Tulin juuri kotiin pitkältä reissulta, kyllä tuo litrahinta on älytön. Viimeinen tankkaus 1.41 eur litra. On mahdoton vero dieselpolttoaineessa, aivan liikaa.
Se syö niin merkittävän osan siitä rahasta jolla on ihmiselle käyttöä.
Dieselin litrahnta
16
82
Vastaukset
- Anonyymi
Ja hinnat tulee vain nousemaan dieseleissä kaikin puolin. Paisti jälleenmyyntiarvo joka on jo ylitarjonnan takia romahtanut.
- Anonyymi
Diesel on sidoksissa yhteiskunnan talouteen laajasti. Kaikki kuljetukset, työkoneet.
Metsäteollisuus motoista, ajokoneista lähtien.
Koko maanviljejyn
Monta muuta
Eli hinnan nosto on paha juttu.
- Anonyymi
Oma moka, jos olette vasemmistoa äänestäneet..
- Anonyymi
Dieseliä verotetaan jo nytkin kevyemmin kuin bensaa. Sen pitäisi olla bensiiniä kalliimpaa tasapuolisen kohtelun nimissä.
Ei kannata äänestää sossuja, vassuja eikä vihreitä jos haluaa edullisemmin liikkua, eikä liioin persujakaan, koska niitten puheet ovat katteettomia.- Anonyymi
Vaihdan kyllä mielelläni tuon dieselin hintatuen polttoaineveroon. Silloin bensa ja diesel olisi suunnilleen saman hintaista pumpulla. Siinä kohtaa talouspuolen laskelmat määräytyisi kulutuksien mukaan ja tekninen valinta hv- ja Nm-lukemien mukaan. Valinta olisi aila helppoa tämän päivän tekniikalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdan kyllä mielelläni tuon dieselin hintatuen polttoaineveroon. Silloin bensa ja diesel olisi suunnilleen saman hintaista pumpulla. Siinä kohtaa talouspuolen laskelmat määräytyisi kulutuksien mukaan ja tekninen valinta hv- ja Nm-lukemien mukaan. Valinta olisi aila helppoa tämän päivän tekniikalla.
Kyllä tuo muutos on tarpeellinen, pitää laittaa bensa ja diesel aivan samalle viivalle.
Katsoa CO2 / todellisen kulutuksen mukaan verotus.
Vielä siten että kulutukselle voidaan tehdä paljon todellisempi testi kuin wltp joka katsoo vain 23km matkalla johon pikkuakkuja on tehty hybrideihin.
Testi voisi olla vaikka tankillinen tai 150km yhtäjaksoista ajoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo muutos on tarpeellinen, pitää laittaa bensa ja diesel aivan samalle viivalle.
Katsoa CO2 / todellisen kulutuksen mukaan verotus.
Vielä siten että kulutukselle voidaan tehdä paljon todellisempi testi kuin wltp joka katsoo vain 23km matkalla johon pikkuakkuja on tehty hybrideihin.
Testi voisi olla vaikka tankillinen tai 150km yhtäjaksoista ajoa.Pitää laittaa verotus päästöjen mukaan. Ja/tai täyskielto nokilekoille jotka tupruttaa satakertaisesti yli päästörajojen nokea ja NOxeja, koska EGR tulpattu ja hiukkasloukku tuunattu - mitkä ovat sitä normaalia nokilekan ennakoivaa huoltoa.
Saatelaitteiden tuhoamiselle tavoitellaan, mitä muuta, kuin polttoaineen säästöä. Ei nuukapettereiltä muuta voi odottaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää laittaa verotus päästöjen mukaan. Ja/tai täyskielto nokilekoille jotka tupruttaa satakertaisesti yli päästörajojen nokea ja NOxeja, koska EGR tulpattu ja hiukkasloukku tuunattu - mitkä ovat sitä normaalia nokilekan ennakoivaa huoltoa.
Saatelaitteiden tuhoamiselle tavoitellaan, mitä muuta, kuin polttoaineen säästöä. Ei nuukapettereiltä muuta voi odottaakaan.Kyllä mulla on ollut aina EGR:t, loukut, kusipullot ja katit paikallaan. Enkä edes tunne ketään joka olisi nuo poistanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää laittaa verotus päästöjen mukaan. Ja/tai täyskielto nokilekoille jotka tupruttaa satakertaisesti yli päästörajojen nokea ja NOxeja, koska EGR tulpattu ja hiukkasloukku tuunattu - mitkä ovat sitä normaalia nokilekan ennakoivaa huoltoa.
Saatelaitteiden tuhoamiselle tavoitellaan, mitä muuta, kuin polttoaineen säästöä. Ei nuukapettereiltä muuta voi odottaakaan.Nimenomaan päästöjen mukaan verotusta pitää kohdentaa.
Eipä sitä muutamien lakia rikkovien takia sentään noin isoja päätöksiä tehdä. Lainrikkojat pitää saattaa edesvastuuseen, ei tulevaisuutta ja tulevia päätöksiä tietenkään tehdä lainrikkojien ehdoilla.
Euro6-dieselit ovat reilusti vähäpäästöisempiä kuin vastaavat bensa-autot. Tästä tosiasiasta ei pääse yli eikä ympäri.
Kyllä päästöt ovat ne, joiden perusteella veroja/rajoituksia/kieltoja tms pitää tehdä, kun päästötavoitteisiin pyritään. Ei myöskäön ole mitään järkeä tehdä päätöksiä yli kymmenen vuotta vanhojen tietojen perusteella (hiukkasloukut tulivat silloin pakollisiksi dieselautoihin ja hiukkasongelma sen jälkeen valmistettujen dieselien osalta poistui. Bensa-autoihin hiukkasloukku tuli vasta viime vuonna, vai oliko se tänä vuonna). Euro6-autoissa nox:n osalta ei ole käytännössä mitää eroa bensa- ja dieselautoissa.
Bensa-autot ovat tässä päästöihin perustuvassa kaikkein heikoimmilla, koska niiden päästöt ovat suurimmat. Siitä ei ole epäilystäkään, etteikö tämä tule vielä näkymään toimenpiteissä, kunhan päätöksen tekeville poliitikoillekin asia viimein valkenee. Ja tämä valkeneminen on kyllä jo käynnistynyt, mutta se ottaa aikansa.
- Anonyymi
Olisihan se selkeämpää, jos bensaa ja dieseliä verotettaisiin samalla tavalla eli pumppuhinnassa. Silloin molempien hinta olisi suunnilleen sama. Tietysti markkinatilanne vaikuttaisi ja toisi eroja, mutta ei verotus.
Kärsijinä olisi paljon liikkuva ammatti- ja muu hyötyliikenne. Se tarkoittaisi vääjäämättä yleistä hintojen nousua. Toisaalta se saattaisi edistää bensaliikenteen nopeampaa vähenemistä, joka taas olisi ilmaston kannalta hyvä juttu. - Anonyymi
Ei toi diesel maksa mitään kun asun ryssän rajan lähellä.Haen aina kerralla 1000l naftaa vuokra nuppilla.Kaveri lainaa viikonloppuisin jos tavitsen. Tutut rajamiehetkin niin naureskelevat vaan kun sanon etttei sitä kuormaa saanutkaan taas mitä muka hakemassa.
- Anonyymi
Minä haen autolla jossa 150L tankki. Tyhjänä rajan yli, kotona kanisteriin kun käyttöä muissakin.
Asun 150km rajalta.
Reippaasti alle euron litra niin säästöä tulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haen autolla jossa 150L tankki. Tyhjänä rajan yli, kotona kanisteriin kun käyttöä muissakin.
Asun 150km rajalta.
Reippaasti alle euron litra niin säästöä tulee.Säästösi pienenevät merkittävästi kun ottaa huomioon ajelun kustannukset. Oletetaan, että käyt tankkaamassa vähintään kerran kuukaudessa. Se merkitsee 3600 km tarpeetonta ajoa, jossa kuluu polttoainetta noin 300 litraa, rengaskerta ja pari ylimääräistä huoltoväliä noin 10 vuoden aikana. Niitten arvo 1000 euron luokassa.
Lisäksi tulee menetetty työaika tai vapaa-aika, jonka ajan olisi voinut tehdä jotain hyödyllistä niin itselle kuin yhteiskunnalle. Arvo useita satoja euroja vuodessa.
Nämä ovat faktoja, jotka jäävät useimmilta tankkaajilta huomioimatta.
- Anonyymi
Vähemmän verottua dieseliä eli "moottoripolttoöjyä" tilasin netistä 1000L joitakin kuukautta sitten hintaa 0.99eur / L. Kotikäyttöön, traktorilla ajellaan puita, lumityöt, muut hommat. Myyn tuosta parille kaverille dieseliä joilla käyttöä.
- Anonyymi
Liity perussuomalaisiin. Jarjeton ilmastopolitiikka on loputtava.
Tulkoot viherkommunistit tanne toelliseen suurkaupinkiin katsomaan mista kannattaa aloittaa,#. - Anonyymi
Kohta nousee taas kun Trumpin sota pääsee vauhtiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869