Mitä olen missannut?
En ole ikinä kuulunut liittoon
40
919
Vastaukset
- Anonyymi
Itsellä taas ei ole henkivakuutusta, eli mitä olen missannut? Autossakaan ei ole kuin pakollinen vakuutus. Toivotaan ettei mitään satu.
- Anonyymi
Ammatin, työpaikan ??
- Anonyymi
Olet missannut mahdolliset änkyröinnit ja uhkailut palkanmaksajaasi kohtaan.
- Anonyymi
Oikea kysymys on, että mitä olet saanut muiden kustannuksella?
- Anonyymi
Tämä oli taas luokassaan sellainen vastaus, että olisi todella kiva kuulla sen taustalta löytyvä logiikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oli taas luokassaan sellainen vastaus, että olisi todella kiva kuulla sen taustalta löytyvä logiikka
Jos olet työelämässä niin sinun pitäisi luopua liiton neuvotelluista korotuksista. Yleisesti ottaen ei ole mistään kotoisin että vapaamatkustajat nauttivat eduista jotka heille ei kuulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällinen työnantajasetä maksaa sinulle palkkaa niin paljon kuin kehtaat pyytää ja töissä käyt kun siltä tuntuu. Se on sitä paikallusta sopimista ja minipslkkaakasn ei tarvita, kun maksavat sinulle 5euroa tunti. Muista myös olla persunuolija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällinen työnantajasetä maksaa sinulle palkkaa niin paljon kuin kehtaat pyytää ja töissä käyt kun siltä tuntuu. Se on sitä paikallusta sopimista ja minipslkkaakasn ei tarvita, kun maksavat sinulle 5euroa tunti. Muista myös olla persunuolija.
Meillä on 45€ tunti kun liittoon ei kuuluta, ei tarvitse maksaa liitolle osinkojakaan.
Liitto ei ole neuvotellut palkkojamme vaan teemme töitä ilman liiton valvontaa.
Kyllähän se laiskoja harmittaa.
Lisäksi saamme vuosittain bonuksen hyvin menneestä vuodesta joka on n. 2kk palkka ylimääräistä.
Ahkeruus!
Se palkitaan.
AY-jäärät ei ole kiinnostunut muusta kun asioiden hankaloittamisesta ja vallanhalusta, jota heillä ei ole, jos ihmiset itse niin haluavat.
- Anonyymi
Edunvalvonnan. Liitot ajavat työntekijöiden etuja .Niiden kautta työntekijät ovat järjestäytyneet samoin kuin työnaantajat ,työnantaja liittojen kautta.
Liittojen kautta neuvotellaan sopimuksia ja pidetään niistä kiinni,sekä seurataan elinkutannuksia ja sitä että palkka kehitys vastaa ostovoimaltaan tuota. Myös liittoon kuulumattomat hyötyvät tuosta ja ovatkin liittoon kulumattomina ns. vapaamatkustajia tuossa suhteessa.
Mitenhän olisi Postilaiset pärjänneet palkkakiistassan ilman ammattiliittoja.Olisivat tietysti voineet ykstellen käydä neuvottelemassa työnantajan puheilla ,että miten olsi jos ei tuota 40%:tia nyt leikattaisikaan. Voi olla että paikallisella sopimisella olisi ollut toinen lopputulos kuin ammattiliiton vetämänä,kuten nyt.- Anonyymi
Liittojen junailemat edut ja korotukset ovat itseasiassa vain huono asia, koska samalla hinnat nousevat ja bensa kallistuu sun muuta. Homman pitäisi mennä niin, että yksilö aina itse neuvottelee oman työpanoksensa arvon ja hinnan sille. Jos on hyvä tekijä, saa varmasti hyvän palkan. Liittojen takia tuhannet paskat työntekijät saavat korotuksia ja etuja, joita eivät todellakaan ansaitse, ja onkin helppo vedellä lonkkaa duunipaikalla, koska liitto suojelee. Sairasta. Tästä kärsivät eniten kunnon työntekijät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittojen junailemat edut ja korotukset ovat itseasiassa vain huono asia, koska samalla hinnat nousevat ja bensa kallistuu sun muuta. Homman pitäisi mennä niin, että yksilö aina itse neuvottelee oman työpanoksensa arvon ja hinnan sille. Jos on hyvä tekijä, saa varmasti hyvän palkan. Liittojen takia tuhannet paskat työntekijät saavat korotuksia ja etuja, joita eivät todellakaan ansaitse, ja onkin helppo vedellä lonkkaa duunipaikalla, koska liitto suojelee. Sairasta. Tästä kärsivät eniten kunnon työntekijät.
Toisinsanoen, homman pitäisi mennä niin että omistajat tekee voittoja ja duunareiden palkat painetaan alas. Taitaa taas joku kirjanoppinut kirjoitella, joka ei tiedä duunaritason hommista mitään. Neuvottele nyt siinä tuotantolaitoksessa useamman sadan henkilön kanssa henkilökohtaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
päivän ääliö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisinsanoen, homman pitäisi mennä niin että omistajat tekee voittoja ja duunareiden palkat painetaan alas. Taitaa taas joku kirjanoppinut kirjoitella, joka ei tiedä duunaritason hommista mitään. Neuvottele nyt siinä tuotantolaitoksessa useamman sadan henkilön kanssa henkilökohtaisesti.
Tuotantolaitoksessa tulee olla toimihenkiö/toimihenkilöitä, jotka jatkuvasti mittaavat duunareiden suorituskykyä ja palkka määräytyy puhtaasti näiden mittareiden mukaan. Eli taukojen pituudet, syntyneiden kappaleiden määrä, vessassa käynnit, tupakalla lorvimiset, jne. vaikuttavat suoraan palkkaukseen. Lähtötilanteessa duunari itse perustelee, että on palkkansa ansainnut, ja tämä jää duunarin todistettavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
päivän ääliö
Minusta hänellä on rehellisen ja ryhdikkään kuuloinen mielipide. Sinua taitaa harmittaa se?
- Anonyymi
Suuri osa työnantajista ovat omissa liitoissaan ja haluavat että on myös työntekijä liittoja joiden kanssa neuvotellaan sovituin väliajoin työehdoista.Olis melkosta hulapoloota jos parin kuukauden välein olis jotku neuvottelut ja työtaistelut,olis siinä yhteyskunta sekasin ja me nyt kumminkin elämme järjestäytyneessä yhteyskunnassa.Mutta hei vielähän on yhteiskuntia missä ei ole AY liikkeitä terve menoa nauttimaan vapaudesta(älä mene sitten konsulaattiin kerjäämään lentolippua kotimaahan kun alkaa paratiisi tympäsemään)Liittoon kuulumattomat ovat vapaamatkustajia joille kyllä kelpaa palkankorotukset ja muut edut kun AY liike ne neuvottelee.Helppo huudella kun elämästä on vaan vähän ymmärrystä.
- Anonyymi
Minulla oli vuosia sitten työntekijä. Kun sovimme työtä sovimme myös että hänen on kuuluttava liittoon, ja näin me toimittiin. Liitto antoi ohjeet palkanmaksuun ja paljonko sitä palkkaa pitää maksaa. työntekijä oli hyvä ja hommat tuli tehtyä.
Minä en ottaisi koskaan liittoon kuulumatonta töihin.- Anonyymi
"Minä en ottaisi koskaan liittoon kuulumatonta töihin."
Meinasitko sitten ihan haastattelutilaisuudessa pamauttaa päin naamaa, että kuulutkos mihinkä liittoon??
- Anonyymi
Sulle on jäänyt käyttämätöntä rahaa.
- Anonyymi
Olen toinen työnantaja jolla ei ole, tuollaisista luuloista huolimatta yhtään ylimääräistä rahaa, mutta...En ole ottanut myöskään koskaan liittoon kuulumatonta töihin.
Kas...he kun ovat kovia vaatimaan jotka kuuluvat ja pitävät kiinni oikeuksistaan, eivät pahemmin uskalla rikkeitäkään tehdä kun joustamattomuus on molemmin puolista.
Tiukka linja puolin ja toisin pitää toiminnan kunnossa ja puolin eikä toisin edes emme yritäkään kusetuksia. Reilu peli kaikin puolin.
Kauan sitten...työtaistelutilanteessa tein kokeen.
Annoin rikkureille tulla mahdollisuuden töihin niin halutessaan.
Lakon loputtua käskin kaikki koolle lakkolaiset ja rikkurit.
Käskin lakkolaiset jäämään käytävään ja rikkurit pyysin huoneeseeni.
Siellä julistin rikkureille, että kun tuolleen petitte omankin porukkanne,teette sen vielä tiaisuuden tullen taatusti minullekin.
Annoin rikkureille lopputilin ja lakossa olleille TES iä parempaakin palkkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen toinen työnantaja jolla ei ole, tuollaisista luuloista huolimatta yhtään ylimääräistä rahaa, mutta...En ole ottanut myöskään koskaan liittoon kuulumatonta töihin.
Kas...he kun ovat kovia vaatimaan jotka kuuluvat ja pitävät kiinni oikeuksistaan, eivät pahemmin uskalla rikkeitäkään tehdä kun joustamattomuus on molemmin puolista.
Tiukka linja puolin ja toisin pitää toiminnan kunnossa ja puolin eikä toisin edes emme yritäkään kusetuksia. Reilu peli kaikin puolin.
Siellä julistin rikkureille, että kun tuolleen petitte omankin porukkanne,teette sen vielä tiaisuuden tullen taatusti minullekin.
Annoin rikkureille lopputilin ja lakossa olleille TES iä parempaakin palkkaa.Otit sitten ja niputit liittoon kuulumattomat kaikki samanlaisiksi. Itse en (enää) kuulu liittoon, mutta syy on se, että mielestäni liitot eivät aja jäsentensä asioita, muutoin kuin juhlapuheissa. Maksun ottavat, mutta vastine jäsenmaksulle on joko luokattoman heikko, tai olematon. Kun aikoinaan muutamia kertoja pyysin liitolta apua ja neuvoja erilaisiin tilanteisiin työpaikalla, joko en saanut mitään, minut torjuttiin ilman perusteluja, tai sitten ns. neuvot olivat luokatonta sontaa. Esim palkkaneuvonta. Vaikka olen jo miehen iässä, omalle kohdalleni ei ole koskaan sattunut lakko, eikä minun ole tarvinnut pohtia rikkurointia. Liityin nuorena liiton jäseneksi saadakseni jäsenetuna tulleen lehden, johon nopeasti kyllästyin. Mitään todellista vastinetta liittoon kuulumisesta en koe koskaan saaneeni.
Lisäksi on vielä se epäkohta, että liitot toimivat verovapaasti ja rakentavat imperiumejansa. Käsittämätöntä, että vielä 2019 miljardibisnesten sallitaan toimia verovapaasti. Liiton jäsenyys (kassan jäsenyys erotettunakin) on muodoltaan vakuutusbisnestä ja verollepantavaksihan se sellainen vakuuttaminen joutaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otit sitten ja niputit liittoon kuulumattomat kaikki samanlaisiksi. Itse en (enää) kuulu liittoon, mutta syy on se, että mielestäni liitot eivät aja jäsentensä asioita, muutoin kuin juhlapuheissa. Maksun ottavat, mutta vastine jäsenmaksulle on joko luokattoman heikko, tai olematon. Kun aikoinaan muutamia kertoja pyysin liitolta apua ja neuvoja erilaisiin tilanteisiin työpaikalla, joko en saanut mitään, minut torjuttiin ilman perusteluja, tai sitten ns. neuvot olivat luokatonta sontaa. Esim palkkaneuvonta. Vaikka olen jo miehen iässä, omalle kohdalleni ei ole koskaan sattunut lakko, eikä minun ole tarvinnut pohtia rikkurointia. Liityin nuorena liiton jäseneksi saadakseni jäsenetuna tulleen lehden, johon nopeasti kyllästyin. Mitään todellista vastinetta liittoon kuulumisesta en koe koskaan saaneeni.
Lisäksi on vielä se epäkohta, että liitot toimivat verovapaasti ja rakentavat imperiumejansa. Käsittämätöntä, että vielä 2019 miljardibisnesten sallitaan toimia verovapaasti. Liiton jäsenyys (kassan jäsenyys erotettunakin) on muodoltaan vakuutusbisnestä ja verollepantavaksihan se sellainen vakuuttaminen joutaa.Seliseli. Tervepäinen yrittäjä ymmärtää työntekijöiden järestäytymisen. Postin osalta valtionyhtiössä johdolla karkasi mopo ja siksi pusikkoon koko homma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annoin rikkureille lopputilin ja lakossa olleille TES iä parempaakin palkkaa."En ole ottanut myöskään koskaan liittoon kuulumatonta töihin."
Hehe, taas yksi wannabe-työllistäjä. Yhdellekään työnantajalle ei kuulu tippaakaan, kuuluuko työntekijä liittoon vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seliseli. Tervepäinen yrittäjä ymmärtää työntekijöiden järestäytymisen. Postin osalta valtionyhtiössä johdolla karkasi mopo ja siksi pusikkoon koko homma.
Uskoakseni Postilla suuri ellei suurin osa työntekijöistä kuuluu liittoon. Miksi Posti sitten on työpaikkana yhtä perseilyn jatkumoa, vaikka on se mahtava liitto takana? Fakta joka ei pala tulessakaan on että liitot ottavat maksun jäseniltään, mutta jäsenten edunvalvonta on aivan ala-arvoista. Ja etenkin siinä tilanteessa kun työnantaja aloittaa riitelyn työntekijänsä kanssa.
Eräänkin liiton juristi mainostaa liiton palveluita kuinka jäsenenä saa sitä, tätä ja tuota. Juristi itse on se joka joko ei vastaa kysymyksiin olenkaan, tai vastaukseksi saa jotain luokatonta sontaa tilanteeseen jossa liiton puuttumiskynnyksen pitäisi selvästi ylittyä.
- Anonyymi
Ansiosidonnaisen saa vain, jos kuuluu työttömyyskassaan. Liittoon ei tarvitse kuulua, mutta kassan jäsenyys on tarpeen. Riippumaton työttömyyskassa on YTK, Sen jäsenmaksu on noin 100 euroa vuodessa. Lisäksi YTK-yhdistyksen jäsenmaksu on noin 20 euroa. Sitä kautta saa juridista neuvontaa tarvittaessa.
Ay-liike ei muista sanoa, ettei tarvitse liittyä liittoon, että pelkkä kassaan liittyminen riittää.
Ammattiliitot kerää rahaa valtavan byrokratian pyörittämiseen. Siellä on kallispalkkaisia pomoja ja halitukset juovat pullakahvia, käyvät etelänmatkoilla ja nostavat kokouspalkkkoita. Sen eteen pitää näyttää olevansa tarpeellinen. Se osoitetaan, ei järjenkäytöllä, vaan lakkoiluilla. Lakot eivät ole jäsenien etu, niillä osoitetaan vain hallituksen ryhmätyhmyys ja "tarpeellisuus". Lakoissa menetettyjä ansioita ei saa koskaan takaisin. Aloittaja on valinnut, ettei tue lakkoilua. Hyvä valinta. Kukaan ei halua lakkoilla.
Sähköliitto osti lakkoilijoita 200 euroa päivä palkkiolla. Se on korruptiota. Se on uhon nostattamista toista "kansanryhmää" kohtaan. Ei yleishyödyllistä. Milloin valtiovalta puuttuu tällaiseen? Ehkä ei demaripääministerin kaudella.
Joskus tulee parempi aika ja poliittiset lakot, tällaiset sähköliiton lakon kaltaiset hiekkalaatikkoleikit ja tukilakot kielletään, koska ne ovat syvältä. Se ovat vain ay-pomojen miekkojen kalistelua. Semmoista liivijengitouhua. En hyväksy. En arvosta. Halveksin. metoo- Anonyymi
Ei ole muuten 'yleishyödyllistä' painaa palkat alas ja poistella lomapäiviä. Aika jotenkin perverssiä ihmisten alistamista.
- Anonyymi
Ei ole ikinä kuulunut liittoon ja kehuu sillä.
Ei sitten ole ilmeisesti kauaa työmarkkinoilla ollutkaan jos niin on.
Nimittäin ei kauaakaan historiassa, kun oli itsestäänselvyys liittoon kuuluminen. Jo töihin tullessa, heti kun työsopimus oli valmis, oli seuraava paperi liittymiskaavake. Koko firma odotti että nimi oli alla ja vasta sitten jatkui työt.
Mikäli henkilö kieltäytyi liittymästä, firma seisoi . Johtaja ratkaisi ylkeensä olematta palkkaamatta sitä joka kieltäytyi liittymästä liittoon.
Minusta on turha täällä kirjoitella sellaisten lasten, jotka eivät tiedä miten työpaikoilla toiminta kuuluisi olla ja on sitä onneksi vieläkin.
Itse olen jo eläkkeellä hyvän aikaa ollut, mutta olen lakkovahtien avustusryhmän päällikkö. Johdan kusiruuttapartioita jotka sianlietettä ja kusta ruiskuttavat lakkoporteilla rikkuriksi pyrkivien päälle hyvin tuliksin.
Talkoo-Tavetti- Anonyymi
Kuten tuossa Taavetti jo mainostaakin, liitoissa on nimenomaan kusetus päätoimenkuvana.
Jos et ymmärrä mitä teet tai et tiedä kuka olet niin liity toki liittoon.
- Anonyymi
Taisit ymmärtämätön käsittää aivan väärin. Kusetusta harjoittaa ainoastaan työnantajaleiri, mutta kusella ruuttaamista oikeuksiaan puolustava työväki lakkojen aikana.
Kun ymmärtämättömyyttäsi et tunne historiaa ja elät vain nykyhetkessä, olet luulossa että työnantajat ovat antaneet kaiken nykyisen voimassaolevan, kuten lomat , pekkaspäivät ja vapaapäivät ja palkankin ihan vaan hyvästä tahdostansa.
Kyllä siinä on saaneet kusiruiskut laulaa useilla porteilla ja kastella eräätkin rikkurit jotta on saatu oikeutta työläisille.
Ilman liittoja se ei olisi onnistunut. Millään YTK.lla ei ole kytköksiä meihin ruuttaryhmiin.
Talkoo-Taavetti- Anonyymi
En toki ymmärtänyt väärin. Liitoilla on ollut joskus jonkinlainen rooli yhtenä osapuolena neuvotteluissa työolojen tasapuolittamiseksi ja sääntöjen kehittämisessä.
Nykyään roolista on jäänyt jäljelle lähinnä se että vahditaan työsuhdesukkien laatua ja jotain pikku näpertelyä. Päätoimena liitot ovat keskittyneet omaisuuksien kahmimaan ja harvojen pomojen yltäkylläisen elämän rahoittamiseen. Kyseiset pulskat pojat ja tytöt eivät tekojensa puolesta piirtää paskan vertaa elättäjistään, lähinnä kusetukseen keskittyen.
- Anonyymi
Onhan etujen valvonta tärkeää joka asiassa, oli sitten kyseessä sukat tai merkkipäiväkukat mitkä kuuluisi ojentaa jokaiselle tasavuosia täyttävälle työntekijälle työnantajan toimesta, kuten ennen tehtiin ja tapoihin kuului.
Jollei etuja valvottaisi ja tarpeentullen vaikka meidän kusiruuttapartioiden avulla niitä puolustettaisi, ne vähitellen hivutettaisiin pois.
Kyllä sulla on pallo aika lailla hukassa.
Talkoo-Taavetti - Anonyymi
Niin on.
- Anonyymi
Taatusti liityt työpaikalla missä järjestäytymisprosentti on lähes 100 !
- Anonyymi
Kyllä liittyy ja kyllä sillä siankusta täynnä olevalla sankoruiskulla on taivaallinen voima pistää ruotuun liittoihin kuulumattomia jotka pyrkivät saattamaan alennusmyyntiä työehtoihin luopumalla jäsenyyksistä ja eduistaan sovinnolla.
Talkoo-Taavetti - Anonyymi
Missäs se kirjoittelija luura joka aina täällä uhoili sillä Maksimillaan ?
On ilmeisesti pelästynyt Talkoo-Taavetin voimaa ja mahtia ja vaikutusvaltaa.
Hyvä niin.- Anonyymi
Heh heh, just päivällä katselin kun naapurifirman luottamusmiehet taisivat käydä työajalla valmentautumassa mahdollisia työtaisteluita varten. Hikisinä pojat tulivat takaisin, kankean näköistä askellusta. Olisivat käyttäneet liukastetta, no siinähän paikat vertyvät reenaillessa. Ovat sitten valmiita tositoimiin.
- Anonyymi
Olet missannut oman ainoan elämäsi ja se on noloa. Tuskinpa voit olla vilpittömästi onnellinen vanhuuden päivilläsi että olitkin loputon luuseri ja vapaamatkustaja kun toiset maksoi...
- Anonyymi
. Lähes 90 prosenttia yritystyönantajista haluaa neuvotella työehdoista paikallisesti. Yleisintä on halu neuvotella palkoista ja työajoista. Palkanalennuksista haluaa neuvotella paikallisesti jopa 53 prosenttia yritystyönantajista. Irtisanomisista ja lomautuksista haluaa neuvotella paikallisesti yli 60 prosenttia yritystyönantajista.
- Anonyymi
Minulle jo neljäs viikonloppu liiton kustantaman kurssin muodossa, Ilmaiset hotellit, ruuat ja aika paljon rentouttavaa juomaa ja kavereita matkatkin maksetaan ja aika varmaan pilluakin saa. Sitten on vielä lisäksi ilmaiset osaston pikkujoulu-ja kesäristeilyt ja muut kinkerit.
- Anonyymi
Ei ole ilmaista, sinun kollegasi maksavat lystäilyn. Ehkä jopa Tatjana antaa kuitin vartin riemusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ilmaista, sinun kollegasi maksavat lystäilyn. Ehkä jopa Tatjana antaa kuitin vartin riemusta?
Hyvä huomio, itsekin olen aina sanonut liittoon kuuluville kollegoille että siinä se teidän syöttiläs lähtee lomalle teidän maksamilla rahoilla. Kyllä on maireat hymyt maksumiehillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827