Aika älyvapaata jos ei akkuakaan pysty itse vaihtamaan. Jos sähkölaitteet tarvitsee koko ajan virtaa, miksei niille ole omaa litiumakkua ja tietokoneen pitäisi tajuta akunvaihto ilman mitään merkkiliikkeessä käyntiä tai valikosta itse kuittaamalla.
Akunvaihto merkkiliikkeessä
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Audi A4 B8 autossa ostin akun ja laitoin paikalleen. Ei muuta
Ollut vuosia. - Anonyymi
Bemarissa ei kuulema voi vaihtaa itse.
- Anonyymi
Omaan kolmossarjan E90 bemariin vaihdoin akun ite. Testerillä piti kuitenkin kertoa autolle että akku on uusi. Auto on lähes 10 vuotta vanha, en tiedä hoituuko homma myös uudemmissa malleissa.
- Anonyymi
Akkukaupassa kytkivät moottoripyörän akun kiinni kaapeleihin siksi aikaa kun akkua vaihdettiin uuteen. Muutaman minuutin päästä oli uusi akku paikallaan ja kytkettynä.
Hämmästyttää sellainen tyhmä viritys uusissa autoissa, että se uusi akku pitää myös tunnistuttaa auton elektroniikalle. Mitä ne piirilevyt sillä tiedolla tekee ?
Miten noita elektronisia sekasikiöitä käynnistetään apukaapeleilla jos ongelmia ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkukaupassa kytkivät moottoripyörän akun kiinni kaapeleihin siksi aikaa kun akkua vaihdettiin uuteen. Muutaman minuutin päästä oli uusi akku paikallaan ja kytkettynä.
Hämmästyttää sellainen tyhmä viritys uusissa autoissa, että se uusi akku pitää myös tunnistuttaa auton elektroniikalle. Mitä ne piirilevyt sillä tiedolla tekee ?
Miten noita elektronisia sekasikiöitä käynnistetään apukaapeleilla jos ongelmia ?Ei kuulema saa ainakaan antaa virtaa, varmaan sitten apuvirtakin sekoittaa. Rahastukselta vaikuttaa vai yrittävätkö estää ettei vahingossa aiheuttaisi vaurioita. Hankala homma jos on jossain korvessa eikä saa apua ainoalta ohiajajalta eikä saa auttaa. Merkkiliikkeetkin veloittaa älyttömästi kaikesta.
Tietokoneissa on paristo eivätkä sekoa vaikka virran katkaisee, miten autot voi olla tehty noin typerästi. Voisihan tuollaisen litiumakun itsekin asentaa toimimaan varavirtana, mutta pystyykö elektroniikkaa huijaamaan ja meneekö takuu.
Se akkukin mukamas joitenkin erikoinen ettei tavallinen käy, varmaan myös hinta sen mukainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkukaupassa kytkivät moottoripyörän akun kiinni kaapeleihin siksi aikaa kun akkua vaihdettiin uuteen. Muutaman minuutin päästä oli uusi akku paikallaan ja kytkettynä.
Hämmästyttää sellainen tyhmä viritys uusissa autoissa, että se uusi akku pitää myös tunnistuttaa auton elektroniikalle. Mitä ne piirilevyt sillä tiedolla tekee ?
Miten noita elektronisia sekasikiöitä käynnistetään apukaapeleilla jos ongelmia ?Nykyautoissa esim. latausta rajoitetaan kiihdytyksen aikana.
Sähkön kulutusta seurataan.
Joten auton eri ohjainlaitteiden on hyvä tietää mitä kaikkea systeemiin on kytketty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulema saa ainakaan antaa virtaa, varmaan sitten apuvirtakin sekoittaa. Rahastukselta vaikuttaa vai yrittävätkö estää ettei vahingossa aiheuttaisi vaurioita. Hankala homma jos on jossain korvessa eikä saa apua ainoalta ohiajajalta eikä saa auttaa. Merkkiliikkeetkin veloittaa älyttömästi kaikesta.
Tietokoneissa on paristo eivätkä sekoa vaikka virran katkaisee, miten autot voi olla tehty noin typerästi. Voisihan tuollaisen litiumakun itsekin asentaa toimimaan varavirtana, mutta pystyykö elektroniikkaa huijaamaan ja meneekö takuu.
Se akkukin mukamas joitenkin erikoinen ettei tavallinen käy, varmaan myös hinta sen mukainen.Tämän vuosituhannen tekniikka menee niin pahasti yli hilseen, ettei kannata yrittääkään asiaa avata. Siksi annan neuvon: maksa vaan kiltisti merkkihuollon palvelusta.
Jos ei ole varaa maksaa merkkihuollon palvelusta, on parempi siirtyä ajamaan 80-luvun autoilla, joiden kanssa olet samalla aaltopituudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän vuosituhannen tekniikka menee niin pahasti yli hilseen, ettei kannata yrittääkään asiaa avata. Siksi annan neuvon: maksa vaan kiltisti merkkihuollon palvelusta.
Jos ei ole varaa maksaa merkkihuollon palvelusta, on parempi siirtyä ajamaan 80-luvun autoilla, joiden kanssa olet samalla aaltopituudella.Tuollaiset ongelmat olisi helposti ratkaistavissa ilman kalliita korjaamokäyntejä, mutta kun kataisiasi helposti höynäytettäviä asiakkaita riittää niin miksi muuttaa helppoa rahastuskohdetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän vuosituhannen tekniikka menee niin pahasti yli hilseen, ettei kannata yrittääkään asiaa avata. Siksi annan neuvon: maksa vaan kiltisti merkkihuollon palvelusta.
Jos ei ole varaa maksaa merkkihuollon palvelusta, on parempi siirtyä ajamaan 80-luvun autoilla, joiden kanssa olet samalla aaltopituudella.Minä ajan 2001 mallin autollla jossa ei ole todellakana ajotietokoneita,sähköikkunoita ABS jarruja ei suoraruiskutusta ja diesel on.
- Anonyymi
Pieni apukäynnistin akku on tuohon hommaan kätevä, maksoi noin 60€. Tuolla pitäisi max 2litran moottori lähteä käyntiin jos akku on tyhjä.
- Anonyymi
Eikös jotain testeriä tarvi näihin joihinkin uusiin himmeleihin jos akku ei ole täysin samanlainen kuin vanha että osaa ladata sopivastti, hulluun malliin menee sähkökässäri ei kiitos automaattinen sadetunnistin ei kiitos liikennemerkki tunnistin ei kiitos tutulla otti mutkassa sivutien 40 rajoituksen päälle ja veti liinat pohjaan Kivaa ja kaista vahti voi tehdä mitä vaan esim tietöiden kohdalla
- Anonyymi
Turhia ja vaarallisia keksintöjä varsinkin talvikelissä.
- Anonyymi
Näistä ominaisuuksista kuuluu kiittää EU-vostoliiton idioottipäättäjiä !!!!
- Anonyymi
Noi automaatti tunnistimet voi pelata hyvässä säässä ja uutena hetken aikaa itellä menee hermot sadetunnistimeen eikä saa normaalia tihkua päälle eikä viitti ravata huollossakaan ohjemoimassa ei sekään ilmaista ole
- Anonyymi
Eihän akkuja tarvitse merkkihuollossa enään vaihdell atai korjailla kun EU sääti lain ettei edes takuu mene vaikk anyrkkipajassa homma tehdään jos alkuperäisosa.
- Anonyymi
Minä ajan vm. 2007 -VAG merkillä johon voi vaihtaa akun itse, ja ajovalo-polttimoiden vaihtoon menee muutama minuutti tien päällä.
- Anonyymi
Samoin se käy yli kymmenvuotiaissa itämaisissa ja H7 vaihtuu vasemmalla puolella oikealla kädessä ja se oikea H7 vasemmalla kädellä vähän rystysiä nirhaten. Ei työkustannuksia.
Nyt en edellistä ymmärrä.
Miten H7-vaihdot liittyvät akun vaihtoon?- Anonyymi
Kyseessä oli kommentti edelliseen kirjoitukseen, missä nimenomaan oli ajovalopolttimoiden vaihdosta kysymys. Ei pidä erehtyä asiayhteydestä.
Eikä ne H7 polttimotkaan pala ilman toimivaa akkua.
- Anonyymi
Vähän se haiskahtaa taas rahastukselta kaippa samanlaisen akun voi laittaa ihan itsekkin ilman koodaamisia kunhan pitää virrat vaikka akkukaapeleilla päällä jos semmosen vaatii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 40412985
- 832562
- 612544
Romaanien ammuskelu
Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin1412170Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa
Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä372057Oho! Varmistusta odotellaan.
Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"1712018- 811957
Mitä sitten ikinä teetkin
Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei421515- 221450
Saanko selityksen?
Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(601449