Bristolin kaupunki aikoo kieltää dieselautot keskustassaan. Bristolissa ilman laatu on Ison-Britannian heikoimpia. Tämänhetkisen suunnitelman mukaan kaikki yksityisten omistamat dieselautot olisivat kiellon kohteena. Näin kielto olisi tiukempi kuin useissa manner-Euroopan kaupungeissa, joissa se koskee vanhoja autoja.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/dieselkielto-leviaa-britteihinkin-bristol-aikoo-kieltaa-kaikki-dieselit-2021/80ddf382-dfff-43e5-94d1-7677f8fca88c
Diesel on pian kielletty koko Länsi-Euroopassa
35
226
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki pakettiautot on dieselillä joilla ajaa yksityiset ja muut. Ei voida kieltää dieseleitä.
- Anonyymi
Mutta kohta ei ole. Kuvaputkitelkkareitakaan ei enää myydä. Dieselien päästöt aiheuttaa sen että kieltoja alkaa pian ropista. Diäsel miähet voi kiukutella ja polkea jalkaa miten paljon vaan, mutta näin se vaan on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kohta ei ole. Kuvaputkitelkkareitakaan ei enää myydä. Dieselien päästöt aiheuttaa sen että kieltoja alkaa pian ropista. Diäsel miähet voi kiukutella ja polkea jalkaa miten paljon vaan, mutta näin se vaan on.
Mitenkä kuvaputket ja autot liittyvät millään tavalla toisiinsa?
Vanhat dieselit on ainoa ongelma, ei uudet ja tulevat.
Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin yrittää härnätä muita Suolessa?
Tekisit jotain hyödyllistä tai pelaisit edes noita typeriä pelejä ja haaveilisit isoista rahoista, vai eikö taidot riitä edes siihen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä kuvaputket ja autot liittyvät millään tavalla toisiinsa?
Vanhat dieselit on ainoa ongelma, ei uudet ja tulevat.
Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin yrittää härnätä muita Suolessa?
Tekisit jotain hyödyllistä tai pelaisit edes noita typeriä pelejä ja haaveilisit isoista rahoista, vai eikö taidot riitä edes siihen?Diesel junttihan meni ihan solmuun. Näin se vaan nyt on, että diesel kuolee pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel junttihan meni ihan solmuun. Näin se vaan nyt on, että diesel kuolee pian.
No ei. Ei ole mitään syytä.
- Anonyymi
Mihinkähän tietoon tuokin päätös perustuu, jos syynä on muka ympäristösyyt. Briteissä näyttää muutenkin olevan nykyisin sekaisin faktat, fiktiot ja valtava disinformaation vyöry poliittisiä päätöksiä ohjaamassa. Tämä on hyvin linjassa tuon muunkin muuta rationaalista Eurooppaa kummaksuttavaa brittiläisen kaaoksen kanssa.
- Anonyymi
Bristol ? " aikoo ehkä kieltää" joskus tulevaisuudessa ? Voi miten mielenkiintoista ? Kerro toki lisää heti kun voit !
- Anonyymi
Milloin dieselin demonisointi loppuu? Uudet dieselmoottorit ovat puhtaampia kuin vanhat bensakoneet. Kyseessä on vain poliitikkojen populistiset vedätykset.
- Anonyymi
mitä se haittaa vaikka diesel koneet loppuuu?
onhan paljon parempiakin energian lähteitä kuin diesel - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä se haittaa vaikka diesel koneet loppuuu?
onhan paljon parempiakin energian lähteitä kuin dieselJoo niinkuin fuusioenergia.
Muita ei tule mieleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo niinkuin fuusioenergia.
Muita ei tule mieleen.kenties hybridi,sähkö? vai merkkiuskollisuusfanaattisuusko estää sen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kenties hybridi,sähkö? vai merkkiuskollisuusfanaattisuusko estää sen?
Dieseltyperyyden syövyttämät putkiaivot eivät pysty ymmärtämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kenties hybridi,sähkö? vai merkkiuskollisuusfanaattisuusko estää sen?
Muut kuin phev-tyyppiset hybridit ovat turhia, joko omaa typeryyttä tai halua tuntea paremmuutta muka pelastamalla maailmaa.
Sähköauton paremmuus nyt riippuu täysin sähköntuottotavasta. Niin kauan kuin kivihiili ei ole laitonta, ei saa henkilöautoissa dieselkään olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kenties hybridi,sähkö? vai merkkiuskollisuusfanaattisuusko estää sen?
"kenties hybridi,sähkö?"
Eihän sähkö ole energian lähde vaan sitä energiaa itseään. Sähkö pitää tehdä jostakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kenties hybridi,sähkö?"
Eihän sähkö ole energian lähde vaan sitä energiaa itseään. Sähkö pitää tehdä jostakin.Tuossa on se hauska pointti. Lauhdevoimalan hyötysuhde on pienempi kuin dieselin. Britaniassa sähkö tehdään juuri tuolla lauhdevoimalla. Kivihiilen polttoko on sitäsaasteetonta. Eikö se ole vielä paljon pahempi kuin diesel.
- Anonyymi
Noissa kaupungeissa on innokkaita poliitikkoja jotka keräävät tyhmien ääniä kostilla vaikka millä. Suunnitelmia on ties missä, mutta aika harvassa paikassa nuo toteutuu.
Euroopassa on todella paljon dieselautoja meihin verrattuna ja varsinkin niitä vanhoja pöllyyttäjiä, mutta onko niitä vielä kielletty oikein missään?- Anonyymi
Euroopassa diesel on jo käytännössä kuopattu. Kieltoja satelee eikä kukaan enää osta. Mieti sitä tyhmä.
- Anonyymi
Aika harvoin tulee Bristolissa dieselillä ajeltua, joten ei tuosta kiellosta ole paljoakaan haittaa. Sitäpaitsi, kysymys on vanhoista ( saastuttavista) dieseleistä, ei näistä hiukkasloukulla varustetuista, jotka on bensiiniautoja puhtaampia . Kysymys on vain siitä, mitä dieseliä niihin on saatavana.
- Anonyymi
Ei tule kieltoja kun eroavat EU:sta ja huomaavat talouden sakkaavan niin paljon ettei kenelläkään ole varaa uusiin autoihin enään.Muuten sähköstä 90% tuotetaan kivihiilellä Britaniassa.
- Anonyymi
Dieselpaviaani se jaksaa valehdella. Ei auta.
- Anonyymi
Kohta alkaa kiellot levitä takapajulaankin.
- Anonyymi
Dieselin nokipaskaa en halua hengittää, eikä useimmat muutkaan ihmiset. Diesel kuolee.
- Anonyymi
Työnnät itse enemmän nokipaskaa kuin nykyaikainen diesel.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnnät itse enemmän nokipaskaa kuin nykyaikainen diesel.
Diesel saastuttaa normeista riippumatta aina, sen takia se kielletään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel saastuttaa normeista riippumatta aina, sen takia se kielletään.
Dieselillä ei voi tehdä harakiriä ja bristolissa kuolee ennemmin terroristin uhrina, kuin diesel hajuun!😇😇😇😇
- Anonyymi
Dieselit kulkee vielä selvästi pienemmillä litrakulutuksilla myäs normaalin kokoinen auton. Ainakin tasavauhtista ajoa.
Iso farmari kulkee usealla hengellä 5-6L todellisia kulutuksia. Ei paha ja näin talvellakin. Mielestäni eroa bensaan tai bensahybridiin tulee 1.5-2L dieselin hyväksi riippuen kuormasta ja auton koosta. Pienemmät co2 päästöt
Painoa 2000kg ja kulkee samaan kuin mopot tai moottoripyörät.- Anonyymi
Korkean dieselin pumppuhinnan = liian korkeat verot ja etenkin ylimääräisen käyttövoimaveron joka on keksitty ettö nousee auton painonkin noustessa. Ei ihmiset osta dieseleitä. Edellämainitut epäkohdat joille ei perusteita on suurin syy diesel- henkilöautojen ostamisen vähentymiseen.
Onhan se hullua että joudut maksamaan isoja veroja vaikka et ajaisi autolla vaan parkkipaikalla olisi varalla kun käyttöä on.
Tai että pitää laskea kuinka paljon on ajettava että dieseliä kannattaa pitää jos laskee kuluja !
Suomessa vain kourallinen ihmisiä sorvannut todella kummallisen verokohtelun joka koskettaa satoja tuhansa suomalaisia tai enemmän. Eikä epäkohtia näköjään valtiolla korjata.
On tässä sitten "haista paska " valtio ja miten asioita hoidetaan siellä missä pitää.
- Anonyymi
miksi sitten nuorisolla pitää olla dieselit jos ne ajaa vain kyläbilistä ja autot seisoo aamuyöt kotona?
sitä minä en ymmärrä - Anonyymi
Dieselin loppu häämöttää. Älä investoi poistuvaan teknologiaan.
- Anonyymi
Ei kannata vouhottaa. Dieseliä syntyy väkisin sivutuotteena kun bensiiniä tislataan. Ei sitä voi mereenkään ajaa. Dieseliä tarvitaan raskaan liikenteen ja traktoreiden ja työkoneiden polttoaineena vielä vuosikymmenten ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata vouhottaa. Dieseliä syntyy väkisin sivutuotteena kun bensiiniä tislataan. Ei sitä voi mereenkään ajaa. Dieseliä tarvitaan raskaan liikenteen ja traktoreiden ja työkoneiden polttoaineena vielä vuosikymmenten ajan.
Typerää horinaa. Dieselit kielletään joka tapauksessa lähipäästöjen takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerää horinaa. Dieselit kielletään joka tapauksessa lähipäästöjen takia.
Ei tule sitten pullaa kauppaan eikä uusia huonekaluja kotiinkuljetuksena. Raskaaseen liikenteeseen ei kovin äkkiä tule sähköautoja, eikä myöskään kaivuuhommissa oleviin kaivinkoneisiin tai traktoreihin. Niin että kuka tässä oikein horisee?
- Anonyymi
Ensin paskoovat ilmansa kivihiilellä ja muilla teollisuuspäästöillä ja sitten muka korjaavat tilanteen yksityisiä henkilöautoja kurittamalla. Selvästi avuttomin osapuoli sielläki .
- Anonyymi
Aika monelle asiaa tuntevalle on selvää, että bensiiniautojen pakokaasut ovat myrkyllisempiä kuin dieselin. Bensiiniautojen pakokaasujen häkä on ilmaa kevyempää joten se ei jää kaupunkien keskustoihin. Vanhempien dieselien tuottamat NOx-päästöt, joita tulee vähemmän kuin häkää, ovat ilmaa raskaampia, joten ne jäävät lillumaan ilmaan sellaisissa kaupungeissa, joissa keskusta on laaksossa. Bensiiniautojen häkä myrkyttää meitä kaikkia parkkihalleissa, joissa ilma ei vaihdu riittävästi. Bensiiniautojen pakokaasu haisee ikävämmälle kuin dieselin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869