Lomarahat.

Anonyymi

Elikkä lopputili maksettiin mutta kertyneet lomarahat ei. Mitenhän niiden kuuluisi olla maksettuna? Kiinteistöalan tes oli kyseessä.

7

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäisi tietää, saitko potkut, läksitkö eläkkeelle vai otitko lopputilin.
      Kannattaisi ihan ensin kysyä palkanlaskijalle ja vasta sitten ruveta ihmettelemään täällä.
      Jos itse irtisanoit itsesi, niin tulee vain lomakorvaus pitämättömiltä lomapäiviltä, mutta ei lomarahaa paitsi näissä tapauksissa
      Tes:
      Lomarahan poikkeuksellinen maksaminen
      Lomaraha maksetaan myös lomakorvauksen yhteydessä, jos työsuhde päättyy loma￾kautena (2.5. – 30.9.) muusta kuin työntekijästä itsestään johtuvasta syystä. Määrä￾aikaisen työsopimuksen päättyminen ei ole työntekijästä itsestään johtuva syy. Loma￾raha maksetaan tällöin vain edellisen jo päättyneen lomanmääräytymisvuoden loma￾korvauksesta.
      Jos työntekijän työsuhde irtisanotaan taloudellisilla tai tuotannollisilla syillä päätty￾mään vuosiloman aikana, lomaraha maksetaan pidettäväksi ilmoitetun vuosiloman
      ajalta.
      Työntekijä, joka asevelvollisuutensa tai naisten vapaaehtoisen asepalvelunsa suoritet￾tua palaa asianmukaisesti työhön, saa lomarahan siitä lomakorvauksesta, joka hänelle
      maksettiin hänen lähtiessään suorittamaan asevelvollisuutta. Lomaraha maksetaan
      työhön paluuta seuraavan ensimmäisen palkanmaksun yhteydessä.
      Vanhuus-, työkyvyttömyys-, varhennetulle vanhuus- tai yksilölliselle varhaiseläkkeelle
      siirtyvälle työntekijälle maksetaan lomaraha sekä vuosilomapalkasta että -
      korvauksesta

    • Anonyymi

      Pitäisi tietää, saitko potkut, läksitkö eläkkeelle vai otitko lopputilin.

      Tarkista tylsopimuksestasi, ettet ole sopinut, että lomakorvaus ja lomaraha maksetaan esim. Firman seuraavana palkkapäivänä.

      Kannattaisi ihan ensin kysyä palkanlaskijalle ja vasta sitten ruveta ihmettelemään täällä.

      Jos itse irtisanoit itsesi, niin tulee vain lomakorvaus pitämättömiltä lomapäiviltä, mutta ei lomarahaa paitsi näissä tapauksissa
      Tes:
      Lomarahan poikkeuksellinen maksaminen
      Lomaraha maksetaan myös lomakorvauksen yhteydessä, jos työsuhde päättyy loma￾kautena (2.5. – 30.9.) muusta kuin työntekijästä itsestään johtuvasta syystä. Määrä￾aikaisen työsopimuksen päättyminen ei ole työntekijästä itsestään johtuva syy. Loma￾raha maksetaan tällöin vain edellisen jo päättyneen lomanmääräytymisvuoden loma￾korvauksesta.
      Jos työntekijän työsuhde irtisanotaan taloudellisilla tai tuotannollisilla syillä päätty￾mään vuosiloman aikana, lomaraha maksetaan pidettäväksi ilmoitetun vuosiloman
      ajalta.
      Työntekijä, joka asevelvollisuutensa tai naisten vapaaehtoisen asepalvelunsa suoritet￾tua palaa asianmukaisesti työhön, saa lomarahan siitä lomakorvauksesta, joka hänelle
      maksettiin hänen lähtiessään suorittamaan asevelvollisuutta. Lomaraha maksetaan
      työhön paluuta seuraavan ensimmäisen palkanmaksun yhteydessä.
      Vanhuus-, työkyvyttömyys-, varhennetulle vanhuus- tai yksilölliselle varhaiseläkkeelle
      siirtyvälle työntekijälle maksetaan lomaraha sekä vuosilomapalkasta että -
      korvauksesta

      • Anonyymi

        Voi v..... värkkäsin vastauksen uudestaan, kun tämä sivu sanoi eka kerralla, että tapahtui virhe ja yritä myöhemmin uudelleen.
        T. Sama anonyymi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi v..... värkkäsin vastauksen uudestaan, kun tämä sivu sanoi eka kerralla, että tapahtui virhe ja yritä myöhemmin uudelleen.
        T. Sama anonyymi

        Ei, vaan jouduit toistamaan vastauksesi jotta ymmärtäisit vähän paremmin mitä kirjoitat.


    • Anonyymi

      Syy lomarahojen maksamatta jättämiseen saatta olla siinä että lomarahoja maksetaan vain lomakauden aikana. Ei sen ulkopuolella. Pitämättä jätetyt lomapäivät pitää korvata, mutta lomaltapaluurahaa ei tarvitse maksaa lomakauden ulkopuolella.

    • Anonyymi

      Syy lomarahojen maksamatta jättämiseen saatta olla siinä, että lomarahoja maksetaan vain lomakauden aikana. Ei sen ulkopuolella. Pitämättä jätetyt lomapäivät pitää korvata, mutta lomaltapaluurahaa ei tarvitse maksaa lomakauden ulkopuolella.

    • Anonyymi

      Syy lomarahojen maksamatta jättämiseen saattaa olla siinä, että lomarahoja maksetaan vain lomakauden aikana. Ei sen ulkopuolella. Pitämättä jätetyt lomapäivät pitää korvata, mutta lomaltapaluurahaa ei tarvitse maksaa lomakauden ulkopuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe