Isot dieselautot hintakierteessä

Anonyymi

Tämähän jo tiedettiinkin, eli olkaa tarkkoja mitä maksatte dieselautostanne, Suomihinnat ovat liikaa: https://www.is.fi/autot/art-2000006293053.html

Jos joku ei tiedä, niin lähes kaikki näistä premiumautoista on dieselkäyttöisiä, mm. nettiautossa myynnissä olevista Mersun E -malleista vm. 2015-2018 429 kpl 486:sta on dieselautoja, Bmw 520 vastaavat luvut ovat 338 ja 379, Audi A6;lla 209 ja 215, sekä Volvo v70;llä 91 ja 99.

29

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Artikkelissa ei dieseleitä mainittu erikseen, mutta totta on, että tuotavistakin premiunautoista ylivoimainen valtaosa on dieseleitä. Niinhän se on muutenkin ostettiinpa auto sitten mistä tahansa.
      20:n suosituimman tuontiauton joukossa on vain 4 bensa-autoa ja niistäkin paras on vasta 8. suosituin. Diesel on siis ylivoimaisesti halutuin, jos vaan varaa sellaiseen on ja ulkomailta haettaessa on.

      Se, että autojen ja varsinkin premiumautojen hinnat laskevat on ainakin ennen pidetty hienona asiana. Miksi se ei enää olisi? Niin kauan kuin muistan, autojen liian korkeista hinnoista on valiteltu ja nyt kun hinnat laskevat, niin sekään ei ole hyvä.
      On kai ihan normaalia, että tarjonnan lisääntyessä hinnat laskee. Ja se, että premiunautojen hinnat laskee näkyy aivan varmasti myös tavisautojen hintojen laskuna.
      Jos premiumin saa samalla hinnalla kuin tavisauton, niin ei kai ole vaikea arvata kumpi tulee valituksi. Näin käy ihan polttoaineesta riippumatta.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kansa kiittää, kun halpoja dieselautoja on tarjolla, mutta se tapahtuu niiden kustannuksella, jotka ovat ostaneet lähiaikoina uuden tai Suomihintaisen käytetyn dieselauton.

        Onneksi näin ei käy enää usein, senhän näkee myyntitilastoista, että uusia dieselautoja myydään päivä päivältä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kansa kiittää, kun halpoja dieselautoja on tarjolla, mutta se tapahtuu niiden kustannuksella, jotka ovat ostaneet lähiaikoina uuden tai Suomihintaisen käytetyn dieselauton.

        Onneksi näin ei käy enää usein, senhän näkee myyntitilastoista, että uusia dieselautoja myydään päivä päivältä vähemmän.

        Noinhan aina käy, kun hinnat putoo. Kärsinäjä on se, joka tuli ostaneeksi autonsa ennen hinnanlaskua. Tätä kutsutaan markkinataloudeksi, jossa tämä on jokseenkin normaalia. Nythän esim asuntojen hinnat ovat laskeneet ja suorastaan romahtaneetkin jossainpäin Suomea. Kärsijöinä tietysti ne, jotka ovat ostaneet siellä asunnon ennen hintojen laskua. Taannoinhan Tesla pudotti uusien sähköautojensa hintoja jopa useilla kymppitonneilla, niin kärsijöinä olivat tietysti ne, jotka olivat ehtineet ostaa Teslansa ennen roimaa hinnanpudotusta. Oliko se, että Teslan hinnat romahtivat hyvä vai huono juttu?

        Kyllä se koskee ihan samalla tavalla bensa-autojen omistajia ja muitakin. Jos premiumin saa samalla hinnalla kuin aiemmin halvemman tavisauton, niin ei kai epäselvää ole kumpi ostetaan. Ihan riippumatta mitä polttoainetta tankkiin pistetään. Tietysti joillekin, joille kyseessä on jokin ideologinen juttu, voi toimia toisinkin.

        Yleisestikin voi kysyä, onko autojen hinnanlasku hyvä vai huono juttu sen takia, että joku kärsii taloudellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kansa kiittää, kun halpoja dieselautoja on tarjolla, mutta se tapahtuu niiden kustannuksella, jotka ovat ostaneet lähiaikoina uuden tai Suomihintaisen käytetyn dieselauton.

        Onneksi näin ei käy enää usein, senhän näkee myyntitilastoista, että uusia dieselautoja myydään päivä päivältä vähemmän.

        Miksi onneksi jos näin ei enää jatku? Eikö se, että hyviä autoja saa halvemmalla kuin ennen, ole hyvä juttu?
        Vai tuleeko sulla takkiin, kun autojen hinnat laskevat? Ei se, että jos alennusmyynti joskus loppuu sua enää auta mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi onneksi jos näin ei enää jatku? Eikö se, että hyviä autoja saa halvemmalla kuin ennen, ole hyvä juttu?
        Vai tuleeko sulla takkiin, kun autojen hinnat laskevat? Ei se, että jos alennusmyynti joskus loppuu sua enää auta mitenkään.

        Ei ole hyvä juttu, jos saastuttavat nokilekat dumpataan Suomeen.

        Vähän sama kuin jätteiden vienti kehitysmaihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvä juttu, jos saastuttavat nokilekat dumpataan Suomeen.

        Vähän sama kuin jätteiden vienti kehitysmaihin.

        Tietysti olisi päästöjen kannalta parempi, jos noiden sijasta ostettaisiin uusi dieselauto. Ymmärtänet varmaan miksi näin ei tapahdu.
        Onneksi kuitenkin, että tuontiautoista ylivoimainen enemmistö on dieselautoja eikä bensa-autoja jo pelkästään päästöjen kannalta.

        Parempiahan nuokin ovat kuin vastaavat bensa-autot päästöjen puolesta ja ovat vielä nuorempia kuin Suomen keskimääräinen autokannan ikä. Reilusti nuorempia, joten nuorentavat osaltaan Suomen autokantaa.

        Toisin sanoen ei nyt niin kovin huono asia laisinkaan.


    • Anonyymi

      Niinhän se on että ostohinta ratkaisee auton taloudellisuuden kannattavuuden. Paljonko autossa on rahaa kiinni.

      Ostin viikko sitten 9 vuotiaan farmari diesel golfin, juuri tehty kytkinremontti, uusi levy , 205tkm mittarissa, jakopää vuosi sitten. Edellinen omistaja tehnyt itse. Ei isoja remontteja enää.

      Vaihdoin palat ja levyt itse,

      Puhdas leima.

      Autossa noin 3500€ kiinni. ( uuden hinta ollut arviolta 25 000 € tai enemmän )

    • Anonyymi

      Eipä tuo hinnanlasku mitenkään poikkea isojen bensa-autojenkaan hintakehityksestä. Eipä tosin taida monikaan enää ostaa isoa bensa-autoa jo pelkästään suurien päästöjen ja kulutuksen vuoksi. Asia vain ei ole niin iso uutinen, koska määrät ovat vähäisiä.

      Noista tuontiautoistankin nuo muutamat, 4, bensa-automallit ovat pieniä tai keskikokoisia. Ei isoja bensa-autoja haeta edes ulkomailta, vaikka selvästi halvemmalla niitäkin sieltä saisi. Siksipä niillä ei tässä uutisoinnissa ole suurta mielenkiintoakaan.

      • Anonyymi

        Itseään on helppo pissittää.

        > Eipä tuo hinnanlasku mitenkään poikkea isojen bensa-autojenkaan hintakehityksestä.

        Muiden kusettaminen ei nokkipaavoilta sitten onnistukaan.

        TM 20/2019

        "Eri kokoluokkien autojen jälleenmyyntiarvot putoavat prosenteissa yllättävän samakaltaisesti."

        Nykyään hinta pulittuu 4 vuodessa, joten 50 k€ premiumin ostaja ottaa takkiin paljon pahemmin kuin 25 k€ peruskipon ostaja.

        "Dieselkäyttöisenä arvo laskee nykyään vielä enemmän".

        Uudehkon auton kanssa ylivoimaisesti suurin menoerä on arvonalenema eikä polttoainekulu.. että semmoista säästöä nokilekalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseään on helppo pissittää.

        > Eipä tuo hinnanlasku mitenkään poikkea isojen bensa-autojenkaan hintakehityksestä.

        Muiden kusettaminen ei nokkipaavoilta sitten onnistukaan.

        TM 20/2019

        "Eri kokoluokkien autojen jälleenmyyntiarvot putoavat prosenteissa yllättävän samakaltaisesti."

        Nykyään hinta pulittuu 4 vuodessa, joten 50 k€ premiumin ostaja ottaa takkiin paljon pahemmin kuin 25 k€ peruskipon ostaja.

        "Dieselkäyttöisenä arvo laskee nykyään vielä enemmän".

        Uudehkon auton kanssa ylivoimaisesti suurin menoerä on arvonalenema eikä polttoainekulu.. että semmoista säästöä nokilekalla.

        Isot premiumit ja kalleimmat autot ovat pääosin dieselautoja ja kalleimpien autojen arvonpudotus on jyrkempää kuin halvempien kansanautojen. Kyllähän tuo näkyy dieselautojen osalta.
        Voimakas yksityinen tuonti ulkomailta tietysti myös syö käytettyjen dieselautojen arvoa, se on totta. Bensa-autojen yksityinen tuonti, varsinkin isompien, on melkoisen vähäistä.

        Toistaiseksi taitaa kuitenkin pahimmat hinnapudotukset kohdata sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseään on helppo pissittää.

        > Eipä tuo hinnanlasku mitenkään poikkea isojen bensa-autojenkaan hintakehityksestä.

        Muiden kusettaminen ei nokkipaavoilta sitten onnistukaan.

        TM 20/2019

        "Eri kokoluokkien autojen jälleenmyyntiarvot putoavat prosenteissa yllättävän samakaltaisesti."

        Nykyään hinta pulittuu 4 vuodessa, joten 50 k€ premiumin ostaja ottaa takkiin paljon pahemmin kuin 25 k€ peruskipon ostaja.

        "Dieselkäyttöisenä arvo laskee nykyään vielä enemmän".

        Uudehkon auton kanssa ylivoimaisesti suurin menoerä on arvonalenema eikä polttoainekulu.. että semmoista säästöä nokilekalla.

        Luuletko tosiaan, että noita premium autoja ostetaan säästön vuoksi ? Joillain ihmisillä säästö autoasioissa ei ole tärkeintä.


    • Anonyymi

      Täyssähköisen Volkswagen eGolfin hinta on nykyään 35 000 euroa. Jokin aika sitten eGolfin lähtöhinta oli noin 43 000 euroa. Hinnan romahdus on 8000€

      Aika kova. Mahtaa jotakuta harmittaa, jos tuli ostaneeksi tuolla 43.000€.

      • Anonyymi

        Hys hys nyt.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Teslan hintaromahdus kalleimmissa malleissa oli pahimmillaan jopa 40.000-80.000€ yhden viikonlopun aikana. Voi kuvitella mikä ketutus oli juuri sitä ennen ostaneilla.
        Pieniä on folkkaristien ja dieselistien murheet noihin verrattuna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan hintaromahdus kalleimmissa malleissa oli pahimmillaan jopa 40.000-80.000€ yhden viikonlopun aikana. Voi kuvitella mikä ketutus oli juuri sitä ennen ostaneilla.
        Pieniä on folkkaristien ja dieselistien murheet noihin verrattuna

        Dieselistillä on aina murhetta, laskevat hinnat, dieselvero,adblue,hiukkasloukun tukkeutuminen,polttoaineen hinta nousee talvisin lähelle bensan hintaa, kylmä talvella käytettävä lisälämmittimiä yms. yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselistillä on aina murhetta, laskevat hinnat, dieselvero,adblue,hiukkasloukun tukkeutuminen,polttoaineen hinta nousee talvisin lähelle bensan hintaa, kylmä talvella käytettävä lisälämmittimiä yms. yms.

        Kannattaisi vaikkapa hankkia kokemusta dieselautoista, niin huomaisit kuinka naurettavia nuo väitteesi ovat.
        Niinhän se aina kuitenkin on, että ne, joilla asiasta ei ole mitään tietoa, esittävät kovimmat väitteet. Et suinkaan ole poikkeus, vaan tyypillinen tapaus. Tietämättömyys ainoastaan antaa täydellisen varmuuden esittää mitä tahansa hölynpölyä.

        Mikään noista väitteistäsi ’aina murhetta’ -osioon ei pidä paikkaansa erityisesti dieselien tyyppiominaisuutena. Ei mikään.

        Dieselit ovat ammattiautoilijoiden valinta lähes 100% juuri siksi, että niillä ammatinharjoittaminen on varmempaa, oikeastaan diesel edes mahdollistaa sen. Aika kova referenssi myös yksityiskäyttöön, jos ajoa tulee lähikauppareissua enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselistillä on aina murhetta, laskevat hinnat, dieselvero,adblue,hiukkasloukun tukkeutuminen,polttoaineen hinta nousee talvisin lähelle bensan hintaa, kylmä talvella käytettävä lisälämmittimiä yms. yms.

        Jos nuo pitäisivät paikkansa, niin niiden kaikkien korjaaminenkin olisi vain hyvin pieni osa tuosta Teslan hintaromahduksen arvosta. Todella pieni....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselistillä on aina murhetta, laskevat hinnat, dieselvero,adblue,hiukkasloukun tukkeutuminen,polttoaineen hinta nousee talvisin lähelle bensan hintaa, kylmä talvella käytettävä lisälämmittimiä yms. yms.

        Kyllähän nuo bensa-autoon verrattaessa ovat kaikki ylimääräistä riesaa, osaksi sen takia varmaan uusien myyntikin romahtanut, samoin hinnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi vaikkapa hankkia kokemusta dieselautoista, niin huomaisit kuinka naurettavia nuo väitteesi ovat.
        Niinhän se aina kuitenkin on, että ne, joilla asiasta ei ole mitään tietoa, esittävät kovimmat väitteet. Et suinkaan ole poikkeus, vaan tyypillinen tapaus. Tietämättömyys ainoastaan antaa täydellisen varmuuden esittää mitä tahansa hölynpölyä.

        Mikään noista väitteistäsi ’aina murhetta’ -osioon ei pidä paikkaansa erityisesti dieselien tyyppiominaisuutena. Ei mikään.

        Dieselit ovat ammattiautoilijoiden valinta lähes 100% juuri siksi, että niillä ammatinharjoittaminen on varmempaa, oikeastaan diesel edes mahdollistaa sen. Aika kova referenssi myös yksityiskäyttöön, jos ajoa tulee lähikauppareissua enemmän.

        Todennäköisesti sinulla ei ole dieselautoa, jos et ole huomannut dieselpolttoaineen hinnan nousevan taas talven lähestyessä lähelle bensan hintaa, käyttövoimaveroa maksavat mm. dieselautot, ei bensa-autot, selaa netistä uutisia, jotka kertovat hiukkassuodatinongelmista, niitä jopa poistetaan, kun vaihto on kallista, ureallakin on ollut omat ongelmansa ja lisäämisen vaiva ja hinta, kylmiähän dieselautot ovat ilman lisälämmitintä, monissa automalleissa lisälämmitin on vakiona dieselmallissa, mutta vastaavassa bensassa sitä ei ole.


    • Anonyymi

      Yleensä ajetaan sillä autolla, joka sattuu olemaan. Ei se sillä parane, vaikka kuinka vääntäisi kättä siitä, kumpi on parempi, bensa vaiko dieseli. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Isossa autossa, kun maasturissa, bensalla ajo tulee tosi tyyriiksi, dieseliin verrattuna. Pikkukinnereissä kulutus on pientä, oli käyttövoima kumpi tahansa. Sähköautot ja hybridid on seuraavan sukupolven autoja, mutta nämä nykyiset pitää ensin saada ajettua loppuun.

      • Anonyymi

        Diesel kuolee nyt kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel kuolee nyt kuitenkin.

        Tuskinpa. Tällä hetkellä kustannusten, ominaisuuksien ja päästöjen suhde on ylivoimainen. Suomi ei tule saavuttamaan päästötavoitteita ilman diesel-autoja ja biodieseliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel kuolee nyt kuitenkin.

        Veikkaan sun kuolemaa ennen kuin dieselin.


    • Anonyymi

      Ei kukaan enää kohta dieseliä.

      • Anonyymi

        Dieseleiden osuus Suomessa liikenteessä olevista autoista on koko ajan kasvussa.


      • Anonyymi

        Diesel on kuningaspolttoaine. Käy hyvin moneen tarkoitukseen.

        Bensa sopii vaan auton moottorissa poltettavaksi.


    • Anonyymi

      BMW:n tekniikasta vastaava johtaja Klaus Fröhlich sanoo, että vuonna 2025 vielä 80 prosentissa myydyistä Bemareista on polttomoottori.

      Dieselmoottoreiden taival jatkuu vielä seuraavat 20 vuotta, ja bensiinimoottoreiden vähintään 30 vuotta.

      Repikää siitä, itsesaastuttavien hybridien omistajat.

      • Anonyymi

        päin vastoin diesel toimii vielä 50 v mutta bensahenkilöautot on kiellettu 2030 viimeistään ja korkeintaan kaasuautoiksi muunneltuna saa edes niitä ajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe