Parisuhde ja huono itsetunto on rasittava yhdistelmä jos toinen ei ota sitä huomioon eli ei tue. Itsetunto rakennetaan varhaisessa lapsuudessa. Itse olen joutunut kasvamaan ns ohikatsottuna lapsena, sanottiin usein ettei enää oltais tarvittu lisää lapsia, isovanhemmat olivat kuolleet joten en heiltäkään saanut rakkautta. Itsetuntoni on huono, sieluni on revitty, harmittaa jos joskus avautuu vaikka netissä saa heti nuijjalla päähän, sulla on huono itsetunto, ala kasvamaan. Olis ihan mahtvaa tietää miten itsetunto korjaantuu.
Parisuhde ja huono itsetunto
5
119
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on niin totta. Usein kuulee miehiä haukuttavan, jos heille ei kelpaa lihava nainen (tai naisille lyhyt mies), Kyse ei ole pelkästään ulkomuodosta vaan usein myös itsetunnosta.
On hankalaa elää ihmisen kanssa, joka vertailee jatkuvasti itseään muihin, ei voi tulla uimahalliin, rannalle, vaatekauppaan tai syödä kenenkään nähden mitään.
En keksi itsetunnon paranemiseen muuta kuin onnistumiset.
Tekee kovasti töitä, että saa hyvän ammatin ja aseman, urheilullisemman ulkonäön jne.- Anonyymi
On tuossa jotain yhtenevää mielipiteeni kanssa, minä en halunnut nuorena lihavaa tyttöystävää ja kun tapasin puolisoni nainen oli kiinteä vartaloltaan ja hoikka, nyt noin 28 vuotta jälkeenpäin nainen on ylipainoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tuossa jotain yhtenevää mielipiteeni kanssa, minä en halunnut nuorena lihavaa tyttöystävää ja kun tapasin puolisoni nainen oli kiinteä vartaloltaan ja hoikka, nyt noin 28 vuotta jälkeenpäin nainen on ylipainoinen.
Voi olla että sinussakin on syytä tuohon puolisosi pulskistumiseen?
- Anonyymi
Olen saanut paljon palautetta, on sanottu kauniiksi, mutta siitä huolimatta olen itsestäni epävarma, se on mun pään sisällä ja haluan parantua siitä, haluan olla itseeni tyytyväinen vaikka siippa ei kehuisikaan. En halua olla surkimus!!!
AP - Anonyymi
Minä kasvoin syyllistttynä lapsena. Minulle tehtiin selväksi, että ilman minua vanhempani olisivat eronneet erittäin riitaisesta liitostaan. Synnyin 1943 joten aika, moraali ja kouluttamattoman yksinhuoltajan mahdollisuudet olivat vähissä koska sukuakaan ei ollut l
Mikään tekemäni ei kelvannut. Mikään ei riittänyt. Heti kynnelle kyettyäni lähdin ja vaihdoin valtakuntaa. Erilaisten kolhujen ja vaiheiden jälkeen totesin, etten minä niin helvetin kelvoton olekaan.
Tutustuessamme oli vaimoni itsetunto alamaissa. Perusluonteeltaan positiivisen 17v ikäisen tytön luontoa koetteli se, ettei hän vastannut silloista naisihannetta, Rintava, reitevä, persevä femina.
En ryhtynyt terapioimaan vaan yhdessäolon ja sittemmin avioliiton alkuvuosien aikana tilanne hiljalleen korjaantui täysin.
Vaimoni on toiminut ay- ja paikallispolitiikassa. Avioliitossamme hänellä on kaikkeen täysi valta jota käyttää harkiten ja, joidenkin asioiden suhteen, turhankin varovasti. Joistakin asioista, kuten vaikkapa sisustamisesta, minun on hyvä olla muodollisen kiinnostunut vaikka en juurikaan piittaa siitä millaisen, vaikkapa sohvakaluston vaimoni haluaa. Matkakohteiden valinnassa minun on helppo myötäillä hänen kiinnostuksensa kohteita. Vaimoni ei ole koskaan vaatinut mitään ja pyynnötkin ovat muodossa "mitä mieltä olisit jos - - ". Milloinkaan ei ole tullut sanomista.
Näin jälkeen päin arvioiden tuntuu, että ehkä olikin hyvä, ettei heti alkuun vastaan osunut itsevarmaa, voimakastahtosita naista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265133Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123745Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462709Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2751249- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2071024