Suonto ja kumppanit

Anonyymi

Kovasti on Suonto ja kumppanit suurennuslasin ja panetteluiden kohteena. Kulkevat mitä ilmeisemmin Jumalan tahdossa.
One Wayn rinnastaminen menestysteologiaan, Owuoriin ja muihin harhaoppisiin on halpamaista. Suonnon opetuksia olen tutkinut, ja niistä siunatuksi tullut. Tervettä ja raitista opetusta. Siunausta Tapanille ja koko One Waylle.

120

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tapani on ihan paras opettaja.

    • Anonyymi

      Jos aloittaja on tosissaan, miksi sitten aloitit taas uuden ketjun Suonnosta ja OW:stä, johon varmasti tiedät Suonnon vastustajien kopioivan samat kilometripuheensa kuin muihinkin ketjuihin niin, että Suonnon haukkumisrumba saa taas kerran alkaa alusta?

      • Anonyymi

        "aloitit taas". En ole aloittanut ensimmäistäkään ketjua Suonnosta, lukuunottamatta tätä ketjua.
        Ja syy siihen on juurikin se, että Suontoa on paneteltu useissakin ketjuissa tällä palstalla.
        Aloitus on siis vastakkainen noille kirjoituksille. Saako tälle palstalle siis kirjoittaa vain ne, joilla on negatiivista sanottavaa Suonnosta ja One Waystä?

        "johon varmasti tiedät Suonnon vastustajien kopioivan samat kilometripuheensa kilometripuheita"... No enpä tiennyt enkä sitä noin ajatellut. Syytönhän minä olen siihen. Toin esille mielipiteeni. Kukin katsokoon mitä kirjoittaa ja miten vaeltaa.
        Harhateille meni olettamuksesi.

        T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "aloitit taas". En ole aloittanut ensimmäistäkään ketjua Suonnosta, lukuunottamatta tätä ketjua.
        Ja syy siihen on juurikin se, että Suontoa on paneteltu useissakin ketjuissa tällä palstalla.
        Aloitus on siis vastakkainen noille kirjoituksille. Saako tälle palstalle siis kirjoittaa vain ne, joilla on negatiivista sanottavaa Suonnosta ja One Waystä?

        "johon varmasti tiedät Suonnon vastustajien kopioivan samat kilometripuheensa kilometripuheita"... No enpä tiennyt enkä sitä noin ajatellut. Syytönhän minä olen siihen. Toin esille mielipiteeni. Kukin katsokoon mitä kirjoittaa ja miten vaeltaa.
        Harhateille meni olettamuksesi.

        T. Aloittaja

        Ihan oli kysymysmerkki siinä kommentin perässä, joka ei ei viittaa olettamukseen, vaan kysymykseen.


    • Suonnon haukkujat eivät ole kristittyjä vaan saatananpalvojia.

      • Anonyymi

        David on kuollut Jeesus elää.


    • Anonyymi

      >>>Kovasti on Suonto ja kumppanit suurennuslasin ja panetteluiden kohteena.<<<

      Enpä ole havainnut, että Suonto olisi juurikaan paneteltu. Mutta sen olen havainnut, että suonnon ilmeiset synnit ovat olleet suurennuslasin alla. Tai oikeastaan voisi sanoa, ettei niitä syntejä tarvitse edes suurennuslasilla etsiä, sillä Suonnon luurangot näkyvät ja haisevat kauas.

      • Anonyymi

        Lukutaidotonko olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukutaidotonko olet?

        Tässä on perustavaa laatuisia Suonnon harhaoppeja, joiden lausuminen julki ei ole mitään panettelua vaan raamatullista koettelua ja tosiasioiden toteamista. Mitään parannusta ei ole tapahtunut. Suonnon opetuksella ei voi kukaan pelastua, koska Suonto opettaa väärää evankelumia ja laittomuutta. Tätä listaa voisi jatkaa vielä lisää paljonkin, mutta laitetaan nämä Suonnon synnit nyt näkyviin:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on perustavaa laatuisia Suonnon harhaoppeja, joiden lausuminen julki ei ole mitään panettelua vaan raamatullista koettelua ja tosiasioiden toteamista. Mitään parannusta ei ole tapahtunut. Suonnon opetuksella ei voi kukaan pelastua, koska Suonto opettaa väärää evankelumia ja laittomuutta. Tätä listaa voisi jatkaa vielä lisää paljonkin, mutta laitetaan nämä Suonnon synnit nyt näkyviin:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

        1) Sinäkö tämän päätät? Jumala olisi hirviö, jos olisit oikeassa. Kasteesta (ja sen oikeasta muodosta) on joidenkin toimesta tehty aivan suhteettoman tärkeä asia. Ja missä kohtaa kastekäskyä sanotaan, että kastamattomat eivät voi pelastua???

        2) Miksi kaikista lukemattomista Raamatussa mainituista synneistä juuri homoseksuaalisuudesta on tehty joku ylimaallisen vakava rike kaikkiin muihin samoissa raamatunpaikoissa lueteltuihin Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin verrattuna. Mikset vaikkapa julista, että ahneet ja pilkkaajat on erotettava seurakunnista?

        3) Jumala ei siis sinun päätöksesi mukaan tunnusta omakseen protestanttisista uskovista kuin häviävän pienen määrän. Esimerkiksi meillä vapaakirkollisilla ei pahemmin ole toivoa.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        1) Sinäkö tämän päätät? Jumala olisi hirviö, jos olisit oikeassa. Kasteesta (ja sen oikeasta muodosta) on joidenkin toimesta tehty aivan suhteettoman tärkeä asia. Ja missä kohtaa kastekäskyä sanotaan, että kastamattomat eivät voi pelastua???

        2) Miksi kaikista lukemattomista Raamatussa mainituista synneistä juuri homoseksuaalisuudesta on tehty joku ylimaallisen vakava rike kaikkiin muihin samoissa raamatunpaikoissa lueteltuihin Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin verrattuna. Mikset vaikkapa julista, että ahneet ja pilkkaajat on erotettava seurakunnista?

        3) Jumala ei siis sinun päätöksesi mukaan tunnusta omakseen protestanttisista uskovista kuin häviävän pienen määrän. Esimerkiksi meillä vapaakirkollisilla ei pahemmin ole toivoa.

        Sinun kommenttisi oli jumalaton.

        Raamatun ilmoituksen mukaan suurin osa uskovista ei pelastu, vaikka he kovin yrittävät päästä Jeesuksen valtakuntaan sisälle. Huorakirkkojen aivopesu estää pelastuksen, koska he opettavat evankeliumia väärin ja opettavat seurakunnan tekemään laittomuutta.

        Jeesus asetti armon saamisen ehdoksi parannuksen teon. Sinun ylpeä ja jumalaton kommenttisi huokuu uhoa, joka ei aio tehdä mitään parannusta, mikä on tie helvettiin.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk 13:3 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttisi oli jumalaton.

        Raamatun ilmoituksen mukaan suurin osa uskovista ei pelastu, vaikka he kovin yrittävät päästä Jeesuksen valtakuntaan sisälle. Huorakirkkojen aivopesu estää pelastuksen, koska he opettavat evankeliumia väärin ja opettavat seurakunnan tekemään laittomuutta.

        Jeesus asetti armon saamisen ehdoksi parannuksen teon. Sinun ylpeä ja jumalaton kommenttisi huokuu uhoa, joka ei aio tehdä mitään parannusta, mikä on tie helvettiin.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk 13:3 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

        On sinun sanomisissasi osa ihan tottakin, mutta suurin osa on pelkkää tuomiopäivän toitotusta, rakkaudettomuutta, osoitusta siitä, ettei Jumalan armo ole osunut kuin omaan itseen.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        1) Sinäkö tämän päätät? Jumala olisi hirviö, jos olisit oikeassa. Kasteesta (ja sen oikeasta muodosta) on joidenkin toimesta tehty aivan suhteettoman tärkeä asia. Ja missä kohtaa kastekäskyä sanotaan, että kastamattomat eivät voi pelastua???

        2) Miksi kaikista lukemattomista Raamatussa mainituista synneistä juuri homoseksuaalisuudesta on tehty joku ylimaallisen vakava rike kaikkiin muihin samoissa raamatunpaikoissa lueteltuihin Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin verrattuna. Mikset vaikkapa julista, että ahneet ja pilkkaajat on erotettava seurakunnista?

        3) Jumala ei siis sinun päätöksesi mukaan tunnusta omakseen protestanttisista uskovista kuin häviävän pienen määrän. Esimerkiksi meillä vapaakirkollisilla ei pahemmin ole toivoa.

        >> Mikset vaikkapa julista, että ahneet ja pilkkaajat on erotettava seurakunnista? <<

        Paha on puhua muista aiheista, jos ei ole perehtynyt muihin aiheisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinun sanomisissasi osa ihan tottakin, mutta suurin osa on pelkkää tuomiopäivän toitotusta, rakkaudettomuutta, osoitusta siitä, ettei Jumalan armo ole osunut kuin omaan itseen.

        Jeesus opetti paljon viimeisestä tuomiosta ja helvetin tulesta, kuten teki myös Paavali. Tosin lihalliset uskovat eivät kestäneet kuulla sellaista opetusta, koska heitä ei kiinnostanut Jumalan käskyjen noudattaminen. Tämä ilmiö on edelleen nykyajan seurakunnissa.

        Ap.t 24:24 Jonkin ajan kuluttua Felix tuli juutalaisen vaimonsa Drusillan kanssa vankilaan, lähetti hakemaan Paavalia ja kuunteli, mitä tämä kertoi uskosta Kristukseen Jeesukseen.
        25 Mutta kun Paavali puhui Jumalan tahdon mukaisesta elämästä, halujen hillitsemisestä ja tulevasta tuomiosta, Felix pelästyi ja sanoi: "Saat mennä. Kutsun sinut taas toiste, kun minulla on aikaa."
        26 Hän myös toivoi saavansa Paavalilta rahaa, ja siksi hän tavan takaa haetti Paavalin luokseen ja keskusteli hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        1) Sinäkö tämän päätät? Jumala olisi hirviö, jos olisit oikeassa. Kasteesta (ja sen oikeasta muodosta) on joidenkin toimesta tehty aivan suhteettoman tärkeä asia. Ja missä kohtaa kastekäskyä sanotaan, että kastamattomat eivät voi pelastua???

        2) Miksi kaikista lukemattomista Raamatussa mainituista synneistä juuri homoseksuaalisuudesta on tehty joku ylimaallisen vakava rike kaikkiin muihin samoissa raamatunpaikoissa lueteltuihin Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin verrattuna. Mikset vaikkapa julista, että ahneet ja pilkkaajat on erotettava seurakunnista?

        3) Jumala ei siis sinun päätöksesi mukaan tunnusta omakseen protestanttisista uskovista kuin häviävän pienen määrän. Esimerkiksi meillä vapaakirkollisilla ei pahemmin ole toivoa.

        Tipale olet oikeassa. Täällä yritetään taas pyrkiä tuomariksi Jumalan saappaisiin. Lahkohenkeä pahimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinun sanomisissasi osa ihan tottakin, mutta suurin osa on pelkkää tuomiopäivän toitotusta, rakkaudettomuutta, osoitusta siitä, ettei Jumalan armo ole osunut kuin omaan itseen.

        "osoitusta siitä, ettei Jumalan armo ole osunut kuin omaan itseen."

        Ei ole osunut vielä itseenkään. Sillä Jumalan armo jättää jälkensä. Eikä tuollainen farisealaisuus ja lahkohenkisyys ole Jumalan armon kohdanneen puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinun sanomisissasi osa ihan tottakin, mutta suurin osa on pelkkää tuomiopäivän toitotusta, rakkaudettomuutta, osoitusta siitä, ettei Jumalan armo ole osunut kuin omaan itseen.

        Pilkkaajat ei pelastu eikä rahasta sanaa myyvät.


      • Anonyymi

        Vääriä jeesuksia tulee ja menee myös judet on yhtä syntisiä kuin muutkin heimot ja ihmiset. Varastettua tavaraa ei saa niin helposti myytyä kuin luulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Mikset vaikkapa julista, että ahneet ja pilkkaajat on erotettava seurakunnista? <<

        Paha on puhua muista aiheista, jos ei ole perehtynyt muihin aiheisiin?

        Hellareissa on näitä varastetun tavaran kuljettajia.


    • Anonyymi

      Milla-täti vauhdissa.

    • Anonyymi

      Tietysti sitä aina voi koittaa vedota omaan ymmärtämättömyyteensä, kun tuomion
      aika tulee ja pitää ruveta Kristuksen edessä selittelemään omia suurhaukkujaisiaan raamatun jakeiden nojalla.

      • Anonyymi

        Tuollaiseen oireiluun ei ole muuta parannusta, kuin nöyrtyminen, Jumalan armon kohtaaminen ja siinä kasvaminen. Lihalliset helisevät vasket ja kilisevät kulkuset tekevät vain hallaa Jumalan asialle.

        "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielellä, mutta minulla ei olisi RAKKAUTTA, olisin vain helisevä vaski ja kilisevä kulkunen"


    • Anonyymi

      Erikoista,että Mattila arvostelee Suontoa.Olen lukenut joskus täältä,että Mattila,Suonto,Norolampi ja oliko Paavola,olisivat ainoita puhtaan evankeliumin julistajia.Onko Mattila nyt väärällä,vai oikealla puolella?

      • Anonyymi

        Miten niin ainoita?
        Kuka sinun mielestäsi on "puhtaan evankeliumin" julistaja.
        Sano edes yksi.


      • Anonyymi

        >>>Olen lukenut joskus täältä,että Mattila,Suonto,Norolampi ja oliko Paavola,olisivat ainoita puhtaan evankeliumin julistajia.<<<

        Ja hahahahahahahahah!!!!!!!

        Eivät todellakaan ole!!!


      • Rauhan tervehdys.

        Ensiksi on hyvä todeta, että tällainen niputus yhteen on keinotekoista. Minulla esimerkiksi on monen helluntaisaarnaajan kanssa paljon vahvempi yhteys, kuin Petri Paavolan kanssa. Ja esimerkiksi yhtä hyvin voisi Juhani Aitomaan ja Jouko Niemisen laittaa tähän samaan sakkiin, jos menestysteologian harhan nuhtelu on yhteinen piirre.

        Toiseksi, Mattila ei ole vaihtanut puolta, kantaa tai opetuslinjaa, mutta One Waylla lakkasi pari vuotta sitten puheet eksytyksistä ja sitä vastoin alkoi puheet herätyksestä, kun siirryttiin "uuteen aikakauteen".

        Ja vielä kolmanneksi, ei tule tuomitessa katsoa henkilöön. Ei voi olla niin, että jos pidän henkilöstä A ja en pidä henkilöstä B, niin henkilöä A nauttii erityistä asemaa ja omaa "syytesuojan". Esimerkiksi Petri Paavola opettaa väärin sanoessaan, että Jeesus ei ole ihminen ja että vain Isä on Kaikkivaltias.

        Se on taas huolestuttavaa, että jotkut kovasti loukkaantuu, kun esimerkiksi totean että Tapani Supnnon oppi Jumalasta diktaattorina ja seurakunnasta diktatuurina on väärää. Jos nämä sanat olisi tulleet sitten jonkun toisen, vaikkapa Patrick Tiaisen suusta, niitä olisi voitu helpommon myöntää vääriksi.

        "Nämäkin ovat viisaitten sanoja. Ei ole hyvä tuomitessa henkilöön katsoa." - Sananlaskut 24:23

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi

        Mauno Mattila on helluntailaisten joukossa kuin Hymy tai Seiska -lehti. Aina joku sensaatio syötettäväksi uskoville, jotka ovat persoja kuulemaan uudet juorut.

        Miten oivallisesti Helluntaikirkko on luonnehtinut Mauno Mattilaa:

        "Maunolaisuuteen kuuluu esittää jatkuvasti uusia teorioita, joilla pidetään oma facebook tykkääjät tyytyväisenä. Mitä pöyristyttävämpi, sitä tieukemmin naiset ovat kiinni johtajassaan. Vielä on armon aika ja voi tehdä parannuksen maunolaisuudesta."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13#comment-97102526

        Mauno Mattila ei ole sen parempi saarnaaja, kuin mitä ovat ne, joiden harhaopeista hän varoittaan.

        Mauno Mattilan Youtube-kanavalla on suuria määriä asiavirheitä ja eksytystä. Yleensä Mattila sanoo, että voitko osoittaa jonkun virheen. Sitten kun ottaa esille yhden ilmiselvän virheen, niin Mattila ei edes korvaansa lotkauta korjatakseen virhettä, vaan syyttää hänen arvosteliaa väärässä olemisesta.

        Mattilan yksi pahimista eksytyksistä on väärä oppi kasteesta. Tämän lisäksi opetuksesta löytyy paljon huolestuttavaa harhaoppia. https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta

        Tässä on kaksi selkeää tapausta, jossa Mauno Mattila on jopa väärentänyt Jumalan sanaa:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515007/nokia-missio#comment-96136561

        Mauno Mattila itse asiassa tunnustaa olevansa okkultistisessa siteissä näillä sanoilla: - Koska jos ihmisellä on okkultistinen side, niin se vaikuttaa häneen sillä lailla, että hän alkaa väärentää Jumalan sanaa. Hän ei ymmärrä. Niikö minä olen kertonut omasta eksymyksen tiestään. Mut sitten tämä Jumalan sana lähtee pois kans. Ja vaelletaan, niinkö tässä sanotaan, kavaluudessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=2UIDzxWVDx4&feature=youtu.be&t=1389

        Mauno Mattilan yksi pahimmista rimanalistuksista oli profeetallisten enteiden kaivelu Teemu Selänteen elämästä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

        Toinen huolestuttava eksytys Mattilassa on se vieras tuli, mitä hänessä on. Tämän vuoksi Mattila jakaa vääriä profetioita:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna


      • Anonyymi

        Petri Paavola on uskomattoman kiero eksyttäjä. Hänestä voisi kirjoittaa pitkän listan kaiken laisista sammakoista, virheistä ja harhaopeista, mitä hän levittelee.

        Ei tarvitse kuin katsoa tätä Paavolan käsittämätönsä vimmaa tuottaa lukuisia epätieteellisä ja sensaationhakuisia julkaisuja, ehkä jo kymmeniä, joissa hän yrittää selittää, että Jeruselmin temppeli olisi ollut Temppelivuoren etelärinteellä, vaikka kaikki tiedemiehet ovat asiasta muuta mieltä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16135131/petri-paavola-jatkaa-valemedian-tuottamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Olen lukenut joskus täältä,että Mattila,Suonto,Norolampi ja oliko Paavola,olisivat ainoita puhtaan evankeliumin julistajia.<<<

        Ja hahahahahahahahah!!!!!!!

        Eivät todellakaan ole!!!

        Niin he ovat itsestään sanoneet,nyt en tiedä,miten Norolampi tähän suhtautuu,kun Mattila arvostelee Suontoa.Nyt odotamme Norolammen hyökkäystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin he ovat itsestään sanoneet,nyt en tiedä,miten Norolampi tähän suhtautuu,kun Mattila arvostelee Suontoa.Nyt odotamme Norolammen hyökkäystä.

        Odotat turhaan.
        Juha Norolampi ei omien opetustensa mukaisesti lähde minkäänlaiseen depattiin näillä palstoilla varsinkaan sinunlaistesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ainoita?
        Kuka sinun mielestäsi on "puhtaan evankeliumin" julistaja.
        Sano edes yksi.

        He ovat täällä jumalan veljinä tuoneet sen esille puolustaessaan toisiaan.Heillä ainoastaan on rakkaus totuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotat turhaan.
        Juha Norolampi ei omien opetustensa mukaisesti lähde minkäänlaiseen depattiin näillä palstoilla varsinkaan sinunlaistesi kanssa.

        Nyt tuli niin iso valhe,hän jos joku on pahimpia hyökkääjiä,tunnettu esim.seinäjoen hellareissa ja tällä keskustelupalstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli niin iso valhe,hän jos joku on pahimpia hyökkääjiä,tunnettu esim.seinäjoen hellareissa ja tällä keskustelupalstalla.

        Riivaajahenget ovat sinut saaneet uskomaan, että Juha Norolampi olisi täällä kirjoitellut jotain. Yritä päästä eroon vainoharhaisuudestasi.
        Juha Norolampi on omassa saarnassaan vakavasti nuhdellut kaikkia, jotka täällä palstoilla valehdellen puhuvat toisista pahaa. En jaksa uskoa, että hän olisi sellaiseen itse syyllistynyt omien opetustensa vastaisesti. Käsittääkseni hän ei eses lue näitä palstoja.
        Jos olen väärässä, Juha Norolampi voinee itse valaista asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riivaajahenget ovat sinut saaneet uskomaan, että Juha Norolampi olisi täällä kirjoitellut jotain. Yritä päästä eroon vainoharhaisuudestasi.
        Juha Norolampi on omassa saarnassaan vakavasti nuhdellut kaikkia, jotka täällä palstoilla valehdellen puhuvat toisista pahaa. En jaksa uskoa, että hän olisi sellaiseen itse syyllistynyt omien opetustensa vastaisesti. Käsittääkseni hän ei eses lue näitä palstoja.
        Jos olen väärässä, Juha Norolampi voinee itse valaista asiaa.

        Ja nyt tuodaan riivaajahenget,hah,hah,tämä on just tätä sairasta hengellisyyttä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt tuodaan riivaajahenget,hah,hah,tämä on just tätä sairasta hengellisyyttä!!

        Tää on niin tyypillistä "täydellisiltä"uskiksilta,heille on valehtelu,uhkailu,henkinen väkivalta,minun nuttuni alla ei syntiä ole hyökkäys,jos heitä arvostellaan.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Ensiksi on hyvä todeta, että tällainen niputus yhteen on keinotekoista. Minulla esimerkiksi on monen helluntaisaarnaajan kanssa paljon vahvempi yhteys, kuin Petri Paavolan kanssa. Ja esimerkiksi yhtä hyvin voisi Juhani Aitomaan ja Jouko Niemisen laittaa tähän samaan sakkiin, jos menestysteologian harhan nuhtelu on yhteinen piirre.

        Toiseksi, Mattila ei ole vaihtanut puolta, kantaa tai opetuslinjaa, mutta One Waylla lakkasi pari vuotta sitten puheet eksytyksistä ja sitä vastoin alkoi puheet herätyksestä, kun siirryttiin "uuteen aikakauteen".

        Ja vielä kolmanneksi, ei tule tuomitessa katsoa henkilöön. Ei voi olla niin, että jos pidän henkilöstä A ja en pidä henkilöstä B, niin henkilöä A nauttii erityistä asemaa ja omaa "syytesuojan". Esimerkiksi Petri Paavola opettaa väärin sanoessaan, että Jeesus ei ole ihminen ja että vain Isä on Kaikkivaltias.

        Se on taas huolestuttavaa, että jotkut kovasti loukkaantuu, kun esimerkiksi totean että Tapani Supnnon oppi Jumalasta diktaattorina ja seurakunnasta diktatuurina on väärää. Jos nämä sanat olisi tulleet sitten jonkun toisen, vaikkapa Patrick Tiaisen suusta, niitä olisi voitu helpommon myöntää vääriksi.

        "Nämäkin ovat viisaitten sanoja. Ei ole hyvä tuomitessa henkilöön katsoa." - Sananlaskut 24:23

        Siunauksin, MM.

        "mutta One Waylla lakkasi pari vuotta sitten puheet eksytyksistä ja sitä vastoin alkoi puheet herätyksestä, kun siirryttiin "uuteen aikakauteen"."

        Kun katsoo Suonnon opetusta, se on johdonmukaisesti Kristus keskeistä. Ollut niin kauan kuin Suonnosta tiedän.
        Hän kävi paikkakunnallamme pitämässä Info - tilaisuuden muutamia päiviä sitten.
        Kyse oli One Wayn istutustyöstä. Alkaa Opetuslapseuskoulusta, ja paikkakunnalle mahdollisesti muodostuu seurakunta. Se on Herrassa miten menee.

        Suonnon mukaan Suomi on tätä nykyä lähetyskenttä, ja tottahan se on. Moni on menettänyt hengellinen kotinsa, moni ajautunut pois uskovien yhteydestä ja moni ei tunne Jeesusta.
        One Way ei kalastele toisista seurakunnista ihmisiä; jos he ovat löytäneet paikkansa, ei ole syytä lähteä.

        Sitouttamisessa ei ole mitään negatiivista, kun se tapahtuu sitouttamisena Kristuksen seurakuntaan. Toki uskovina kuulumme maailmanlaajuiseen Kristuksen seurakuntaan, mutta on Raamatullista kuulua paikallisseurakuntaan. Olla uskovien yhteydessä.

        Se ei tarkoita sitä, että pitää olla jonkun orja ja on tarve olla jonkun vallan alla.
        Olemme uskovina Kristuksen orjia ja hänen valtansa alla.

        Mitä tulee "uuteen aikakauteen", sen ymmärsin tarkoittavan siirtymistä eteenpäin. One Way:n tapauksessa seurakuntien istutustyötä. Ei "eteenpäin" ohi Kristuksen opin, kuten moni harhautunut seurakunta tekee.

        Kannattaa selvittää faktat, ennen kuin lähtee tekemään johtopäätöksiä!

        Vielä kerran, siirtyminen "uuteen aikakauteen" OW:n yhteydessä ei tarkoita uutta oppia!

        Kaikella on aikansa; kodittomien määrä on suuri Suomen Siionissa. On hyvä, että OW kautta on mahdollisuus löytää seurakuntayhteys ja kasvaa yhdessä Kristuksen tuntemisessa.

        Latausäänet ja laukaus, perään Sanan kohta, ikään kuin ne, jotka lähtivät/erosivat olivat niitä oikeassa olevia ja Suonto ampujana....ts. Suonto leimattiin pahikseksi....

        Mistä tiedät, mitä OW:ssa on tapahtunut? Siis tarkalleen. Itse tiedän asioita, joiden pohjalta on täysin ymmärrettävää että porukkaa on lähtenyt.

        Jonkun ihmisen, tässä tapauksessa Suonnon pärjääminen ei saa perustua esim. siihen, että jonkun mummon päätä on alkanut särkeä Suonnon tilaisuudessa. Jotakin rajaa.

        Niin,, tilaisuudessa paikkakunnallani rukoiltiin, laulettiin mm. laulu "Golgatan veressä voima on", sekä joku muukin Kristusta korottava laulu.
        Puheessa sivuttiin myös harhaoppeja, mm. menestysteologiaa.
        Tilaisuudessa sai kokea Pyhän Hengen ilmapiirin, oli siunaava, hyvä ilta.

        Kannattaa tutkia asioita, ennen kuin "tietävänä" ampuu kaikki matalaksi, puhumattakaan että rinnastaa Herran palvelijoita samaan kategoriaan kuin harhaoppiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta One Waylla lakkasi pari vuotta sitten puheet eksytyksistä ja sitä vastoin alkoi puheet herätyksestä, kun siirryttiin "uuteen aikakauteen"."

        Kun katsoo Suonnon opetusta, se on johdonmukaisesti Kristus keskeistä. Ollut niin kauan kuin Suonnosta tiedän.
        Hän kävi paikkakunnallamme pitämässä Info - tilaisuuden muutamia päiviä sitten.
        Kyse oli One Wayn istutustyöstä. Alkaa Opetuslapseuskoulusta, ja paikkakunnalle mahdollisesti muodostuu seurakunta. Se on Herrassa miten menee.

        Suonnon mukaan Suomi on tätä nykyä lähetyskenttä, ja tottahan se on. Moni on menettänyt hengellinen kotinsa, moni ajautunut pois uskovien yhteydestä ja moni ei tunne Jeesusta.
        One Way ei kalastele toisista seurakunnista ihmisiä; jos he ovat löytäneet paikkansa, ei ole syytä lähteä.

        Sitouttamisessa ei ole mitään negatiivista, kun se tapahtuu sitouttamisena Kristuksen seurakuntaan. Toki uskovina kuulumme maailmanlaajuiseen Kristuksen seurakuntaan, mutta on Raamatullista kuulua paikallisseurakuntaan. Olla uskovien yhteydessä.

        Se ei tarkoita sitä, että pitää olla jonkun orja ja on tarve olla jonkun vallan alla.
        Olemme uskovina Kristuksen orjia ja hänen valtansa alla.

        Mitä tulee "uuteen aikakauteen", sen ymmärsin tarkoittavan siirtymistä eteenpäin. One Way:n tapauksessa seurakuntien istutustyötä. Ei "eteenpäin" ohi Kristuksen opin, kuten moni harhautunut seurakunta tekee.

        Kannattaa selvittää faktat, ennen kuin lähtee tekemään johtopäätöksiä!

        Vielä kerran, siirtyminen "uuteen aikakauteen" OW:n yhteydessä ei tarkoita uutta oppia!

        Kaikella on aikansa; kodittomien määrä on suuri Suomen Siionissa. On hyvä, että OW kautta on mahdollisuus löytää seurakuntayhteys ja kasvaa yhdessä Kristuksen tuntemisessa.

        Latausäänet ja laukaus, perään Sanan kohta, ikään kuin ne, jotka lähtivät/erosivat olivat niitä oikeassa olevia ja Suonto ampujana....ts. Suonto leimattiin pahikseksi....

        Mistä tiedät, mitä OW:ssa on tapahtunut? Siis tarkalleen. Itse tiedän asioita, joiden pohjalta on täysin ymmärrettävää että porukkaa on lähtenyt.

        Jonkun ihmisen, tässä tapauksessa Suonnon pärjääminen ei saa perustua esim. siihen, että jonkun mummon päätä on alkanut särkeä Suonnon tilaisuudessa. Jotakin rajaa.

        Niin,, tilaisuudessa paikkakunnallani rukoiltiin, laulettiin mm. laulu "Golgatan veressä voima on", sekä joku muukin Kristusta korottava laulu.
        Puheessa sivuttiin myös harhaoppeja, mm. menestysteologiaa.
        Tilaisuudessa sai kokea Pyhän Hengen ilmapiirin, oli siunaava, hyvä ilta.

        Kannattaa tutkia asioita, ennen kuin "tietävänä" ampuu kaikki matalaksi, puhumattakaan että rinnastaa Herran palvelijoita samaan kategoriaan kuin harhaoppiset!

        Minun mielipiteeni on Suonnon seurakunnasta,en ymmärrä hänen lampaitaan,mitä ruokaa he saavat,kun olen seurakuntaan mennyt,ei lämmintä vastaanottoa,katsotaan murhaavasti.Ei voi keskustella kenenkään kanssa,osoittavat,ettet kuulu tänne.Kenenkään on turha osoittaa minua sormella,en syyllistä itseäni.Enää en niitä ovia avaa.Rakkaudeton seurakunta,todella ylpeitä naisia kilpailee,kuka meistä on paras,hemaisevin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta One Waylla lakkasi pari vuotta sitten puheet eksytyksistä ja sitä vastoin alkoi puheet herätyksestä, kun siirryttiin "uuteen aikakauteen"."

        Kun katsoo Suonnon opetusta, se on johdonmukaisesti Kristus keskeistä. Ollut niin kauan kuin Suonnosta tiedän.
        Hän kävi paikkakunnallamme pitämässä Info - tilaisuuden muutamia päiviä sitten.
        Kyse oli One Wayn istutustyöstä. Alkaa Opetuslapseuskoulusta, ja paikkakunnalle mahdollisesti muodostuu seurakunta. Se on Herrassa miten menee.

        Suonnon mukaan Suomi on tätä nykyä lähetyskenttä, ja tottahan se on. Moni on menettänyt hengellinen kotinsa, moni ajautunut pois uskovien yhteydestä ja moni ei tunne Jeesusta.
        One Way ei kalastele toisista seurakunnista ihmisiä; jos he ovat löytäneet paikkansa, ei ole syytä lähteä.

        Sitouttamisessa ei ole mitään negatiivista, kun se tapahtuu sitouttamisena Kristuksen seurakuntaan. Toki uskovina kuulumme maailmanlaajuiseen Kristuksen seurakuntaan, mutta on Raamatullista kuulua paikallisseurakuntaan. Olla uskovien yhteydessä.

        Se ei tarkoita sitä, että pitää olla jonkun orja ja on tarve olla jonkun vallan alla.
        Olemme uskovina Kristuksen orjia ja hänen valtansa alla.

        Mitä tulee "uuteen aikakauteen", sen ymmärsin tarkoittavan siirtymistä eteenpäin. One Way:n tapauksessa seurakuntien istutustyötä. Ei "eteenpäin" ohi Kristuksen opin, kuten moni harhautunut seurakunta tekee.

        Kannattaa selvittää faktat, ennen kuin lähtee tekemään johtopäätöksiä!

        Vielä kerran, siirtyminen "uuteen aikakauteen" OW:n yhteydessä ei tarkoita uutta oppia!

        Kaikella on aikansa; kodittomien määrä on suuri Suomen Siionissa. On hyvä, että OW kautta on mahdollisuus löytää seurakuntayhteys ja kasvaa yhdessä Kristuksen tuntemisessa.

        Latausäänet ja laukaus, perään Sanan kohta, ikään kuin ne, jotka lähtivät/erosivat olivat niitä oikeassa olevia ja Suonto ampujana....ts. Suonto leimattiin pahikseksi....

        Mistä tiedät, mitä OW:ssa on tapahtunut? Siis tarkalleen. Itse tiedän asioita, joiden pohjalta on täysin ymmärrettävää että porukkaa on lähtenyt.

        Jonkun ihmisen, tässä tapauksessa Suonnon pärjääminen ei saa perustua esim. siihen, että jonkun mummon päätä on alkanut särkeä Suonnon tilaisuudessa. Jotakin rajaa.

        Niin,, tilaisuudessa paikkakunnallani rukoiltiin, laulettiin mm. laulu "Golgatan veressä voima on", sekä joku muukin Kristusta korottava laulu.
        Puheessa sivuttiin myös harhaoppeja, mm. menestysteologiaa.
        Tilaisuudessa sai kokea Pyhän Hengen ilmapiirin, oli siunaava, hyvä ilta.

        Kannattaa tutkia asioita, ennen kuin "tietävänä" ampuu kaikki matalaksi, puhumattakaan että rinnastaa Herran palvelijoita samaan kategoriaan kuin harhaoppiset!

        >>>Kun katsoo Suonnon opetusta, se on johdonmukaisesti Kristus keskeistä<<<

        Tässä on varoittava esimerkki henkilöstä, joka ei osaa Raamattua. Sen takia on hän eksynyt ja luulee Suonnon opetuksen olevan hyvää. Ei todellakaan ole.

        Tässä on perustavaa laatua olevia Suonnon harhaoppeja. Mitään parannusta ei ole tapahtunut. Suonnon opetuksella ei voi kukaan pelastua, koska Suonto opettaa väärää evankelumia ja laittomuutta. Tätä listaa voisi jatkaa vielä lisää paljonkin, mutta laitetaan nämä Suonnon synnit nyt näkyviin:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Ensiksi on hyvä todeta, että tällainen niputus yhteen on keinotekoista. Minulla esimerkiksi on monen helluntaisaarnaajan kanssa paljon vahvempi yhteys, kuin Petri Paavolan kanssa. Ja esimerkiksi yhtä hyvin voisi Juhani Aitomaan ja Jouko Niemisen laittaa tähän samaan sakkiin, jos menestysteologian harhan nuhtelu on yhteinen piirre.

        Toiseksi, Mattila ei ole vaihtanut puolta, kantaa tai opetuslinjaa, mutta One Waylla lakkasi pari vuotta sitten puheet eksytyksistä ja sitä vastoin alkoi puheet herätyksestä, kun siirryttiin "uuteen aikakauteen".

        Ja vielä kolmanneksi, ei tule tuomitessa katsoa henkilöön. Ei voi olla niin, että jos pidän henkilöstä A ja en pidä henkilöstä B, niin henkilöä A nauttii erityistä asemaa ja omaa "syytesuojan". Esimerkiksi Petri Paavola opettaa väärin sanoessaan, että Jeesus ei ole ihminen ja että vain Isä on Kaikkivaltias.

        Se on taas huolestuttavaa, että jotkut kovasti loukkaantuu, kun esimerkiksi totean että Tapani Supnnon oppi Jumalasta diktaattorina ja seurakunnasta diktatuurina on väärää. Jos nämä sanat olisi tulleet sitten jonkun toisen, vaikkapa Patrick Tiaisen suusta, niitä olisi voitu helpommon myöntää vääriksi.

        "Nämäkin ovat viisaitten sanoja. Ei ole hyvä tuomitessa henkilöön katsoa." - Sananlaskut 24:23

        Siunauksin, MM.

        Sinussa Mauno on oikea Henki, kuten Kaalebissa ja videosi ovat mielestäni pääsääntöisesti sellaisia, joista saa olla Jumalalle kiitollinen. Mutta jouluasiasta olen kanssasi eri mieltä. Siksi rohkaisen sinua tutkimaan berealaisten tavoin yksin Kirjoituksista, löytyykö joulu sieltä.

        Ns. jouluevankeliumi ei riitä tueksi, koska se on ihmisten tekemä. Eilen kun vilkaisin Yleltä ekumeenista jumalanpalvelusta, niin joku pappi luki kohdan Apt. 17:24-30. Hän jätti lukematta jakeen 31, joka kuuluisi siihen kohtaan. Mutta sen jakeen sanoma oli ilmeisesti liian suolainen luettavaksi.

        Samoin uskonnollinen maailma ilman muuta vihaa Luukkaan evankeliumia kokonaisuudessaan. Mutta ns. jouluevankeliumin he lukevat hartaasti, koska Jeesus-lapsi on avuton, jota on helppo muistella. Veristä ristin Jeesusta Kirjoituksen kehottavat muistelemaan. Mutta eihän tätä voi kuin Pyhä Henki avata itse kullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riivaajahenget ovat sinut saaneet uskomaan, että Juha Norolampi olisi täällä kirjoitellut jotain. Yritä päästä eroon vainoharhaisuudestasi.
        Juha Norolampi on omassa saarnassaan vakavasti nuhdellut kaikkia, jotka täällä palstoilla valehdellen puhuvat toisista pahaa. En jaksa uskoa, että hän olisi sellaiseen itse syyllistynyt omien opetustensa vastaisesti. Käsittääkseni hän ei eses lue näitä palstoja.
        Jos olen väärässä, Juha Norolampi voinee itse valaista asiaa.

        >> Juha Norolampi on omassa saarnassaan vakavasti nuhdellut kaikkia, jotka täällä palstoilla valehdellen puhuvat toisista pahaa.... Käsittääkseni hän ei eses lue näitä palstoja. <<

        Miten voi nuhdella sellaista, mitä ei ole lukenut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Juha Norolampi on omassa saarnassaan vakavasti nuhdellut kaikkia, jotka täällä palstoilla valehdellen puhuvat toisista pahaa.... Käsittääkseni hän ei eses lue näitä palstoja. <<

        Miten voi nuhdella sellaista, mitä ei ole lukenut?

        Nyt oli kyllä niin älykäs huomio,juuripa niin,taitaa mies itse kirjoittanut tuon kommentin.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Ensiksi on hyvä todeta, että tällainen niputus yhteen on keinotekoista. Minulla esimerkiksi on monen helluntaisaarnaajan kanssa paljon vahvempi yhteys, kuin Petri Paavolan kanssa. Ja esimerkiksi yhtä hyvin voisi Juhani Aitomaan ja Jouko Niemisen laittaa tähän samaan sakkiin, jos menestysteologian harhan nuhtelu on yhteinen piirre.

        Toiseksi, Mattila ei ole vaihtanut puolta, kantaa tai opetuslinjaa, mutta One Waylla lakkasi pari vuotta sitten puheet eksytyksistä ja sitä vastoin alkoi puheet herätyksestä, kun siirryttiin "uuteen aikakauteen".

        Ja vielä kolmanneksi, ei tule tuomitessa katsoa henkilöön. Ei voi olla niin, että jos pidän henkilöstä A ja en pidä henkilöstä B, niin henkilöä A nauttii erityistä asemaa ja omaa "syytesuojan". Esimerkiksi Petri Paavola opettaa väärin sanoessaan, että Jeesus ei ole ihminen ja että vain Isä on Kaikkivaltias.

        Se on taas huolestuttavaa, että jotkut kovasti loukkaantuu, kun esimerkiksi totean että Tapani Supnnon oppi Jumalasta diktaattorina ja seurakunnasta diktatuurina on väärää. Jos nämä sanat olisi tulleet sitten jonkun toisen, vaikkapa Patrick Tiaisen suusta, niitä olisi voitu helpommon myöntää vääriksi.

        "Nämäkin ovat viisaitten sanoja. Ei ole hyvä tuomitessa henkilöön katsoa." - Sananlaskut 24:23

        Siunauksin, MM.

        Entisenä new age-läisenä sanon, että opetus siitä, että maapllo olisi tullut autioksi ja tyhjäksi ja että Lucifer olisi hallinnut maata ensin, on puhdasta okkultismia ja new age-oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kun katsoo Suonnon opetusta, se on johdonmukaisesti Kristus keskeistä<<<

        Tässä on varoittava esimerkki henkilöstä, joka ei osaa Raamattua. Sen takia on hän eksynyt ja luulee Suonnon opetuksen olevan hyvää. Ei todellakaan ole.

        Tässä on perustavaa laatua olevia Suonnon harhaoppeja. Mitään parannusta ei ole tapahtunut. Suonnon opetuksella ei voi kukaan pelastua, koska Suonto opettaa väärää evankelumia ja laittomuutta. Tätä listaa voisi jatkaa vielä lisää paljonkin, mutta laitetaan nämä Suonnon synnit nyt näkyviin:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

        Itse olet varoittava esimerkki henkilöstä, joka "muokkaa leikkaa liitä" tekstillään laittaa oletuksiaan esille.
        Suonto on upotuskasteen kannalla.
        Seurakunnan johto koostuu miehistä.

        Missä ja milloin Suonto on sanonut, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä? Tekemättä parannusta.

        Kun monistat väittämiäsi , laita mukaan tosiasiat viitteineen.
        Vai eikö onnistu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet varoittava esimerkki henkilöstä, joka "muokkaa leikkaa liitä" tekstillään laittaa oletuksiaan esille.
        Suonto on upotuskasteen kannalla.
        Seurakunnan johto koostuu miehistä.

        Missä ja milloin Suonto on sanonut, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä? Tekemättä parannusta.

        Kun monistat väittämiäsi , laita mukaan tosiasiat viitteineen.
        Vai eikö onnistu?

        Tämä siis "1,2 ja 3 kohdan" henkilölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet varoittava esimerkki henkilöstä, joka "muokkaa leikkaa liitä" tekstillään laittaa oletuksiaan esille.
        Suonto on upotuskasteen kannalla.
        Seurakunnan johto koostuu miehistä.

        Missä ja milloin Suonto on sanonut, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä? Tekemättä parannusta.

        Kun monistat väittämiäsi , laita mukaan tosiasiat viitteineen.
        Vai eikö onnistu?

        Missä raamatussa on kehotus liittyä ry:hyn, järjestöön...? Sanooko Jeesus jossain: uskokaa minun, antakaa kastaa itsenne, liittykää helluntaikirkkoon tai johonkin muuhun paikkaunnan järjestöön.

        Ei. On vain kehoitus kokoontua yhteen muiden uskovien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Juha Norolampi on omassa saarnassaan vakavasti nuhdellut kaikkia, jotka täällä palstoilla valehdellen puhuvat toisista pahaa.... Käsittääkseni hän ei eses lue näitä palstoja. <<

        Miten voi nuhdella sellaista, mitä ei ole lukenut?

        Mahdollisesti hän on aikoinaan näitä palstoja lukenut ja todennut, että täällä uskovat levittävät sellaista saastaa ja valheita, että hän saarnassaan joutui niitä (meitä), jotka niin olivat tehneet, nuhtelemaan Herran nimessä, että tekisivät sellaisesta parannuksen.
        Onko tätä nyt niin vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisesti hän on aikoinaan näitä palstoja lukenut ja todennut, että täällä uskovat levittävät sellaista saastaa ja valheita, että hän saarnassaan joutui niitä (meitä), jotka niin olivat tehneet, nuhtelemaan Herran nimessä, että tekisivät sellaisesta parannuksen.
        Onko tätä nyt niin vaikea ymmärtää?

        Äijä yrittää taas keksiä selityksiä,kun jää kiinni valehtelemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila on helluntailaisten joukossa kuin Hymy tai Seiska -lehti. Aina joku sensaatio syötettäväksi uskoville, jotka ovat persoja kuulemaan uudet juorut.

        Miten oivallisesti Helluntaikirkko on luonnehtinut Mauno Mattilaa:

        "Maunolaisuuteen kuuluu esittää jatkuvasti uusia teorioita, joilla pidetään oma facebook tykkääjät tyytyväisenä. Mitä pöyristyttävämpi, sitä tieukemmin naiset ovat kiinni johtajassaan. Vielä on armon aika ja voi tehdä parannuksen maunolaisuudesta."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13#comment-97102526

        Mauno Mattila ei ole sen parempi saarnaaja, kuin mitä ovat ne, joiden harhaopeista hän varoittaan.

        Mauno Mattilan Youtube-kanavalla on suuria määriä asiavirheitä ja eksytystä. Yleensä Mattila sanoo, että voitko osoittaa jonkun virheen. Sitten kun ottaa esille yhden ilmiselvän virheen, niin Mattila ei edes korvaansa lotkauta korjatakseen virhettä, vaan syyttää hänen arvosteliaa väärässä olemisesta.

        Mattilan yksi pahimista eksytyksistä on väärä oppi kasteesta. Tämän lisäksi opetuksesta löytyy paljon huolestuttavaa harhaoppia. https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta

        Tässä on kaksi selkeää tapausta, jossa Mauno Mattila on jopa väärentänyt Jumalan sanaa:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515007/nokia-missio#comment-96136561

        Mauno Mattila itse asiassa tunnustaa olevansa okkultistisessa siteissä näillä sanoilla: - Koska jos ihmisellä on okkultistinen side, niin se vaikuttaa häneen sillä lailla, että hän alkaa väärentää Jumalan sanaa. Hän ei ymmärrä. Niikö minä olen kertonut omasta eksymyksen tiestään. Mut sitten tämä Jumalan sana lähtee pois kans. Ja vaelletaan, niinkö tässä sanotaan, kavaluudessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=2UIDzxWVDx4&feature=youtu.be&t=1389

        Mauno Mattilan yksi pahimmista rimanalistuksista oli profeetallisten enteiden kaivelu Teemu Selänteen elämästä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

        Toinen huolestuttava eksytys Mattilassa on se vieras tuli, mitä hänessä on. Tämän vuoksi Mattila jakaa vääriä profetioita:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna

        Paljon sekin on varastellut


    • Anonyymi

      Se kuuluu asiaan ja puuttuu, näin sen on määrä. Muuten hyvää itsenäisyyspäivää kaikille, jotka osaavat arvoja käyttää.

    • Anonyymi

      Suonto ja One Way Mission alkoi saamaan kuraa ja rapaa niskaansa sen jälkeen, kun he alkoivat laajentaa seurakuntatyötä eripuolille suomea ja perustivat uusia seurakuntia kaupunkeihin.
      Vanhat, laantuneet seurakunnat paikkakunnilla kokivat sen uhkana omalla reviirillään. Lähinnä vapaiden suuntien seurakunnat heräsivät pelkoon jäseniensä menetyksestä ja kolehtitulojensa menetyksestä.
      Ja näin oltiin valmiit tuohon niin tuttuun, iljettävään ja hävettävään toimintaan, jota vuosikymmenien aikana on ennenkin Suomen-siionissa nähty.
      Parjaus, mustamaalaus ja parjaus kampaniaan, jolla yritettin tuhota työt.

      • Anonyymi

        Analyysisi on väärä.

        Suonnon opetuksen puutteisiin on kiinnitetty huomiota jo paljon aiemmin. Kyse ei ole loanheitosta vaan yleisestä keskustelusta, joka liittyy Suonnon opetuksen huonoon laatuun.

        Tässä on perustavaa laatua olevia Suonnon harhaoppeja, joiden lausuminen julki ei ole mitään panettelua vaan raamatullista koettelua ja tosiasioiden toteamista. Mitään parannusta ei ole tapahtunut. Suonnon opetuksella ei voi kukaan pelastua, koska Suonto opettaa väärää evankelumia ja laittomuutta. Tätä listaa voisi jatkaa vielä lisää paljonkin, mutta laitetaan nämä Suonnon synnit nyt näkyviin:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Analyysisi on väärä.

        Suonnon opetuksen puutteisiin on kiinnitetty huomiota jo paljon aiemmin. Kyse ei ole loanheitosta vaan yleisestä keskustelusta, joka liittyy Suonnon opetuksen huonoon laatuun.

        Tässä on perustavaa laatua olevia Suonnon harhaoppeja, joiden lausuminen julki ei ole mitään panettelua vaan raamatullista koettelua ja tosiasioiden toteamista. Mitään parannusta ei ole tapahtunut. Suonnon opetuksella ei voi kukaan pelastua, koska Suonto opettaa väärää evankelumia ja laittomuutta. Tätä listaa voisi jatkaa vielä lisää paljonkin, mutta laitetaan nämä Suonnon synnit nyt näkyviin:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

        Eihän sinunkaan opetuksillasi kukaan voi pelastua. Uskolla Jeesukseen pelastutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sinunkaan opetuksillasi kukaan voi pelastua. Uskolla Jeesukseen pelastutaan.

        >>Uskolla Jeesukseen pelastutaan.<<

        Mitä uskolla Jeesukseen Kristukseen tarkoitetaan, sen Suonto opettaa väärin. Hän opettaa väärää evankeliumia ja laittomuutta. Suonnon opeilla ei voi kukaan pelastua.


    • Anonyymi

      Onko väite tosi, että Tapani Suonnon seurakunnassa saavat naiset puhua?
      Olen kuullut sellaistakin, että kaikki saavat siellä osallistua ehtoolliseen?

      • Anonyymi

        Ehtoollinen asetettiin Jeesuksen opetuslapsille ja jo ennen ensimmäistä helluntaita eli ennen seurakunnan perustamista. Raamatun mukaan ehtoollinen julistaa Herran kuolemaa.

        Tässä saa oma seurakuntanikin tehdä vielä parannusta tulevaisuudessa, koskapa he sulkevat muut uskovat kuin oman kuppikuntansa jäsenet ehtoollisen ulkopuolelle.


      • Anonyymi

        Suonnon seurakunnassa oli jopa operatiivisena johtaja Leena Metsämäki. Siis seurakunnan paimenena oli nainen. Monet naiset ovat siellä opettaneet mm. Ritu Ylipahkala jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suonnon seurakunnassa oli jopa operatiivisena johtaja Leena Metsämäki. Siis seurakunnan paimenena oli nainen. Monet naiset ovat siellä opettaneet mm. Ritu Ylipahkala jne.

        Paimen = kaitsija = pastori = vanhemmistoveli = johtaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paimen = kaitsija = pastori = vanhemmistoveli = johtaja

        Jos joku on vain olevinaan johtaja ja paimen ym., niin nämä yksinäiset nettitohtorit.

        Herra on kunkin asuinpaikkakunnalle järjestänyt paimenet ja opettajat. Heitä on määrä kunnella ja koetella. Jos Herra haluaisi, niin nämä netin puhujat saisivat asioilleen myös seurakunnissa jalansijaa ympäri Suomen, ei vain joissakin paikoissa ja netissä. Sitä olen tässä odottanutkin jo vuosia, miksi ovet eivät heille aukene. Vasta, jos aukenee, uskon, että heidän asiansa on vakavaa laatua, jota Herra haluaa uskovien kuuntelevan. Koska Herralle ei ovien aukaisu mahdotonta ole.


    • Anonyymi

      Raamattukin sen selvästi osoittaa, mikä on todellisen Kristuksen seuraajan tunnusmerkistö: muut parjaavat heitä, erottavat joukostaan, pitävät perkeleen kätyreinä, eivätkä parjaajat löydä vuosienkaan penkomisen ja syyttelyn jälkeen kuin lainomaisia ja uskonnollisia väitteitä tuekseen. Jopa "Suomen suurimmaksi eksyttäjäksi" nimetty TV7 suunnittelee OW-ohjelmien lopettamista Raportti-lehden mukaan. Se jos mikä kertoo koko totuuden.

      "Parjaajat ja kriitikot vs OWM" on moderni versio "kirjanoppineet ja fariseukset vs JEESUS" -asetelmasta. Jos he ovat MINUA vainonneet, niin he TEITÄKIN vainoavat, sanoi Jeesus.

      • Anonyymi

        Naurettava väite.Olen käynyt owm seurakunnassa,voi kauhistus minkälaisia petoja siellä on.Naiset ovat niiiin ylpeitä,hekumallisesti tuovat itseään esiin,rakkaus on vieras käsite.Eivät haluaa ottaa joukkoonsa,jos ei palvo heitä.Suonto on todella rakkaudeton.Raskas,ahdistava ilmapiiri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettava väite.Olen käynyt owm seurakunnassa,voi kauhistus minkälaisia petoja siellä on.Naiset ovat niiiin ylpeitä,hekumallisesti tuovat itseään esiin,rakkaus on vieras käsite.Eivät haluaa ottaa joukkoonsa,jos ei palvo heitä.Suonto on todella rakkaudeton.Raskas,ahdistava ilmapiiri.

        Ja viinakin kuulemma joskus haisee, josta ovat ihan ylpeitäkin, koska se kertoo siitä, että syntiset ovat tulleet Kristusta hakemaan. Jeesus kun tuli syntisiä varten, syntisiä pelastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viinakin kuulemma joskus haisee, josta ovat ihan ylpeitäkin, koska se kertoo siitä, että syntiset ovat tulleet Kristusta hakemaan. Jeesus kun tuli syntisiä varten, syntisiä pelastamaan.

        Maailmassa riittää tyylipuhtaita helluntailaisia, vapaakirkollisia, luterilaisia, adventisteja... vaikka raamatun mukaan piti olla kristitty, opetuslapsi, Jeesuksen seuraaja.


      • Anonyymi

        >>>Raamattukin sen selvästi osoittaa, mikä on todellisen Kristuksen seuraajan tunnusmerkistö<<<

        Sinun kommenttisi on tekopyhä. Väärien profeettojen tunnusmerkistö löytyy mm. vuorisaarnasta. Jeesus sanoi, että väärät profeetat paljastuvat siitä huonosta hedelmästä, mitä he tekevät ja laittomuus on huono hedelmä. Sintähän Tapani Suonto tekee koko ajan eli laittomuuden huonoa hedelmää.

        Matt 7:
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Tapani Suonto ei ole joutunut minkään parjauskampanjan kohteeksi. Hän ihan itse tehnyt ne synnit, jotka ovat tulleet julki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Raamattukin sen selvästi osoittaa, mikä on todellisen Kristuksen seuraajan tunnusmerkistö<<<

        Sinun kommenttisi on tekopyhä. Väärien profeettojen tunnusmerkistö löytyy mm. vuorisaarnasta. Jeesus sanoi, että väärät profeetat paljastuvat siitä huonosta hedelmästä, mitä he tekevät ja laittomuus on huono hedelmä. Sintähän Tapani Suonto tekee koko ajan eli laittomuuden huonoa hedelmää.

        Matt 7:
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Tapani Suonto ei ole joutunut minkään parjauskampanjan kohteeksi. Hän ihan itse tehnyt ne synnit, jotka ovat tulleet julki.

        Muuta raitista ei ollut kuin raamatun jakeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Raamattukin sen selvästi osoittaa, mikä on todellisen Kristuksen seuraajan tunnusmerkistö<<<

        Sinun kommenttisi on tekopyhä. Väärien profeettojen tunnusmerkistö löytyy mm. vuorisaarnasta. Jeesus sanoi, että väärät profeetat paljastuvat siitä huonosta hedelmästä, mitä he tekevät ja laittomuus on huono hedelmä. Sintähän Tapani Suonto tekee koko ajan eli laittomuuden huonoa hedelmää.

        Matt 7:
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Tapani Suonto ei ole joutunut minkään parjauskampanjan kohteeksi. Hän ihan itse tehnyt ne synnit, jotka ovat tulleet julki.

        Paljon kannattavampaa kuin tuomita, on rukoilla armon ajan pidentämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon kannattavampaa kuin tuomita, on rukoilla armon ajan pidentämistä.

        Koitan itsekin siinä tehdä parannusta.


    • Anonyymi

      Jos jotain epäraitista löytyy OW:sta, niin vierailevat helluntailaiset.

      • Anonyymi

        Loppuanalyysi,uskikset eivät ole normaaleja.He ovat vakavasti häiriintyneitä.Kuka haluaa heidän porukkaan????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuanalyysi,uskikset eivät ole normaaleja.He ovat vakavasti häiriintyneitä.Kuka haluaa heidän porukkaan????

        Totuus löytyy raamatusta Pyhän Hengen ohjaamana. Kaikkea ei sieltä kukaan tule ymmärtämään ja Herran seurakuntakin, uskovat, ovat loppuun asti epätäydellisiä, koska ihmisillä on eri ymmärryksen taso. Eihän maallisessa koulussakaan kaikki ole nelosen tai kympin oppilaita, vaan on kaikkea siltä väliltä. Sama pätee myös Herran elämän- ja raamattukoulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus löytyy raamatusta Pyhän Hengen ohjaamana. Kaikkea ei sieltä kukaan tule ymmärtämään ja Herran seurakuntakin, uskovat, ovat loppuun asti epätäydellisiä, koska ihmisillä on eri ymmärryksen taso. Eihän maallisessa koulussakaan kaikki ole nelosen tai kympin oppilaita, vaan on kaikkea siltä väliltä. Sama pätee myös Herran elämän- ja raamattukoulussa.

        Tässä on perustavaa laatua olevia Suonnon harhaoppeja, jotka on voitu todistaa Raamatulla. Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan, että tässä olisi yhtäkään asiavirhettä.

        Suonnon opetuksella ei voi kukaan pelastua, koska Suonto opettaa väärää evankelumia ja laittomuutta. Tätä listaa voisi jatkaa vielä lisää paljonkin, mutta laitetaan nämä Suonnon synnit nyt näkyviin:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on perustavaa laatua olevia Suonnon harhaoppeja, jotka on voitu todistaa Raamatulla. Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan, että tässä olisi yhtäkään asiavirhettä.

        Suonnon opetuksella ei voi kukaan pelastua, koska Suonto opettaa väärää evankelumia ja laittomuutta. Tätä listaa voisi jatkaa vielä lisää paljonkin, mutta laitetaan nämä Suonnon synnit nyt näkyviin:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

        >> Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan, että tässä olisi yhtäkään asiavirhettä. <<

        Monta kertaa nämä on sinulle osoitettu eri ketjuissa. Ja ainoa olet joka ei niitä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan, että tässä olisi yhtäkään asiavirhettä. <<

        Monta kertaa nämä on sinulle osoitettu eri ketjuissa. Ja ainoa olet joka ei niitä ymmärrä.

        >>>Monta kertaa nämä on sinulle osoitettu eri ketjuissa. Ja ainoa olet joka ei niitä ymmärrä<<<

        Yksikään ei ole pystynyt osoittamaan, että edellä oleva lista Suonnon harhaopeista olisi väärä tai siinä olisi edes yhtäkään virhettä. Et sinäkään pystynyt osoittamaan yhtään virhettä, mutta halusit ilmoittaa oman lihallisen mielipiteesi, joka ei perustu mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Monta kertaa nämä on sinulle osoitettu eri ketjuissa. Ja ainoa olet joka ei niitä ymmärrä<<<

        Yksikään ei ole pystynyt osoittamaan, että edellä oleva lista Suonnon harhaopeista olisi väärä tai siinä olisi edes yhtäkään virhettä. Et sinäkään pystynyt osoittamaan yhtään virhettä, mutta halusit ilmoittaa oman lihallisen mielipiteesi, joka ei perustu mihinkään.

        Totuus ei sinun vastalauseistasi muuksi muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Monta kertaa nämä on sinulle osoitettu eri ketjuissa. Ja ainoa olet joka ei niitä ymmärrä<<<

        Yksikään ei ole pystynyt osoittamaan, että edellä oleva lista Suonnon harhaopeista olisi väärä tai siinä olisi edes yhtäkään virhettä. Et sinäkään pystynyt osoittamaan yhtään virhettä, mutta halusit ilmoittaa oman lihallisen mielipiteesi, joka ei perustu mihinkään.

        Herra on Suonnonkin Puolustaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra on Suonnonkin Puolustaja.

        En usko että niin on.

        Olen saanut itse Herralta tietää, ettei Suonto opeta oikein.

        Olet itse voinut havaita saman asian tarkistamalla asiat Raamatusta, joten uskon saamaani profetiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että niin on.

        Olen saanut itse Herralta tietää, ettei Suonto opeta oikein.

        Olet itse voinut havaita saman asian tarkistamalla asiat Raamatusta, joten uskon saamaani profetiaan.

        Minullekin on profetoitu naispastorin toimesta. Ne eivät ole toteutuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että niin on.

        Olen saanut itse Herralta tietää, ettei Suonto opeta oikein.

        Olet itse voinut havaita saman asian tarkistamalla asiat Raamatusta, joten uskon saamaani profetiaan.

        >> Olen saanut tietää... <<

        Kysymys siis onkin oman hännän nostosta profeetallisena ihmisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Olen saanut tietää... <<

        Kysymys siis onkin oman hännän nostosta profeetallisena ihmisenä?

        Kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Olen saanut tietää... <<

        Kysymys siis onkin oman hännän nostosta profeetallisena ihmisenä?

        Toistan. Minä olen saanut profetian Herralta, ettei Suonto opeta oikein. Tämä ei ole minun oma keksimä asia. Olen koetellut saamani profetian ja voinut havaita, että näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että niin on.

        Olen saanut itse Herralta tietää, ettei Suonto opeta oikein.

        Olet itse voinut havaita saman asian tarkistamalla asiat Raamatusta, joten uskon saamaani profetiaan.

        >> Olen saanut itse Herralta tietää, ettei Suonto opeta oikein. <<

        Sinulla on joku oma agenda, joka kohdistuu vain Suontoon ja OW:iin.

        Minä olen itse saanut Herralta tietää, ettei kukaan opeta oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Olen saanut itse Herralta tietää, ettei Suonto opeta oikein. <<

        Sinulla on joku oma agenda, joka kohdistuu vain Suontoon ja OW:iin.

        Minä olen itse saanut Herralta tietää, ettei kukaan opeta oikein.

        Siis kukaan ei opeta oikein??? En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat.

        Mitä sitten pitää tehdä, jos kukaan ei opeta oikein? Mikä sitten on oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kukaan ei opeta oikein??? En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat.

        Mitä sitten pitää tehdä, jos kukaan ei opeta oikein? Mikä sitten on oikein?

        Kukaan ei kykene ymmärtämään raamattua niin, että saisi Herralta puhtaat paperit. Jos kykenisi, emme tarvitsisi Jeesusta mihinkään, hänen ristinsäkin kävisi turhaksi, koska osaisimme kaiken ilman häntäkin. On vain enemmän tai vähemmän erehtyneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei kykene ymmärtämään raamattua niin, että saisi Herralta puhtaat paperit. Jos kykenisi, emme tarvitsisi Jeesusta mihinkään, hänen ristinsäkin kävisi turhaksi, koska osaisimme kaiken ilman häntäkin. On vain enemmän tai vähemmän erehtyneitä.

        On olemassa sellaisia opettajia, joiden opetuksen Jumalan on hyväksynyt. Sen takia ei voi sanoa, että kaikki opettavat koko ajan väärin.

        Kuulostaa siltä, että sinä yritä tuolla perusteella torjua vaatimuksen noudattaa lakia. Paavali aikakin noudatti lakia ja opetti, että vain lain noudattajat ovat vanhurskaita. Ilmestyskirja kertoo 144000 messiaanisesta juutalaisesta, jotka olivat virheettömiä ja jotka eivät valehdelleet. Tässä suhteessa saamasi "profetia" on ristiriidassa Raamatun kanssa.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ilm 14:3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. [Ilm. 5:9]
        4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle.
        5 Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa sellaisia opettajia, joiden opetuksen Jumalan on hyväksynyt. Sen takia ei voi sanoa, että kaikki opettavat koko ajan väärin.

        Kuulostaa siltä, että sinä yritä tuolla perusteella torjua vaatimuksen noudattaa lakia. Paavali aikakin noudatti lakia ja opetti, että vain lain noudattajat ovat vanhurskaita. Ilmestyskirja kertoo 144000 messiaanisesta juutalaisesta, jotka olivat virheettömiä ja jotka eivät valehdelleet. Tässä suhteessa saamasi "profetia" on ristiriidassa Raamatun kanssa.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ilm 14:3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. [Ilm. 5:9]
        4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle.
        5 Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        >> On olemassa sellaisia opettajia, joiden opetuksen Jumalan on hyväksynyt. <<

        Totta.


    • Anonyymi

      Kuitas työ kaikk herjaajat outta? Hä?

    • Anonyymi

      Miksi OW:stä puhutaan hellareitten palstalla. OW on lähetysjärjestö.

      • Anonyymi

        One Way Mission on helluntailainen seurakunta, joka pitää sunnuntaijuhlia pelastusarmeijan temppelissä, jota johtaa naiskapteeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        One Way Mission on helluntailainen seurakunta, joka pitää sunnuntaijuhlia pelastusarmeijan temppelissä, jota johtaa naiskapteeni.

        Oliko tämä nyt osa saadusta profetiasta..?

        Nimittäin:

        "Helsingin One Way -seurakunta on palannut vanhoihin tuttuihin tiloihin NMKY:n taloon. Sunnuntaijuhlat ovat 3.11. alkaen klo 16 NMKY:n juhlasalissa."

        "Järjestö on aina ollut kristittyjen yhteyttä korostava ja toteuttava organisaatio, ja tämä näkyy myös seurakuntiemme periaatteissa ja toimintatavoissa. Uskonkäsityksessään One Way -seurakunta yhtyy perinteiseen protestanttiseen pelastusoppiin."

        Näin on kerrottu OW:n omilla sivuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tämä nyt osa saadusta profetiasta..?

        Nimittäin:

        "Helsingin One Way -seurakunta on palannut vanhoihin tuttuihin tiloihin NMKY:n taloon. Sunnuntaijuhlat ovat 3.11. alkaen klo 16 NMKY:n juhlasalissa."

        "Järjestö on aina ollut kristittyjen yhteyttä korostava ja toteuttava organisaatio, ja tämä näkyy myös seurakuntiemme periaatteissa ja toimintatavoissa. Uskonkäsityksessään One Way -seurakunta yhtyy perinteiseen protestanttiseen pelastusoppiin."

        Näin on kerrottu OW:n omilla sivuilla.

        Ovat sitten muutaneet taksin NMKY:n tiloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat sitten muutaneet taksin NMKY:n tiloihin.

        Väärä todistus lähimmäisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä todistus lähimmäisestä.

        Miten niin muka väärä todistus? One Way on kokoontunut viime aikoina Pelastusarmeijan temppeliin. Tässä on video tämän vuoden marraskuulta, jossa sunnuntaikouksen paikkana näkyy olevan Pelastusarmeijan temppeli.

        https://www.youtube.com/watch?v=gAj2gdUEHbs&feature=youtu.be&t=413


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin muka väärä todistus? One Way on kokoontunut viime aikoina Pelastusarmeijan temppeliin. Tässä on video tämän vuoden marraskuulta, jossa sunnuntaikouksen paikkana näkyy olevan Pelastusarmeijan temppeli.

        https://www.youtube.com/watch?v=gAj2gdUEHbs&feature=youtu.be&t=413

        >> One Way Mission ON helluntailainen seurakunta, joka PITÄÄ sunnuntaijuhlia pelastusarmeijan temppelissä, jota johtaa naiskapteeni. <<

        Näin sinä väitit.

        Ensinnäkin he olivat vain hetkellisesti lainatiloissa ja toisekseen he ovat jo kuukausi sitten palanneet takaisin omiin tiloihinsa. Mutta asiaa tutkimatta taas hutkit OW:tä.

        Sinä esitit asian ikään kuin he edelleen kokoontuisivat pelastusarmeijan tiloissa. Kyllä se kommentista paistaa.

        Pelastusarmeijan naiskapteenikaan ei OW:hen liity. Kokoukset ovat olleet eri aikoina pelastusarmeijalla ja OW:llä. Pelastuarmeijalla aamu- OW:llä iltapäivällä. Tila on yhdentekevä. Se on eloton paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> One Way Mission ON helluntailainen seurakunta, joka PITÄÄ sunnuntaijuhlia pelastusarmeijan temppelissä, jota johtaa naiskapteeni. <<

        Näin sinä väitit.

        Ensinnäkin he olivat vain hetkellisesti lainatiloissa ja toisekseen he ovat jo kuukausi sitten palanneet takaisin omiin tiloihinsa. Mutta asiaa tutkimatta taas hutkit OW:tä.

        Sinä esitit asian ikään kuin he edelleen kokoontuisivat pelastusarmeijan tiloissa. Kyllä se kommentista paistaa.

        Pelastusarmeijan naiskapteenikaan ei OW:hen liity. Kokoukset ovat olleet eri aikoina pelastusarmeijalla ja OW:llä. Pelastuarmeijalla aamu- OW:llä iltapäivällä. Tila on yhdentekevä. Se on eloton paikka.

        Sinä näsäviisastelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä näsäviisastelet.

        Totesin vain, ettet tutkinut asiaa OW:stä ennen kuin kommenttisi laitoit. Se on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totesin vain, ettet tutkinut asiaa OW:stä ennen kuin kommenttisi laitoit. Se on totuus.

        Tässä kommentissa ei ollut mitään väärää, kun ottaa huomioon sen, että näin on ollut vielä marraskuussa: "One Way Mission on helluntailainen seurakunta, joka pitää sunnuntaijuhlia pelastusarmeijan temppelissä, jota johtaa naiskapteeni."

        Jos One Way on muuttanut sieltä viime aikoina pois, niin hyvä tietää. Sinun on turha tärkeillä ja näsäviisastella tämän asian kanssa yhtään enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kommentissa ei ollut mitään väärää, kun ottaa huomioon sen, että näin on ollut vielä marraskuussa: "One Way Mission on helluntailainen seurakunta, joka pitää sunnuntaijuhlia pelastusarmeijan temppelissä, jota johtaa naiskapteeni."

        Jos One Way on muuttanut sieltä viime aikoina pois, niin hyvä tietää. Sinun on turha tärkeillä ja näsäviisastella tämän asian kanssa yhtään enempää.

        Ota opiksesi ja tutki asiat ennen kuin avaat sanaisen arkkusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota opiksesi ja tutki asiat ennen kuin avaat sanaisen arkkusi.

        Lopeta näsäviisastelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta näsäviisastelu.

        Et siedä sitten piiruakaan sitä, että narahdat jostain. Ylpeyttä. Ties monettako kertaa samasta saatu kiinni, ettet tutki mitään. Konttinen, OW, mikähän asia seuraavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siedä sitten piiruakaan sitä, että narahdat jostain. Ylpeyttä. Ties monettako kertaa samasta saatu kiinni, ettet tutki mitään. Konttinen, OW, mikähän asia seuraavaksi.

        Nyt sinä puhut ihan omiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinä puhut ihan omiasi.

        Menikö sanani väärälle ihmiselle? Anteeksi. Sanat oli sille, joka täällä brassailee kaiket päivät.


    • Anonyymi

      Raportti-lehden numerossa 4/2019 s. 14 kerrotaan, missä OW kokoontuu. Lehti on luettavissa netissä heidän sivujensa kautta.

    • Anonyymi

      Vaan ihmisiin jlutuu usein pettymään. Ei ole One Way sitä mitä luulin.
      Suonto vetoista hommaa, ja noo joo miehiä ympärillä.
      Ei oikeaa Herran pelkoa.

    • Anonyymi

      Aloituksen aikaan kuvittelin, että OW on ok. Suonto myös.

      Erehdyin.

      • Anonyymi

        Ehkä olikin. Aiemmista opetuksista siunatuksi tulin.
        Vaan kun kävi ilmi myöhemmin eräät seikat, luottamus meni täysin.


    • Anonyymi

      Hyvää opetusta mutta en ymmärrä mikseivät voi kokoontua muiden herätyjärjestöjen kanssa. Miksi aina pitää perustaa se oma ns pikkusrk.

      • Anonyymi

        Onewayn seurakunta on ihan hyvä vaihtoehto. Äärikarismaattisuus ja ylistys humppa on muissa seurakunnissa. One Way on vapaa niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onewayn seurakunta on ihan hyvä vaihtoehto. Äärikarismaattisuus ja ylistys humppa on muissa seurakunnissa. One Way on vapaa niistä.

        Niin kauan, kuin johtamiskulttuuri on sitä, mitä se OW: lla on, en suosittele.


    • Anonyymi

      Aivan järkyttävä viestiketju.
      Huh huh.
      Tällä varmaan saadaan uusia kristittyjä.
      Tulee mieleen ,että siunattu hulluus elokuva oli neroutta verrattuna tähän ketjuun.

    • Anonyymi

      Raamattu kehottaa koettelemaan kaiken, myös Tapani Suonnon. Ohjeet koetteluun löytyvät mm. Jeesuksen Vuorisaarnasta Matt 7:15-23 ja Ps 1.

      Kun arvoimme Suonnon opetuksen sisältöä Vuorisaarnan sanojen mukaisesti, niin Suonnon opetus ei kestä koettelua.

      Tapani Suonto ei ole tehnyt Herralle työtä vaan myyrän työtä levittämällä harhaoppejaan ja laittomuutta. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opeilla.

      Tässä vielä kertauksen vuoksi:

      1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

      2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

      3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

      1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
      34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
      ...
      37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
      38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

      Tässä muutamia ja lisää löytyy tarvittaessa vaikka kuinka paljon. Suonnon seurakunta on täynnä laittomuutta ja laittomuuden opettamista, mikä on kadottavaa syntiä.

    • Anonyymi

      Toisten tavaroiden rahojen vaatteiden varastaminen ei kuulu kristittyjen tapoihin eikä muiden kenkien takkien varastelu se on ahneutta himoa myös myynti pöydät Jeesus ajoi ulos temppelistä nykyään siellä on moskeijat. Sodomassa.

    • Anonyymi

      Aikaa se tietysti ottaa jos kaikki palauttaa mitä on muilta varastanut vuosien aikana kieroudella.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe