Pyhä lehmä pelastaa maailman. Viherpiipertäjät siunaavat uuden uskonlahkon. Usko on vahva.
Sähköauto on pyhä lehmä
36
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitenkähän ne autojen päästöt käytännössä puolitetaan?
- Anonyymi
Vain pyhään lehmään juntturoitunut voi kysyä tuollaista. Lopetetaan yksityisautoilu, Päästöjä ei enäää siltä osalta synny. Mitkä tahot tämän estää? Mietipä sitä!
- Anonyymi
Miksi siitä edes keskustellaan, kun samaa aikaa kivihiili pukkaa tuprua taivaalle sellaista tahtia, ettei siinä ole autoilun päästöt kuin hiekanjyvä saharassa. Muitakin päästökohteita olisi, josta saataisiin samalla vaivalla moninkertainen hyöty. Mutta kun yksityisautoilua on tässä maassa niin helppo syyttää, vikahan on aina kansalaisessa tässä maassa. Sataa onneksi persujen laariin.
- Anonyymi
Kyse on yhteiskuntaamme pesiytyneestä EU rikollisuudesta. Veljeskunta jakaa toisilleen rikkauksia kavaltaen kansalta. Eduskunasamme hääriij kymmeniä huppupäihin kuuluvia joiden päämmäärä on saada lakeja kavallukkseen sopiviksi nykyinen vaino kulttuuri,, poliisi tonkii vuosikymmenten takaa rikkeitä vastustajia vastaan jotka vapaamuurari tuomari nuijii läpi. Episoodeja on nähty jo monta. Yksi juttu kusee nyt nilkoille kaivos kavallus VETY voittaa. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/teollisuuden-sivutuotteet-liikuttaisivat-suomessa-jo-10-000-vetyautoa-voisi-ratkaista-paastotavoitteet/d8d85430-750d-4d15-a28b-dd1266845e73?ref=iltalehti:9cc2&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi
- Anonyymi
Miksi pitäis puolittaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain pyhään lehmään juntturoitunut voi kysyä tuollaista. Lopetetaan yksityisautoilu, Päästöjä ei enäää siltä osalta synny. Mitkä tahot tämän estää? Mietipä sitä!
"Mitkä tahot" Normaalit Suomalaiset ainakin Suomessa.
- Anonyymi
Suomessa ja koko Pohjolassa on sähköenergiavaje. Sähköä joudutaan tuomaan Keski-Euroopasta ja Venäjältä ja sitä tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla.
Ei tarvita kuin yksi kylmä talvikuukausi niin lähes kaikki sähköautot seisovat, koska sähkönjakelua joudutaan säännöstelemään ja suuntaamaan elintärkeille aloille.- Anonyymi
Maailman talous on rakennettu fossiilisen energian varaan ja nyt sitten huomataan, että kaikki pitäisi lopettaa ja purkaa. Maapallon keuhkot eli metsät on hävitetty suurimmalta osalta. Ihminen on todella tyhmä olento. Nyt sitten kuvitellaan, että sähköautot pelastaisivat ilmaston. No, eivät pelasta. Sähköautot ovat vain hukkuvan hätähuutoja.
- Anonyymi
Ajakaa sähköautolla niin tiedätte.
Varmaan diesel- ja bensaautoille tulee muutaman vuoden kuluessa melkoisa hinnakorotuksia ja siten jälleenmyyntihinta putoaa.- Anonyymi
Viherpiipertäjät hämmentävät autoilijasoppaa ympäristötavoitteiden kustannuksella. Uskovaiset palkitaan ja epäuskovaisia rangaistaan. Epäuskovaisista kehkeytyy elämän sankareita. Uskovaiset kuuluvat eliittiin, eivät kansaan.
- Anonyymi
Jatka haaveilua vaan, se ei maksa mitään.
- Anonyymi
Kaikki ostavat sähköautoja hullun lailla ja sinä elät kaukana menneisyydessä ja puhut viherpiipertäjistä. Sähköautoilla ei ole mitään tekemistä viherpiipertämisen kanssa.
- Anonyymi
Onko edes 10 miljoonaa sähköautoa vuodessa vielä kaikki, kun autojen määrä lisääntyy noin 50 miljoonaa vuodessa.
- Anonyymi
Ketkä kaikki ? Vain Norjassa jonkin verran, missään muualla ei paljon mitään.
- Anonyymi
Itsellä on vajaa vuosi vanha ladattava hybrid, johon ole 2x tankannut bensaa. Ajan n. 20000 /v. Ympäristöteko tai ei, mutta käsittämättömän halpaa ajoa, 0,74€/100km. En koskaan enää osta pelkkää polttomoottoriautoa, ei mitään järkeä.
- Anonyymi
Arvonalennus 50€/100km.
- Anonyymi
Nojoo, jos saa ilmaiset sähköt.
Ja sitten on ne kaikki muut kulut päälle, mm. suurempi arvonalenema ja isommat tekniset murheet.
- Anonyymi
Sähköautolla ajamisen halpuus on se miksi niitä ostetaan. Aikaisemmin sähköautot olivat törkeän kalliita, mutta nyt Seast Mii maksaa vain 15.000 ja ID.3 35.000. Ei ihme että kaikki menee kaupaksi mitä maahan saadaan.
- Anonyymi
Huomaatteko, miten hieno pyhä lehmä sähköauto on. Pyhää lehmää ei koske realismi eikä totuus. Näyttää olevan taivaan lahja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaatteko, miten hieno pyhä lehmä sähköauto on. Pyhää lehmää ei koske realismi eikä totuus. Näyttää olevan taivaan lahja.
Polttomoottorikukupelit ovat saaneet huippumenestyksellisesti koko maailman liikkeelle. Sähköpelit kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Polttomoottorit puhdistuvat ja polttoaineet uudistuvat ja voittokulku jatkuu.
- Anonyymi
Eikä yhtään olekaan vielä saatu maahan, mutta lööppejähän noilla saa revittyä.
- Anonyymi
Maailmanlaajuinen sähköautoilu on täysi mahdottomuus ilman hajautettua pääosin fossiilisilla tuotettua sähkön pientuotantoa.
- Anonyymi
Biodieselauto on fossiilisen CO2 päästön suhteen parempi kuin sähköauto ja vaikutus alkaa heti, kun biodieseliä tankkiin laittaa, eikä 3 vuoden päästä investoinnista. Ja tarvittava infra on olemassa ja soveltuu nykyiseen autokantaan. Kuinkahan hyvin sähköautojen latausinfran rakentamisen kustannus ja tarvitsema maa-ala, sekä latausaikojen aiheuttama tehottomuuden lisääntyminen on huomioitu sähköautolaskelmissa.
Jos oikeasti oltaisiin huolissamme maailman tilasta , alentaisimme asuntojemme lämpötilan 20 asteeseen. Nykyisin usein noin 25 astetta. Eikä vaadi investointia. Säästyy niin paljon energiaa, että sillä ajaisi nykyinen sähköautokanta ja kymmenen kertaa suurempikin.
Toinen uskonto, joka ratsastaa ilmastomuutoksella, on kasvissyönti. Lihansyönnin vähentäminen on pisara meressä.- Anonyymi
Biodieselkin täytyy valmistaa, tuossa valmistuksessa käytetään energiaa enemmän kuin biodiesel pystyy polttomoottorissa antamaan joten miksei ladattaisi tuota energiaa suoraan sähköautoon? Biodieselillä ajaessa syntyy muita saasteita, täysin samoja kuin fossiilisella polttoaineella joka on vaarallista hengitettäessä.
Sähköautoa voi ladata lähimmässä näkemässäsi sähköpistokkeesta. Pikalatausasema on saman kokoinen kuin bensapumppu eikä se tarvitse maanalaisia säiliöitä jotka ajan saatossa saastuttavat maaperän. Kustannukset sähköauton vakituiselle lataukselle omakotitalossa ovat 0 € - 1000 € riippuen haluamastasi lataustehosta. Tiesithän että sähköauto ladataan 90% kotona nukkuessasi jolloin tankki on aamuisin aina täynnä, toisin kuin perinteinen auto joka tankataan aina erillisellä asemalla. Näinollen sähköautojen lataamiseen tarvitaan kodin ulkopuolisia latureita suhteellisen vähän. Täytyy enää saada ihmiset tajuamaan, että taloyhtiöiden kannattaa panostaa parkkipaikkojensa latausinfraan, se on pitkällä juoksulla kaikkien osakkaiden etu asuntojen arvon nousun myötä.
Tuossa asuntojen lämpötilan laskemisessa olet oikeassa, mutta kun ihminen on mukavuuden haluinen ja oma hyvinvointi ja elämän helppous on kaikille tärkein, ei tuollaiseen ole haluja. Koskee myös autoja, varmaankin puolet kotitalouksista joilla on auto, pärjäisivät ilmankin.
Sähköautokin ostetaan tuon mukavuuden, helppouden ja alhaisten käyttökustannusten takia, ei niinkään ilmastoasiat mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biodieselkin täytyy valmistaa, tuossa valmistuksessa käytetään energiaa enemmän kuin biodiesel pystyy polttomoottorissa antamaan joten miksei ladattaisi tuota energiaa suoraan sähköautoon? Biodieselillä ajaessa syntyy muita saasteita, täysin samoja kuin fossiilisella polttoaineella joka on vaarallista hengitettäessä.
Sähköautoa voi ladata lähimmässä näkemässäsi sähköpistokkeesta. Pikalatausasema on saman kokoinen kuin bensapumppu eikä se tarvitse maanalaisia säiliöitä jotka ajan saatossa saastuttavat maaperän. Kustannukset sähköauton vakituiselle lataukselle omakotitalossa ovat 0 € - 1000 € riippuen haluamastasi lataustehosta. Tiesithän että sähköauto ladataan 90% kotona nukkuessasi jolloin tankki on aamuisin aina täynnä, toisin kuin perinteinen auto joka tankataan aina erillisellä asemalla. Näinollen sähköautojen lataamiseen tarvitaan kodin ulkopuolisia latureita suhteellisen vähän. Täytyy enää saada ihmiset tajuamaan, että taloyhtiöiden kannattaa panostaa parkkipaikkojensa latausinfraan, se on pitkällä juoksulla kaikkien osakkaiden etu asuntojen arvon nousun myötä.
Tuossa asuntojen lämpötilan laskemisessa olet oikeassa, mutta kun ihminen on mukavuuden haluinen ja oma hyvinvointi ja elämän helppous on kaikille tärkein, ei tuollaiseen ole haluja. Koskee myös autoja, varmaankin puolet kotitalouksista joilla on auto, pärjäisivät ilmankin.
Sähköautokin ostetaan tuon mukavuuden, helppouden ja alhaisten käyttökustannusten takia, ei niinkään ilmastoasiat mielessä.Minulla on ollut samoista syistä dieseleitä yli 30 vuoden ajan. Viimeisin diesel vain kolme vuotta vanha eu6 normin mukainen. Ajan sen loppuun biodieseliä käyttäen. Kulutus on aina alle 5 litraa satasella. Kertokaa, mistä löydän ympäristöystävällisemmän ratkaisun. Joku ajaisi tuon dieselin loppuun joka tapauksessa ja olisi taatusti tyytyväinen. Hallituksen on näköjään pakko tehdä polttomoottoriautoista kalliita syntipukkeja ja tehdä minustakin rikollisluokan kansalainen.
- Anonyymi
160tkm on akkutakuu, kompressorin.
Sen ylittäessä liian iso riski
Ulkomailta myydään koska takuu on loppu, nettiauto täynnä missä kilometrejä yli tuon.
Pitäisi olla 50tkm mittarissa ja vuosia jäljellä että turvallista. 600eur ajoneuvovero pilaa auton taloudellisuuden- Anonyymi
Mitähän tässä yritetään sanoa?
Akkutakuu riippuu autosta, yleisesti 8 vuotta tai 180tkm.
Kompressori?? Tarkoitatkohan ilmastoinnin kompressoria, onko niissä joku ongelma?
Missään sähköautossa ei ole 600€ ajoneuvoveroa, 200€ on lähempänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän tässä yritetään sanoa?
Akkutakuu riippuu autosta, yleisesti 8 vuotta tai 180tkm.
Kompressori?? Tarkoitatkohan ilmastoinnin kompressoria, onko niissä joku ongelma?
Missään sähköautossa ei ole 600€ ajoneuvoveroa, 200€ on lähempänä.Hallitus joutuu verottamaan polttiksia ihan mielettömästi, jotta maailman CO2 päästöt alkavat pienentyä. Ei taida tosin pienentyä, vaikka kaikki Suomen teillä liikkuvat autot vaihettaisiin puhtaalle sähkölle.
Kiinassa CO2 päästöt jopa lisääntyy, kun sähköautojen määrä kasvaa. Sähkö on siellä saastuttavampaa kuin bensa tai diesel. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän tässä yritetään sanoa?
Akkutakuu riippuu autosta, yleisesti 8 vuotta tai 180tkm.
Kompressori?? Tarkoitatkohan ilmastoinnin kompressoria, onko niissä joku ongelma?
Missään sähköautossa ei ole 600€ ajoneuvoveroa, 200€ on lähempänä.Ilmastoinnin kompurassa on joku ongelma ainakin Volvolla, jossa kyseinen laite jäähdyttää myös akkua. Ja akkupaketin hajoamisen jälkeen tuolla autolla ei voi ajaa lainkaan. Korjaus maksaa n.14000€. Paljonko kannattaa maksaa käytetydtä hybridistä ?
- Anonyymi
Sitä mukaa kun sähköautoja tulee lisää, niin latauspisteissä sähkön hinta pumpsahtaa.
"Berliinin ainokainen Tesla-taksi lopettaa toimintansa vuoden vaihteessa. Vuodesta 2016 taksina toimineen vuoden 2014 Tesla S -mallin omistaja Martin Doll kertoo Berliner Zeitung -lehdelle syyksi latausasemien vähyyden sekä lataamisen kalleuden.
Kolmen ja puolen miljoonan asukkaan Berliinissä on 3 500 julkista latauspaikkaa. Niihin jonottaa 10 000 sähköautoa.
Lataamisen hinta on myös noussut rivakasti. Dollin mukaan auton lataus maksoi vielä kolme vuotta sitten kuusi euroa. Nyt hinta on noussut 33 euroon."
Täydellä akulla ajaa noin 300 kilometriä.
"Sähköauto ei kannata", 57-vuotias kuski sanoo lehdelle.- Anonyymi
Johtava Saksan taloustieteilijä Hans-Werner Sinn viittaa tänä vuonna tehtyihin tutkimuksiin, joiden mukaan sähköautojen elinkaaren kokonaispäästöt ovat suuremmat kuin nykyaikaisen dieselauton. Saksan ja Itävallan autoliittojen äskettäin teettämän selvityksen mukaan keskikokoisella sähköautolla on ajettava 219 000 kilometriä ennen kuin hiilidioksidipäästöt ovat nykydieseleiden tasolla.
- Anonyymi
"Sitä mukaa kun sähköautoja tulee lisää, niin latauspisteissä sähkön hinta pumpsahtaa."
Ei mun kotona. Sähkö maksaa edelleen sen saman ja ajan sähköautolla alle kaksi euroa per 100 km.
Latauspisteiden hinta ei koske meitä tavisautoilijoita. Me lataamme halpaa sähköä kotona.- Anonyymi
Ensimmäisen aallon sähköautoilla, mitä nyt käytössä ja myynnissä, hinnanpudotus tulee olemaan huimaa kun akkuteknologia kehittyy.
Ovatko ihmiset jotka näillä nykyisillä sähkiksillä ajavat, niin irrallaan todellisuudesta ja tulevaisuuden paranevasta tekniikasta, etteivät tätä huomaa.
Nykyakkutekniikalla olevien sähköautojen arvonlasku syö monikymmenkertaisesti niillä tällä hetkellä saatavan laskennallisen polttoainesäästön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäisen aallon sähköautoilla, mitä nyt käytössä ja myynnissä, hinnanpudotus tulee olemaan huimaa kun akkuteknologia kehittyy.
Ovatko ihmiset jotka näillä nykyisillä sähkiksillä ajavat, niin irrallaan todellisuudesta ja tulevaisuuden paranevasta tekniikasta, etteivät tätä huomaa.
Nykyakkutekniikalla olevien sähköautojen arvonlasku syö monikymmenkertaisesti niillä tällä hetkellä saatavan laskennallisen polttoainesäästön.Maailma ei kehity, ellei ole höplästä vedettäviä ihmisiä. Aina löytyy niitä, jotka ovat valmiita kärsimään ja maksamaan höplästä vedettävien kustannukset eli käytännössä sähköautojen tuotekehityksen kustannukset. Olette varmaankin huomanneet, miten atraktiivisilla muodoilla ja suorituskyvyillä sähköautomarkkinoita pyritään markkinoimaan ensialkuun. Ja hintataso tietenkin pidetään korkealla ja se on tietenkin oikein. Me polttislaiset emme vaan halua ihan kaikkea maksaa. Valitettavasti näyttää aika pahalta. Sähköautoilijat ovat kuitenkin niin köyhiä höplästä vedettäviä, että polttislaisten on tuettava heitä riisto-orjien tavoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma ei kehity, ellei ole höplästä vedettäviä ihmisiä. Aina löytyy niitä, jotka ovat valmiita kärsimään ja maksamaan höplästä vedettävien kustannukset eli käytännössä sähköautojen tuotekehityksen kustannukset. Olette varmaankin huomanneet, miten atraktiivisilla muodoilla ja suorituskyvyillä sähköautomarkkinoita pyritään markkinoimaan ensialkuun. Ja hintataso tietenkin pidetään korkealla ja se on tietenkin oikein. Me polttislaiset emme vaan halua ihan kaikkea maksaa. Valitettavasti näyttää aika pahalta. Sähköautoilijat ovat kuitenkin niin köyhiä höplästä vedettäviä, että polttislaisten on tuettava heitä riisto-orjien tavoin.
Vetyautoihin panostavalta Toyotalta kovaa puhetta: "Ei todisteita siitä, että sähköautoille olisi kysyntää".
- Anonyymi
Toistaiseksi !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1601774Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671646Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761414En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311322- 471227
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik105992- 173977
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke184792Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60764Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42717