Makean himo

Janet

Mikä on se lääkevalmiste mikä hillitsee makean himoa?
Mulle tulee todella usein, melkein päivittäin, hirveä makean himo ja silloin on saatava jotain makeaa. Suklaata, karkkia, ihan mitä vaan.
Tästä syystä on todella vaikea laihduttaa. Onko kenelläkään kokemuksia miten makeanhimon voi hillitä?

13

1272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pään sisäinen juttu

      jos vaikka ostat ananasta tai jotain kuivattuja hedelmiä niin ne on parempia kun joku lääke.

      Itse olen tosi karkki narkkis mutta nyt kolmatta viikkoa takana ja yhden tuplan olen syönyt.

      eka viikko ihan helvettiä mutta helpottaa päivä kerrallaan.

      tosi tiukassa tilanteessa olen kyllä syönyt sokerittomia kurkkupastilleja. niissäkin ihan ok makusia.

      • hedelmiä

        Niissä on yhtä paljon tai enemmänkin kaloreita kuin karkissa.Hiukka terveellisempää tietty on syödä niitä kuivattuja hedelmiä, mutta mieluiten tuoreita, kyllä nekin vievät makean himoa eivätkä ole niin lihottavia.

        Sitten olen huomannut, että Dietorelle, sokerittomat karkit maistuu tosi hyvältä, aika kalliita ne nyt on, se on miinuspuoli.
        Ei niitä usein voi kyllä ostaa...

        Maustetut purkat myös auttaa jonkin verran.
        Ja mä ainakin otan purkan nopeesti suuhun, jos mahdollista kun tulee mieleen syödä jotain makeaa.
        Sitten ajattelee, ettei voi syödä muuta, kun on jo purkka suussa ja makeanhimo on mennyt ohi siihen mennessä kun heitän purkan menemään.


      • Janet
        hedelmiä kirjoitti:

        Niissä on yhtä paljon tai enemmänkin kaloreita kuin karkissa.Hiukka terveellisempää tietty on syödä niitä kuivattuja hedelmiä, mutta mieluiten tuoreita, kyllä nekin vievät makean himoa eivätkä ole niin lihottavia.

        Sitten olen huomannut, että Dietorelle, sokerittomat karkit maistuu tosi hyvältä, aika kalliita ne nyt on, se on miinuspuoli.
        Ei niitä usein voi kyllä ostaa...

        Maustetut purkat myös auttaa jonkin verran.
        Ja mä ainakin otan purkan nopeesti suuhun, jos mahdollista kun tulee mieleen syödä jotain makeaa.
        Sitten ajattelee, ettei voi syödä muuta, kun on jo purkka suussa ja makeanhimo on mennyt ohi siihen mennessä kun heitän purkan menemään.

        Niin eikös ne kuivatut hedelmät ole yleensä tomusokerilla tms. kuorrutettuja?
        Ja silti niitä mainostetaan että hyvää hyvällä omatunnolla...
        Aika harhaanjohtavaa.


    • Liinu

      Itse ostin citymarketin luontaistuotehyllyltä kromitabletteja. Mulla ne ainakin hillitsee makeanhimoa. Maksaa noin 6 e/50kpl purkki.

      • kenellä toimii

        just tällä viikolla yks nainen sanoi syöneensä niitä jo pari viikkoa (kromitabuja) ja tuli sitten dumle ja ässämix pussin kans kaupasta.


      • kokemusta on
        kenellä toimii kirjoitti:

        just tällä viikolla yks nainen sanoi syöneensä niitä jo pari viikkoa (kromitabuja) ja tuli sitten dumle ja ässämix pussin kans kaupasta.

        No siis eihän ne kromitabut nyt mitään ihmepillereitä ole. Mistäs tiiät jos ois tullu kahen dumlen ja ässämix pussin kanssa kaupasta ilman tabuja? =) Enkä mä nyt usko et ne vie karkkihimon totaalisesti pois. Valitettavasti... =(


    • Janet

      Taidan kokeilla noita kromitabuja ja katson miten saan hillittyä itseni karkkihyllyn ohi kävellessäni...
      Varaan kuitenkin kotiin hedelmiä ja dietorelle karkkeja.
      Onko olemassa mitään "kevytsuklaata" koska suklaasta on varsinkin vaikea kieltäytyä...

      • voisi kokeilla

        vaikkapa proteiinipatukoita. Niissähän on vähän suklaatakin, voi auttaa, ja ovat terveellisiä laihduttajalle, paljon proteiinia nimensä mukaisesti ja vähän rasvaa.


      • minäpä vaan

        jos mulle tulee hirvittävä suklaan himo, niin ostan yleensä sellasen brunbergin riisisuklaapatukan. Se on huomattavasti kevyempää kuin ns. tavalinen suklaa. Ja suklaanhimoon auttaa mulla myös sellainen, että otan 2 dl rasvatonta maitoa ja siihen teelusikallinen sokeroimatonta kaakaojauhetta. sitten vatkaan ne kuohkeaksi "vaahdoksi" ja lisään mukaan esim. hermesetas-makeuttajaa. Oi että on hyvää ja vie makean himon :)


      • sokeri hiiri
        voisi kokeilla kirjoitti:

        vaikkapa proteiinipatukoita. Niissähän on vähän suklaatakin, voi auttaa, ja ovat terveellisiä laihduttajalle, paljon proteiinia nimensä mukaisesti ja vähän rasvaa.

        mitä ovat nämä paljon puhutut proteiini patukat?
        saako niitä myös lähikaupoista ja minkä nimisiä ne ovat?
        kiinnostaisi kokeilla=)


      • sokeri hiiri kirjoitti:

        mitä ovat nämä paljon puhutut proteiini patukat?
        saako niitä myös lähikaupoista ja minkä nimisiä ne ovat?
        kiinnostaisi kokeilla=)

        Proteiinipatukat ovat kuntoilijalle ja/tai bodarille tarkoitettuja välipaloja, mutta sopivat myös laihduttajalle.

        Prismat ja Sokokset myyvät ihan normaalisti urheilujuomien ja muiden lisäravinteiden yhteydessä (ei siis karkkihyllyssä) ja luontaiskaupoista voi kysellä. Urheiluliikeet? Bodausliikeet? Kuntosalit?

        Itse käytän "Easy Protein Bar" -patukoita, makuja 4: mansikka, banaani, vanilja, suklaa. Patuikassa vain 126 kcal ja runsaasti proteiinia. Erittäin vähän rasvaa ja sokeriakin kohtuullisesti. Hyvä lisäpotku esimerkiksi kuntosalin jälkeen.

        Itse ostan aina Prismasta, sieltä saa myös kotimaisia FAST bodaajan lisäravinteita, kuten proteiinijauheita ja muuta.


    • teletapit4

      itse kärsin ennen makean himosta kans päivittäin.nyt olen nyt -19.5 kg kevyempi gr2 veren sokerin ja painon hallinta ohjelmalla.ohjelma opettaa syömään oikein eli viisi/kuusi kertaa päivässä.ohjelmaa noudattamalla ei pääse tulemaan nälkää.viisas syö ennen kun tulee nälkä.isossa nälässä tulee ahmittua kaiken mitä eteensä saa oli terveellistä tai ei.ohjelman kuluessa on hävinnyt makean himo ja saa lasten namit olla rauhassa.

    • Olivia

      Jostain olen joskus kuullut, että normaalisti ihmisellä ei pitäisi olla tuollaisia esim. makeanhimoja. Se on merrki siitä,että ruokavalio ei ole silloin tasapainossa. Ja varmaan ihan hyvä kontai päästä makeanhimosta (jos se nyt kaikesta huolimatta tulee) on syödä rajoitetusti sitä makeaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      5
      2125
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      269
      1831
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      295
      1788
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      69
      1771
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      109
      1615
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1473
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      56
      1322
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      293
      1254
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      159
      1244
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1213
    Aihe