Mikä on näätä-psykoosi?

Anonyymi

Työskentelen sihteerinä Lahden kaupungin mielenterveyspuolella ja erään 37-vuotiaan potilaan tiedoissa mainittiin tämä termi. En nyt enää kotona pääse työpaikkani tietojärjestelmään mutta lääkäri oli sanellut muistaakseni suurin piirtein näin:

Esitiedot (anamneesi): 37-vuotias merkittävästä hiustenlähdöstä kärsivä mies. Tehnyt koko elämänsä matalapalkka-alalla töitä ja on ollut koko ikänsä vailla naisen kosketusta. Pari lyhyttä miessuhdetta taustalla. Lääkityksenä menee finasteridi 5mg 1tbl päivässä.

Nykytila (status): Kärsii merkittävistä raivokohtauksista, joita ei kykene hillitsemään. Ajoittain ilmenee myös näätä-psykoosin oireita. Ei kykene erottamaan oikeita ihmisiä Näädistä. Myös kognitiivisten kykyjen heikkenemistä ilmenee. Oppimisvaikeuksia esimerkiksi tietotekniikan alueella.

Suunnitelma: Konsultoin erikoislääkäri Nordströmiä ja päädyimme ajamaan alas finasteridi-lääkityksen. Pt:n kohdalla lääkkeen sivuvaikutukset ovat merkittävät ja mikäli lääkityksen lopettaminen kiihdyttää hiustenlähtöä entisestään, lääkäri Nordström kartoittaa onko kirurgisia toimenpiteitä mahdollista tehdä. Aloitetaan lääkityksenä Zyprexa 10mg 4 kertaa vuorokaudessa.

Jakelu: Erikoislääkäri Nordström, potilaan äiti ja edunvalvoja Leena Fear

29.11.2019 Lahden kaupungin mielenterveyspalvelut


Eli voisko joku avaa mitä tarkoittaa tuo näätä-psykoosi? En ole ennen törmännyt kyseiseen termiin.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo kuvailemasi psykiatrinen epikriisi viittaa ilman mitään epäilyä erääseen palstalaiseen mieheen. Eräästä syystä johtuen tuo kyseinen mies ei pääse tänään palstailemaan. Sen verran voin paljastaa, että se syy liittyy Black Fridayhin, enempää en paljasta!

      • Anonyymi

        Mutta asutko nykyään Lahdessa?


      • Anonyymi

        Aloitus oli nk. huumoria. Onko konsepti sinulle tuttu?


      • Anonyymi

        "jolla on naisiakin elämässäni ollut."

        Ne tosin olivat valmistettu kumista


    • Vaitiolovelvollisuus!!! Vitsiniekka. 🙉

      • Ei kai mitään ihmeen Näätä-psykoosia ole edes olemassakaan, sillä onhan tällä palstallakin niitä Näätiä kirjoittelemassa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • DarkFear kirjoitti:

        Ei kai mitään ihmeen Näätä-psykoosia ole edes olemassakaan, sillä onhan tällä palstallakin niitä Näätiä kirjoittelemassa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Niin onhan eräs palstan tasokkaimmista kirjoittajista Näädän Markku eli SUOMI-Make, myöskin hänen tyttäret Janica ja Jessica, ja ehkä myös Janican aviomies Timppa joka päätti ottaa vaimonsa uljaan sukunimen 😊


      • DarkFear kirjoitti:

        Ei kai mitään ihmeen Näätä-psykoosia ole edes olemassakaan, sillä onhan tällä palstallakin niitä Näätiä kirjoittelemassa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Kyllä meinaan palstalla on. Ihan näätiä yks jos toinenkin. Mettäsikoja. 😜😂


      • On vaan Peris aina itse sanonut sen, ettei hänellä edes ole mitään mielikuvitushahmoja. Oikeita kavereita hänellä kyllä on sitäkin enemmän ja monet heistä myös kirjoittelevat tällä palstalla ihan omilla kuvallisilla profiileilla. Kuten mm. Bicky Royal, Make, Näädän Markku, Timppa, Janica, Pääskyvuoren Jorma, Jere ja monia asiallisia kirjoittajia:)


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Kyllä meinaan palstalla on. Ihan näätiä yks jos toinenkin. Mettäsikoja. 😜😂

        Haisunäätä eli mäyrä.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        On vaan Peris aina itse sanonut sen, ettei hänellä edes ole mitään mielikuvitushahmoja. Oikeita kavereita hänellä kyllä on sitäkin enemmän ja monet heistä myös kirjoittelevat tällä palstalla ihan omilla kuvallisilla profiileilla. Kuten mm. Bicky Royal, Make, Näädän Markku, Timppa, Janica, Pääskyvuoren Jorma, Jere ja monia asiallisia kirjoittajia:)

        Perisätmin fiktiohahmojen luetteleminen on todiste näätäpsykoosiin sairastumisesta :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haisunäätä eli mäyrä.

        Metsäsika on näätäeläin. 😃


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Kyllä meinaan palstalla on. Ihan näätiä yks jos toinenkin. Mettäsikoja. 😜😂

        Mettäsika on kyllä mäyrä eikä näätä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mettäsika on kyllä mäyrä eikä näätä

        Lue. 😃

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mäyrä

        Mäyrä (Meles meles) on ahman jälkeen suurin Suomessa elävä näätäeläin.


    • Anonyymi

      Vanhaa kunnon Peristä aloitus:D
      Huomaa että on ollut itsekin monenlaisten tohtorien konsultoitavana. Kokemus puhuu.

      • Ei ole mun laatima aloitus, ei kuule ole ollut aikaa moiseen. Lisäksi kirjoitan aina kirjautuneena.

        Ehkä jollain on missio yrittää lavastaa mut kirjoittamaan tuollainen aloitus. Mutta se on kokonaan eri juttu tunnistaako joku itsensä tuosta tekstistä ja onko tarvetta lähteä puolustelemaan. Ainakaan mulla ei ole, kun olen noin 9 vuotta nuorempi ja asunut aina Turussa.


      • Anonyymi

        Kerroppa meille, koska viimeksi suoritit sukupuoliyhdynnän naisen kanssa?


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        Ei ole mun laatima aloitus, ei kuule ole ollut aikaa moiseen. Lisäksi kirjoitan aina kirjautuneena.

        Ehkä jollain on missio yrittää lavastaa mut kirjoittamaan tuollainen aloitus. Mutta se on kokonaan eri juttu tunnistaako joku itsensä tuosta tekstistä ja onko tarvetta lähteä puolustelemaan. Ainakaan mulla ei ole, kun olen noin 9 vuotta nuorempi ja asunut aina Turussa.

        Totta ihmeessä toi oli sun aloitus :)


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        Ei ole mun laatima aloitus, ei kuule ole ollut aikaa moiseen. Lisäksi kirjoitan aina kirjautuneena.

        Ehkä jollain on missio yrittää lavastaa mut kirjoittamaan tuollainen aloitus. Mutta se on kokonaan eri juttu tunnistaako joku itsensä tuosta tekstistä ja onko tarvetta lähteä puolustelemaan. Ainakaan mulla ei ole, kun olen noin 9 vuotta nuorempi ja asunut aina Turussa.

        Joo jo......ja vain omalla nimimerkillä.

        Taas murjasit vitsin.


    • Anonyymi

      Kai ymmärrät, että olet syyllistynyt rikokseen! Järkyttävää toimintaa. Kuinka kehtaat???? Vien asian eteenpäin!

    • Näätäpsykoosista mulla tuli ekana mieleen piripäinen fretti (sellanen ois kyllä kamala), mut ei se tuohon kuvaukseen sopinut.

    • Anonyymi

      Kuka se tunnetuin palsta-näätä on?

      • Anonyymi

        Ei periksen mielikuvitusystäviä lasketa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei periksen mielikuvitusystäviä lasketa.

        Täytyy olla paha aivovamma ihmisellä joka jaksaa jauhaa noista kulahtaneista feikkiprofiileista vuosi toisensa perään kuten df..


    • Anonyymi

      Eikös näätä-psykoosi tarkoita sitä että analysoiva psykologi on itse sosiopaatti?

    • Anonyymi

      "näätä"-psykoosi on tietääkseni jonkun älykkäämään ihmisen aiheuttama tila jollekin psykologille, jotta jo melkein on harhoissaan psykoosissa, kun älykkyys ei aivan riittänyt käsittämään riittänyt :D

      Psykologin psykiatrinen "näätä"-tila jonka aiheutti joku huomattavasti älykkäämpi ihminen tälle kuin oli tämä koulutettu psykologi :D

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe