Ratkaisun avain

Anonyymi

Olen alkanut tulla siihen johtopäätelmään, että avioliitto kaipaa suurta uudistusta. Siis avioliitto instituutiona.

Avioliitoista suuri osa päätyy eroon ja sen lisäksi melkoinen määrä on niitä liittoja, joissa ollaan vain, vaikka suhde on onneton.

Ratkaisuna voisi olla avioliittojen määräaikaisuus. Avioliittolakiin muutos, jossa liitto voitaisiin solmia vain esim. kymmeneksi vuodeksi, ja ehkä yksi jatkokausi ( kolme, tai viisi vuotta) erillisestä anomuksesta. Molemmat osapuolet joutuisivat jättämään oman anomuksensa ja joku ulkopuolinen virkamisetaho tekisi päätöksen, jolloin jatkokausi voitaisiin myöntää erityisen painavista syistä. Esim. aivan pienien lasten vuoksi. pääsääntöisesti lähtökohtana, ettei jatkokautta myönnetä.

Väistämättä tämä vähentäisi avioerojen määrää ja luultavasti lisäisi syntyvyyttä.

Yksineläjänä tämä ei minua koskettaisi, mutta kansalliseen tulevaisuuteen sillä voisi olla merkitystä. Ihmiset olisivat onnellisempia ja väkiluvun hupeneminen kääntyisi kasvuun.

4

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisi parempi jos olisi määräaikainen seksinvaihtosopimus!

    • Anonyymi

      Ei se systeemistä riipu. Itse asiassa avioliitto on keinotekoisesti tuonut seksin paljon useamman miehen saataville kuin "luonnostaan" tapahtuisi. Seksin kysyntä (miesten puolelta) kaikkina aikoina ylittää tarjonnan (naisten puolelta) varmaan kymmenkertaisesti. Avioliitto on näköjään murenemassa ilman erityistä uudistustakin. Lopputulos lienee, että seksin saanti kasautuu harvemmille miehille. Ja sittenkin seksin kokonaiskulutus arvatenkin vähenee huomattavasti.

      Tämä kehitys on tietysti miehille täysi katastrofi, mutta menettävätkö naisetkin jotain? Yhtälö on tässä suhteessa vaikeampi ratkaista, koska naisen tyytyväisyys peilautuu niin voimakkaasti kanssasiskojen kautta. Jos ystävättäret ovat yhden lapsen sinkku-uraäitejä, ei harmita, jos itsekin on. Uskon, että naisten elämästä tulee jonkin verran rankempaa, köyhempää ja haljumpaa ilman elämänkumppania. Mutta toisaalta entistä harvempi nainen joutuu kärsimään haisevasta, ryyppäävästä tai hakkaavasta puolisosta, kun itsekseen elämisestä tulee hovikelpoista.

      • Anonyymi

        Pointtini tuossa määräaikaisuudessa onkin juuri siinä, että haiseva, ryyppäävä, räyhäävä ja hakkaava äijäkin luultavammin rajottaisi ominaispiirteidensä esiintuontia koska se toinen osapuoli ei ole takuuvarmasti enää kohteena sen kymmenvuotisen jakson jälkeen.

        Ja sen verran ihminen on jääräpää, ettei kerrasta usko ja määräaikaisen päätyttyä uskoakseni valtaosa ihmisistä on kohta uudessa määräaikaisessa, joten asialla lienee merkityksensä syntyvyystilastoihinkin.

        Avioliiton merkitys perheyhteisön koossapitäjänä ja naisen toimeentulon takaajana on mennyttä aikaa, joten uudistus lienee paikallaan myös sen suhteen.

        Seksin suhteen en ole valmis vakuuttumaan avioliiton olevan niinkään suuressa roolissa.
        Väittämä siitä, että seksin saanti kasautuu yhä harvemmille miesyksilöille ja avioliitto jollakin tavalla myötävaikuttaisi siihen, tuskin kestää perusteellisenpaa selvitystä. Luulen yhä vähemmän olevan miehiä, joilla ei ole seksuaalisia kokemuksia. Kokemusten määrä voi toki keskittyä harvempien osalle, mutta se lienee toinen juttu. On miehiä, jotka ns. ovat" mulkkunsaorjia", sekä niitä, joille seksi ei ole elämässä aivan yhtä merkityksellisessä roolissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointtini tuossa määräaikaisuudessa onkin juuri siinä, että haiseva, ryyppäävä, räyhäävä ja hakkaava äijäkin luultavammin rajottaisi ominaispiirteidensä esiintuontia koska se toinen osapuoli ei ole takuuvarmasti enää kohteena sen kymmenvuotisen jakson jälkeen.

        Ja sen verran ihminen on jääräpää, ettei kerrasta usko ja määräaikaisen päätyttyä uskoakseni valtaosa ihmisistä on kohta uudessa määräaikaisessa, joten asialla lienee merkityksensä syntyvyystilastoihinkin.

        Avioliiton merkitys perheyhteisön koossapitäjänä ja naisen toimeentulon takaajana on mennyttä aikaa, joten uudistus lienee paikallaan myös sen suhteen.

        Seksin suhteen en ole valmis vakuuttumaan avioliiton olevan niinkään suuressa roolissa.
        Väittämä siitä, että seksin saanti kasautuu yhä harvemmille miesyksilöille ja avioliitto jollakin tavalla myötävaikuttaisi siihen, tuskin kestää perusteellisenpaa selvitystä. Luulen yhä vähemmän olevan miehiä, joilla ei ole seksuaalisia kokemuksia. Kokemusten määrä voi toki keskittyä harvempien osalle, mutta se lienee toinen juttu. On miehiä, jotka ns. ovat" mulkkunsaorjia", sekä niitä, joille seksi ei ole elämässä aivan yhtä merkityksellisessä roolissa.

        Melkein kaikki miehet ovat "mulkkunsa orjia". Luonto on urokset luonut siihen hommaan. Se ei tarkoita että miehiä ei muu kiinnostaisi. Miehethän ovat paljolti rakentaneet modernin hyvinvoinnin vesivoimaloista kännyköihin. Mutta seksitön mies nahistuu.

        Samaan tapaan nahistuu moni lapseton nainen. Nainen on lastensa orja siinä mies mulkkunsa. Tosin naisen sielunelämä on hieman monisyisempää kuin miehen, ja naisen elämänhalulla on useampia tukijalkoja.

        Kymmenen vuotta on muuten ihan liian pitkä aika näille uusliitoille. Kolmea vuotta suosittelisin. Eli ihastus raskaus imetys ja sitten uuden ihmisen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe