toisen unohtaa noin vain? Vai oliko se silloin oikeaa rakkautta, jos voi?
Jos oli rakastunut niin voiko
42
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei voi. Tapasin muutama vuosi Sitten silloisessa työpaikassani itseäni vanhemman miehen jonka kanssa oli uskomatonta kemiaa. Ikävöin häntä edelleen
- Anonyymi
Tapasin minäkin erään nuoremman naisen vanhassa työpaikassani ja toisinaan kaipaan häntä kovastikkin, varsinkin hänen kasvojaan ja nauruaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapasin minäkin erään nuoremman naisen vanhassa työpaikassani ja toisinaan kaipaan häntä kovastikkin, varsinkin hänen kasvojaan ja nauruaan.
Kerrotko lisää tuosta naisesta?
- Anonyymi
En voi täysin unohtaa sinua eräs nainen.
- Anonyymi
Mutta vähän kuitenkin voit?
- Anonyymi
Unohda sitten kokonaan. En jää odottamaan.
- Anonyymi
Unohtaminen on eri asia kuin mitä näyttää ulospäin! Sisällä tunteet voi olla hyvinkin vahvat ja irtautuminen vaikeaa, silti ulospäin voi näyttää välinpitämättömältä. Jos vastapuoli sanoo ei, niin ei tunteissa roikkuminen mitään auta! Pakko on yrittää ulos, pakko on ymmärtää että haave on täysin turha. Jumiminen toivottomassa ei palvele ketään.
Elämäntilanteet ei ole este, vain korkeintaan hidaste, mutta oman tahdon puute on todellinen este. Ja sillä se parhaiten lähtee, millä tulee. 😉 Tuskin kukaan etsii heti isojen tunteiden jälkeen mitään vakavaa suhdetta, tai edes siihen pystyisi, mutta pieni pilke silmäkulmassa ei pahaa tee. Tietysti flirtissä tai muussa kanssakäymisessä pitää huomioida, että mahdollinen vastapuoli on samassa tilanteessa (ei etsi elämänkumppania eikä suhdetta). Joskus voi kaksi lohdutusta kaipaavaa pystyy antamaan toisilleen hyvin paljonkin. S- Anonyymi
"Elämäntilanteet ei ole este"
Elämäntilanteet on este.
Jompikumpi tai molemmat voivat olla varattuja, ikäeroa voi olla yksinkertaisesti liikaa, toinen asuu ulkomailla, esimerkiksi naisella on lapsia ja miehellä ei, jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämäntilanteet on este.
Jompikumpi tai molemmat voivat olla varattuja, ikäeroa voi olla yksinkertaisesti liikaa, toinen asuu ulkomailla, esimerkiksi naisella on lapsia ja miehellä ei, jne.Mä en ymmärrä kommenttia, että toinen ei etsi elämänkumppania tai suhdetta. En oo ikinä etsinyt parisuhdetta vaan sellanen on sitten syntynyt, jos on johonkin tykästynyt ja on kemiaa ja vetovoimaa, kun nekään ei itelleni oo tusinatavaraa. Mun mielestä etsimisestä tulee mieleen semmonen pakottava tarve löytää joku ja mä en ite usko, että mikään homma, millään osa-alueella elämässä toimis sillä tavalla hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ymmärrä kommenttia, että toinen ei etsi elämänkumppania tai suhdetta. En oo ikinä etsinyt parisuhdetta vaan sellanen on sitten syntynyt, jos on johonkin tykästynyt ja on kemiaa ja vetovoimaa, kun nekään ei itelleni oo tusinatavaraa. Mun mielestä etsimisestä tulee mieleen semmonen pakottava tarve löytää joku ja mä en ite usko, että mikään homma, millään osa-alueella elämässä toimis sillä tavalla hyvin
Niin koska olet nainen.
Miehenä varmasti etsit tai jäät ilman.
"Mun mielestä etsimisestä tulee mieleen semmonen pakottava tarve löytää joku ja mä en ite usko, että mikään homma, millään osa-alueella elämässä toimis sillä tavalla hyvin"
Miehen rooli on etsiä, hakea ja olla aktiivinen.
Nainen voi odotella "kemioita". - Anonyymi
Miksi kirjoitit s nimimerkillä, vaikka et ole s?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämäntilanteet on este.
Jompikumpi tai molemmat voivat olla varattuja, ikäeroa voi olla yksinkertaisesti liikaa, toinen asuu ulkomailla, esimerkiksi naisella on lapsia ja miehellä ei, jne.Silloin kun kohtaa elämän suuren rakkauden, niillä asioilla, jotka muuten kokisi esteenä, ei enää loppupeleissä ole merkitystä. Jokaisella on toki omia pään sisäisiä esteitä. Silti kun oikein kolahtaa, moni asia muuttuu merkityksettömäksi.
Kun tajuaa, ettei näin tapahdu luultavasti kuin 1-2 krt/elämässä ja kun seuraava kerta voi olla 25v päästä... onko vaikka iällä enää väliä? Itse olisin ollut valmis ottamaan esim. 10v onnellista vuotta, vaikka sen jälkeen olisi iso riski että toinen häipyy vanhenemisen takia. Ei suhteissa muutenkaan voi taata kestääkö se 10v, vaikka kuinka haluaisi. Ihmiset muuttavat ulkomaille tai toiselle puolelle Suomea tai alkavat äiti/isäpuoleksi. Jos joku asia pelottaa, se mietityttää ja hidastaa toki.
Väitän ettei varattuna olokaan estä, vaikka se merkittävästi hidastaa myös. Jos tunteet on syvät ja kestävät, helposti huomaa ettei vanhassa suhteessa ole mitään järkevä (eikä ole edes reilua jäädä jos ei rakasta enää ja vuorovaikutus ei anna kummallekaan mitään). Enkä usko, että hyvässä suhteessa edes rakastuu suhteesta ulos. Itselle tuohon käynyt vasta kun suhde on ollut enää suhde vain periaatteellisesti.
Ihastukset ei heiluta edes huonoa suhdetta. Rakkaudella taas tarkoitan tunnetta, joka järisyttää koko maailman perustuksia myöten. Ainakin itsellä kun tuo tunne osuu, on tutustuminen tapahtunut normaalissa elämässä ja yht’äkkiä vaan on huomannut että tunteet on niin isot. siihen ei tarvita silloin treffejä, haleja tai seksiä. En tarkoita tässä lievempää rakkautta, joka alussa on pelkkää ihastusta ja joka alkaa vasta kun päästään iholle (liekö sitten enemmän läheisyyshormonien aikaan saamaa). Tuohon lievempään rakkaus ei saa tekemään hulluja eikä se saa epätoivoiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ymmärrä kommenttia, että toinen ei etsi elämänkumppania tai suhdetta. En oo ikinä etsinyt parisuhdetta vaan sellanen on sitten syntynyt, jos on johonkin tykästynyt ja on kemiaa ja vetovoimaa, kun nekään ei itelleni oo tusinatavaraa. Mun mielestä etsimisestä tulee mieleen semmonen pakottava tarve löytää joku ja mä en ite usko, että mikään homma, millään osa-alueella elämässä toimis sillä tavalla hyvin
Ihminen voi olla tilassa, ettei edes halua parisuhdetta, mutta silti kaipaa vaikka läheisyyttä tai flirttiä. Tietysti silloinkin voi rakastua vahingossa.
Kyllä aika moni ”etsii” ainakin puolitosissaan mm. käymällä tanssimassa tai baarissa, tai menemällä Tinderiiin tms. Etsiminen voi olla vain sitä että menee mukaan tilaisuuksiin, jossa voi tavata jonkun ja juttelee tai pussailee estottomasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen voi olla tilassa, ettei edes halua parisuhdetta, mutta silti kaipaa vaikka läheisyyttä tai flirttiä. Tietysti silloinkin voi rakastua vahingossa.
Kyllä aika moni ”etsii” ainakin puolitosissaan mm. käymällä tanssimassa tai baarissa, tai menemällä Tinderiiin tms. Etsiminen voi olla vain sitä että menee mukaan tilaisuuksiin, jossa voi tavata jonkun ja juttelee tai pussailee estottomasti.”Ihminen voi olla tilassa, ettei edes halua parisuhdetta, mutta silti kaipaa vaikka läheisyyttä tai flirttiä. Tietysti silloinkin voi rakastua vahingossa. ”
Näin on ja kävi rakastuin vahingossa. Tai ei se kai vahingossa tapahtunut mutta hiljalleen se tuli ja yksin taidan tunteiden kanssa taistelua käydä.. - Anonyymi
Haeppa kuule kapakasta vapaa mies, niin pystyt antamaan sille mitä vain.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin kun kohtaa elämän suuren rakkauden, niillä asioilla, jotka muuten kokisi esteenä, ei enää loppupeleissä ole merkitystä. Jokaisella on toki omia pään sisäisiä esteitä. Silti kun oikein kolahtaa, moni asia muuttuu merkityksettömäksi.
Kun tajuaa, ettei näin tapahdu luultavasti kuin 1-2 krt/elämässä ja kun seuraava kerta voi olla 25v päästä... onko vaikka iällä enää väliä? Itse olisin ollut valmis ottamaan esim. 10v onnellista vuotta, vaikka sen jälkeen olisi iso riski että toinen häipyy vanhenemisen takia. Ei suhteissa muutenkaan voi taata kestääkö se 10v, vaikka kuinka haluaisi. Ihmiset muuttavat ulkomaille tai toiselle puolelle Suomea tai alkavat äiti/isäpuoleksi. Jos joku asia pelottaa, se mietityttää ja hidastaa toki.
Väitän ettei varattuna olokaan estä, vaikka se merkittävästi hidastaa myös. Jos tunteet on syvät ja kestävät, helposti huomaa ettei vanhassa suhteessa ole mitään järkevä (eikä ole edes reilua jäädä jos ei rakasta enää ja vuorovaikutus ei anna kummallekaan mitään). Enkä usko, että hyvässä suhteessa edes rakastuu suhteesta ulos. Itselle tuohon käynyt vasta kun suhde on ollut enää suhde vain periaatteellisesti.
Ihastukset ei heiluta edes huonoa suhdetta. Rakkaudella taas tarkoitan tunnetta, joka järisyttää koko maailman perustuksia myöten. Ainakin itsellä kun tuo tunne osuu, on tutustuminen tapahtunut normaalissa elämässä ja yht’äkkiä vaan on huomannut että tunteet on niin isot. siihen ei tarvita silloin treffejä, haleja tai seksiä. En tarkoita tässä lievempää rakkautta, joka alussa on pelkkää ihastusta ja joka alkaa vasta kun päästään iholle (liekö sitten enemmän läheisyyshormonien aikaan saamaa). Tuohon lievempään rakkaus ei saa tekemään hulluja eikä se saa epätoivoiseksi.Mutta jos toinen on pipipää ääliö, ei silloin tule mistään mitään vaikka kolahtaisi kuinka se on saletti. Eikä se muutu miksikään, tietää heti että mikään ei onnistu tollasen kanssa. Vain salapano silloin tällöin, eikä sekään aina riippuu millä mielellä pipipää on..
- Anonyymi
Ei voi täysin, mutta pakkohan se on ainakin osittain jos toisella ei ole tunteita.
- Anonyymi
Vaikka toisella olisi tunteitakin, niin on unohdettava jos hän ei vain halua sinua.
- Anonyymi
Tässä vuosien aikana on tullut selväksi, että unohtaminen on mahdotonta. Vaikka ei ole nähty useinkaan, ja tällä tyhmällä palstallakaan en käynyt, koska halusin unohtaa. Mutta ei, hitto vieköön, siellä se sydämessä on ja pysyy.
💚 - Anonyymi
Eipä varmaan voi, mutta hyvin pitkälti riippuu sinusta itsestäsi mitä tulet näkemään ja kokemaan. Sinun käytöksesi vaikuttaa kaikkeen.
- Anonyymi
Hyvin osuvasti sanottu. :) Tuollaista asennetta näkee liian vähän...
- Anonyymi
Ei ole vaikuttanut koskaan. En luota enää yhteenkään, kaikki luotto mennyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin osuvasti sanottu. :) Tuollaista asennetta näkee liian vähän...
Olet varmasti itsekin hyvin aktiivinen etkä odota vastapuolen yhteydenottoa. 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet varmasti itsekin hyvin aktiivinen etkä odota vastapuolen yhteydenottoa. 😄
Tietynlainen kunniotus täytyy aina säilyttää. Myös häntä kuin itseään kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietynlainen kunniotus täytyy aina säilyttää. Myös häntä kuin itseään kohtaan.
Jos hänkin ajattelee noin ei mitään ikinä tapahdu.
- Anonyymi
Jos yhteiskunta on asettanut sellaisen helvetin josta ei voi selvitä muuten kuin unohtamalla niin sitten on unohdettava kaikki. Kyllä oma hyvinvointi menee etusijalle ja jos se ei ole mahdollista kuin yksin niin sitten ollaan yksin.
- Anonyymi
Kun on monta vuotta voinut huonosti, niin elämä on silloin melkoista rämpimistä ja jaksaa aika vähän mitään.
- Anonyymi
Ei oikein voi noin vain jättää puolitiehen asiaa, jos siinä jotain aitoa on
- Anonyymi
silloin oli pakko mennä ja toimia niinkuin silloin toimin.toki minulle jäi tunne että jotain jäi kesken.
- Anonyymi
Tietääkö tuo toinen mitään siitä miksi toimit niinkuin toimit ja miksi sinun oli pakko mennä? Etkö haluaisi selvittää asioita hänen kanssaan?
- Anonyymi
Ihminen voi ajatella ja sanoakin, että on unohdettava. Mutta ei se niin mee. Ei sellanen tärkee spesiaali lähde kun vasta kuollessa.
- Anonyymi
Ei voi unohtaa, jos on rakastunut ollut.
- Anonyymi
Haluan unohtaa ja en halua unohtaa. Oikeasti en vaan pysty. Todella vaikeaa on, kun vain yksi ihminen kiinnostaa. Ihan sama vaikka tulisi muita vastaan, ei olisi oikein heitä kohtaan, jos jotain heidän kanssaan virittelisin. Vaikka harvoin missään nähdään, tunteet ovat voimakkaat. Ihan todella pelottavan voimakkaat. En voi yhtyä heihin, jotka hehkuttavat kuinka ihana tunne on olla rakastunut. Mulle se on tuonut vaan pelkkää murhetta.
Mennyt rakkaus jättää aina pysyvän jäljen, vuosikymmeniksi. Tunnen edelleen rakkautta niitä siskoja kohtaan, joiden kanssa oli edes alustava romanssi, sekä niitä kohtaan, joiden kanssa se jäi yksipuoleiseksi.
Siitäkin huolimatta, etten olisi suurempaa onnea voinut kohdata, kuin saamalla prinsessani 50 vuotta sitten. 🌹👀- Anonyymi
En usko, että voi
- vanhempi mies- Anonyymi
100 varmasti unohtuu kun ollaan oikeilla leveleillä oikeeseen aikaan ei epäilystäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
100 varmasti unohtuu kun ollaan oikeilla leveleillä oikeeseen aikaan ei epäilystäkään.
Hetkeksi, mutta jos näkee taas kohteen, niin sama rumba voi alkaa.
- Anonyymi
Jos rakastaa , ei unohda..
- Anonyymi
Entäs kun ei edes saanut tutustua toiseen kunnolla, mutta eli sen rakkauden kuin yksin silti, haaveillen, eikä silti voi unohtaa millään. Vuosia mennyt. Uusia ihastukdia tullut, muttei siltikään voi unohtaa. Voiko yksin rakastaa?
- Anonyymi
Ei voi. Piste.
- Anonyymi
Ei tietenkään, hän on osa sieluani <3
- Anonyymi
Ei voi unohtaa. Juuri siitä tiedänkin ettei hän koskaan rakastunut minuun. Osaltaan se tieto helpottaa koska se auttaa ymmärtämään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721127
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477