Uuden ladattavan RAV4 Plug-in Hybridin voittamattomat faktat

Anonyymi

1. Uusi ladattava RAV4 Plug-in Hybrid on Toyotan 22 vuoden hybridiosaamisen
tulos.

2. Lataushybrideistäkin Toyotalla on kokemusta jo kahden Prius Plug-in -
sukupolven myötä.

3. Siinä on luokkansa korkein suorituskyky ja paras taloudellisuus.

4. Siinä on uusi, vaikuttava voimalinja.

5. RAV4 Plug-inin Hybridin maksimiteho on 225 kW (306 hv)

6. Kiihtyvyys 0 - 100 km/h on vain 6,2 sekuntia jättäen kaikki luokkansa
perinteisillä voimalinjoilla varustetut kilpailijat taakseen.

7. Siinä on luokkansa paras taloudellisuus yhdistettyä kulutusta vastaavalla, alle
30 g/km lukemalla, johon mikään kilpailija D-segmentin nelivetoisissa
katumaastureissa ei pääse.

8. Polttomoottorina RAV4 Plug-in -mallissa on sama 2.5-litrainen, maailman
energiatehokkain Dynamic Force Engine nelisylinterinen moottori kuin
itselataavissa RAV4 Hybrid -malleissa.

9. Ladatulla sähköllä käytettävissä oleva päästötön ajomatka on yli 60 km
(WLTP), eli enemmän kuin luokkansa yhdelläkään kilpailijalla.

10. Siinä on merkittävästi käytettävissä olevaa sähköistä tehoa lisäävä uusi 17,8
kWh: n korkeakapasiteettinen litium-ioni-korkeajänniteakku

11. Siinä on samankokoinen tavaratila kuin itselataavassa RAV4:ssa, koska akut ovat matkustamon alla.

12. Siinä on akkujen sijoituksesta johtuva oikea painopiste ja siksi siinä on erittäin
vakaa ajettavuus.

148

3051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun tarpeeksi kauan odottaa niin myös tojolla on tajuttu että ladattavat autot ovat tätä päivää. Itsetyydyttävät hybridit ovat 90-lukua.

      • Anonyymi

        Maailman suurin autonvalmistaja Toyota valmistaa jokaisena hetkenä juuri sellaisia autoja joita ostetaan eniten. Siksi se onkin maailman suurin autonvalmistaja. Hybrideillä on aikansa, ladattavilla hybrideillä on aikansa ja täsyssähköautolla on aikansa. Kaikki tapahtuu optimaalisesti oikeaan aikaan. Ei liian myöhään eikä liian aikaisin.

        Ehkä Toyota on kuitenkin hiukan jäljessä ladattavissa hybrideissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman suurin autonvalmistaja Toyota valmistaa jokaisena hetkenä juuri sellaisia autoja joita ostetaan eniten. Siksi se onkin maailman suurin autonvalmistaja. Hybrideillä on aikansa, ladattavilla hybrideillä on aikansa ja täsyssähköautolla on aikansa. Kaikki tapahtuu optimaalisesti oikeaan aikaan. Ei liian myöhään eikä liian aikaisin.

        Ehkä Toyota on kuitenkin hiukan jäljessä ladattavissa hybrideissä.

        Toyota ei ole maailman suurin autojen valmistaja.

        Melun määrässä Toyotan hybridejä ei muut voita, Tojo on todella meluisa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole maailman suurin autojen valmistaja.

        Melun määrässä Toyotan hybridejä ei muut voita, Tojo on todella meluisa.

        Toyota voittaa tämän vuoden suurimpana autonvalmistajana. Se on ollut suurin koko vuoden eli tammikuusta saakka. Maailman suurimmat autovalmistajat, syyskuun loppu 2019.

        "Toyotalla on jo lyömätön johtoasema."

        https://dailykanban.com/?s=september


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman suurin autonvalmistaja Toyota valmistaa jokaisena hetkenä juuri sellaisia autoja joita ostetaan eniten. Siksi se onkin maailman suurin autonvalmistaja. Hybrideillä on aikansa, ladattavilla hybrideillä on aikansa ja täsyssähköautolla on aikansa. Kaikki tapahtuu optimaalisesti oikeaan aikaan. Ei liian myöhään eikä liian aikaisin.

        Ehkä Toyota on kuitenkin hiukan jäljessä ladattavissa hybrideissä.

        "Toyota valmistaa jokaisena hetkenä juuri sellaisia autoja joita ostetaan eniten. "

        Ai niinkuin Miraita? Niitä ei ole myyty kuin kourallinen koko maailmassa. Sähköautoja menee satojatuhansia eli Tojo on aivan väärässä suunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota valmistaa jokaisena hetkenä juuri sellaisia autoja joita ostetaan eniten. "

        Ai niinkuin Miraita? Niitä ei ole myyty kuin kourallinen koko maailmassa. Sähköautoja menee satojatuhansia eli Tojo on aivan väärässä suunnassa.

        Maailman suurin autonvalmistaja ei voi olla väärässä suunnassa. Jos olisi se ei olisi suurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota voittaa tämän vuoden suurimpana autonvalmistajana. Se on ollut suurin koko vuoden eli tammikuusta saakka. Maailman suurimmat autovalmistajat, syyskuun loppu 2019.

        "Toyotalla on jo lyömätön johtoasema."

        https://dailykanban.com/?s=september

        Vielä kun uudesta Corollasta tulee kohta ensi kesällä plug-in hybridi, niin Toyotan ylivoima on lyömätöntä!


      • Anonyymi

        Joo, mutta tajuaisivat Toyotalla myös ettei sähköauto tarvitse kallista bensiinimoottoria. Tarjoaisivat ennemmin lisävarusteeksi bensiinikäyttöistä aggregaattia. Näppärän kokoinen salkkumallin Toyota logolla varustettu aggregaatti olisi kätevä ottaa mukaan matkoille jotka ulottuvat sähköverkkojen kantaman ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun uudesta Corollasta tulee kohta ensi kesällä plug-in hybridi, niin Toyotan ylivoima on lyömätöntä!

        "Corollasta tulee kohta ensi kesällä plug-in hybridi"
        Ei tule! Plugin Corolla ja Levin ovat vain Kiinan markkinoilla ja valmistetaan Kiinassa. Samoin kuin täyssähkö C-HR. Mitään tietoa Euroopan markkinoille tuonnista ei ole muualla kuin tojohönön päiväunissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta tajuaisivat Toyotalla myös ettei sähköauto tarvitse kallista bensiinimoottoria. Tarjoaisivat ennemmin lisävarusteeksi bensiinikäyttöistä aggregaattia. Näppärän kokoinen salkkumallin Toyota logolla varustettu aggregaatti olisi kätevä ottaa mukaan matkoille jotka ulottuvat sähköverkkojen kantaman ulkopuolelle.

        Tämmöistäkö tarkoitat?
        https://youtu.be/SftRQfhYZTI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman suurin autonvalmistaja ei voi olla väärässä suunnassa. Jos olisi se ei olisi suurin.

        Suurin valmistaa bulkkia, eihän se muuten olisi suurin. Uutuuksia ja uutta tekniikkaa ei sieltä kannata odottaa. Kopioidaan muiden kehittämiä varusteita ja tehdään oma halvemmalla, toimii sitten miten toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun uudesta Corollasta tulee kohta ensi kesällä plug-in hybridi, niin Toyotan ylivoima on lyömätöntä!

        Sehän tulee heti, kun Puolassa olevat moottori- ja vaihteistotehtaat saadan päivitettyä tuottamaan niitä, eikä se kestä enää kauan.


    • Anonyymi

      No eipä ole ihmeellistä saatu aikaan 22 vuodessa.
      Muut menivät kättelyssä ohi kaikessa, noloa.

      • Anonyymi

        Lähes kaikissa kohdissa lukee "parempi kuin yhdelläkään kilpailijalla" ja sinä roiskaset tuohon tuollaisen. Vapisuttaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikissa kohdissa lukee "parempi kuin yhdelläkään kilpailijalla" ja sinä roiskaset tuohon tuollaisen. Vapisuttaako?

        Tojotan mainoksissa lukee. Vertailutestit kertovat sitten karua kieltään.Tojo on jumbo.


      • Ei täällä oikeasti ole muuta noloa kuin meikäläisen spämmääminen ja Volkswagen-konsernin toteutumattomat lupaukset uuden sähköauton tulemisesta. Kun mitään ei näytä tulevan, piti vanhat mallit halventaa rajusti että saataisiin edes joku yksinkertainen ostamaan Vw-sähköautoromua. Minusta se on kyllä aika noloa, itseni lisäksi.


    • Anonyymi

      Eikö tämä ole se väistökokeen jumbo??
      Eli siinä se ajettavuus ja vakaus jota höpö kehui, eli vesitti koko aloituksen hypen.

      • Anonyymi

        "Siinä on akkujen sijoituksesta johtuva oikea painopiste ja siksi siinä on erittäin
        vakaa ajettavuus."


      • Anonyymi

        Mainos lupauksia tero kirjoittelee eipä tuota tiedä summassa mennä ylistämään..tojot ei ole hurmanneet ennenkään ominaisuuksillaan ainakaan kunnon autotestaajia eli kehut taitaa jäädä sinne omien kannattajien huoleksi ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainos lupauksia tero kirjoittelee eipä tuota tiedä summassa mennä ylistämään..tojot ei ole hurmanneet ennenkään ominaisuuksillaan ainakaan kunnon autotestaajia eli kehut taitaa jäädä sinne omien kannattajien huoleksi ..

        Vapisuttaako Skoda-nössöä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapisuttaako Skoda-nössöä?

        Skodalla on täyssähköautot ennen kaupoissa kuin tuo ladattava RAV saapuu Suomeen. Skoda on siis taas askeleen edellä ja tojon insinöörien slaavikyykky syvenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodalla on täyssähköautot ennen kaupoissa kuin tuo ladattava RAV saapuu Suomeen. Skoda on siis taas askeleen edellä ja tojon insinöörien slaavikyykky syvenee.

        ...mutta Toyota pysyy maailman suurimpana autonvalmistajana, koska sen autoja ostetaan eniten. Toyota valmistaa sitä mitä ostetaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehteleminen on tojotistin vahvuusalue.

        Tässä ketjussa on valheita ainostaan Toyotan pilkkaajan kirjoittamissa teksteissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainos lupauksia tero kirjoittelee eipä tuota tiedä summassa mennä ylistämään..tojot ei ole hurmanneet ennenkään ominaisuuksillaan ainakaan kunnon autotestaajia eli kehut taitaa jäädä sinne omien kannattajien huoleksi ..

        Hihii, kirjoitin "kunnon autotestaajia". Vähänkö noloa.


    • Anonyymi

      Itselataava RAV4 on savuttanut valtavan suosion. Uutuus (ladattava RAV4) asettuu malliston yläpäähän, malliston, joka on aiemmin tänä vuonna tapahtuneen ensiesittelynsä jälkeen myynyt jo yli 120 000 kappaletta Euroopassa - joista yli 105 000 on ollut hybridimalleja.

      Ladattavan RAV4:n suosio nousee aivan valtaviin mittoihin.

    • Anonyymi

      Ladattavat hybridit eivät tule koskaan saavuttamaan suurta markkinaosuutta. Jatkuva lataamistarve ja lyhyt sähköllä saatava ajomatka ei ole riittävän houkutteleva hankintaperuste. Sähköauton järkevyyden tappaa pitkä latausaika sekä painava ja luonnonvaroja kuluttava akusto. Fossiilisten tilalle tulee vety ja kaasu.

      https://osinkotulot.blogspot.com/2019/11/tulevaisuus-on-sahkoautojen.html

    • Anonyymi

      "Sähköauton järkevyyden tappaa pitkä latausaika sekä painava ja luonnonvaroja kuluttava akusto."

      Autot seisovat keskimäärin 22 tuntia vuorokaudesta ja suurimman osan siitä kotipihassa. Ei latausaika ole mikään oikea ongelma. Joka aamu auton akusto on täynnä halpaa sähköä jolle ajetaan viisi kertaa halvemmalla kuin bensahybrideillä.
      350-550km toimintamatka riittää hyvin suurelle osalle kansalaisia ja 300 km lisäsähkön saa puolen tunnin latauksella.

      • Anonyymi

        Kun ja jos sähköautot yleistyvät, oletko varma että pääset pikalataukseen aina kun sitä tarvitset. Ajon edullisuus on kiinni paljon muustakin kuin energiakuluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ja jos sähköautot yleistyvät, oletko varma että pääset pikalataukseen aina kun sitä tarvitset. Ajon edullisuus on kiinni paljon muustakin kuin energiakuluista.

        Mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän kaupalliset toimijat rakentavat latausasemia. Oleellisempaa kuitenkin on se että auto ladataan melkein aina kotona halvalla sähköllä. Noita pikalatausasemia tarvitsen erittäin harvoin eikä jonottaminen ole todellinen ongelma.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Odotahan kuka nostaa pian sähköautioilun uudelle tasolle. Ja minkälaiselle tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotahan kuka nostaa pian sähköautioilun uudelle tasolle. Ja minkälaiselle tasolle.

        Odotteluahan tuo tojon touhu on. Odotetaan mutta mitään ei tule valmiiksi.


      • Anonyymi

        Toyotan Atkinson käy kohta vanhanaikaiseksi, aidon sähkö biilin rinnalla???😿😿😿


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on tehnyt sähköautoja jo monta vuotta kun Tojolla on vasta tyhjiä lupauksia.

        Niin että kenellä on lupauksia? Volkswagen meluaa, mutta aika vähän on mitään konkreettista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että kenellä on lupauksia? Volkswagen meluaa, mutta aika vähän on mitään konkreettista.

        Onhan se konkreettista kun VW on tehnyt ja myynyt sähköautoja jo vuosia. Tojolla ei ole mitään valmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se konkreettista kun VW on tehnyt ja myynyt sähköautoja jo vuosia. Tojolla ei ole mitään valmista.

        Huojannut vuosia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huojannut vuosia

        Eiku huijannut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku huijannut

        Vwviherpesu käynnissä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odotteluahan tuo tojon touhu on. Odotetaan mutta mitään ei tule valmiiksi.

        Vähän ottaa pattiin kun Tohjo saattaakin ehtiä tuomaan oman sähköautonsa ennen Volkkaria joka lupaa ja lupasi jo vuosia sitten mutta kauppaan saakka ei ole saatu mitään uutta Volkkarilta.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Vähän ottaa pattiin kun Tohjo saattaakin ehtiä tuomaan oman sähköautonsa ennen Volkkaria joka lupaa ja lupasi jo vuosia sitten mutta kauppaan saakka ei ole saatu mitään uutta Volkkarilta.

        Toyota EV made in China.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se konkreettista kun VW on tehnyt ja myynyt sähköautoja jo vuosia. Tojolla ei ole mitään valmista.

        Onko sinulla jo VW sähköauto? Miksi ei?


    • Anonyymi

      Täällä Suolessa kehuskellaan, miten lähes kaikki ajot pystyy ajamaan ladattavalla pelkällä sähköllä ja bensaa menee pari tankillista vuodessa. Miksei silloin jo ostaisi sähköautoa?

      • Anonyymi

        Joo, eli Toyota Hybridit ovat sähkömoottori avusteisia polttomoottori autoja. Kun ajoakut iän myötä alkavat hapertua niin vanhan Hybridin omistaja ajaa pelkällä bensalla. On onni, että hybridi vimman kokeili vain Toyota muussa tapauksessa vaihtoauto hallit olisivat täynnä halpoja akkuvikaisia hybridejä joita kukaan vaihtoauton ostaja ei riesakseen osta


    • Anonyymi

      Toyotan hybridiä voi jo verrata Nokian kännykkään. Kosketusnäyttö ajoi ohi samoin kuin sähköauto hybridistä.

      • Anonyymi

        Maanantaina 2. joulukuuta Traficomin tilasto paljastaa sinulle karmean totuuden Toyotan hybridien aivan valtaavasta suosioista. Nöyrtyisit jo noiden valtavien ensirekisteröintilukujen edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maanantaina 2. joulukuuta Traficomin tilasto paljastaa sinulle karmean totuuden Toyotan hybridien aivan valtaavasta suosioista. Nöyrtyisit jo noiden valtavien ensirekisteröintilukujen edessä.

        Tämän vuoden tilastot kertovat seuraavaa:
        1. VW 25.000
        2. Toyota 13.000

        On tojo sen verran kehittynyt että se on ensi kartaa moneen vuoteen päässyt yli puoleen VW Groupin myynnistä. Ei paljoa, mutta ihan ok kehitystä pikkusintiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän vuoden tilastot kertovat seuraavaa:
        1. VW 25.000
        2. Toyota 13.000

        On tojo sen verran kehittynyt että se on ensi kartaa moneen vuoteen päässyt yli puoleen VW Groupin myynnistä. Ei paljoa, mutta ihan ok kehitystä pikkusintiltä.

        Täällä puhutaan automerkeistä, ei konsermeista.

        Toyota yhtenä automerkkinä on myynyt Suomessa 3451 autoa enemmän kuin Volkswagen yhtenä automerkkinä. Se on aivan hirveä, todella hirveä määrä.


    • Anonyymi

      Ja siinäkin on isot turvallisuusriskit kolari-ja törmäystilanteissa kun ja jos suurempi sähköjännite pääsee purkautumaan auton metalliosiin.

      Riskit realisoituvat myös auton joutuessa veteen, esim. tieltä ajon seurauksena, näistähän ei juuri keskustella, mutta esim. pelastushenkilöstön ja yleensäkkin auttajien on syytä olla tietoisia ylimääräisestä sähköiskujen vaarasta.

      Itselläni on ollut yksi hybridi ja luovuin siitä, vaikka olikin mukavaa ja edullista ajoa.

    • Anonyymi

      Ruotsalaiset ne vasta tyhmiä ovat. Rekisteröinnit vuoden alusta lokakuun loppuun
      Volvo 49550
      VW 36907
      Kia 21539
      Toyota 18455

    • Anonyymi

      RAV4 on tervetullut plugari. Nelivetoja on aika huonosti saatavilla ladattavina ja ne mitä on tajuttoman kalliita.
      En oikein näe järkeä ostaa vajaavetoista.

    • Anonyymi

      No onhan todella kova ansioluettelo aloituksessa uudelle ladattavalle RAV4:lle.

    • Anonyymi

      Toyota on tosiasiassa autoteollisuuden tekninen edelläkävijä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ladattavan RAV4:n akku on 17,8 kWh ja sähköajomatka väintään 60 km (WLTP). Eli 39 mailia kun se on Ladattavassa Priuksessa 25 mailia.

    • Anonyymi

      Onko jossain tietoa millainen neliveto tässä uudessa Ravissa on?
      Sinänsä Ravi kiinnostaisi mutta nykyinen on täysi vitsi kun todellisuudessa etuvetoinen? Jos saavat taakse tuotettua voimaa niin voisi olla vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Eipä se kura mihinkään ole muuttunut.


      • Anonyymi

        Ajatko paljonkin takaperin umpihangessa jossain Kainuun korvessa !


    • Anonyymi

      Markkinoiden ykkösmaasturi Lexus NX jälkeen, Toyotalla kaksoisjohto !

    • Anonyymi

      Maksimitehoa uutessa RAV4 on 306 hevosvoimaa. Paikaltaan sadan kilometrin tuntinopeuteen auto liikahtaa 6,2 sekunnissa. Pistokeladattavan RAV4:n CO2-päästöarvoksi tehdas ilmoittaa alustavasti 29 g/km (WLTP). Sähköllä uutuutta pystyy ohjastamaan alustavien tietojen mukaan kaupunkiolosuhteissa jopa 65 kilometrin matkan.

      https://www.is.fi/autot/art-2000006373013.html

    • Anonyymi

      Kerrasssan upea auto. Se onkin maailman ja USA:n myydyin katumassturi.

    • Anonyymi

      Käsittämättömän pieni kulutus, joka ilmenee tuosta päästöarvosta.

    • Anonyymi

      Range Rover evoquen ladattavan hybridin ominaisuudet lähes identtiset ravin kanssa, samoin Citroen ds7, joten älkääs nyt hehkuttako riisipussia liikaa. Autotalli.comissa artikkeli molemmista.

      • Anonyymi

        Range vielä halvempi kuin RAV4 ?.


      • Anonyymi

        Älä valehtele. Pelkkä toteaminen ei riitä.

        Tarkistin. Ei lainkaan samalla tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Pelkkä toteaminen ei riitä.

        Tarkistin. Ei lainkaan samalla tasolla.

        RAV4 Plug in alkaen 55400 ja Discovery sport P300 Plug in alkaen 53800.
        tarkistit VÄÄRIN.


    • Anonyymi

      Kertokaapa RAV4 plug in omistajat miten toimii, vaikuttaako kylmäilma sähköajon matkaan ja muut kokemukset.

      • Anonyymi

        Koeajoja löytyy jo maailman lehdistöstä. Kesällä sähköllä voi ajaa eli yksi lataus riittää 70 kilometriä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Maailman ostetuin katumaasturi on nyt myös maailman edistylsellisin katumaasturi.

    • Anonyymi

      On niitä muita saman hintaisia citareita joissa on moni asia paljonkin paremmin mutta RAVissa ei ole kovin paljoa varsinaisia heikkouksia nyt kun ääritilannekäytöskin on saatu kuntoon päivityksellä mikä plugarissa on jo mukana.

      Ensi vuonna oletettavasti Corollla ja Camry saa plugari-päivityksen.
      Näissä tojottimen plugareissa on se etu että ajoakku tyhjänäkin niiden bensan kulutus pysyy varsin maltillisena. Kyse ei siis ole bensautosta missä on sähkömoottori ja akku vain päälle liimattuna. Tämä on selvä etu jos autolla tulee ajettua enemmänkin ilman latailua. Myös suorituskyky pysyy hyvänä akku tyhjänä.
      Esimerkiksi Passat GTE kiihtyvyys tippuu sekunnin verran akku tyjhänä ja sen kyllä huomaa (TM plugarivertailu). Pahinta on että se voi yllättää.

      • Anonyymi

        Toyotan täyshybridin kulutus pysyy pienenä ilman sähköakin. Saksaliski´konsernin autoista tulee raskaita rohjaikkeita, sähkön loputtua ja kulutus on karmea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan täyshybridin kulutus pysyy pienenä ilman sähköakin. Saksaliski´konsernin autoista tulee raskaita rohjaikkeita, sähkön loputtua ja kulutus on karmea.

        Sama pätee Volvoonkin.
        Vertailuista näkee hybriiditekniikan tason. Muiden tekniikka ei vaan ole yhtä kehittynyttä hybriditekniikkaa. Muiden ratkaisut on oikeastaan kaksoisvomalähteisiä ei hybridejä.
        Niissä ei yhdisty sähkön ja bensan edut vaan nuo käsitellään täsin erillisinä.


    • Anonyymi

      50 000€ tojosta? - ei kiitos. Tuohon rahaan saa tilavampiakin autoja jopa täyssähköllä! Lisäksi mm penkit on syvältä ja sporttisuus 300 hepasta huolimatta loistaa poissaolollaan.

      Lisäksi uupuu pikalataus!

    • Anonyymi

      Rengasmelu, ajoviiman melu, vuotavat tiivisteet, tahmea ohjaus tulevat mukaan taas kerran.
      Maksaakin ihan oikean auton hinnan.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.

        Ihmiset tuntevat nuo asiat Volkswagen-konsernin autojen vikoina. Siksi ne ovat sinulle niin tuttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Ihmiset tuntevat nuo asiat Volkswagen-konsernin autojen vikoina. Siksi ne ovat sinulle niin tuttuja.

        Kyllä nuo on vaan näiden uusien toyotien vikoja mistä vielä moni on valittanutkin.

        Tojo on tässä luokassa kallis ostaa ja kallis huoltaa 15 000km huoltovälillä. Käy tuplaten huollossa muihin merkkeihin verraten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo on vaan näiden uusien toyotien vikoja mistä vielä moni on valittanutkin.

        Tojo on tässä luokassa kallis ostaa ja kallis huoltaa 15 000km huoltovälillä. Käy tuplaten huollossa muihin merkkeihin verraten.

        Miksi sinä jauhat samaa valheellista paskaa täällä.

        Volkswagen-konsernin autojen moottoririkkojen seurauksena autolehdet ovat antaneet ohjeeksi, että konsernin autoihinkin pitää vaihtaa öljyt 15.000 km:n välein. On halvempaa vaihtaa öljyt kuin korjata moottoreita. Mm. TM suosittelee niin.

        https://tekniikanmaailma.fi/miksi-vw-konsernin-tfsi-moottorit-syovat-litrakaupalla-oljya/

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/192017/puheenaihe-mika-mattaa-avasimme-yhden-audi-20-tfsi-vm-2011


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä jauhat samaa valheellista paskaa täällä.

        Volkswagen-konsernin autojen moottoririkkojen seurauksena autolehdet ovat antaneet ohjeeksi, että konsernin autoihinkin pitää vaihtaa öljyt 15.000 km:n välein. On halvempaa vaihtaa öljyt kuin korjata moottoreita. Mm. TM suosittelee niin.

        https://tekniikanmaailma.fi/miksi-vw-konsernin-tfsi-moottorit-syovat-litrakaupalla-oljya/

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/192017/puheenaihe-mika-mattaa-avasimme-yhden-audi-20-tfsi-vm-2011

        Tossa 1.8-moottorissa oli tosiaan suunnitteluvirhe. Itsellä oli Skodassa sama moottori ja pärjäsin kyllä senkin kanssa. Auto oli usein forte-käsittelyssä, ja vaihdoin öljyt 15.000 kilsan välein. Itse asiassa se oli helvetin hieno mylly ominaisuuksiltaan, vaikka saisin jonkunverran öljyä. Hyvän hinnankin sain siitä, kun vaihdoin uudempaan Skodaan.


    • Anonyymi

      Ladattavien hybridien kuningas.

      • Anonyymi

        Kunhan auto tulee Suomeen, niin on mukava lukea koko syksyn ajan Suomessakin noita koeajoja. Amerikkalainen ja muu maailman lehdistö ylistää ladattavaa RAV4 hurjana. USA:ssa myydään näköjään nimellä RAV4 Prime.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan auto tulee Suomeen, niin on mukava lukea koko syksyn ajan Suomessakin noita koeajoja. Amerikkalainen ja muu maailman lehdistö ylistää ladattavaa RAV4 hurjana. USA:ssa myydään näköjään nimellä RAV4 Prime.

        Tuskinpa vaan tulee Suomen vertailuissa pärjäämään. RAV4 tullaan testaamaan muiden farkkuja varsaan ja tärkeimpänä tulee olemaan kaarreajo.

        RAV4 on cruiseri, ei urheiluauto. ite tykkään tuosta ajatuksena mutta kaikki ei.

        Voimalinja on huippuhyvä muut asiat onkin kuten perushybridissä, eli
        - suuntavakaus on hyvä mutta ohjaus kevyenpuoleinen
        - melua liikaa vaikka plugarissa on kyllä parempi äänieristys, ainakin USAssa.
        - tuuliherkkä
        - lyhyt istuinosa
        - riittämätön ratin etäisyyssäätö. Säätyy vain kaus.
        - surkeaääninen radio
        - liian hidas takaluukku
        - huonot valot eikä matriiseja edes rahalla

        SIlti autossa ei varsinaisesti ole mitään heikkoutta. Nuo listaamani asiatkin on sellaisia jotka voisi olla paremmin mutta ne kuitenkin on TM testeissä arvosanan 8-tasolla.


    • Anonyymi

      Osa upeaa varustelua:

      Törmäysvaroitus
      Jalankulkijoiden varoitus
      Pysäköinti edessä ja takana automaattisella jarrutuksella
      Kaistavahti ja apu
      Kuolleen kulman ja ristiliikenteen hälytys
      Automaattiset kaukovalot
      Mukautuva vakionopeussäädin

      • Anonyymi

        Automaattinen jarrutus ei ole vakiona Activessa eikä myöskään kuolleen kulman varoitus risteävän liikenvaroituksesta puhumattakaan.

        Adaptiivinen cruise ja automaattiset valot (heikot) on kyllä vakiona.

        Paras voimalinja kyllä on vakiona.


    • Anonyymi

      3- vuotta vanhaa hypridiä ei huoli enään kukaan. Akkujen kapasiteetti on jo heikentynyt joten jälleenmyynti arvo on kyseenalainen toimintasäteen myötä.

      • Anonyymi

        Oliko esittää tilastoanalyysiä ?


    • Anonyymi

      Upea auto. Vahinko että kaikilla ei riitä nappulat upeaan Itselataavaan Hypridiin.

    • Anonyymi

      RAV4 Plug-in Hybridillä ei tarvitse ajaa kovaa.

      • Anonyymi

        Porschella on nyt ajettava kovaa.


    • Anonyymi

      Tämä luokkansa voittamaton auto on Toyotan autonäyttelyissä esillä parin viikon päästä.

    • Anonyymi

      Kaikilla osa-alueilla luokkansa paras.

    • Anonyymi

      Mahtava laite. Kaikki maanantaiaamuna koeajolle.

    • Anonyymi

      Tuhnu, kankea ja kaatuileva ravistaja.

      • Anonyymi

        No heivaa pois se ogtaavia, kaatuja moosetestissä.
        Meneekö pää sekaisim?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No heivaa pois se ogtaavia, kaatuja moosetestissä.
        Meneekö pää sekaisim?

        Väärin veikattu, teropieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin veikattu, teropieni.

        Joko Skodalla on neliveto plugari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko Skodalla on neliveto plugari?

        ei sillä ole. Jotain kevhythybridejä vain on. Ei Toyotan kaltaisia täyshybridejä.


    • Anonyymi

      Kovasti olette peloissanne, kun kokoajan pitää noin vakuutella Toyotan hyvyyttä. Onko jotain syytä, tai aihetta pelkoon?
      Vai onko syynä vain huono itsetunto.

      • Anonyymi

        Ihmisille on kerrottava totuus. Volkswagen-konserni jo aivan tarpeeksi pettänyt ja huijannut ihmisiä. Jonkun on pidettävä heistä huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisille on kerrottava totuus. Volkswagen-konserni jo aivan tarpeeksi pettänyt ja huijannut ihmisiä. Jonkun on pidettävä heistä huolta.

        Uskomaronta tuo Volkswagenin ja heidän jällleen myyjiensä touhu.


    • Anonyymi

      Ettäkö missä etevämpi. Lue aloitus.

    • Anonyymi

      RAV4 oli elokuussa kolmanneksi rekisteröidyin automalli. Se on kova saavutus. Toyotan kolme mallia olivat listan kärjessä ensimmäisinä.

    • Anonyymi

      Mukava käväistä kahvipaketti ja kermapurkki lähimarketista kun auto liikkuu.

    • Anonyymi

      Mitenkäs terot kun kokoajan olette julistaneet toyon ainoaa oikeaa hybridiä, bensalla lataavaa ja nyt vannotaankin ravin ladattavan nimiin. Koettakaa nyt päättää.

      • Anonyymi

        RAV4 plugari on myös itselataava ja kuluttaa erittäin vähän bensalla ajettaessa.
        Ei asiassa ole mitään ihmeellistä. Toyotan hybriditekniikka nyt vaan on kova tasoista olis siinä sitten lataus tai ei.

        Milläs autolla itse ajat? Minulla on RAV4 phev.


      • Anonyymi

        Aivan, kuten edellä kirjoitettiin se on plugari, mutta se on samalla myös itselataava hybridi. Ei pistokkeesta latausmahdollisuus sitä huononna. Se on täyshybridi ja siinä on suuri ero typeriin ladattaviin kevythybrideihin. Kulutus on pieni jos sähkö loppuu, mutta sähköllä ajomatka on pitkä ja riittää erittäin hyvin päivittäisiin ajoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 plugari on myös itselataava ja kuluttaa erittäin vähän bensalla ajettaessa.
        Ei asiassa ole mitään ihmeellistä. Toyotan hybriditekniikka nyt vaan on kova tasoista olis siinä sitten lataus tai ei.

        Milläs autolla itse ajat? Minulla on RAV4 phev.

        Mersulla ajan. Nyt 39.000 mittarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, kuten edellä kirjoitettiin se on plugari, mutta se on samalla myös itselataava hybridi. Ei pistokkeesta latausmahdollisuus sitä huononna. Se on täyshybridi ja siinä on suuri ero typeriin ladattaviin kevythybrideihin. Kulutus on pieni jos sähkö loppuu, mutta sähköllä ajomatka on pitkä ja riittää erittäin hyvin päivittäisiin ajoihin.

        Voisitko mainita yhdenkin ladattavan kevythybridin. Minä en tiedä ainuttakaan. Kaikki tuntemani ladattavat hybridit kulkevat ladatulla sähköllä, ja akun tyhjennyttyä toimivat itselataavina hybrideinä.


    • Anonyymi

      10000 euron lisähintaa eivät markettimatkaajat tienaa takaisin ikinä.

    • Anonyymi

      Kauanko Rav4 plugarin lataaminen kestää 16 A pistorasiasta?

      • Anonyymi

        Minun Plug in hybridini lataus, jossa on 8,8 kWh:n akku kestää 4 tuntia ja latausteho on 3,7 kWh. Tällöin ladattavan RAV4 puolta suuremman akun lataus kestää vastaavasti 4 tuntia.


    • Anonyymi

      Uusi ladattava RAV4 Plug-in Hybrid on Toyotan 22 vuoden hybridiosaamisen
      tulos. Se on upea täyshybridi.

      Toyotan insinöörit nauravat Skodan Volkswagenin kevythybrideille.

    • Anonyymi

      Siinä ne ovat oloituksessa lueteltu. Voittamattomat faktat.

      • Anonyymi

        Kun hybridejä 23 vuotta valmistanut Toytota tekee ladattavan täyshybridin pitkän kokomuksensa turvin niin on selvää, että se on ylivoimainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hybridejä 23 vuotta valmistanut Toytota tekee ladattavan täyshybridin pitkän kokomuksensa turvin niin on selvää, että se on ylivoimainen.

        Mitä ylivoimaista on lataushybridissä mikä ei kulje sähköllä talvipakkasilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ylivoimaista on lataushybridissä mikä ei kulje sähköllä talvipakkasilla?

        Muut eivät kulje sähköllä yli kymmenen asteen pakkasessa, mutta ladattava RAV4 kulkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut eivät kulje sähköllä yli kymmenen asteen pakkasessa, mutta ladattava RAV4 kulkee.

        Ei kulje. RAV4 käynnistää noilla pakkasilla aina polttomoottorin lämmittämään kabiinia.
        Polttis ei tietysti käy jatkuvasti pidemmällä matkalla mutta muutaman minuutin välein se pörisee aikansa jottei kuskin tule vilu.

        Muilla on sähkövastukset tai webasto tekemäss lämpöä. Muiden range siis tippu pakkasilla ja vastuksilla varustettujen roimastikin. RAVin range kuitenkin romahtaa nollaan koska ilman polttista ei voi ajaa vähän kipakammilla pakkasilla. ollenkaan.

        Onko tämä sitä huippuosaamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kulje. RAV4 käynnistää noilla pakkasilla aina polttomoottorin lämmittämään kabiinia.
        Polttis ei tietysti käy jatkuvasti pidemmällä matkalla mutta muutaman minuutin välein se pörisee aikansa jottei kuskin tule vilu.

        Muilla on sähkövastukset tai webasto tekemäss lämpöä. Muiden range siis tippu pakkasilla ja vastuksilla varustettujen roimastikin. RAVin range kuitenkin romahtaa nollaan koska ilman polttista ei voi ajaa vähän kipakammilla pakkasilla. ollenkaan.

        Onko tämä sitä huippuosaamista?

        Miksi valehtelet??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet??

        Kysyppä Toyota inffosta jos et usko tai lue vaikka jotain registeröitymistä vaativaa foorumia.


    • Anonyymi

      Jännä juttu kun noin pitkä kokemus ja "osaaminen" ei tuota yhtään parempaa lopputulosta?
      Muut merkit tekivät parempia muutaman vuoden kehitystyön jälkeen.
      Taitaa Toyotan suurin motiivi olla edelleen se mitä historiassaan on aina tehnyt, eli mahdollisimman halvalla tehty tuote?

      • Anonyymi

        On sulla jutut. Luuletko että joku uskoo tuollaisia valheita?


      • Anonyymi

        Kaikki lehdet ylistävät ladattavaa RAV4:sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki lehdet ylistävät ladattavaa RAV4:sta.

        Ensi vuonna puolet myydyistä autoista on ladattavia hybridejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi vuonna puolet myydyistä autoista on ladattavia hybridejä.

        Aika oikeaan olet osunut.Toyotan ladattavien myynti vain aika surkeaa.


    • Anonyymi

      Volvoilla ei ole sanan sijaa,

      • Anonyymi

        Ainakin Volvo lämpiää pakkasilla ja vielä etukäteen TOIMIVALLA kännykkä apilla.
        Toyota ei lämpiä etukäteen ja kännykkä appi toimii vain joskus eikä ei ainakaan tänä Jouluna.


    • Anonyymi

      Kuten aloituksesta ilmenee, Toyotalla ei tarvitse ajaa kovaa.

    • Anonyymi

      Millään kilpailijalla ei ole tarjolla saman lajin yhtä upeaa ladattavaa hybridiä.

      • Anonyymi

        Audilla, Keskellä, Fordilla, Skodalla, VW:llä jne.... löytyy monia ja lisää tulee kokoajan.


    • Anonyymi

      Mahtava maasturi.

    • Anonyymi

      Uusimpia kokemuksia rav4? Entäs bmw, mersu tai audin plugarit. Rav4 täytys olla ehottomasti premium varusteltu mutta hinta kallis ku samalla rahalla saisi paremmin varusteltuja.

      • Anonyymi

        Ravi ei päässyt Briteissä kympin sakkiin kun suveja arvioitiin.


    • Anonyymi

      Tein loma reissun uudella plugarilla, rav4...huippuvehjes. Kyllä kiihtyy rekoista ohi parissa sekunnissa ja vie vaan 4 litraa sataselle ilman lataamista. hiljainen ja huippu ajaa!

      • Anonyymi

        Hutera ajaa ja lähtee helposti lapsesta ja tekee nopeamman väistön tai muun vastaavan liikkeen. Maantiellä jos ohittelee, niin kulutus nousee minimissään 6,5 litraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hutera ajaa ja lähtee helposti lapsesta ja tekee nopeamman väistön tai muun vastaavan liikkeen. Maantiellä jos ohittelee, niin kulutus nousee minimissään 6,5 litraan

        Täyttä valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hutera ajaa ja lähtee helposti lapsesta ja tekee nopeamman väistön tai muun vastaavan liikkeen. Maantiellä jos ohittelee, niin kulutus nousee minimissään 6,5 litraan

        Tm oli eri mieltä. Auto sai talvitestissä loistavan maantieajoarvosanan. Eli oli yhdessä Octaavin kansa testin parhaat maantiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tm oli eri mieltä. Auto sai talvitestissä loistavan maantieajoarvosanan. Eli oli yhdessä Octaavin kansa testin parhaat maantiellä.

        Niin ja ESP on jo päivitetty


    • Anonyymi

      Onhan se vaan upea auto. Siinä sitä on Mersulla voitettavaa

    • Anonyymi

      Siitä aloituksesta sitä huonoutta voi ihailla.

    • Anonyymi

      Toyotalla onkin aivan omat luokkansa, jottei niitä verrattaisi muihin. Silloin tulee yleensä pataan ja alkaa mussutus väärin vertailusta.

      • Anonyymi

        Maailma ei vertaile väärin. Se on ostanut maailman suurimman autonvalmistajan, Toyotan autoja jo tänä vuonna 1,4 miljoonaa enemmän kuin kakkosen.


      • Anonyymi

        Toyota ei tee autoja vertailutestejä vaan todellista elämää varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei tee autoja vertailutestejä vaan todellista elämää varten.

        Hyvin sanottu.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4326
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2479
    3. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      25
      1230
    5. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1187
    6. Toivoisin etten jännittäisi

      niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    7. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      107
      892
    9. Junan kylkeen autolla

      Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      885
    10. Oletko päättänyt

      Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      820
    Aihe