Rakkaat ystävät! Mikä saastuttaa ihmisen?

Anonyymi

Mikä saastuttaa ihmisen?

1. Joh. 2:7 Rakkaat ystävät! Käsky, jonka teille kirjoitan, ei ole uusi. Se on se vanha käsky, joka teillä on ollut alusta alkaen, se sana, jonka te olette kuulleet. 8 Ja kuitenkin käsky, jonka teille kirjoitan, on uusi: nyt se on toteutunut hänessä ja teissä, sillä pimeys hälvenee ja tosi valo loistaa jo. 9 Joka väittää olevansa valossa mutta vihaa veljeään, on yhä pimeydessä. 10 Joka rakastaa veljeään, pysyy valossa, eikä hänessä ole mitään, mikä veisi lankeemukseen. 11 Mutta se, joka vihaa veljeään, on pimeydessä. Hän vaeltaa pimeässä eikä tiedä, minne on menossa, sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.

Joh. 13:34 Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne.

Mark. 7:15 Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos.

Mark. 7:21 Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, 22 aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. 23 Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."

1. Piet. 2:1 Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu.

1. Tim. 1:5 Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

1. Kor. 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. 2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. 3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, 5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, 6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. 7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

1. Kor. 13:8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.

Room. 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.

Aamen.

Kiinnostuitko? Lue lisää Raamatusta!

32

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kovinkaan montaa ei nykypäivänä enää kiinnosta raamatullinen rakkauden sanoma, joka on yhdistetty totuuteen.

• Anonyymi

helluntalaisten herrat saastuttaa;
      kristittyjen todellinen jumala heidän laittomuuden historiansa mukaan:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      kristittyjen todellinen jeesus heidän laittomuuden historian mukaan:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

• Anonyymi

tuollaisiin laittomuuden vääriin jumaliin ja barjeesuksiin ei pidä uskoa...
        Matteuksen evankeliumia: 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        Tuomiona tuo on tosi julma mutta niin ovat olleet Jeesuksen antaman kiellon rikkoneiden maailman laajuiset laittomuudet ristiretkineen, noitavainoineen ja jopa vielä 2000-luvun lähetystyö rovioineen.

---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuollaisiin laittomuuden vääriin jumaliin ja barjeesuksiin ei pidä uskoa...
        Matteuksen evankeliumia: 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        Tuomiona tuo on tosi julma mutta niin ovat olleet Jeesuksen antaman kiellon rikkoneiden maailman laajuiset laittomuudet ristiretkineen, noitavainoineen ja jopa vielä 2000-luvun lähetystyö rovioineen.

---

JOTEN, Jeesuksen antaman tiedon mukaan viimeinen tuomio on jo annettu laittomuudelle!
        Tulikohan tuo asiana selväksi uskovaillekkin....
        kristittyjen todellinen jumala heidän laittomuuden historiansa mukaan:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen todellinen jeesus heidän laittomuuden historian mukaan:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

• Anonyymi

Jeesuksen mukaan paastoaminen ja rukoileminen saastuttaa ihmisen.

"Jos paastoatte, keräätte syntiä päällenne, ja jos rukoilette, teidät tuomitaan, ja jos annatte köyhille almuja, vahingoitatte henkiänne. Kun menette mihin maahan tahansa ja kuljeskelette maaseudulla, kun ihmiset ottavat teidät sisälle, syökää mitä teille tarjotaan ja parantakaa sairaat heidän keskuudestaan. Kaiken jälkeen, se mikä menee suustasi sisään ei sinua saastuta, se mikä suustasi tulee ulos, se saastuttaa sinut."

• Anonyymi

Tarkista asiat uudestaan raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkista asiat uudestaan raamatusta.

Mark. 7:15 on lyhennettynä tuo sama opetus, joka on myös Tuomaan evankeliumissa paremmin dokumentoituna.

• Anonyymi

Monella menee kärmekeittokin hyvin suusta alas, kun hyvin kypsennetään.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monella menee kärmekeittokin hyvin suusta alas, kun hyvin kypsennetään.

1234567---

Keisari Theodosius määräsi alkuperäiset Jeesuksen sanakokoelmat poltettaviksi (mukaan lukien Tuomaan evankeliumi). Arvostavatko helluntalaiset enemmän keisari Theodosiuksen tekemiä päätöksiä, kuin Jeesuksen opetuksia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keisari Theodosius määräsi alkuperäiset Jeesuksen sanakokoelmat poltettaviksi (mukaan lukien Tuomaan evankeliumi). Arvostavatko helluntalaiset enemmän keisari Theodosiuksen tekemiä päätöksiä, kuin Jeesuksen opetuksia?

Theodosius määräsi kaikki kristittyjen kirjat poltettavaksi, myös nekin jotka kuuluvat nykyiseen kaanoniin. Theodosius myös määräsi kristityt teloitettavaksi ja kielsi koko uskonnon Rooman valtakunnassa. Tilanne muuttui radikaalisti kun kun kirrkoisä Ambrosius käännytti keisarin kristinuskoon ja kastoi tämän kristityksi vuonna 380 noin 33 vuoden iässä vain pari vuotta sen jälkeen kun Theodosius oli astunut keisariksi. Vuonna 390 kristinusko julistetaan Rooman valtionuskonnoksi ja vuonna 292 kiellettiin kaikki pakanalliset kultit sekä kristilliset harhaopit. Kirkkoisä Ambrosius ei muiden kirkkoisien mukaan ollut kovin mukava mies eikä Ambrosius myöskään nauttinut kristittyjen suosiosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Theodosius määräsi kaikki kristittyjen kirjat poltettavaksi, myös nekin jotka kuuluvat nykyiseen kaanoniin. Theodosius myös määräsi kristityt teloitettavaksi ja kielsi koko uskonnon Rooman valtakunnassa. Tilanne muuttui radikaalisti kun kun kirrkoisä Ambrosius käännytti keisarin kristinuskoon ja kastoi tämän kristityksi vuonna 380 noin 33 vuoden iässä vain pari vuotta sen jälkeen kun Theodosius oli astunut keisariksi. Vuonna 390 kristinusko julistetaan Rooman valtionuskonnoksi ja vuonna 292 kiellettiin kaikki pakanalliset kultit sekä kristilliset harhaopit. Kirkkoisä Ambrosius ei muiden kirkkoisien mukaan ollut kovin mukava mies eikä Ambrosius myöskään nauttinut kristittyjen suosiosta.

Eikä määrännyt. Theodosius teki kristinuskosta valtionuskonnon ja vainosi pakanallisia ja niitä jotka eivät kannattaneet Theodosiuksen versiota kristinuskosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Theodosius määräsi Tuomaan evankeliumin tuhottavaksi 390-luvulla, kun Rooman valtionuskonto oli "kristinusko".

Tutkijoilla oli jopa vaikeuksia löytää enää kokonaista säilynyttä kopiota Tuomaan evankeliumista, mutta Pyhän Pakhomioksen luostarin munkit olivat haudanneet sen saviruukussa maahan tuhoamiskäskyn tultua voimaan, ja 1945 löydettiin evankeliumista ehyenä säilynyt kopio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Theodosius määräsi Tuomaan evankeliumin tuhottavaksi 390-luvulla, kun Rooman valtionuskonto oli "kristinusko".

Tutkijoilla oli jopa vaikeuksia löytää enää kokonaista säilynyttä kopiota Tuomaan evankeliumista, mutta Pyhän Pakhomioksen luostarin munkit olivat haudanneet sen saviruukussa maahan tuhoamiskäskyn tultua voimaan, ja 1945 löydettiin evankeliumista ehyenä säilynyt kopio.

Theodosius ei määrännyt missään vaiheessa Tuomaan evankeliumia yksittäin tuhottavaksi eikä sellaista käskyä tai määräystä ole löydetty vaan kyseessä on tutkijoiden tekemä hypoteettinen spekulaatio sille syylle miksi Nag Hammadin munkit piilottivat kääröt ruukkuihin sillä kyseisestä yhteisöstä ei ole juurikaan muuta tietoa kuin yksittäisiä mainintoja kuten se että samaiset munkit tappoivat Hypatia Aleksandrialaisen. Tuomaan evankeliumi tunnetaan hyvin myös ainoa satunnaisista kreikan ja ja aramean kielisistä katkelmista jotka ovat onnistuneet säilymään fragmenttisirpaleina. Naghammafin tekstilöydöstä tekee erityisen se, että se on ainoa kokonaisena säilynyt Tuomaan lauseluettelo Naghammafin poikkeuksellisten olojen ansiosta. Siinä ei kuitenkaan ole mitään gnostilaisia tai sellaista mikä olisi ristiriidassa kanonisoidut evankeliumien opetuksen kanssa.

• Anonyymi

paastoaminen on vain rukoususkon suurentamista ja lihallisten halujen poistamista, joita ovat seksihalut, kaikki kiihottumishalut, ja kiihottumisvietit, halut tyttöystävän ja tai aviokumppanin saamiseen pienenevät, halut viettää monessa lihan heikkoudessa pienevät.
      halut tehdä mitään muuta kuin viettää Herran kanssa pienevät yleisesti ottaen, halu kuunnella Herraa hiljentymällä Hänen eteensä vähenevät

• Anonyymi

Ihmisen saastuttaa saastaisten eläinten syöminen, kuten esimerkiksi sianlihan syöminen. Toinen samalainen ruoka, joka saastuttaa kristityn on verta sisältävän makkaran eli mustanmakkaran syöminen.

Kristitty saastuu myös silloin, kun hän tekee yhteystyötä eli ekumeniaa vieraiden uskontojen harjoittajien kanssa.

Jeesus ei pelasta saastaisia ihmisiä eikä puhdista sellaisia, jotka eivät tee parannusta saastaisten ruokien syömisestä ja epäjumalanpalveluksesta.

2 Kor 6:17 Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan [Jes. 52:11]
      18 ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
      8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8; 2. Piet. 3:7]
      16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: [Ilm. 19:20,21]
      17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. [Jes. 65:3]
      18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.

Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

• Anonyymi

Jeesus on toista mieltä kuin toraistit. Eli toraistit valehtelee.

Luukkaan evankeliumi:
        10:7 Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon.
        10:8 Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        10:7 Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon.
        10:8 Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan,

Jeesus ei mennyt niin alhaiselle tasolle, että olisisi saastaisia eläimiä syönyt, kuten sikaa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

Luukkaan evankeliumin jakeet eivät anna vapautta syödä saastaisia lihoja. Jeesus lähetti opetuslapset Israelin kansan keskuuteen, jotka eivät tarjonneet opetuslapsille saastaista ruokaa syötäväksi. Jeesus tarkoitti tällä ohjeella, että älkää valikoiko ruokia vaan syökää mitä teille annetaan. Tämä käsky ei tarkoita luvan antamista saastaisten ruokien syömiseen.

Luukkaan evankeliumi:

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Jeesus karkotti saastaiset hengen sikoihin, joten on päivän selvää, että siat olivat edelleen saastaisia ja kiellettyä syödä. Kun saastaiset henget olivat menneet sikoihin, niin ne tekivät itsemurhan syöksymällä jyrkänteeltä alas.

Mark 5:11 Lähistöllä oli vuoren rinteellä suuri sikalauma laitumella.
        12 Pahat henget pyysivät Jeesukselta: "Päästä meidät sikalaumaan, anna meidän mennä sikoihin." [3. Moos. 11:7]
        13 Hän antoi niille luvan. Silloin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen. Sikoja oli noin kaksituhatta, ja ne hukkuivat kaikki.
        14 Sikopaimenet lähtivät pakoon ja kertoivat kaikesta tästä kaupungissa ja kylissä. Ihmisiä lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut.
        15 He tulivat Jeesuksen luo ja näkivät pahojen henkien vaivaaman miehen istuvan siellä. Mies, jossa oli ollut legioona henkiä, istui vaatteet yllään ja täydessä järjessään. Tämä sai heidät pelon valtaan.
        16 Paikalla olleet kertoivat heille, mitä pahojen henkien vaivaamalle oli tapahtunut ja kuinka sikojen oli käynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumin jakeet eivät anna vapautta syödä saastaisia lihoja. Jeesus lähetti opetuslapset Israelin kansan keskuuteen, jotka eivät tarjonneet opetuslapsille saastaista ruokaa syötäväksi. Jeesus tarkoitti tällä ohjeella, että älkää valikoiko ruokia vaan syökää mitä teille annetaan. Tämä käsky ei tarkoita luvan antamista saastaisten ruokien syömiseen.

Luukkaan evankeliumi:

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Jeesus karkotti saastaiset hengen sikoihin, joten on päivän selvää, että siat olivat edelleen saastaisia ja kiellettyä syödä. Kun saastaiset henget olivat menneet sikoihin, niin ne tekivät itsemurhan syöksymällä jyrkänteeltä alas.

Mark 5:11 Lähistöllä oli vuoren rinteellä suuri sikalauma laitumella.
        12 Pahat henget pyysivät Jeesukselta: "Päästä meidät sikalaumaan, anna meidän mennä sikoihin." [3. Moos. 11:7]
        13 Hän antoi niille luvan. Silloin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen. Sikoja oli noin kaksituhatta, ja ne hukkuivat kaikki.
        14 Sikopaimenet lähtivät pakoon ja kertoivat kaikesta tästä kaupungissa ja kylissä. Ihmisiä lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut.
        15 He tulivat Jeesuksen luo ja näkivät pahojen henkien vaivaaman miehen istuvan siellä. Mies, jossa oli ollut legioona henkiä, istui vaatteet yllään ja täydessä järjessään. Tämä sai heidät pelon valtaan.
        16 Paikalla olleet kertoivat heille, mitä pahojen henkien vaivaamalle oli tapahtunut ja kuinka sikojen oli käynyt.

Rautakauden juutalaiset pelkäsivät sianlihaa trikliini-loisen takia. Sianlihakiellolle ei ole nykyisin enää mitään perusteita, joten sianlihaa voi ihan hyvin syödä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rautakauden juutalaiset pelkäsivät sianlihaa trikliini-loisen takia. Sianlihakiellolle ei ole nykyisin enää mitään perusteita, joten sianlihaa voi ihan hyvin syödä.

Jumala teki jaotuksen puhtaiden ja saastaisten eläinten välillä. Joten sika ei kuulu ruuaksi. Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta.

Monet vaan haluavat kumota kaiken mitä Jumala sanoo. Ihmiskäskyt ovat monille mieluisammat.

1234567---

• Rakkaudettomuus saastuttaa eniten, sillä jos ei rakasta - on jo kuollut.

• Anonyymi

Aamen.

• Anonyymi

Rakkaudettomuus saastuttaa eniten. Monet rakkaudettomuudessaan julistavat lähimmäisilleen, että kyllä saastaisia eläimiä, kuten sika saa syödä. Myöskin että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin he rakkaudettomuudessaan johdattavat sankoin joukoin suuria ja pieniä täysin harhaan.

1234567---

• Anonyymi

tuli iso moka, halu nousee hiljentyä Herran eteen nousee

hiljentyä voi näin:
      kun haluaa kuulla Jumalan ääntä, niin sano Herralle :
      Herra puhu minulle, tahdon kuulla sinua,
      ja kun Herra alkaa puhumaan sinulle, niin kuuntele, ja keskeytä tekemisesi, älä sano Herralle, sinun Jumalallesi Israelin Kuninkaalle, joka alusta on ollut, ennen mitään, että puhu minulle, sillä sinä olet alamainen, Herran palvelija, et käskyn antaja

• Anonyymi

paastoamisesta: paasto on täysin turha, jos paljastaa oman paastoamisen
      se on ulkokultaisuutta, tekopyhyyttä.
      on väärin samalla, muka paastota ja laihduttaa, jos laihdutus tavoite on voimassa, niin se maallinen teko tuhoaa paaston tuoton, ja se nostaa jatkuvasti synnin tekoa

• Anonyymi

Jeesuskin opetti, että paastoaminen on synnin keräämistä.

Sen lisäksi Rooman keisari Theodosiuksen palvonta saastuttaa ihmisen. Tälläkin foorumilla helluntailaiset uskovat siihen mitä Theodosius on määrännyt ja päättänyt, ja eivät halua piitata Jeesuksen opetuksista.

• Anonyymi

Kiäli ja kirjasinkiäli.

• Anonyymi

mikä on kiäli, ei semmoista sanaa ole tässä maassa eikä kielessä.

• Anonyymi

Eli että Jumala lähetti Poikansa maailmaan niin, että ei kukaan söisi enää sianlihaa, niinkö se menee.

mikähän siinä syömisessä yleensäkin on sellaista joka vaikutta a ihmisen pelastukseen, eikös se kuulu siihen ihmisen osaan joka mätänee haudassa aikanaan, siellä mätänee yhdessä ja samassa suolistossa niin pyhät kuin pahatkin ruuat, eli mikä niissä vaikuttaa pelastumiseen kuka osaa sanoa?

olisko ihminen kuolemansa hetkellä pyhempi jos mahassa on vain leipää ja vettä taikka vettä ja leipää, kauhistuuko Jumala jos kuolleen mahssa havaitaan kylkisiivua pari palaa, niinkö?

• Anonyymi

Nimittäin minun jumalasuhteessani ei ole mitään taianomaista mystistä, vaan se on avoin ja helppo kuin isän ja pojan normaalielossa kuuluukin olla.

moniko normaali-isä tiukkaa lapseltaan kun näkee viikon opiskelun jäkeen että ,mitäs olet syönyt viikolla, et suinkaan ole syönyt uunilihaa etkä limppua häh?

• Anonyymi

vesipaasto on synnin tekemistä
      ei paastoaminen ole huono huono asia, jos sen tekee oikein.
      se nostaa sitä enemmän rukoususkoa, mitä kauemmin sitä tekee,
      heikosta rkoilijasta voi tulla järkälemäinen tiedon hengessä, siis rukoususkossa

• Anonyymi

paaston hyöty tiedon hengessä alkaa vasta kolmantana päivänä sen aloittamisesta, vaikka ei ehkä jaksa mennä ehtoolliskokoukseen tai muihin kokouksiin, niin kuin saattaisi luulla, mutta koska paasto on hyvä asia, niin Herra Jumala ottaa sen huomioon ja haluaa siunata sinua sen takia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4640
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      177
      3646
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      67
      2083
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1084
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      989
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe