiin radikaalisti, niiden hinnat eivät romahtaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä käryaasi jaksaa selitellä. Muutaman sähköauton hintaa siis laskettiin radikaalisti, niiden hinnat eivät romahtaneet.

        e golfilla 30 km kovassa pakkasessa

        suomeen tuollaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        e golfilla 30 km kovassa pakkasessa

        suomeen tuollaisia?

        Dieselithän ne ennen muita talvella hyytyy. Tarvii olla oikein talvilaatua ja maski keulalla että on jotain toivoa.


    • Anonyymi

      Diesel on mainettaan parempi. Nämä dieselin parjaajat yrittävät vain rivien välissä mainostaa hybridipatteriautoa, erityisesti sitä japanialaista tohjoa.

    • Anonyymi

      Käytetytkin dieselit ovat kohta katoavaa kansanperinnettä. Ei auta dieselhörhön riehumiset palstalla siihen.

      • Anonyymi

        Kohta = yli 20 vuotta.


      • Anonyymi

        Käytetty diesel on yhtä herkästi katoavaa kansanperinnettä kuin Ruotsin ydinvoimalat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytetty diesel on yhtä herkästi katoavaa kansanperinnettä kuin Ruotsin ydinvoimalat.

        Olipa typerä kommentti. Ydinvoimaloilla tuotetaan sähköä aasi. Sähkö ei ole katoamassa, vaan se tulee nyt autoihinkin. Polttomoottori on elänyt aikansa, ydinvoima ei.


    • Anonyymi

      BMW on ilmoittanut valmistavansa dieselautoja vielä ainakin 20 vuotta ja bensamoottoriautoja vielä 30 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1371
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1104
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1060
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      859
    Aihe