Terapian tarpeessa

Anonyymi

Haluisin kuulla ihmisten kokemuksista suhde/pariterapiaan itsekseen ja vinkkejä hyvistä terapeuteista. Me olemme kumppanin kanssa käyty jo aiemmin pidemmän aikaa pariterapiassa ja perheneuvonnassa. Valitettavasti se ei tuottanut tulosta ja vaikka asioista yritin keskustella kumppanin kanssa ja asioita ja toimintatapoja muuttaa niin jotenkin vaan en miestä saanut siihen mukaan. Koin kaiken lähtevän omaata aktiivisuudesta ja vähitellen olen turhautunut yrittämään. Haluaisin kuitenkin itse vielä työstää asioita ja tiedän, että erotilannetta varten tarvitsen voimia ja apuja tilanteesta selviytymiseen. Haluaisin myös lisää apuja itseni eheyttämiseen ja toisaalta taloudellisesti olisi vielä parempi mahdollisuus avun saamiseksi ennen eroa, ero nitistää talouden (vaikka itse suht hyvin toimeentuleva olenkin) ja tiedän kuinka vaikeaa kunnallista apua olisi eron jälkeen saada. Voisitteko kertoa, onko joku saanut ihan itsekseen apuja jo ennen eroa valmistelevasta terapiasta? Myös vinkkejä hyvistä terapeuteista kaivataan.

6

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Parisuhdeterapia on petosta. Terapeutti laulaa sen laulua joka laskun maksaa.

• Olen tutustunut myös parisuhdeterapian teoriapuoleen. Inkkaritasolla. Niinpä tuntemani terapiassa käyneet ovat eronneet siitä huolimatta, että ovat ponnistelleet liittonsa puolesta.

• Anonyymi

Se, että ovat eronneet johtunee siitä, että suomalaiset menee terapiaan keskimäärin liian myöhään, 7 vuotta liian myöhään. Alalla lienee myös kaiken karvaisia "asiantuntijoita". Ei parisuhdeterapian tarkoitus myöskään yksisilmäisesti ole estää eroa vaan auttaa selvittämään asioita. Mä ite koen, että tilanteessa on kipeitä asioita, joihin haluan apua ihan erosta selviämiseksikin ja sinne voi tosiaan mennä ihan yksinkin (onhan siellä moni muukin yksin, vaikka parina olis, jos toisen on sinne vastentahtoisesti sinne raahannut). Mutta oikeita kokemuksia ja hyviä vinkkejä kaipaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että ovat eronneet johtunee siitä, että suomalaiset menee terapiaan keskimäärin liian myöhään, 7 vuotta liian myöhään. Alalla lienee myös kaiken karvaisia "asiantuntijoita". Ei parisuhdeterapian tarkoitus myöskään yksisilmäisesti ole estää eroa vaan auttaa selvittämään asioita. Mä ite koen, että tilanteessa on kipeitä asioita, joihin haluan apua ihan erosta selviämiseksikin ja sinne voi tosiaan mennä ihan yksinkin (onhan siellä moni muukin yksin, vaikka parina olis, jos toisen on sinne vastentahtoisesti sinne raahannut). Mutta oikeita kokemuksia ja hyviä vinkkejä kaipaisin.

Sitä samaa mieltä, ettei yksikään terapia sinällään estä eroa, vaan auttaa selvittelemään asioita. Tai jossain tapauksessa saa asiat vielä enemmän solmuun. Etenkin silloin, kun toisella on pahoja henkilökohtaisia ongelmia, joista parisuhteen ongelmat johtuvat.

• Anonyymi

Jos pariskunta ei itse saa välejä kuntoon ei saa kukaan ulkopuolinenkaan, muijani yritti yhdessä vaiheessa saada mut parisuhdeterapeutille kanssaan kun oli tyytymätön, parisuhdeterapeutit jätettiin väliin mun toiveesta vaikka muija kovin vastusti, nyt asiat on korjaantuneet ilmankin.

• Anonyymi

" Haluaisin myös lisää apuja itseni eheyttämiseen"

Mitä tämä tarkoittaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe