ja oikein hyvä niin.:)
Voisi nousta aluksi viisinkertaiseksi ja myöhemmin sama lisää.
Ei se vanhojen volvoromujen rahataaminen vähene, mersulla taitaa olla puhtaampia mutta yhtäkaikki
dieselvero nousee!!
7
89
Vastaukset
- Anonyymi
Ei muuten nouse. Päinvastoin se laskee.
Ja vielä toistaiseksi ainoa auton voimanlähde, jolla käyttövoimaveroa ei vielä ole, menettää suositummuisuusasemansa ja pistetään käyttövoimaverolle. Eli bensiiniautot. Onkin ihmeellistä, että kaikkein eniten päästöjä tuottavat bensiiniautot ovat välttäneet käyttövoimaverot.- Anonyymi
Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että bensiinikäyttöisistä autoista ei makseta käyttövoimaveroa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että bensiinikäyttöisistä autoista ei makseta käyttövoimaveroa
Niinkö?
Entäpä siinä, että sähköautoista, hybrideistä ja kaikista muista, paitsi bensiiniautoista käyttövoimaveroa?
Millä perusteella mielestäsi käyttövoimaveroa pitäisi periä?
Dieselin osalta onkin perusteltu poikkeus, koska sillä pienennetään pumpulla dieselin hintaa. Tämä suosii tietysti ammattiliikennettä ja paljon autoa tarvitsevia, koska nämä ajavat käytännössä poikkeuksetta dieselautoilla. Ja hyvä niin jo pelkästään päästöjenkin kannalta.
Päästöjä ajatellen nimenomaan bensa-autoja pitäisi verottaa kaikkein eniten siten, että se ohjaisi bensa-autojen vähenemiseen. Nythän verotus toimii päinvastoin vähemmän ajavien osalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö?
Entäpä siinä, että sähköautoista, hybrideistä ja kaikista muista, paitsi bensiiniautoista käyttövoimaveroa?
Millä perusteella mielestäsi käyttövoimaveroa pitäisi periä?
Dieselin osalta onkin perusteltu poikkeus, koska sillä pienennetään pumpulla dieselin hintaa. Tämä suosii tietysti ammattiliikennettä ja paljon autoa tarvitsevia, koska nämä ajavat käytännössä poikkeuksetta dieselautoilla. Ja hyvä niin jo pelkästään päästöjenkin kannalta.
Päästöjä ajatellen nimenomaan bensa-autoja pitäisi verottaa kaikkein eniten siten, että se ohjaisi bensa-autojen vähenemiseen. Nythän verotus toimii päinvastoin vähemmän ajavien osalta.Tunnut olevan näitä nyky opportunisteja jotka ottaa argumentin sieltä, toisen täältä, miten itselle sopii, siinä menee päästöt ja saasteet sopivasti sekaisin.
Mielestäni ja lmeisesti myös verottajan mielestä liikennepolttoaineita pitää kohdella tasapuolisesti, tai ainakin pitää pyrkiä sellaiseen, jos pystyt kuvittelemaan sähkön liikennepolttoaineena.
Erikseen on sitten valtion päätökset jos halutaan ohjata liikennettä ja kansantaloutta johonkin suuntaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnut olevan näitä nyky opportunisteja jotka ottaa argumentin sieltä, toisen täältä, miten itselle sopii, siinä menee päästöt ja saasteet sopivasti sekaisin.
Mielestäni ja lmeisesti myös verottajan mielestä liikennepolttoaineita pitää kohdella tasapuolisesti, tai ainakin pitää pyrkiä sellaiseen, jos pystyt kuvittelemaan sähkön liikennepolttoaineena.
Erikseen on sitten valtion päätökset jos halutaan ohjata liikennettä ja kansantaloutta johonkin suuntaanNyt voisit vähän tarkentaa syytöksesi perustetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnut olevan näitä nyky opportunisteja jotka ottaa argumentin sieltä, toisen täältä, miten itselle sopii, siinä menee päästöt ja saasteet sopivasti sekaisin.
Mielestäni ja lmeisesti myös verottajan mielestä liikennepolttoaineita pitää kohdella tasapuolisesti, tai ainakin pitää pyrkiä sellaiseen, jos pystyt kuvittelemaan sähkön liikennepolttoaineena.
Erikseen on sitten valtion päätökset jos halutaan ohjata liikennettä ja kansantaloutta johonkin suuntaanMeinaatko ettei valtio ala verottamaan jollain tekosyyllä sähkö/hybridi autoja, kun ne ohittaa lukumäärältään bensa/diesel autot, päästöistä riippumatta, kun suomen valtio ei pysy pystyssä ilman rankkaa verotusta, näin se vaan on, ja toisaalta polkupyörä/jalankulku/muu sähköllä liikkuminen on vielä takataskussa verotuskohteena, jos meinaa tulot vähentyä, ai juu ja vielä kilometri vero riippumatta kulkineesta, kaikille ja jokapaikkaan siru mittaamaan liikkumisen määrää, jota voi sitten verottaa . . . . .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnut olevan näitä nyky opportunisteja jotka ottaa argumentin sieltä, toisen täältä, miten itselle sopii, siinä menee päästöt ja saasteet sopivasti sekaisin.
Mielestäni ja lmeisesti myös verottajan mielestä liikennepolttoaineita pitää kohdella tasapuolisesti, tai ainakin pitää pyrkiä sellaiseen, jos pystyt kuvittelemaan sähkön liikennepolttoaineena.
Erikseen on sitten valtion päätökset jos halutaan ohjata liikennettä ja kansantaloutta johonkin suuntaanKun nykydiiselit on kaikilta päästöiltä puhtaanpia, kuin bensiinikäyttöiset, niin millä perusteella bensakäyttöisillä ei pidä olla käyttövoimaveroa ? Mulla on 1 diisel ja 2 bensa autoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2802554Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001374- 1081251
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831241Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi971188Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581185- 441042
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi71946Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22890- 33797