Nyt alkaa olla kitara harrastus sen verran vakavaa että olen päättänyt hankkia kunnon kitaran.
Olen soitellut Epiphone Custom LP mallilla, mutta tästä kulu nauhat tosi nopeasti ja muutenkin en oikein siitä tykkää enää. Humbuckeri kitara olis kuitenkin haussa.
Fendereitä ja Gibsoneja on kaupat pullollaan, mutta haluaisin Suomalaisen kitaran, kun olen kuullut että suomen kuiva talvi voi olla ongelma ulkolaisille.
Mitä suomalaisia valmistajia on olemassa? Itselle ei tule mieleen kuin Landola?
Mutta nyt pitäis saada laadukas Sähkäri.
Myin just kämpän joten voin sijoittaa uuteen leluun :-)
Suomalaiset kitarat
17
3645
Vastaukset
- Mki
Flying finn on tosi hyvä lankku. Se on kelvannut tosi monelle ammattilaiselle suomessa ( muistaakseni ainakin heikki silvennoinen ), sekä ulkomailla ( olisko Eric Johnson hankkinut pari sellaista? ) Mutta laadukas on peli ja hyvän näköinen. Hintaa en tiedä, mutta kyllä se sinne yläpäähän menee...
- Mki
www.flyingfinnguitars.com
- JMJ
Mki kirjoitti:
www.flyingfinnguitars.com
www.ruokangas.com/
ei varmaan ihan ilmaisia - joojaa
JMJ kirjoitti:
www.ruokangas.com/
ei varmaan ihan ilmaisiaRuokankaat on hyviä ainakin. paristatonnista ylöspäin hinnat tais olla ja käsintehtyjä kuitenkin. Ja tommosen summan saa pulittaa mistä tahansa hyvästa kitarasta. Flyingfinnnit on aika humppakitaroita hehee...
- Kale
joojaa kirjoitti:
Ruokankaat on hyviä ainakin. paristatonnista ylöspäin hinnat tais olla ja käsintehtyjä kuitenkin. Ja tommosen summan saa pulittaa mistä tahansa hyvästa kitarasta. Flyingfinnnit on aika humppakitaroita hehee...
Flyingfinnit on jostain syystä luokiteltu "Humppa-kitaroiksi" koska ammattilaiset käyttää niitä televisiossa.
Yleensä maailmalla se että ammattilaiset käyttää jotain kitaramerkkiä katsotaan meriitiksi...
Eli aika heppoisin perustein lyöty kitaralle "humppaleima", ja sitä paitsi humppasoittajat on AMMATTILAISIA! - joojaa
Kale kirjoitti:
Flyingfinnit on jostain syystä luokiteltu "Humppa-kitaroiksi" koska ammattilaiset käyttää niitä televisiossa.
Yleensä maailmalla se että ammattilaiset käyttää jotain kitaramerkkiä katsotaan meriitiksi...
Eli aika heppoisin perustein lyöty kitaralle "humppaleima", ja sitä paitsi humppasoittajat on AMMATTILAISIA!Olet kyllä ihan oikeassa...Aika hassua sinänsä että sitä opiskelee vuosia musiikkia ja päätyy soittamaan humppaa, noh sillä on kysynytää suomessa minkäs teet? Tehdäänkös noita flyingfinnejä enää? Käsittääkseni ei?
- akustista vai
sähkärii?
Sähköpuolella PRS rules. Akustisissa Taylor ja Martin sekä Ovation.
Sitten ku tiedät tai et niin kysele tuolta;
http://www.musiccorner.fi
Sieltä saa oikeaa tietoa, ja tilaamalla mitä vaan. - Zag
Ehdottomasti paras on tuo Ruokangas. Itse ostin sellaisen ja on huippu. www.ruokangas.com sivuilla voi suunnitella mieleisensä ja sit pyytää tarjouksen joka ei ole sitova. Tai sit kysyt paremman tarjouksen joltain liikkeeltä joka myy Ruokangasta. Hinnat on noin 1700-3500€
- sankari
tuota Ruokangasta on jo pariin otteeseen ennenki näköjään ehdoteltu... ne on tosiaan ilmeisesti aika helmiä... tutulla sellanen on ja ääni on aika mehevä ja kapistus ittessään on kaunis ku mikä... itte en tohtinu edes koittaa soittaa vaikka tarjottiin... kitaralla ku arvoa oli jotaki 3000€ paikat...
- Kale
Ruokangas ja Flyingfinn on molemmat todella hyviä, mutta ne on "tavallisia" kitaroita.
Mä liputan Flaxwoodin puolesta.
Itse puhuin siitä ensin "muovikitarana", mutta kun testasin sen soundatassa, muuttui mieli. Soittovuosia mulla on takana 27, ja kitaroita on ollu vuosien saatossa PALJON!
Ainut mikä siinä on hiukan outoa on se että sen hiukan pienempi kooltaan kuin esim. Lespa , mutta se on taas vastaavasti mukavampi kaniskella. Itse ostan Flaxwoodin heti kun saan rahat kasaan.- Kale
Tossa on toi www.flaxwood.com
- Mki
Kale kirjoitti:
Tossa on toi www.flaxwood.com
Kyllä Suomessa näköjään osataan! Näyttää PRS:ltä. Tätähän pitäisi käydä kokeilemassa!
Suomessahan kun ei pystytä oikein kilpailmaan massaa vastaan niin täytyy panostaa sitten laatuun. Hinnat on Suomi peleillä sitten jo ihan jenkkien tasoa!
Sitäpaitsi: Flaikkari on kyllä ihan hyvä muuhunkin menoon kuin humppaan! :) - Kale
Mki kirjoitti:
Kyllä Suomessa näköjään osataan! Näyttää PRS:ltä. Tätähän pitäisi käydä kokeilemassa!
Suomessahan kun ei pystytä oikein kilpailmaan massaa vastaan niin täytyy panostaa sitten laatuun. Hinnat on Suomi peleillä sitten jo ihan jenkkien tasoa!
Sitäpaitsi: Flaikkari on kyllä ihan hyvä muuhunkin menoon kuin humppaan! :)Hinta on Jenkki tasoa, mutta laatu on Suomalaista, joka tuntuu tänäpäivänä olevan parempaa kuin Jenkkilässä.
Kyllä kaikki nämä; Ruokangas, Flyingfinn ja Flaxwood kepittää laadussa gibsonien ja fendereiden Customshop kitarat. Pitää vaan löytyä soittajalta niin sanotusti selkärankaa ostaa kotimainen kitara.
Jos on Nokia taskussa, voi olla Made in Finland myös kitaralaukussa.
- Innokas harrastaja
Kiitos vinkeistä kaikille.
Testaan mainitut pelit ja nappaan sitten sopivalta tuntuvan Made in Finland kitaran! - Vielä yksi
tuo mukaan http://www.versoul.com/
Mutta taitaa olla tyyristä kamaa - kakka
www.amfisoud.fi
- kakka
siis...
www.amfisound.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks63746Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?872703Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U1062534Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut232229Purralla luistaa hihna isolla pyörällä
Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä802058- 451992
Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1021893Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä2671801Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin1221777Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si111418