"Kaikki h-laiset pelastuvat" ?

Anonyymi

Helluntailaisten pelastusvarmuus perustuu uskoon ja kasteeseen.
"Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu".
Harhaopit osoittavat että uskoa on monenlaista.

59

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaste on helluntailaisuudessa Raamatunvastaisesti paikalliseurakuntaan (kirkkoon) liittymisrituaali.
      Tälläistä kastekäytäntöä ei ole Raamatussa.

• Anonyymi

jaa ja taas on höpöttäjä liikkeellä...kaikissa vapaissa suunnissa kastetaan Kristukseen eikä siihen liity mitään seurakuntaan pakkoliittymisiä.

ei ainakaan saa liittyä jos ollaan oikeilla jäljillä. tiedän että on sellaisiakin jotka kuvittelevat että kastetun nyt pitää heti liittyä siihen seurakuntaan, aivankuin heillä olisi jokin autuus tarjota kastetulle.

kasteen ottanut liittyy omalla aikataulullaan siihen mihin liittyy ja vaikak ei liity mihinkään, se on hänen ja Jumalansa välinen asia.

• Anonyymi

Vanha tuttu sanonta: uskoa on monenlaista. Ideoi jotain uutta.

• Anonyymi

Ateistitkin pelastuvat uskollaan. Heillä on usko ateismiin.

• Anonyymi

Ateisti ei usko kuin näkyväiseen materiaaliin ja hänellä ei ole pelatusta tuonpuoleiseen koska hänellä ei ole Jumalaa ja ikuisuutta.
        Jeesus on uskon alkaja ja usko joka muuttaa maailmaa tulee Jumalalta. Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen oman uskon kanssa. Se on Jeesuksen Kristuksen usko.
        Uskonvarmuuskin tulee Jumalalta ja hänen sanasta. " Te tulette näkemään onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani", sanoi Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateisti ei usko kuin näkyväiseen materiaaliin ja hänellä ei ole pelatusta tuonpuoleiseen koska hänellä ei ole Jumalaa ja ikuisuutta.
        Jeesus on uskon alkaja ja usko joka muuttaa maailmaa tulee Jumalalta. Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen oman uskon kanssa. Se on Jeesuksen Kristuksen usko.
        Uskonvarmuuskin tulee Jumalalta ja hänen sanasta. " Te tulette näkemään onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani", sanoi Jeesus.

Tuossa on kolminkertainen virhe.
        Ei ole
        1. Raamatun Jumalaa
        2. Raamatun Jeesusta

Koska näitä ei ole siinä muodossa kuin Raamattu esittää, ei näihin uskomisellakaan ole merkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on kolminkertainen virhe.
        Ei ole
        1. Raamatun Jumalaa
        2. Raamatun Jeesusta

Koska näitä ei ole siinä muodossa kuin Raamattu esittää, ei näihin uskomisellakaan ole merkitystä.

Kolmas virhe.
        3. Uskolla ei ole merkitystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kolmas virhe.
        3. Uskolla ei ole merkitystä.

mutta
        4. Antista on hyötyä.

• Anonyymi

helluntailaiset eivät puhu henkien erottamisesta, kaikki yliluonnollinen kiinnostaa, helluntailaiset eivät koskaan varoita eksytyksistä, joista Jeesus puhuu paljon

• Anonyymi

Matt.13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään. Mark.4:34 ja ilman vertausta hän ei puhunut heille: Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen. 1Piet.3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteessa.......

• Anonyymi

Nooan arkki oli se vertauskuva kasteesta, vesi pelastaa ja vesi hukuttaa. Pelastaa kun ollaan arkissa (kastettuina).
        Kasteen vesi on realiteetti, joka pelastukseen kuuluu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nooan arkki oli se vertauskuva kasteesta, vesi pelastaa ja vesi hukuttaa. Pelastaa kun ollaan arkissa (kastettuina).
        Kasteen vesi on realiteetti, joka pelastukseen kuuluu.

Kerrotko vielä jotain melkein pyöreästä pyörästä!

saa pomppiakin samalla jos ei haittaa kirjotusta.

• Anonyymi

Nooan arkki voidaan laskea turvallisesti veden varaan, kuten usko voidaan laskea kasteen varaan.
      Se on vertauskuvan ydin.

Kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsia, Jeesuksen mukaan. (Mt.28)

Ensin kaste, sitten opetus. "Mateuteseette" -kreikaksi.

• >>> Nooan arkki voidaan laskea turvallisesti veden varaan, kuten usko voidaan laskea kasteen varaan.

Tarkoitatko siis, että kaste kantaa uskoa eli toisin sanoen usko ei olekaan kaiken kantava voima?

• Anonyymi

mailmassa ei vielä ole ensimmäistäkään kastamalla tehtyä opetuslasta. eikä tule.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> Nooan arkki voidaan laskea turvallisesti veden varaan, kuten usko voidaan laskea kasteen varaan.

Tarkoitatko siis, että kaste kantaa uskoa eli toisin sanoen usko ei olekaan kaiken kantava voima?

Uudestisyntymisen ihmeessä kaste liitetään perustaksi heräämiselle kuolleesta tilasta, jonka Jumalan antama usko mahdollistaa. Kaste on perustus uskolle. Uskolle, jonka Jumala antaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Uudestisyntymisen ihmeessä kaste liitetään perustaksi heräämiselle kuolleesta tilasta, jonka Jumalan antama usko mahdollistaa. Kaste on perustus uskolle. Uskolle, jonka Jumala antaa.

>>> Kaste on perustus uskolle.

Kaste yksinään ei merkitse mitään ilman uskoa. Ensin usko ja vasta sitten kaste.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kaste yksinään ei merkitse mitään ilman uskoa. Ensin usko ja vasta sitten kaste.

Jeesuksen käsky: ensin kaste sitten opetus ja uskossa kasvaminen ja pysyminen (jatkuva preesens aikamuoto)

Usko on PH:n yksi ominaisuus. Usko, toivo,rakkaus.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kyllä vesi on ensin, sitten vasta arkki vesille.

"vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena"

Kastamalla ja opettamalla. Jeesuksen oppi uskon saamiseksi.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kaste on luja ja ikuinen perusta uskolle.

Siksi "yksi kaste" Jumalan tekona riittää.

Uudestikaste on Jumalan teon pilkkaamista.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaste on luja ja ikuinen perusta uskolle.

Siksi "yksi kaste" Jumalan tekona riittää.

Uudestikaste on Jumalan teon pilkkaamista.

Toistan vielä kerran: kaste ilman uskoa ei merkitse mitään eli ensin täytyy uskoa ja vasta sen jälkeen saa mennä kasteelle. Jos ihminen ei usko, kaste ei yksistään merkitse mitään.

>>> Uudestikaste on Jumalan teon pilkkaamista.

Puhuinko jossakin monesti/uudesti kastamisesta?

• Anonyymi

2 Tess 2 kertoo antikristuksesta, joka on Jumalan maan päälle lähettämä eksytys, jotta ne tuomittaisiin kadotukseen, jotka eivät usko totuutta vaan ovat valinneet vääryyden tarkoittaen myös valhetta. Kuten Paavali sanoo, jo hänen aikana oli antikristuksen hengen vaikutus olemassa. Roomalaiskatolinen kirkko, helluntailaisuus ja Jehovan todistajat ovat kukin määritelleet omat Jeesuksensa, jota he huutavat avuksi, kuten teki ylipappi Skeuaann pojat. Jeesuksen nimen huutaiminen ei auttanut, koska he eivät rukoilleet totuudessa, vaan omissa väärissä tarkoitusperissään.

Helluntailiike alkoi Azusakadulta, jossa oli jo silloin samaa väärää henkeä, mitä oli niin sanotussa torontolaisessa hurmahengessä, joka alkoi vuonna 1994. Azusakadulla ja Torontossa ihmiset ääntelivät koirien, kojoottien ja kanojen äänillä. Tämä ilmiöt eivät olleet Jumalasta vaan vääristä hengistä.

Helluntailaisuus on lähes yhden asian liike, joka soveltaa hyvin pientä osaa Raamattua korostaen hurmahengellisiä kokemuksia. Helluntailaisuudessa on eksytys, että hurmahengelliset kokemuksen olisivat merkki pelastuksesta. Niin ei ole. Liike suhtautuu torjuvasti Jumalan lakiin, kuten tekee muutkin huoraseurakunnat. Liikeessä voi olla farsiealaista konservatismia, mutta sekään ei hyväksy Jumalan lakia kokonaan.

Helluntailaisuus on osa sitä maan päälle lähtettyä eksytystä, joka vetää puoleensa oikkuejensa vaivaamia ihmisiä, jotka etsivät lohtua sieltä, mistä sen helpoimmin saa. Samoin liikkeessä on mukana niitä, joitka haluavat oikotien maalliseen rikastumiseen kylvämällä eksyttäjäsaarnaajille rahaa. Tämä on kuin laittaisi rahat roskaämpäriin, joka kiertää salissa rivi riviltä Missiomaailman ja River-seurakunnan kokouksissa.

Helluntai-liike ei pysty kasvattamaan seuraajiaan Jumalan tuntemisessa eikä Jumalan tahdon tekemisessä. Jotkin ovat pääseet eroon alkoholista ja uskovien kaste on oikea, mutta uskoon tulleet helluntailaiset eivät ole kasvaneet täyteen vanhurskauteen, koska liikkeen opetus on opettamista korvasyyhyyn voimakkaan valhehengen vaikutuksesta.

Raamattu opettaa, moni yrittää päästä taivaaseen, mutta ei voi. Vain hyvin harva uskova pelastuksen voittaa. Suurin osa helluntailaisista ei pääse Jumalan valtakuntaan, koska he juoksevat valheen perässä. Sellaista tarjoaa joka sunnuntai parisataa helluntailaista seurakuntaa ympäri Suomea. Helluntailaiset juoksevat julkkispastorien perässä ja lukevat vääriä kirjoja, kun heidän pitäisi lukea Raamattua sen jokainen sana uskoen.

• Anonyymi

Helluntailaisuudessa on suuri väärinkäsitys, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa. Se ei ole yliluonnollisen tärinään tuottama tila. Se ei ole uskontunnustuksen tai ylistyksen välitön seuraus. Uudestisyntymä on muutos elämässä, joka hylkää synnin tekemisen ja kääntyy Jumalan sanan mukaiseen elämään uskossa Jeesukseen Kristukseen hänen käskyjään noudattaen.

Pelastuminen edellyttää välttämättä parannusta, jota helluntaiseurakunnissa ei yleensä saarnata eikä sellaista edes tavoitella. Jokainen hokee, että on uudestisyntynyt, mutta todellisuudessa ei ole.

Jos joku on saanut kielillä puhumisen armolahjan, se ei ole varma pelastuksen tunnusmerkki. Pelastusvarmmuutta ei voi kenellekkään saarnata, koska ei ole tietoa, miten hän pysyy uskon mukaisessa elämässä. Jeesuksen sanojen mukaan ei edes armolahjat todista pelastumisesta, jos Jumalan tahdon mukainen elämä on jäänyt tekemättä. Jeesus korostaa opetuksessaan, ettei laittomuuden tekijät pääse Jumalan valtakuntaan. Se on syytä ottaa vakavasti, koska sen mukaan tulee Jeesus toimimaan viimeisellä tuomiolla.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Mt 7:21-23: Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Lainaus erään helluntailaisen kommentista: >>Helluntailainen virallinen oppi on, että vain jo pelastunut, siis Pyhän Hengen sydämeensä saanut, voi saada Pyhän Hengen kasteen, jonka merkkinä sitten puhuu kielillä.<<

Helluntailaisten oppi ei noudata kokonaan Raamatun opetusta. Kielillä puhuminen ei ole merkkinä pelastuksesta.

Ei edes kaikki kielillä puhuminen ole Jumalasta. Vierassa uskonnoissa osataan puhua myös kielillä, kuten tekevät mm. aasialaiset shamaanit ja teki Delfoin orakkeli. He myös profetoivat, mutta se ei ole Jumalasta.

Pystyykö kukaan tietämään, mitä kielet merkitsevät ja mistä lähteestä ne tulevat, jos ei ole henkien erottamisen armolahjaa, mitä en ole tavannut helluntaiseurakunnissa? Ihmisen oma luulo asiasta ei tarkoita aina sitä, että hänellä jotain olisi. Jeesuksen sanojen mukaan väärät profeetat pystyvät tekemään ihmeitä.

"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)

Raamatun ilmoitus on, ettei kaikki kielillä puhujat ja ihmeiden tekijät pelastu. Jeesus puhuu tästä asiasta sellaisessa asiyhteydessä, kun hän puhui vääristä profeetoista ja heidän tekemästä huonosta hedelmästä, joka on laittomuus. Yleisesti ottaen voi todeta, että helluntailaisuus perustuu laittomuuteen.

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:22,23)

Tästä voimme tehdä jo johtopäätöksiä. Helluntailaisten oppi siitä, että jo pelastuneen merkki on kielillä puhumien, ei pidä paikkansa.

Jos joku olisi oikeasti saanut Pyhän Hengen, niin Raamattu tietää tapauksia, että Pyhä Henki lähti pois, koska henkilö teki syntiä. Tällainen esimerkki on mm. kuningas Saul. Hän siis menetti Pyhän Hengen. Synnin tekeminen erottaa ihmisen Jumalasta.

"Herran henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki alkoi ahdistaa häntä. Saulin palvelijat sanoivat hänelle: "Huomaathan, että Jumalan lähettämä paha henki ahdistaa sinua." (1 Sam 16:14,15)

On totta, että Jumala voi tahtonsa mukaisesti antaa Pyhä Hengen jollekin, jolla voi sitten olla lahja puhua kielillä tai kyky parantaa ihmisiä. Jos joku ei saanut kielillä puhumisen lahjaa, niin se ei tarkoita sitä, etteikö uskova voisi olla täyttynyt Pyhästä Hengestä. Paavali sanoi, ettei kaikilla ole samoja armolahjoja.

"Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä. Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä? Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta? Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi." (1 Kor 12:28-31)

Paavalin opetuksen mukaan Pyhästä Hengestä täyttyminen tarkoittaa sitä, että uskoon tullut saa voiman lopettaa synnin tekemisen. Pyhän Hengen vaikutus näkyy uskoon tulleessa siten, että hän alkaa opiskella ja noudattaa lakia. Tämän takia Mooseksen laki on hengellinen.

Tämän vastakohtana on liha, joka ei alistu noudattamaan lakia, mikä on Paavalin sanojen mukaan vihollisuutta Kristusta vastaan. Liha vastustaa lakia, koska Jumalan tahto on kirjoitettu lakiin.

"Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää." (Room 2:18)

"Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa... Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:6-9, 13)

• Anonyymi

Mutta sinä et ole hengellinen, vaan pahat henget riivaavat sinua, judaisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinä et ole hengellinen, vaan pahat henget riivaavat sinua, judaisti.

"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki." (Mark 3:29,30)

"joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Matt 5:22)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki." (Mark 3:29,30)

"joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Matt 5:22)

Kaikki Jeesuksen armoon turvaavat pelastuvat, mutta yksikään joka on laittanut toivonsa muihin jumaliin, ei pelastu.
        Jeesus opettaa, että vain Hänen kauttaa pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen...joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        Varkaat ja sudet pyrkivät Jumalan valtakuntaan jopa kastealtaitten ja kastemaljojen kautta.
        Jotkut ryövärit, kuten judaistit, pystyttävät valheellisia omia ovia Jeesus-oven rinnalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki Jeesuksen armoon turvaavat pelastuvat, mutta yksikään joka on laittanut toivonsa muihin jumaliin, ei pelastu.
        Jeesus opettaa, että vain Hänen kauttaa pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen...joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        Varkaat ja sudet pyrkivät Jumalan valtakuntaan jopa kastealtaitten ja kastemaljojen kautta.
        Jotkut ryövärit, kuten judaistit, pystyttävät valheellisia omia ovia Jeesus-oven rinnalle.

>>>Kaikki Jeesuksen armoon turvaavat pelastuvat<<<

Tämä ei pidä paikkansa. Vain hyvin harva Jeesuksen armoon turvaava pelastuu.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

Jeesus asetti armon saamisen ehdoksi parannuksen tekemisen laittomuudesta. Vain hyvin harva Jeesusta ylistävä kristitty todellisuudessa tekee parannuksen laittomuudesta ja uudestisyntyy elämään pyhää elämään lakia noudattaen. Porttoseurakuntien mukaan Jeesus ei vaadi lain noudattamista, minkä vanheen uskoo suurin osa uskovista. Kun luemme vuorisaarnaa, niin huomaamme, että Jeesus opetti vain harvojen pelastuvan. Jeesus ei anna armoa niille, jotka tekevät laittomuutta, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä hänen nimessään.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Kaikki Jeesuksen armoon turvaavat pelastuvat<<<

Tämä ei pidä paikkansa. Vain hyvin harva Jeesuksen armoon turvaava pelastuu.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

Jeesus asetti armon saamisen ehdoksi parannuksen tekemisen laittomuudesta. Vain hyvin harva Jeesusta ylistävä kristitty todellisuudessa tekee parannuksen laittomuudesta ja uudestisyntyy elämään pyhää elämään lakia noudattaen. Porttoseurakuntien mukaan Jeesus ei vaadi lain noudattamista, minkä vanheen uskoo suurin osa uskovista. Kun luemme vuorisaarnaa, niin huomaamme, että Jeesus opetti vain harvojen pelastuvan. Jeesus ei anna armoa niille, jotka tekevät laittomuutta, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä hänen nimessään.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Oikaisu: Porttoseurakuntien mukaan Jeesus ei vaadi lain noudattamista, minkä valheen uskoo suurin osa uskovista.

• Anonyymi

Uskotko, että Jeesus Kristus on täyttänyt lain sinunkin puolestasi?
        Tiedätkö, vain Hän on lain kyennyt täydellisesti täyttämään. Ja Hän täytti sen meidän puolestamme.
        Ellei Hän olisi niin tehnyt olisimme kaikki kadotuksen omat - koska ei yksikään meistä kykene lakia täyttämään. Jos nojaamme omaan lainkuuliaisuuteemme/lain noudattamiseemme, ei Jeesus Kristus ole meille miksikään hyödyksi.
        Olemme silloin tekojen tiellä ja lain alla. Teemme Jumalan armon turhaksi emmekä siis elä armon alla, vaan lain alla. Jeesus Kristus on vapauttanut meidät lain orjuudesta ja lain kirouksesta.
        Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen me olemme Jumalan armosta pelastetut. Emme tekojemme, emmekä omien lain noudattamisiemme kautta. ( Ef. 2:8-9 )

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskotko, että Jeesus Kristus on täyttänyt lain sinunkin puolestasi?
        Tiedätkö, vain Hän on lain kyennyt täydellisesti täyttämään. Ja Hän täytti sen meidän puolestamme.
        Ellei Hän olisi niin tehnyt olisimme kaikki kadotuksen omat - koska ei yksikään meistä kykene lakia täyttämään. Jos nojaamme omaan lainkuuliaisuuteemme/lain noudattamiseemme, ei Jeesus Kristus ole meille miksikään hyödyksi.
        Olemme silloin tekojen tiellä ja lain alla. Teemme Jumalan armon turhaksi emmekä siis elä armon alla, vaan lain alla. Jeesus Kristus on vapauttanut meidät lain orjuudesta ja lain kirouksesta.
        Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen me olemme Jumalan armosta pelastetut. Emme tekojemme, emmekä omien lain noudattamisiemme kautta. ( Ef. 2:8-9 )

s-seutulainen

>>>Uskotko, että Jeesus Kristus on täyttänyt lain sinunkin puolestasi?<<<

Raamatussa ei ole sanottu missään, että Jeesus on täyttänyt muiden puolesta lain. Raamatussa sanotaan, että Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täytti laissa olevat Messias profetiat. Jeesuksen käsky seurakunnalle on, että täyttäkää laki. Ne jotka uskossa häneen tekevät parannuksen, Jeesus antaa heidän syntinsä anteeksi, mutta ne, jotka eivät suostu täyttämään lakia, he saavat varman tuomion helvettiin.

Luuk 16:17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

3 Moos 19:37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra."

Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikaisu: Porttoseurakuntien mukaan Jeesus ei vaadi lain noudattamista, minkä valheen uskoo suurin osa uskovista.

laita nyt siihen vielä että sunnuntaikin on pedon merkki ja muuta huuhaata !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Uskotko, että Jeesus Kristus on täyttänyt lain sinunkin puolestasi?<<<

Raamatussa ei ole sanottu missään, että Jeesus on täyttänyt muiden puolesta lain. Raamatussa sanotaan, että Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täytti laissa olevat Messias profetiat. Jeesuksen käsky seurakunnalle on, että täyttäkää laki. Ne jotka uskossa häneen tekevät parannuksen, Jeesus antaa heidän syntinsä anteeksi, mutta ne, jotka eivät suostu täyttämään lakia, he saavat varman tuomion helvettiin.

Luuk 16:17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

3 Moos 19:37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra."

Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Aha, tulit(te) siis tähänkin aloitukseen oppianne julistamaan.

Ensinnäkin, tuolla toisessa kejussa toin esille, kuinka jatkuvasti rikotte Mooseksen lakia vastaan panettelemalla ja väärällä todistuksen antamisella.

Kuinka siis ajattelet olevasi tuon Room 2:27 jakeen ilmoittama "luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain?

Milloin ajattelit tehdä parannuksen?

Huomaatko että opillasi teet Jeesuksesta vain lain kautta vanhurskautuneen, ei enempää, kun kirjoitat:

>> Raamatussa sanotaan, että Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täytti laissa olevat Messias profetiat. >>

Eikö Jeesus ole sinulle enempää?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aha, tulit(te) siis tähänkin aloitukseen oppianne julistamaan.

Ensinnäkin, tuolla toisessa kejussa toin esille, kuinka jatkuvasti rikotte Mooseksen lakia vastaan panettelemalla ja väärällä todistuksen antamisella.

Kuinka siis ajattelet olevasi tuon Room 2:27 jakeen ilmoittama "luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain?

Milloin ajattelit tehdä parannuksen?

Huomaatko että opillasi teet Jeesuksesta vain lain kautta vanhurskautuneen, ei enempää, kun kirjoitat:

>> Raamatussa sanotaan, että Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täytti laissa olevat Messias profetiat. >>

Eikö Jeesus ole sinulle enempää?

Usko Toivonen

Jeesus sovitti vain niiden synnit, jotka tottelevat hänen käskyä noudattaa lakia. Ne jotka noudattavat lakia ja sitä seurakunnalle opettavat, ovat suuria Jeesuksen valtakunnassa.

Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

Heb 5:8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus.
        9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.

Kaikki Usko.Toivosen tapaiset lakia purkavat helluntailaiset tuomitaan helvettiin laittomuuden tekijänä, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä herätyskokouksessa.

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sovitti vain niiden synnit, jotka tottelevat hänen käskyä noudattaa lakia. Ne jotka noudattavat lakia ja sitä seurakunnalle opettavat, ovat suuria Jeesuksen valtakunnassa.

Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

Heb 5:8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus.
        9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.

Kaikki Usko.Toivosen tapaiset lakia purkavat helluntailaiset tuomitaan helvettiin laittomuuden tekijänä, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä herätyskokouksessa.

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Lakia korottavat eivät pitäydy Raamatun ilmoitukseen, kuten otit esille tuon Joh. 15. luvun kohdan ilman juuri sitä käskyä, josta Jeesus tuossa kohden puhuu.

Siteerasit:

>> Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä. >>

Ja mikä siis on tuo käsky? Katsotaanpa:

12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
        ( Joh. 15. )

Tuo uusi Herran Jeesuksen antama käsky, mitä ei Mooseksen laissa ole, koska käsky on uusi.

34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        ( Joh. 13)

Huomaamme siis, että et tahdo pitäytyä tämän käskyn alkuperäisessä merkityksessä, vaan tahdot tämänkin käskyn alistaa oppisi vaatimuksiin.

Ja oppinne ei olisi sallia pahantekijän ristillä pelastuvan, koska lain noudattaminen ei pelastanut ryöväriä, vaan Jumalan Karitsa, Jeesus Kristus, joka antoi itsensä tuon ryövärinkin puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakia korottavat eivät pitäydy Raamatun ilmoitukseen, kuten otit esille tuon Joh. 15. luvun kohdan ilman juuri sitä käskyä, josta Jeesus tuossa kohden puhuu.

Siteerasit:

>> Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä. >>

Ja mikä siis on tuo käsky? Katsotaanpa:

12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
        ( Joh. 15. )

Tuo uusi Herran Jeesuksen antama käsky, mitä ei Mooseksen laissa ole, koska käsky on uusi.

34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        ( Joh. 13)

Huomaamme siis, että et tahdo pitäytyä tämän käskyn alkuperäisessä merkityksessä, vaan tahdot tämänkin käskyn alistaa oppisi vaatimuksiin.

Ja oppinne ei olisi sallia pahantekijän ristillä pelastuvan, koska lain noudattaminen ei pelastanut ryöväriä, vaan Jumalan Karitsa, Jeesus Kristus, joka antoi itsensä tuon ryövärinkin puolesta.

Usko Toivonen

Sinä Usko.Toivonen tulit taas eksyttämään kuin kiero käärme.

Todistetaan Raamatulla, että opetat väärin.

Jeesus Kristus vaatii lain noudattamista, joten hän myös ilmoitti, ettei hän armahda laittomuutta tekeviä, mutta armahtaa parannuksen tehneitä, jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskossa häneen.

>>Tuo uusi Herran Jeesuksen antama käsky, mitä ei Mooseksen laissa ole, koska käsky on uusi<<

Sitten siitä "uudesta käskystä". Rakkauden kaksoiskäsky löytyy Mooseksen laista. Käsky ei ole uusi, mutta se on uutta, että pitää rakastaa Jeesuksen Kristuksen antaman esimerkin mukaisesti.

1 Joh 2:7 Rakkaat ystävät! Käsky, jonka teille kirjoitan, ei ole uusi. Se on se vanha käsky, joka teillä on ollut alusta alkaen, se sana, jonka te olette kuulleet.
        8 Ja kuitenkin käsky, jonka teille kirjoitan, on uusi: nyt se on toteutunut hänessä ja teissä, sillä pimeys hälvenee ja tosi valo loistaa jo. [Joh. 13:34 ]

Joh 13:34 Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne.

3 Moos 19:18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.

>>>Ja oppinne ei olisi sallia pahantekijän ristillä pelastuvan, koska lain noudattaminen ei pelastanut ryöväriä, vaan Jumalan Karitsa, Jeesus Kristus, joka antoi itsensä tuon ryövärinkin puolesta<<<

Sinä vääristelet tätä esimerkkiä toistuvasti. Pahantekijä tunnusti syntinsä ja sai ne anteeksi katumuksesa takia. Sen jälkeen hän ei enää rikkonut lakia, joten hän pelastui. Jos uskoon tullut ja kasteen ottanut jatkaa syntielämäänsä, niin hän on laittomuuden tekijä, joka ei saa Jeesukselta armoa. Tämä takia suurin osa Jeesusta ylistävistä kristityistä ei saa armoa eikä pelastu, koska he jatkoivat syntien tekemistä tahallaan ja olivat piittaamattomia lain käskyistä Antikristus Usko.Toivosen pahan esimerkin mukaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus Kristus vaatii lain noudattamista, joten hän myös ilmoitti, ettei hän armahda laittomuutta tekeviä, mutta armahtaa parannuksen tehneitä, jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskossa häneen.

>>Tuo uusi Herran Jeesuksen antama käsky, mitä ei Mooseksen laissa ole, koska käsky on uusi<<

Sitten siitä "uudesta käskystä". Rakkauden kaksoiskäsky löytyy Mooseksen laista. Käsky ei ole uusi, mutta se on uutta, että pitää rakastaa Jeesuksen Kristuksen antaman esimerkin mukaisesti.

1 Joh 2:7 Rakkaat ystävät! Käsky, jonka teille kirjoitan, ei ole uusi. Se on se vanha käsky, joka teillä on ollut alusta alkaen, se sana, jonka te olette kuulleet.
        8 Ja kuitenkin käsky, jonka teille kirjoitan, on uusi: nyt se on toteutunut hänessä ja teissä, sillä pimeys hälvenee ja tosi valo loistaa jo. [Joh. 13:34 ]

Joh 13:34 Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne.

3 Moos 19:18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.

>>>Ja oppinne ei olisi sallia pahantekijän ristillä pelastuvan, koska lain noudattaminen ei pelastanut ryöväriä, vaan Jumalan Karitsa, Jeesus Kristus, joka antoi itsensä tuon ryövärinkin puolesta<<<

Sinä vääristelet tätä esimerkkiä toistuvasti. Pahantekijä tunnusti syntinsä ja sai ne anteeksi katumuksesa takia. Sen jälkeen hän ei enää rikkonut lakia, joten hän pelastui. Jos uskoon tullut ja kasteen ottanut jatkaa syntielämäänsä, niin hän on laittomuuden tekijä, joka ei saa Jeesukselta armoa. Tämä takia suurin osa Jeesusta ylistävistä kristityistä ei saa armoa eikä pelastu, koska he jatkoivat syntien tekemistä tahallaan ja olivat piittaamattomia lain käskyistä Antikristus Usko.Toivosen pahan esimerkin mukaisesti.

Eipä tuossa ole mitään väärää, vaan se minkä Raamattu ilmoittaa.

Raamatun siteeramisesi osoittaa oppisi vääristävän Raamatun ilmoitusta, kun alistit tuon Jeesuksen ilmoituksen omalle opillesi alisteiseksi.

Tuo käsky on todellakin uusi, Herra Jeesus sen itse vahvistaa.

Ja yleensäkin opit tunnistaa siitä, että ne vaatii salitystä pois siitä, mitä Raamatun ilmoitus ilmoittaa.

Uusi käsky on Herran Jeesuksen antama ja ilmoittama, uusi käsky.

Uusi käsky on uusi - ei mikään "uudestilämmitetty".

Ymmärräthän, että kirjoitat itseään Jeesusta vastaan, kun kiellät Hänen sanansa.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sen jälkeen hän ei enää rikkonut lakia, joten hän pelastui"

Niinpä niin.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tuossa ole mitään väärää, vaan se minkä Raamattu ilmoittaa.

Raamatun siteeramisesi osoittaa oppisi vääristävän Raamatun ilmoitusta, kun alistit tuon Jeesuksen ilmoituksen omalle opillesi alisteiseksi.

Tuo käsky on todellakin uusi, Herra Jeesus sen itse vahvistaa.

Ja yleensäkin opit tunnistaa siitä, että ne vaatii salitystä pois siitä, mitä Raamatun ilmoitus ilmoittaa.

Uusi käsky on Herran Jeesuksen antama ja ilmoittama, uusi käsky.

Uusi käsky on uusi - ei mikään "uudestilämmitetty".

Ymmärräthän, että kirjoitat itseään Jeesusta vastaan, kun kiellät Hänen sanansa.

Usko Toivonen

Höpö höpö.

Sinä Usko Toivonen valehtelit. Kyseinen käsky löytyi Mooseksen laista vaikka toisin valehtelit.

Jeesus antoi vanhan käskyn mutta uudella tavalla. Asian selitti oikein apostoli Johannes.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.

Sinä Usko Toivonen valehtelit. Kyseinen käsky löytyi Mooseksen laista vaikka toisin valehtelit.

Jeesus antoi vanhan käskyn mutta uudella tavalla. Asian selitti oikein apostoli Johannes.

Jeesuksen sanoja ei tarvitse selitellä.
        Väärät opit vaativat selitystä.

Jeesuksen sanat ovat selkeät, eikä vaadi selitystä.

( Joh. 13)

Selkeitä sanoja.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen sanoja ei tarvitse selitellä.
        Väärät opit vaativat selitystä.

Jeesuksen sanat ovat selkeät, eikä vaadi selitystä.

( Joh. 13)

Selkeitä sanoja.

Usko Toivonen

>>>Jeesuksen sanoja ei tarvitse selitellä. Väärät opit vaativat selitystä.<<<

Sitten siitä "uudesta käskystä". Rakkauden kaksoiskäsky löytyy Mooseksen laista. Usko.Toivonen valehteli, ettei käskyä löydy Mooseksen laista, mutta kyllä löytyy.

Se, että Jeesus sanoo käskyä uudeksi, ei tarkoita sitä, etteikö sama käsky olisi Mooseksen laissa, kuten Usko.Toivonen valehteli. Apostoli Johannes selitti, miksi kyse on vanhasta käksystä. Jeesus antoi vanhan käskyn, joka on Mooseksen laissa, mutta hän halusi, että sitä noudatetaan samalla tavalla, miten Jeesus noudatti kyseistä käskyä, eli itsensä uhraavalla rakkaudella. Vanha käsky tuli esille uudella tavalla, mutta uudesta käskystä ei ollut kyse, kuten apostoli Johannes kertoi.

Usko.Toivonen lukee Raamattua kuin piru. Hän vääristelee sitä koko ajan irrottamalla jakeita asiayhteydestä ja tekopyhästi näsäviisastelee tulkinnoillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jeesuksen sanoja ei tarvitse selitellä. Väärät opit vaativat selitystä.<<<

Sitten siitä "uudesta käskystä". Rakkauden kaksoiskäsky löytyy Mooseksen laista. Usko.Toivonen valehteli, ettei käskyä löydy Mooseksen laista, mutta kyllä löytyy.

Se, että Jeesus sanoo käskyä uudeksi, ei tarkoita sitä, etteikö sama käsky olisi Mooseksen laissa, kuten Usko.Toivonen valehteli. Apostoli Johannes selitti, miksi kyse on vanhasta käksystä. Jeesus antoi vanhan käskyn, joka on Mooseksen laissa, mutta hän halusi, että sitä noudatetaan samalla tavalla, miten Jeesus noudatti kyseistä käskyä, eli itsensä uhraavalla rakkaudella. Vanha käsky tuli esille uudella tavalla, mutta uudesta käskystä ei ollut kyse, kuten apostoli Johannes kertoi.

Usko.Toivonen lukee Raamattua kuin piru. Hän vääristelee sitä koko ajan irrottamalla jakeita asiayhteydestä ja tekopyhästi näsäviisastelee tulkinnoillaan.

Ei uusi käsky löydy mistään aikaisemmasta, koska se on uusi.

Ei Uusi Testamenttikaan ole Vanha Testamentti.

Jeesus todella antaa uuden käskyn, kun hän sen tuo ilmi:

( Joh. 13)

Uusi käsky koskee täysin uutta alkua, Jeesuksen opetuslapsista koostuvaa Jeesuksessa pyhitettyjen joukkoa.

Uusi käsky, alkuseurakuntaa varten, jonka alku on Jeesuksen ristiinnaulitseminen.

Tuo mainitsemasi lumoajahan juuri pyrkii lumoaan, onko Jeesus todella antanut uuden käskyn?, kuten paratiisissa "Onko Jumala todellakin sanonut".

Niin ihan tiedoksi: Jeesus on todellakin antanut uuden käskyn, mikä ei ole vanha käsky.

On uusi leili ja on vanha leili.

Uutta varten tarvittiin uusi käsky.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei uusi käsky löydy mistään aikaisemmasta, koska se on uusi.

Ei Uusi Testamenttikaan ole Vanha Testamentti.

( Joh. 13)

Uusi käsky koskee täysin uutta alkua, Jeesuksen opetuslapsista koostuvaa Jeesuksessa pyhitettyjen joukkoa.

Uusi käsky, alkuseurakuntaa varten, jonka alku on Jeesuksen ristiinnaulitseminen.

Tuo mainitsemasi lumoajahan juuri pyrkii lumoaan, onko Jeesus todella antanut uuden käskyn?, kuten paratiisissa "Onko Jumala todellakin sanonut".

Niin ihan tiedoksi: Jeesus on todellakin antanut uuden käskyn, mikä ei ole vanha käsky.

Usko Toivonen

>>>Ei uusi käsky löydy mistään aikaisemmasta, koska se on uusi.<<<

Sinä Usko.Toivonen jatkat valehtelemista. Jeesuksen siteeraama käsky lytyy vanhasta testamentista. Sinä vain teet tikusta asiaa ja vääristelet Raamatun ilmoitusta. Häpeä senkin valehtelija.

3 Moos 19:18 rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.
        ----
        34 rakastakaa heitä kuin itseänne,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Ei uusi käsky löydy mistään aikaisemmasta, koska se on uusi.<<<

Sinä Usko.Toivonen jatkat valehtelemista. Jeesuksen siteeraama käsky lytyy vanhasta testamentista. Sinä vain teet tikusta asiaa ja vääristelet Raamatun ilmoitusta. Häpeä senkin valehtelija.

3 Moos 19:18 rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.
        ----
        34 rakastakaa heitä kuin itseänne,

Luuletko, että Jeesuksen sanat muuttuvat, jos aikasi kirjoitat vääryyttä.

Minä sanon sinulle, eivät ne muutu, vaikka ne sinun oppiasi kiusaavatkin.

Kumpi on luotettavampi Jeesus, vaiko sinä?
        Kumpaa sinä pidät luotettavampana, totuudellisempana, uskottavampana?

Eikö se mainitsemasi taho juuri kuiski epäilystä Jeesuksen sanojen totuudesta?
        Kuka se oli, joka paratiisissa kylvi kuolemaa aikaansaamalla epäilyksen Jumalan Sanaa kohtaan?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko, että Jeesuksen sanat muuttuvat, jos aikasi kirjoitat vääryyttä.

Minä sanon sinulle, eivät ne muutu, vaikka ne sinun oppiasi kiusaavatkin.

Kuka se oli, joka paratiisissa kylvi kuolemaa aikaansaamalla epäilyksen Jumalan Sanaa kohtaan?

Usko Toivonen

Lopeta jo samojen asioiden jankuttaminen. Edellä on pätevä esitys siitä, miten sinä Usko Toivonen olet tässä asiassa väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta jo samojen asioiden jankuttaminen. Edellä on pätevä esitys siitä, miten sinä Usko Toivonen olet tässä asiassa väärässä.

On lihallista vedota oman tulkintasi muuttavan Jeesuksen sanat joksikin muuksi.

Eivät ne muutu miksikään.

33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. ( Luuk 21)

( Joh. 13)

Jeesus on tässä oikeassa ja sinun oppisi väärässä.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat uskovaisista kaikkein hauskimpia.

• Anonyymi

Olet kyvykkäin helluntailainen vain täällä. Vakuutan ettet suututa sellaista, jos voit ymmärtää.

• Anonyymi

Käytyäsi kokouksessa et enää kirjoita tänne.

• Anonyymi

Kumoat väitteesi jo kirjoituksessasi.
      Väität, että kaikki helluntalaiset pelastuvat ja sitten kumoat väitteesi.
      Eli sitten otat Sanan, että "joka -uskoo- ja kastetaan se pelastuu".

Eli kyse on uskosta - "tapahtukoon uskosi mukaan".
      Jos ei usko, eli luopuu uskostaan, tulee tavallaan juudakseksi, kieltäjäksi.
      Eihän silloin ihminen pelastu. Ei pelastu vaikka olisi kastettukin.
      Rakkaussuhde on liittosuhde.

Siten otsakkeesi on virheellinen väittämä, koska jo oikealla tavalla kumoat väitteesi, niin eihän tässä ole kenelläkään poisottamista.

Luterilaisilla taitaa olla niitä "kaikki pelastuu" pappejakin. Jokainen ymmärtää sen, ettei se aivan näin mene. Emmekä ala kiistelemään näitten pappien väitteistä.

• Anonyymi

Hes.36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ps.51:4 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minun synneistäni.

• Anonyymi

Nk pelastusvarmuus-harhaoppi ei kuulu kristinuskon opetukseen. Tämä oppi syntyi anabaptisteissa vasta joskus 1700-luvulla. Tämä on yksi USA:n vapaamuurareiden 1800-luvulla luoman helluntailaisuuden sisältämistä ja levittämistä, n. 10-15 harhaopista.

Helluntailaisuus on satanisti-vapareiden pirullinen luomus, uususkonto, johon he sisällyttivät kaikki mahdolliset kristinuskon kieltämät harhaopit, sekä lisänä gnostilais-teosofista okkultismia, taitavasti perustellen näitä harhaoppien kohtia Raamatulla, tulkiten niitä "fundamentalistisesti": "mitä Raamattu sanoo" ja "mitä Raamattu ei sano".
      Helluntailaisuus levisi kouluttamattoman väestön keskuudessa ja Raamatun teologinen tuntemus demonisoitiin "pappien valheiksi".

Näin nuo satanistit käänsivät Jumalan oman sanan, Jumalaa vastaan! Jossain ketjussa juuri joku helluntaisatanisti kirkkain otsin hyökkää kirkko-sanaa vastaan, räikeästi kieltäen sen "raamatullisuuden", kieltäen totuuden, tuo kadotuksen valheenisän lapsi.

Kun keskustelee helluntailaisen kanssa, keskustelee/ väittelee itse Saatanan kanssa.

• Anonyymi

soffi se tulee yhä niin,.... mikähän sana se sopisi parhaiten kuvaamaan, saa itsekukin valita omansa.

siis harvoin joutuu lukemaan mitään noin sysipimeää tekstiä edes näillä suolistofoorumeilla.

• Anonyymi

Hebr.12:24 Biblia (1776) Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri). Ef.5:26 Biblia. Että hän sen puhdistais, ja on se jo puhdistanut veden pesossa sanan kautta.

• Anonyymi

Entä sellainen puhe että, tosi uskovainen ei saa pitää tätä nykyhallitusta hallituksena koska se on saatanan käytössä ja yrittää kieltää raamatusta lähtien kaiken. On niitä jotka muistuttaa, että kaikki mahdollinen aika tulee käyttää hallituksen epäkohtien esille tuomiseen ja kritisoimiseen....muuten viimeisellä portilla kysytään mitä sinä teit sen eteen että, vääryydellä valittu hallitus oltaisiin saatu kaadettua?

En kyllä ymmärrä mitä apua noista on. En ole näitä Rinteen tai mikä on tuo uusi hallitus kumpaakaan äänestänyt joten en ymmärrä mitä omantunnon tuskia henkilökohtaisesti tuosta hallituksesta pitäisi kantaa.

• Anonyymi

Joh.3:5 Biblia Jesus vastasi: totisesti, totisesti, sanon minä sinulle, ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla. Hes.36:25-27.

• Anonyymi

antti eli valhehebrealainen on tosiaan syntynyt maasta, katoavasta vedestä, ja maasta on se, mitä hän puhuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

antti eli valhehebrealainen on tosiaan syntynyt maasta, katoavasta vedestä, ja maasta on se, mitä hän puhuu.

Maanpäällä ei jaeta taivaspaikkoja edes helluntailaisten toimesta.
        Se on harhaoppia että kaikki helluntailaiset pelastuisivat.
        Tarkoitatteko Helluntai Kirkkoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maanpäällä ei jaeta taivaspaikkoja edes helluntailaisten toimesta.
        Se on harhaoppia että kaikki helluntailaiset pelastuisivat.
        Tarkoitatteko Helluntai Kirkkoa?

Eikä maan päällä jaeta helvetin kuumimpia paikkoja, ei edes judaistien toimesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1230
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      6
      1152
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      865
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      860
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      713
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      84
      693
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      26
      668
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      656
    Aihe