Miten Lieksan taksi toimisi?

Anonyymi

Mitenkähän ammattitaitoisen taksinkuljettajan tulisi suhtautua vihaisesti puhuvaan asiakkaaseen? Voiko hän ulostaa taksista hänet esimerkiksi kantatie 73 metsätaipaleelle jonnekin Lieksan ja Viekin välille. Tulisiko taksinkuljettajan ilmoittaa asiasta heti viranomaiselle tai kutsua toinen taksi tilalle? Ellei näin meneteltäisi, voisiko vihainen asiakas syyttää taksinkuljettajaa heitteillejätöstä talvipakkaseen?

8

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä ottaen Lieksan taksinkuljettajat ovat aina toimineet asiallisesti ja kohteliaasti. Bernerin taksiuudistus sotki koko taksialan päin persauksia, mutta kuljettajien vika se ei ole.

      • Anonyymi

        Eikös joskus -70 luvulla ollut lieksassa taksikuski joka rahasti humalaisia kahteenkin kertaan, mutta senhän taisivat savustella lieksasta maanpakoon ettei tule tapetuksi,,kuulin aikoinaan.


    • Anonyymi

      Minä en puhu koskaan vihaisesti taksissa, päinvastoin. Ja kuljettajani on aina hyvin suomea puhuva ymmärtävä ammattilainen. Ei tule mitään väärinkäsityksiä tai kommelluksia kun on asiat hyvin kunnossa ja hallussa.

      • Uhkaavasti ja häiritsevästi ei taksissa kannata käyttäytyä. Järjellä ajatellen luulisi, että kuljettajalla on oikeus keskeyttää kyyditys ja poistaa häiritsevästi käyttäytyvä kyytiläinen taksistaan jos tilanne niin vaatii. Onhan tämä myös turvallisuuskysymys. Kuljettajan on ajateltava omaa ja muiden tielläliikkujien turvallisuutta. Vaikka olenkin joka alan asiantuntija - myös taksialan - en tiedä tätä varmaksi mutta oletan näin.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Uhkaavasti ja häiritsevästi ei taksissa kannata käyttäytyä. Järjellä ajatellen luulisi, että kuljettajalla on oikeus keskeyttää kyyditys ja poistaa häiritsevästi käyttäytyvä kyytiläinen taksistaan jos tilanne niin vaatii. Onhan tämä myös turvallisuuskysymys. Kuljettajan on ajateltava omaa ja muiden tielläliikkujien turvallisuutta. Vaikka olenkin joka alan asiantuntija - myös taksialan - en tiedä tätä varmaksi mutta oletan näin.

        Mielestäni tässä ketjussa on nyt tähän asti ymmärretty ns. ”someflirtti” asiaan kuuluvalla tavalla. Ei pidä hyökätä heti viitteelliseenkään asiaan, vaan sitä on tutkittava monipuolisesti, kohteliaasti ja tyydyttävällä tavalla kaikilta tahoilta. Parempi lopputulos saavutetaan yleensä harkitsevalla toimintamallilla. Sitähän nykyisin hyvin useat valtamediat, viranomaiset ja poliitikot käyttävät ohjenuoranaan. Ongelmanratkaisuksi on syytä tiedostaa molemminpuoliset oikeutemme ja velvollisuutemme, niin palvelun tarjoana, kuin asiakkaana. Kansalaisina niin ikään meillä on perustuslaillinen oikeutemme valita ”putiikki” jossa asioimme. Ja edelleen meillä on oikeus valita se työntekijä, jolta palvelun ostamme. Niin yksinkertaista se on. Tämä olkoon hyvää siedätyshoitoa kaikille meille lieksalaisille palstakommentoijille.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Uhkaavasti ja häiritsevästi ei taksissa kannata käyttäytyä. Järjellä ajatellen luulisi, että kuljettajalla on oikeus keskeyttää kyyditys ja poistaa häiritsevästi käyttäytyvä kyytiläinen taksistaan jos tilanne niin vaatii. Onhan tämä myös turvallisuuskysymys. Kuljettajan on ajateltava omaa ja muiden tielläliikkujien turvallisuutta. Vaikka olenkin joka alan asiantuntija - myös taksialan - en tiedä tätä varmaksi mutta oletan näin.

        Mitä et tiedä ja etkä vääristele? Jo on maailmankirjat sekaisin. Sotke nyt ainakin persut sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä et tiedä ja etkä vääristele? Jo on maailmankirjat sekaisin. Sotke nyt ainakin persut sekaan.

        En ole asiantuntija, mutta kyllähän taksinkuljettajatkin joutuvat kuljettamaan aivan varmasti persuja, koska joka viides suomalainen on jo persu, ja siis joidenkin mielestä rasisteja. Eli persut voi potkia Lieksan ja Viekin välille pakkaseen 73 tien varteen pakkaseen taksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole asiantuntija, mutta kyllähän taksinkuljettajatkin joutuvat kuljettamaan aivan varmasti persuja, koska joka viides suomalainen on jo persu, ja siis joidenkin mielestä rasisteja. Eli persut voi potkia Lieksan ja Viekin välille pakkaseen 73 tien varteen pakkaseen taksista.

        Mutta, eikös siitä tule persaukisen perseeseen siten suuri hiilijalanjälki?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe