Itse käyn siivoomassa äidin puolesta Aattoaamuna. Olen tehnyt siitä Joulun perinteen itselleni.
Mikä tekee sinkun Joulun
23
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jos vaikka pullon kirkasta hakisin... Kaksi vuotta sitten saatu glökipullo olisi lantringiksi. En sitten saanut täksikää jouluksi kaveria...
Turha elämä taas kerran... Ainakin neljäs jo...- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Mitäs niissä kolmessa aiemmassa elämässä tapahtu?
Vastaan kun kysyit:
- Taisi olla viimeinen tai sitä edellinen, missä kuolin omaa tyhmyyttäni ja kiltteyttäni muutaman vuoden iässä. Paikkakunnan ja sukunimen tiedän.
- Kuolin myös venäläisenä lentäjänä. Repeävän lentokoneen kangasverhoilun ääni karmaisi jo 70 v sitten. Ja Siperia tuntuu aina yhtä tutulta.
- Keski-Euroopassa joskus ehkä 400-500 v sitten pääni erotettiin muusta ruumiista noin 50 cm -teräisellä lyömäveitsellä. Ei se kipeää käynyt. Hetki tuon jälkeen seisoin siinä ruumiini vieressä hopeanvärisenä, mitä muut eivät nähneet. Tahdonvoimalla sain sen veitsimiehen nostamaan pääni tukasta puiselle lautaselle. Olisittepa nähneet ne sisäänryntäävien ilmeet! Paikkakunnan nimestä muistan vain loppuosan, mutta en ole löytänyt vanhoja karttoja nähdäkseni tunnistaisinko ympäristön.
- Nyt on ennen tähän elämään syntymistäni kerrotuista kolmesta asiasta kaksi toteutunut loppuun asti ja lakannut olemasta. Kolmannesta kuvaannollisesti käännettiin veistä haavassani viimeksi syksyllä ja se nähtävästi kestää loppuun asti. Samoin yhden tekemäni virheen karma eli suomeksi kosto, mistä opetus: Älä koskaan, milloinkaan, edes toivo tai haaveile mistään. Voit vielä saada sen ja sitten kaikki meneekin suoraan sanottuna päin Helvettiä!
Toivottavasti sait haluamasi tiedot.
Käväsen sytyttämässä ainakin pari kynttilää pikku pakkasessa yhdellä hautuumaalla. Kunnon ulkosauna joulusaunana.
Siinä pari juttua.- Anonyymi
Ihan samat mulla. ja sitten vielä kuusen koristelu isoäidin luona.
- Anonyymi
Perinteisesti jouluaatto siskon tyttären ja avomiehensä kanssa. Näin ollut nyt kuusi vuotta, seitsemäs nyt.
Olen kyllä pyöritellyt mielessä jo useampana vuotena että jos viettäiskin sen joulun yksin, tekis niin mieli olla ihan rauhassa vaan ja rentoutua ja nauttia omasta ajasta. Mutta eipä se onnistu. Siskon tyttö vaatii että tulen heille. Me olemme erittäin läheisiä, hän kuin oma tytär minulle ollut aina. Sisko kuoli jo vuosia sitten aivokasvaimeen joten olen sitten vähän niinkuin äidin sijainen ja mielellään se, mutta yksin vietetty joulu houkuttaisi.
Niin että näillä mennään. Olenpa sitten loput joulunpyhät yksin ja luen ja syön jotain hyvää ja käyn lenkillä :) Ihan vaan päivämäärä ja sen myötä tulevat lomat.
- Anonyymi
Otatteko äidin kanssa kuppia siinä samalla?
- Anonyymi
Nähtävästi en. Ei olla nähty vuosikymmeniin.
Kannoin äitini hautaan jo reilut 33 vuotta sitten.
Piru nähtävästi istui arkun sillä nurkalla mitä kannoin, koska oli hirveän raskas kantaa ja koko ajan raskaammaksi vain meni. Kyllä siinä hiki virtasi kun juhlapuku päällä lapioin monttua umpeen seurakunnan hurskaasti veisatessa. Loppuvaiheessa pikkusisko otti lapion kädestäni ja lapioi loppuun...
- Anonyymi
Olen yksin kotona ja pelaan pleikkaria. Eipä sitä yksinäinen ruma ätmi muuta jouluna tee.
Naiset on jännämiesten kanssa jouluna ja moni nainen saa turpaan jännämieheltään, Oikein turpa joululahja ja moni nainen joutuu pakenemaan turvakotiin.- Anonyymi
Ja näin nainen saa joululahjana juuri sitä, mitä halusikin.
Jo ikääntyneempi hurskas seurakuntasisar kertoi muutama kuukausi sitten ihan omasta aloitteestaan, että kusipäämiehet saa aina naista. Koska minä en ollut kusipää vaan vanha, ruma ja kiltti mies, niin jätti melkein heti. Sama hurskas jätti minut edellisen kerran jo 10 v sitten. Ja sitä edellisen kerran 15 v sitten.
Olikohan tuo hurskas sisar myös se seurakunnan yhteinen polkupyörä? Eräät merkit viittasivat siihen, mutta en hirvennyt kysyä vaikka mieli teki. Kertoili vähän seurakunnan bileistä ja ilmeisestä varajeesuksesta, jonka haaremiin nähtävästi kuului.
- Anonyymi
Varmaan ihan perinteistä ...
Aattoaamuna joulusauna, sitten varman ihan vähän riisipuuroa ja joulurauha täytynee kuunnella julistetuksi. Jotenkin sitä vaan palaa lapsen kanssa niihin omiin lapsuuden joulujen perinteisiin :)
Sitten käydään nappaamassa mummi mukaan mummilasta, käydään viemässä kynttilä haudalle ja mennään siskon luokse brunchille. Siellä muksut leikkii ja pelataan pelejä ja jaetaan yhdet lahjat ja lähdetään joskus ennen iltaa kotiin. Kotona odottaa vielä muutama lahja. Niillä pitää varmaan leikkiä hetki ja sitten toivottavasti tyyppi petiin, niin voin lukea hetken kirjaa.
Pyhät sitten ihan vaan ollaan. Ulkoilua ja muuta sellasta. Kai sitä pitää kotiinkin joku päivällinen laittaa.- Anonyymi
Mihis avokki on joutunut?
- Anonyymi
Ystävän ja lemmikin kanssa parhaat joulut jo vuosia. Ehkä tulevaisuudessa olisi oma mieskin siinä juhlimassa.
Järjestän kaiken;koristeet, ruoat, lahjat....ystävä maksaa ja minä teen. Syömistä, juopottelua, sauna...joululauluja youtubesta. Viime jouluna kännäsin melkein 20 tuntia putkeen, tänä jouluna ehkä rauhallisemmin...
Meinasin tänä jouluna skipata, kun tuntui etten jaksa, mutta päätin kuitenkin taas ryhtyä.
Joku hieno joululahja itselle...ehkä platina/timanttikoru tänä vuonna😜😜😜 - Anonyymi
Ai mitä teen jouluna ? Nautin siitä, ettei tarvitse tohottaa, vaan voin tehdä kaiken rauhallisesti.
- Anonyymi
Käyn jouluna kuntosalilla treenaamassa 3 tunnin ajan, sitten kotiin saunaan, juon olutta, syön pizzaa kuuntelen musaa.
- Anonyymi
Ihan mahtavaa, että salit auki juhlapyhinä. Muutenkin tulee varmasti syötyä vähän liikaa, niin salille seuraavana päivänä, niin taas lähtee kone käyntiin.
No kyllähän se on koristelu ja sitten tuoksut.
Aattona pitää kuunnella joulurauhan julistus Turusta ja sitten riisipuuro ilman mantelia (allergista väkeä) ja sitten penskat koristelee kuusta ja pälpätetään kaikkea yhdessä. Kahvit ja illalla varsinsinen jouluateria. Tietenkin isolla porukalla ja syvällä hartaudella. ☺️👌
Nyt taitaa olla vaan aattona töitä 7-19, joten jouluperinteet ei ihsn toteudu, mutta joskos sitä palkassa sitten sen sais lohtuna takaisin? 😬👌- Anonyymi
Ensin siivotaan koti ja vaihdetaan verhot, sekä matot. Kynttilä lyhdyt parvekkeella koristellaan ja uudet kynttilät lyhtyihin.
Vanhat puusukset jo maalasin punaisiksi ja muutaman kuusenoksan sidon punaisella silkkinauhalla kiinni siteiden kohdalle. Joulukuusta minä en hanki... oksilla ja rusetilla varustetut sukset parvekkeen päätyseinää vasten saa ajaa sen asian.
Tarjottimell tummia ja vaaleita rusinoit sekä maapäkinöitä ja manteleita sohvapöydälle, siin on naposteltavaa koko ajan tarjolla vieraille!
Muutama joulutähti sinne tänne ja tolkuttoman suuri ruokapöytä olohuoneeseen, siis 2 pöytää kun siirretään vierekkäin... mahtuu porukkaa; kaik samaan pöytään.
Joulu aattona käyn toivottamassa kaikille hoivalaisille hyvää joulua, olen aamiaisella heidän mukanaan... tarjoilijana ruokasalissa ja myös syöttö apuna.
Puolilta päivin seison Turun Suurtorilla... satoi tai paistoi;
Joulurauha julistetaan jouluaattona klo 12 Vanhalla Suurtorilla suomeksi ja ruotsiksi. Joulurauhan julistus on perinne, joka johdattaa joulun viettoon.
Jouluaaton mä vietän ihan omassa rauhassa yksinäni... vanhemmat menee sisareni luo aattona-> suunnilleen lounaan jälkeen, ennen klo 14. ovat sopineet niin.
Joulupukki tulee kuulemma sinne... ovat sopineet Nikken kanssa asiasta. Joulupukin jaettua lahjat lapsille ja ehkä vanhemmillekin... niin pian pukin jo lähdettyä, saapuu Nikke hiukan myöhästyneenä, voi harmi! Nikkekin jää viettämään joulua sinne. Joulupäivänä mä tarjoan lounaan tai päivällisen sisaruksieni perheille, ihan oman valintansa mukaan... miten heille vaan sopii.
Ett sellainen joulu on suunnitteilla... ei huono ollenkaan minusta! - Anonyymi
Parasta joulussa on jännätä, että tajuaako veljenpoika jo että iskä on joulupukki.
- Anonyymi
Minä neuvoin tytärtäni huomioimaan, kuka puuttuu joukosta silloin kun pukki tulee. Huomasi...
- Anonyymi
Onko äitisi siivooja, kun käyt hänen sijaisenaan siivoamaan Jouluaattona porvareiden Joulunvieton sotkuja. Saatko nelinkertaisen tuntipalkan työstä vai onko palkanmaksu kommunismia, joka ei ole nykyaikaa. On teillä maalaisliittolaisilla puistattavat perinteet.
Onneksi Antti Rinne ei ole enään Suomen pääministeri niin saa Jouluksi kotiinsa vaikka minkälaisen böönan siivoamaan. Bööna saa hyvää työkokemusta kun tulee porvarin kotia putsaamaan Jouluaattona. Vähän silleen niinkuin Sluts-tapahtuman malliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2925496- 705066
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484166- 513850
- 423493
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv723006- 422197
- 492138
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088