Lomarahat.

Anonyymi

Elikkä lopputili maksettiin mutta kertyneet lomarahat ei. Mitenhän niiden kuuluisi olla maksettuna? Kiinteistöalan tes oli kyseessä.

7

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäisi tietää, saitko potkut, läksitkö eläkkeelle vai otitko lopputilin.
      Kannattaisi ihan ensin kysyä palkanlaskijalle ja vasta sitten ruveta ihmettelemään täällä.
      Jos itse irtisanoit itsesi, niin tulee vain lomakorvaus pitämättömiltä lomapäiviltä, mutta ei lomarahaa paitsi näissä tapauksissa
      Tes:
      Lomarahan poikkeuksellinen maksaminen
      Lomaraha maksetaan myös lomakorvauksen yhteydessä, jos työsuhde päättyy loma￾kautena (2.5. – 30.9.) muusta kuin työntekijästä itsestään johtuvasta syystä. Määrä￾aikaisen työsopimuksen päättyminen ei ole työntekijästä itsestään johtuva syy. Loma￾raha maksetaan tällöin vain edellisen jo päättyneen lomanmääräytymisvuoden loma￾korvauksesta.
      Jos työntekijän työsuhde irtisanotaan taloudellisilla tai tuotannollisilla syillä päätty￾mään vuosiloman aikana, lomaraha maksetaan pidettäväksi ilmoitetun vuosiloman
      ajalta.
      Työntekijä, joka asevelvollisuutensa tai naisten vapaaehtoisen asepalvelunsa suoritet￾tua palaa asianmukaisesti työhön, saa lomarahan siitä lomakorvauksesta, joka hänelle
      maksettiin hänen lähtiessään suorittamaan asevelvollisuutta. Lomaraha maksetaan
      työhön paluuta seuraavan ensimmäisen palkanmaksun yhteydessä.
      Vanhuus-, työkyvyttömyys-, varhennetulle vanhuus- tai yksilölliselle varhaiseläkkeelle
      siirtyvälle työntekijälle maksetaan lomaraha sekä vuosilomapalkasta että -
      korvauksesta

    • Anonyymi

      Pitäisi tietää, saitko potkut, läksitkö eläkkeelle vai otitko lopputilin.

      Tarkista tylsopimuksestasi, ettet ole sopinut, että lomakorvaus ja lomaraha maksetaan esim. Firman seuraavana palkkapäivänä.

      Kannattaisi ihan ensin kysyä palkanlaskijalle ja vasta sitten ruveta ihmettelemään täällä.

      Jos itse irtisanoit itsesi, niin tulee vain lomakorvaus pitämättömiltä lomapäiviltä, mutta ei lomarahaa paitsi näissä tapauksissa
      Tes:
      Lomarahan poikkeuksellinen maksaminen
      Lomaraha maksetaan myös lomakorvauksen yhteydessä, jos työsuhde päättyy loma￾kautena (2.5. – 30.9.) muusta kuin työntekijästä itsestään johtuvasta syystä. Määrä￾aikaisen työsopimuksen päättyminen ei ole työntekijästä itsestään johtuva syy. Loma￾raha maksetaan tällöin vain edellisen jo päättyneen lomanmääräytymisvuoden loma￾korvauksesta.
      Jos työntekijän työsuhde irtisanotaan taloudellisilla tai tuotannollisilla syillä päätty￾mään vuosiloman aikana, lomaraha maksetaan pidettäväksi ilmoitetun vuosiloman
      ajalta.
      Työntekijä, joka asevelvollisuutensa tai naisten vapaaehtoisen asepalvelunsa suoritet￾tua palaa asianmukaisesti työhön, saa lomarahan siitä lomakorvauksesta, joka hänelle
      maksettiin hänen lähtiessään suorittamaan asevelvollisuutta. Lomaraha maksetaan
      työhön paluuta seuraavan ensimmäisen palkanmaksun yhteydessä.
      Vanhuus-, työkyvyttömyys-, varhennetulle vanhuus- tai yksilölliselle varhaiseläkkeelle
      siirtyvälle työntekijälle maksetaan lomaraha sekä vuosilomapalkasta että -
      korvauksesta

      • Anonyymi

        Voi v..... värkkäsin vastauksen uudestaan, kun tämä sivu sanoi eka kerralla, että tapahtui virhe ja yritä myöhemmin uudelleen.
        T. Sama anonyymi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi v..... värkkäsin vastauksen uudestaan, kun tämä sivu sanoi eka kerralla, että tapahtui virhe ja yritä myöhemmin uudelleen.
        T. Sama anonyymi

        Ei, vaan jouduit toistamaan vastauksesi jotta ymmärtäisit vähän paremmin mitä kirjoitat.


    • Anonyymi

      Syy lomarahojen maksamatta jättämiseen saatta olla siinä että lomarahoja maksetaan vain lomakauden aikana. Ei sen ulkopuolella. Pitämättä jätetyt lomapäivät pitää korvata, mutta lomaltapaluurahaa ei tarvitse maksaa lomakauden ulkopuolella.

    • Anonyymi

      Syy lomarahojen maksamatta jättämiseen saatta olla siinä, että lomarahoja maksetaan vain lomakauden aikana. Ei sen ulkopuolella. Pitämättä jätetyt lomapäivät pitää korvata, mutta lomaltapaluurahaa ei tarvitse maksaa lomakauden ulkopuolella.

    • Anonyymi

      Syy lomarahojen maksamatta jättämiseen saattaa olla siinä, että lomarahoja maksetaan vain lomakauden aikana. Ei sen ulkopuolella. Pitämättä jätetyt lomapäivät pitää korvata, mutta lomaltapaluurahaa ei tarvitse maksaa lomakauden ulkopuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2243
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      864
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      9
      785
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      68
      722
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      711
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      630
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      45
      523
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      517
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      489
    Aihe