Trv,
Olen ostanut uuden auton, nissan primera, perjantaina. Kaikki paperit, yms, tehty, se ei ollut edes tilattu, oli valmis niillä toimitettavaksi. Nyt haluaisin peruuttaa kun olen miettynyt, niin minulla ei olekaan ihan varaa semmoiseen.
Auto maksaa 24t ja päälle. Onko peruutuksen seuraus aina että joutuu maksaa jotain rahaa?
Kiitokset vastauksista.
Autokaupan peruuttaminen?
14
8697
Vastaukset
- Oik yo
Jos olet allekirjoittanut tilaussopimuksen, sinulla ja autoliikkeellä on sopimus, jonka mukaan liike toimittaa auton ja sinä maksat sen. Et voi yksipuolisesti purkaa sitä. Autoalan keskusliitto ja kuluttaja-asiamies ovat laatineet yhteiset ns. vakiosopimusehdot, joita lienee noudatettu sinunkin kaupassasi. Ehdot ovat tilaussopimuksen liitteenä tai painettu lomakkeen toiselle puolelle. Lue ne.
Kun purat kaupan, syyllistyt sopimusrikkomukseen, josta joudut maksamaan liikkeelle vahingonkorvausta, ns. purkurahaa. Purkurahan määrä on mainittu sopimusehdoissa. Se saattaa olla jotain 4-10 % välillä, tarkista niistä sopimusehdoista. Voi tietysti olla, että myyjä tekee tässä sinulle palveluksen ja on perimättä sopimusehtojen mukaista maksimia purkurahaa tai ei peri sitä ollenkaan. Kipin kapin maanantaina neuvottelemaan myyjän kanssa nöyrällä asenteella. - auttaa
aina yön yli nukkuminen. Jotenkin se järki on aina palannut aamuun mennessä. Toivottavasti saat aikaan edullisen peruutussopimuksen.
- se yleensä
Pääsääntöisesti kaupan purkaminen maksaa. Sama tilanne, olipa purkajana kumpi osapuoli tahansa.
Itse olen myyjänä joskus törmännyt samaan tilanteeseen ja poikkeuksetta kauppias / omistaja haluaa nuo lain sallimat purkukulut.
Tähän kyllä löytyy kiertotie kun ostat jonkin toisen auton, sellaisen joka sopii budjetille paremmin.
Näissä minun tapauksissa (liikkeen) omistaja on aina hyväksynyt sen, että laitetaan tilalle edullisempi auto ja jätetään purkukulut perimättä.
Kannatta kokeilla. Todennäköisesti onnistuu. - nyt
Eräässä paikassa oli 100 euron etukäteismaksu kaupanteon yhteydessä. Muuta ei ois menny jos kaupan ois purkanu.
Laitan vielä huomautukseksi että:
Suomen maassa kannattaisi ajaa auto mahdollisimman loppuun ja romuksi sillä valtio verottaa aivan järjettömästi uuden auton hankintaa.
Ei kannata paljon yli 500 euron autoa hankkia jos järki on päässä. Rahat voi käyttää paljon paljon hyödyllisemmin...
Kyllä 500 euron hintaankin saa joistakin merkeistä ihan luotettavia vehkeitä joilla on käyttöikää vielä 5-10vuotta jäljellä. Saahan sitä toki valtiotakin elättää jos haluaa...- Automiekkonen
500 euron autoon en suostuisi jalallani astumaan, on ne sen verran paskoja rotteloita että ei enää voi autosta puhua. Jos joku haluaa sellaisella ajaa, niin siitä vaan. Ja yleensäkin kaikki käyttötavara on sellaista, että sen arvo tippuu, ei nouse. Ehkä asunto poislukien. Ja sijoitukset. Mutta niillä ei voi liikkua paikasta toiseen.
Itse kukin taaplaa tyylillään. - Ainakin jää rahaa bensaan
Automiekkonen kirjoitti:
500 euron autoon en suostuisi jalallani astumaan, on ne sen verran paskoja rotteloita että ei enää voi autosta puhua. Jos joku haluaa sellaisella ajaa, niin siitä vaan. Ja yleensäkin kaikki käyttötavara on sellaista, että sen arvo tippuu, ei nouse. Ehkä asunto poislukien. Ja sijoitukset. Mutta niillä ei voi liikkua paikasta toiseen.
Itse kukin taaplaa tyylillään.On vanhanakin turvallisempi kuin monet uudet pikkukotterot.
Markkinat on pullollaan täysin virheettömiä yksilöitä,
Hintahaitari lienee 500 - 1000 euroa.
Kulutus on ainoa miinus, mutta ei sekään kohtuuton ole.....
http://www.nettiauto.com/simpleSearch.php?id_vehicle_type=1&id_make=67&id_model=814&id_car_type=&id_fuel_type=&pfrom=&pto=1000&yfrom=&yto=&search=Etsi - Automiekkonen
Ainakin jää rahaa bensaan kirjoitti:
On vanhanakin turvallisempi kuin monet uudet pikkukotterot.
Markkinat on pullollaan täysin virheettömiä yksilöitä,
Hintahaitari lienee 500 - 1000 euroa.
Kulutus on ainoa miinus, mutta ei sekään kohtuuton ole.....
http://www.nettiauto.com/simpleSearch.php?id_vehicle_type=1&id_make=67&id_model=814&id_car_type=&id_fuel_type=&pfrom=&pto=1000&yfrom=&yto=&search=EtsiEi taida se Saabin vanhojen mallien turvallisuus verrattuna nykyisiin pikkuautoihin pitää paikkaansa, kun ei ollut kaksinen edes 90-luvun lopulla verrattuna kilpailijoihinsa. Tutustu vaikkapa euroncap-sivuilla.
Totuus on se, että viimeisen 10 vuoden aikana turvallisuuskehitys on ollut sen verran huimaa, että ns. 500 euron kotterot eivät siinä kyydissä pärjää. - lienee
Automiekkonen kirjoitti:
Ei taida se Saabin vanhojen mallien turvallisuus verrattuna nykyisiin pikkuautoihin pitää paikkaansa, kun ei ollut kaksinen edes 90-luvun lopulla verrattuna kilpailijoihinsa. Tutustu vaikkapa euroncap-sivuilla.
Totuus on se, että viimeisen 10 vuoden aikana turvallisuuskehitys on ollut sen verran huimaa, että ns. 500 euron kotterot eivät siinä kyydissä pärjää.Ei kyllä huvittas ajaa 5 tähden pikkukinnarilla 900 saabin keulaan.
Kyllä iso on aina iso, vaikka turvallisuus tähdet puuttuu.
Ei nuo 60 t rekatkaan ole turvallisia, jos kallioleikkaukseen jysäyttä mutta ei niitä paljon hetkauta maailman turvallisinkaan henkilöauto jos keulaan sattuu kopsahtamaan. - japi
lienee kirjoitti:
Ei kyllä huvittas ajaa 5 tähden pikkukinnarilla 900 saabin keulaan.
Kyllä iso on aina iso, vaikka turvallisuus tähdet puuttuu.
Ei nuo 60 t rekatkaan ole turvallisia, jos kallioleikkaukseen jysäyttä mutta ei niitä paljon hetkauta maailman turvallisinkaan henkilöauto jos keulaan sattuu kopsahtamaan.Ainakin autotalli.comin mukaan 80-luvun perus 900-Saabin omapaino on 1170 kg, uudet pikkuautot eivät välttämättä ole paljonkaan kevyempiä ja esim. Golf-kokoluokan autot ovat jo painavampia. Lisäksi omien havaintojen mukaan monessa tuon ikäluokan Saabissa on jo ruostevaurioita sen verran, että korin ja rakenteiden kolarikestävyys tuskin on enää uuden auton tasolla.
- maz
Otapa siihen myyjään yhteyttä. Sehän voi saada sen kaupaksi toimitusaikana. Muuten tulee kuluja sulle, lue tarkkaan se teksti tilauslomakkeen takaa. Kulut siellä ainakin mainitaan.
Tai pyydä rahoitusyhtiötä peruuttamaan rahoitus - sano ettet pysty maksamaan. Voi olla hyvä takaportti. - derfffff
kannattaisiko katsoo vähäse enne ku o ostamassa uutta autoa onko riittävästi rahaa tollaseen koska peruuttamainen maksaa ja silloin olet rikkonut sopimuksen ja ei oo oikein muita vaihtoehtoja kun mennä autoliikkeeseen maanantaina
- onhan tuosta jo 4 vuotta
Mitä vittua nämä neljä vuotta vanhat viestit oikein tekee täällä?
Sen sijaan, että näiden vanhojen viestien otsikoiden edessä on liekin merkki niihin pitäisi laittaa vaikka risti tai hautakivi. - Uusi primera
Sen valmistus on loppunnu jo 2007 ?? Hei haloo
Ooks löytänny jostain ladosta ei kaupaks menneen ?
myppäs se joskus niin ei ookkaan 2009 mallia Sama kun joku Jobbari kaupitteli Hyundai Terracania 2007 mallina ja valmistus loppu 2005 .. Hei suurta kusetusta - köyhälle
Trv,
Olen ostanut uuden kortsun, suki suki, perjantaina. Kaikki nussimiset, yms, tehty. Nyt haluaisin peruuttaa kun olen miettynyt, niin minulla ei olekaan ihan varaa semmoiseen. On vielä vähän limainenkin.
Kiitokset vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516643Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?384497HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972597- 1351898
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311543Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3931496- 141349
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101283Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76982- 115965