Jos lähetän yksin allekirjoittamani avioerohakemuksen sähköpostitse käräjäoikeudelle, mistä hetkestä alkaa asian vireillepano?
Milloin avioero tulee vireille
Anonyymi
3
118
Vastaukset
- Anonyymi
Siitä kun puoliso saa siitä tiedon. Kirje tulee kotiin.
- Anonyymi
...josta alkaa puolen vuoden harkinta-aika. Sen päätyttyä voi jättää toisen vaiheen hakemuksen, josta menee ehkä kuukausi.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Avioerohakemus on VIREILLÄ siitä päivästä, jolloin se saapuu käräjäoikeuteen (ma-pe virka-aika). Eli jos tänään sunnuntaina (tai huomenna ma klo 8-16.15) lähettää sen sähköpostilla käräjäoikeuteen, se kirjataan saapuneeksi huomenna, maanantaina.
Harkinta-aika lähtee pyörimään siitä päivästä, jolloin puoliso on saanut erohakemuksen tiedoksi oikeudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823223
- 922925
- 532182
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201625- 191424
- 171411
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61409Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181365Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131341Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351295