Mustasukkaisuus näkyy ja kuuluu

Anonyymi

Avopuolisoni on ollut aina mustasukkainen mutta se tulee esiin ikävästi kun ei kaivattais. Mulla on yksi hyvä naispuolinen ystävä joka on vähän eri sorttia kuin muut naispuoliset kaverini. Nainen on sosiaalinen ja helposti lähestyttävä. Kun viimeksi näimme taas tauon jälkeen kävimme kahvilla juttelemassa, sitä edellinen kerta kerrytti mulle harmaita hiuksia. Nähtiin kadulla ja nainen halasi mua kevyesti ja antoi pienen pusun poskelle ja iloisena kysyi, hei mitä sulle kuuluu. Harmiksi avopuolisoni oli mukana ja näin miten alkoi naisen posket punottaa. Kun jäimme kahdestaan alkoi avopuolison valitus, pussailetteko te usein kun mä en näe,. ois syytä muistaa että sä oot mun mies.
Ensiksi sanoin hyvän ystävän poski pusu eikä ole mistään muusta kyse. Ompa mennyt nahinaksikin kun muija epäili että olis muutakin kuin yhtävyyttä. En tiedä mistä ton kaltainen kumpuaa, onhan muijakin moikkailut entisille seurustekumppaneille ja jutellut enkä minä siitä pahaa tykkää, tuntuu vain että nainen ei tajua että mullakin voi olla hyvä naispuolinen ystävä jolla oma tyyli osoittaa se. Kun ottaa vielä huomioon että olen tuntenut naisen noin 30 vuotta ja nainenkin on naimisissa ollut pitkään, ymmärtäisin jos olis joskus muhinoitu niin vois epäillä jotain. On ollut pahempaakin kun avopuoliso oli nuori, silloin otti todella kovin pulttia kun näki mut ravintolassa juttelevan toisen naisen kanssa, hillitsi itsensä naisen olessa läsnä mutta kun poistuimme alkoi riita. Oisko vaan kyse naisen kohdalla heikosta itsetunnosta, ihan kun pelkäis että petän.

39

1734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten kun mustasukkaisuus loppuu, on syytä olla huolissaan.

      Itselläni on mustasukkainen rakas. Me emme asiasta koskaan riitele, vaan nauramme sille yhdessä.

      Eikä mielestäni ole ollenkaan huono asia että, rakkaani osaltaan hoitaa sen ettei, aihetta tai tarvetta mustasukkaisuudelle ole. Eli ettei kenelläkään naisella voi olla mitään enempää tarjottavaa.

      Itse taas en tekisi mitään mikä saisi rakkaani kärsisimään mustasukkaisuudestaan.
      Päinvastoin teen paljonkin, ettei pienintäkään epäilystä ole.

      Mun naispuoliset tuttavani tietävät asiasta.

      Meillä mustasukkaisuus kuuluu pakettiin, mut olemme sen kääntäneet vahvuudeksi.

      • Anonyymi

        Ei toiselle ole tarvis ruveta osoittamaan mitään, normaali mustasukkaisuus on ehkä hyvästäkin, osoittaa välittämistä, kun ruvetaan ottamaan pulttia tai menee kyttäämiseksi tai jopa haukkumseksi, epäillään uskottomuudesta on syytä hankkia apua. Suurin syy on ihmisten heikossa itsetunossa, epäilee omaa riittämättömyyttä kumppanille ja sit kuvitellaan jo olemattomiakin asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toiselle ole tarvis ruveta osoittamaan mitään, normaali mustasukkaisuus on ehkä hyvästäkin, osoittaa välittämistä, kun ruvetaan ottamaan pulttia tai menee kyttäämiseksi tai jopa haukkumseksi, epäillään uskottomuudesta on syytä hankkia apua. Suurin syy on ihmisten heikossa itsetunossa, epäilee omaa riittämättömyyttä kumppanille ja sit kuvitellaan jo olemattomiakin asioita.

        Jos on mustasukkainen niin käytä tilaisuus hyväksi ja mene jonkun vieraan komistuksen kanssa sänkyyn ja kato mitä ukkos sanoo. Jos rakastaa sua, niin ei välitä syrjähypystä.

        Jos kiinnostuit niin kato huvikseen tarjonta yhdeltä hyvält treffisivustolta: http://www.panemua.net


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toiselle ole tarvis ruveta osoittamaan mitään, normaali mustasukkaisuus on ehkä hyvästäkin, osoittaa välittämistä, kun ruvetaan ottamaan pulttia tai menee kyttäämiseksi tai jopa haukkumseksi, epäillään uskottomuudesta on syytä hankkia apua. Suurin syy on ihmisten heikossa itsetunossa, epäilee omaa riittämättömyyttä kumppanille ja sit kuvitellaan jo olemattomiakin asioita.

        Ei hemmetti! 😤

        Miesten ei kuulu missään nimessä
        pilkata, moittia, ahdistella, raiskata
        eikä pahoinpidellä naisia!

        Miehille neuvo:
        Antakaa naisten elää rauhassa.


    • Mustasukkaisuus on evoluution mukana kehittyneitä ominaisuuksia, joilla on tosin funktio, mutta sekä mustasukkaiselle itselleen että puolisolle se on erittäin inhottava rääkki.

      Tilaan ei auta lääkitys, ei humpuukiterapia, ei loitsu eikä rukous.

      • Anonyymi

        Niiih, ja järkeä on suotu valitettavan vähän noin yleissesti ajatellen. - Nm. Järjen hiven


      • Anonyymi

        Ei ole mitään evoluutiota. Ihminen ei vain ole luotu sellaiseksi, että olisi valmis jakamaan aviopuolisonsa toisen kanssa. Parempi, että perhe säilyy kasassa ja lapset saavat kasvaa harmoonisessa perheessä.


    • Anonyymi

      Mulla oli tosi mustasukkainen seurustelu kumppani ja kun huiopmasin sen useamman kerran jätin naisen ja löysin paremman.

      • Anonyymi

        Hyvä että jätit, jos jälkeenpäin tunsit
        olosi helpottuneen. 😊👍


    • Niin jouduin minäkin jättämään ylimustasukkaisen tytön, vaikka rakkauteni häntä kohtaan kesti vuosikymmeniä senkin jälkeen.

      • Olin mustasukkainen vaimostani kunnes opin luottamaan ja kunniottamaan häntä olin rakastanut häntä koko ajan.
        Kun opin luottamaan ja kunnioittamaan rakastamaani vaimoani aloin haluta vaimoani kimpassa muiden miesten kanssa.
        Nyt vaimolla on kaksi vakituista miestä ollut 6 vuotta.
        Panemme kimpassa vaimoani melkein joka viikko.
        Nyt noin 1.5 vuotta sitten ollaan sovittu rakastelun tapahtuvan kaksin vaimoni kanssa miehet vuorotellen ja panot kimpassa.
        Nykyään ei olla yhtään nustankipeitä vainka vaimoa rakastellaan ja pannaan välillä jopa päivittäin ja useastikin.


      • Mies31 kirjoitti:

        Olin mustasukkainen vaimostani kunnes opin luottamaan ja kunniottamaan häntä olin rakastanut häntä koko ajan.
        Kun opin luottamaan ja kunnioittamaan rakastamaani vaimoani aloin haluta vaimoani kimpassa muiden miesten kanssa.
        Nyt vaimolla on kaksi vakituista miestä ollut 6 vuotta.
        Panemme kimpassa vaimoani melkein joka viikko.
        Nyt noin 1.5 vuotta sitten ollaan sovittu rakastelun tapahtuvan kaksin vaimoni kanssa miehet vuorotellen ja panot kimpassa.
        Nykyään ei olla yhtään nustankipeitä vainka vaimoa rakastellaan ja pannaan välillä jopa päivittäin ja useastikin.

        Erittäin mieluista kuulla, ett olet päässyt eroon kalvavasta mustasukkaisuuden tunteesta, ja olette päässeet tasapainoon. Mustasukkaisuus onkin tunne, joka tekee sekä oman että toisen elämän vaikeaksi.

        Ja on ilo kuulla, että olet päässyt nauttimaan, kun tedät, miten mieluisasti toiset miehet yhtyvät suloiseen vaimoosi, ja miten vaimosi nauttii, kun antaa heille vittunsa. Sallit hänelle ja itsellesi suurta nautintoa. Jatkoa teille kaikille!


    • Anonyymi

      Ikävää ettei ihmiset näe vaivaa, parisuhteisiinsa.
      välinpitämättömyys on raastavampaa kuin mustasukkaisuus.

      • Saataa olla, että olet saanut kokea välinpitämättömyyttä, mutta et helvetillistä mustasukkaisutta.


      • Anonyymi

        Ihmisiltä on kadonnut moraalinen ryhti.

        Tehdään mitä mieleen juolahtaa, eikä
        kanneta vastuuta teoista jälkeenpäin.

        Näin se vaan on.


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä, asia on niin että mustasukkaisuus on pahempi sairaus kun syöpä. Syövästä voi parantua.

      • Anonyymi

        Mustasukkaisuus on ihan jees. Varsinkin jos ne on stay upit.
        Ei vaan, todella mustasukkaisuus ei ole hyväksi, eikä kannata.
        Tyhmää yrittää kahlita toista, jos pettää niin sitten pettää. Parempi pistää heti peli poikki koska pettäjä tekee sen uudelleen ja uudelleen. Eri asia jos on sovittu että molemmat on vapaita pikku seikkailuihin silloin tällöin.
        Mustasukkaisuus myrkyttää mielen, maailmasta ei ihmiset lopu eikä siihen yhteen ainakaan.
        Aina löytyy parempi suhde, itse asiassa jokainen on parempi koska erilainen suhde on aina uusi ja tervetullut, oli se sitten 10 minuuttia tai vuoden juttu. Epäonnisimmat vakiintuu.


      • Aivan niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustasukkaisuus on ihan jees. Varsinkin jos ne on stay upit.
        Ei vaan, todella mustasukkaisuus ei ole hyväksi, eikä kannata.
        Tyhmää yrittää kahlita toista, jos pettää niin sitten pettää. Parempi pistää heti peli poikki koska pettäjä tekee sen uudelleen ja uudelleen. Eri asia jos on sovittu että molemmat on vapaita pikku seikkailuihin silloin tällöin.
        Mustasukkaisuus myrkyttää mielen, maailmasta ei ihmiset lopu eikä siihen yhteen ainakaan.
        Aina löytyy parempi suhde, itse asiassa jokainen on parempi koska erilainen suhde on aina uusi ja tervetullut, oli se sitten 10 minuuttia tai vuoden juttu. Epäonnisimmat vakiintuu.

        Entäs sukkanauhat. Toimii hyvin
        hoikilla naisilla näyttävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustasukkaisuus on ihan jees. Varsinkin jos ne on stay upit.
        Ei vaan, todella mustasukkaisuus ei ole hyväksi, eikä kannata.
        Tyhmää yrittää kahlita toista, jos pettää niin sitten pettää. Parempi pistää heti peli poikki koska pettäjä tekee sen uudelleen ja uudelleen. Eri asia jos on sovittu että molemmat on vapaita pikku seikkailuihin silloin tällöin.
        Mustasukkaisuus myrkyttää mielen, maailmasta ei ihmiset lopu eikä siihen yhteen ainakaan.
        Aina löytyy parempi suhde, itse asiassa jokainen on parempi koska erilainen suhde on aina uusi ja tervetullut, oli se sitten 10 minuuttia tai vuoden juttu. Epäonnisimmat vakiintuu.

        Mustat stay upit aiheutaa hyvinkin mustasukkaisuutta varsinkin jos nainen haluaa niitä näytellä vieraillekin miehille.


    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus on ongelma niille joilla on salattavaa.
      Itselläni ei ole. Rakkaani mm. toivoo että, ilmoitan kun pääsen yöllä töistä, jotta näkee että *pääsen turvallisesti kotiin*. No kivahan se on jutella kotimatkalla.

      Jos menen kaverien luokse pistän vähintäänkin kuvan, keiden kanssa olen.

      Ei se rajoita mitenkään tekemisiäni. Haluaa vaan tietää, missä olen, keiden kanssa.

      Minä ymmärrän hänen ajatuksenjuoksunsa. Eikä mulla ole salattavaa.

      Eikä munkaan tarvitse ihmetellä missä hän puolestaan on? Tiedän aina.
      Hän tietää myös miten puhelimeni aukeaa. voi ihan tutkia jos vaan haluaa.

      Meillä mustasukkaisuus kuuluu pakettiin. Ymmärrän sen. Ei ole mulle ongelma. Joku muu pitäisi tätä ahdistavana. Me nauramme sille.

      Enkä mä tunne olevani huonossa asemassa kun, naiseni tekee kaikkensa, etten voi tuntea houkutuksia muihin naisiin.
      Ainoa asia mitä en voi tehdä, on vonkaaminen. En ehdi.

      • Anonyymi

        Fiksu varattu nainen sanoo miesten
        lirkutteluille ''ei kiitos'' ja ilmoittaa
        olevansa varattu nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu varattu nainen sanoo miesten
        lirkutteluille ''ei kiitos'' ja ilmoittaa
        olevansa varattu nainen.

        Kysyin naiseltani aikanaan. Miksei sen oven takana ole kilometrin jono miehiä?

        Hän on varakas, korkeassa asemassa, älykäs, empaattinen, kaunis koti, erittäin kaunis, kiltti, hyvä sydäminen, korkeasti koulutettu, Naisellinen, pukeutuu kauniisti, hulvattoman hauska...

        Hän kertoi miesten pelkäävän häntä.

        Meillä oli hyvin nopeasti sormukset sormessa, ei tartte selitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu varattu nainen sanoo miesten
        lirkutteluille ''ei kiitos'' ja ilmoittaa
        olevansa varattu nainen.

        Mistä kumpuaa toi "varattu" ei kukaan ole varasttu mutta parisuhde on eri juttu. Yleinen veski on varattu kin joku kusella tai toimishuone varattu lun palaveerataan, ihmiseen ei voi tuota sanaa kohdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu varattu nainen sanoo miesten
        lirkutteluille ''ei kiitos'' ja ilmoittaa
        olevansa varattu nainen.

        Tai lesbo 🙊😂


    • Anonyymi

      Sun naispuolinen ystävä voisi käyttäytyä kuin ystävä ja jättää suukot antamatta. Tuskin liikaa pyydetty jos vaimosi rauhoittuu siitä.

      • Anonyymi

        Heh heh...

        kuules, Välimeren maissa poskisuudelmat
        ovat kunnioituksen/ystävällisyyden ele,
        meillä Suomessa poskisuudelmia pidetään
        ei-toivottuina eleinä.


      • Anonyymi

        Poskipusu ei ole suudelma, eri jos moiskautetaan suulle ja monet sitä tekee kun ollaan hyviä ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh...

        kuules, Välimeren maissa poskisuudelmat
        ovat kunnioituksen/ystävällisyyden ele,
        meillä Suomessa poskisuudelmia pidetään
        ei-toivottuina eleinä.

        Juu mutta nyt ollaan jäärien Suomessa. Ei täällä ole tapana antaa poskisuudelmia vastakkaista sukupuolta oleville, tai jos onkin niin yleensä se on mies, joka pussaa poskelle, ei nainen... Silloin nainen on jo kiinnostunut muussakin mielessä, jos hän sen tekee, joten muistapa tämä ensi kerralla. Ja miksi sitä puolisoa pitää kiusata, jos sen piskipusun voi jättää poiskin?


    • Anonyymi

      Harkitse tarkkaan haluatko oikeasti elää tuollaisen
      mulkeron kanssa saman katon alla. Jos
      hän parantaa tapansa, niin tilanne paranee
      huomattavasti tällöin.

    • Anonyymi

      Ompa??
      Olisiko kuitenkin onpa....

      • Anonyymi

        On se, jos olet vaan kirjoitusvirheitä kartoittamassa ja tekstin sisältö ei sinänsä kiinnosta.


    • Anonyymi

      Asenteesta se on kiinni mustasukkaisuus!Kaikki ei osaa järjellä ajatella asioita.Mutta kun sitä mustasukkaisuutta on parisuhteissa on yksi neuvo olemassa.

      Sirpa Selänne sanoi kauniisti asian ,Teemulla ei ole naisystäviä ja hänelläSirpalla ei
      miesystäviä! Hyvä neuvo!

    • Huonosta itsetunnosta.

    • Anonyymi

      Oletteko harkinneet avosuhdetta? Siinä ei paljon mustasukkaisuutta tarvitse jonkin ajan totuttelun jälkeen katsella kun molemmat saavat viilettää vapaana siten kuin parhaaksi näkevät. Olemme puolisoni kanssa olleet avosuhteessa jo noin muutaman kuukauden ajan, ja voin sanoa, että on ollut aika juhlaa. Minähän en niinkään ole seksin ääreen päässyt, mutta parempi puoliskoni on ollut hyvinkin aktiivinen miesten (ja myös naisten) kanssa. Tartuntapinnan määrän ollessa suhteellisen suuri, on muutama seksitautikin päässyt tulemaan meidän perheeseen, mutta yhdessä olemme näitäkin hoitaneet. Pidimme toisiamme käsistä kun laserilla ja jäädytyksellä näitä kukkakaalin näköisiä rykelmiä sitten deletoitiin. Ei muuten ole jokainen pariskunta näin yhdistäviä asioita päässyt käymään läpi. Ajattelinkin oikeastaan kosia tässä lähipäivinä ja katsoa millaisia tuulia avoin avioliitto tuo tullessaan. Ah, elämä on ihanaa!

    • Anonyymi

      Oletteko puhuneet asiasta rauhassa ja toisianne ymmärtäen? Voisitte yhdessä selvitellä, voisiko naisesi käytöksen taustalla olla jotakin syytä esimerkiksi menneisyydestä. Mustasukkainen ihminen tarvitsee ymmärrystä ja turvaa, kokemuksen siitä, että hänen tunteensa huomioidaan.

      En kuitenkaan osaa sanoa, voiko siitä täysin "parantua". Ihmisiä vain taitaa olla erilaisia tämänkin asian suhten, toiset haluavat elää vapaammin, toiset haluavat omistaa tietyt asiat vain kumppanilleen. Mustasukkaiselle naiselle sopisi varmaankin parhaiten mustasukkainen mies - molemmat ainakin ymmärtäisivät toisiaan.

      • Anonyymi

        Kyllähän asia on niin että todella tahallisen huoramainen temppu tältä ns ystävättäreltä tulla pussaamaan teitä kun hän näki että olette vaimonne seurassa. Hän varmasti tahallaan halusi ärsyttää vaimoane. Jos suhteessa ollaan niin ei siihen kuulu kauniit vastakkaista sukupuolta olevat "ystävät". Hankkikaa ystäviä omasta sukupuolestanne. Kyllä vaimollanne on täysi oikeus vaatia selvitystä sikamaisesta toiminnastanne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän asia on niin että todella tahallisen huoramainen temppu tältä ns ystävättäreltä tulla pussaamaan teitä kun hän näki että olette vaimonne seurassa. Hän varmasti tahallaan halusi ärsyttää vaimoane. Jos suhteessa ollaan niin ei siihen kuulu kauniit vastakkaista sukupuolta olevat "ystävät". Hankkikaa ystäviä omasta sukupuolestanne. Kyllä vaimollanne on täysi oikeus vaatia selvitystä sikamaisesta toiminnastanne!

        Suomalaisia kovasti ahdistaa noi poskipusut, etelä euroopan maissa se on luonollinen tervehtimis tapa, olisko aika avartaa näkökulmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisia kovasti ahdistaa noi poskipusut, etelä euroopan maissa se on luonollinen tervehtimis tapa, olisko aika avartaa näkökulmaa.

        Nyt emme ole missään Etelä-Euroopassa saati Afrikassa. Täällä eletään suomalaisten tapojen ja normien mukaan. Ei niitä ole mitään tarvetta mennä avartamaan saati muuttamaan. Kyllähän se tämän ystislutkan tiedossa varmasti on ollut että hänen käytöksensä ei ollut asiallista, vaan iholle käyvää ja tungettelevaa. Ei kuulu meidän kulttuuriin ja tuosta saa loukkaantua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1426
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1052
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe