Olen yrittänyt selvittää peltipoliisin sakkoa.
Ajaja toinen kuin auton omistaja. Omistaja maksanut sakon, vaikka ajaja on jo kuvassa eri sukupuolta.
Soitin oikeusministeriöön ja kysyin, kuka vastaa lainvalmistelusta?
Ohjattiin oikeustekisterikeskukseen.
Täältä ohjattiin liikenneturvakeskukseen, missä pyörii neljän vaihtoehdon nauha eli papukaija sönkkää samaa asiaa.
Missään ei sanota, mitä puhelu maksaa ja onko jonotus maksutonta.
Jonotuksen pitäisi olla maksutonta. Nyt operaattori kiittää.
Miksei laskuttaja voi tehdä itseoikaisua, jos vaikka on lasaretissa eikä myöskään kuvan perusteella ole ajanut autoa?
Itseoikaisu pitäisi kuulua kansalaisen oikeusturvaan
Entä, miten poliisia on ohjeistettu?
Paikallispoliisi sanoo, että oikeusteitse pitää valittaa eikä juurikaan kannata, koska se tulee kalliimmaksi kuin sakko.
Poliisipiiristä neuvotaan, ettei oikeastaan kannata, koska hallintokulut prosessista tulevat kalliimmiksi.
Näin sitä rationoidaan
Missä on kansalausen oikeusturva.
Ovatko alimmat oikeudet muodostuneet pullahiiriparveksi eli ruokitaan juristeja.
Hallinnollisesti kansalaisen kannalta kovin monimutkaista.
Tapauksessa voisi pyytää lääkärintodistuksen ja tiedot maksetusta laskusta ja toimittaa suoraan laskuttajalle.
Mikä byrogratia ja mitä kuvio palvelee.
Oikaisun tekijähän voi ottaa esim. esimiehiltään hyväjsynnän.
Kait aivoja voisi joskus käyttää.
Ajosakkohan on henkilökohtainen.
Vihainen kansalainen
Luotto poliisiin ja oikeuslaitokseen meni hetkessä.
Viisastelijat älkööt vaivautuko vastaamaan!
Nyt mättää
64
196
Vastaukset
Muista nyt ja ymmärrä.
Se on nykyään vero eikä sakko.
Älä siis ala valittamaan.
H.- Anonyymi
Olet väärässä.
Kyse on rikesakosta.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä.
Kyse on rikesakosta.
VKTyhmyysvero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyysvero.
Juuri näin. Auto ei liiku ilman kuskin käskyjä. Kuski tekee päätöksen joka johtaa sakkoihin, vaikka sakot olisivat helposti vältettävissä. Nimenomaan oma moka ja tyhmyysvero kyseessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyysvero.
Olet väärässä.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Auto ei liiku ilman kuskin käskyjä. Kuski tekee päätöksen joka johtaa sakkoihin, vaikka sakot olisivat helposti vältettävissä. Nimenomaan oma moka ja tyhmyysvero kyseessä.
Olet väärässä.
Miten petipotilas mitään päättää?
VK
Sen oikaisupyynnön voi tehdä poliisin sivuilla sähköisesti, ilman minnekään soittelua.
Se vaan, että se pitää tehdä ennen sakon maksamista.
Tässä tapauksessa auton omistajan pitää karhuta ajajalta ne rahat.- Anonyymi
Siinäpä se.
Ajaja on huijari. Sellainen Auer.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä se.
VKAuer tässä tarkoittaa Auervaaraa, female.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä se.
VKTyhmyydestä sakotetaan, mitäs lainaa autoaan kaikenmaailman hulttioille ja menee makselemaan heidän sakkojaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan, mitäs lainaa autoaan kaikenmaailman hulttioille ja menee makselemaan heidän sakkojaan.
Tuleeko mieleen,,että toinen on bona fides ja toinen ei.
Ja järjestelmä ei tee oikeutta vilpittömille ihmisille.
Muualtakin löytyy yllin kyllin monenlaisia esimerkkejä väärinkäytöksistä.
Mutta valittamiseen on tehty suomalainen muuri, että siitä tehdään parempaa, kun ihminen kärsii nahoissaan.
Minulla on erilainen moraalikäsitys.
Siksi haluaisin puhua rikki tuon muurin. Toivoisin, että joku hyvän ethoksen omaava juristi tarttuisi tähän.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan, mitäs lainaa autoaan kaikenmaailman hulttioille ja menee makselemaan heidän sakkojaan.
Ei ole kyse lainaamisesta.
It's a long story.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse lainaamisesta.
It's a long story.
Bengai sinäkö olit aloittaja? Aloituksesta kyllä sai sellaisen ymmärryksen ettei omistaja itse ajanut autoa, vaan joku jolle hän oli antanut oikeuden ajaa, tai joka oli sen pöllinyt, siinä tapauksessa oli kyllä tosi tyhmää maksaa se sakko itse
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai sinäkö olit aloittaja? Aloituksesta kyllä sai sellaisen ymmärryksen ettei omistaja itse ajanut autoa, vaan joku jolle hän oli antanut oikeuden ajaa, tai joka oli sen pöllinyt, siinä tapauksessa oli kyllä tosi tyhmää maksaa se sakko itse
Et sitten lukenut muita kirjoituksia mihin viittaan.
Sanooko sinulle mitään sairaus. Johdattelu.
VK
- Anonyymi
Noita sattuu.
Aina joskus mediassa kerrottu vastaavista tapauksista. Mitäpä siinä muuten, mutta jos olet jo maksanut, hommaan tullut lisämutkia. Jos asia olisi heti oikaistu, se olisi ollut rutiinimenettely. Vain todisteita pöytään, sakko peruttu. Nyt ikäänkuin olet tunnustanut asian ja siitä sitten herää kysymyksiä, kun jälkikäteen alkaa asiaa puimaan.
Ei kait siinä, todisteet kainaloon ja poliisille selittään. Kandee miettiä hyvin, miksi sakko epähuomiossa maksettu, vaikka tiedetty virheelliseksi.
=DW=- Anonyymi
Kuten kirjoitin, poliisin vastaus on, ettei oikein kannata.
Normaalisti maksu palautetaan ja lasku hyvitetään.
Vakavasti sairas ihminen ei välttämättä itse ymmärrä. Vasta sitten, kun joku toinen kertoo.
Käsittämätöntä on se, että veloitetaan kuvan kanssa henkilöä, jolla ei ole ajokorttia eikä siis ajo-oikeutta.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakavasti sairas ihminen ei välttämättä itse ymmärrä. Vasta sitten, kun joku toinen kertoo.
Käsittämätöntä on se, että veloitetaan kuvan kanssa henkilöä, jolla ei ole ajokorttia eikä siis ajo-oikeutta.
VKNormaalisti tarkoittaa tässä muunlaista laskuttajaa.
VK Anonyymi kirjoitti:
VKMutta auto on, joka on rekisterissä.
Totta meisselissä se sakko lähtee auton rekisteriin merkitylle omistajalle/haltijalle.- Anonyymi
minttupuu kirjoitti:
Mutta auto on, joka on rekisterissä.
Totta meisselissä se sakko lähtee auton rekisteriin merkitylle omistajalle/haltijalle.Totta,
Mutta, jos luit aloituksen tarkasti, niin sakko on henkilökohtainen, ajajan maksettavaa.
Pedantti maksanut heti.
Nyt kyse on oikaisusta. Maksun peruuttamisesta ja palauttamisesta. Laskun hyvityksesta.
Uuden laskun luomisesta ajajalle. Tämä on se pointti. Laskuttaja ei voi nykyisen käytännön mukaan itseoikaista vaikka niin,,että vie tarvittavat dokumentit oikaisupyynnön liitteillä poliisiin.
VK
Sarvikuonojen maa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta,
Mutta, jos luit aloituksen tarkasti, niin sakko on henkilökohtainen, ajajan maksettavaa.
Pedantti maksanut heti.
Nyt kyse on oikaisusta. Maksun peruuttamisesta ja palauttamisesta. Laskun hyvityksesta.
Uuden laskun luomisesta ajajalle. Tämä on se pointti. Laskuttaja ei voi nykyisen käytännön mukaan itseoikaista vaikka niin,,että vie tarvittavat dokumentit oikaisupyynnön liitteillä poliisiin.
VK
Sarvikuonojen maa.niissä sakoissa on niin pitkät maksuajat että hitaampikin ehtii saattaa sen oikean kuskin maksettavaksi, sakkolapussahan on mukana kaavake minkä voi täyttää jos ei omista nettiä
..
tää on taas keksimällä keksitty jankutusaloitus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niissä sakoissa on niin pitkät maksuajat että hitaampikin ehtii saattaa sen oikean kuskin maksettavaksi, sakkolapussahan on mukana kaavake minkä voi täyttää jos ei omista nettiä
..
tää on taas keksimällä keksitty jankutusaloitusTämä on niin totisinta totta, että hirvittää.
Sairastuppas aivokasvaimeen, niin tiedät paremmin.
VK
- Anonyymi
Onpa kumma, kun pysäköintivirhemaksu täytyy olla ensin maksettu määräajassa ennenkuin siitä voi valittaa.
- Anonyymi
minttupuu kirjoitti:
Eri instanssit. Poliisin sakoissa fyffet menee valtiolle, pysäköintijutskat kaupungille.
Aivan oikein, mutta helvetti, kun en huomannut sanoa sitä viestissäni.
Tosin, sillä ei ole maksamiseen mitään perustetta, että toinen menee valtiolle - toinen ei. Samaa auton käyttämisestä johtuvia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikein, mutta helvetti, kun en huomannut sanoa sitä viestissäni.
Tosin, sillä ei ole maksamiseen mitään perustetta, että toinen menee valtiolle - toinen ei. Samaa auton käyttämisestä johtuvia.Kyse on siis ylinopeussakosta, minkä peltipoliisi kuvasi ja mittasi.
VK - Anonyymi
pysäköintivirhemaksu on autokohtainen ja ylinopeus on henkilökohtainen, ellei omistaja ole itse ajanut niin hänen tulee osoittaa oikea ajaja kenen käytössä auto on kyseisenä ajankohtana ollut
eihän kukaan ole niin hullu että ottaisi toisen ylinopeus sakkoa omalle kontolleen, sillä jo muutamasta lähtee kortti määräajaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pysäköintivirhemaksu on autokohtainen ja ylinopeus on henkilökohtainen, ellei omistaja ole itse ajanut niin hänen tulee osoittaa oikea ajaja kenen käytössä auto on kyseisenä ajankohtana ollut
eihän kukaan ole niin hullu että ottaisi toisen ylinopeus sakkoa omalle kontolleen, sillä jo muutamasta lähtee kortti määräajaksiJuuri noin.
Mutta prosessi maksun jälkeen on m a h d o t o n.
Luepa aloitusteksti.
Oikeutta ei tapahdu, koska alimman oikeuden kulut ovat korkeammat kuin sakko.
Näin poliisista. Lähdepä ruuhkauttamaan alioikeutta.
Voi tosiaan olla, että kortti olisikin mennyt.
VK
Ei ole kyse hulluudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin.
Mutta prosessi maksun jälkeen on m a h d o t o n.
Luepa aloitusteksti.
Oikeutta ei tapahdu, koska alimman oikeuden kulut ovat korkeammat kuin sakko.
Näin poliisista. Lähdepä ruuhkauttamaan alioikeutta.
Voi tosiaan olla, että kortti olisikin mennyt.
VK
Ei ole kyse hulluudesta.mitä sitä kaatunutta maitoa itkemään jos on ollut niin tyhmä että on mennyt maksamaan toisen sakon omanaan, lappusessa on kyllä selvät ohjeet miten toimia jos ei ole itse ajanut autoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eihän kukaan ole niin hullu että ottaisi toisen ylinopeus sakkoa omalle kontolleen, sillä jo muutamasta lähtee kortti määräajaksiOnko sitten poliisikin hullu, kun laskuttaa miestä naisen kuvan perusteella eikä tee tarkastuskysymystä?
VK
Täälläpä nimitetään helposti tyhmäksi tai hulluksi henkilöä, joka on ollut oikeastaan oikeustoimikelvoton.
Edelleen arvosteluni kohdistuu järjestelmään ja oikaisumahdollisuuteen maksun jälkeen, minkä fiksuimmat juuri ja juuri ymmärtänevät. Anonyymi kirjoitti:
Onko sitten poliisikin hullu, kun laskuttaa miestä naisen kuvan perusteella eikä tee tarkastuskysymystä?
VK
Täälläpä nimitetään helposti tyhmäksi tai hulluksi henkilöä, joka on ollut oikeastaan oikeustoimikelvoton.
Edelleen arvosteluni kohdistuu järjestelmään ja oikaisumahdollisuuteen maksun jälkeen, minkä fiksuimmat juuri ja juuri ymmärtänevät.Se sakko lähtee rekkarin perusteella, aivan sama onko ajaja ollut mies, nainen vai muunsukupuolinen.
- Anonyymi
Päivän selvä tpaus. Sakko tulee tietenkin sille ajoneuvon omistajalle jonka rekisterissä ajoneuvo on. Mistä hitosta joku pönttö tietää tunnistaa kuka sitä ajoneuvoa ajaa. Ei edes Suomessa ole tunnistusmenetelmä niin järkevä. Pönttö ottaa kuvan rekisteristä ja joskusmyös ajajasta.
Ajoneuvon omistaja voi ottaa ajajan puhutteluun ja uhata vaikka käräjäoikeudella ellei ajaja suostu maksamaan sakkoa.
Hytinäx1- Anonyymi
Voi kun maailma olisikin noin yksinkertainen.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun maailma olisikin noin yksinkertainen.
VKon se, kun ilmoittaa ettei itse ajanut ja kertoo kuka ajoi, niin poliisi hoitelee siitä eteenpäin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on se, kun ilmoittaa ettei itse ajanut ja kertoo kuka ajoi, niin poliisi hoitelee siitä eteenpäin
Data kertaako pitää toistaa samaa asiaa, kun kyse on j ä r j e s t e l m ä s t ä, kun ihminen, joka on pedantti maksaa heti. Omistajahan ei ole koskaan ennen saanut ko. laskua.
Yrittäkää nyt vanhukset ymmärtää, että voi omistaa auton, vaikkei ole korttia.
Tyhmäksi ja hulluiksi nimittelevat laitan suoraan romukoppaan. Veikkaan, että nimittelijät ovat autottomia tai eivät myöskään ole koskaan saaneet tuollaista laskua.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Data kertaako pitää toistaa samaa asiaa, kun kyse on j ä r j e s t e l m ä s t ä, kun ihminen, joka on pedantti maksaa heti. Omistajahan ei ole koskaan ennen saanut ko. laskua.
Yrittäkää nyt vanhukset ymmärtää, että voi omistaa auton, vaikkei ole korttia.
Tyhmäksi ja hulluiksi nimittelevat laitan suoraan romukoppaan. Veikkaan, että nimittelijät ovat autottomia tai eivät myöskään ole koskaan saaneet tuollaista laskua.
VKmiten omistaja voi maksaa laskun jos ei ole sitä saanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten omistaja voi maksaa laskun jos ei ole sitä saanut?
Ihan tosissasiko kysyt tällaista?
Voit tarkastaa asian lähimmältä poliisiltasi.
Järjestelmä on sellainen, että lasku lähtee poliisilta omistajalle.
Se, että omistaja on mies ja peltipoliisin kuva on naisesta, edellyttäisi poliisilta kysymystä ennen laskun lähettämistä.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että omistaja on mies ja peltipoliisin kuva on naisesta, edellyttäisi poliisilta kysymystä ennen laskun lähettämistä.
VKonko sulla älliä ollenkaan? eipä tietenkään niitä kuvia tutkailla, lasku omistajalle ja omistajan vastulla on kuka sitä autoa on ajanut ja hänen tulee huolehtia että oikea tyyppi maksaa laskun
ei kai helkutti vieköön sun väärin maksaneen esimekkitapauksesi takia pitäisi koko toimivaa systeemiä muuttaa? tosi paljon niistä kuvista on semmosia joista ei pysty tunnistamaan lainkaan onko kyseessä nainen, mies, muu, valkoinen tai musta, juuri tämän vuoksi on vastuu auton omistajalla Anonyymi kirjoitti:
VKSinne liikenneturvakeskukseen menee yli 3000 kuvaa päivässä. Ei ne siellä niitä tutki sen kummemmin. Sakko omistajalle.
Ennenhän ne meni lähimmälle poliisiasemalle.
Anyway, tää on outo ketju. Pala palalta vasta on selvinnyt, että auton omistaja on sairas ja ajokortiton. Miksei hänellä ole edunvalvojaa? Jos olis, näin ei olis käynyt.
Miksei autoa ole myyty pois?
Autoa ei ole lainattu, silloinhan se on ollut luvaton käyttöönotto, josta voi tehdä oman prosessinsa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko sulla älliä ollenkaan? eipä tietenkään niitä kuvia tutkailla, lasku omistajalle ja omistajan vastulla on kuka sitä autoa on ajanut ja hänen tulee huolehtia että oikea tyyppi maksaa laskun
ei kai helkutti vieköön sun väärin maksaneen esimekkitapauksesi takia pitäisi koko toimivaa systeemiä muuttaa? tosi paljon niistä kuvista on semmosia joista ei pysty tunnistamaan lainkaan onko kyseessä nainen, mies, muu, valkoinen tai musta, juuri tämän vuoksi on vastuu auton omistajallaOlet väärässä.
Kyllä järjestelmä pitäisi muuttaa.
Voin lisätä, että tämä tapaus on yksittäinen pieni piikki jäävuoren huipussa.
Älkää rakastuko huijariin.
Pitäisi olla rekisteri nimillä, mistä voi henkilö tarkistaa a la Tampereen kaltaiset tapaukset.
Yrityksillä on rekisteri maksuhäiriöisistä. Miksei yksityiselle henkilölle ole mahdollisuutta tähän.
Esto nimen laittamisesta julkisuuteen suojelee vain rikollista mieltä.
VK
Älykkyysosamääräni on yli keskitason. - Anonyymi
minttupuu kirjoitti:
Sinne liikenneturvakeskukseen menee yli 3000 kuvaa päivässä. Ei ne siellä niitä tutki sen kummemmin. Sakko omistajalle.
Ennenhän ne meni lähimmälle poliisiasemalle.
Anyway, tää on outo ketju. Pala palalta vasta on selvinnyt, että auton omistaja on sairas ja ajokortiton. Miksei hänellä ole edunvalvojaa? Jos olis, näin ei olis käynyt.
Miksei autoa ole myyty pois?
Autoa ei ole lainattu, silloinhan se on ollut luvaton käyttöönotto, josta voi tehdä oman prosessinsa.Auto on saatu hiljan takaisin.
VK
Sinulla sentään ajatus pelaa.
Edunvalvojan hankkiminen olisi ollut paikallaan.
Yhtäkkinen sairastuminen. Miten moni varautuu?
- Anonyymi
Sattuikin.
Valokuvautin itseni eilen. Noh, viidenkympin alueella kuuttakymppiä. Oma moka. Noh, aika kallis valokuva. Harvoin saanut ylinopeussakkoja, en koskaan ennen tolpasta.
Niinno, auto vaimon nimissä, eli sille sakkolappu. Pitänee tehdä korjauspyyntö, että sanktio menee mun piikkiin.
Hupaisaakin, en ollut ennen tätä aloitusta asiaa miettinyt ja heti napsas omalle kohdalle. Joop, mä enenpi olettanut, että joskus saan sakot matelemisesta, vanhemmiten ei toi kaasujalka ole enää kovin raskas.
Nytkin olin ajellut rekkojen takana pitkät matkat satasen rajoituksella, koska oli pikkasen sateinen keli ja silloin mukava nähdä edellä ajavan takavaloista, minnepäin se tie milloinkin tulee kaartumaan. Eli jos keskinopeus ois mitattu, ajoin huomattavasti alle rajoitusten :D
=DW=- Anonyymi
Nyt kannattaakin olla nopeusrajoitusten kanssa tarkkana, sillä todella paljon on taajamissa ja niiden läheisyydessä alennettu nopeuksia. Itse vasta eilen kuulin että vuosikymmenet ajamallani tiellä oli nopeus pudotettu 60>>>>50 (suurmetsäntie) jo kuukausi sitten, enkä ollut itse lainkaan kiinnittänyt asiaan huomiota, eikä näköjään muutkaan, sillä liikenne on sujunut kyseisellä tiellä ihan entiseen malliin. Onnekseni en ole kärähtänyt.
RealistiN
- Anonyymi
Olen ollut aina sellaisessa "uskossa", että auton omistaja vastaa ensisijaisesti, mikäli tulee rikesakkoja varsinkin peltipoliisilta ja sopii sen sitten auton haltijan kanssa keskenään, ei suinkaan poliisien taholta.
Kolaritapaus voi olla sitten kuljettajan korvattava, tietenkin syyllisyyden perusteella.
Itselläni on auto, jonka haltija olen mutta auton omistaa tyttäreni ja tämäkin siitä syystä, että ainakin oletan saavani vakuutuksista alennuksen hänen ansiostaan.
Sakkoja en ole saanut, mutta jos saisin, niin heti maksaisin, koska laskut tulisi minulle suoraan, kuten vakuutusmaksutkin, koska on tehty tällainen osoitteen siirron.
Jaa, olenhan minä saanut nuoruudessani jonkun parkkisakon, mutta silloin oli lappu tuulilasissa ja hoidin maksun heti, sillä itse en ole omistanut autoa koskaan.- Anonyymi
Miksi maksat laskun heti? mikset sen eräpäivänä? itse ainakin syötän laskun verkkopankkiin oikealla eräpäivällä. Rikesakoissa on pitkä maksuaika, muistaakseni n. 1 kk.
Poliisin sivulta:
"Sain rikesakon kotiin enkä ole kuljettaja. Mitä teen?
Ehdollisen rikesakon mukana tulee vastustamisilmoitus ja ohjeet sen täyttämiseen. Halutessanne voitte palauttaa kyseisen ilmoituksen oikean kuljettajan tiedoilla ja tunnustuksella.
Huomioikaa, että vastustaminen on tehtävä 30 päivän kuluessa määräyksen tiedoksisaamisesta Poliisin liikenneturvallisuuskeskukseen. Vastustamista ei tarvitse perustella. Vastustamisasiapaperit voidaan myös lähettää faksilla (09 876 47 86) tai skannata sähköpostiviestin liitteeksi osoitteeseen [email protected]
Mikäli oikea kuljettaja haluaa sakon kotiinsa eikä halua asioida poliisilaitoksella, tulee vastustamisilmoituksen alalaidassa oleva tunnustuskenttä täyttää ja allekirjoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi maksat laskun heti? mikset sen eräpäivänä? itse ainakin syötän laskun verkkopankkiin oikealla eräpäivällä. Rikesakoissa on pitkä maksuaika, muistaakseni n. 1 kk.
Poliisin sivulta:
"Sain rikesakon kotiin enkä ole kuljettaja. Mitä teen?
Ehdollisen rikesakon mukana tulee vastustamisilmoitus ja ohjeet sen täyttämiseen. Halutessanne voitte palauttaa kyseisen ilmoituksen oikean kuljettajan tiedoilla ja tunnustuksella.
Huomioikaa, että vastustaminen on tehtävä 30 päivän kuluessa määräyksen tiedoksisaamisesta Poliisin liikenneturvallisuuskeskukseen. Vastustamista ei tarvitse perustella. Vastustamisasiapaperit voidaan myös lähettää faksilla (09 876 47 86) tai skannata sähköpostiviestin liitteeksi osoitteeseen [email protected]
Mikäli oikea kuljettaja haluaa sakon kotiinsa eikä halua asioida poliisilaitoksella, tulee vastustamisilmoituksen alalaidassa oleva tunnustuskenttä täyttää ja allekirjoittaa.Juna meni jo.
Kannattaa lukea, mitä kirjoitin , turha kysellä.
Oletko ymmärtänyt?
Turhaa maksettu ja sen jälkeinen tilanne.
VK
Miksi kysymys on turha. Itsekin edistän välillä maksujen eräpäiviä, vaikka on maksuaikaa tai e-lasku. - Anonyymi
Sinulla on eri tilanne.
Hyvä noin.
Sinulla on haltijana moraali tallella.
VK Siis onko auton vakuutus sun tyttären nimissä?
Vaikuttaa haamuvakuutukselta, tähän on vakuutusyhtiöt viime vuosina puuttuneet. Vakuutus pitää olla sen nimissä, joka pääasiassa autoa käyttää, eli tässä tapauksessa haltijan.
Kolaritilanteessa voi vakuutusyhtiö katsoa tämän bonuskikkailuksi ja pam. Autolla ei ookaan vakuutusta.- Anonyymi
minttupuu kirjoitti:
Siis onko auton vakuutus sun tyttären nimissä?
Vaikuttaa haamuvakuutukselta, tähän on vakuutusyhtiöt viime vuosina puuttuneet. Vakuutus pitää olla sen nimissä, joka pääasiassa autoa käyttää, eli tässä tapauksessa haltijan.
Kolaritilanteessa voi vakuutusyhtiö katsoa tämän bonuskikkailuksi ja pam. Autolla ei ookaan vakuutusta.Pam ja hyvä moraali.
VK
Moraali, mitä se on tänään?
- Anonyymi
🤔 miten joku voi saada näin typerästä aiheesta jankutettua näin pitkän ketjun🤯
- Anonyymi
Siinä on sisällä pähkinä., jota et ole oivaltanut.
Otan osaa.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on sisällä pähkinä., jota et ole oivaltanut.
Otan osaa.
VKMikä se pähkinä mahtaa olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se pähkinä mahtaa olla?
se on aloittajan tyydytys siitä kuinka monta saa vastaamaan provoiluunsa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on aloittajan tyydytys siitä kuinka monta saa vastaamaan provoiluunsa
Olisikin provo.
Voisin todistaa, ettei ole tekaistu juttu, mutta se loukkaisi intimiteettisuojalakia.
Astuinko varpaillesi. Yritätkö vesittää. Ja mikä olikaan motiivisi.
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se pähkinä mahtaa olla?
Niitä on oikeastaan kaksi. Onnistutko ratkomaan? Kas, siinä on sinulle pulma.
DW lienee ymmärtäneen, mikä jutun pointti on.
VK
- Anonyymi
Olihan pitkä aloitus, huh.
Koettu lähes sama tilanne....erotuksella että tein reklamaation auton omistajasta (tiedot autosta ym) että autolla sillä hetkellä kuvatusta eri henkilöstä, joka ylinopeuden oli ajanut.
Menihän siinä oma aikansa nykysuomen byrokratian koukeroissa sähköposteineen ja kuvineen, mutta oikeus sentään voitti eli en joutunut maksumieheksi. Autoa sillä hetkellä ajanut sai maksun postitse. Minulla ei ollut aikomustakaan maksaa toisen aiheuttamaa satasten laskua, never!
Provo tai ei. Miksi maksoit sinulle kuulumattoman laskun?- Anonyymi
En minä, vaan auton omistaja. Minä en myöskään ollut tuo ajaja. Noin vain kävi. Ja tehtyä ei saa tekemättömäksi, vaikka hän viaton onkin.
Mutta sinäkin taidat ymmärtää, mikä sitten olisi tilanne, jos sinulle olisi käynyt samoin.
VK
Tämä ei ole provo, vaan taivahan tosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä, vaan auton omistaja. Minä en myöskään ollut tuo ajaja. Noin vain kävi. Ja tehtyä ei saa tekemättömäksi, vaikka hän viaton onkin.
Mutta sinäkin taidat ymmärtää, mikä sitten olisi tilanne, jos sinulle olisi käynyt samoin.
VK
Tämä ei ole provo, vaan taivahan tosi.Ei jos vaan on käynyt vastaava tilanne.
Rautalankaa tarjolla...nimissäni olevalla autolla ajoi peltipoliisia uhmaten yliajaja seurauksin että posti kiikutti minulle ilmoituksen hänen reippaasta ylinopeudesta.
Lasku oli sitä luokkaa että vähän hirvitti. Minähän olin syytön.
Minun oli pystyttävä todistamaan että minä en ollut kyseiseen aikaan kyseisellä tieosuudella. Kuvakaan ei esittänyt minua suurennuslasillakaan.
Virkavalta ottaa mistä saa, sanottiin minulle kylmästi ja veemäisesti. Näinhän asia ei kuitenkaan mennyt.
Mitäpä tästä, aloitus toi tapauksen mieleeni.
Totta on tämäkin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jos vaan on käynyt vastaava tilanne.
Rautalankaa tarjolla...nimissäni olevalla autolla ajoi peltipoliisia uhmaten yliajaja seurauksin että posti kiikutti minulle ilmoituksen hänen reippaasta ylinopeudesta.
Lasku oli sitä luokkaa että vähän hirvitti. Minähän olin syytön.
Minun oli pystyttävä todistamaan että minä en ollut kyseiseen aikaan kyseisellä tieosuudella. Kuvakaan ei esittänyt minua suurennuslasillakaan.
Virkavalta ottaa mistä saa, sanottiin minulle kylmästi ja veemäisesti. Näinhän asia ei kuitenkaan mennyt.
Mitäpä tästä, aloitus toi tapauksen mieleeni.
Totta on tämäkinSama vaikutelma.
Rahat otetaan, mistä saadaan.
Käytös samoin on ollut yhtä lukuunottamatta ylimielistä.
Monesta viranomaisesta voisi sanoa, että vaikutelma on, että, mitä kettua tänne soitat.
Huvittavinta oli huomata, että yhden hallinnon alan eri tasot eivät tiedä, mitä missäkin tehdään ja kuten tiedätte, niin 02-alkuiset numerot maksavat. Ei kuulu rajattoman puhelintaksan piiriin. Jonotuksesta ei virastoissa sanota mitään.
VK - Anonyymi
Minusta on kiva maksaa toisten laskuja, esimerkiksi jos ne tulevat postilaatikkooni erehdyksessä, koska koen olevani laupeudentyön hursti.
Satku sinne tai tuonne ei maailmaa kaada.
Välillä kiertelen naapurustossa soittelemassa ovikelloa ja kyselen onko teillä maksamattomia laskuja, minä hoidan. No, löytyyhän niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on kiva maksaa toisten laskuja, esimerkiksi jos ne tulevat postilaatikkooni erehdyksessä, koska koen olevani laupeudentyön hursti.
Satku sinne tai tuonne ei maailmaa kaada.
Välillä kiertelen naapurustossa soittelemassa ovikelloa ja kyselen onko teillä maksamattomia laskuja, minä hoidan. No, löytyyhän niitä.Olitko mukamas vitsikäskin?
VK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama vaikutelma.
Rahat otetaan, mistä saadaan.
Käytös samoin on ollut yhtä lukuunottamatta ylimielistä.
Monesta viranomaisesta voisi sanoa, että vaikutelma on, että, mitä kettua tänne soitat.
Huvittavinta oli huomata, että yhden hallinnon alan eri tasot eivät tiedä, mitä missäkin tehdään ja kuten tiedätte, niin 02-alkuiset numerot maksavat. Ei kuulu rajattoman puhelintaksan piiriin. Jonotuksesta ei virastoissa sanota mitään.
VKMäärätyillä numeroilla alkavat virastonumerot ovat välillä yhtä tyhjän kanssa osaamattomien työntekijöiden kanssa.
Siksi en paljoakaan nykyään soittele, vaan asiat hoituu jouhevammin sähköpostitse minikustannuksin. Sähköpostitse selvitellessä vastaanottajalla on aikaa etsiä tietoa henkilöltä, joka on edes jollain lailla kärryillä asiasta, mikä puhelimitse veisi yhdistämisen monelle eri henkilölle. Kaikki maksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrätyillä numeroilla alkavat virastonumerot ovat välillä yhtä tyhjän kanssa osaamattomien työntekijöiden kanssa.
Siksi en paljoakaan nykyään soittele, vaan asiat hoituu jouhevammin sähköpostitse minikustannuksin. Sähköpostitse selvitellessä vastaanottajalla on aikaa etsiä tietoa henkilöltä, joka on edes jollain lailla kärryillä asiasta, mikä puhelimitse veisi yhdistämisen monelle eri henkilölle. Kaikki maksaa.Näistä palveluneroiden kustannuksista olikin jonkin iltapäivälehden ketjussa ihmisten mielipiteitä. Sähköposti on hyvä, jos varmasti tiedät, mihin osoitat sen.
Paljon on ihmisiä, jotka eivät taida.
Parasta tässä on, että jää jokin dokumentti itselle.
VK
- Anonyymi
Nyt mättää ja hidastelee tämä palsta, vai mättääkö muilla.
- Anonyymi
Kyllä hidastelee.
Tulee sininen 'pikkuserkun' kuva.
VK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312258Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962074Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281877- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881340- 741158