Autoliikkeen pomo ei pysähtynyt suojatien eteen – ajoi Mersulla koulupojan päälle ja sai kymppitonnin sakot
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006316347.html
Onnettomuus sattui tiellä, jossa on kaksi kaistaa. Todistajien mukaan muut autot olivat pysähtyneet suojatien eteen antaakseen tietä pyöräilijälle.
Ei pysähtynyt suojatien eteen, sai kymppitonnin sakot
48
74
Vastaukset
- Anonyymi
Sankarilla oli niin kiva kiire ajaa lapsen päälle, että lähti ohittamaan muita autoja kaistan ulkopuolista tilaa käyttäen. No, hyvin ehti. Eikä näe tehneensä mitään väärää.
- Anonyymi
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis (ja usein myös kukkaro).
- Anonyymi
Pöyristyttävää. Miten voi tuolla tavalla käyttäytyä ?
Ja tästä asiasta on jankattu joka foorumilla, joten tuollainen käytös on vaan sitä totuttua liikenne kulttuuria, jossa ei tarvitse noudattaa säntillisesti liikenne sääntöjä eikä muitakaan neuvoja, eikä ohjeita.
Paljon tehokkaampi tuomio olisi ollut, kun auto olisi tuomittu valtiolle menetetyksi. Se jos mikä olisi opettanut liikenne käyttäytymistä. Mutta ei tuollaisetkaan kymppitonnin sakot hetkauta isokenkäisiä.Viisaat autoilijat eivät sorru tuollaisiin pöljyyksiin. Viisaat autoilijat pysähtyvät takuu varmasti antamaan suojatiellä menijöille vapaan kulun ja pysähtyvät totta mooses myös aina, kun muita autoja on jo pysähtyneenä suojatien eteen. Tämä on niin kumma asia, jota täysipäinen ei voi käsittää, että miten sitä nuin pöljästi voi niin kutsuttu sivistynyt autoliikkeen pomo menetellä.- Anonyymi
Tyyppi on seurantani mukaan palstan mode, joka kirjoittelee mielellään onnettomuuksista kuvitteellisiakin asioita ja poistelee innokkaasti korjausviestejä.
Hyvin suurella todennäköisyydellä jalankulkija.
Vain jalankulkija pystyy esittämään auton menetystä valtiolle, koska ei pysty näkemään kokonaisuutta ja esim. auton omistussuhteita. - Anonyymi
Ymmärrän mitä ajat takaa, eli ajatus on sinänsä hyvä mutta auton voi esim. omistaa joku muu.
Miten voi pyrkiä vaikuttamaan siihen, ettei tällainen asennevammainen henkilö enää pysty ajamaan moottoriajoneuvoilla (ei pitkään aikaan tai vaihtoehtoisesti ei enää laisinkaan), mikäli tarpeeksi isosti mokaa liikenteessä?
Monelta tuolla liikenteessä pitäisi ihan aikuisten oikeast jotenkin poistaa ajo-oikeus lopullisesti. Sen verran vaarallista toimintaa harrastavat. - Anonyymi
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, eikö niin. Eikö se olekin niin, että kun ei ole autoa, niin ei voi aiheuttaa välinpitämättömyydellä onnettomuuksia. Miksi niin raivoisasti puolustat suojatiellä päälle ajavia pitäen niitä vain sulina sattuman kauppoina. Ennakointi on aina ajamisen perusasia - olipa kurja keli tai sää, auringonpaiste, ruuhka, hiljainen liikenne tai kuinka lyhyt rutiinimatka tahansa. Äkillistä riskin kasvua on muuten vaikea torjua tai vähentää. Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä. Hän tunnustelee tulevia enne tilanteita kaikkien näkyvissä, pääteltävissä, ajateltavissa ja jopa arvattavissa olevien seikkojen perusteella. Liikenne silmän ydintä on sen eron havaitseminen, mitä muut tienkäyttäjät näyttävät tekevän ja mitä he silti ehkä tekevät. Vaikka joku näyttäisi vilkkua oikealle, hän silti saattaa kääntyä vasemmalle tai ajaa suoraan risteyksen yli. Kuljettaja tarvitsee hyvin harvoin ohjata nopeasti ja jyrkästi. Erityisesti liukkaalla ajettaessa on koko ajan suunniteltava, miten selviää mahdollisimman pienillä ja rauhallisilla ohjausliikkeillä. Monissa paikoin tie kaartuu niin, ettei ennakoivan kuljettajan tarvitse aina ohituksessa kääntää rattia. Niin, mites on herra moderaattori, joksi sinua arvellaan, että sopiiko alkaa viisaiden autoilijoiden sijaan käyttämään termiä ennakoivat autoilijat, jos se ei satuttaisi niin pahasti sinua hermoon
- Anonyymi
Mielestäsi polkupyöräilijän ei siis tarvitse noudattaa liikennesääntöjä, vaan saavat väistämisvelvollisinakin ajaa eteen mistä vaan ja autoilija on aina syyllinen?
On sinulla melko erikoinen asenne.
Viisaat autoiljat eivät koskaan anna väistämisevelvolliselle pyöräilijälle etuajo-oikeutta, koska liikenne ei toimi kuin yksillä säännöillä ja ne säännöt on määrätty tieliikennelaissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäsi polkupyöräilijän ei siis tarvitse noudattaa liikennesääntöjä, vaan saavat väistämisvelvollisinakin ajaa eteen mistä vaan ja autoilija on aina syyllinen?
On sinulla melko erikoinen asenne.
Viisaat autoiljat eivät koskaan anna väistämisevelvolliselle pyöräilijälle etuajo-oikeutta, koska liikenne ei toimi kuin yksillä säännöillä ja ne säännöt on määrätty tieliikennelaissa.Puhekielessä käytetään viisas-sanan vastakohtana usein sanaa tyhmä.
On myös toinen sana tuolle vastakohdalle, nimittäin hul*u, joka tässä tapauksessa lienee sopivampi.
Tieliikennelaissa on myös pykälä, joka sanoo näin:
30 §
Varovaisuusvelvollisuus kevyttä liikennettä kohtaan
...
Kuljettajan on erityisesti varottava lähestyessään pysäytettyä koululaiskuljetusautoa, linja-autoa tai raitiovaunua sekä lapsia, vanhuksia, vammaisia tai muita, joilla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä.
Tyhmäkin tuon ymmärtää, mutta hu**u ei välttämättä noudata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhekielessä käytetään viisas-sanan vastakohtana usein sanaa tyhmä.
On myös toinen sana tuolle vastakohdalle, nimittäin hul*u, joka tässä tapauksessa lienee sopivampi.
Tieliikennelaissa on myös pykälä, joka sanoo näin:
30 §
Varovaisuusvelvollisuus kevyttä liikennettä kohtaan
...
Kuljettajan on erityisesti varottava lähestyessään pysäytettyä koululaiskuljetusautoa, linja-autoa tai raitiovaunua sekä lapsia, vanhuksia, vammaisia tai muita, joilla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä.
Tyhmäkin tuon ymmärtää, mutta hu**u ei välttämättä noudata.En löytänyt pyöräilijä -sanaa tuosta. Selvitätkö tarkemmin mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, eikö niin. Eikö se olekin niin, että kun ei ole autoa, niin ei voi aiheuttaa välinpitämättömyydellä onnettomuuksia. Miksi niin raivoisasti puolustat suojatiellä päälle ajavia pitäen niitä vain sulina sattuman kauppoina. Ennakointi on aina ajamisen perusasia - olipa kurja keli tai sää, auringonpaiste, ruuhka, hiljainen liikenne tai kuinka lyhyt rutiinimatka tahansa. Äkillistä riskin kasvua on muuten vaikea torjua tai vähentää. Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä. Hän tunnustelee tulevia enne tilanteita kaikkien näkyvissä, pääteltävissä, ajateltavissa ja jopa arvattavissa olevien seikkojen perusteella. Liikenne silmän ydintä on sen eron havaitseminen, mitä muut tienkäyttäjät näyttävät tekevän ja mitä he silti ehkä tekevät. Vaikka joku näyttäisi vilkkua oikealle, hän silti saattaa kääntyä vasemmalle tai ajaa suoraan risteyksen yli. Kuljettaja tarvitsee hyvin harvoin ohjata nopeasti ja jyrkästi. Erityisesti liukkaalla ajettaessa on koko ajan suunniteltava, miten selviää mahdollisimman pienillä ja rauhallisilla ohjausliikkeillä. Monissa paikoin tie kaartuu niin, ettei ennakoivan kuljettajan tarvitse aina ohituksessa kääntää rattia. Niin, mites on herra moderaattori, joksi sinua arvellaan, että sopiiko alkaa viisaiden autoilijoiden sijaan käyttämään termiä ennakoivat autoilijat, jos se ei satuttaisi niin pahasti sinua hermoon
On toki totta , että jos ei ole autoa niin autolla ei onnettomuutta voi auheuttaa.
Mutta kuvitteletko tosiaan, että vaikkapa autoliikkeen omistajalta auto takavarikoimalla jotenkin estettäisiin hänen autolla ajaminen?
Kuten joku yllä kirjoitti, jalankulkijana esittetty "ongelman poisto" ei vaan onnistu koska ei pystytä näkemään kokonaisuutta ja esim. auton omistussuhteita.
Onnettomuudet, missä tahansa sattuneet, on aina enemmän tai vähemmän sattuman kauppaa, jonka tosiasian ymmärtäminen/hyväksyminen näyttää olevan joillekin erityisen vaikeaa.
Ansiokkaassa kirjoituksessasi ennakoinnista on yksi ihan pieni virhe.
Kas kun noin toimimaan pystyvän kuskin pitäisi olla toisten ajatusten etänä lukemaan pystymisen lisäksi vähintäänkin sen kuudennen tai jopa seitsemännen aistin omaava.
Kun tällaisia henkilöitä vain yksi ja nyt sinä toisena "itsensä edellä ajavana" meediona kerrot olevasi, niin pelkillä perinteisillä aisteilla varustetuille kuskeille edelleen onnettomuuksia voi olettaa sattuvan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On toki totta , että jos ei ole autoa niin autolla ei onnettomuutta voi auheuttaa.
Mutta kuvitteletko tosiaan, että vaikkapa autoliikkeen omistajalta auto takavarikoimalla jotenkin estettäisiin hänen autolla ajaminen?
Kuten joku yllä kirjoitti, jalankulkijana esittetty "ongelman poisto" ei vaan onnistu koska ei pystytä näkemään kokonaisuutta ja esim. auton omistussuhteita.
Onnettomuudet, missä tahansa sattuneet, on aina enemmän tai vähemmän sattuman kauppaa, jonka tosiasian ymmärtäminen/hyväksyminen näyttää olevan joillekin erityisen vaikeaa.
Ansiokkaassa kirjoituksessasi ennakoinnista on yksi ihan pieni virhe.
Kas kun noin toimimaan pystyvän kuskin pitäisi olla toisten ajatusten etänä lukemaan pystymisen lisäksi vähintäänkin sen kuudennen tai jopa seitsemännen aistin omaava.
Kun tällaisia henkilöitä vain yksi ja nyt sinä toisena "itsensä edellä ajavana" meediona kerrot olevasi, niin pelkillä perinteisillä aisteilla varustetuille kuskeille edelleen onnettomuuksia voi olettaa sattuvan.Onnettomuutta edeltää aina vähintään yksi virhe. Jokainen voi kohdallaan vaikuttaa siihen, tekeekö itse niitä vai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän mitä ajat takaa, eli ajatus on sinänsä hyvä mutta auton voi esim. omistaa joku muu.
Miten voi pyrkiä vaikuttamaan siihen, ettei tällainen asennevammainen henkilö enää pysty ajamaan moottoriajoneuvoilla (ei pitkään aikaan tai vaihtoehtoisesti ei enää laisinkaan), mikäli tarpeeksi isosti mokaa liikenteessä?
Monelta tuolla liikenteessä pitäisi ihan aikuisten oikeast jotenkin poistaa ajo-oikeus lopullisesti. Sen verran vaarallista toimintaa harrastavat."Monelta tuolla liikenteessä pitäisi ihan aikuisten oikeast jotenkin poistaa ajo-oikeus lopullisesti."
Vaikuttaa vahvasti palstoilla kaikille kaikesta katkeran polttopullo veijon vinksahtaneiden ajatusten myötäilyltä.
Rattijuopon tasolle taantuneiden ikäkiskien kyseessä ollen tuon toki ymmärrän , mutta että heitä monia olisi???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En löytänyt pyöräilijä -sanaa tuosta. Selvitätkö tarkemmin mitä tarkoitat?
Kirjoittaja tarkoittaa sitä, että lähtökohtaisesti autoilijan pitää varautua siihen, että pyöräilijät eivät noudata lakia. Osa rikkoo lakia tietämättömyyttään. mutta hyvin suuri osa myös tahallaan. Pyöräilijät ovat opetettu siihen, että heidän törkeistäkään rikkomusista ei seuraa mitään. Onnettomuuden sattuessa media ja jopa osa viranomaisista yrittää kääntää syyn autoilijan kontolle, vaikka todellinen syyllinen olisi pyöräilijä. Tällaisessa asennemaailmassa pyöräilyonnettomuudet eivät tule koskaan loppumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnettomuutta edeltää aina vähintään yksi virhe. Jokainen voi kohdallaan vaikuttaa siihen, tekeekö itse niitä vai ei.
Jokainen, yliluonnollisia lahjoja omaamaton, tekee virheitä, omasta vaikuttamisestaan huolimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On toki totta , että jos ei ole autoa niin autolla ei onnettomuutta voi auheuttaa.
Mutta kuvitteletko tosiaan, että vaikkapa autoliikkeen omistajalta auto takavarikoimalla jotenkin estettäisiin hänen autolla ajaminen?
Kuten joku yllä kirjoitti, jalankulkijana esittetty "ongelman poisto" ei vaan onnistu koska ei pystytä näkemään kokonaisuutta ja esim. auton omistussuhteita.
Onnettomuudet, missä tahansa sattuneet, on aina enemmän tai vähemmän sattuman kauppaa, jonka tosiasian ymmärtäminen/hyväksyminen näyttää olevan joillekin erityisen vaikeaa.
Ansiokkaassa kirjoituksessasi ennakoinnista on yksi ihan pieni virhe.
Kas kun noin toimimaan pystyvän kuskin pitäisi olla toisten ajatusten etänä lukemaan pystymisen lisäksi vähintäänkin sen kuudennen tai jopa seitsemännen aistin omaava.
Kun tällaisia henkilöitä vain yksi ja nyt sinä toisena "itsensä edellä ajavana" meediona kerrot olevasi, niin pelkillä perinteisillä aisteilla varustetuille kuskeille edelleen onnettomuuksia voi olettaa sattuvan.Etkö siis ole kuullut ennakoivasta ajotavasta. Siitähän vain on kyse, ei mistään kuudesta tai seitsemästä aistista. Ennakoiva ajo on siis sitä, kun on halua oppia etukäteen tiedostamaan ne vaara momentit, joista on kyllä oppi kirjojakin olemassa. meedio ei tarvitse olla, koska Meedio on harhakuvitelma ufojen tapaan.
Maalaisjärjen käyttö on sallittua ja myös toivottavaa kaikella elämän aloilla ja eritoten liikenteessä. Ihme vaan, ettei liikenteessä kaikki halua käyttää sitä lautamies järkeä.
Niin, ne vahingot eivät tietysti tule kello kaulassa liikenteessä, mutta kyllä niihin voi ja pystyy kuitenkin vaikuttamaan melko pitkälle. Esim. liukas keli ei saa yllättää, vaan siihen pystyy joka heppu vaikuttamaan varovaisuudella ja kun sitä varovaisuus sanaa sitten täydennetään katekismuksen tavoin, että mitä se on? Se on uskallusta vähentää sitä vauhtia aina kun tilanne ja keli sitä vaatii - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäsi polkupyöräilijän ei siis tarvitse noudattaa liikennesääntöjä, vaan saavat väistämisvelvollisinakin ajaa eteen mistä vaan ja autoilija on aina syyllinen?
On sinulla melko erikoinen asenne.
Viisaat autoiljat eivät koskaan anna väistämisevelvolliselle pyöräilijälle etuajo-oikeutta, koska liikenne ei toimi kuin yksillä säännöillä ja ne säännöt on määrätty tieliikennelaissa.Pyöräilijä ajoi merkityllä suojatien jatkeella, mikä artikkelissa mainittiin. Auto oli siis väistämisvelvollinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilijä ajoi merkityllä suojatien jatkeella, mikä artikkelissa mainittiin. Auto oli siis väistämisvelvollinen.
Ei ole olemassa suojatien jatketta. Toimittajan ja sinun tietämättömyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen, yliluonnollisia lahjoja omaamaton, tekee virheitä, omasta vaikuttamisestaan huolimatta.
Toki. Mutta siihen pystyy itse vaikuttamaan, tekeekö virheitä ja jos tekee, niin minkälaisia. Kukaan ei aja vahingossa satasta päin punaista neljänkympin alueella.
Onhan sekin mahdollista, että tietyt yksilöt eivät voi vaikuttaa toimintaansa. Auton rattiin sellaisia ei pidä päästää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole olemassa suojatien jatketta. Toimittajan ja sinun tietämättömyyttä.
Suojatien jatke ei sinällään vaikuta mitään väistämissääntöihin. Jotta autoilija on väistämisvelvollinen, pitää lisäksi olla kärkikolmio tai stop-merkki autoilijalle, tapahtumapaikkana kiertoliittymä tai auto on kääntymässä ja pyöräilijä ajaa suoraan. En lukenut mainittua uutista, eli en ota kantaa mitä tapahtui tässä tilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki. Mutta siihen pystyy itse vaikuttamaan, tekeekö virheitä ja jos tekee, niin minkälaisia. Kukaan ei aja vahingossa satasta päin punaista neljänkympin alueella.
Onhan sekin mahdollista, että tietyt yksilöt eivät voi vaikuttaa toimintaansa. Auton rattiin sellaisia ei pidä päästää.Yliluonnollisia kykyjä omaamattomalle edelleen virheitä sattuu.
Tahalliset "virheet" on sitten asia erikseen, kuten esimerkissäsi osoitat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö siis ole kuullut ennakoivasta ajotavasta. Siitähän vain on kyse, ei mistään kuudesta tai seitsemästä aistista. Ennakoiva ajo on siis sitä, kun on halua oppia etukäteen tiedostamaan ne vaara momentit, joista on kyllä oppi kirjojakin olemassa. meedio ei tarvitse olla, koska Meedio on harhakuvitelma ufojen tapaan.
Maalaisjärjen käyttö on sallittua ja myös toivottavaa kaikella elämän aloilla ja eritoten liikenteessä. Ihme vaan, ettei liikenteessä kaikki halua käyttää sitä lautamies järkeä.
Niin, ne vahingot eivät tietysti tule kello kaulassa liikenteessä, mutta kyllä niihin voi ja pystyy kuitenkin vaikuttamaan melko pitkälle. Esim. liukas keli ei saa yllättää, vaan siihen pystyy joka heppu vaikuttamaan varovaisuudella ja kun sitä varovaisuus sanaa sitten täydennetään katekismuksen tavoin, että mitä se on? Se on uskallusta vähentää sitä vauhtia aina kun tilanne ja keli sitä vaatiiTottakai ennakoiva ajotapa on tuttu, mutta sinun tapaasi "itsensä edellä ajaminen" kyllä varmuudella vaatii vähintään sitä kuudetta aistia ettei jopa seitsemättä.
Jännä juttu sinänsä, että meedioita pidät harhakuvitelmana, jota toki ovat, mutta silti tuota "Hän tunnustelee tulevia enne tilanteita" kuin tulevaa pystyisi näkemään, harhakuvitelmaa aivan vakavalla naamalla kirjoitat.
Vahinkojen paras välttämis keino on liikennesääntöjen noudattaminen. Ja ehkäpä jopa niin, ettei aivan kaikkien "tulevien tunnustelijoiden" höpinöitä ihan ainoana oikeana totuutena pidä.
Mistä muuten johtuu, että kirjoituksesi mukaan ajaminen kelin ja olosuhteiden mukaan vaatisi jotain erityistä uskallusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Monelta tuolla liikenteessä pitäisi ihan aikuisten oikeast jotenkin poistaa ajo-oikeus lopullisesti."
Vaikuttaa vahvasti palstoilla kaikille kaikesta katkeran polttopullo veijon vinksahtaneiden ajatusten myötäilyltä.
Rattijuopon tasolle taantuneiden ikäkiskien kyseessä ollen tuon toki ymmärrän , mutta että heitä monia olisi????Vai huolettaa, että autoliikkeen omistajan tai jonku muun omistajan auto menetetään liikennerikoksen seurauksena. On viitattu aiemmissa kommenteissa, että jos auto on varastettu ja sillä varas tekee liikennerikoksen, niin tietysti sitä silloin ei tuomita valtiolle, vaan pannaan rikoksentekijä lujille, eikä silitetä silkkihansikkailla.
Ei tässä auton menettämisessä ole mitään ongelmaa, vaan kysymys on siitä, että meillä se auto on tehty pyhäksi lehmäksi, johon ei saa kajota teki autollaan millasien liikennerikoksen hyvänsä. Olisi kyllä oikeus ja kohtuus uhria kohtaan, että rikollinen menettäisi pyhän lehmänsä, eikä niin, että pienellä sakolla selviää ja toinen (uhri) saa kärsiä koko elämänsä ajan. Puukolla tehty henkirikos on vakava, mutta autolla tehtyä henkirikosta ei pidetä tappamisena, eikä murhana, hädin tuskin kuoleman tuottamuksenakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen, yliluonnollisia lahjoja omaamaton, tekee virheitä, omasta vaikuttamisestaan huolimatta.
Itse olet keksinyt tuon yliluonnollisen kyvyn liikenteessä, sitä ei ole ennakoivaa ajotapaa käyttävät maininneet kertaakaan. Kun ajaa suojatiellä ihmisen päälle, niin siinä ei ole mistään muusta kysymys, kuin asenteesta, siis vammasta sellaisesta., Joka sorkka tietää tasan tarkkaan, miten risteys ja suojatie ylitetään ajamalla niin, ettei päälleajoa pääse tapahtumaan. Se päälleajo ei siis voi tapahtua vahingossa. Se vahinko sana tulee spontaanisesti siltä ajavalta, jota kuulustellaan. Ajaja muistaa lisätä koottuihin selityksiin tietysti vielä sen, etten nähnyt, enkä huomannut ja taisipa tuo aurinkokin häikäistä ja mulla oli pikkasen kiirekkin.
Mitä taas tulee virheisiin omasta vaikuttamisestaan huolimatta, niin sanomme, että me voimme paljon vähentää niitä virheitä, kun kiinnostumme ennakoivasta ajotavasta. Mitä enemmän ennakoiva ajotapa kiinnostaa, sitä enemmän maksimoimme virheiden tekoa, kuten ajamalla suojatiellä ihmisen päälle välittämättä suojatien eteen pysähtyneestä kuorma-autosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olet keksinyt tuon yliluonnollisen kyvyn liikenteessä, sitä ei ole ennakoivaa ajotapaa käyttävät maininneet kertaakaan. Kun ajaa suojatiellä ihmisen päälle, niin siinä ei ole mistään muusta kysymys, kuin asenteesta, siis vammasta sellaisesta., Joka sorkka tietää tasan tarkkaan, miten risteys ja suojatie ylitetään ajamalla niin, ettei päälleajoa pääse tapahtumaan. Se päälleajo ei siis voi tapahtua vahingossa. Se vahinko sana tulee spontaanisesti siltä ajavalta, jota kuulustellaan. Ajaja muistaa lisätä koottuihin selityksiin tietysti vielä sen, etten nähnyt, enkä huomannut ja taisipa tuo aurinkokin häikäistä ja mulla oli pikkasen kiirekkin.
Mitä taas tulee virheisiin omasta vaikuttamisestaan huolimatta, niin sanomme, että me voimme paljon vähentää niitä virheitä, kun kiinnostumme ennakoivasta ajotavasta. Mitä enemmän ennakoiva ajotapa kiinnostaa, sitä enemmän maksimoimme virheiden tekoa, kuten ajamalla suojatiellä ihmisen päälle välittämättä suojatien eteen pysähtyneestä kuorma-autosta.Ei ole minun keksintöä nuo liikenteessä yliluonnollisiin kykyihin perustuviin havannoinoiteihin pystyvien kirjoittajien toiminta, aivan itse ovat sen esiintuoneet , pystymällä muka mainitsemiinsa "ennalta näkemisiin".
Ei lunnollisestikka ole ilmaisua suoraan itse käyttäneet, olisihan se toki noloa joutua tunnustamaan, että pelkää huuhaata osaamisestaan suoltavat.
Vahinko, myös suojatie onnettomuuksissa, on aina se todennäköisin syy vaikka se "yliluonnollisia" kykyjä omaamalle ei kovin selvää olisikaan.
" Mitä enemmän ennakoiva ajotapa kiinnostaa, sitä enemmän maksimoimme virheiden tekoa"
Olen jotenkin ymmärtänyt, että virheiden tekoa pitäisi liikenteessä ennemminkin yrittää vähentaa kuin niitä, sinun tapaasi, maksimoida. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suojatien jatke ei sinällään vaikuta mitään väistämissääntöihin. Jotta autoilija on väistämisvelvollinen, pitää lisäksi olla kärkikolmio tai stop-merkki autoilijalle, tapahtumapaikkana kiertoliittymä tai auto on kääntymässä ja pyöräilijä ajaa suoraan. En lukenut mainittua uutista, eli en ota kantaa mitä tapahtui tässä tilanteessa.
Kuten jo ylempänä mainittiin, niin ei ole olemassa mitään suojatien jatketta. On suojatie ja on pyörätien jatke. Suojatie vaikuttaa väistämisvelvollisuuteen jalankulkijoihin nähden mutta pyörätien jatke ei vaikuta mitenkään väistämisvelvollisuuksiin pyöräilijöihin nähden.
Suojatien on suojatie vain jalankulijoille ja suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille on annettava esteetön kulku kun haluavat suojatien yli. Pyörätien jatke on vain merkintä pyöräilijöiden tien ylityspaikasta. Täysin eri säännöt vaikuttavat sitten siihen, onko autoilija väistämisvelvollinen pyöräilijöihin nähden vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yliluonnollisia kykyjä omaamattomalle edelleen virheitä sattuu.
Tahalliset "virheet" on sitten asia erikseen, kuten esimerkissäsi osoitat.Et tunnu ymmärtävän kirjoitustani. Sinäkin pystyt vaikuttamaan siihen, miten toimit liikenteessä. Jos se vaatii mielestäsi yliluonnollisia kykyjä, niin olisi parasta, jos et toimisi minkään ajoneuvon kuljettajana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tunnu ymmärtävän kirjoitustani. Sinäkin pystyt vaikuttamaan siihen, miten toimit liikenteessä. Jos se vaatii mielestäsi yliluonnollisia kykyjä, niin olisi parasta, jos et toimisi minkään ajoneuvon kuljettajana.
Kirjoituksesi toki ymmärrän. Tottakai omaan toimintaansa liikenteessä jokainen vaikuttaa ei sitä kukaan ole kyseenalaiseksi asettanut.
Minun mielestä liikenne ei vaadi yliluonnollisia kykyjä mutta muutamat muut kirjoittajat jotka, ennalta näkevät, katsovat nämä kyvyt omaavansa, jotka olen kyseenalaistanut.
Mielipiteestäsi huolimatta edelleen liikenteessä toimin henkilöauton, ennalta tapahtumia näkemättömänä, turvallisuus hakuisena kuljettajana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksesi toki ymmärrän. Tottakai omaan toimintaansa liikenteessä jokainen vaikuttaa ei sitä kukaan ole kyseenalaiseksi asettanut.
Minun mielestä liikenne ei vaadi yliluonnollisia kykyjä mutta muutamat muut kirjoittajat jotka, ennalta näkevät, katsovat nämä kyvyt omaavansa, jotka olen kyseenalaistanut.
Mielipiteestäsi huolimatta edelleen liikenteessä toimin henkilöauton, ennalta tapahtumia näkemättömänä, turvallisuus hakuisena kuljettajana.Ketkä sellaisia kykyjä ovat kertoneet omaavansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä sellaisia kykyjä ovat kertoneet omaavansa?
Lueppa huolella vaikkapa näin aluksi Anonyymi 30.11.2019 09:14 kirjoitus.
Myös palstoilla vahvasti melskanneet "viisaat" on ylempänä mainitun kirjoittajan tavoin, kertoneet sellaisiin suorituksiin liikenteessä pystyvänsä, jotka varmuudella onnistuakseen vaatii "kykyjä" joita tuskin kelläkään on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppa huolella vaikkapa näin aluksi Anonyymi 30.11.2019 09:14 kirjoitus.
Myös palstoilla vahvasti melskanneet "viisaat" on ylempänä mainitun kirjoittajan tavoin, kertoneet sellaisiin suorituksiin liikenteessä pystyvänsä, jotka varmuudella onnistuakseen vaatii "kykyjä" joita tuskin kelläkään on.Siinä puhutaan ennakoivasta ajamisesta, eikä yliluonnollisista kyvyistä. Ennakoiva ajo on ihan normaalein kyvyin ja aistein toteutettava ajotyyli. Ehkä sinun kannattaa perehtyä siihen ajan kanssa jos haluat tietää, mitä se tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole minun keksintöä nuo liikenteessä yliluonnollisiin kykyihin perustuviin havannoinoiteihin pystyvien kirjoittajien toiminta, aivan itse ovat sen esiintuoneet , pystymällä muka mainitsemiinsa "ennalta näkemisiin".
Ei lunnollisestikka ole ilmaisua suoraan itse käyttäneet, olisihan se toki noloa joutua tunnustamaan, että pelkää huuhaata osaamisestaan suoltavat.
Vahinko, myös suojatie onnettomuuksissa, on aina se todennäköisin syy vaikka se "yliluonnollisia" kykyjä omaamalle ei kovin selvää olisikaan.
" Mitä enemmän ennakoiva ajotapa kiinnostaa, sitä enemmän maksimoimme virheiden tekoa"
Olen jotenkin ymmärtänyt, että virheiden tekoa pitäisi liikenteessä ennemminkin yrittää vähentaa kuin niitä, sinun tapaasi, maksimoida.Joo tuossa on selvä ajatusvirhe, varmasti kiireessä kirjoitettu. Kirjoittaja on epähuomiossa kirjoittanut, joten sen kuuluikin olla näin: > Mitä enemmän ennakoiva ajotapa kiinnostaa, sitä varmemmin vähennämme virheiden mahdollisuutta., kuten ajamalla suojatiellä ihmisen päälle välittämättä suojatien eteen pysähtyneestä kuorma-autosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä puhutaan ennakoivasta ajamisesta, eikä yliluonnollisista kyvyistä. Ennakoiva ajo on ihan normaalein kyvyin ja aistein toteutettava ajotyyli. Ehkä sinun kannattaa perehtyä siihen ajan kanssa jos haluat tietää, mitä se tarkoittaa.
"Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä."
Onko tuo aivan "normaalein kyvyin ja aistein toteutettava ajotyyli"?
Eikö tuo mielestäsi kuulu sarjaan yliluonnolliset kyvyt?.
Ehkä myös sinun kannattaa itsellesi selvittää se mikä on norrmaalia ja mikä yliluonnollisuuteen perustuvaa huuhaata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo tuossa on selvä ajatusvirhe, varmasti kiireessä kirjoitettu. Kirjoittaja on epähuomiossa kirjoittanut, joten sen kuuluikin olla näin: > Mitä enemmän ennakoiva ajotapa kiinnostaa, sitä varmemmin vähennämme virheiden mahdollisuutta., kuten ajamalla suojatiellä ihmisen päälle välittämättä suojatien eteen pysähtyneestä kuorma-autosta.
" > Mitä enemmän ennakoiva ajotapa kiinnostaa, sitä varmemmin vähennämme virheiden mahdollisuutta., kuten a j a m a l l a s u o j a t i e l l ä i h m i s e n p ä ä l l e"
Onkos tuossa(kin) joku ajatusvirhe, vai tarkoitetaanko sitä mitä tekstissä lukee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä."
Onko tuo aivan "normaalein kyvyin ja aistein toteutettava ajotyyli"?
Eikö tuo mielestäsi kuulu sarjaan yliluonnolliset kyvyt?.
Ehkä myös sinun kannattaa itsellesi selvittää se mikä on norrmaalia ja mikä yliluonnollisuuteen perustuvaa huuhaata.Kyllä. Ennakoiva ajo on ihan normaalein kyvyin ja aistein toteutettava ajotyyli. Siinä ei ole mitään yliluonnollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Ennakoiva ajo on ihan normaalein kyvyin ja aistein toteutettava ajotyyli. Siinä ei ole mitään yliluonnollista.
Toki ennakoiva ajotyyli on normaalein aistein toteutettavissa mutta kuinka on tuon "ikään kuin itsensä edellä ajamisen" laita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki ennakoiva ajotyyli on normaalein aistein toteutettavissa mutta kuinka on tuon "ikään kuin itsensä edellä ajamisen" laita?
Sen ymmärtäminen voi vaatia hieman pohdintaa, mutta lähde miettimään sitä sen kautta, että se liittyy hyvin tiiviisti ennakoivaan ajoon. Kun ymmärrät ennakoivan ajon, niin ymmärrät myös tuon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä."
Onko tuo aivan "normaalein kyvyin ja aistein toteutettava ajotyyli"?
Eikö tuo mielestäsi kuulu sarjaan yliluonnolliset kyvyt?.
Ehkä myös sinun kannattaa itsellesi selvittää se mikä on norrmaalia ja mikä yliluonnollisuuteen perustuvaa huuhaata.Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä. Itse tuon kyllä ymmärrän ihan hyvin, mutta sen pukeminen sanoiksi sinulle ymmärtämätön on vähän vaikeaa. Kun sanon vaikkapa, että ylipäätänsä, niin miten se pitäisi ymmärtää ?
Ennakointi on lyhyesti sitä, että jos ei kokemuksen kautta, niin sitten luetun kautta ymmärtää, jos haluaa. Kun sanon, että tupakointi on on suuri terveysriski, niin samaan hengenvetoon voin sen liittää siihen, että erittäin huonolla ajokelillä kova vauhti on iso turma riski. Muisteleppa sitä rekkamiehen laulua, jossa sanottiin näin: "on mutka pimeässä aina arvoitus, ja linjan pelastaa vain vaaran aavistus"!
Siis pois kaikki jorinat yliluonnollisista, joihin meistä kukaan ei usko. Loppujen lopuksihan ennakoiva ajaminen on pääasiassa vain sitä vaaran aavistamista, johon vastataan helposti nopeutta vähentäen, kuten mutkassa pimeällä.
Nimität ennakoivaa ajotapaa huuhaaksi. Taidat ollakin itse Huu, haa koko äijä. - Anonyymi
En, vaan että kun tämä asia on sinulle hyvin vaikea ymmärtää, niin sinun kannattaa pohtia sitä rauhassa ja ajan kanssa. Myös sinä oivallat sen, ennemmin tai myöhemmin. Ymmärrän, että tilanne turhauttaa, mutta koita keskittyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En, vaan että kun tämä asia on sinulle hyvin vaikea ymmärtää, niin sinun kannattaa pohtia sitä rauhassa ja ajan kanssa. Myös sinä oivallat sen, ennemmin tai myöhemmin. Ymmärrän, että tilanne turhauttaa, mutta koita keskittyä.
Totta toasiaan, on hyvin vaikea ymmärtää, että Suomessa on vielä tällä vuosituhannella -onneksi alle 10% väistöstä- henkilöitä jotka uskovat täydelliseen hömppään, kuten nyt puheena olevaan "ennaltanäkemiseen" liikenteessä.
Asia on oikein tutkittu, lue vaikka äskettäin julkaistu tiedebarometri.
Joten esittämmäsi hömppä ei tässä ajassa elävälle aukea vaikka kuinka rauhassa sitä pohtisi.
Se turhautuminen ja keskittymisen tarve pikemminkin kohdistuu näihin "hömppä" uskovaisiin kuin reaalimaailmassa eläviin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä. Itse tuon kyllä ymmärrän ihan hyvin, mutta sen pukeminen sanoiksi sinulle ymmärtämätön on vähän vaikeaa. Kun sanon vaikkapa, että ylipäätänsä, niin miten se pitäisi ymmärtää ?
Ennakointi on lyhyesti sitä, että jos ei kokemuksen kautta, niin sitten luetun kautta ymmärtää, jos haluaa. Kun sanon, että tupakointi on on suuri terveysriski, niin samaan hengenvetoon voin sen liittää siihen, että erittäin huonolla ajokelillä kova vauhti on iso turma riski. Muisteleppa sitä rekkamiehen laulua, jossa sanottiin näin: "on mutka pimeässä aina arvoitus, ja linjan pelastaa vain vaaran aavistus"!
Siis pois kaikki jorinat yliluonnollisista, joihin meistä kukaan ei usko. Loppujen lopuksihan ennakoiva ajaminen on pääasiassa vain sitä vaaran aavistamista, johon vastataan helposti nopeutta vähentäen, kuten mutkassa pimeällä.
Nimität ennakoivaa ajotapaa huuhaaksi. Taidat ollakin itse Huu, haa koko äijä."Nimität ennakoivaa ajotapaa huuhaaksi."
Mistä noinkin väärä käsitys kumpuaa?
Mainitsemasi laulun sanat pitäisi jopa sinunkin käsittää runoilijan onnistuneeksi loppusouintuja hakevaksi tekstiksi.
Et siis yliluonnollisiin usko mutta kuitenkin katsot, että " Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä." Joka siis mitä suurinta yliluonnollisuuteen perustuvaa osaamista osoittaa.
Joten missä se mainitsemasi Huu, haa äijä onkaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta toasiaan, on hyvin vaikea ymmärtää, että Suomessa on vielä tällä vuosituhannella -onneksi alle 10% väistöstä- henkilöitä jotka uskovat täydelliseen hömppään, kuten nyt puheena olevaan "ennaltanäkemiseen" liikenteessä.
Asia on oikein tutkittu, lue vaikka äskettäin julkaistu tiedebarometri.
Joten esittämmäsi hömppä ei tässä ajassa elävälle aukea vaikka kuinka rauhassa sitä pohtisi.
Se turhautuminen ja keskittymisen tarve pikemminkin kohdistuu näihin "hömppä" uskovaisiin kuin reaalimaailmassa eläviin.Voit mieltää asian hömpäksi ja yliluonnolliseksi, kun kyvyt asian ymmärtämiseen vaikuttavat jäävän vajaiksi. En tiedä, miten voisin enempää sinua auttaa, joten jätän sinut yksiksesi kiukuttelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit mieltää asian hömpäksi ja yliluonnolliseksi, kun kyvyt asian ymmärtämiseen vaikuttavat jäävän vajaiksi. En tiedä, miten voisin enempää sinua auttaa, joten jätän sinut yksiksesi kiukuttelemaan.
Ei ole kysymys mistään mieltämisestä vaan tosiasiasta, että tuollainen "ennalta näkeminen" on pelkkää hömppää ja huuhaata.
Kuten edellä mainittu näitä hömppä uskovaisia edelleen vajaa 10% väistössä on, joten et toki ihan yksin ole porukassa jossa tietämys tosiasioista ei ole vielä sisäistynyt.
Apua meistä kahdesta vain toinen tarvitsee; kolmen pisteen vihje, se en ole minä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys mistään mieltämisestä vaan tosiasiasta, että tuollainen "ennalta näkeminen" on pelkkää hömppää ja huuhaata.
Kuten edellä mainittu näitä hömppä uskovaisia edelleen vajaa 10% väistössä on, joten et toki ihan yksin ole porukassa jossa tietämys tosiasioista ei ole vielä sisäistynyt.
Apua meistä kahdesta vain toinen tarvitsee; kolmen pisteen vihje, se en ole minä.Ei ole kysymys ennalta näkemisestä, eikä tietämisestä, vaan ennakoivasta ajotavasta. Miten sitten opitaan ennakoivaksi ajajaksi ? Autokoulusta ei todellakaan saa läheskään kaikkea tietoa, varsinkaan kokemusta ajamisen suhteen. Esim. täältä lukemalla näitä palstoja, saa vinkkejä ennakoivaan ajotapaan. Miksi sitten pitäisi ajaa ennakoivasti? Meillä on vain yksi elämä ja se kannattaa elää viisaasti ja miksi viisaasti ? Jotta et joutuisi pahaan autokolariin, jossa vammautuisit loppuiäksesi ja sehän ei taatusti ole mukavaa.
Tässä yksi vinkki ennakoivaksi haluavalle: Kun näet bussipysäkillä linkun, niin ei tarvita kuudetta aistia tietämään, että sieltä bussin takaa voi lähteä tulemaan se ymmärtämätön koululainen tai dementiaa sairastava vanhus, joka kävelee suoraan autosi eteen, ellet hiljennä ja ole valppaana valmiina pysähtymään estääksesi onnettomuuden syntymisen.
Toinen esimerkki ennakoivaan ajoon: Kun tie on urilla ja tulee loiva mutka, niin hiljennä ihmeessä vauhtisi niin alas, että autosi pysyy hallinnassa, eikä käy niin kuin monesti lehdistä saat lukea, että auto lähti kuljettajan käsistä ja suistui ojaan katon kautta ympäri,. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys ennalta näkemisestä, eikä tietämisestä, vaan ennakoivasta ajotavasta. Miten sitten opitaan ennakoivaksi ajajaksi ? Autokoulusta ei todellakaan saa läheskään kaikkea tietoa, varsinkaan kokemusta ajamisen suhteen. Esim. täältä lukemalla näitä palstoja, saa vinkkejä ennakoivaan ajotapaan. Miksi sitten pitäisi ajaa ennakoivasti? Meillä on vain yksi elämä ja se kannattaa elää viisaasti ja miksi viisaasti ? Jotta et joutuisi pahaan autokolariin, jossa vammautuisit loppuiäksesi ja sehän ei taatusti ole mukavaa.
Tässä yksi vinkki ennakoivaksi haluavalle: Kun näet bussipysäkillä linkun, niin ei tarvita kuudetta aistia tietämään, että sieltä bussin takaa voi lähteä tulemaan se ymmärtämätön koululainen tai dementiaa sairastava vanhus, joka kävelee suoraan autosi eteen, ellet hiljennä ja ole valppaana valmiina pysähtymään estääksesi onnettomuuden syntymisen.
Toinen esimerkki ennakoivaan ajoon: Kun tie on urilla ja tulee loiva mutka, niin hiljennä ihmeessä vauhtisi niin alas, että autosi pysyy hallinnassa, eikä käy niin kuin monesti lehdistä saat lukea, että auto lähti kuljettajan käsistä ja suistui ojaan katon kautta ympäri,.Muuan kirjoittaja jo siihen aikaan kun nimerkkejä vielä käytettiin, oman erinomaisuutensa ja "viisautensa" lumoissa kirjoitti omaavansa ikään kuin kuudennen aistin, jonka ansiosta oli selvinnyt liikenteestä varsin pienin kolhuin vaikka ajokyky olikin iän karttuessa varsin olemattomiin rapistunut.
Toinen tällä vallitsevalla anonyymi kaudella kirjoitti pystyvänsä ajamaan ikään kuin "itsensä edellä", ei tosin kertonut ajaako satoja metrejä "edellä" vai näkeekö tulevaisuuteen peräti kilometrien päähän.
Molemmissa tapauksissa yhteinen nimittäjä on, että herrat ilmeisen vilpittömästi uskovat vain edellämaimittujen kykyjen omaavien ajon olevan, edes teoriassa, ennakoivaa.
Nykyisistä autokouluista en tiedä mutta "vanhoina hyvinä aikoina" autokoulussa sai varsin hyvät teoria tiedot ennakoivasta ajamisesta. Ajokokemuksen saanti sieltä luonnollisesti jäi varsin vähäiseksi.
Täällä näitä palstoja lukemalla ennakoivasta ajotavasta saatava informaatio on varsin kaksijakoinen. Yhtäällä, varsin agressiivisesti omaa erinomaisuuttaan ylistävät ja muiden neuvomiseen muka pystyvät huonot kuskit toitottavat mm. yllä mainitun parin kuskin tavoin ennakointi osaamistaan.
Sitten on vähemmistö joka ei usko yliluonnolliseen hömppään vaan perustaa näkemyksensä vain ja ainoastaan realiteetteihin ja tarkasti , ei soveltaen, liikennesääntöihin.
Nuo esimerkisi on liikennesääntöjä noudattavalle varsin yksiselitteiseti "selkärankaan" painunut, joten niiden esittely "vinkkeinä" ei varmasti ketään häiritse mutta ei ajokykyisille anna mitään uutta kun puhutaan käsitteestä ennakoiva ajotapa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En, vaan että kun tämä asia on sinulle hyvin vaikea ymmärtää, niin sinun kannattaa pohtia sitä rauhassa ja ajan kanssa. Myös sinä oivallat sen, ennemmin tai myöhemmin. Ymmärrän, että tilanne turhauttaa, mutta koita keskittyä.
Meinaatko, että "hieman pohtimalla" huuhaa juttuja ne käytännön todeksi muuttuisi?
Joskus pimeällä keskiajalla noihin asioita ennalta näkeviin huijareihin yleisesti uskottiin mutta tietämyksen lisääntyessä tuollaisten "näkijöiden" muka osaaminen on aina hölynpölyksi todistettu.
Ennakoivan ajotavan kaikki tietää/ymmärtää, mutta sen toteuttaminen muka avaisi ymmärryksen yliluonnollisiin kykyihin, joita kenelläkkään ei ole, ei tällä vuosituhannella elävälle aukea.
Jos ja kun ennakoivasti ajaminen ja huuhaa uskomukset halutan jotenkin yhteenkoplata niin kovin heikolla pohjalla tuollaisen henkisen tason omaavan ymmärrys on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä. Itse tuon kyllä ymmärrän ihan hyvin, mutta sen pukeminen sanoiksi sinulle ymmärtämätön on vähän vaikeaa. Kun sanon vaikkapa, että ylipäätänsä, niin miten se pitäisi ymmärtää ?
Ennakointi on lyhyesti sitä, että jos ei kokemuksen kautta, niin sitten luetun kautta ymmärtää, jos haluaa. Kun sanon, että tupakointi on on suuri terveysriski, niin samaan hengenvetoon voin sen liittää siihen, että erittäin huonolla ajokelillä kova vauhti on iso turma riski. Muisteleppa sitä rekkamiehen laulua, jossa sanottiin näin: "on mutka pimeässä aina arvoitus, ja linjan pelastaa vain vaaran aavistus"!
Siis pois kaikki jorinat yliluonnollisista, joihin meistä kukaan ei usko. Loppujen lopuksihan ennakoiva ajaminen on pääasiassa vain sitä vaaran aavistamista, johon vastataan helposti nopeutta vähentäen, kuten mutkassa pimeällä.
Nimität ennakoivaa ajotapaa huuhaaksi. Taidat ollakin itse Huu, haa koko äijä."Nimität ennakoivaa ajotapaa huuhaaksi."
Mistä noinkin väärä käsitys kumpuaa?
Mainitsemasi laulun sanat pitäisi jopa sinunkin käsittää runoilijan onnistuneeksi loppusouintuja hakevaksi tekstiksi.
Et siis yliluonnollisiin usko mutta kuitenkin katsot, että " Ennakoiva kuljettaja ajaa ikäänkuin itsensä edellä." Joka siis mitä suurinta yliluonnollisuuteen perustuvaa osaamista osoittaa.
Joten missä se mainitsemasi Huu, haa äijä onkaan?
- Anonyymi
Kortti pois puoleksi vuodeksi sikailijalta, sitten inssiajo uusiksi.
- Anonyymi
Taasko huoneen paikka? Porukka voisi neuvoa näille kavereille hyvä motellin jostakin.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481208Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127988
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
- 39812