Pienin netistä löytämäni koeajotulos pikkuturbolle oli 6.2 l/100 km. Kulukseltaan optimaaliseksi pikkuturbomoottoriksi on todettu tuo alla mainittu 1.5 litran moottori. Siksi moottorikoot suurenevat kuten on uutisoitu. Tässä kulutuksesta:
Toyotan suuri ja painava farmarihybridi jossa suuri 2.0 moottori:
Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h TOYOTA Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.
Skodan (Volkswagen-konsernin) pikkuturbo 1.5:
ŠKODA Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG kuluts vastaavassa ajossa oli maantiellä 4,8 l/100 km ja taajamassa peräti 7,0 l/100 km.
Toyotan pikku-turbo 1.2 vastaavassa autossa kuin tuo hybridi:
"Kulutukset ovat Corolla Touring Sportissa 6,3-6-6 litran paikkeilla."
https://www.seutu-sanomat.fi/jutut/toytota-corollan-ostaja-valitsee-yleensa-hybridin-nyt-sille-on-myos-vaihtoehto-41160
Pikkuturbojen suuri kulutus järkyttää verrattuna hybridiin
84
738
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta kun.......mutta kun pirtumonitorissa... Mitenkä se.........mitenkä se..............
- Anonyymi
Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20A lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:
Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.
Hybridit ovat kulutuksen pienuudessa täysin uskomattomia.- Anonyymi
Mutta mutta kun se tojotan hybridi on niin paljon kilpailijoitaan kalliimpi että ei sillä kulutuserolla koskaan tienaa sitä hintaeroa takaisin.
- Anonyymi
Tuo maantie kulutus on mitattu kituutus nopeudella kun nopeus sataseen nostetaan palaa jo 6 litraa sadalla johon turbotkin kevyesti kykenee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mutta kun se tojotan hybridi on niin paljon kilpailijoitaan kalliimpi että ei sillä kulutuserolla koskaan tienaa sitä hintaeroa takaisin.
Nopeudet ovat olleet todella kovat. Keskinopeus 77 km/h ja 41 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mutta kun se tojotan hybridi on niin paljon kilpailijoitaan kalliimpi että ei sillä kulutuserolla koskaan tienaa sitä hintaeroa takaisin.
Siitä tojon hybridistä saa käytettynä tuplasti enemmän euroja kuin Volkkarin DSG öljypolttimesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeudet ovat olleet todella kovat. Keskinopeus 77 km/h ja 41 km/h.
Hurjat on nopeudet voisi olla vaikka 65-90 kmt siihen haarukkaan menee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mutta kun se tojotan hybridi on niin paljon kilpailijoitaan kalliimpi että ei sillä kulutuserolla koskaan tienaa sitä hintaeroa takaisin.
Höpö höpö halvaksi tulee kun muistetaan toyotan kestävyys ja tuleehan bensansäästössä joka tankilla halvemmaksi. Harmi ettäon niin kallis auto ja ei ole farmarina ja saisi sähköavustaatakapyöriä.
- Anonyymi
Noi on suur kuluksia toyoty lukemat s mercedes hybrid vie 2,8 litraa sadalle hah
eikä oo mikää koirankoppi TOYOTA- Anonyymi
2,8 l sataselle lienee öljynkulutus. Bensaa sitten se 4,5-6,5 siihen päälle.
Vai oliko nyt äänessä mopoikäinen tojohönö, joka luulee vanhojen normikulutusten pitävän paikkansa? Vaikka etenkin tollolootan hypetysten kohdalla oli havaittu, että todelliset kulutukset 50 % normin päälle.
BTW, tolloloota ei ole vankka koirankoppo, vaan heppoinen itäauto. Anonyymi kirjoitti:
2,8 l sataselle lienee öljynkulutus. Bensaa sitten se 4,5-6,5 siihen päälle.
Vai oliko nyt äänessä mopoikäinen tojohönö, joka luulee vanhojen normikulutusten pitävän paikkansa? Vaikka etenkin tollolootan hypetysten kohdalla oli havaittu, että todelliset kulutukset 50 % normin päälle.
BTW, tolloloota ei ole vankka koirankoppo, vaan heppoinen itäauto.Voi voi, olinpa minä taas nolo ja lapsellinen Tollolootaa solvatessani.
- Anonyymi
Muilla on jo paljon parempia vaihtoehtoja jos pitää tärkeänä pientä kustannusta per ajettu kilometri. Kaasuauto on halvempi kuin hybriditojo. Samoin ladattava hybridi ja sähköauto.
Tojo pelaa vanhentuneella pakalla. - Anonyymi
Suomalaiset ostelevat kuitenkin paljon alle 5000 euron autoja. Heille ei hybridejä ole tarjolla eikä kukaan haluaisi edes ostaa yli 10 vuotiasta hybridiä.
- Anonyymi
Viiden tonnin autot kertovat mikä maailma oli reilut 10 vuotta sitten. Tojota tekee edelleen niitä samoja höpöhybridejä kun muut ovat siirtyneet eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viiden tonnin autot kertovat mikä maailma oli reilut 10 vuotta sitten. Tojota tekee edelleen niitä samoja höpöhybridejä kun muut ovat siirtyneet eteenpäin.
Ja koko maailma ostaa noita upeita teknisesti erittäin edistyksellisä, pienikulutuksisia ja pienipäästöisiä, ympäristöystävällisiä hybridejä, sillä Toyota on ollut koko tämän vuoden ajan ja on edelleen maailma suurin autonvalmistaja.
https://dailykanban.com/2019/09/worlds-largest-automakers-august-2019-toyota-still-ahead-with-a-comfortable-lead/
- Anonyymi
Ei pikkuturbot paljoa vie vw t-Cros 1.0tsi..TMmittaus moottoritie keskin: 113 kmt 5.9 ja maantie keskin: 78 kmt 4.7 litraa..eli ihan hybridien tasoa mennään edullisempi ja hiljaisempi auto kun Toyota..
- Anonyymi
Tuolla autolla ei pysty moottoritiellä eikä oikein tavallisellakaan maantiellä ajamaan. Lähtee niin hirvittävä ulina tuommoisesta peinestä moottorista, että tuntuu että pannu räjähtää hetkenä minä hyvänsä. Kaupunkiauto.
- Anonyymi
Täyttä puppua puhut TM sanoi testissä että VW T-Rocc on niin hiljainen auto että vastaavia meluarvoja mitatasn yli 50 k€ ,autoista eikä kaikista niistäkään 64db 100 kmt ja ajopuolta kehuivat että ei sivutuulikaan juuri autoa huojuta..siinä Toyotalle auton mallia..
- Anonyymi
Lainaus T-Crossin koeajosta TM19A/2019:
"Pienten autojen ongelma on perinteisesti ollut melu. T-Cross poikkeaa tältäkin osin valtavirrasta. Melu on yleensä asia, joka ei tule itsestään kuntoon, joten valmistaja on nähnyt vaivaa asian eteen. Desibelimittarimme näytti lukuja, joita tavataan tavallisesti yli 50 000 euroa maksavissa autoissa. Eikä aina edes niissä.
Melun laatu on myös sävyltään korvalle sopivaa. Rasittavimpiin äänilähteisiin yleensä kuuluva rengasmelu on hyvin maltillisella tasolla. Tässä auttanee korkeaprofiilinen rengastus.
Moottorin matala murina on sekin korvalle mieluisaa, ja sitäkin tarvitse kuunnella vain taajamassa. Maantiellä kaikki melunlähteet sekoittuvat tasaiseksi huminaksi."
Ja seuraavissa TM:n suorittamat melumittausarvot T-Crossista ja 45000€ autosta:
MELU
Äänenpainetaso auton sisällä, tasainen nopeus, suurin vaihde (dB(A))
60 km/h etu/taka 80 km/h etu/taka 100 km/h etu/taka 120 km/h etu/taka
Toyota Camry 61/63 63/66 67/69 70/73
VW T-Cross 58/60 61/63 64/65 67/68
Kuten mittaustuloksista näkyy on T-Cross hiljaisempi vielä 120km/h nopeudella kuin Camry 100km/h nopeudella
Notta p*skaa kirjoitit ulinoista. Eipä teiltä tojohönöiltä muuta voi odottaakaa. Camry on se joka ulisee! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainaus T-Crossin koeajosta TM19A/2019:
"Pienten autojen ongelma on perinteisesti ollut melu. T-Cross poikkeaa tältäkin osin valtavirrasta. Melu on yleensä asia, joka ei tule itsestään kuntoon, joten valmistaja on nähnyt vaivaa asian eteen. Desibelimittarimme näytti lukuja, joita tavataan tavallisesti yli 50 000 euroa maksavissa autoissa. Eikä aina edes niissä.
Melun laatu on myös sävyltään korvalle sopivaa. Rasittavimpiin äänilähteisiin yleensä kuuluva rengasmelu on hyvin maltillisella tasolla. Tässä auttanee korkeaprofiilinen rengastus.
Moottorin matala murina on sekin korvalle mieluisaa, ja sitäkin tarvitse kuunnella vain taajamassa. Maantiellä kaikki melunlähteet sekoittuvat tasaiseksi huminaksi."
Ja seuraavissa TM:n suorittamat melumittausarvot T-Crossista ja 45000€ autosta:
MELU
Äänenpainetaso auton sisällä, tasainen nopeus, suurin vaihde (dB(A))
60 km/h etu/taka 80 km/h etu/taka 100 km/h etu/taka 120 km/h etu/taka
Toyota Camry 61/63 63/66 67/69 70/73
VW T-Cross 58/60 61/63 64/65 67/68
Kuten mittaustuloksista näkyy on T-Cross hiljaisempi vielä 120km/h nopeudella kuin Camry 100km/h nopeudella
Notta p*skaa kirjoitit ulinoista. Eipä teiltä tojohönöiltä muuta voi odottaakaa. Camry on se joka ulisee!Oho, onpa Camryn melu jotain käsittämätöntä pikku-Volkkariin verrattuna. 3dB:n ero tarkoittaa äänenpaineen kaksinkertaistumista ja ero on pienimmilläänkin 3dB ja suurimmillaan 5dB T-Crossin hyväksi.
Eipä nuo kaksi ole missään mielessä kilpailijoita keskenään, mutta osoittaa selkeästi missä mennään Toyotan laadun kohdalla. - Anonyymi
Totta puhut asfaltin vaikutuksesta, muu onkin tojohönön selittelyä. TM tekee melumittaukset sileällä asfaltilla ja nykyisin myös karkealla. Karkean asfaltin tulokset mainitaan erikseen.
Auton alusta voidaan tehdä hiljaiseksi jos halutaan oli pyöräkoko mikä tahansa. Kun auto maksaa yli 45000€, on lupa odottaa sivistynyttä äänimaailmaa kun sellainen pystytään rakentamaan alle 30000€ maksavaan autoonkin.
Alla linkissä on mittaustuloksia Camryn hintaluokkaan asettuvasta pikku-Volvosta 19" renkailla. Melun pitäisi sinun logiikallasi olla suurempi, vaan kun ei ole!
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2019/04/volvo-xc40-ka-mittauksetf.jpg
- Anonyymi
Autohinnastoista näkyvät autojen kulutukset ja päästöt. Toyotan hybridejä pienipäästöisempiä polttomottoriautoja ei ole.
- Anonyymi
1.5 ocu vie näin pakkasella 8 litran päälle /100km
Työautona meillä sellainen. - Anonyymi
Miksi noista pikkuturbojen kulutuksestakin piti elämöidä valheellisesti 15 vuotta?
- Anonyymi
Niin vain se pikkuturbo (Leon 1.0 TSI) pesi kulutuksessa Toyotan hybridit. Niin itselataavia Priuksen kuin plug-innin.
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/vja_2019_tulokset.pdf - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin vain se pikkuturbo (Leon 1.0 TSI) pesi kulutuksessa Toyotan hybridit. Niin itselataavia Priuksen kuin plug-innin.
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/vja_2019_tulokset.pdfAutoliiton järjestämä tapahtuma jossa todellinen kulutus mitataan tasapuolisesti ja sovituilla säännöillä.
Leon pikkuturbo kulutti vähemmän kuin Toyotan Prius. Tuota ei voi muuksi muuttaa.
Onnittelut voittajalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoliiton järjestämä tapahtuma jossa todellinen kulutus mitataan tasapuolisesti ja sovituilla säännöillä.
Leon pikkuturbo kulutti vähemmän kuin Toyotan Prius. Tuota ei voi muuksi muuttaa.
Onnittelut voittajalle.Autoliiton jäsenenä en tiedätään tuosta mitään. Aika outoa. Missä sinun näyttösi on tuolle väitteelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoliiton jäsenenä en tiedätään tuosta mitään. Aika outoa. Missä sinun näyttösi on tuolle väitteelle.
Joo pari desiä. Sattumalta. Litran väkkärällä kunnon Toyotan 1,8 litran moottoria vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoliiton jäsenenä en tiedätään tuosta mitään. Aika outoa. Missä sinun näyttösi on tuolle väitteelle.
Katsopa tuolta vaikka ekaksi elokuun 2019 EcoRun tulokset
https://www.autoliitto.fi/tutustu-toimintaamme/al-sport/ecorun/tulokset-results - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo pari desiä. Sattumalta. Litran väkkärällä kunnon Toyotan 1,8 litran moottoria vastaan.
Siinä litran väkkärässä kun suorituskyky on parempi mitä tuhnun 1.8 litran laiskiaisessa eli kulutus täysin vertailukelpoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo pari desiä. Sattumalta. Litran väkkärällä kunnon Toyotan 1,8 litran moottoria vastaan.
Tojon moottorissa ei ole mitään suurta kuin iskutilavuus ja kulutus. VW:n litrainen TSI-kone kuljettaa autoa nopeammin ja vähemmällä bensalla kuin tojon tuhnu Atkinson. Se taas kerran todistettu Autoliiton puolueettomissa kisoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon moottorissa ei ole mitään suurta kuin iskutilavuus ja kulutus. VW:n litrainen TSI-kone kuljettaa autoa nopeammin ja vähemmällä bensalla kuin tojon tuhnu Atkinson. Se taas kerran todistettu Autoliiton puolueettomissa kisoissa.
Unissas oot semmosen Autoliiton testin nähnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unissas oot semmosen Autoliiton testin nähnyt.
Tuossa on linkki. Käy itse katsomassa miten TSI voittaa höpöhybridin kulutuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unissas oot semmosen Autoliiton testin nähnyt.
Ei tuo mikään testi ole vaan ecorun-kisa. Tylysti hävisi tojo taas kerran arkielämän vertailussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo mikään testi ole vaan ecorun-kisa. Tylysti hävisi tojo taas kerran arkielämän vertailussa.
Seat Leon ST 1.0 TSI
- huippunopeus 202 km/h
- 9,8 s 0-100 km/h
Toyota Prius
- huippunopeus 180 km/h
-10,6 s 0-100 km/h
Mitä hyötyä siitä kalliista hybditekniikasta oikein on? Kulkee huonommin, kuluttaa enemmän ja maksaa tolkuttomasti enemmän.
- Anonyymi
Pitää ymmärtää että ecoajot ovat ecoajoja niiden kulutukset eivät päde arkipäivän liikenteessä. Minulla on juuri tuo Seat Leon ST 1.0 TSI. Kutus on normiliikenteessä normaalisti ajaen yli 6 litraa/100 km. Yleensä se toteutunut kulutus on 6,2 l/100km.
Ollakseni rehellinen millään pikkuturbolla ei pääse tuon alle normaalissa liikkumisessa.- Anonyymi
No olen omistanut muutaman pikkuturbon. Keskikulutus 10tkm aina jäänyt alle 6 litran, vaikka ajotapa reipas. Kokemusta on myös hybridillä ajamisesta vastaavilla reiteillä. Oma kokemus on, ettei noista itselataavista ole mitään hyötyä omalle lompakolle.
- Anonyymi
"ecoajot ovat ecoajoja niiden kulutukset eivät päde arkipäivän liikenteessä. "
Ei tietenkään päde. TSI voittaa tojon hybridin Ecorunissa kun molemmilla yritetään pihistää sen minkä pystyy. On aika todennäköistä että TSI pieksee tojon hybridin myös silloin kun ratin takana on mattimeikäläinen normaaliliikenteessä. Kulutus on suurempi molemmilla, mutta järjestys on sama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ecoajot ovat ecoajoja niiden kulutukset eivät päde arkipäivän liikenteessä. "
Ei tietenkään päde. TSI voittaa tojon hybridin Ecorunissa kun molemmilla yritetään pihistää sen minkä pystyy. On aika todennäköistä että TSI pieksee tojon hybridin myös silloin kun ratin takana on mattimeikäläinen normaaliliikenteessä. Kulutus on suurempi molemmilla, mutta järjestys on sama.Kaikki muut, paitsi sinä ovat tunnustaneet, että Toyotan hybrideissä on polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät kulutukset. Vertaa hinnastoja. Mistä löydät pinemmät WLTP-päästöt kuin Toyotan hybridien hinnastoissa on. Noita lukemia ei voi valehdella.
Leikkeet hinnastoista, MOT.
Leon ST 1.0 TSI
CO²-päästöt, g/km 120-137 (WLTP)
https://content.seat.fi/Seat/Seat_PDF.nsf/(PDFsWeb)/Leon/$file/Seat_Leon.pdf?open
Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid Active
CO²-päästöt, g/km 101 (WLTP)
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdf
. - Anonyymi
EcoRun aja on itseasiassa aika raskasta. Aikataulut ovat todella tiukkoja ja sorateillä pitää ajaa oikein rallia.
Normaaliajossa pääsee vähemmällä kuin EcoRunissa.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EcoRun aja on itseasiassa aika raskasta. Aikataulut ovat todella tiukkoja ja sorateillä pitää ajaa oikein rallia.
Normaaliajossa pääsee vähemmällä kuin EcoRunissa.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.htmlHuh! huh! Johan on esitys!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh! huh! Johan on esitys!!!
1.8 corolla hybridin co2 päästöt on lähes tuplat normaalissa käytössä täällä. Esim nyt kun kylmä.
Näkee tankkauksista lasketuista kulutuksista.
Ne ihan muuta kuin wltp luvut jotka vielä ajetaan 20c moottorilämpötilalla startista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.8 corolla hybridin co2 päästöt on lähes tuplat normaalissa käytössä täällä. Esim nyt kun kylmä.
Näkee tankkauksista lasketuista kulutuksista.
Ne ihan muuta kuin wltp luvut jotka vielä ajetaan 20c moottorilämpötilalla startista.Olet surkea! Kaikkea tuollaista kevyttä voi aina kirjoitella
Anonyymi kirjoitti:
No olen omistanut muutaman pikkuturbon. Keskikulutus 10tkm aina jäänyt alle 6 litran, vaikka ajotapa reipas. Kokemusta on myös hybridillä ajamisesta vastaavilla reiteillä. Oma kokemus on, ettei noista itselataavista ole mitään hyötyä omalle lompakolle.
Tai siis, en ole omistanut mutta äänet päässäni käskivät kirjoittamaan taas pelkkää paskaa.
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Tai siis, en ole omistanut mutta äänet päässäni käskivät kirjoittamaan taas pelkkää paskaa.
> Tai siis, en ole omistanut mutta äänet päässäni käskivät kirjoittamaan taas pelkkää paskaa.
Näinhän se tojoteroille menee. Vuokraluukun ikkunasta katsellaan parkkipaikalla lojuvia sammakonnaamaisia 90-luvun ruosteläjiä ja haaveillaan, että voi kun saisi uuden hypetyksen. Vuokraslummeissa ja maaseudun kuolevissa tuppukylissä tolloloota on yhkä kovassa kurssissa, kun ei paremmasta tiedetä.
Tai vaikka tiedettäisiin, niin varaa ei ole -> selitetään pihlajanmarjat happamiksi. Tässä on hyvänä apuna essonbaarissa ulkoa opetellut legendat, joiden turvin tojotero koeajojaan suorittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No olen omistanut muutaman pikkuturbon. Keskikulutus 10tkm aina jäänyt alle 6 litran, vaikka ajotapa reipas. Kokemusta on myös hybridillä ajamisesta vastaavilla reiteillä. Oma kokemus on, ettei noista itselataavista ole mitään hyötyä omalle lompakolle.
Olen ajellut uudella Rav4 llä vuoden, kokonaiskulutus 6,2l. Edellinen Ravi 4AVD bensa.kulutus 8,8l
- Anonyymi
Kyllähän on ihan selvä ja fakta että korolla hypriti on ihan täys tuhnu peli tuo ekoajo kilpailun perusteella. Jos se korolla hypriti tekniikka olis ihan ylivoimainen niin olisihan tuossa pitänyt repäistä vähintään litran etu korollan hyväksi.
Vaikka se tai olis vienyt puoli litraa kun enemmän niin eihän silläkään mitään etua olisi vielä ostajalle. Noi hydritit on nii kalliita ja niillä ei oikein säästä mitään verrattuna taloudelliseen pikkuturboon. Hypriti on ladattu täyteen akkuja ja muuta tekniikka mikä lisää painoa ja kasvattaa kulutusta. Luultavasti jo ensi vuonna saa hyviä lataushybriitejä edullisesti, sen jälkeen tälläset itselataavat viritykset ei kelpaa kellekään ja arvo ropisee alas ku oravan p..ska puun latvasta.- Anonyymi
Onks toi vitsi?
- Anonyymi
Parin kilon akku takapenkin alla tyhjässä tilassa. Vitsi kai tuollainen kirjoitus on eikä täydellistä tietämättömyyttä joka sana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin kilon akku takapenkin alla tyhjässä tilassa. Vitsi kai tuollainen kirjoitus on eikä täydellistä tietämättömyyttä joka sana.
Kyllä se suurin vitsi on itselataava hybriri, tuossa ekoajokilpailussa pikkuturbo sen todisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se suurin vitsi on itselataava hybriri, tuossa ekoajokilpailussa pikkuturbo sen todisti.
Kaikki muut, paitsi sinä ovat tunnustaneet, että Toyotan hybrideissä on polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät kulutukset. Vertaa hinnastoja. Mistä löydät pinemmät WLTP-päästöt kuin Toyotan hybridien hinnastoissa on. Noita lukemia ei voi valehdella.
Leikkeet hinnastoista, MOT.
Leon ST 1.0 TSI
CO²-päästöt, g/km 120-137 (WLTP)
https://content.seat.fi/Seat/Seat_PDF.nsf/(PDFsWeb)/Leon/$file/Seat_Leon.pdf?open
Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid Active
CO²-päästöt, g/km 101 (WLTP)
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdf - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muut, paitsi sinä ovat tunnustaneet, että Toyotan hybrideissä on polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät kulutukset. Vertaa hinnastoja. Mistä löydät pinemmät WLTP-päästöt kuin Toyotan hybridien hinnastoissa on. Noita lukemia ei voi valehdella.
Leikkeet hinnastoista, MOT.
Leon ST 1.0 TSI
CO²-päästöt, g/km 120-137 (WLTP)
https://content.seat.fi/Seat/Seat_PDF.nsf/(PDFsWeb)/Leon/$file/Seat_Leon.pdf?open
Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid Active
CO²-päästöt, g/km 101 (WLTP)
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdfNormikulutukset on onrmikulutuksia. Oman autoni CO2 päästöiksi olen laskenut 60 g/km. Tämä tosin maantieajossa... jos jatkuvasti tulisi ruuhkissa kontattua, niin sitten taitaisi lukemat nosta vanhanaikaisen latauskelvottoman patteriauton tasolle.
Melko olmattomia ovat myös täyssähköautojen ja "range extender" mallin autojen (esim Ampera) päästöt, jos näillä "range exteder" malleilla käydään bensapumpulla ehkä 2 kertaa vuodessa.
Itämaan hypetyksissä on sellainen valuvika, että sähkömoottori on lainattu ompelukoneesta (tollolootan päätuote?)... eli pelkän sähkön voimin auto on tientukko. Toisaalta itämaan ihmeissä kun on vaan laiskoja vaparikoneita, niin koneen otto apuun kiihdytyksessä tuottaa enemmnä ulinaa kuin liikettä. Riittää eläkeläisille, joille riittää 80-luvun taso autoilussa.
- Anonyymi
Ks. lauantai Helsingin Sanomat. Siinä 0.9 litran pikkuturbo kulutti 6,9 l/100 km.
- Anonyymi
Joo. Näin näköjään on ja tunnustetaan käytettyjen hybridi-Toyotien kova kysyntä ja jälleenmyyntiarvo.
Leike lehdestä:
"Koeajolla Micran kolmesylinterinen turbokone osoitti moottorityypille luonteenomaista suurta kulutuksen vaihtelua. Jo pieni muutos ajotavassa nosti samalla moottoritieosuudella kulutusta yli litralla sataa kilometriä kohden.
Jos WLTP-kulutuslukemiin haluaa päästä, vaatii se tarkkaa kaasujalkaa. (WLTP-lukema 6,6 l/100)
Kulutuksen osalta esimerkiksi Toyota Yariksen hybridiversio pesisi Micran täysin. Hybridi-Toyotojen jälleenmyyntiarvot ovat tätä nykyä myös aivan omaa luokkaansa."
- Anonyymi
Tuollainen pieni väkkärä ja on noin janoinen. Huutaakin nin pirusti jo 80 vauhdissa saatikka sitten moottoritiellä. Tuntuu, että männät tulee konepellin läpi.
- Anonyymi
Kyllähän se on nyt niin, että nuo pikkutrbot ovat osoittautuneet kulutukseltaan menneen ajan väkkäröiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se on nyt niin, että nuo pikkutrbot ovat osoittautuneet kulutukseltaan menneen ajan väkkäröiksi.
Niin ne ovat. Menneen ajan väkkäröitä.
- Anonyymi
Totuus pikkuturbojen kulutuksesta on nyt paljastettu kaikelle kansalle.
- Anonyymi
Todella järkyttäviä lukemia todellisuudessa noilla pikkuturboilla, vaikka niitä markkinoitiin pienikulutuksisina. Niin se aika ja totuus muuttuu.
- Anonyymi
Tuossa yhden pikkuturbon kulutukset käytännössä
https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.html
Sama pikkuturbo kulutti vähemmän kuin Toyota Prius ja muut hybridit EcoRun kilpailussa Lahdessa lokakuussa. Pikkuturbot ovat taloudellisia niin paperilla, taloudellisuusajoissa kuin käytännössäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa yhden pikkuturbon kulutukset käytännössä
https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.html
Sama pikkuturbo kulutti vähemmän kuin Toyota Prius ja muut hybridit EcoRun kilpailussa Lahdessa lokakuussa. Pikkuturbot ovat taloudellisia niin paperilla, taloudellisuusajoissa kuin käytännössäkin.Tuo pirtumonitori on todettu täysin saksalaisten huuhaa-jutuksi. Sillä ei ole mitään arvoa. Kulutukset pitää katsoa koeajomittauksista.
Tuon pirtumonitorin toimintaperiaatekin on sellainen, että jokainen tietää, että sieltä ei saa luotettavia lukemia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa yhden pikkuturbon kulutukset käytännössä
https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.html
Sama pikkuturbo kulutti vähemmän kuin Toyota Prius ja muut hybridit EcoRun kilpailussa Lahdessa lokakuussa. Pikkuturbot ovat taloudellisia niin paperilla, taloudellisuusajoissa kuin käytännössäkin.WLTP-päästömittuksissa kaikki pikkuturbot näkyvät olevan suuripäästöisiä ja siten myös suurikulutuksisia:
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia - Anonyymi
Joku "säätäjä"saattaa päästä pikkuturbolla bensankulutuksen suhteen normikulutukseen mutta sillä ajotavalla ei ole mitään tekemistä normaalin ajon kanssa. Tuollaisesta nyhtävästä ajotavasta seuraa ennenpitkää kallis vaihdelaatikkoremontti, jopa ennen koneremonttia sadassa tonnissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku "säätäjä"saattaa päästä pikkuturbolla bensankulutuksen suhteen normikulutukseen mutta sillä ajotavalla ei ole mitään tekemistä normaalin ajon kanssa. Tuollaisesta nyhtävästä ajotavasta seuraa ennenpitkää kallis vaihdelaatikkoremontti, jopa ennen koneremonttia sadassa tonnissa.
Jos kulutusasiat kiinnostavat niin bensaturbon ja tojohybridin vertailu on kisa siitä kumpi on viimeinen ja kumpi on toiseksi viimeinen. Mutasarjan touhua.
Käyttövoimittain kilometrikustannusten hintavertailu menee näin (c-segmentti / per 100km):
1. Sähkö 1-2€
2. Ladattava hybridi 2-4€
3. Kaasu 3-5€
4. Diesel 4-6€
5. Bensa 6-9€
Tojon hybridit ja bensaturbot ovat molemmat bensa-autoja ja ne ovat mutasarjaa kun aletaan vertailemaan kilometrikustannuksia. Anonyymi kirjoitti:
Jos kulutusasiat kiinnostavat niin bensaturbon ja tojohybridin vertailu on kisa siitä kumpi on viimeinen ja kumpi on toiseksi viimeinen. Mutasarjan touhua.
Käyttövoimittain kilometrikustannusten hintavertailu menee näin (c-segmentti / per 100km):
1. Sähkö 1-2€
2. Ladattava hybridi 2-4€
3. Kaasu 3-5€
4. Diesel 4-6€
5. Bensa 6-9€
Tojon hybridit ja bensaturbot ovat molemmat bensa-autoja ja ne ovat mutasarjaa kun aletaan vertailemaan kilometrikustannuksia.Kuten olen aina kirjoittanut, roikun netissä 18-20h/vrk enkä erottele pyhiä ja arkia. Vielä kun joku maksaisi tästä minulle edes pientä palkkaa mutta K-autossa sanoivat ettei alisuorittamisesta voi mitään maksaa ja että olen kirjoituksillani saattanut heidät entistäkin nolompaan tilanteeseen.
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Kuten olen aina kirjoittanut, roikun netissä 18-20h/vrk enkä erottele pyhiä ja arkia. Vielä kun joku maksaisi tästä minulle edes pientä palkkaa mutta K-autossa sanoivat ettei alisuorittamisesta voi mitään maksaa ja että olen kirjoituksillani saattanut heidät entistäkin nolompaan tilanteeseen.
Näköjään osui ja upposi kun vastaukseksi tuli vain tätä älämölön toistoa. Ei edes yritystä vasta-argumentointiin. Vahva todiste siitä faktani ovat kiistattomat.
- Anonyymi
Toyotan hybrid onkin niin pienikulutuksinen, että se kuluttaa vain 70% tankatusta bensasta ja 30% menee aina säästöön. Siihen ei Vokkelot pysty.
- Anonyymi
Kyllä se kulutttaa kaiken siitä bensasta mitä sinne laittaakin.
- Anonyymi
Pikkuturbot menettivät merkityksensä kun autojen päästöt alettiin mitata 1.9.2018 alkaen WLTP-memetelmällä. Ne ovatkin suuria saastuttajia varsinkin taajama-ajossa, jossa turbo nielee vinkuen polttoainetta.
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia - Anonyymi
Mieluisin auto olisi Golf Variant hyvin tehty jossa 1.6-1.8L ahtamaton ja joku 100km täyden sähköajon mahdollistama akku takakontissa. Ja normaalilla jousituksella ( ei ilmajouset ) Vetokoukku ja manuaalilaatikko
Voisi ajaa kaikki kyläajot ja muut sähköllä
Vielä että VW rakentaisi akun helposti vaihdettavaksi ja hinta kohtuullinen eli vanhana voisi ostaa tuoreen alkuperäisen akun. - Anonyymi
Onhan se selvä, että turbo työntää putkeen bensaa rajusti varsinkin kaupunkiajossa.
- Anonyymi
Tuulilasin koeajossa C-HR kulutti
KAUPUNKIAJOSSA 5,3 litraa sadalle ja
MAANTIEAJOSSA 5,5 l/100 km.
En menisi huutelemaan turbomoottoreiden kulutuksesta, kun omalla tontillakin olisi parantamisen varaa. Muka vähän kuluttava hybridi. Muka.- Anonyymi
TM 1/20 Lue siitä miten Tojottimen hybriditekniikka pelaa.
- Anonyymi
Saksalainen ei osaa tehdä. Heidän täytyy turvautua vilppiin ja valehteluun.
- Anonyymi
Vilppiwagen.
- Anonyymi
Pikkuturbot menettivät merkityksensä kun autojen päästöt alettiin mitata 1.9.2018 alkaen WLTP-memetelmällä. Ne ovatkin suuria saastuttajia varsinkin taajama-ajossa, jossa turbo nielee vinkuen polttoainetta.
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia- Anonyymi
Taajamassa noilla pikkutuhnuturboilla kulutus on 7,5 litraa. Tiedän kun edellinen autoni oli tuhnuturbo 1.4. Nyt ajan toyotan Corollalla ja kulutus taajamassa on 4,3 l/100. On siinä kovasti eroa. Maantiellä menee Corollalla 4,7 L/100 km.
- Anonyymi
Esson baarissa ihan tosissan kertoivat pienikuluksisista pikkuturboista. Sellaisia ei ole koskaan ollutkaan.
- Anonyymi
Todellakin WLTP-päästömittauatavan tultu käyttöön tuo väite todistettiin oikeaksi. Pikkutbot olivat suurimpia häviäjiä:
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia
- Anonyymi
Vain valehtelemalla pikkuturbojen kulutus on pienenmpi kuin aloituksessa mainitaan.
- Anonyymi
Painahan tuo aloituksen teksti hyvin mieleesi.
- Anonyymi
Järkyttäviä vehkeitä sähköistyvässä automaailmassa.
- Anonyymi
Toyotat kuluttavat 40-60% vähemmän kuin pikkutuhnuturpot.
Spritmonitor.de
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174316
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842479Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella241211Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74885- 106880
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820