Neuloitko villasukat myyntiin? Verottaja voi puuttua toimintaasi
Villasukat ja muut käsityöt menevät esimerkiksi sosiaalisessa mediassa kaupaksi alta aikayksikön. Jos kädentaitaja tehtailee tuotteita muutamaa sukkaparia enemmän myyntiin, tuotot on ilmoitettava verottajalle.
Käsitöiden, esimerkiksi villasukkien tekemisestä ja myymisestä saatavat tuotot ovat veronalaista tuloa
Veroasiantuntija suosittelee kädentaitajaa pitämään kirjaa myynnistä ja kuluista, jotta nettotulo on helppo kirjata veroilmoitukseen
Maalaisjärjen käyttö on sallittua, eikä yhden tai kahden sukkaparin myynnistä vuodessa tarvitse ilmoittaa verottajalle, veroasiantuntija korostaa
Innokas neuloja ei tule ajatelleeksi, että harrastuksesta ja pienestä lisäansiosta voi tulla veronalaista tuloa. Näin käy, jos valmistaa omin käsin mitä tahansa, minkä myy voitolla eteenpäin. marjoja saa pomia verottomasti jalostaa ei saa esim. marjojen pakastaminen on veronalaista tuloa
– Kun itsevalmistettua tavaraa myy, tulo on luonnollisesti verollista. Tulo on verotonta vain, jos se on erikseen säädetty verovapaaksi kuten vaikka luonnonmarjojen poiminnasta ja myynnistä saatavat tulot.
Myynti kannattaa siis kirjata vapaamuotoisesti ylös vaikka omaan vihkoon.
kirjanpitoa kannattaisi pitää jos keräilee Tyhjiä pulloja/tölkkejä näitä keräilevät työttömät lisätuloksi koska on veronalaista tuloa siitä pitäisi ilmoittaa Kelaa perustoimeentulo laskentaa varten eli kaiikki tulot Kelalle myös myydyt villasukat
Neuloitko villasukkia myyntiin Kelaa voi kiinnostaa
13
180
Vastaukset
Korkea aika laittaa kuriin nämä röyhkeät villasukkamiljonäärit jotka siirtävät villasukkatulonsa veroparatiiseihin. Hyvä että verottajalla on prioriteetit kohdallaan.
- Anonyymi
Kannattaa myydä puolivalmiina eli sukanterät ja varret erikseen, niinollen ne ei ole villasukat vaan langoista tehdyt esineet joita ei voi ilman omatoimista korjausta laittaa jalkaan!
Eihän kengänkorjuustakaan veroteta jos minä jollekkin myyn pohjat kengistä erikseen ja varsiosan myös erillään. Miten verottaja suhtautuu varrettomiin kenkiin, se on jo kinkkisempi juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa myydä puolivalmiina eli sukanterät ja varret erikseen, niinollen ne ei ole villasukat vaan langoista tehdyt esineet joita ei voi ilman omatoimista korjausta laittaa jalkaan!
Eihän kengänkorjuustakaan veroteta jos minä jollekkin myyn pohjat kengistä erikseen ja varsiosan myös erillään. Miten verottaja suhtautuu varrettomiin kenkiin, se on jo kinkkisempi juttu.Kela ja te-toimisto ei tiedä että Mähkön kerrostalossa oli pienimuotoinen leipomo työttömällä oli tuttu asiakaspiiri leipomotuotteet meni hyvin kaupaksi ja jalostettuja marjoja sai myytyä siitä on aikaa yli 10 vuotta. sai asumistukea ja työttömyysturvaa myyntituloja leipomotuotteista verottajakaa ei tiedä asiasta mitää
- Anonyymi
Ihmetyttää torilla myytävä uusi tavara, kuten verhoja ynnä muita tekstiilejä.
- Anonyymi
Uutta tavaraa ei saisi myydä kirpputoreilla minä oma kenkäni korjaa kotona itse laitan liimaa koska olen rutiköyhä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutta tavaraa ei saisi myydä kirpputoreilla minä oma kenkäni korjaa kotona itse laitan liimaa koska olen rutiköyhä
Täsmennän , että kirpputoreilla EI SAA MYYDÄ UUTTA TAVARAA! Jos valmistaa kotona uusia tuotteita ja myy niitä, niistä pitää maksaa verottajalle arvonlisävero ja myös vero ansiotulosta tietyn euromäärän ylitettyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täsmennän , että kirpputoreilla EI SAA MYYDÄ UUTTA TAVARAA! Jos valmistaa kotona uusia tuotteita ja myy niitä, niistä pitää maksaa verottajalle arvonlisävero ja myös vero ansiotulosta tietyn euromäärän ylitettyään.
Ei tarvitse veroja maksaa jos on köyhä! Silloin aina verovilppi on paikallaan, ja rikkaammat maksaa veroja kun niillä on enempi rahaa, tai sitten eivät maksa kun saavat verottomia osinkoja! Köyhän osingot koostuu verovilpistä niin silloin se on tasapuolista.
Joten jostain leivonnaisista ja villasukista ei tarvitse maksaa veroja! Tämä on demokratiaa ja tasapuolista tulonjakoa.
- Anonyymi
Ketjun aloittaja voisi hypätä kaarisllalta jokeen mieluummin heti.
- Anonyymi
Arvelkaapa sitä, kun Lieksassakin oli muinoin verotoimiston johtaja! Voiko enää tarpeettomampaa virkaa ollakaan. Nyt pärjätään, vaikka verotoimisto on auki vain silloin tällöin. Mitähän pirua se johtaja siellä oikein teki? Lienee vain ärhennellyt naisalaisilleen päivästä toiseen. Luulisi jo kyllästyttäneen moinen johtajuus!
- Anonyymi
Niin, ja entäs viinakaupan johtaja! Se se vasta olikin tarpeeton.
- Anonyymi
Suomihan on verojen luvattu maa! Jos vaikka rakennat talon niiin maksat rakennustarvikkeista veroa, talon teettämisestä eli työstä maksat veroa, asumisesta maksat veroa, esim. sähköstä, kiinteistövero on myös, ja sitten kun myyt talosi jonka olet lainalla maksanut maksat vielä myyntiveroa? Suomi on varmaan pahiten verotettu maa maailmassa.
- Anonyymi
Tulee mieleeni myös eräs tarpeeton virka. Asemapäällikkö. Junat vaan kulkevat, vaikka ei ole enää asemaakaan. Onneksi sentään rautatie on. Oli niitä ennen tarpeettomia johtajia vaikka missä.
- Anonyymi
Veroja maksetaan jopa verosta. Sähkölaskussa maksamme sähköenergiaverosta arvonlisäveron.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä165341Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1764253Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk173878Vuosi vaihtuu!
Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst261573Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....
Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk461397- 941259
- 701237
- 1171175
Uudenvuoden toivotukset
Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk111132- 1631049