Aina kun kuvittelet ettei hullummaksi voi...

...maailman meno enää mennä se näyttää että kylläpä vaan voi:

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006322266.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=9ff8d86fc1d30acd27bc522550d4169a

Kyllä kohta varmaan on pakotettuja tavaratalot luopumaan toksisen maskuliinisuuden täyttämistä perinnepukeista. Tilalle on palkattava verkkosukissa munasillaan istuvia, paksusti meikattuja trans-pukkeja joiden "Tulepas tänne pukin polvelle.” eo ole läheskään yhtä pelottavaa kuin partaukon mörinä. Tai jos vähän pelottaakin se on vain hyväksi lapsen päästä tutustumaan erilaisuuteen jo nuorena.

On se hienoa kun lapset saavat elää tällaisessa yltäkylläisessä 2000-luvun maailmassa jossa pukinkaan ei tarvitse/saa olla se pelottavan perinteinen vaan löytyy noita turvallisempiakin vaihtoehtoja.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika huonosti koko joulupukki-juttu sopii 2000-luvun arvoihin. Lapsilta ei odoteta kiltteyttä vaan itseohjautuvuutta enemmän kuin keskimääräiseltä ammattiliiton jäseneltä. Ja kulttuurista omimistakin tuo valkopartainen punanuttu on. Ja tosiaan: vanha horiseva setämies, joka jopa alkottomana ja autoilevana versiona varasti laukoo jotain sopimatonta.

      • siis varmasti, ei varasti


    • Anonyymi

      Kyllä on vaateet lähteneet käsistä. Kuuntelin tuossa äsken ajellessa tätä feministilärpätystä :(

      Puhuvat siinä, että mitä jos pukki ei puhu sopivia vaan roolittaa automaattisesti kilttejä tyttöjä ja kilttejä poikia ja horisee perinnejuttuja nykyajan pennuille

      Voi v...ttu sanon minä suoraan semmosiin nihilistien talouksiin ei tarvita minkäänloista pukkia!!

      Uuniluuta vaan eteiseen, se ei puhu penskoille mitään.

      Joo hulluks on menny ja mikä on seuraava minkä keksivät.

      .ja Kouluihin jouluevankeliumit takaisin! Ne on suomalaisia perinteitä!

      • Anonyymi

        ".ja Kouluihin jouluevankeliumit takaisin! Ne on suomalaisia perinteitä!"

        Juuri näin. Tämä kuuluu osana asuomalasiin perinteisiin tapoihin tai ylipäätään kulttuuriin, eikä siinä ole mitään uskonnollisuuden korostamista saati uskonkiihkoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".ja Kouluihin jouluevankeliumit takaisin! Ne on suomalaisia perinteitä!"

        Juuri näin. Tämä kuuluu osana asuomalasiin perinteisiin tapoihin tai ylipäätään kulttuuriin, eikä siinä ole mitään uskonnollisuuden korostamista saati uskonkiihkoilua.

        Niin. On se nyt s...na kumma, että meillä ei meidän omassa maassa saa olla perinteistä joulunäytelmää, lauluja ym. Menenkö minä muualle vaatimaan että minun takia te lopetatte nämä ja nämä hommat? No en!

        Joulupukki, joulukirkko, jouluseimi, joulukuusi, joulu v...tun kinkku takaisin paikalleen! Ja äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. On se nyt s...na kumma, että meillä ei meidän omassa maassa saa olla perinteistä joulunäytelmää, lauluja ym. Menenkö minä muualle vaatimaan että minun takia te lopetatte nämä ja nämä hommat? No en!

        Joulupukki, joulukirkko, jouluseimi, joulukuusi, joulu v...tun kinkku takaisin paikalleen! Ja äkkiä.

        Jos mulla olis lapsia vaatisin kaikki vanhat suomalaiset perinteet koulujen joulujuhlaan tai nostaisin siitä ihan jäätävän elämöinnin. Minun lapsi ei opettelisi nykyajan hullutuksia vaan ikiaikoja jatkuneet kuviot. Vanhempainillassa vaatisin meidän omat tavat, koska lapsesta tulee perinteinen suomalainen ja sitähän on muiden kunnioitettava. Perinteisestä joulujuhlasta voi poistua tai jäädä suoraan kotiinsa jos ei vanhan ajan joulujuhlaa kestä.


    • Parin vuoden päästä tuotakaan hommaa ei voi tehdä ilman tutkintoa ja vaatimusta sukupuolikiintiöistä.

      Ite olen ollut joskus joulupukkina sukulaislapsille ja muutaman pukin nähnyt ihan työn touhussa enkä kyllä muista että koskaan olisi pukille annettu mitään kasvatusvastuuta. Siinä kun pukki kyselee että onko ollut kilttejä lapsia niin aikalailla istutaan sohvalla huuli pyöreänä. Ei siinä paljon sukupuolella ole hehkuteltu ja kun paketteja jaetaan niin etunimellähän on menty.

      Pari nuorempaa tuttua on ollut jouluna kiertelemässä noissa hommissa ja jos eivät nyt ihan Korvatunturilisää ole juttuihin pistäneet niin joulupukin rooli on mennyt helposti kun kohteena on ollut lapsi mutta jos on ollut perhe jossa ei isäntää ole näkynyt niin emäntien lahjatoiveet pukilta oli sellaisia että olisi seimen saattanut kaatua.

    • Anonyymi

      Joulupukiksi ei pääse jos siihen ei ole lahjoja.

    • Anonyymi

      Nyt on sitten pilattu jo Joulupukkikin, mitä ei vielä olla pilattu?

      Kilttimies89

    • Anonyymi

      Joulupukki ei tule enää savupiipusta vaan kaapista. Se on homo nyt.

      • Anonyymi

        😂😂😂👌


    • Anonyymi

      Miksi niiden verkkosukissa munasillaan pitää olla?

    • Anonyymi

      Syyllinen on media.

      Onneksi toimittajia siepataan jatkuvasti ja kidutetaan henkihieveriin.

    • Anonyymi

      Kyllähän koko joulupukkiajatus on kuollut. Ihmisten antamat lahjat on niin paskoja. 40k tilillä niin ei vois vähempää kiinnostaa köyhien antamat paskat

    • Anonyymi

      Ihan älytöntä. Muistan kyllä, miltä joulupukin vierailu tuntui pikkulapsena ja vielä pikku koululaisenakin, joka jo tajusi sen olevan teatteria.

      Kauhea jännitys, sokerihumala ja ahne lahjojen odotus olivat kyllä päällimmäisenä. Pukki kysyi nimenomaan, onko kilttejä lapsia ja vaati laulamaan, mikä oli vähän stressaavaa.

      Lasten vanhemmat voisivat itse vähän rentoutua ja lakata ottamasta kaikkea niin helvetin vakavasti..ei kivat pukit varmaan halua edes käydä tuollaisissa niuhoperheissä..

      https://aijaa.com/rEwHnu

      • musta tuo sun esimerkkikuva taas vaikuttaa ennemmin "kaiken perinteellisen" vaalimiseen liian vakavasti suhtautuvalta joulunvietolta..
        isoa parrakasta miestä pelkäävät paniikissa parkuvat lapset istutetaan väkisin pukin syliin, että saadaan "kivoja kuvia" perhealbumiin ja sukulaisille lähetettäväksi ja "iloisia lapsuusmuistoja" ipanoille...


    • Joulupukista valehtelu on täysin turhaa.

    • nii! kyllä perinteellistä pitää olla!
      Pyhän Nicolauksen päivä on 6.12. hänen nimissään lahjojen antaminen pitäisi tapahtua tuolloin.
      suomalainen joulupukkiperinne taas pohjaa ulkomailta opitun lisäksi Kekripukkiin ja Nuuttipukkiin, vanhasta kekrin vietosta eli satokauden päätösjuhlasta peräisin olevat tavat on vaan sittemmin siirretty nykyisinkin tunnettuun joulun- (sekä vuodenvaihteen) viettoon.
      joulu on loppujen lopuks melkoinen muinaisten satokauden päättymiseen, vuoden pimeimpään aikaan, talvipäivän seisaukseen jne.. "pakanallisiin menoihin" pohjautuva sekametelisoppa mihin myös kristinusko on työntänyt oman lusikkansa..
      minä sanosin et tervemenoa luterilainen ankeus ja vanhurskaus ja pakanajuhlat takaisin! sarvet päähän ja turkit päälle ja ovelta ovelle alkoholijuomia ja herkkuruokia pummimaan pukit!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      151
      2672
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1568
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1443
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      127
      1412
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      42
      1145
    7. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1132
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1130
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1107
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      996
    Aihe