Dieselin litrahnta

Anonyymi

Tulin juuri kotiin pitkältä reissulta, kyllä tuo litrahinta on älytön. Viimeinen tankkaus 1.41 eur litra. On mahdoton vero dieselpolttoaineessa, aivan liikaa.


Se syö niin merkittävän osan siitä rahasta jolla on ihmiselle käyttöä.

16

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja hinnat tulee vain nousemaan dieseleissä kaikin puolin. Paisti jälleenmyyntiarvo joka on jo ylitarjonnan takia romahtanut.

      • Anonyymi

        Diesel on sidoksissa yhteiskunnan talouteen laajasti. Kaikki kuljetukset, työkoneet.

        Metsäteollisuus motoista, ajokoneista lähtien.

        Koko maanviljejyn

        Monta muuta

        Eli hinnan nosto on paha juttu.


    • Anonyymi

      Oma moka, jos olette vasemmistoa äänestäneet..

    • Anonyymi

      Dieseliä verotetaan jo nytkin kevyemmin kuin bensaa. Sen pitäisi olla bensiiniä kalliimpaa tasapuolisen kohtelun nimissä.
      Ei kannata äänestää sossuja, vassuja eikä vihreitä jos haluaa edullisemmin liikkua, eikä liioin persujakaan, koska niitten puheet ovat katteettomia.

      • Anonyymi

        Vaihdan kyllä mielelläni tuon dieselin hintatuen polttoaineveroon. Silloin bensa ja diesel olisi suunnilleen saman hintaista pumpulla. Siinä kohtaa talouspuolen laskelmat määräytyisi kulutuksien mukaan ja tekninen valinta hv- ja Nm-lukemien mukaan. Valinta olisi aila helppoa tämän päivän tekniikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdan kyllä mielelläni tuon dieselin hintatuen polttoaineveroon. Silloin bensa ja diesel olisi suunnilleen saman hintaista pumpulla. Siinä kohtaa talouspuolen laskelmat määräytyisi kulutuksien mukaan ja tekninen valinta hv- ja Nm-lukemien mukaan. Valinta olisi aila helppoa tämän päivän tekniikalla.

        Kyllä tuo muutos on tarpeellinen, pitää laittaa bensa ja diesel aivan samalle viivalle.

        Katsoa CO2 / todellisen kulutuksen mukaan verotus.

        Vielä siten että kulutukselle voidaan tehdä paljon todellisempi testi kuin wltp joka katsoo vain 23km matkalla johon pikkuakkuja on tehty hybrideihin.

        Testi voisi olla vaikka tankillinen tai 150km yhtäjaksoista ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo muutos on tarpeellinen, pitää laittaa bensa ja diesel aivan samalle viivalle.

        Katsoa CO2 / todellisen kulutuksen mukaan verotus.

        Vielä siten että kulutukselle voidaan tehdä paljon todellisempi testi kuin wltp joka katsoo vain 23km matkalla johon pikkuakkuja on tehty hybrideihin.

        Testi voisi olla vaikka tankillinen tai 150km yhtäjaksoista ajoa.

        Pitää laittaa verotus päästöjen mukaan. Ja/tai täyskielto nokilekoille jotka tupruttaa satakertaisesti yli päästörajojen nokea ja NOxeja, koska EGR tulpattu ja hiukkasloukku tuunattu - mitkä ovat sitä normaalia nokilekan ennakoivaa huoltoa.

        Saatelaitteiden tuhoamiselle tavoitellaan, mitä muuta, kuin polttoaineen säästöä. Ei nuukapettereiltä muuta voi odottaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää laittaa verotus päästöjen mukaan. Ja/tai täyskielto nokilekoille jotka tupruttaa satakertaisesti yli päästörajojen nokea ja NOxeja, koska EGR tulpattu ja hiukkasloukku tuunattu - mitkä ovat sitä normaalia nokilekan ennakoivaa huoltoa.

        Saatelaitteiden tuhoamiselle tavoitellaan, mitä muuta, kuin polttoaineen säästöä. Ei nuukapettereiltä muuta voi odottaakaan.

        Kyllä mulla on ollut aina EGR:t, loukut, kusipullot ja katit paikallaan. Enkä edes tunne ketään joka olisi nuo poistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää laittaa verotus päästöjen mukaan. Ja/tai täyskielto nokilekoille jotka tupruttaa satakertaisesti yli päästörajojen nokea ja NOxeja, koska EGR tulpattu ja hiukkasloukku tuunattu - mitkä ovat sitä normaalia nokilekan ennakoivaa huoltoa.

        Saatelaitteiden tuhoamiselle tavoitellaan, mitä muuta, kuin polttoaineen säästöä. Ei nuukapettereiltä muuta voi odottaakaan.

        Nimenomaan päästöjen mukaan verotusta pitää kohdentaa.
        Eipä sitä muutamien lakia rikkovien takia sentään noin isoja päätöksiä tehdä. Lainrikkojat pitää saattaa edesvastuuseen, ei tulevaisuutta ja tulevia päätöksiä tietenkään tehdä lainrikkojien ehdoilla.

        Euro6-dieselit ovat reilusti vähäpäästöisempiä kuin vastaavat bensa-autot. Tästä tosiasiasta ei pääse yli eikä ympäri.
        Kyllä päästöt ovat ne, joiden perusteella veroja/rajoituksia/kieltoja tms pitää tehdä, kun päästötavoitteisiin pyritään. Ei myöskäön ole mitään järkeä tehdä päätöksiä yli kymmenen vuotta vanhojen tietojen perusteella (hiukkasloukut tulivat silloin pakollisiksi dieselautoihin ja hiukkasongelma sen jälkeen valmistettujen dieselien osalta poistui. Bensa-autoihin hiukkasloukku tuli vasta viime vuonna, vai oliko se tänä vuonna). Euro6-autoissa nox:n osalta ei ole käytännössä mitää eroa bensa- ja dieselautoissa.

        Bensa-autot ovat tässä päästöihin perustuvassa kaikkein heikoimmilla, koska niiden päästöt ovat suurimmat. Siitä ei ole epäilystäkään, etteikö tämä tule vielä näkymään toimenpiteissä, kunhan päätöksen tekeville poliitikoillekin asia viimein valkenee. Ja tämä valkeneminen on kyllä jo käynnistynyt, mutta se ottaa aikansa.


    • Anonyymi

      Olisihan se selkeämpää, jos bensaa ja dieseliä verotettaisiin samalla tavalla eli pumppuhinnassa. Silloin molempien hinta olisi suunnilleen sama. Tietysti markkinatilanne vaikuttaisi ja toisi eroja, mutta ei verotus.
      Kärsijinä olisi paljon liikkuva ammatti- ja muu hyötyliikenne. Se tarkoittaisi vääjäämättä yleistä hintojen nousua. Toisaalta se saattaisi edistää bensaliikenteen nopeampaa vähenemistä, joka taas olisi ilmaston kannalta hyvä juttu.

    • Anonyymi

      Ei toi diesel maksa mitään kun asun ryssän rajan lähellä.Haen aina kerralla 1000l naftaa vuokra nuppilla.Kaveri lainaa viikonloppuisin jos tavitsen. Tutut rajamiehetkin niin naureskelevat vaan kun sanon etttei sitä kuormaa saanutkaan taas mitä muka hakemassa.

      • Anonyymi

        Minä haen autolla jossa 150L tankki. Tyhjänä rajan yli, kotona kanisteriin kun käyttöä muissakin.

        Asun 150km rajalta.

        Reippaasti alle euron litra niin säästöä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haen autolla jossa 150L tankki. Tyhjänä rajan yli, kotona kanisteriin kun käyttöä muissakin.

        Asun 150km rajalta.

        Reippaasti alle euron litra niin säästöä tulee.

        Säästösi pienenevät merkittävästi kun ottaa huomioon ajelun kustannukset. Oletetaan, että käyt tankkaamassa vähintään kerran kuukaudessa. Se merkitsee 3600 km tarpeetonta ajoa, jossa kuluu polttoainetta noin 300 litraa, rengaskerta ja pari ylimääräistä huoltoväliä noin 10 vuoden aikana. Niitten arvo 1000 euron luokassa.
        Lisäksi tulee menetetty työaika tai vapaa-aika, jonka ajan olisi voinut tehdä jotain hyödyllistä niin itselle kuin yhteiskunnalle. Arvo useita satoja euroja vuodessa.
        Nämä ovat faktoja, jotka jäävät useimmilta tankkaajilta huomioimatta.


    • Anonyymi

      Vähemmän verottua dieseliä eli "moottoripolttoöjyä" tilasin netistä 1000L joitakin kuukautta sitten hintaa 0.99eur / L. Kotikäyttöön, traktorilla ajellaan puita, lumityöt, muut hommat. Myyn tuosta parille kaverille dieseliä joilla käyttöä.

    • Anonyymi

      Liity perussuomalaisiin. Jarjeton ilmastopolitiikka on loputtava.
      Tulkoot viherkommunistit tanne toelliseen suurkaupinkiin katsomaan mista kannattaa aloittaa,#.

    • Anonyymi

      Kohta nousee taas kun Trumpin sota pääsee vauhtiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      277
      2509
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1344
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1231
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1221
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1175
    6. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      92
      1155
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      1022
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      927
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      880
    10. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      787
    Aihe