Tiernapojat

Olen tässä nyt viettänyt vartin tai kaksi tutustuessani ikivanhaan perinnenäytelmään, tiernapoikiin.

Tiernapoikina on toiminut tunnetusti kolme lasta.

(Hihitystä)

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paketit ja kiikarit paketeissa.... alkaa jo taaskin huvittamaan missä pakennini matkustavat... postilakko ja kaikki... :D

      Pukilta jää paketit teemulta tuomatta pian.... ehtivät tulla ne hirviö-kiikaritkin kai perille.

    • Anonyymi

      Lähetän tässä terveistä ja voileipääkin, olen Johannes Emil Ilmiö Augusti Dolmar :D

    • Anonyymi

      Ellen Dimitri Ivan Sarah .... perinteinen etunimi yleensäkin.

    • Tähdellistä

      Jacques Pantaléon ja Hugues de Payens olivat kuuluisia troyes’laisia.

      Ensimmäinen mainituista hepuista on Paavi Urbanus IV, joka kehitti kevään ja Kristuksen ylösnousemuksen kunniaksi kirkollisen juhlan, jota kutsuttiin Corpus Chrisiksi, ja tämä toinen heppu on juuri se heppu, joka keksi köyhät ritarit.

      Sittemmin tähtipoikien tarina on elänyt vähän niin ja näin.

      (Hihitystä)

      • Anonyymi

        Jaques Ivan Pekka Voldimor


      • Anonyymi

        Eemeli Sarah Juikka Pella Åke del il dommar Monte Cristo.


      • Mjoo

        Minusta nähden tässä ikivanhassa näytelmässä on jotain osuvaa, sillä se sopii aikaan, jossa elän. Mutta mitä tämä osuvuus on, niin sitä sopii kyllä pohdiskella - varsinkin kun ajat nyt ovat mitä ovat; eli mitään erityismainintaa ei voi millekään ilmiölle antaa tai myöntää. Raha liikkuu uskon varassa ja taivas on kyllästyttävän harmaa, elottomuudessaan vallaton.

        Huvittavin speksi tiernapoikien historiassa on se että heitä sakotettiin jos he päätyivät solvaamaan historiallisia merkkihenkilöitä tai valtaapitelevien uskomuksia. Tätä aikakautta ennen kaikella tällä oli Paavin suostumus, sillä hän oli idea isä. Eli kysymys oli uskonnon popularisoimisesta, jonka katolinen kirkko keksi.

        Itse.

        (Hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Minusta nähden tässä ikivanhassa näytelmässä on jotain osuvaa, sillä se sopii aikaan, jossa elän. Mutta mitä tämä osuvuus on, niin sitä sopii kyllä pohdiskella - varsinkin kun ajat nyt ovat mitä ovat; eli mitään erityismainintaa ei voi millekään ilmiölle antaa tai myöntää. Raha liikkuu uskon varassa ja taivas on kyllästyttävän harmaa, elottomuudessaan vallaton.

        Huvittavin speksi tiernapoikien historiassa on se että heitä sakotettiin jos he päätyivät solvaamaan historiallisia merkkihenkilöitä tai valtaapitelevien uskomuksia. Tätä aikakautta ennen kaikella tällä oli Paavin suostumus, sillä hän oli idea isä. Eli kysymys oli uskonnon popularisoimisesta, jonka katolinen kirkko keksi.

        Itse.

        (Hihitystä)

        Nyt tulee se vaikein osuus.

        Jos mikä tahansa tapahtuma on yhdistettävissä mihin tahansa tapahtumaan (historiallisessa kontekstissa), niin kuinka Postin lakko sopii kuvioon?

        Nimittäin verkkotilaustani ei olla toimitettu perille. Kissat kusevat kohta kenkiin ja se jos mikä ei ole kivaa.

        (Naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Nyt tulee se vaikein osuus.

        Jos mikä tahansa tapahtuma on yhdistettävissä mihin tahansa tapahtumaan (historiallisessa kontekstissa), niin kuinka Postin lakko sopii kuvioon?

        Nimittäin verkkotilaustani ei olla toimitettu perille. Kissat kusevat kohta kenkiin ja se jos mikä ei ole kivaa.

        (Naurua)

        Mä katselin tämän eilen, enkä oikein saanut kiinni mistään muusta kuin sanasta.

        Sana on mystinen performanssi omassa itsessään. Sanat ovat kuin ihmisen sisällä olematta siellä.

        (Hihitystä)

        https://areena.yle.fi/1-4303232


    • Savolaisen leikarin ja silmänkääntäjan Kuikka Koposen tyttären nimet kuulemma olivat Hilda Hulda Leea Stiina / Anna Maria Karoliina / Saara Porvana Lucia Selma /Jelma Jekope (ja lopuksi sukunimi) Koponen.

      Rimpsun saattoi laulaa samalla sävelellä kuin "Hiljaa juuri kuin lammen laine, / syntyi lempeni ainoinen / Syntyi lämmössä kevätpäivan / kera kauniitten kukkien." Siksi kauttaviivat osoittamassa nimessäkin säerajoja,

      https://www.vahvike.fi/fi/musiikki/laulu/1393/laulunsanat

    • Anonyymi

      Herodes, Knihti ja Murijaanein kuningas ovat päärooleissa, neljäntenä "tähtimies". Suomi24:llä on vilahtanut lyhytaikaisesti Tiernapojat-aiheisia keskusteluja, mutta ällöpito on hävittänyt ne.

      "Oletko nähnyt niitä kolmea itäisen maan viisasta miestä?"
      "Jaa, minä olen nähnyt ne kolme itäisen maan viisasta miestä, jotka tekivät kuin viekkaat varkaat ja väärät valtijaat, ja ottivat kukin eri tien ja menivät kukin eri teitään omille mailleen."

      • Anonyymi

        Herodes lyö kaikkia varmuuden vuoksi miekalla päät poikki, varmuuden vuoksi :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herodes lyö kaikkia varmuuden vuoksi miekalla päät poikki, varmuuden vuoksi :D

        Herodes sanoo Knihdille:
        "Mene ja satuloitse valkea orheni, jolla olen sotinut Turkkia ja Talttaria vastaan, sillä tahdon minä nyt sotia noita kolmea itäisen maan viisasta miestä vastaan. Mene myös Beetlehemiin, Juutaan maan Taavetin kaupunkiin ja tapa ja virtaanheitä kaikki kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat poikalapset, kunnes olet tavannut sen äsken syntyneen juutalaisten kuninkaan."

        (Tämän jälkeen Knihti lähtee Beetlehemiin)


    • Anonyymi

      Eikös se Herodes lyö mierkalla mustaa miestä,?

      • Anonyymi

        Ei lyö, mutta pitää miekkaa murijaanein kuninkaan hartialla.
        Herodes:"Vaikka sinä kuinka olisit yksi herra ja kuningas Murijaanein maasta, pitää sinun lankeeman eteeni polvillesi ja rukoileman minua."
        Murijaanein kuningas: "Ei, vaan Knihti."
        Herodes:"Sinä taikka sun henkes."
        (Murijaanein kuningas polvistuu Herodeksen jalkojen juurelle.)


    • Anonyymi

      Kuulin sellaisen jutun että: aika rasistisia ja julmia ovat nämä suomalaisten joulunäytelmät kun siinäkin valkoinen mies lyö mustaa miestä miekalla.


      Funeau... joo hyvä todella kun tilasin ne kiikarit niin että maksan kun saapuvat että en ennalta kortilla, kun on ihan epävarmaa miten toimitus toimii tuon postin lakon takia.

    • Uskonnollisissa piireissä oli ennen erittäin suosittu laulu, joka oli alunperin tehty hyvässä tarkoituksessa, ja sillä propagoitiin lähetystyöta: Musta Saara.

      Varhaisemmassa versiossa laulettiin: "Karitsan veri valkoiseksi / sai mustan Saaran / kokonaan." Myöhemmin laulettiin: "Karitsan veri puhtahaksi / sai mustan Saaran / kokonaan."

      Nykyisin ei lauleta kummallakaan tavalla. Kirkonkin ja Lähetysseurankin piirissä on myönnytty, että nykykorvaan laulu kuulostaa perin rasistiselta.

    • Mitäs jos ne kaikki pojat on tummaihoisia, niin pitääkö kahden pojista lätkiä valkoista ihomaalia nassuun?

      • Mjaa

        En huomannut, että tämän varsin mielenkiintoisen aiheen alle on ilmestynyt kysymys.
        Kyllä kannattaa aina nukkua hyvä idea valmiiksi, eikä mennä heti sohimaan sitä pilalle.

        Joo siis asian laita on ollut jo pitkään niin, että näiden kuuluisien "murjaanien" vielä kuuluisampi kuningas on aina ja iäisesti ollut kalppea ja valkoinen mies. Eli siis Tikkurilan värikartan voi jättää hyllyyn.

        Itse en kyllä lainkaan käsitä mitä tällä ajetaan takaa, sillä lähes poikkeuksetta jokainen turisti on väriltään aivan jotain muuta kuin natiivi.

        (Naurua)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Mjaa

        En huomannut, että tämän varsin mielenkiintoisen aiheen alle on ilmestynyt kysymys.
        Kyllä kannattaa aina nukkua hyvä idea valmiiksi, eikä mennä heti sohimaan sitä pilalle.

        Joo siis asian laita on ollut jo pitkään niin, että näiden kuuluisien "murjaanien" vielä kuuluisampi kuningas on aina ja iäisesti ollut kalppea ja valkoinen mies. Eli siis Tikkurilan värikartan voi jättää hyllyyn.

        Itse en kyllä lainkaan käsitä mitä tällä ajetaan takaa, sillä lähes poikkeuksetta jokainen turisti on väriltään aivan jotain muuta kuin natiivi.

        (Naurua)

        Tuo näytelmä joo, valkoinen kuningas lyö miekalla mustaa miestä, tämä hausmyllyn laulu se musta mies, tiedän jotain näiden porukkaa, en tunne sen lähemmin, tiedän eli olen jutellut jonkun kanssa: https://www.youtube.com/watch?v=ekSsZl17Abs


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo näytelmä joo, valkoinen kuningas lyö miekalla mustaa miestä, tämä hausmyllyn laulu se musta mies, tiedän jotain näiden porukkaa, en tunne sen lähemmin, tiedän eli olen jutellut jonkun kanssa: https://www.youtube.com/watch?v=ekSsZl17Abs

        Antipatiat

        Kun hieman tutkiskelee historiaa niin huomaa nopeasti pari miekkailuteknistä yksityiskohtaa.
        Ensinnäkin Herodes on kotoisin Edomista, eli suomeksi Petrasta, eli unohdetusta kaupungista maailman kummallisimmassa paikassa. Toiseksi herra itse vihaa vähän kaikkea sitä mitä ei itse ole, ja jollaiseksi ei koskaan halua tulla.

        (Hihitystä)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Antipatiat

        Kun hieman tutkiskelee historiaa niin huomaa nopeasti pari miekkailuteknistä yksityiskohtaa.
        Ensinnäkin Herodes on kotoisin Edomista, eli suomeksi Petrasta, eli unohdetusta kaupungista maailman kummallisimmassa paikassa. Toiseksi herra itse vihaa vähän kaikkea sitä mitä ei itse ole, ja jollaiseksi ei koskaan halua tulla.

        (Hihitystä)

        Siskon poika oli joskus Herodeksena tuollaisessa näytelmässä miekalla huitomassa :)


      • Funeau kirjoitti:

        Antipatiat

        Kun hieman tutkiskelee historiaa niin huomaa nopeasti pari miekkailuteknistä yksityiskohtaa.
        Ensinnäkin Herodes on kotoisin Edomista, eli suomeksi Petrasta, eli unohdetusta kaupungista maailman kummallisimmassa paikassa. Toiseksi herra itse vihaa vähän kaikkea sitä mitä ei itse ole, ja jollaiseksi ei koskaan halua tulla.

        (Hihitystä)

        Mjoo

        Periaatteessa tiernapojat ovat avain vähän kaikkeen, ja helvetin hyvä nimi romaanille, joka käsittelisi (ja esittelisi) erilaisia näkökulmia melko samanlaisiin uskontoihin ja vielä identtisimpiin ihmisiin näissä.

        Kun mustat miehet hakkaavat toisiaan kepeillä Afrikan sarvessa, niin Hong Kongissa sama jatkuu aivan samalla tavalla.

        En minä osaa erottaa asioita toisistaan, vaikka kuinka yrittäisit.

        (Naurua)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Periaatteessa tiernapojat ovat avain vähän kaikkeen, ja helvetin hyvä nimi romaanille, joka käsittelisi (ja esittelisi) erilaisia näkökulmia melko samanlaisiin uskontoihin ja vielä identtisimpiin ihmisiin näissä.

        Kun mustat miehet hakkaavat toisiaan kepeillä Afrikan sarvessa, niin Hong Kongissa sama jatkuu aivan samalla tavalla.

        En minä osaa erottaa asioita toisistaan, vaikka kuinka yrittäisit.

        (Naurua)

        Kuvittelepa sitten jos joku oikein "vimpaantuu ja vihastuu", lähtee kaduille taistelemaan katana-miekan kanssa huutaen: "OLEN HERODES".


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Periaatteessa tiernapojat ovat avain vähän kaikkeen, ja helvetin hyvä nimi romaanille, joka käsittelisi (ja esittelisi) erilaisia näkökulmia melko samanlaisiin uskontoihin ja vielä identtisimpiin ihmisiin näissä.

        Kun mustat miehet hakkaavat toisiaan kepeillä Afrikan sarvessa, niin Hong Kongissa sama jatkuu aivan samalla tavalla.

        En minä osaa erottaa asioita toisistaan, vaikka kuinka yrittäisit.

        (Naurua)

        Muuten noista myyttisistä asioista kuten horoskoopeista ja siitä että mikä tähti on mihinkin horoskooppiin liittyvää, kun on monia mytologioita, eli mayan mytologiakin, on erilaisia käsityksiä miten menevät.

        Joo hyvä ostos, jos joskus tulee perille pakettina tuollaiset tähtikiikarit, eiväthän ne paljon tähtiä suurenna, kuuta ja lentokoneita taivaalta, kun etäisyys on niin suuri, mutta hauskat sinänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelepa sitten jos joku oikein "vimpaantuu ja vihastuu", lähtee kaduille taistelemaan katana-miekan kanssa huutaen: "OLEN HERODES".

        Mjaa

        Lähetän tässä samaan syssyyn sympatiani kaikille toisiaan kepeillä hakkaaville miehille ja naisille (niin hongkongilaisille kuin muillekin), ja toivon samalla joissa virtaavan vain vettä.

        Vesi virratessaan on tajua ajan.

        Seistessään se on pian juomakelvotonta ja sopii vain keppimateriaaliksi innokkaille heimolaisille toisiaan mätkiä.

        (Hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjaa

        Lähetän tässä samaan syssyyn sympatiani kaikille toisiaan kepeillä hakkaaville miehille ja naisille (niin hongkongilaisille kuin muillekin), ja toivon samalla joissa virtaavan vain vettä.

        Vesi virratessaan on tajua ajan.

        Seistessään se on pian juomakelvotonta ja sopii vain keppimateriaaliksi innokkaille heimolaisille toisiaan mätkiä.

        (Hihitystä)

        Realismi minussa

        Niin.

        Realismi on sitä että omistaa keppitehtaan. Keppitehtaan idea on yksinkertainen, sillä kovin monimutkaista mallia ei kannata ihmiskunnalle tarjota.

        (Reps)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Mjaa

        Lähetän tässä samaan syssyyn sympatiani kaikille toisiaan kepeillä hakkaaville miehille ja naisille (niin hongkongilaisille kuin muillekin), ja toivon samalla joissa virtaavan vain vettä.

        Vesi virratessaan on tajua ajan.

        Seistessään se on pian juomakelvotonta ja sopii vain keppimateriaaliksi innokkaille heimolaisille toisiaan mätkiä.

        (Hihitystä)

        Isä aina joskus mökilläkin ollessamme sanoo minulle että: tunnistapa tuo kone on taistelukone tuo joka menee armeijan joku, tai reittikoneitakin kiikaroi että mikä BOING-tyyppi on kyseessä.


      • Funeau kirjoitti:

        Realismi minussa

        Niin.

        Realismi on sitä että omistaa keppitehtaan. Keppitehtaan idea on yksinkertainen, sillä kovin monimutkaista mallia ei kannata ihmiskunnalle tarjota.

        (Reps)

        Likaiset hevoset


        Fiktiivinen hahmoni on kulttuurin suurkuluttaja, sen luoja ja tuhovoima. Historia, matematiikka ja taide ovat niitä alueita, joilla kävelen kuin puutarhassani. Kun näin ymmärtää olevan, niin ymmärtää ikään kuin 'kaupan päälle' haurautta, huoruutta ja houreutta.

        Kun maailma siirtyi olemattomaan tilaan, eli servereille, se lakkasi olemasta niin, kuin sen olimme käsittäneet. Kuuma hiekka kädessämme ei enää ollut kuumaa hiekkaa, saati käsi. Se muuttui sanoiksi, kuviksi ja metaforiksi, joilla on jokin yhteinen lähde, jota ei puutarhassamme ole.

        Katsellessani ihmisiä jonossa likaisine hevosineen, olin surun murtama, sillä alennuslipukkeeni oli leimattu täyteen, ja uusi kierros kohdallani jo alkamassa.

        Älä osta autoa, sillä ne paskaantuvat matkalla.

        (Hihitystä)


    • Kulttuurihistoriallista kritiikkiä

      Huomasin käyttäneeni (yllättäin) sanaa ikivanha aloituksessa, joka on tätä päivää.

      Kuinka ihminen (netinkäyttäjä) voi sisäistää sanan ikivanha, joka käsittääkseni kuvastaa koko kulttuurihistoriaa?

      Ei tuollaista sanaa sovi käyttää, sillä se rajaa kulttuurin olemuksen yhteen pisteeseen, eli menneeseen.

      (Naurua)

      • Karrikointi

        Tämä on jo ikivanhaa, jos sitä tarkastellaan (peilataan) tähän hetkeen.

        (Reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Karrikointi

        Tämä on jo ikivanhaa, jos sitä tarkastellaan (peilataan) tähän hetkeen.

        (Reps)

        Ajatellaan hieman monimutkaisemmin, sillä ajattelu piristää aina luupahtanutta ja harmaata päivää.

        Ajattelua (johdannainen sanasta aika/aina).

        Selitä minulle se että missä tämä aika/aina on?


        a) Tässä

        b) joskus

        c) meni jo.


        (Naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Ajatellaan hieman monimutkaisemmin, sillä ajattelu piristää aina luupahtanutta ja harmaata päivää.

        Ajattelua (johdannainen sanasta aika/aina).

        Selitä minulle se että missä tämä aika/aina on?


        a) Tässä

        b) joskus

        c) meni jo.


        (Naurua)

        Hyperlevelit

        Kun olet tuosta toipunut, niin sitten (ja ehdottomasti) kannattaa keskittyä seuraavaan:

        Näytä minulle aika, niin minä näytän sinulle sen tulevan, eli menneen.

        (Hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Hyperlevelit

        Kun olet tuosta toipunut, niin sitten (ja ehdottomasti) kannattaa keskittyä seuraavaan:

        Näytä minulle aika, niin minä näytän sinulle sen tulevan, eli menneen.

        (Hihitystä)

        Verkkomarkkinoinnin ongelmat

        Siinä se istuu (kaikessa lyhykäisyydessään).

        Katsokaas kun asiat "menenevät" tällä hetkellä niin, että tällaista ramppaamista mantereiden välillä on rajoitettava (sama lentoliikenteessä).
        Ei ole mitään järkeä siinä, että tilaat toiselle puolelle maapalloa rahtilaivallisen pehmoleluja toiselta puolelta maapalloa, jotka menevät kaatopaikalle.

        On siirryttävä ideoiden maailmaan. Ne eivät paina mitään, ja niitä on helppo liikutella.

        (Naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Verkkomarkkinoinnin ongelmat

        Siinä se istuu (kaikessa lyhykäisyydessään).

        Katsokaas kun asiat "menenevät" tällä hetkellä niin, että tällaista ramppaamista mantereiden välillä on rajoitettava (sama lentoliikenteessä).
        Ei ole mitään järkeä siinä, että tilaat toiselle puolelle maapalloa rahtilaivallisen pehmoleluja toiselta puolelta maapalloa, jotka menevät kaatopaikalle.

        On siirryttävä ideoiden maailmaan. Ne eivät paina mitään, ja niitä on helppo liikutella.

        (Naurua)

        Niin

        Tämä on vähän kuin Muumilaakson tarinoista (Tove Jansson).

        "Olipa kerran maa, joka ei ihmistä päällään kantanut."

        (Hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Niin

        Tämä on vähän kuin Muumilaakson tarinoista (Tove Jansson).

        "Olipa kerran maa, joka ei ihmistä päällään kantanut."

        (Hirn)

        Mjoo

        Kyllä mä vähän tsekkaisin, että missä nämä härpäkkeet on keitetty, ennen kuin tilaisin törkyä tupaan.

        En ole mikään Muumi-fani, mutta pakon edessä.

        (Naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Verkkomarkkinoinnin ongelmat

        Siinä se istuu (kaikessa lyhykäisyydessään).

        Katsokaas kun asiat "menenevät" tällä hetkellä niin, että tällaista ramppaamista mantereiden välillä on rajoitettava (sama lentoliikenteessä).
        Ei ole mitään järkeä siinä, että tilaat toiselle puolelle maapalloa rahtilaivallisen pehmoleluja toiselta puolelta maapalloa, jotka menevät kaatopaikalle.

        On siirryttävä ideoiden maailmaan. Ne eivät paina mitään, ja niitä on helppo liikutella.

        (Naurua)

        Lisäys

        Verkon markkinoinnin osuus on nolla.

        On olemassa jotain, jota ei tarvitse markkinoida. Et sinäkään hyödy mitään siitä, että hengität omituista kaasuseosta, ja olet fiksu.

        Osv

        (Hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Lisäys

        Verkon markkinoinnin osuus on nolla.

        On olemassa jotain, jota ei tarvitse markkinoida. Et sinäkään hyödy mitään siitä, että hengität omituista kaasuseosta, ja olet fiksu.

        Osv

        (Hihitystä)

        Back to Asics

        Aina (ja joskus toisinkin) herää kysymys (vaiteliaassa mielessäni), että pitäisikö Addut vaihtaa (eli päivittää) johonkin fressimpään?

        Että tällaisia ongelmia.

        (eis se minun vikani ole, mutta kuitenkin -naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Back to Asics

        Aina (ja joskus toisinkin) herää kysymys (vaiteliaassa mielessäni), että pitäisikö Addut vaihtaa (eli päivittää) johonkin fressimpään?

        Että tällaisia ongelmia.

        (eis se minun vikani ole, mutta kuitenkin -naurua)

        Tiernapoikien synopsis

        Yhden ainoan kerran (ja tästä on jo vuosia), tajusin olevani keskellä absurdia näytelmää, jossa tyttöystäväni esitti osansa niin, etten tunnistanut häntä.

        Vähän kuin Twitterissä.

        (Hihitystä)


    • No on se nyt vittu jos ei vanha koira opi uusia juttuja (Matti Vanhanen & eduskunnan nappulat).

      Mulla on sellainen tyyli, että painan kaikkia nappuloita eri järjestyksessä.

      (Hihitystä)

      • Eduskunnan kyselytuntia kun seuraa niin hahmottaa kuinka paljon ongelmia siellä viivan alla oikein on.

        (Naurua)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Eduskunnan kyselytuntia kun seuraa niin hahmottaa kuinka paljon ongelmia siellä viivan alla oikein on.

        (Naurua)

        Minä syön Mozzsrellas-juustoa vain ahmin ja kuljettaja on Ferrari Testarossa itselläni joka liikuttaa :D

        Tämä Berlusconi joskus kun oli suomen vierailulla, kirjoittelimme jotain hänen kanssaan silloin.


    • Anonyymi

      Itse suosin kirjoitusasua "Tier! Na, Jungen?"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe