Nissanista hihna poikki

Anonyymi

13

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä jakohihnan vaihtoväli on määritelty autojen huolto-ohjelmissa jonnekin 100000 kilometrin kohdalle. Tästä on poikkeamaa hieman alas- ja ylöspäin. 50000 km on jakohihnalle liian vähän. Tuo tapaus kannattaisi viedä korkeimman oikeuden ratkaistavaksi, kun yleensä jakohihnoja ei vaihdella huolto-ohjelmissa 50000 kilometein välein ja tavallisessa määräaikaishuollossa on lähes mahdoton selvittää hihnan kuntoa purkamatta auton moottoria.

      • Anonyymi

        Myös aika merkitsee.


      • Anonyymi

        Taidat olla vähän hupsu. Auton jakohihnan tarkistaminen useimmiten ei vaadi kuin hieman työtä...usein muovisuoja irrottamisen osittian jolloin jo voidaan katsella miltä siellä näyttää. Toki pitäisi päästä kokeilemaan kiristimen ja ohjureiden kunto.

        Mutta moottorin purkamista se ei todellakaan vaadi.


    • Anonyymi

      Niin tämäkin avaus on palstan Toyota terroristin spammi tehtaalta kotoisin,haukkuu kaikki merkit vain Toytalla pääsee hörhöjen taivaaseen. Kaikkissa merkeissä vikoja korjataan ja huolletaan.Hihnat alihankkioiden toimittamia. Takuu yleensä vastaa mutta mt hörhön mielestä vain Toyotan takuu toimii ei muiden. Palstan anti ihan sairasta yksi häirikkö suoltaa satoja spammejä päivään. Nuo kommunisti politrukki punaiset terroristit ja venäjän vetäminen skodaan kyllä niin ala arvoista pask** että miksei moderointi poista niitä ja poista samalla koko palstan valtias häirikköä.Yhden mt häirikön spammi palsta.

    • Anonyymi

      Nissanin bensakoneet (HR16DE / Renault H4M) valmista nykyään Renault.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine

      Luultavasti oli bensakoneella, koska dieseleissä yleensä ketju.
      Olis kannattanu ottaa yhtettä Renaultin maahantuojaan, eikä viedä asiaa oikeuteen. Renaultin koneet ovat yleensä kestäviä, joten kenties olisivat lähettäneet uuden koneen hajonneen tilalle.

      • Anonyymi

        Sillehän tarjottiin kunnon hyvitystä, mutta ei ääliölle kelvannut.


      • Anonyymi

        Korjaan. Nissanin dieselkoneissa on sittenkin jakohihna.
        Eli Nissaniin olisi pitänyt ottaa yhteys.


    • Laitan lakiakin jonkun verran lukeneena lusikkani tähän soppaan!
      Oikeuskirjallisuuden perusteella tehty päätös on vanha ja siltä ajalta, jolloin takuukin katkesi jo ensimmäisen omistajan myytyä auton eteenpäin.
      Virhe tapahtui siinä, kun toisen omistajan autokaupan yhteydessä ei varmistettu takuun jatkumisen yleisiä edellytyksiä.
      Korkeimpaan oikeuteenko?
      En suosittele, vaikka KKO:n päätöksestä tulisi pitkäksi eteenpäin - lue 20-30v:n
      ajaksi ns. Ennakkotapaus. Ennakkotapaus puhdistaisi ilmaa, riippumatta siitä, kumman osapuolen puolelle oikeus asettuu.

    • Anonyymi

      Takuu ei lopu kun auton omistaja vaihtuu...siis jos autossa iän ja kilometrien puolesta on vielä takuu.

      • Anonyymi

        Posahdus tulvaa odotellessa, kuulemme lisää uutisia?


      • Kumma, kun tätä ei yleisesti ymmärretä!
        On tietenkin oikein, ettei valmistajan/maahantuojan antama takuu nykyään enää katkea,
        kun auto vaihtaa omistajaa.
        Auton toisen ja miksei kolmannenkin omistajan on kuitenkin jatkettava valmistajan huolto-ohjelman mukaista auton huollattamista - ellei merkkikorjaamossa, niin sitten jossain
        muualla - niin, että kaikki ohjelman toimenpiteet tehdään asianmukaisesti, eikä vain
        leimata kirjaan "tehdyiksi"!
        Ellei 2. omistaja pysty tätä näyttämään toteen, on aivan turha anoa käsittelylupaa KKO:hon!


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Kumma, kun tätä ei yleisesti ymmärretä!
        On tietenkin oikein, ettei valmistajan/maahantuojan antama takuu nykyään enää katkea,
        kun auto vaihtaa omistajaa.
        Auton toisen ja miksei kolmannenkin omistajan on kuitenkin jatkettava valmistajan huolto-ohjelman mukaista auton huollattamista - ellei merkkikorjaamossa, niin sitten jossain
        muualla - niin, että kaikki ohjelman toimenpiteet tehdään asianmukaisesti, eikä vain
        leimata kirjaan "tehdyiksi"!
        Ellei 2. omistaja pysty tätä näyttämään toteen, on aivan turha anoa käsittelylupaa KKO:hon!

        Eikös lehtijutun mukaan merkitystä ollut myös sillä että yritys myi yritykselle, olisiko yksityisellä takuu ollut voimassa, mutta huollot olisi pitänyt varmaan silloinkin tehdä.


    • Aivan oikein, edellinen kirjoittaja!
      En huomannut kiireessä, että kysymys olikin kahden yrittäjän välisestä kaupasta, jossa Kuluttajansuojalaki ei ole ollenkaan voimassa.
      Kauppalain ns. yleiset virhesäännökset sen sijaan ovat.
      Riippuu paljolti siitä, oliko tämä kauppasopimus kirjallinen ja mitä ehtoja siihen kenties oli kirjattu, oliko ostajalle kaupanteon yhteydessä kenties huomautettu,
      että valmistajan takuu säilyy vain, mikäli puuttuvat huollot heti, ja huolto-ohjelman mukaiset tulevat huollot ajallaan.
      Myyjäliike oli tullut vastaan € 2.000,- suuruisella summalla ja maahantuojakin yhtä suurella määrällä, joten asiasta on kyllä sillä puolella kannettu huolta, mikä ostajalle ei ollut kelvannut.
      Oma mielipiiteeni on, että tämä 2.000,- olisi siis kannattanut maksaa, eikä sokeasti uskoa siihen, että ostajalla on vain oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      197
      11416
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      62
      8498
    3. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      131
      7923
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      6
      7458
    5. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      72
      6627
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      91
      5832
    7. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      6
      5506
    8. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      56
      5293
    9. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      55
      5286
    10. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      15
      5229
    Aihe