Naisten "palkkakuoppa" on valhe

Anonyymi

Naiset väittävät olevansa palkkakuopassa mutta se on valhe. Vertaavat aina jonkun matalapalkkaisen naisvaltaisen työnimikkeen palkkaa miesvaltaisen teollisuuden keskipalkkaan mutta SE EI OLE OLLENKAAN SAMA VERTAILUKOHDE!!!

https://yle.fi/uutiset/3-11046925
"Suomessa sairaanhoitajan keskipalkka on noin 2 500 euroa. Eroa miesvaltaisten teollisuusalojen keskipalkkoihin on viitisensataa euroa."

Huomatkaa, ylläolevassa lainauksessa verrataan SAIRAANHOITAJAN ammattinimikkeen palkkaa teollisuusALOJEN KESKIPALKKAAN.

Oikea vertauskohde olisi valita teollisuusalalta ammattinimike, esimerkiksi mekaanisen metsäteollisuuden alalta tuotantotyöntekijä.

Itse olen sellainen ja tuntipalkka on 11,47e josta tulee viikossa (40h) 458,80e. Kuukaudessa on yleensä neljä viikkoa joten kuukausipalkaksi muodostuu 1835,20e - verot. Jos halutaan käyttää kerrointa 21,5, keskimääräinen työpäivien lukumäärä kuukaudessa, siitä tulee kuukausipalkaksi 1972,84e.
Missä se minun 3000 euroa on??!! Teollisuusaloillahan piti keskipalkan olla mielestänne se 3000e/kk ??!!
Eroa on mulla ENEMMÄN kuin se naisvaltaisten alojen väittämä 500e joten JOS JOKU ON PALKKAKUOPASSA NIIN SE OLEN MINÄ!!!

Kertokaa se naiset, että miten se on mahdollista, kun olen mies ja teollisuustyöntekijä, miten on mahdollista että tienaan 500-600e vähemmän kuukaudessa kuin Sari Sairaanhoitaja ja yli 1000e vähemmän kuin havittelemanne teollisuusalojen keskipalkka, annetaan tälle nimeksi vaikka Kari Koneenhoitaja??!!

8

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juurikin noin, teollisuudessa palkat ovat täysin perseestä.
      Harvoilla on edes vakkaripaikkaa nykyään ja työtahti on mieletön, kuluttavaa yksitoikkoista paskaduunia mitättömillä tuloilla "vuosikymmeniä mukamas" kun yli 45-vuotias laitetaan heti ulos kun YT:t tulevat, perseennuolijat sitten erikseen.

      Älköön kukaan järkevä nuori lähtekö metallialalle, se on täyttä paskaa alusta loppuun saakka.

    • Anonyymi

      yksilö voi olla palkkakuopassa. Niin se aina on ollut riippumatta sukupuolesta. Harvoin mikään ryhmä on palkkakuopassa. Miespuolisen sairaanhoitajan euro voi olla 80 senttiä jos vertaa "saman" AMK koulutustason ja kokemusvuosien omaavaan naispuoliseen insinööriin. Toisaalta voiko tuollaista vertailua edes tehdä. Omenien vertaaminen banaaneihin ei taida olla kovinkaan älyllistä puuhaa. Jos kokee että oma työ on alipalkattua niin sitten mars toisiin hommiin. Sama pätee myös yrittäjiin. Massa-ammateissa työskentely tulee aina olemaan pienipalkkaista työtä.

      • Anonyymi

        Nimenomaan omenien vertaus hedelmäkakkuun ei ole ollenkaan hedelmällistä.
        Niinpä tuo linkin akka ei puhunut ollenkaan järkeviä verratessaan sairaanhoitajan palkkaa teollisuusALOJEN KESKIpalkkaan.


    • Anonyymi

      Kyllä se pääsääntöisesti menee niin, että naiset nyt vaan tekevät niin paljon vähemmän töitä ja sairastelevat niin paljon enemmän, että palkassa pitääkin olla eroa.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä .metallialan myös toimihenkilöille palkat on Suomessa paskat....Sauri sairaanhoitaja voisi kadehtia insinöörin palkkoja konepajalla jotka kaikkine lisineen on 2500 euroa kuukaudessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä .metallialan myös toimihenkilöille palkat on Suomessa paskat....Sauri sairaanhoitaja voisi kadehtia insinöörin palkkoja konepajalla jotka kaikkine lisineen on 2500 euroa kuukaudessa...

        veljeni aloitti metallimiehen hommat konepajalla 60 vuotiaana. Ollut alalta pois 20v, Saa noin 2500 euroa kk peruspalkkaa kuten muutkin pajalla, Pitempään olleet taitavat saada pikkasen enempi. Jos insinööri konepajalla saa 2500 euroa kk lisinensä niin aika onneton surkimus on sellainen mies.


    • Anonyymi

      Yleisesti naisilla on elämässä kaikki helpompaa, koska aina on joku mies tukemassa ja auttamassa sekä rahallisesti että henkisesti. Jo sen takia on oikein, että naisille maksetaan vähemmän. Nainen on nolla ilman miestä ja tämän todistaa mm. lukuisat Instagram-päivitykset, joissa naiset esittelevät miestään.

      • Anonyymi

        Eikö se ole miesten esineellistämistä jos nainen esittelee miestä kuin statussymbolia jossain instassa? Esineellistäppäs naista niin jo on satoja vihaisia femakkoja pörräämässä ympärillä kuin äkäiset ampiaiset...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe