hinnat tippuneet ja kukaan ei halua

Anonyymi

24

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mitä haittaa siitä on jos diesel hiipuu ja loppuu?
      onhan niitä parempiakin vaihtoehtoja aina ollut

      • Anonyymi

        Ei mitään haittaa. Naurettavia dieselkääkkiä vain närästelee.


    • Anonyymi

      Suurin putoaminen tuossa diagrammissa on aivan oikein ennustettu bensa-autoille joita ei voi ladata.

    • Anonyymi

      diesel joutaakin jo jäädä,enitenhän ne saastuttaa kuten tuossakin kävi ilmi

    • Anonyymi

      liian kallista tekohengittää asentamalla saastehässäköitä ha-autoluokan diisseleihin.menneen talven lumia.
      sähkö porskuttaa, vähän sama vertauskuva kuin näppäimistö kännykät vs älypuhelimet.

    • Anonyymi

      Diagrammin mukaan dieselin osuus on vajaat 10 yksikköä isompi kuin bensiautojen, joten ei kovinkaan suuri. Uusia dieselautoja rekisteröidään kylläkin paljon vähemmän kuin muutama vuosi sitten, joten siitä seuraa käytettyjen dieseleitten pula.
      Se on jo faktaa Norjan markkinoilla, jossa on huutava pula hyvistä dieseleistä.

    • Anonyymi

      Uutisissa ei taaskaan osattu kertoa miksi myynti laskee uusissa ja käytetyissä laskee arvo todella nopeasti. Minäpä kerron.

      - Suomessa dieseliä käyttävässä H-autossa on korkea ajoneuvovero riippumatta wltp kulutuksista, päästöistä, sekä vielä auton paino nostaa veroja !

      - dieselin hinta on ollut korkea useita vuosia

      - dieseleissä ei ole ollut varmaa tekniikkaa kohta 10 vuoteen. On pakokaasun kierrätystä, hiukkassuodattimia, urea laitteistoja, esim hiukkassuodatin tukkeutuu pikkuhiljaa ja lopulta autossa vikakoodi ja sen joutuu vaihtamaan xxxx eur.

      - bensaa käyttävissä autoissa ei ole lisäveroa ja co2 ja pienempi kulutus laskee roimasti ajoneuvoveroa jota maksetaan 4 kertaa tai kerran vuodessa joka vuosi. Kulutus laskenut paljon ja tullut bensa hybrideitä joissa todella pieni vero.

      Bensa ja diesel auton veroissa on helposti lähes 500eur ero ja se on paljon.

      • Anonyymi

        Kun diiselini ( henkilöauto) vuotuiset verot on 400 ja ensi vuonna tippuu 360, niin maksetaanko bensaautolle tukea ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun diiselini ( henkilöauto) vuotuiset verot on 400 ja ensi vuonna tippuu 360, niin maksetaanko bensaautolle tukea ?

        Kirjoituksen loppuun lukeneet varmasti huomasivat ennusteen dieseleiden hintakehityksen noususta.
        Niistä tulee jatkossa kysyttyjä tuotteita kun ensirekisteröinneistä niitä on tällä hetkellä vähemmän.
        Kirjoituksen mukaan Ruotsissa on jo vuoden verran ollut dieselien hinnat nousussa.

        Tämä lehtikirjoitus oli kyllä ennemminkin dieselautoja suosiva, kun jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksen loppuun lukeneet varmasti huomasivat ennusteen dieseleiden hintakehityksen noususta.
        Niistä tulee jatkossa kysyttyjä tuotteita kun ensirekisteröinneistä niitä on tällä hetkellä vähemmän.
        Kirjoituksen mukaan Ruotsissa on jo vuoden verran ollut dieselien hinnat nousussa.

        Tämä lehtikirjoitus oli kyllä ennemminkin dieselautoja suosiva, kun jotain muuta.

        Aloittaja olikin vaan katsonut raflaavasti skaalattua hintakehityskäyrää, eikä lukenut ollenkaan tekstiä.

        Nyt on juuri oikea hetki ostaa dieseli, hinnat tulee nousemaan jatkossa. Tarjontaa vähemmän kuin kysyntää.
        Tosin merkki ja malli pitää olla oikea.


    • Anonyymi

      ikävä kyllä diisseli on tippunut kelkasta.alasajo on jo alkanut :/

      • Anonyymi

        Valitettavasti joudun sinulle kertomaan faktoja.
        Dieseliä kehitetään edelleen ja nyt ollaan kehitetty lähes 0-päästöiset moottorit. Diesel tulee vielä pitkään hallitsemaan isompia hlöautoja . Vielä on kuitenkin tarve ajaa edullisesti, mukavasti ilman pitkiä latauksia jne.


    • Anonyymi

      Alottajalle tiedoksi. Alvitonta tankkiin ja menoksi.

    • Anonyymi

      Miten niin hinnat laskeneet. Olen katsellut nelivetoista 5 sarjalaista automaattifarkkua tai vastaavaa C mersua tai V60 volvoa.
      Eipä ole hinnat laskeneet 3-4 vuotiaissa keväästä mihinkään.
      Se minkä olen havainnut niin autoja ei enää ole tarjolla.

    • Anonyymi

      Tänä vuonna lokakuun loppuun mennessä tuotu 17500 käytettyä dieselautoa ulkoa, mitä patteripoika tähän?

    • Anonyymi

      No jos katsoo linkin kuvaa, jossa on arvio autojen eri moottorityyppien tulevaisuudesta vuoteen 2039 saakka, niin kyllähän se on bensiinimoottori, jonka rooli kutistuu voimakkaimmin ja lähenee nollaa. Suorastaan romahtaa. Sinänsä ei yllätys, onhan bensa-auto eniten päästöjä tuottava auto verrataanpa mihin vaihtoehtoon tahansa. Dieselien osuus pysyy kokolailla vakiona koko ajan, ei juuri käytännössä kutistu jos ei kasvakaan enää siitä mikä se on tänä tai ensivuonna.

      Tuon mukaan bensa-auton ostaminen on jo nytkin melkoinen riskihankinta, vaikka näissä kirjoituksissa muutamat jatkuvasti jaksavat toitottaa dieselin hankinnan riskeistä. Bensa-auton ostaminenhan se varsinainen riski.

    • Anonyymi

      mitä haittaa siitä on jos diesel loppuukin? ei minua hetkauta pätkääkään koska on parempiakin energian lähteitä autoon kun tuprutteleva ja vaarallinenkin diesel.
      siksi dieselin kysyntä onkin tippunut kun faktat on tullut esille, huijaamlalla ei pitkälle pötkitä.

    • Anonyymi

      olen huomannut että dieselin omistajat ovat erittäin agreessivisia ja jopa hiukan muuntelevat totuutta, miksi? eikö ego kestä merkin/energianlähteen vaihtamiselle vai onko sittenkin kysymys köyhyydestä tai tyhmyydestä vai peräti molemmista?

      • Anonyymi

        pipoa rupeaa siinä vaiheessa kiristämään kun huomaa että kalliilla ostettu pirssi on lähinnä ongelmajätettä ja sille tulossa vielä ajokieltoja. saattaa hermostuneisuudesta johtua että alapäästä vääntö loppuu ja ei tule sykleissä enää kuin suolavettä jos sitäkään


      • Anonyymi

        Miten niin?
        Dieselhän on selkeästi vähäpäästöisempi kuin vastaava bensa-auto. Siltä osin ei tarvitse muunnella totuutta. Totuuden muuntelu on kyllä bensa-autoilla ajavien joukossa yleinen piirre. Näin on ollut jo vähintään viisi vuotta.
        Ei korkeintaan viisi vuotta vanhojen dieselautojen omistajien tarvitse kuin pitäytyä faktoissa päästöistä kirjoittaessaan. Bensa-autojen omistajilla onkin vaikeampi perustella hankintojaan, kun ympäristövaikutuksista keskustellaan ja se houkuttaa muuntelemaan totuutta, kuten näissäkin kirjoituksissa jatkuvasti näkee.
        Agresdiivisuus? Kyllä se nimenomaan on teidän dieseldemonisoijien tapa kirjoittaa dieseleistä. Se on ymmärrettävää, kun faktoille ette voi mitään ja kuitenkin pitäisi demonisoida. Onko siinä kyse tyhmyydestä, köyhyydestä, epätoivoisesta turhautumisesta vai kaikista niistä ja vielä jostain muustakin. Sen tiedätte parhaiten te itse.


    • Anonyymi

      Dieselpoju ei pysty ymmärtämään. Arvo romahti jo.

    • Anonyymi

      halua?

      hullu ostaa kun sitten vaihdossa ei saa mitään-diesel poistuu

    • Anonyymi

      En minä myy. Tänne ilmoituksia autoista, joita kukaan ei osta, eikä niistä paljon mitään pyydetä. Vähän ajettu, uudehko MB kaikilla varusteilla ja suurellakin moottorilla, kiitos. Muutama tonni autostasi on valmiina kädessäni.

      Viehän se isona autona matka-ajossa kenties 7 - 8 litraa dieseliä, vaikka harva auto vie noin paljon pottoainetta kaikessa ajossa. Tasapainotan tämän, ostamalla dieselini puoleen hintaan Venäjältä.

      Yritysten kannalta, kilometrikorvaus on puolitettava. Autot ovat äärettömän kestäviä ja kulutus muutaman litran satasella. Verotuksen kannalta, tämä on valtiolle kannattava muutos ja jopa oikeutettu toimenpide. Tähän diesel autot ovat tulevassa, varteenotettavia kulkuvälineitä lähes ilmaisina.

      Kuka myy halvimmalla?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe