Terapian tarpeessa

Anonyymi

Haluisin kuulla ihmisten kokemuksista suhde/pariterapiaan itsekseen ja vinkkejä hyvistä terapeuteista. Me olemme kumppanin kanssa käyty jo aiemmin pidemmän aikaa pariterapiassa ja perheneuvonnassa. Valitettavasti se ei tuottanut tulosta ja vaikka asioista yritin keskustella kumppanin kanssa ja asioita ja toimintatapoja muuttaa niin jotenkin vaan en miestä saanut siihen mukaan. Koin kaiken lähtevän omaata aktiivisuudesta ja vähitellen olen turhautunut yrittämään. Haluaisin kuitenkin itse vielä työstää asioita ja tiedän, että erotilannetta varten tarvitsen voimia ja apuja tilanteesta selviytymiseen. Haluaisin myös lisää apuja itseni eheyttämiseen ja toisaalta taloudellisesti olisi vielä parempi mahdollisuus avun saamiseksi ennen eroa, ero nitistää talouden (vaikka itse suht hyvin toimeentuleva olenkin) ja tiedän kuinka vaikeaa kunnallista apua olisi eron jälkeen saada. Voisitteko kertoa, onko joku saanut ihan itsekseen apuja jo ennen eroa valmistelevasta terapiasta? Myös vinkkejä hyvistä terapeuteista kaivataan.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parisuhdeterapia on petosta. Terapeutti laulaa sen laulua joka laskun maksaa.

    • Olen tutustunut myös parisuhdeterapian teoriapuoleen. Inkkaritasolla. Niinpä tuntemani terapiassa käyneet ovat eronneet siitä huolimatta, että ovat ponnistelleet liittonsa puolesta.

      • Anonyymi

        Se, että ovat eronneet johtunee siitä, että suomalaiset menee terapiaan keskimäärin liian myöhään, 7 vuotta liian myöhään. Alalla lienee myös kaiken karvaisia "asiantuntijoita". Ei parisuhdeterapian tarkoitus myöskään yksisilmäisesti ole estää eroa vaan auttaa selvittämään asioita. Mä ite koen, että tilanteessa on kipeitä asioita, joihin haluan apua ihan erosta selviämiseksikin ja sinne voi tosiaan mennä ihan yksinkin (onhan siellä moni muukin yksin, vaikka parina olis, jos toisen on sinne vastentahtoisesti sinne raahannut). Mutta oikeita kokemuksia ja hyviä vinkkejä kaipaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että ovat eronneet johtunee siitä, että suomalaiset menee terapiaan keskimäärin liian myöhään, 7 vuotta liian myöhään. Alalla lienee myös kaiken karvaisia "asiantuntijoita". Ei parisuhdeterapian tarkoitus myöskään yksisilmäisesti ole estää eroa vaan auttaa selvittämään asioita. Mä ite koen, että tilanteessa on kipeitä asioita, joihin haluan apua ihan erosta selviämiseksikin ja sinne voi tosiaan mennä ihan yksinkin (onhan siellä moni muukin yksin, vaikka parina olis, jos toisen on sinne vastentahtoisesti sinne raahannut). Mutta oikeita kokemuksia ja hyviä vinkkejä kaipaisin.

        Sitä samaa mieltä, ettei yksikään terapia sinällään estä eroa, vaan auttaa selvittelemään asioita. Tai jossain tapauksessa saa asiat vielä enemmän solmuun. Etenkin silloin, kun toisella on pahoja henkilökohtaisia ongelmia, joista parisuhteen ongelmat johtuvat.


    • Anonyymi

      Jos pariskunta ei itse saa välejä kuntoon ei saa kukaan ulkopuolinenkaan, muijani yritti yhdessä vaiheessa saada mut parisuhdeterapeutille kanssaan kun oli tyytymätön, parisuhdeterapeutit jätettiin väliin mun toiveesta vaikka muija kovin vastusti, nyt asiat on korjaantuneet ilmankin.

    • Anonyymi

      " Haluaisin myös lisää apuja itseni eheyttämiseen"

      Mitä tämä tarkoittaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe