Kieltäydyn vanhenemasta.

Anonyymi

Olen muutaman vuoden päästä viisikymppinen sinkkumies. Tuli tässä mieleen, että kun en tunne olevani lähelläkään viittäkymppiä, niin kiellän ikääntymiseni täysin. Olen päättänyt, että täytän seuraavasta syntymäpäivästäni lähtien aina 30 vuotta. Mitähän Kelassa mahdettaisiin ajatella, jos joka vuosi väittäisin täyttäväni 30 v. Ja väitän, että heillä on järjestelmissään väärä syntymävuosi. Menisikö läpi? Ja jos menee, niin kuinka kauan? Kuinka kauan menee, että he huomaavat, että tuo tyyppi ei halua vanheta. Mitkä ovat seuraukset?

Onko täällä muita, jotka kieltäytyvät vanhenemasta?

129

4901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nuorten pimujen kanssa touhuaminen estää miehen vanhenemisen.

• Anonyymi

Niiden hassut ajatuksetkin nuorentavat ja huvittavat. Huvittamalla nuorentavat jo ajatuksetkin.

• Anonyymi

Minä menin silloin vielä täysillä eteenpäin. Vauhti oikeastaan vain parani. Vasta 65-vuotiaana rupesin hidastamaan, kun lääkäri varoitti sepelvaltimotaudista.

• Anonyymi

Voi ne KELAssa lähteäkin sun leikkiin mukaan, eihän kolmekymppiselle tartte tartte saikkua maksaa jostakin vanhuuden vaivasta, jota esiintyy vasta yli viiskymppisellä. Eläkettä ei ainakaan tarvi kolmekymppiselle maksaa! Pitkän penninhän valtio siinä säästää, kun sä pysyt työikäisenä hautaan asti.

• Anonyymi

Sehän on meidän kaikkien etu. Ei valtio ole mikään rahasampo, vaan valtio olemme me ihan itte.

• Anonyymi

Minä olen 43v nainen ja monilta kuullut,että näytän kolmikymppiseltä. En polta,en juo. Aika säädyllistä elämää elänyt,eronnut kyllä. Pukeudun hyvin ja pidän huolta kropasta ja henkisestä puolesta myös. Liikuntaa paljon. En suostu myöskään olemaan mikään vanha tantta.

• Anonyymi

Olemme siis ystäviä ja hyvin samankaltaisia vaikka minä olen mies :)

• Nainen parhaassa iässä,ja vielä kun kroppa ja pää kunnossa niin kelpaisi minullekin..... samanlainen ikinuori minäkin vaan miespuolinen ❤️
        Jos joku nainen etsii miestä muutenkin kuin seinä tai sohva koristeeksi,täällä puhkuu testoa mies joka ei vanhene 💪

• Anonyymi
        Stenwall kirjoitti:

Nainen parhaassa iässä,ja vielä kun kroppa ja pää kunnossa niin kelpaisi minullekin..... samanlainen ikinuori minäkin vaan miespuolinen ❤️
        Jos joku nainen etsii miestä muutenkin kuin seinä tai sohva koristeeksi,täällä puhkuu testoa mies joka ei vanhene 💪

Ai niin ja vielä Stenwall 😂👍

• Anonyymi kirjoitti:

Ai niin ja vielä Stenwall 😂👍

Tottakai,olis monelle jaettavaa💪💪. Pitäähän miehellä olla sen verran itsetuntoa ja varmuutta että omalla nimellä ja postilla touhuu,ei tarvii anonyymi piiloa.

• Anonyymi
        Stenwall kirjoitti:

Nainen parhaassa iässä,ja vielä kun kroppa ja pää kunnossa niin kelpaisi minullekin..... samanlainen ikinuori minäkin vaan miespuolinen ❤️

Ai. Mites 30 vuoden kuluttua??? Ootko vielä voimiesi tunnossa, kun väität ette vanhene?

• Anonyymi kirjoitti:

Ai. Mites 30 vuoden kuluttua??? Ootko vielä voimiesi tunnossa, kun väität ette vanhene?

Toivottavasti 💪

• Anonyymi

Oletko siis niin sanotun lapsellisen näköinen.

• Anonyymi

Minä olen samaa maata. En tunnista ikääni, olen iätön.
      En yritä näyttää yhtään millekään, en nuoremmalle enkä muuta sellaista, olen vain minä. Olen ikinuori sielu vanhenevassa kropassa, ja elän sen mukaan. En ole koskaan viettänyt synttäreitä enkä pistä niitä sen kummemmin merkille. Pukeudun kuten minusta hyvälle tuntuu. En "ikänimukaisiin" vaatteisiin vaan niiihin joista pidän ja missä tunnen oloni hyväksi. Ostan usein erikoisia vaatteita ja kenkiä ja yhdistelen yllättäviä kuoseja. Kuuntelen Rammsteinia (jota rakastan) ja Metallicaa ja ACDC:ta ja keikoilla käyn kun mahdollisuus ilmenee.
      Näin aikuisena on se etu että työpaikka on vakaa ja vakaat tulot, voi ostaa kalliimpaa ja erikoismyymälöistä sekä ulkomailta mistä löytää todellisia löytöjä.
      Pidän hiukset pitkinä koska pidän niistä niin. Olen aktiivinen ja liikunnallinen, laiha ennemmin kuin hoikka, aika pitkä. Pidän kropastani koska se sallii monipuolisen pukeutumisen. Ja kuten arvata saattaa, asun ja elän yksin. Parisuhdekokeilut jääneet taakse, nyt keskityn elämään!
      Minulla on enemmän vuosia takana kuin edessä, joten ei ole päivääkän tuhlata. Siksi elän juuri niin kuin haluan, iättömänä kummallisena akkana joka viis veisaa mitä muut ajattelevat ja sanovat! Elämä on todella hienoa ja elämisen arvoista.

• Anonyymi

Rock n Roll pitää nuorena !

Joten Rock n Roll Forever!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rock n Roll pitää nuorena !

Joten Rock n Roll Forever!

Eikös rokkarit ainakin joskus kuolleet nuorena...27 v.

En tiennyt että se jumputus pitää nuorena, luulin että tekee kuuroksi.
        Toisaalta onneksi kukaan ei nykyään puhu vaan kaikki laittavat viestiä ja niitäkin pystyy vielä lukemaan kun silmät eivät ole irronneet vanhuuttaan.

Oon 37 v mies ja olen kuunnellut rokkia nuoresta pitäen. Tunnen olevani elämäni lopussa.

• Anonyymi

Minä olen jo kauan kieltäytynyt vanhenemasta.

Se on aika hyvin tehonnut, koska nyt yli viiskymppisenä moni luulee alle nelikymppiseksi.

• No vuosia tulee tietty ja varmasti kroppa muuttuu, mutta mielessä on yhä se pikkuvekara, millä silmäkulmassa käy pilkahdus ja aina on jotain mielessä.

Niin pitkään mä teen ja touhuun, kun joku kropassa tai päässä napsahtaa ja joko tippuu iäksi maahan tai pistävät petiiin letkuihin. 😝

Joskus hetki elämästä saattaa olla sellaista omien varpaiden tuijotusta ja masentuneisuutta, mutta sekin kuuluu elämään.... hetkiä vain. 😃👌 Sit mentiin....😜💨

• Anonyymi

Disse hei nyt keksin hyvän jouluapu-jutun itselleni, joka on ollut ongelmana jonkin aikaa: nimittäin kun en millään viitsi tunkea palautuskoneeseen niitä tyhjiä panttipurkkeja ja pulloja, jostain kumman syystä niitä jaksaa kantaa kotiin, mutta tyhjiä ei millään viitsi viedä takaisin.

Nytkin saattaa olla parinkin vuoden ajalta purkkeja parveke täynnä mustissa roskasäkeissä.

Niin: nuoriso voisi kuskata ne pois, auttaisivat joulusiivouksessakin ja saisivat rahat parisen sataa varmaankin jotain, olisikohan 5 roskasäkillistä pantillisia purkkeja mitkä pitäisi palauttaa, saisivat taskurahoiksi ne palautusrahat itselleen :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Disse hei nyt keksin hyvän jouluapu-jutun itselleni, joka on ollut ongelmana jonkin aikaa: nimittäin kun en millään viitsi tunkea palautuskoneeseen niitä tyhjiä panttipurkkeja ja pulloja, jostain kumman syystä niitä jaksaa kantaa kotiin, mutta tyhjiä ei millään viitsi viedä takaisin.

Nytkin saattaa olla parinkin vuoden ajalta purkkeja parveke täynnä mustissa roskasäkeissä.

Niin: nuoriso voisi kuskata ne pois, auttaisivat joulusiivouksessakin ja saisivat rahat parisen sataa varmaankin jotain, olisikohan 5 roskasäkillistä pantillisia purkkeja mitkä pitäisi palauttaa, saisivat taskurahoiksi ne palautusrahat itselleen :)

Joo eivät ole pikkulapsia nuo jotain 16-18 vuotiaita joita ajattelin jouluapulaisiksi, voisivat palauttaa nuo pantilliset kauppaan jotta en heitä niitä kuivajätteeseen tai metallinkeräykseen :)

Itse saavat tietysti rahat.

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoittanet tölkkejä? Purkeista ei psljoa pantteja minusta mskseta.

Mutta varmaan nuoriso tykkää, jos annat palautustölkkejä heille. Itse vien kyllä niitä kauppaan aina kun on normaali muovipussillinen täynnä, ei tartte sitten tuntitolkulla lappaa niitä. 😊👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Tarkoittanet tölkkejä? Purkeista ei psljoa pantteja minusta mskseta.

Mutta varmaan nuoriso tykkää, jos annat palautustölkkejä heille. Itse vien kyllä niitä kauppaan aina kun on normaali muovipussillinen täynnä, ei tartte sitten tuntitolkulla lappaa niitä. 😊👌

Juuri niitä, nuorisolle töitä niitä palauttaessa ... kun sattuu olemaan sellaisia yhteyksiä tuollaisiin nuoriin, joihin voivat ammattipsykologit vain haaveilla koska psykologien sosiaalisuus on yleensä niin vauva-tasolla :D

Eli tuollaista juttua, jos nyt tuosta minun joulusiivouksesta on suurenemaan, niin olisi hyvä palvelu, nuoriso käy hakemassa palautettavat tölkit, pullot limsapullot kaikki, vievät puolestasi ovelta kauppaan :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niitä, nuorisolle töitä niitä palauttaessa ... kun sattuu olemaan sellaisia yhteyksiä tuollaisiin nuoriin, joihin voivat ammattipsykologit vain haaveilla koska psykologien sosiaalisuus on yleensä niin vauva-tasolla :D

Eli tuollaista juttua, jos nyt tuosta minun joulusiivouksesta on suurenemaan, niin olisi hyvä palvelu, nuoriso käy hakemassa palautettavat tölkit, pullot limsapullot kaikki, vievät puolestasi ovelta kauppaan :D

Tuollainen kierrätysprojekti, kun varmastikaan nuoriso ei luota kehenkään kaupungin työntekijään, minuun voivat luottaa, koska olen luotettavampi :D

• Anonyymi kirjoitti:

Tuollainen kierrätysprojekti, kun varmastikaan nuoriso ei luota kehenkään kaupungin työntekijään, minuun voivat luottaa, koska olen luotettavampi :D

Ainahsn sitä voi yrittää mitä vaan....

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Ainahsn sitä voi yrittää mitä vaan....

Käytämme militaristista operaatiotaktiikkaa, jonka suunnittelemme sitten, minä voin tarjota sen taktiikkapuolen jotta on hyvä :D

Joo kokeilen organisoida noita ensin hoitamaan omaa joulusiivoustani, jos se onnistuu, jatkasmme siitä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytämme militaristista operaatiotaktiikkaa, jonka suunnittelemme sitten, minä voin tarjota sen taktiikkapuolen jotta on hyvä :D

Joo kokeilen organisoida noita ensin hoitamaan omaa joulusiivoustani, jos se onnistuu, jatkasmme siitä :D

Olennainen osa toimintaa on tietysti se että kukaan ei tiedä toisen nimeä ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olennainen osa toimintaa on tietysti se että kukaan ei tiedä toisen nimeä ollenkaan.

Puhelinumerokaan kukaan ei tiedä toisilta ollenkaan, ollennainen osa tätä operaatiota, ei nimiä, ei puhelinnumeroita, ei osoittteitakaan nyt aluksi ole tiedossa kenelläkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhelinumerokaan kukaan ei tiedä toisilta ollenkaan, ollennainen osa tätä operaatiota, ei nimiä, ei puhelinnumeroita, ei osoittteitakaan nyt aluksi ole tiedossa kenelläkään.

Tuollaisen toiminnan militaristinen nimi voisi olla joku "fkin phantom operation" :D

• Anonyymi kirjoitti:

Tuollaisen toiminnan militaristinen nimi voisi olla joku "fkin phantom operation" :D

Sinähän voisit etsiä täältä jonkun innokkaamman jutteluksverin. Minua ei sinun jutut kiinnosta, jos suoraan sanotaan, niin ne ahdistaa. Että jos haluat vastauksia noihin juttuihisi, kirjoittele jollekin muulle.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Sinähän voisit etsiä täältä jonkun innokkaamman jutteluksverin. Minua ei sinun jutut kiinnosta, jos suoraan sanotaan, niin ne ahdistaa. Että jos haluat vastauksia noihin juttuihisi, kirjoittele jollekin muulle.

Eikä minunkaan juttusi silloin kiinnosta, ikurunkkari, ja ruma sekä tehoton moottoripyöräkiun hehehehhe :D

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä minunkaan juttusi silloin kiinnosta, ikurunkkari, ja ruma sekä tehoton moottoripyöräkiun hehehehhe :D

Joo. Ei minun jutut tarvitsekaan kiinnostaa. Silloin voit ne sivuuttaa. En minäkään sinun juttujasi lähde kommentoimaan, kuin korkeintaan vahingossa, tai sitten kun kirjoitat näin minulle... mutta taidan skipata nämäkin... pidän sinua huonona provona...

• Anonyymi

Eikös se yksi kaveri hakenutkin ikänsä nuorentamista, koska tunsi itsensä nuoremmaksi. Käytti ovelasti vipuvartena näiden muunsukupuolisten agendaa, koska eivät tunne itseään mieheksi tai naiseksi,

• Anonyymi

Miss Ken vai mikä tämä... ihmis-Ken ainakin oli sellainen.... nenäkin murtuu kuin vuorenrinne kun niin rakennettu, silmätkin jo putoilevat päästä irralleen :D

Minä kun ajattelin jotain tehdä näiden n. 17-vuotiaiden kanssa niin en varmasti diilaa niille mitään alkoholia tai tupakkaa, itselleni on kyllä diilattu aikoinaan, eikä sellaisessa pienessä ole niin mitään pahaa mutta en siltikään, kysytty on mutta olen aina kieltäytynyt, sitten aikoinaan kyllästyivät jo kysymästä kun en osta niille mitään :D

Tässä laulussa jäi sanat mieleen "hyppii paikoillaan", jossain kohtaa tätä: Pelle Miljoona Oy - Juokse villi lapsi: https://www.youtube.com/watch?v=s_LQXAnjKYc

• Anonyymi

Olen yli 40 v enkä ole pannut yli 33 v naista 10 vuoteen.

• Anonyymi

Miten tuo liittyy aloittajan aiheeseen edes etäisesti?

• Anonyymi

Minäkin tunnustan kieltäväni vanhenemisen, tosin se johtuu osittain siitä etten ole vieläkään kasvanut aikuiseksi. Enkä oikein tiedä, onko se mikään positiivinen asia.

• Anonyymi

Ei taida olla.... sinä et ymmärrä etkä tiedä miten mahtavaa on olla naisen kanssa joka ymmärtää ja osaa....

• Mulla on ollut kevättalvesta lähtien yksi harmaa hius. Jakauksessa. Alle 40 v. kuitenkin tässä vasta..

Kieltäydyn siitä järjestelmällisesti riipaisemalla sen pois.
      Kerran yritin kyllä värjätä tussillakin.

• Anonyymi

Minua ärsytytti korvien takana kutittelevat hiukset varsinkin aina nukkumaan mennessä, joten: pöräytin eräänä aamuna koko pääni 9mm trimmerillä, ei kutittele vähään aikaan, kunnes kasvaa taas kutittelemaan :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ärsytytti korvien takana kutittelevat hiukset varsinkin aina nukkumaan mennessä, joten: pöräytin eräänä aamuna koko pääni 9mm trimmerillä, ei kutittele vähään aikaan, kunnes kasvaa taas kutittelemaan :D

Minä tein saman operaation ekan kerran varmaan 10 vuotta sitten, ja sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä parturissa. Ajattelin, että kun hiukset eivät halua pysyä päälaella, niin lähteköön loputkin. Sen jälkeen pää on pysynyt kuulana. Kyllähän sitä täällä pohjoisen pikkukaupungissa mummot ensin vähän katsoovat pitkään, mutta ajattelin, että so what.

• Anonyymi

kuusikymppiä mittarissa ja ajattelen samoin. still going strong ;)

• Anonyymi

Ei ihminen vanhene, vähän kokemusta, viisautta ja malttia kertyy vuosien mittaan.

Ihmisen sisäinen minä säilyy kutakuinkin samanlaisena koko elämän. Kropan väsyminen hiljentää fyysistä vauhtia, mutta juuri mikään muu ei muutu!

Itsekin olen samanlainen kapinallinen kuin olin nuorena. Samaa musiikkia kuuntelen edelleen, samat harrastukset ja ihmistyypit kiinnostaa!

• Anonyymi

Itse olen 53vuotta mutta tahdon olla 16 vuotias. Poliisi on pari kertaa hakenut pois koulun iltamista kun olen sinnikkäästi hakenut itselleni tyttöystävää.
      Mistä kiikastaa? Poliisi ei ymmärrä ikääni vai tekee kiusaa. Ovat ikä rasisteja.
      Miksi en voi olla sen ikäinen kun tahdon?

• Anonyymi

Kannattaa lainata kirjastosta tuo H.G. Wells:n kirja ja otat siitä ohjeet aikakoneen rakentamiseen ja rakennat sen ohjeiden avulla aikakoneen, varo vain sitten että et päädy apinoiden planeetalle.

• Anonyymi

Vai niin vai niin, uskon ja luulen sen 23-vuotiaan hyväkroppaisen joustokimmoisen naisen kiinnostavan miehiä iästä riippumatta mutta joskus on toki tervettä katsoa siihen peiliin vähän tarkemmin. Voihan olla ettei sieltä katso enää se 25-vuotias mies joka oli mieshormonilla täytetty ja aina pillu mielessä. Juu, ei kiinnosta ei, harmia noista nuoremmista naisista vain itselleen saa. Pitää tyytyä siihen mikä on itselleen sopiva ja se ei ole se alle 30-vuotia nainen. Eri tavoitteet ja eri ikä.

AsianVierestä

• Anonyymi

Ikinuori Airako tämän aloittaja?

• Anonyymi

Aikansa noita nuoruusjuttuja jokainen länkyttää ja eräänä tulevaisuuden päivänään polkaisee silti tyhjää.

• Anonyymi

Ei se kelan koneella oleva ikä mitään merkitse vaan pärstä. Voihan joku munkkikaljuinen kurttunaama väittää vaikka mitä.

• Anonyymi

Ehdottomasti! Nykyään kun saa itse määrittää sukupuolensakin siksi millaiselta kulloinkin tuntuu, niin miksei sitten saisi olla syntynytkin aina sinä vuonna kuin haluaa.

• Anonyymi

Takaata kuin lyseon poika, edestä kuin museon ukko

• Anonyymi

No sittenhän sinä et ole koskaan eläkeiässä😵

• Anonyymi

Kysy vihreiltä, kysymys puhuttelee heitä puolin jos toisin

• Anonyymi

Ohoon veikkonen. Opetin lapset jo 25v sitten kertomaan uteliaille että isi täytti 30v. Nythän siihen ei usko muut kun minä. 56v teini!

• Aikaisemmin sanottiin naisista että kun täyttävät 29 vuotta niin ajanlasku pysähtyy ja jatkossa täyttävät 29 joka vuosi maailman tappiin saakka.

• Anonyymi

NARSISTI SATA VAR....!

• Anonyymi

Ilmoitan olevani 20 vuotta nuorempi, koska fyysisesti olenkin.

• Anonyymi

Ja omasta mielestäsi normipainoinenkin....pallomaha 😂

• Anonyymi

Juu tuollaisena idioottina kannattaa kyllä pysyä..

• Anonyymi

Pyrin kaltaiseksesi. Eli seinähulluksi

• Anonyymi

Minä olen kuusikymppinen nainen, näytän ikäiseltäni ja kremppoja on ihan tarpeeksi, vaikka ollut terveelliset elämäntavat. Enkä yritä olla nuoremman oloinen. Suvussa on joitain vakavia sairauksia ja kyllähän näillä kymmenillä se pelottaakin, onko minun vuoroni ja milloin...mutta iloinen olen jos terveyttä piisaisi.

• Fyysisesti vanhenen koko ajan, olen vanhettunut roimasti 6 vuoden aikana. Olen kyllä hoikistunutkin kauttaaltaan, mutta ehkä kasvoista eniten on lähtenytpyöreyttä pois.

Jotenkin lommoontuu ja vanhettuu.

Henkisesti oon aina vähän lapsellinen. 😃

• 2026 täytän 50 määkin. Toiset 50 ja tulee 100 täyteen.... Ei taida tulla.

Jos täyttäskin sitten 20, ikinuori. 😉

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

2026 täytän 50 määkin. Toiset 50 ja tulee 100 täyteen.... Ei taida tulla.

Nyt tapaa jonkun kkk-neuvottelijan joka heti ensimmäisenä kysyy: MINKÄ TAKIA SINUN ISOVANHEMPASI JA VANHEMPASI OLIVAT NS. LUUSEREITA?

Vastaa kysymykseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt tapaa jonkun kkk-neuvottelijan joka heti ensimmäisenä kysyy: MINKÄ TAKIA SINUN ISOVANHEMPASI JA VANHEMPASI OLIVAT NS. LUUSEREITA?

Vastaa kysymykseen.

En ymmärrä kysymystä. Next. 😃

• Helmiina kirjoitti:

Minäkin täytän seuraavalla vuosikymmenellä 50 vuotta. Itse tajusin olevani yli 40 vuotta vasta vuonna 2017, kun lukion kolmasluokkalainen teini tuli tarjoamaan puhelinnumeroaan. Oli ihastunut, mutta itse koin meillä oli liikaa ikäeroa. Aloin pitämään itseäni vanhana miehenä verrattuna lukiolaiseen, mutta toisaalta ihan nuoren näköisenä, sillä en kuulema yhden mukaan ollut runsaassa kymmenessä vuodessa vanhentunut yhtään. Näytin samalta. Siksi lukiolaistyttö ilmeisesti luuli vähän yli 30-vuotiaaksi ja ei itselleen vanhaksi. Yksi toinen lukion kolmasluokkalainen oli luullut vähän aikaisemmin minua 27-vuotiaaksi, vaikka vetelin jo 40 rikki vuosia. Oli kiva olla ikäistään nuoremman näköinen ja niin kuin aloittaja sanoi - tavallaan pysäyttäytynyt vanhenemisen noin 30 ikävuoteen. Näytti 40-vuotiaana noin 30-vuotiaalta, mutta se oli vain ulkonäköä, sillä oli muuten vanhentunut. Sen huomasi, että täällä viehättävimmältä seuralta tuntuu ikäisensä Helmiina monilla aikaisemmilta nickeillä. Jotenkin jäänyt nuorekkaan näköiseksi, mutta sisältä olen jo vanha mies, joka täyttää seuraavalla vuosikymmenellä sen 50 vuotta niin kuin kaikki muutkin 70-luvulla syntyneet. Taidan katsella sitten 50-luvullani ikäisiä naisia, sillä ei enää lukiolaistytöt tule puhelinnumeroaan tarjoamaan.

• P.Dinosaurus kirjoitti:

Minäkin täytän seuraavalla vuosikymmenellä 50 vuotta. Itse tajusin olevani yli 40 vuotta vasta vuonna 2017, kun lukion kolmasluokkalainen teini tuli tarjoamaan puhelinnumeroaan. Oli ihastunut, mutta itse koin meillä oli liikaa ikäeroa. Aloin pitämään itseäni vanhana miehenä verrattuna lukiolaiseen, mutta toisaalta ihan nuoren näköisenä, sillä en kuulema yhden mukaan ollut runsaassa kymmenessä vuodessa vanhentunut yhtään. Näytin samalta. Siksi lukiolaistyttö ilmeisesti luuli vähän yli 30-vuotiaaksi ja ei itselleen vanhaksi. Yksi toinen lukion kolmasluokkalainen oli luullut vähän aikaisemmin minua 27-vuotiaaksi, vaikka vetelin jo 40 rikki vuosia. Oli kiva olla ikäistään nuoremman näköinen ja niin kuin aloittaja sanoi - tavallaan pysäyttäytynyt vanhenemisen noin 30 ikävuoteen. Näytti 40-vuotiaana noin 30-vuotiaalta, mutta se oli vain ulkonäköä, sillä oli muuten vanhentunut. Sen huomasi, että täällä viehättävimmältä seuralta tuntuu ikäisensä Helmiina monilla aikaisemmilta nickeillä. Jotenkin jäänyt nuorekkaan näköiseksi, mutta sisältä olen jo vanha mies, joka täyttää seuraavalla vuosikymmenellä sen 50 vuotta niin kuin kaikki muutkin 70-luvulla syntyneet. Taidan katsella sitten 50-luvullani ikäisiä naisia, sillä ei enää lukiolaistytöt tule puhelinnumeroaan tarjoamaan.

Olet voittanut ns. Ceenilotossa, jos ikäännyt hitaasti. 😃

Mullekin toisinaan ihmiset sanovat, että olen nuoremman näköinen mitä kronologinen ikä. Mutta en tiedä, noita kuvia kun otin snapchatilla, mitkä ei rajummin muokkaa. Ajattelin näyttäväni vanhemmalta kuin aiemmin kuvissani.

Niin kun tuossakin profiilikuvassa, lokakuussa otin tuon ja jotenkin vanhalta näytän, vaan ei maha mittään. 😅

Teini kuulostaa hiukka nuorelta nelikymppiselle, mutta kaikenlaisia pareja löytyy. Kunhan aikuisia ovat.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

2026 täytän tasan 7-kymppiä jos oon hengissä vielä silloin. Ei kyllä yhtään huvittaisi täyttää!

• Helmiina kirjoitti:

Olet voittanut ns. Ceenilotossa, jos ikäännyt hitaasti. 😃

Mullekin toisinaan ihmiset sanovat, että olen nuoremman näköinen mitä kronologinen ikä. Mutta en tiedä, noita kuvia kun otin snapchatilla, mitkä ei rajummin muokkaa. Ajattelin näyttäväni vanhemmalta kuin aiemmin kuvissani.

Niin kun tuossakin profiilikuvassa, lokakuussa otin tuon ja jotenkin vanhalta näytän, vaan ei maha mittään. 😅

Teini kuulostaa hiukka nuorelta nelikymppiselle, mutta kaikenlaisia pareja löytyy. Kunhan aikuisia ovat.

Helmiina: "Olet voittanut ns. Ceenilotossa, jos ikäännyt hitaasti. 😃"

No, sen teinitytön lähestymisen jälkeen olen vanhentunut omasta mielestäni, mutta ennen sitä näytin yli 10 vuotta putkeen samannäköisenä. Jotenkin ulkoinen ikä seisahtui niin, että minulle sanottiin siitä. Ulkoinen ikä jäi jonnekin 30-vuotiaaseen.

"Mullekin toisinaan ihmiset sanovat, että olen nuoremman näköinen mitä kronologinen ikä. Mutta en tiedä, noita kuvia kun otin snapchatilla, mitkä ei rajummin muokkaa. Ajattelin näyttäväni vanhemmalta kuin aiemmin kuvissani."

Jos tuo linkkisi kuva ei ole muokattu - niin näytät aika nuorelta.

"Niin kun tuossakin profiilikuvassa, lokakuussa otin tuon ja jotenkin vanhalta näytän, vaan ei maha mittään. 😅"

Minusta näytät nuorelta.

"Teini kuulostaa hiukka nuorelta nelikymppiselle, mutta kaikenlaisia pareja löytyy. Kunhan aikuisia ovat."

Toiseksi viimeisen kerran, kun tapasin tämän teinin niin hän sanoi olevansa 18-vuotias. Se oli silloin sellaista molemmin puolin ihastuneena silmiin tuijottamista, joka oli syntynyt sattumalta. Minulla oli suuri haaveita hänen suhteensa, sillä hänen ihastumisensa minuun johtui siitä, että katselin häntä aina ihastuneena. Mutta tiesin, että se suhde kariutuu aikanaan ja siksi se ei ehkä koskaan alkanut, sillä en ottanut vastaan hänen puhelinnumeroaan ja annoin hänelle ilmeisesti väärin kirjoittamani sähköpostiosoitteeni. Hänestä en enää koskaan kuullut.

Helmiina: "Olet voittanut ns. Ceenilotossa, jos ikäännyt hitaasti. 😃"

No, sen teinitytön lähestymisen jälkeen olen vanhentunut omasta mielestäni, mutta ennen sitä näytin yli 10 vuotta putkeen samannäköisenä. Jotenkin ulkoinen ikä seisahtui niin, että minulle sanottiin siitä. Ulkoinen ikä jäi jonnekin 30-vuotiaaseen.

"Mullekin toisinaan ihmiset sanovat, että olen nuoremman näköinen mitä kronologinen ikä. Mutta en tiedä, noita kuvia kun otin snapchatilla, mitkä ei rajummin muokkaa. Ajattelin näyttäväni vanhemmalta kuin aiemmin kuvissani."

Jos tuo linkkisi kuva ei ole muokattu - niin näytät aika nuorelta.

"Niin kun tuossakin profiilikuvassa, lokakuussa otin tuon ja jotenkin vanhalta näytän, vaan ei maha mittään. 😅"

Minusta näytät nuorelta.

"Teini kuulostaa hiukka nuorelta nelikymppiselle, mutta kaikenlaisia pareja löytyy. Kunhan aikuisia ovat."

Toiseksi viimeisen kerran, kun tapasin tämän teinin niin hän sanoi olevansa 18-vuotias. Se oli silloin sellaista molemmin puolin ihastuneena silmiin tuijottamista, joka oli syntynyt sattumalta. Minulla oli suuri haaveita hänen suhteensa, sillä hänen ihastumisensa minuun johtui siitä, että katselin häntä aina ihastuneena. Mutta tiesin, että se suhde kariutuu aikanaan ja siksi se ei ehkä koskaan alkanut, sillä en ottanut vastaan hänen puhelinnumeroaan ja annoin hänelle ilmeisesti väärin kirjoittamani sähköpostiosoitteeni. Hänestä en enää koskaan kuullut.

Miksiköhän itseään on niin vaikeeta arvioida ylipäänsä vertaamalla muihin...

Enkä mielellään vertailekkaan, koska ei sillä ole mitään merkitystä elämisen kannalta, kumpi on mitäkin ja kuka ketäkin. Kaikki ollaa mimmosia ollaa ja hyvä niin.

Tärkeintä on miten täällä hilluu ja muitten seassa elelee, miten muita kohtelee ja antaa itseään kohdella.

Ulkonäkö on ihan sivuseikka ihmistä kohdatessa.

Onhan tuossa muokkausta, silmälasit, ihon sävy ja meikit silmissä sekä huulissa. Kasvonpiirteet kyllä täsmää ja kasvojen malli, ilme. 😃

Ja vielä savuefekti on lisänä..

Mies sanoi, että sut tunnistaa tosta kuvasta jos meikeissä kuljet kadulla vastaan. Well, en meikkaa jatkossakaan. 😅

Sillähän siitä selvii! Ja kiitos, en tiedä onko nuoren näköinen etu vai haitta, mieheni mielestä olen inäistäni nuoremman näköinen, koska ihoni ei ole erityisen vanhettunut ja kasvojenpiirteet on sellaiset. Mutta hän nyt voi puhua puppuakin.. 😜

No ihmiset voi ihastua nimenomaan ihmiseen, eikä ikä ole silloin se suurin asia. Jos on viehättävä persoona ja miellyttävä vieläpä ulkoisestikin.. Olemus kiehtoo. 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

2026 täytän tasan 7-kymppiä jos oon hengissä vielä silloin. Ei kyllä yhtään huvittaisi täyttää!

Mikäs siinä muuten, mutta 70 tietää ettei 30 vuotta välttis enää elä. Ja jos elämä maittaa ja on kunnossa, on mälsää kun sen tietää.

Pitäs nauttia tässä ja nyt. Niin kun varmaan teetkin. 😊

• Helmiina kirjoitti:

Miksiköhän itseään on niin vaikeeta arvioida ylipäänsä vertaamalla muihin...

Enkä mielellään vertailekkaan, koska ei sillä ole mitään merkitystä elämisen kannalta, kumpi on mitäkin ja kuka ketäkin. Kaikki ollaa mimmosia ollaa ja hyvä niin.

Tärkeintä on miten täällä hilluu ja muitten seassa elelee, miten muita kohtelee ja antaa itseään kohdella.

Ulkonäkö on ihan sivuseikka ihmistä kohdatessa.

Onhan tuossa muokkausta, silmälasit, ihon sävy ja meikit silmissä sekä huulissa. Kasvonpiirteet kyllä täsmää ja kasvojen malli, ilme. 😃

Ja vielä savuefekti on lisänä..

Mies sanoi, että sut tunnistaa tosta kuvasta jos meikeissä kuljet kadulla vastaan. Well, en meikkaa jatkossakaan. 😅

Sillähän siitä selvii! Ja kiitos, en tiedä onko nuoren näköinen etu vai haitta, mieheni mielestä olen inäistäni nuoremman näköinen, koska ihoni ei ole erityisen vanhettunut ja kasvojenpiirteet on sellaiset. Mutta hän nyt voi puhua puppuakin.. 😜

No ihmiset voi ihastua nimenomaan ihmiseen, eikä ikä ole silloin se suurin asia. Jos on viehättävä persoona ja miellyttävä vieläpä ulkoisestikin.. Olemus kiehtoo. 🙂

Helmiina: "Onhan tuossa muokkausta, silmälasit, ihon sävy ja meikit silmissä sekä huulissa. Kasvonpiirteet kyllä täsmää ja kasvojen malli, ilme. 😃 Ja vielä savuefekti on lisänä.."

Kyllä minä tiesin, että sitä kuvaa oli käsitelty, kun siinä oli tuo savuefekti, mutta olitkin käsitellyt sitä enemmän kuin luulin. Oma kuvaa ei ole nickissäni ei ole editoitu ja vasempaan reunaan on sattunut otsarypyn varjo. Niitä ei tainut olla silloin kuin se teini ihastui 2016 marraskuussa. Nyt siis näytän vanhemmalta ehkä otsa uurteitten takia ja en ole ehkä enää kolmenkymmenen näköinen vaan minua veikattiin muutama viikko sitten 36-vuotiaaksi. Sekin on yli 40-vuotiaalle alakanttiin, mutta ei niin paljon.

"Mies sanoi, että sut tunnistaa tosta kuvasta jos meikeissä kuljet kadulla vastaan. Well, en meikkaa jatkossakaan. 😅"

Jos sinulla on noin siniset silmät niin ehkä silloin voi teoriassa?

"Sillähän siitä selvii! Ja kiitos, en tiedä onko nuoren näköinen etu vai haitta, mieheni mielestä olen inäistäni nuoremman näköinen, koska ihoni ei ole erityisen vanhettunut ja kasvojenpiirteet on sellaiset. Mutta hän nyt voi puhua puppuakin.. 😜"

Minulla kiinnitti sinussa se kuvassa, että ei ollut ryppyjä. Itsekin olen säilynyt näihin vuosiin asti melkein kokonaan olemaan ilman. Mutta nyt varjona nickin kuvassa siis näkyy ryppy. Onneksi olkoon siitä, että olet säilynyt nuorekkaana. Yhden opiskelijan äiti oli täysin rypyttömänä mennyt yli 50-vuotiaana ravintolaan. Siellä häneltä oli tarkastettu paperit, sillä hän näytti alle 30-vuotiaalta eli mahdolliselta alaikäiseltä. Ehkä sinulle käy samoin? Hyvää illan tai alkavan päivän jatkoa!

Helmiina: "Onhan tuossa muokkausta, silmälasit, ihon sävy ja meikit silmissä sekä huulissa. Kasvonpiirteet kyllä täsmää ja kasvojen malli, ilme. 😃 Ja vielä savuefekti on lisänä.."

Kyllä minä tiesin, että sitä kuvaa oli käsitelty, kun siinä oli tuo savuefekti, mutta olitkin käsitellyt sitä enemmän kuin luulin. Oma kuvaa ei ole nickissäni ei ole editoitu ja vasempaan reunaan on sattunut otsarypyn varjo. Niitä ei tainut olla silloin kuin se teini ihastui 2016 marraskuussa. Nyt siis näytän vanhemmalta ehkä otsa uurteitten takia ja en ole ehkä enää kolmenkymmenen näköinen vaan minua veikattiin muutama viikko sitten 36-vuotiaaksi. Sekin on yli 40-vuotiaalle alakanttiin, mutta ei niin paljon.

"Mies sanoi, että sut tunnistaa tosta kuvasta jos meikeissä kuljet kadulla vastaan. Well, en meikkaa jatkossakaan. 😅"

Jos sinulla on noin siniset silmät niin ehkä silloin voi teoriassa?

"Sillähän siitä selvii! Ja kiitos, en tiedä onko nuoren näköinen etu vai haitta, mieheni mielestä olen inäistäni nuoremman näköinen, koska ihoni ei ole erityisen vanhettunut ja kasvojenpiirteet on sellaiset. Mutta hän nyt voi puhua puppuakin.. 😜"

Minulla kiinnitti sinussa se kuvassa, että ei ollut ryppyjä. Itsekin olen säilynyt näihin vuosiin asti melkein kokonaan olemaan ilman. Mutta nyt varjona nickin kuvassa siis näkyy ryppy. Onneksi olkoon siitä, että olet säilynyt nuorekkaana. Yhden opiskelijan äiti oli täysin rypyttömänä mennyt yli 50-vuotiaana ravintolaan. Siellä häneltä oli tarkastettu paperit, sillä hän näytti alle 30-vuotiaalta eli mahdolliselta alaikäiseltä. Ehkä sinulle käy samoin? Hyvää illan tai alkavan päivän jatkoa!

En ollut käsitellyt itse sen enempää, valmis filtteri snapchatissa joka läimii kasvojen päälle sävyn, lasit ja meikit. 😃

Savuefekti on photofuniasta.

Silmät on aika siniset, mutta kuvassa korostuneet. Valokuvissa usein silmieni sävy jotenkin korostuu ilman muokkaustakin kyllä. En tiiä miks.

Kuvastasi on hankala hahmottaa koko kasvoja, mutta luulen että mielikuvani on aika lähellä.. 😜

Ryppyjä on naururypytkin ja niitä mulla on! 😊

Ei olla kovin uurteista tai ryppyistä sukua. Mutta iho muuten veltostuu.

Mielummin pysyn henkisesti pirtsakkana, vaikka kuori vanheneekin. Kun näytän nuorelle. 😃

• Helmiina kirjoitti:

En ollut käsitellyt itse sen enempää, valmis filtteri snapchatissa joka läimii kasvojen päälle sävyn, lasit ja meikit. 😃

Silmät on aika siniset, mutta kuvassa korostuneet. Valokuvissa usein silmieni sävy jotenkin korostuu ilman muokkaustakin kyllä. En tiiä miks.

Kuvastasi on hankala hahmottaa koko kasvoja, mutta luulen että mielikuvani on aika lähellä.. 😜

Mielummin pysyn henkisesti pirtsakkana, vaikka kuori vanheneekin. Kun näytän nuorelle. 😃

Niin ja illajatkoa. 😃

• Helmiina kirjoitti:

Helmiina: "Ryppyjä on naururypytkin ja niitä mulla on! 😊 Ei olla kovin uurteista tai ryppyistä sukua. Mutta iho muuten veltostuu. Mielummin pysyn henkisesti pirtsakkana, vaikka kuori vanheneekin. Kun näytän nuorelle. 😃"

Mulla on tuntu, että kohta silmän ympärille tulee niitä naurunryppyjä. Joo, iho veltostuu. Olet henkisesti pirtsakka, mihin on saattanut vaikuttaa työ lasten parissa ja omat pienet lapset? Lasten seura tekee nuorekkaaksi tai ainakin muistuttaa ajattelemaan nuoremmin?

Hyvää loppuviikkoa! Itse olen huomenna varmuuden vuoksi levossa on kotona ja yritä parantua flunssasta, joka taas iski viikonloppuna.

• Helmiina kirjoitti:

Niin ja illajatkoa. 😃

Hyvät työpäivät!

Minä laitoin tuohon tammikuun alussa 2017 ottamani kuvan, jossa minulla on eri silmälasit ja suu auki. Laitoin sen tuonne nickiin. Jostaan syystä ei ole niin väliä tunnistetaanko. En kirjoittele mitään sellaista, että enemmän pitäisi hävetä. Onko sinusta liian paljastava? Taidan tuottaa pettymyksen monelle siitä, että en ole niin hirvittävän komea mies ja lisäksi olen yli 40-vuotias eli keski-ikäinen. Tuossa kuvassa ei vielä ryppyjä näy minulla, mutta nyt näkyy vähän.

Helmiina: "Ryppyjä on naururypytkin ja niitä mulla on! 😊 Ei olla kovin uurteista tai ryppyistä sukua. Mutta iho muuten veltostuu. Mielummin pysyn henkisesti pirtsakkana, vaikka kuori vanheneekin. Kun näytän nuorelle. 😃"

Mulla on tuntu, että kohta silmän ympärille tulee niitä naurunryppyjä. Joo, iho veltostuu. Olet henkisesti pirtsakka, mihin on saattanut vaikuttaa työ lasten parissa ja omat pienet lapset? Lasten seura tekee nuorekkaaksi tai ainakin muistuttaa ajattelemaan nuoremmin?

Hyvää loppuviikkoa! Itse olen huomenna varmuuden vuoksi levossa on kotona ja yritä parantua flunssasta, joka taas iski viikonloppuna.

Naururypyt tulee nauramisesta, eikä ilo ja hyväntuulisuus ole huono kaveri!! 😃

Murjottaminenkin rypistää, mutta tuntuukin vielä olona keljulta. Joten elä vällää rypyistä mitään, jos olo on muuten mukava. 👍

Ryppyjä ne vaan on! Siihinhän ne sopii, silmänurkkaan, poskeen, mihin vaan. Ei ne paljonkaan siinä paina.

Niin, voi olla että lapset. Olen kyllä ollut mielestäni tai kokenut olevani samanlainen pyryharakka koko elämäni alusta saakka. Ilo ja huumori tarttuu helposti matkaan ja hyväntuulisuus puskee pintaan.

Huilihan sinä, ettet pahemmin sairastu. 🤗

Hyvät työpäivät!

Minä laitoin tuohon tammikuun alussa 2017 ottamani kuvan, jossa minulla on eri silmälasit ja suu auki. Laitoin sen tuonne nickiin. Jostaan syystä ei ole niin väliä tunnistetaanko. En kirjoittele mitään sellaista, että enemmän pitäisi hävetä. Onko sinusta liian paljastava? Taidan tuottaa pettymyksen monelle siitä, että en ole niin hirvittävän komea mies ja lisäksi olen yli 40-vuotias eli keski-ikäinen. Tuossa kuvassa ei vielä ryppyjä näy minulla, mutta nyt näkyy vähän.

Heh, veikeä ilme ja hyvällä tavalla hauskakin. 😃 👍

En minä ainakaan pettynyt yhtään. Olet hyvin pitkälti juuri sellainen, kun mielessäni ku vittelinkin olevan. En muutenkaan osaa pettyä kenenkään ulkonäköön. Käytökseen sen sijaan joskus ihmisissä pettyy.

Täällä on kivan näköisiä ihmisiä nähty kaikissa profiileissa, mitä oon kurkkinut. Minun mielestä ihan turhaan kukaan vähättelee itseään. Minä en ainakaan ole nähnyt vielä yhtään naamaa jita karkuun juoksisin tai pahoinvoivaksi tulisin. Joka naamaa pystyy katsomaan päin ja näkemään nättejä piirteitäkin vieläpä.

Siellä naaman takana ne jutut jalostuu, jolle muodostuu se käsitys ihmisestäkin pääosin. 😃

Rypyt on elettyä elämää, ei me niihin kuolla eikä takerruta. Anna olla siinä missä ovat. Osa sinua, ei ne mitään siinä meinaa.

Mukavaa keskiviikkoa Dino ja ota levon kannalta. Huili tekee hyvää. Minäkin koitan vielä tunnin torkkua. Palataan!

• Helmiina kirjoitti:

Heh, veikeä ilme ja hyvällä tavalla hauskakin. 😃 👍

En minä ainakaan pettynyt yhtään. Olet hyvin pitkälti juuri sellainen, kun mielessäni ku vittelinkin olevan. En muutenkaan osaa pettyä kenenkään ulkonäköön. Käytökseen sen sijaan joskus ihmisissä pettyy.

Täällä on kivan näköisiä ihmisiä nähty kaikissa profiileissa, mitä oon kurkkinut. Minun mielestä ihan turhaan kukaan vähättelee itseään. Minä en ainakaan ole nähnyt vielä yhtään naamaa jita karkuun juoksisin tai pahoinvoivaksi tulisin. Joka naamaa pystyy katsomaan päin ja näkemään nättejä piirteitäkin vieläpä.

Siellä naaman takana ne jutut jalostuu, jolle muodostuu se käsitys ihmisestäkin pääosin. 😃

Rypyt on elettyä elämää, ei me niihin kuolla eikä takerruta. Anna olla siinä missä ovat. Osa sinua, ei ne mitään siinä meinaa.

Mukavaa keskiviikkoa Dino ja ota levon kannalta. Huili tekee hyvää. Minäkin koitan vielä tunnin torkkua. Palataan!

Helmiina: "Rypyt on elettyä elämää, ei me niihin kuolla eikä takerruta. Anna olla siinä missä ovat. Osa sinua, ei ne mitään siinä meinaa. Mukavaa keskiviikkoa Dino ja ota levon kannalta. Huili tekee hyvää. Minäkin koitan vielä tunnin torkkua. Palataan!"

Nickkikuvan tammikuussa 2017 niitä ryppyjä ei vielä ollut, mutta nyt ne on ilmestyneet vajaat kolme vuotta myöhemmin. Olet oikeassa niiden kanssa pitää elää. Otan levonkannalta. En käy kaupassa ja kaveri toi kello 14 maissa minulle pizzan, johon rahat hänelle ennoin edellisenä päivänä. Nyt lepopäivä jolloin käydään vain vessassa ja ikkunalla välillä auki laittaessa tuuletuksen takia. Nyt yskittää kovasti. Edellisten päivien älytöntä räkämuodostusta ei enää ole. Päivä on mennyt kölötellä sängyssä levossa.

Toivottavasti työpäivä sinulla ei ollut liian raskas?

Helmiina: "Rypyt on elettyä elämää, ei me niihin kuolla eikä takerruta. Anna olla siinä missä ovat. Osa sinua, ei ne mitään siinä meinaa. Mukavaa keskiviikkoa Dino ja ota levon kannalta. Huili tekee hyvää. Minäkin koitan vielä tunnin torkkua. Palataan!"

Nickkikuvan tammikuussa 2017 niitä ryppyjä ei vielä ollut, mutta nyt ne on ilmestyneet vajaat kolme vuotta myöhemmin. Olet oikeassa niiden kanssa pitää elää. Otan levonkannalta. En käy kaupassa ja kaveri toi kello 14 maissa minulle pizzan, johon rahat hänelle ennoin edellisenä päivänä. Nyt lepopäivä jolloin käydään vain vessassa ja ikkunalla välillä auki laittaessa tuuletuksen takia. Nyt yskittää kovasti. Edellisten päivien älytöntä räkämuodostusta ei enää ole. Päivä on mennyt kölötellä sängyssä levossa.

Toivottavasti työpäivä sinulla ei ollut liian raskas?

Hyvä, että huilit. 😃

On aika väsy nyt, kaiken päivää juossut ja tehnyt kahden töitäkin. Toisen hommia omien lisäksi.. Jalat särkee taas, niin kun puukkojen päällä seisoisi. Otan pikku nokkaunet, jos se vähän helpottais. Edes väsyyn.

Lyhyet vaan, ettei kiehu potut pohjaan. Meinaan tehdä muusin ja uunimakkaraa... Juustoa sulattaa kylkeen. 😋

• Helmiina kirjoitti:

Hyvä, että huilit. 😃

On aika väsy nyt, kaiken päivää juossut ja tehnyt kahden töitäkin. Toisen hommia omien lisäksi.. Jalat särkee taas, niin kun puukkojen päällä seisoisi. Otan pikku nokkaunet, jos se vähän helpottais. Edes väsyyn.

Lyhyet vaan, ettei kiehu potut pohjaan. Meinaan tehdä muusin ja uunimakkaraa... Juustoa sulattaa kylkeen. 😋

Helmiina: "Hyvä, että huilit. 😃"

Joo lepo tekee terää. Taidan nyt käydä kylläkin lähikahvilassa kahvilla. Joten käyn ulkona, sillä tuntuu, että tarvitsen raitista ilmaa. Muuten laitoin jälleen Teletappien auringon pärstäkuvani tilalle, sillä se on pirteämpi ja kiinnittää enemmän huomiota.

Helmiina: "On aika väsy nyt, kaiken päivää juossut ja tehnyt kahden töitäkin. Toisen hommia omien lisäksi.. Jalat särkee taas, niin kun puukkojen päällä seisoisi. Otan pikku nokkaunet, jos se vähän helpottais. Edes väsyyn. Lyhyet vaan, ettei kiehu potut pohjaan. Meinaan tehdä muusin ja uunimakkaraa... Juustoa sulattaa kylkeen. 😋"

Toivottavasti et pala pohjaan myös toisten töitä tehdessä? Toivon mukaan muussi ei palannut nukahtamisen takia pohjaan!

Helmiina: "Hyvä, että huilit. 😃"

Joo lepo tekee terää. Taidan nyt käydä kylläkin lähikahvilassa kahvilla. Joten käyn ulkona, sillä tuntuu, että tarvitsen raitista ilmaa. Muuten laitoin jälleen Teletappien auringon pärstäkuvani tilalle, sillä se on pirteämpi ja kiinnittää enemmän huomiota.

Helmiina: "On aika väsy nyt, kaiken päivää juossut ja tehnyt kahden töitäkin. Toisen hommia omien lisäksi.. Jalat särkee taas, niin kun puukkojen päällä seisoisi. Otan pikku nokkaunet, jos se vähän helpottais. Edes väsyyn. Lyhyet vaan, ettei kiehu potut pohjaan. Meinaan tehdä muusin ja uunimakkaraa... Juustoa sulattaa kylkeen. 😋"

Toivottavasti et pala pohjaan myös toisten töitä tehdessä? Toivon mukaan muussi ei palannut nukahtamisen takia pohjaan!

Potut kiehuu, kohta pääsen mössäämään muusiksi. 😃

https://youtu.be/_H4V_yNyKbU

Ruoanteko musiikkia. Makoisaa kahvihetkeä!!! 😊

• Helmiina kirjoitti:

Potut kiehuu, kohta pääsen mössäämään muusiksi. 😃

https://youtu.be/_H4V_yNyKbU

Ruoanteko musiikkia. Makoisaa kahvihetkeä!!! 😊

Helmiina: "Ruoanteko musiikkia. Makoisaa kahvihetkeä!!! 😊"

Kävin jo siellä kahvilla. Minusta Ahaa paremmin ruoanlaittoon sopii Madonna biisi. Sitä kuunnellessa tekee eksoottisempaa ruokaa. Itse kyllä taidan tänään vielä tehdä vähemmän eksoottisempaa makaroonia ja tonnikalaa. Sitä kaverin tuomaa pizzaa on kyllä vielä jäljellä: tomaattia, katkarapuja, pekonia ja kebabia.

https://www.youtube.com/watch?v=zpzdgmqIHOQ

Helmiina: "Ruoanteko musiikkia. Makoisaa kahvihetkeä!!! 😊"

Kävin jo siellä kahvilla. Minusta Ahaa paremmin ruoanlaittoon sopii Madonna biisi. Sitä kuunnellessa tekee eksoottisempaa ruokaa. Itse kyllä taidan tänään vielä tehdä vähemmän eksoottisempaa makaroonia ja tonnikalaa. Sitä kaverin tuomaa pizzaa on kyllä vielä jäljellä: tomaattia, katkarapuja, pekonia ja kebabia.

https://www.youtube.com/watch?v=zpzdgmqIHOQ

Makuasia, sovitaan niin? 😋

Mäkin voisin vaihtaa taas nätin Mortenin kuvan profiiliini. Onhan siitä edellisestä joa aikaa. 😃

Pizzaa oliskaapissa mullakin, mutta muusi ja uunimakkarakin maistui. Nam.

Oletko muutes Madonna fani?

• Helmiina kirjoitti:

Makuasia, sovitaan niin? 😋

Mäkin voisin vaihtaa taas nätin Mortenin kuvan profiiliini. Onhan siitä edellisestä joa aikaa. 😃

Pizzaa oliskaapissa mullakin, mutta muusi ja uunimakkarakin maistui. Nam.

Oletko muutes Madonna fani?

Helmiina. "Oletko muutes Madonna fani?"

En ehkä nyt sentään fani, mutta eilen tulin kuunnelleeksi television kautta Youtubesta Madonnan musiikkia. Tuo antamani biisi taisi olla kuuntelemalla listalla ensimmäisenä.

Enemmän olen Muumi-fani, sillä katson parhaimmillani alkuperäistä japanilaisten piirtämää Muumilaakson tarinoita. Nyt Muumeissa rakennetaan vajaa lentohärvelin rakentamista varten. Kohta hyppään alkuperäiseen seuraavaan osaan, jossa oli merirosvo, mutta se aikanaan hylättiin eli sensuroitiin Suomessa. Katson alunperin poistetun jakson täysin sensuroimatta. Aikaisemmin ei hyväksytty suomalaislapsille sitä, että merirosvo uhkaa veitsellä Niiskuneitiä. Muuten lempikumppini on vaaleanpunainen muumimuki, jolla taitaa olla myös keräilyarvo, jos olisi käyttämätön. Sinä et taida paljon muumeihin perustaa - entä lapsesi?

Helmiina. "Oletko muutes Madonna fani?"

En ehkä nyt sentään fani, mutta eilen tulin kuunnelleeksi television kautta Youtubesta Madonnan musiikkia. Tuo antamani biisi taisi olla kuuntelemalla listalla ensimmäisenä.

Enemmän olen Muumi-fani, sillä katson parhaimmillani alkuperäistä japanilaisten piirtämää Muumilaakson tarinoita. Nyt Muumeissa rakennetaan vajaa lentohärvelin rakentamista varten. Kohta hyppään alkuperäiseen seuraavaan osaan, jossa oli merirosvo, mutta se aikanaan hylättiin eli sensuroitiin Suomessa. Katson alunperin poistetun jakson täysin sensuroimatta. Aikaisemmin ei hyväksytty suomalaislapsille sitä, että merirosvo uhkaa veitsellä Niiskuneitiä. Muuten lempikumppini on vaaleanpunainen muumimuki, jolla taitaa olla myös keräilyarvo, jos olisi käyttämätön. Sinä et taida paljon muumeihin perustaa - entä lapsesi?

En mä hirmusti ole muumien perään, muidenkaan vastaavanlaisten hahmojen tai ohjelmien. 😬

Lapset niitä pienempänä katseli, mutta nyt on ateenan ohjelmat mieluisampia ja pleikka.

• Helmiina kirjoitti:

En mä hirmusti ole muumien perään, muidenkaan vastaavanlaisten hahmojen tai ohjelmien. 😬

Lapset niitä pienempänä katseli, mutta nyt on ateenan ohjelmat mieluisampia ja pleikka.

Helmiina: "En mä hirmusti ole muumien perään, muidenkaan vastaavanlaisten hahmojen tai ohjelmien. 😬 Lapset niitä pienempänä katseli, mutta nyt on ateenan ohjelmat mieluisampia ja pleikka."

Tarkoitat varmaan "Areenan ohjelmat" eli Yle Areenaa? Itse katson sieltä lähinnä aamu-uutiset. Tulipahan vain kysyttyä entäs teillä, kun ilmoittauduin Muumi-faniksi.

Itse olen onnellinen, sillä sain tänään jälkiruuaksi suklaata, jonka olin ostanut eilen. Sain herkutella 100 g Toblerone-suklaata, josta on vielä vähän syömättä. En muistanut päivällä, että ruokakaapissa odotti suklaayllätys. Onko teille muuten ostettu suklaayllätyksiä suklaajoulukalentereitten merkeissä? Onko lapset esittäneet jo joululahja toivomuksia? Minkälainen joulu teillä on?

Helmiina: "En mä hirmusti ole muumien perään, muidenkaan vastaavanlaisten hahmojen tai ohjelmien. 😬 Lapset niitä pienempänä katseli, mutta nyt on ateenan ohjelmat mieluisampia ja pleikka."

Tarkoitat varmaan "Areenan ohjelmat" eli Yle Areenaa? Itse katson sieltä lähinnä aamu-uutiset. Tulipahan vain kysyttyä entäs teillä, kun ilmoittauduin Muumi-faniksi.

Itse olen onnellinen, sillä sain tänään jälkiruuaksi suklaata, jonka olin ostanut eilen. Sain herkutella 100 g Toblerone-suklaata, josta on vielä vähän syömättä. En muistanut päivällä, että ruokakaapissa odotti suklaayllätys. Onko teille muuten ostettu suklaayllätyksiä suklaajoulukalentereitten merkeissä? Onko lapset esittäneet jo joululahja toivomuksia? Minkälainen joulu teillä on?

Juu areenaa tarkoitin. 😃

Haribon kalenterit haluu. Lahjatoiveita on älyttömästi, mutta en meinaa ryhtyä älyttömiin lahjahamstrauksiin. Krääsää mahd. vähän.

Katsotaan, ollaako kotona vai liesussa. 😃

Entäs sinä, miten vietät joulusi?

• Helmiina kirjoitti:

Juu areenaa tarkoitin. 😃

Haribon kalenterit haluu. Lahjatoiveita on älyttömästi, mutta en meinaa ryhtyä älyttömiin lahjahamstrauksiin. Krääsää mahd. vähän.

Katsotaan, ollaako kotona vai liesussa. 😃

Entäs sinä, miten vietät joulusi?

Helmiina: "Entäs sinä, miten vietät joulusi?"

Uudellamaalla siskon luona Stadista länteen. Siellä on tullut vietettyä yhtä joulua lukuunottamatta kaikki tällä vuosituhannella. Kerran lapsena vietin joulun hotelissa Joensuussa, joten olen viettänyt jouluja jossain muuallakin kuin Uudellamaalla. Joensuussa se oli silloin lapsena luminen joulu ja käytiin Hotelli Kimmelin matkapaketissa laskettelemassa pujottelua Kolilla. Siellä oli hienot joulumaisemat lumineen toisin kuin monesti Uudellamaalla, kun joulu sataa lumettomasti vettä plusasteissa. Salpausselät taitavat monesti olla raja valkoiseen jouluun eli Lahti on siinä rajoilla tuleeko lunta?

• Anonyymi

Miksi sun pitää Kelalle sitä perustella? Jokainen on niin nuori kun haluaa. Tosin sit kun on eläkkeelle jäännin aika, sit voi Kelaa kiinnostaa😄

• Anonyymi

Helppo homma kun ottaa kellosta pariston veks niin aika pysähtyy jos kelloon on uskomista!

• Anonyymi

Ai niin kello-jutuista, ei sulla ole sellaista projektio-kelloa joka heijastaa kattoon kellonajan aina kun avaat silmän niin näet katossa kellonajan?

• Anonyymi

Mitä KKK-tekee sitten eli Klan; niillä on täysin täsmälliset kohteet mitä tuhotaan eivätkä tekijät ole varmarstikasan enää seuraana yön yöntina Suomen valtiossa :D

Joku jännä sanonta oli mitä kuulin niiltä "stay clear of Helsinki". :D

• Anonyymi

Noinhan sitä idiootti luulee ettei vanhene, täytyy olla tosi tyhmä kun luulee että ikä pitäisi jotenkin erikoisesti "tuntua joltain". Vaan äläpä sure, kyllä naamasta näkee kun vanhenet , ja ihmiset tuntevat syvää sääliä kun et henkisesti ole enää kehittynyt kolmekymppisestä.

• Anonyymi

Noita on treffipalstat täynnä. Kaikki pitävät itseäään nuorekkaina. Ei auta, jos naama näyttää muulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noita on treffipalstat täynnä. Kaikki pitävät itseäään nuorekkaina. Ei auta, jos naama näyttää muulta.

Omassa peilissä on aina kestofiltteri nimeltä Kultaiset Muistot jonka vuoksi sieltä takaisin tuijottava tyyppi näyttää omissa silmissä samalta, kuin parhaimpina nuoruusvuosina.

Voihan sitä olla vaikka miten nuorekas fiilis, mutta varsinaiseen vanhenemiseen se vaan ei vaikuta. Toki nykyään 5kymppinen on vähän vähemmän ukkoutunut/ tantteroitunut kuin aiemmin. On hiusvärit, kauneusleikkaukset, sporttiharrastukset, muotitietoutta somen takia jne...

Se ettei näytä 5kymppisenä samalta kuin omat vanhemmat/ tädit/ sedät aikoinaan, ei valitettavasti vaikuta siihen miten tämän hetken nuoriso näkee meidät vanhemman polven väen. He ovat kasvaneet siihen että isillä saattaa olla vielä 6kymppisenä sikspäkki ja äitillä terhakkaat tekorinnat. Kuitenkin ikämme ja juttujemme puolesta olemme tämän päivän parikymppisille ihan yhtä muumioita, kuin meitä vanhemmat ikäluokat aikoinaan meille.

• Anonyymi

Vai niin, mä olen just niin vanha kuin olen , . Kyllä se kroppa vanhenee kuitenkin , ette vaan huomaa sitä, tai halua huomata.

terveisin pihtarinainen joka mun nikki ja olen 82 v. ei onnistuntu nyt rekatulla .

• Anonyymi

Kyllä sen on huomannu, mutta sitä ei vaan tunnusta. Joka aamu pitää miettiä, että aloittaako päivän 800:lla Buranalla, ja kahvilla. Vai pelkällä kahvilla. Jos haluaisin viettää kivutonta elämää, niin olisin ollu lääkekoukussa jo vuosia. Mutta kipujen kanssakin oppii elämään. Monta kertaa on lähdetty ambulanssilla sairaalaan, kun se Burana ei ole enää tehonnut. Ja jalat on lähteny alta, kun selkä lyö todelliseen kramppiin, ja silmät vuotaa kivusta vettä.

• Anonyymi

no moi! minä olen aika paljon samaa mieltä. tykkään elämästä ja se on aika mukavaa. ei kannata vuosia ajatella.. elämä on ihmisen parasta aikaa ! : )

• Anonyymi

Olen nainen tosi hyvännäköinen. Ikää 57v.

• Anonyymi

No ei mikään ihme. Se olisi ihme,jos et olisi hyvännäköinen.

• Hymyilee vaan, joten jatka valitsemallasi tiellä ;) ;) ;)

• Anonyymi

"Kieltäytyn vastaamasta kysymykseen kuka lapsieni isä on".

• Anonyymi

Olen niin hidas,että en ehdi vanhenemaan.

• Anonyymi

Totuus näkyy kuitenkin peilistäsi, kultaseni. Ole itsellesi armollinen, ja hyväksy tosiasia - olet täyttänyt puolivuosisataa.

• Anonyymi

....siis vasta 30, niinkös se olikin? Lapsihan sinä vielä olet, mutta äkkiä se aika menee...voi-voi...kannattaa siihen vanhenemiseen varustautua, se saattaa nimittäin soittaa ovikelloa juuri silloin kun kuvittelet porskuttavasi parhaimmillasi. Eräänä aamuna et vain pääse ajoissa ylös sängystä - ja siitä ei hyvä heilu. Joillakin tämä tapahtuu alle 40 vuoden iässä, joillakin 88 vuotiaana... who knows!? Vao vanhuutta . ole valmis!

• Anonyymi

Sekä omani että kaikkien muidenkin fysiikka vanhenee joka ainoa kerta, kun uusi vuosi pläjähtää plakkariin. Se on tosiasia, realismia, eikä sille mahda mitään.

Mieli onkin sitten aivan eri juttu ja aihe. Sen ei tarvitse, eikä sen tarvitse antaa vanhentua. Kun mieli on nuori / nuorekas, niin rypyt ja pikku- eivätkä isommatkaan krempat paina eivätkä vaivaa siinä määrin kuin niillä, jotka ovat kuin maansa myyneet, vaikka eivät ole maata ikinä omistaneetkaan.

Yhä nuoremmat täyttävät 50-, 60-, 70- ... vuotta. - Nm. Yx iätön

• Anonyymi

Joskus eläkettä hakiessasi toteavat, että ei 30v

• Anonyymi

24v on jo vanhuuseläkeikää nykyään tuo.

• Anonyymi

Sama täällä ... otatte naisellisen lähestymistavan, niin pysytte nuorena.

Koulutus ... jätetään kesken ... homojen hommaa se työ Suomessa.
      Asepalvelus ... kieltäydytään kohteliaasti ... vittuako tällä valtiolla mitään tekee.
      Ikinä en ole töitä tehnyt ja olo sen kuin nuortuu, pysyy nääs se terveys parempana.
      Viskiä, tupakkaa, kahvia ja kokista menee joka päivä ihan kohtuudella:)))
      Pitää vaan varoa noita poliisien narkkareita, kun tuppaavat yrittää yllättää takaapäin, mokomat homot:( Joo, ne panee. Selkeesti ruottalaisia.

Boheeemi Panomies

• Anonyymi

OLEN METUZALEM JA 70 V WANHA RUPPANA MUTTA NIIN ONNELLINEN KUN TIEDÄN ETTÄ TÄMÄ PASKA LOPPUU VIIMEISTÄÄN 20-30 V PÄÄSTÄ JA PÄÄSEN IKI-ELOON JOSSA EI TODELLAAKAAN VANHETA ENSIMMÄISEEN TUHANTEEN VUOTEEN YHTÄÄN SEKUNTTIA .

• Anonyymi

Itse en kieltäydy vanhemenasista olen tehnyt asiakaspalvelutyötä 40v enkä kadu päivääkään.
      Olen nyt jo vanha 61v oma sotaveteraani kuoli 44v 1964 diagnosoimattomaan sydän kohtaukseen.

Sinä sinkkumies olet vain palavaa tuhkaa.
      Suomalaismiehen keski-iän mukaan sinulla on 25v elinaikaa.

Kieltää voit itseltäsi mitä haluat mutta muista se mitä olet.
      Olet Hauta.

• Anonyymi

hömpöti-hömpötti rallalaa, kuin joo chervoletin omisaja konsanaan.

• Anonyymi

Pattayan tyttäret nuorentavat 40 vuotta jo parilla lasillisella.

• Anonyymi

Min'äikin kieltäydyn valehtelemisesta = valehtelen aina.

• Anonyymi

Toivotaan ettei tule mitään vaivoja, koska sitten sitä alkaa tiedostamaan kyllä ikänsä.

• Anonyymi

Voi sentään, mitä toiveajattelua.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Emil Irviö Dimitri Johannes Kaikkolainen terve, mitä kuuluu?

• Anonyymi

Eipä se vanheneminen ole halusta kiinni. Me vanhetaan vääjäämättä. Vanhetessa ihmiselle tulee viisautta. Sinä et siis halua vanheta etkä viisastua. Eikö ihminen elä juuri parasta aikaa elämässään sen ikäisenä kuin on..?

• Anonyymi

Olet sä 50v mies milloin viimeksi vilaissut peiliä. Joko sulla on pirun vilkas mielikuvitus tai tarvitset kunnon silmälasit koska ei kukaan 50v mies tai nainen näytä 30 vuotiaalta. Voidaanhan sitä kohteliaisuussyistä naisille sanoa että olet 30 v näkönen. Tokihan sitä mieleltään voi pysyä 30 v tasolla mutta maan vetovoimalle sä et kasvojen osalta voi yhtään mitään vaikka roppa olisikin hyvin treenattu. Meikillähän saa naiset jonkun verran peiteltyä asioita mutta kyllä niistäkin yleensä paistaa läpi peitelty totuus. tse olen 53 v enkä kyllä tiedä ainuttakaan ikäistäni kuka näyttäisi 30 vuotiaalta.

• Anonyymi

omalle ijälle ja oletetulle ijälle ei mene aina yksi yhteen kun ympäristö tavallaan äänestää ikäsi tai olet monen ikäinen olemuksen puolesta niin sanottu iki nuori,

• Anonyymi

Valitettavasti se vanhuus nyt on tullut itsellesi, miehillehän ei sitä rupistumista tule lainkaan se on naisten ominaisuus vain.

• Anonyymi

Kyllä sinä vanhenet siinä missä muutkin, vaikka väittäisti olevasi parikymppinen. VOit toki kiristää, paikata, poistaa ja pumpata kaikenmaailman aineita, jotta näyttäisit nuoremmalta. Tosin kertaakaan ei kukaan "kauneusleikkauksessa" käynyt ole muuttunut yhtään kauniimmaksi vaikka siloposkisemmaksi on saattanut hetkeksi tullakin.

Siitä vaan valehtelemaan, jos sillä onni ja autuus sinulle löytyy!

• Anonyymi

Kunnon Kouri-kaupat piristää aina ... pää edellä sinne minne EI saisi mennä:)
      Joo, tiedän ... olen kamala ihminen:))))

• Anonyymi

Tarvis kyllä jonkun söpön muotitietoisen bruneten KOURITTAVAKSI:))
      ..I..MeToo..I..

• Anonyymi

Kyllä aika hyvää juustoa on oikea Mozzarella, valkoista mönttiä, italialaisten juttuja, Berlusconin kai hyviä salaatissa varsinkin parempaa kuin kreikkalaisten feta ;:D

• Anonyymi

Sitä on paljonkin ihmisiä, mitkä vaikuttaa huomattavasti nuoremmilta mitä todellisuusessa on. Ja on myös sellasia, jotka vaikuttaa huomattavasti vanhemmilta. Eihän se ikä oo loppupeleissä kun vaan luku.

• Anonyymi

Mitä tuokin muka oikeasti tarkoittaa? Yhtä hyvin voi sanoa vaikka että eihän se paino ole kuin luku.

• Anonyymi

Kenen kalosseissa kulkee hän
      Kenen poplarissa lymyilee
      Muukalainen perin hiljainen
      Hän on kuumana
      Hyvin kuumana

Kaikki asemalla käännettiin
      Vietiin tupakasta tuhkatkin
      JäI vain hymyilevä outo mies
      Hyvin kuumana
      Hän on kuumana

Valehteli poliisille olevansa leski
      Jotta saisi osaksensa hiukan kunnioitusta
      Kehuskeli olevansa vanha jo
      Vaikka näytti aivan poikaselta paitasillaan

Mies on nuori
      Vanha nuori
      Viisikymmentä plus

Läski kävelylle illalla
      Löysi roskiksesta vaatteita
      Puki oli uusi hampuusi
      Hän on viileä
      Hyvin viileä

Rullas rallatellen radalle ja kohtas muita
      Nuorempia, jotka oli vanhempia kuin hän
      Tökki heitä ohimoille, vannoi kostoa
      Ja oli kaikin puolin tyytyväisenoloinen

Mies on nuori
      Vanha nuori
      Viisikymmentä plus
      Viisivitunkymmentä plus

Lyrics Ismo Alanko

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8470
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2378
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2210
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1822
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1717
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      20
      1138
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe