Elikkä lopputili maksettiin mutta kertyneet lomarahat ei. Mitenhän niiden kuuluisi olla maksettuna? Kiinteistöalan tes oli kyseessä.
Lomarahat.
7
489
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäisi tietää, saitko potkut, läksitkö eläkkeelle vai otitko lopputilin.
Kannattaisi ihan ensin kysyä palkanlaskijalle ja vasta sitten ruveta ihmettelemään täällä.
Jos itse irtisanoit itsesi, niin tulee vain lomakorvaus pitämättömiltä lomapäiviltä, mutta ei lomarahaa paitsi näissä tapauksissa
Tes:
Lomarahan poikkeuksellinen maksaminen
Lomaraha maksetaan myös lomakorvauksen yhteydessä, jos työsuhde päättyy lomakautena (2.5. – 30.9.) muusta kuin työntekijästä itsestään johtuvasta syystä. Määräaikaisen työsopimuksen päättyminen ei ole työntekijästä itsestään johtuva syy. Lomaraha maksetaan tällöin vain edellisen jo päättyneen lomanmääräytymisvuoden lomakorvauksesta.
Jos työntekijän työsuhde irtisanotaan taloudellisilla tai tuotannollisilla syillä päättymään vuosiloman aikana, lomaraha maksetaan pidettäväksi ilmoitetun vuosiloman
ajalta.
Työntekijä, joka asevelvollisuutensa tai naisten vapaaehtoisen asepalvelunsa suoritettua palaa asianmukaisesti työhön, saa lomarahan siitä lomakorvauksesta, joka hänelle
maksettiin hänen lähtiessään suorittamaan asevelvollisuutta. Lomaraha maksetaan
työhön paluuta seuraavan ensimmäisen palkanmaksun yhteydessä.
Vanhuus-, työkyvyttömyys-, varhennetulle vanhuus- tai yksilölliselle varhaiseläkkeelle
siirtyvälle työntekijälle maksetaan lomaraha sekä vuosilomapalkasta että -
korvauksesta - Anonyymi
Pitäisi tietää, saitko potkut, läksitkö eläkkeelle vai otitko lopputilin.
Tarkista tylsopimuksestasi, ettet ole sopinut, että lomakorvaus ja lomaraha maksetaan esim. Firman seuraavana palkkapäivänä.
Kannattaisi ihan ensin kysyä palkanlaskijalle ja vasta sitten ruveta ihmettelemään täällä.
Jos itse irtisanoit itsesi, niin tulee vain lomakorvaus pitämättömiltä lomapäiviltä, mutta ei lomarahaa paitsi näissä tapauksissa
Tes:
Lomarahan poikkeuksellinen maksaminen
Lomaraha maksetaan myös lomakorvauksen yhteydessä, jos työsuhde päättyy lomakautena (2.5. – 30.9.) muusta kuin työntekijästä itsestään johtuvasta syystä. Määräaikaisen työsopimuksen päättyminen ei ole työntekijästä itsestään johtuva syy. Lomaraha maksetaan tällöin vain edellisen jo päättyneen lomanmääräytymisvuoden lomakorvauksesta.
Jos työntekijän työsuhde irtisanotaan taloudellisilla tai tuotannollisilla syillä päättymään vuosiloman aikana, lomaraha maksetaan pidettäväksi ilmoitetun vuosiloman
ajalta.
Työntekijä, joka asevelvollisuutensa tai naisten vapaaehtoisen asepalvelunsa suoritettua palaa asianmukaisesti työhön, saa lomarahan siitä lomakorvauksesta, joka hänelle
maksettiin hänen lähtiessään suorittamaan asevelvollisuutta. Lomaraha maksetaan
työhön paluuta seuraavan ensimmäisen palkanmaksun yhteydessä.
Vanhuus-, työkyvyttömyys-, varhennetulle vanhuus- tai yksilölliselle varhaiseläkkeelle
siirtyvälle työntekijälle maksetaan lomaraha sekä vuosilomapalkasta että -
korvauksesta- Anonyymi
Voi v..... värkkäsin vastauksen uudestaan, kun tämä sivu sanoi eka kerralla, että tapahtui virhe ja yritä myöhemmin uudelleen.
T. Sama anonyymi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi v..... värkkäsin vastauksen uudestaan, kun tämä sivu sanoi eka kerralla, että tapahtui virhe ja yritä myöhemmin uudelleen.
T. Sama anonyymiEi, vaan jouduit toistamaan vastauksesi jotta ymmärtäisit vähän paremmin mitä kirjoitat.
- Anonyymi
Syy lomarahojen maksamatta jättämiseen saatta olla siinä että lomarahoja maksetaan vain lomakauden aikana. Ei sen ulkopuolella. Pitämättä jätetyt lomapäivät pitää korvata, mutta lomaltapaluurahaa ei tarvitse maksaa lomakauden ulkopuolella.
- Anonyymi
Syy lomarahojen maksamatta jättämiseen saatta olla siinä, että lomarahoja maksetaan vain lomakauden aikana. Ei sen ulkopuolella. Pitämättä jätetyt lomapäivät pitää korvata, mutta lomaltapaluurahaa ei tarvitse maksaa lomakauden ulkopuolella.
- Anonyymi
Syy lomarahojen maksamatta jättämiseen saattaa olla siinä, että lomarahoja maksetaan vain lomakauden aikana. Ei sen ulkopuolella. Pitämättä jätetyt lomapäivät pitää korvata, mutta lomaltapaluurahaa ei tarvitse maksaa lomakauden ulkopuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482