Minun mielestäni on niin että..

Anonyymi

On pahempi olla ruma sisältä, kuin että olisi ruma ulkoa.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kokeileppa olla ruma ulkoa ja katso kuinka sinuun reagoidaan niin ennen pitkää ihmisten ilkeys muuttaa sinutkin rumaksi sisältäkin

• Anonyymi

Ihminen turtuu ja muuttuu kovakuorisemmaks, kun jatkuvasti saa toisilta kuulla totuuksia ulkonäöstään. Sitä jo melkein odottaa, kuka seuraavaks tulee naaman eteen huutelemaan. Itse jo ajattelenkin, ett suotta mä yritän laittautua, koska eihän näin ruman kannata meikkeihin rahojaan tuhlata, mörönsyötin näkönen on mörönsyötin näköinen vaikka laittaisi kilon pakkelia pintaan. Olisikin isosti rahaa, menisin plastiikkakirurgin pakeille ja pyytäisin, ett tekis musta ihmisen näköisen, ett kelpaisin paremmin muille. Miten suhtkoht hyvännäköisten vanhempien lapsesta tulla näin ruma, olenkohan vaihtunut synnärillä. Työnsaantikin olis ollut pikkusen helpompaa, jos olis ollut nätti naamaltaan, sain tehdä kovasti työtä ett pääsin edes johonkin. Jos mun näköisen pistäis vaikkapa kaupan kassalle töihin, niin taitais asiakkaiden määrä huveta reippaasti ja vois olla ettei kukaan edes uskaltais tulla kauppaan rettelöimään, olen mä sen verran pelottava näky.
        Aikoinaan mennessäni erääseen kauppakeskukseen sisälle, tuli ulko-ovella vastaan nuori tyttö ja poika, mun tullessa heidän kohdalle, tyttö sattuvasti sanoi, ett hyi helvetti eli aika osuvasti sanottu😁😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen turtuu ja muuttuu kovakuorisemmaks, kun jatkuvasti saa toisilta kuulla totuuksia ulkonäöstään. Sitä jo melkein odottaa, kuka seuraavaks tulee naaman eteen huutelemaan. Itse jo ajattelenkin, ett suotta mä yritän laittautua, koska eihän näin ruman kannata meikkeihin rahojaan tuhlata, mörönsyötin näkönen on mörönsyötin näköinen vaikka laittaisi kilon pakkelia pintaan. Olisikin isosti rahaa, menisin plastiikkakirurgin pakeille ja pyytäisin, ett tekis musta ihmisen näköisen, ett kelpaisin paremmin muille. Miten suhtkoht hyvännäköisten vanhempien lapsesta tulla näin ruma, olenkohan vaihtunut synnärillä. Työnsaantikin olis ollut pikkusen helpompaa, jos olis ollut nätti naamaltaan, sain tehdä kovasti työtä ett pääsin edes johonkin. Jos mun näköisen pistäis vaikkapa kaupan kassalle töihin, niin taitais asiakkaiden määrä huveta reippaasti ja vois olla ettei kukaan edes uskaltais tulla kauppaan rettelöimään, olen mä sen verran pelottava näky.
        Aikoinaan mennessäni erääseen kauppakeskukseen sisälle, tuli ulko-ovella vastaan nuori tyttö ja poika, mun tullessa heidän kohdalle, tyttö sattuvasti sanoi, ett hyi helvetti eli aika osuvasti sanottu😁😁

Tuo kyllä on hanurista että rumuus vaikuttaa työnsaantiikin ja itseasiassa se vaikuttaa kaikkeen. Työnantajat palkkaavat mieluummin komean miehen / kauniin naisen jolla ei ole niinkään taitoa mutta ulkonäköä ja sosiaalista pinnallista statusta. Komean / kauniin ei tarvitse kehittää itseään kun kaikki on paljon helpommin saatavilla toisin kuin rumilla. Miksi kukaan haluaisi olla ruman kaveri? Harvoin rumista hyötyy paitsi silloin kun toimitaan ns "wingman" tyylisesti iskemässä vastakkaista sukupuolta. Kun ottaa rumemman kaiffarin mukaan niin näyttää itse komeammalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kyllä on hanurista että rumuus vaikuttaa työnsaantiikin ja itseasiassa se vaikuttaa kaikkeen. Työnantajat palkkaavat mieluummin komean miehen / kauniin naisen jolla ei ole niinkään taitoa mutta ulkonäköä ja sosiaalista pinnallista statusta. Komean / kauniin ei tarvitse kehittää itseään kun kaikki on paljon helpommin saatavilla toisin kuin rumilla. Miksi kukaan haluaisi olla ruman kaveri? Harvoin rumista hyötyy paitsi silloin kun toimitaan ns "wingman" tyylisesti iskemässä vastakkaista sukupuolta. Kun ottaa rumemman kaiffarin mukaan niin näyttää itse komeammalta.

Tuo on muuten totta. Mun yks tuttava käytti mua just sellasena vertailukappaleena eli hän itse näytti paremman näköiseltä kun mun näköinen kummajainen oli vieressä. Eka kerroilla, kun mentiin yhteen ravintolaan hän aluksi käskyttimua siirtymään kauemmaksi ettei kukaan luulis meidän olevan tuttavia keskenään, myöhemmin ehkä tajus, ett hän voi näyttää nätimmältä, kun mä olen siinä vähän lähempänä häntä. Kerran kun olin laihtunut reilusti hän tokas mulle vino ilme naamallaan ettei mun kannata enempää laihtua, koska en mä sen kummemman näköiseks muutu eli tarkoitti ettei rumuus vähene laihtumisellakaan.

• Aiks hyvin kirjoitettu!

joo, olen ainakin aikoinani kokenut "syrjintää" ja arvostelua ulkonäköni takia, ja tiedän siten miltä se tuntuu.. ihmisten ilkeys nimittäin.

siinäpä se onki, se taito antaako ilkeyksien myrkyttää sielua vai ei.. kyllä jättää jäljen aina.

yllättän ja ikävän paljon suomessakin on esim. koulukiusaamista, erilaisten asioiden takia mikä on surullista =(.

Nykyään onneksi on edes kehopositiivisuutta ja asioista uskalletaan puhua. mutta ulkomailla ja suomessakin kautta aikojen esim. jollain tavalla ulkonäöllisesti massasta poikkeavat ovat joutuneet pilkan kohteiksi.

• eripariaolevat kirjoitti:

Aiks hyvin kirjoitettu!

joo, olen ainakin aikoinani kokenut "syrjintää" ja arvostelua ulkonäköni takia, ja tiedän siten miltä se tuntuu.. ihmisten ilkeys nimittäin.

siinäpä se onki, se taito antaako ilkeyksien myrkyttää sielua vai ei.. kyllä jättää jäljen aina.

yllättän ja ikävän paljon suomessakin on esim. koulukiusaamista, erilaisten asioiden takia mikä on surullista =(.

Nykyään onneksi on edes kehopositiivisuutta ja asioista uskalletaan puhua. mutta ulkomailla ja suomessakin kautta aikojen esim. jollain tavalla ulkonäöllisesti massasta poikkeavat ovat joutuneet pilkan kohteiksi.

tuohon ihan ensimmäiseen kommentiin oli tarkoitus: oli osuvasti kirjoitettu

• Anonyymi

Olet oikealla palstalla.

• Anonyymi

Olen kyllä samaa mieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      114
      1868
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1332
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1287
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      49
      1012
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      962
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      926
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      834
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      827
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      812
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      781
    Aihe