Sitä toivoisi että tällaisessa uskovan ihmisen ja ei-uskovan välisessä kohtaamisessa todella kohdattaisiin ja että se olisi rakentavaa ja eri näkemyksistä huolimatta kunnioittavaa mutta valitettavasti useimmiten ateistit eivät kestä tällaista kohtaamista vaan menevät pian henkisesti lukkoon, kyyristyvät suojapanssareidensa alle ja asettautuvat puolustusasemiin vaikkei heille ole mitään pahaa toivotettu. Usein joutuvat jopa hallitsemattomien vihanpuuskien valtaan niinkuin tälläkin palstalla voi nähdä lähes joka ketjussa.
Olen pohtinut mistä tämä oikein johtuu ja tullut siihen tulokseen että kun epäuskoinen ihminen ja aivan erityisesti ateisti nykyaikana tuppaa ajattelemaan että hän itse on oman elämänsä "herra", päättää itse omista asioistaan, ei omasta mielestään tarvitse ketään, ei ole kellekään missään velassa minkään suhteen eikä tilivelvollinen tekemisistään kenenkään tai minkään edessä. Tällaisessa harhakuvitelmissa elävää ihmistä kutsutaan hedonistiksi. Hän elää ikäänkuin omassa kuplassaan jossa on omat säännöt eikä halua olla kuulevinaan että jollain taholla olisi sanomista hänestä ja tekemisistään, puhumattakaan että häntä alettaisiin syyllistää jostain mitä hän itse ei hyväksy.
Mutta tämän takia juuri tulee konflikti kristinuskon ja epäuskoisen maailman välillä sillä kristinusko ei ole mikään "uskovaisten oma asia" jota he "harjoittakoot vapaasti omissa nurkissaan kunhan eivät häiritse muita", vaan kristinuskossa on kyse TODELLISISTA asioista joista yksi täkrkein on se ettei kristittyjen Jumala ole vain "joku jumala johon osa ihmisistä uskoo", vaan oikeasti olemassa oleva, koko maailmankaikkeuden kaikkivaltias ja suvereeni hallitsija, kaikkien ihmisten elämän ja kuoleman Herra, joka säät ja ilmat säätää ja jota ilman yksikään ihminen ei olisi täällä maailmassa uskomassa tai räpistelemässä yhtääbn mihinkään päin.
Jumala voi yhdellä sanalla luoda tyhjästä kaiken mitä näemme ja tutkimme vuosituhansia emmekä sittenkään pääse kaikesta aukottomasti selville, mutta Hän voi myös yhdellä sanalla tuhota ja päättää kaiken, kuten Hän kerran onkin tekevä. JOKAINEN elävä sielu on Hänelle tilivelvollinen sillä JOKAINEN ihminen on olemassa ja elää joka päivä vain Hänen armostaan ja pitkämielisyydestään! Ei ainoastaan kristuityt vaan myös kaikki muut ihmiset, ateistit ja kaikki! Ateisti voi toki painaa päänsä puskan sisään piiloon ja uskotella itselleen ettei mitään Jumalaaole olemassakaan mutta sittenkin myös ateisti on kerran astuva sen Jumalan eteen viimeiselle tuomiolle, johon hän ei uskonut.
Ja kun kerran kaikki tämä on toisinta totta, on suurta lähimmäisenrakkautta ja kristillinen hyve varoittaa kaikkia epäuskon sokeudessa, ilman Jumalaa vaeltavia ihmisiä etteivät he joutuisi iankaikkiseen vaivan paikkaan joka on palkkana jokaiselle joka ei ole uskonut syntejään anteeksi evankeliumin sanan kautta. Ei kaiki kukaan ateistikaan sentään niin mieletön ole että nähdessään lapsensa juoksevan kohti jyrkännettä. -jättäisi varoittamatta lasta?
Yrittäkää hyvät ihmiset nyt viimein ymmärtää ettei ole olemassakaan mitään kristinuskoa ilman lähetyskäskyä: "menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa kaikille luoduille evankeliumia, joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen!"
Koko kristinuskon luonne ja peruspiirre miksi seon ylipäätään maailmassa on se että se on lähetysuskonto pakanoille ja pimeydessä eläville ateisteille. Siksi me kristiotyt emme koskaan ole jääneet vain omiin rukoushuoneisiimme keskenämme uskomaan vaan olemme sanomaa julkisesti ja peittelemättä julistaneet kaikille ketkä ikinä etäällä tai likellä ovat, ja niin me tulemme myös tekemään. Niin kauan kuin maailma vielä seisoo!
Me emme siis tule toteuttamaan toivettanne jonka mukaan kristityt vetäytyisivät omiin nurkkiinsa uskomaan "omassa rauhassaan" vaikka te ateistit kuinka ärisisitte ja meitä kiroilisitte. Emme ole koskaan niin tehneet emmekä tule koskaan tekemään.
Ette te ateistit ole itsenne omat, vaikka monet teistä niin kuvittelette. Te olette velassa ja tilivelvolliset elämisestänne ja joka henkäyksestänne Taivaan ja Maan Luojalle! Halusittepa tai ette!
Kristityn ja ateistin kohtaaminen
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt vaan pitäisi jotenkin todistaa, että aloitus on uskovan henkilön kirjoittamaa, eikä pelkästään omasta hedonismistaan huumaantuneen ateistin.
VAIN rekisteröity kirjoittaja voi tehdä anonyymialoituksen.
Miksi pelaat kaksilla korteilla ja rekattu nimimerkkisi ei sinulle olekaan julistuksesi "kasvot"?
Vilpittömän uskovan ihminen ei tarvitse piiloutua anonyymiksi.- Anonyymi
Turha väittely on nimenomaan turhaa. Jokainen voi sisimmässään käydä läpi oman näkemyksensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha väittely on nimenomaan turhaa. Jokainen voi sisimmässään käydä läpi oman näkemyksensä.
No näin varmaan on totta mutta se pyrkimys mikä yhteiskunassa nykyisin yleisestikin on vallalla, on työntää kristinusko, kristillinen julistus ja kristityt jonnekin nurkkaan, näkymättömiin, elämään omissa nurkissaan ja olemaan hiljaa uskostaan, -on käsittämätöntä nimenomaan kristitylle.
Paljonhan nyt esitetään vaatimuksia ettei yhteiskunnassa, varsinkaan sen kaikkia jäseniään koskettavissa toiminnoissa saisi olla mitään uskontoon osallistavaa kuten koulujen kristilliset joulujuhlat, ruokarukoukset jne.
Ateistilla on tosiankin kuvitelma niinkuin muillakin epäuskoisilla, oman itsensä ja elämänsä täydellisestä omistusoikeudesta ja tekijänoikeudesta itseensä ja elämäänsä. Se näkyy esim. haluna vapautua jonkun muun kuin itsen asettamista seksuaalielämän siveysnormeista. Ihmiset haluavat "vapautua" kuten he asiaa monesti kuvaavat; "kahleista" ja normeista joita kristillinen normisto on heidän päälleen asettanut. Halutaan harrastaa seksiä avioliiton ulkopuolella täysin vapaasti, kenenkään tuomitsematta, "mitä se kellekään kuuluu jos ihminen saa siitä itselleen nautintoa...?", ihminen haluaa tehdä vapaastui syntiä eikä halua kuulla siitä tuomioita tai nuhtelua. Hän ei halua tulla valkeuteen sillä hänen tekonsa ovat pahat, sanoo Raamattu!
Myös Raamattu tietää tämän ilmiön:
"Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat? Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan: "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä". Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä. " (Psalmi 2:1-4)
Mutta seuraava asia olisi tärteä ymmärrettäväksi, etenkin epäuskoisen ateistin:
Kristinusko ei ole mikään pelkkä "kristinusko", ikäänkuin yksi uskonto muiden uskontojen seassa, yhtä mitätön, ihmisperäinen keksintö jolla ei ole mitään tekemistä todellisuudenkanssa, van meidän Jumalamme hallitsee suvereenisti maassa ja taivaassa ja kädellään luonut kaiken olevaisen ja kaiken mitä emme voi nähdä emmekä tutkia. Hän on Kaikkivaltias Herra, jonka kädessä on ateistinkin sielu ja ruumis, terveys ja sairaus, menestys ja häviö, kunnia ja häpeä, nuoruuden voima ja vanhuuden vaivat. Hänelle ateistikin on velassa koko olemisensa, elämisnesä, hengittämisensä, ruokansa, vaatteensa, jokapäiväisen elämänsä, ystävänsä, rakkaansa ja kaiken mitähänellä on. Jumala sen kaiken antaa ja myös ottaa pois kun aika on, niinkuin meidän kaikkien muidenkin elävien kohdalla. Eipä edes pieni varpunen putoa puusta kuolleenamaahan ellei Taivaallinen Isämme sitä salli!
Kyllä turha on ateistin pauhata Jumalaa vastaan ja yrittää karistella harteiltaan Hänen "köysiään"! Ihminen epäuskoinen voi olla niin syvälle uponnut mielettömyyteen ja kauas viisaudesta ettei hän enää lainkaan pelkää Jumalaa, mutta silloin on kaiken loppu tuon ihmisen lähellä ja kuoleman löyhkä haisee hänen nousemisessaan ja maata pannessaan. Tavataankin sanoa että kun Jumala lakkaa kutsumasta ihmistä ja omantunnon ääni vaikenee, onse kaikkein kauhhistuttavin tila mihin epäuskoinen ihminen voi joutua! Se on tilajota Herra Jeesus kutsui Pyhän Hengen pilkkaamiseksi! Kun ihminen tarpeeksi vastustaa Jumalaa ja kääntää Hänen armokutsuilleen selkänsä, Jumala antaa hänenlopulta mennä. Silloin on jouduttu todella vaaralliseen tilaan. Anonyymi kirjoitti:
Olen havainnut, että törkeitä puheita ateisteista tai homoista ei ainakaan ateistit esittäneet.
Sellaisen edessä on vaikea saada myönteistä keskustelua.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Olen havainnut, että törkeitä puheita ateisteista tai homoista ei ainakaan ateistit esittäneet.
Sellaisen edessä on vaikea saada myönteistä keskustelua.Eikä uskovaiset.
- Anonyymi
Maailmankaikkeuden tapahtumia, kaikkeutta, hallitsee ja vallitsee Jättimäinen Teepannu, joka sijaitsee Auringon takana. Jos koko ajatus tuntuu sinusta täysin naurettavalta, tiedät miltä ateistista tuntuu kun puhut omasta jumalastasi.
- Anonyymi
Jos noin on, muistathan sairas- tai kuolinvuoteellasi rukoilla Suurta Teepannua että se veisi sielusi autuuteen etkä joutuisi vastaamaan synneistäsi viimeisellä tuomiolla? Tai kun lapsesi tai muu rakkaasi joutuisi johonkin inhimilliseen hätään ja kuolisi, muistathan silloin hakea turvaa ja lohtua suruusi Suurelta ja mahtavalta Teepannulta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos noin on, muistathan sairas- tai kuolinvuoteellasi rukoilla Suurta Teepannua että se veisi sielusi autuuteen etkä joutuisi vastaamaan synneistäsi viimeisellä tuomiolla? Tai kun lapsesi tai muu rakkaasi joutuisi johonkin inhimilliseen hätään ja kuolisi, muistathan silloin hakea turvaa ja lohtua suruusi Suurelta ja mahtavalta Teepannulta!
ja sitäpaitsi: tässä asiassa ei ole ollenkaan kysymys siitä miltä ateistista TUNTUU, vaan siitä miten todellisuus on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tietenkään. Teepannu on aivan yhtä naurettava rukoilun kohde kuin jumalasi.
Mieluummin kohtaan ateisteja kuin anonyymejä, joita tässäkin ketjussa taitaa olla 90 %.
- Anonyymi
Entä anonyymit ateistit joita anonyymieistä on 90%?
"Sitä toivoisi että tällaisessa uskovan ihmisen ja ei-uskovan välisessä kohtaamisessa todella kohdattaisiin ja että se olisi rakentavaa ja eri näkemyksistä huolimatta kunnioittavaa mutta valitettavasti useimmiten ateistit eivät kestä..."
Ja siihen se tyssäsi. Aloitus on olevinaan molemminpuoleisen asiallisen vuoropuhelun kannalla, mutta jää kiinni puolueellisesta syyttelystä heti ensimmäisessä virkkeessä. Sanon kokemuksella tästä palstasta, että jos aloittaja olisi lukemut tätä palstaa ja olisi rehellinen, niin hän ei olisi asetellut sanojaan juuri noin.- Anonyymi
Koettakaaps muuten ihan huviksenne lukea tämän T2180:n kirjoituksia vaikka pelkästään viimeisn 4 päivän ajalta. Ne on täynnä ala-arvoisia solvauksia uskovaisista, törkeyksiä ja rivoja haukkumanimiä sekä ylenpalttista toisten ihmisten kiroilua. Hän ei kyekene ollenkaan kohtaamaan minkäänlaisia omasta näkemyksestään poikkeavia puheita vaan sortuu joka ikinen kerta alatyyliseen törkeään kiroilemiseen ja törkeyksien latelemiseen. Katsokaapa huviksenne!
Ja tämmöinen ihminen puhuu "molemminpuolisesta asiallisesta keskustelusta"... ? Anonyymi kirjoitti:
Koettakaaps muuten ihan huviksenne lukea tämän T2180:n kirjoituksia vaikka pelkästään viimeisn 4 päivän ajalta. Ne on täynnä ala-arvoisia solvauksia uskovaisista, törkeyksiä ja rivoja haukkumanimiä sekä ylenpalttista toisten ihmisten kiroilua. Hän ei kyekene ollenkaan kohtaamaan minkäänlaisia omasta näkemyksestään poikkeavia puheita vaan sortuu joka ikinen kerta alatyyliseen törkeään kiroilemiseen ja törkeyksien latelemiseen. Katsokaapa huviksenne!
Ja tämmöinen ihminen puhuu "molemminpuolisesta asiallisesta keskustelusta"... ?"Koettakaaps muuten ihan huviksenne lukea tämän T2180:n kirjoituksia vaikka pelkästään viimeisn 4 päivän ajalta."
Kannatan ajatusta ja minulla on siihen hyvä syy.
"Ne on täynnä ala-arvoisia solvauksia uskovaisista, törkeyksiä ja rivoja haukkumanimiä sekä ylenpalttista toisten ihmisten kiroilua."
Vai ovatko sittenkään?
"Hän ei kyekene ollenkaan kohtaamaan minkäänlaisia omasta näkemyksestään poikkeavia puheita vaan sortuu joka ikinen kerta alatyyliseen törkeään kiroilemiseen ja törkeyksien latelemiseen. Katsokaapa huviksenne!"
Joka kerta? Eli yksikin poikkeus tuosta osoittaa, että olet valehtelija. Oletko ihan varma, että haluat lähteä tuohon?
"Ja tämmöinen ihminen puhuu "molemminpuolisesta asiallisesta keskustelusta"... ?"
Ja miksiköhän minä puhuin sellaisesta keskustelusta? Voisiko olla mitenkään mahdollista, että olen itse kokenut, että tällä on asiattomia uskonnollisia keskustelijoita? Hyvä esimerkki, mihin en ole saanut uskonnollisilta keskustelijoilta MITÄÄN VASTAUSTA, on se, että onko OK, että uskovaiseen viittaavaa nimimerkkiä käyttävä, mutta anonyyminakin maneereistaan tuttu kirjoittaja kysyy minulta, että p*nisinko minä omaa lastani. Hä? Kai tuo sitten on asiallista uskonnollisten mielestä. Minusta tuo oli törkeää ja sairasta, ja kerroinkin, etten tule kyseistä kirjoittajaa enää kunnioittamaan pätkääkään.
Täällä on muitakin kirjoittajia, jotka saavat mitä tilaavat. Olen myös kertonut siitä, että minä keskustelen asiallisesti niille, jotka keskustelevat minulle asiallisesti. Jos joku pystyy osoittamaan, ettei tällaista olisi tapahtunut, niin saa suorittaa. Mutta en suosittele mitään peleilyä, koska kyllä minä valehtelijat ja kepulikonstien käyttäjät osaan tunnistaa.
- Anonyymi
Hieno saarna omillesi. Ikävä kyllä ymmärrys "vastapuolesta" puuttuu täysin, joten saarnasi menee ohi ateisteilta.
"Olen pohtinut mistä tämä oikein johtuu ja tullut siihen tulokseen että kun epäuskoinen ihminen ja aivan erityisesti ateisti nykyaikana tuppaa ajattelemaan että hän itse on oman elämänsä "herra", päättää itse omista asioistaan, ei omasta mielestään tarvitse ketään, ei ole kellekään missään velassa minkään suhteen eikä tilivelvollinen tekemisistään kenenkään tai minkään edessä."
Kylläpä oletkin onnistunut ajattelemaan sitten totaalisesti päin vit*tua. Hukkaan siis valui tuokin ajatustyösi. Olisikin kannattanut kysyä, eikä päätellä itse kun ei siihen oikein lahjoja näytä olevan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662159
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142122- 1091592
- 1261523
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4691321- 811091
- 54941
- 49901
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä234824Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa359815