Lieksa sinkkutilastoissa viides

Anonyymi

Nyt valtakunnan tasolla puhutaa sinkuista kun lisääntyy yksinasuminen. Minäkin olen sinkku ja nauttinut yhteiskunnan antimista. työpaikkaa en saannut perhettä en voinut perustaa työttömyyden takia parempi on olla näin elämän tilanteessa miksi pitäisi lapsia hakkia jos eivät työllisty. nautin yhteiskunnan antimista jään kohta kansaneläkkeelle terveenä. Sinkkuna olemisesta on hyötyä saa olla miten haluaa kotona vapaasti tulee kotiin milloin haluaa. ennen vanhaa mentiin pakosta naimisiin lapsia hankittiin paljon lujasti oli töitä eipä ollut asumistukia, työttömyysturvaa kuin nykyisin eli sosiaalituki järjestelmä houkuttaa yksin asumiseen. nuoret ovat oppineet tämän homman lapsia ei hankita nuorilla naisilla on koirat hoidettavana

16

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipa pessimistisesti kirjoitettu ettei jälkikasvu (jos sitä olisi) työllistyisi. Eiköhän se ole nuorista itsestään työlistyykö vai ei. Kouluja käymällä aina jotain duunia löytyy. Jos ei heti oman alan töitä niin jotain muuta. Kaikki työ on arvokasta kun tekee sen rehellisesti.

      • Anonyymi

        Ihmistyö menettää merkitystään jatkuvasti, tulevat sukupolvet ei enää käy töissä siinä määrin kuin edeltävät ja samalla työttömyydestä tulee uusi normi ajan myötä. Työ itsessään on vihoviimeistä pakkopullaa valtaosalle ihmisistä jota tehdään vain taloudellisen ja sosiaalisen paineen alla, kunhan vanhemmat ikäluokat kuukahtaa niin myös yleinen ilmapiiri muuttuu nykyaikaisemmaksi. Ja toisaalta jo nyt tutkinnot on kokeneet inflaation koska liian monella on korkeakoulututkinto näin pienessä maassa.


      • Anonyymi

        "Kouluja käymällä aina jotain duunia löytyy. Jos ei heti oman alan töitä niin jotain muuta".

        Ai sitäkö sen elämän pitäisi olla, aina "jotain". Tulevaisuudesta ei havaintoa.
        Älä viitti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kouluja käymällä aina jotain duunia löytyy. Jos ei heti oman alan töitä niin jotain muuta".

        Ai sitäkö sen elämän pitäisi olla, aina "jotain". Tulevaisuudesta ei havaintoa.
        Älä viitti!

        Miten lienet ymmärtänyt kirjoituksen. Siis eikö ole niin et kun kouluja käy ja saa ammattitutkinnon ja jos ei heti saa töitä käymältään koulupohjalta niin eikö voi ruveta tekemään muuta työtä siksi aikaa kun löytyy oman alan töitä. Ei vaan jää lorvimaan ja oottamaan milloin löytyy oman alan töitä.
        Tekee aikansa muun alan töitä ja kun ilmaantuu oman alan töitä mihin on kouluttautunut hakee työpaikkaa ja jos saa sen niin sit irtisanoutuu entisestä työpaikasta.
        Onko siinä järkee et jos valmistuu ammattiin ja ei saa heti töitä niin jää vaan kotiinsa nurkkiin nyhjäämään tekemättä mitään ?
        Kyllä työhönottajan silmään pistää et on jossakin ollut töissä eikä vaan kotona työttömänä. Moni työantaja kysyy et missä olet ollut töissä tätä ennen, ja jos vastauksena en missään niin se jo kertoo ihmisestä työntekijänä paljon.
        Ottakaa ihmiset töitä vastaan mitä on tarjolla ( jos esim terveys antaa periksi ymmärrän ettei esim leipomoon kannata pyrkiä jos on allergioita tms). Aina työnteko kannattaa
        vaikkei aina niin mieleistä olisikaan mutta yllättäen voi työpaikasta poikia jotain uutta ja kannattavaa,
        Ei aina elämä oo niin kivaa ja yksinkertaista,,,joskus täytyy tehdä hieman ikävämpiäkin töitä. Pääasia et tekee töitä eikä vaan kotona nyhjää.
        Mutta jos nuoret vanhemmat ovat omaksuneet tuon ajattelun ettei töitä kannata,huvita tehdä niin helpostikko sama siirtyy omiin lapsiin kun jälkikasvu on siinä iässsä et pitäs työmaailmaan ruveta.
        Itse aloin tekemään 15 vuotiaana kesätöitä ja siitä lähtien oli aina mitä erillaismpia töitä tullut tehtyä,kunnes löysin oman alani ja tein töitä niin kauan kun terveyttä riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten lienet ymmärtänyt kirjoituksen. Siis eikö ole niin et kun kouluja käy ja saa ammattitutkinnon ja jos ei heti saa töitä käymältään koulupohjalta niin eikö voi ruveta tekemään muuta työtä siksi aikaa kun löytyy oman alan töitä. Ei vaan jää lorvimaan ja oottamaan milloin löytyy oman alan töitä.
        Tekee aikansa muun alan töitä ja kun ilmaantuu oman alan töitä mihin on kouluttautunut hakee työpaikkaa ja jos saa sen niin sit irtisanoutuu entisestä työpaikasta.
        Onko siinä järkee et jos valmistuu ammattiin ja ei saa heti töitä niin jää vaan kotiinsa nurkkiin nyhjäämään tekemättä mitään ?
        Kyllä työhönottajan silmään pistää et on jossakin ollut töissä eikä vaan kotona työttömänä. Moni työantaja kysyy et missä olet ollut töissä tätä ennen, ja jos vastauksena en missään niin se jo kertoo ihmisestä työntekijänä paljon.
        Ottakaa ihmiset töitä vastaan mitä on tarjolla ( jos esim terveys antaa periksi ymmärrän ettei esim leipomoon kannata pyrkiä jos on allergioita tms). Aina työnteko kannattaa
        vaikkei aina niin mieleistä olisikaan mutta yllättäen voi työpaikasta poikia jotain uutta ja kannattavaa,
        Ei aina elämä oo niin kivaa ja yksinkertaista,,,joskus täytyy tehdä hieman ikävämpiäkin töitä. Pääasia et tekee töitä eikä vaan kotona nyhjää.
        Mutta jos nuoret vanhemmat ovat omaksuneet tuon ajattelun ettei töitä kannata,huvita tehdä niin helpostikko sama siirtyy omiin lapsiin kun jälkikasvu on siinä iässsä et pitäs työmaailmaan ruveta.
        Itse aloin tekemään 15 vuotiaana kesätöitä ja siitä lähtien oli aina mitä erillaismpia töitä tullut tehtyä,kunnes löysin oman alani ja tein töitä niin kauan kun terveyttä riitti.

        Nuorten työnsaanti on vaikeutunut merkittävästi siitä mitä se oli kymmeniä vuosia sitten, enää ei voi vain kävellä työpaikan ovesta sisään ja ilmoittaa että aloittaa työt samantien. Muidenkin alojen töitä on pirun vaikea saada nykyään koska paikkoja on niin vähän tarjolla ja hakijoita on paljon jonossa, suhteilla on iso painoarvo tämän päivän työelämässä. Vähän hassua että "kaikille löytyy töitä"- mantraa toistelee eniten 65 porukka joilla ei itsellään ole minkäänlaista käsitystä nykyajan työmarkkinoista, aataminaikuisella tietämyksellä huudellaan reilusti nuorempien pöytiin.


    • Anonyymi

      Yksinäisyys on lisääntynyt ja ottavat härkisti Kelan maksamat sosiaalietuudet näitä ovat työttömyysturva, asumistuet toimeentulotuet suurin osa sosiaalietuuksista maksetaan juuri yksinäisille ei ole työhaluja työpaikkaa maan hallitukselle olisi tekemistä on melkoinen porsaanreikä miten pitäisi työllistää eikä maksaa koko elämää verorahoista.

      • Anonyymi

        Näin vanhana eläkelläisenä huolettaa nykytilanne kun nuorista on jo viidesosa pääviallisia, eli avun tarpeessa? Olisko jossain jotain vikaa ja mikä tuon ilmiön aiheuttaa? Toisaalta kun ajattelee ei niin nuoremmilla ole työvelvoitteitakaan, riittää kun katsoo netistä tappopelejä ja raaputtaa puhelinta päivästä toiseen ja lipittää energiajuomaa, ekä valittaa kun yhteikunta ei kaikkea hommaa valmiiksi ja anna reilusti rahaa.


      • Anonyymi

        Totta puhut. Kyllä ymmärrän, että yksin elävät ovat ahdingossa. Ainaha kaksin pärjää paremmin vaikka pienemmälläkin tuloilla.
        Myös yksinäisyys on monille ongelma. Yksin ei tule lähdettyä juuri minnekkään, mutta mistä saisi kavereita, en tiedä. Pitäisikö perustaa joku kerho tai yhdistys, Lieksan Sinkut? Kuka kiinnostuisi ja ryhtyisi toimimaan?
        Aina ja joka paikassa kerrotaan, miten paljon on HYVIÄ ystäviä tai miten lähdin/tulin/tein/olin hyvien ystävien kanssa. Viis hyvyydestä, kunhan olisi edes tavallisia ystäviä tai vaatimattomasti juttukavereita.


      • Anonyymi

        Tempputyöllistämisellä tilastoja on sievistelty tähänkin asti, moni ei vain tajua sitä että yhteiskunta elättää tempputyöllistetyt siinä missä virallisesti työttömätkin. Lieksan ja koko Suomen ongelma on siinä että oikeita työpaikkoja on tarjolla jatkuvasti vähemmän, puhelinmyynti ym puliveivaaminen ei ole oikeaa työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tempputyöllistämisellä tilastoja on sievistelty tähänkin asti, moni ei vain tajua sitä että yhteiskunta elättää tempputyöllistetyt siinä missä virallisesti työttömätkin. Lieksan ja koko Suomen ongelma on siinä että oikeita työpaikkoja on tarjolla jatkuvasti vähemmän, puhelinmyynti ym puliveivaaminen ei ole oikeaa työtä.

        Työllistämisen listalla on syjäytyneet yksinäiset työttömät pulit elämänhallinta retuperällä on uusavuttomuus ruokaan viedää pakettiautolla joka ei ole oikeaa työtä. vaan tempputyöllistämistä kuntouttava työtoiminta työkokeilu pääasiallista työllistämistä ei työsuhteeseen. moni työtön on syrjäytynyt kun ei saa työsuhdetta eikä ole tasaarvoinen muiden kanssa vaan patalappuja tekevä piika ja vanhapoika lumitöitä, puupajalla työskentelevä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin vanhana eläkelläisenä huolettaa nykytilanne kun nuorista on jo viidesosa pääviallisia, eli avun tarpeessa? Olisko jossain jotain vikaa ja mikä tuon ilmiön aiheuttaa? Toisaalta kun ajattelee ei niin nuoremmilla ole työvelvoitteitakaan, riittää kun katsoo netistä tappopelejä ja raaputtaa puhelinta päivästä toiseen ja lipittää energiajuomaa, ekä valittaa kun yhteikunta ei kaikkea hommaa valmiiksi ja anna reilusti rahaa.

        Toisaalta me vanhemmat ollaan nuorille tämä yhteiskunta tehty. Me ollaan tehty tappopelit ja raaputuspuhelimet, mutta ei olla itsekään opittu miten kaiken tämän uuden tekniikan ja muutosten kanssa tulisi elää. Ja kun vanhemmat ovat hukassa, nuoret ovat vielä enemmän hukassa kun vanhemmilta ei esimerkkiä tule. Kun on pihalla yhteiskunnasta kuin lumiukko, ei jää jäljelle muuta kuin tappopelit ja puhelinten raaputus jolla tapetaan aikaa odotellessa jotain.


    • Anonyymi

      Eikös kaikki Lieksan somalit ole paperilla sinkkuja. Näin tuet juoksee paremmin ja jokaisella on oma huoneisto.

    • Lisää sinkkutilastoa. Suomalaiset ovat yksinäisempiä kuin ennen ja omiin vanhempiinkin pidetään yhteyttä entistä harvemmin vaikka on somet ja kaikki raaputuspuhelimet käytössä.

      • Anonyymi

        Monikaan ei pidä vanhempiinsa yhteyttä paitsi silloin kun tarvitsee rahaa, ja silloin soitellaan ainakin senverran että antavat tilinumeron.


      • Anonyymi

        Miksi sinä pönttö olet yksin? Onko luurankoja kaapissasi?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe