Meillä on pitkä liitto takana. Elämässä on ollut paljon hyvää, hienoja asioita. Olen kiltti luonteeltani ja olen tehnyt asioita toisen mieliksi. Puolisoni ei enää arvosta minua, vähättälee ja , eli vittuilee... Niin kauan kun sanon kyllä, kaikki menee hyvin. Mieheni ei ole ollut fyysisesti väkivaltainen, mutta hankalahko luonne hänellä on. Hyvä seuramies, mutta äkkipikainen kotioloissa.
Olen ihan hyvännäköinen nainen, mutta tuntuu että saan muualta arvostusta enemmän kuin mieheltäni.
Olen miettinyt...jatkaako...
20
726
Vastaukset
- Anonyymi
Se että tunnistat tilanteen ja sen tuomat epäkohdat on rohkea askel. Nyt vain otat omaa aikaa ja mietit asiaa rauhassa. Tietenkin jos olet asiaa pitempään jo pohtinut, niin ehkä jo tiedät oikean vastauksen. Omasta mielestäni sinun kannattaisi erota. Terveeseen suhteeseen ei kuulu toisen vähättely!
- Anonyymi
Itse en ainakaan alistuisi tuossa tilanteessa. Nuorempana tuli juuri tuollaisia miehiä tavattua ja osan kanssa meni hyvin pitemmänkin aikaa. Lopulta kuitenkin he päätyiväy kontrolloimaan ja suoraan sanoen vittuilemaan kaikesta. Minun ei sitä tarvinnut kestää ja lähdin niin nopeasti suhteesta kuin vain voin. Enkä ole joutunut katumaan.
- Anonyymi
Tajuaako miehesi kuinka ala-arvoisesti hän käyttäytyy?
Oletko koskaan, suoraan silmiin katsoen ja ystävällisen vakavalla äänellä ilmoittanut ( siis et yrittänyt sitä etkä yrittänyt tätä vaan rehellisen suoraan ilmoittanut) että:
" kuule Kalle, sinun käytöksesi minua kohtaan ei ole hyväksyttävää. Minä en koskaan, en ikinä enää, halua kuulla sinun ala-arvioivaa ja ilkeää kielenkäyttöä. Ymmärrätkö?"
Ei muuta. Ei selittelyjä. Ei selittelyjen kuulemisia. Ei mitään muuta.
Salli miehellesi tilaisuus sulattaa juuri kuulemaansa. Poistu paikalta.
Miehesi kuulostaa yksinkertaiselta. Sinun on todennäköisesti toistettava tuo uudelleen.
Ellei noin yksinkertainen asia mene miehesi aivoihin, ellei hän ymmärrä sanomasi sisältöä, on aivan omassa valinnassasi, haluatko jatkaa elämistä tuon tason moukan kanssa.
Kiltteydellä eikä hyvänvännäköisyydellä tässä ei ole osaa ei arpaaa. Tämä on vain terveen maalaisjärjen rehellistä käyttöä. - Anonyymi
Miksi ihmeessä jatkaisit liittoa, jossa toinen vain vittuilee ja vähättelee?
Liitossa tärkeintä on molemminpuolinen arvostus ja kunnioitus. Ihan ensiksi sanot miehelle vakavasti ja jämäkästi, ettet siedä enää yhtään enempää vähättelyä ja vittuilua.
Taidat olla liian kiltti. Opettele tuota jämäkkyyttä ja vaalimaan omia rajojasi. Älä siedä loukkauksia, vähättelyä, vittuilua. - Anonyymi
Kyllä ongelma on täysin omatekoinen, jos et ole kyennyt huolehtimaan omasta hyvinvoinnista/rajoista, voit syyttää itseäsi. Arvostatko itse miestäsi, vai onko arvostus yksipuolista mielestäsi.
- Anonyymi
Ei ihmisen onnellisuus parisuhteessa ole vain itsestä kiinni, kuten nimikin sanoo siinä on kaksi ihmistä. Sinkuilla onnellisuus on paljon itsestä kiinni, mutta ei heilläkään täysin, jos eivät nyt erakkona jossain korvessa asustele. Valitettavasti pahoilla ihmisillä on paljon valtaa monien muidenkin ihmisten hyvinvointiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmisen onnellisuus parisuhteessa ole vain itsestä kiinni, kuten nimikin sanoo siinä on kaksi ihmistä. Sinkuilla onnellisuus on paljon itsestä kiinni, mutta ei heilläkään täysin, jos eivät nyt erakkona jossain korvessa asustele. Valitettavasti pahoilla ihmisillä on paljon valtaa monien muidenkin ihmisten hyvinvointiin.
Juuri näin. Etenkin parisuhteen onni on tosiaan molemmista kiinni ja vieläpä vahvasti.
- Anonyymi
Ihan vaan eroat. Näin.
- Anonyymi
Onko muualta saamasi arvostus millaista? Ammatillista vai jonkun toisen miehen arvostusta? Rehellinen pitää olla käänteissään, sillä siitä se arvostus lähtee.
- Anonyymi
Voisin sanoa naisestani samaa kuin aloittaja miehestään, puolisoni on mieleltään äkkipikainen, räjähtelee, naljailee, joskus rauhallinen, nainen muuttui täysin noin 7 vuotta sitten, syytä ei ole kertonut eikä ole tilanne korjaantunut. Hankala tapus henkisesti, jos tilanne olisi suotuinen, lähtisin.
- Anonyymi
Jos noin huonosti kohtelee ota ero ei kukaan saa noin huonosti kohdella. Miten siedät vittuilut? Jos itse olet kiltti niin miksi alennut tuollaiseen. Toisaalta kiltit puolisot jäävät haukuttavaksi. Kannattaa itsetuntoa kohottaa ja sanoa ettet ole vittuilun arvoinen etkä tuollaista käytöstä hyväksy. Ellei puolisosi tee sitä juuri siksi että lähtisit. Toki voi vittuilla takaisin. Mutta aika huono suhde teillä silloin.
- Anonyymi
Ei pitkästä liitosta lähdetä noin vain. Kannattaa nyt ainakin yrittää keskustella. Ehkä syy miehesi omituiseen käytökseenkin löytyy.
Syy voi olla jopa terveyteen liittyvä. Esimerkiksi kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta, testosteronitasot, stressi, unettomuus, liikunnan vähyys, väärä ravitsemus, päihteet, lääkkeet yms. vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen.
Lakkaa nyt ihan ensimmäiseksi tekemään asioita toisten mieliksi ja elä omaa elämääsi täysillä. Harrasta mitä haluat, siivoa ja tee ruokaa fiilispohjalla. Voit ottaa vaikka lomaa ja lähteä viikoksi reissuun, niin eiköhän sitä arvostusta ala löytymään, kun palvelu ei pelaakaan. Opeta miestäsi käyttäytymään ihmisiksi, koska kaikki eivät ole saaneet käytöstapoihin hyvää kotikasvatusta.
Jos mikään ei auta, niin sitten voit kyllä erota. - Anonyymi
tarpeeksi kun laiminlyö parisuhdetta, miehen kiinnostus lakkaa. Sitten voikin syyttää miestä. Kannattaa muistaa uhriutuminen. Se on aina kova sana miehiä vastaan.
Onnellinen mies ei äksyile.
Toi olen tehnyt höpötys on täyttä tuubaa. Tiedätkö edes mitä miehesi oikeasti odottaa parisuhteelta? Oletko ollut valmis panostamaan siihen? Ei siis niin mitä sinä ajattelet, vaan mitä miehesi toivoo.
Tottakai saat muualta arvostusta, koska toiset ei ole siinä perhehelvetissä jonka olet miehellesi luonut.
Mitä jos kasvaisit aikuiseksi?
Mun exäkin pitää itseään varmaankin kilttinä. Mut ei ollut valmis panostamaan koskaan suhteeseen.
Parisuhde oli aina se viimeinen listalla. Mut jakoi per.... kylillä kun, sai arvostusta...
Huoripukin matkaan lähtikin.
Oli mukamas vielä huolissaan kuinka selviän? Huijasi osituksessa jätti 20 000 sijoituksen mm. sanomatta. myös metsärahaa katosi mystisesti.
Minä vaan toivoi että lähtisi jo.
Koko heidän suvulleen oli suuri pettymys kun, aloinkin kuntoutumaan heti eron jälkeen. Olen saanut elämänilon takaisin. Myös oikeasti rakastavan naisen löysin. Työkin vaihtui parempaan.
On ihanaa kun ei ole enää mun ja toisen tarpeet. Ne ovat yhteisiä. Ei mistään keinotekoista syyllistämistä. Tiedän että me teemme kaiken rakkaudesta. Jos olemme jostain erimieltä, me etsimme yhdessä meille parhaan ratkaisun. Kun molemmat haluaa ja pystyy asettumaan toisen asemaan, se ratkaisu löytyy aina.
Ei ole mitään sulle, mulle juttuja vaan, meille.
Jos me emme pääsisi yhteisymmärrykseen kaapinpaikasta, me kantaisimme kaapin ulos yhdessä. Molemmille mieluinen työkalu ja tuhoaisimme sen yhdessä nauraen.
Tiedän että mun rakas puhuu aina totta. No mun komeaksi sanominen lienee se poikkeus joka vahvistaa säännön.
Joskus joudun vähän kyselemään jos on surua joka, ei liity minuun suoranaisesti.
Vaikeistakin asioista on helppo puhua, kun se syyllistämistä ei ole.
Hän tekee kaikkensa suhteemme eteen, mut taatusti ei tulisi tänne avautumaan että mä olen yrittänyt. Miksikö? Siksi että meistä oma onnellisuus on kaiken avain. Mut emme voi olla yksin onnellisia parisuhteessa. Siksi me teemme toisen eteen kaikkemme että, mä voimme molemmat olla onnellisia. Tavallaan hiton itsekästä mut, se toimii. Eikä se ole edes vaikeaa.- Anonyymi
Hienosti kirjoitit, mutta jätit kuitenkin paljon sanomatta. Siis se että avaajan mies sekä vähättelee häntä ja vittuilee hänelle on mielestäsi vain avaaja vika, koska hän on luonut miehelleen perhehelvetin ollessaan kiltti ja tehdessään asioita toisen mieliksi?
No toki voit olla oikeassakin. Ehkä avaaja ei enää rakasta miestään ja mies on sen huomannut. Miehen äkkipikaisuuden ja tottumuksen vuoksi ei halua nostaa kissaa pöydälle. Vaan onhan se niinkin ettei vittuilevan miehen kanssa haluakaan keskustella.
- Anonyymi
Molemminpuolinen arvostus ja kunnioitus parisuhteessa ovat jopa tärkeämpiä kuin rakkaus. Vähättely ja vittuilu on henkistä väkivaltaa. Ellet saa sitä muuten loppumaan (sanot miehelle, että nyt riittää - sinulle ei enää kertaakaan sanota asioita vittuillen ja vähätellen) ero on ainoa oikea vaihtoehto ja se on tehtävä pikaisesti. Vähättely nakertaa itsetuntoa ja omaa ydintäsi.
- Anonyymi
Game over?
- Anonyymi
Tottahan se rakkaus sammuu viimein jos toinen naljailee. Kiltteys ei pitemmän päälle auta mitään, on tartuttava lujempiin sanoihin. Naljailu tappaa tunteet kiltiltä ihmiseltä ja kunnioitus, lopulta yrittäminenkin katoaa puolisoon. Jotakin samaa on ap.n tapauksessa kuin omassani.
Olen sanonut puolisolleni vakavasti että minua on parempi olla aliarvioimatta.
Tyhmä "henkseleiden paukuttelija" joka löytää aina toisista ihmisistä pelkkää negatiivista sanottavaa, ei ymmärrä tai pysähdy ajattelemaan aina sitä mitä hänelle sanoo. Omanarvontunto lienee sellaisella miehellä nollassa ja sitä yritetään nostaa haukkumalla toisia. Voi ressukoita jotka ei ikinä kasva aikuiseksi ja empaattiseksi.- Anonyymi
Toisten haukkuminen, mitätöinti, negatiivisuus, naljailu... - ne ovat huonoa käytöstä, mutta ennenkaikkea henkistä väkivaltaa. Ne kertovat enemmän haukkujasta kuin haukuttavasta. Silti epätervettä on jäädä haukuttavaksi.
Aikuisuus ja empaattisuus ei välttämättä kulje käsikädessä ollenkaan. Jo pienet lapset voivat olla ja ovatkin empaattisia, jos saavat tervepäiset vanhemmat ja kasvaa hyvässä ympäristössä, hyvien, terveellisten ihmissuhteiden vaikutuksessa.
Empatiaa voi aina halutessaan harjoitella. Silti sen ehdoton edellytys on jatkuva hyvä vuorovaikutus muihin ihmisiin. Valitettavasti monet tekevät kuin huomaamattaan kaikkensa, että jokainen itseään arvostava, empaattinen ihminen kiertää kaukaa esim. aggressiiviset ihmiset.
- Anonyymi
Älä siedä vähättelyä, älä vittuilua. Sanot suoraan, nyt loppuu. Ellei lopu, niin ero heti. Ja tuskin loppuu sanomalla, jos sitä on jo pitkään kestänyt ja olet "sietänyt".
- Anonyymi
Miksi siedät vähättelyä ja vittuilua? Suhde on kuollut, jos ei ole molemminpuolista arvostusta. Suhde on sairas, kun vähätellään ja vittuillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822