Kuka se on tuon sunnuntain eteen pannut sanan adventti?

Anonyymi

Ihmettelen, että kuka se lisäilee päiviin etuliitteitä
Mikä se tuo adventti on? Ei ainakaan Raamattuni sitä tunne.
Sen tiedeän, että kansanperinteet juhlii päiviisä ja jos se sieltä on pakanajuhliin liitetty ideaalinen merkitys, niin silloinhan eletään perinnejuhlasunnuntaita.

Sentähden, kun Jeesusta seuraa opetuslapsi, hän ei Mestarin kehtouksesta kulje perinneopin perässä, koska se tekee raamatun Sanomallisen sisällön tyhjäksi.

Minulle Jeesus on ylösnoussut taivaaseen Ylipapiksi ja seuraava tulemus on Herran paluu. Hän tulee Kuninkaana. Julistan Ylimmäistä pappeutta ja siitä etenevää sanomaa. Pääsiäissanomassa julistan sovituksen täydellistä lahjaa.
jne. Eli etenen raamatullisesti.

Mutta, nuo etuliitteet, ne perinnekansanjuhlana se on epäraamatullista. Ei kiinnosta.
Kansanjuhlat paapoo jotain vauvaa- vuodesta toiseen, lillun lallun, ja eihän se vauva mitään aikaansaa. Kun perinteet saavat täyttymyksen, kaikenkarvaisten kansanlaulajien suussa, elämä jatkuu, kirjankannet kiinni ja unohdetaan seuraavaan aikaan. Eli perinnejuhlat ne paapoo ja kun ei YLIPAPPIA tule vastaan, tulevana kuninkaana, ja jopa tuomarina, niin eihän se vauva mitää herätä. Sehän on sellain voimaton ja kapaloissa makaava- herättäen vain hoitotahtoa ja kapalolauluja.
Ja se juttu tuli Roomasta, baabelilaisesta äitilapsikultista.
Vielä kun mantrattaisiin äidiltä pahojaan anteeksi, silloin oltaisiin vasta hapatteen alkulaulussa, mutta nyt ollaan hieman edetty tähän meidän hapatteeseen.

Ei se näin mene. Siksi ei perinnejuhlat kiinnosta, ja jotkun päivien etuliitteet.
Kuunnelkaas kirkonmenoista, että miten ne selittää tuota hyväntiedonpuun hedelmänä pyhäksi ja kansa on lääpällään baabeliinpäin. Ja aletaan vahtaamaan vauvoja. Oikein rakennetaan kirkkoihin joitakin palvontapaikkoja, jotka ovat aivan epäraamatullista- eli hyväntiedonpuun käärmekileistä sumutusta.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä aloitus. Näinpä se onkin.
      Adventtiaika on luterilaisen kirkon oppi, jonka se on perinyt katolisuudesta. Raamatussa sitä ei ole.

• Anonyymi

Kaikella kunnioituksella. Adventin perinne on vanhempi kuin luterilaisuus. Hyvää adventin odotusta vaan.

• Anonyymi
      • Anonyymi

No, eikös ne lähes kaikki puhu pukille palturia. Puhuisivat totta.
        Viettäköön joulun jouluna, mutta ei syöttäisi siihe sitä, mitä siihen ei kuulu.
        Perinneoppi on hapate, joka peittää monta tärkeää sanomaa ymmärryksistä.
        Jouluna paremminkin voisi tutkia vaikkapa sitä, miksi vanhanliiton varjokuva, taivaasta kuvaa sitä palvelemista, mikä on olemassaoleva todellisuus. Ja mitä se on siellä NYT, koska Ylipappi on taivaissa.
        Kyllä raamattu antaa tähän joulullekin aivan kirjoituksiin perustuvaa oppia ja opetusta, ettei tarvitse kansan harhailla.
        Mitä oli ylipappeus vanhanliitonaikana, kuinka nämä joutuivat aina uhraamaan oman syntinsä tähden jatkuvasti. Ja mitä on tämä todellinen pappeus Herrassa, jossa on kertakaikkinen uhri todellisuutta ja hän on Ylipappina missä?
        Lisäksi voisi tutkia Abrahamin ja Melkisedeskin kohtaamista, mitä siinä tapahtui jne.
        Eihän Melkisedek ollut siinä pappihierarkiassa mukana, mutta Abraham uhrasi hänelle sotasaaliistaan. Eli joululle olisi tärkeämpääkin tutkimista tämänpäivän Ylipappeuteen katsoen.
        Ja myös - Jeesuksen paluun merkitys- Kuninkaana. jne.
        Aivan oivaa tarkastelun kohtaa- joulun välipäiville, kun Sanaa tarkastee.
        Sitten voi todeta, että Jeesus syntyi lehtimajajuhlan aikoihin ja korjata opetusvirhe, missä eletään, että ei tehtäisi tyhjäksi perinteillä sitä todellista Sanaa

• Anonyymi

Mitenkä kirjoituksesi liittyy helluntailaisuuteen? Olet aivan väärällä osastolla!!!! Tuollaiset asiat päätetään aivan toisilla foorumeilla kuin helluntaiherätyksessä. Etkö osaa edes lukea?

• Anonyymi

Aloittajalla on jokin muu Raamattu kuin Jumalan sana. Tämän lisäksi hän leikkii sanoilla. Adventti itse asiana kyllä ilmenee Raamatussa, enkä tarkoita uskonlahko "adventismin merkityksessä".

Adventti tarkoittaa Kristuksen odotusta. Se on kristillinen sana ja kristittyjen hengellisen kirkkovuoden juhla jonka helluntailaiset kieltävät, ovat sen ulkopuolella ja joka vuosi tätä kristittyjen odotusta vastaan näillä pilkka-aloituksillaan hyökkäävät.

Tämäkin aloitus on faktatodiste helluntailaisen satanimin olemuksesta.

• Anonyymi

Aam.5:20-27 Eikö Herran päivä ole pimeys, eikä valkeus, eikö se ole synkeys, jossa ei valoa ole? Minä vihaan, minä halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän julakokouksiinne. Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteisuhrinne, syöttövasikkainne, puoleen. Vie pois minun edestäni virtesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa. Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro. Toitteko te teurasuhreja ja ruokauhreja minulle erämaasa neljänkymmenenä vuotena, te Israelin heimo? Te olette kantaneet kuningastanne Sikkutia ja Kivjjunin- kuvianne, tähtijumalaanne, sitä, jonka te olette itsellenne tehneet. Sentähden minä vien teidät pakkosiirtolaisuuteen tuolle puolelle Damaskon, sanoo Herra. Jumala Sebaot on hänen nimensä. 5Moos.32:17-24

• Anonyymi

Jes-1:11-15 Mitä ovat minulle teidän paljot teurasuhrinne? sanoo Herra. Minä olen kyllästynyt oinas-polttouhreihin ja juottovasikkain rasvaan. Mullikkain, karitsan ja kauristen vereen minä en mielisty. Kun te tulette minun kasvojeni eteen, kuka sitä teiltä vaatii - minun esiksrtanoitteni tallaamista? Älkää enää tuoko minulle turhaa ruokauhria; suitsutus on minulle kauhistus. En kärsi uuttakuuta enkä sapattia, en kokouksen kuuluttamista, en vääryyttä ynnä juhlakokousta. Minun sieluni vihaa teidän uusikuitanne ja juhla-aikojanne: ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt. Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä. Sananl.1:16-19.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1230
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      6
      1152
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      865
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      860
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      713
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      84
      693
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      26
      668
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      656
    Aihe