Yksi nykyaikaisen biologian väittämä on, että kaikki ihmisen elimet ovat syntyneet määrätyä tehtävää varten.
Eli silmät ovat sitä varten, että näkisimme ulkopuolellamme olemassaolevia kohteita, korvat ovat tietyn olemassaolevan kohteen kuulemista varten, kädet ovat sitä varten, että voisimme niillä tarttua olemassaolevaan kohteeseen. Aivot ovat sitä varten, että niillä voisimme tutkia tai ajatella ulkopuolellamme olevia todellisuuksia. Kaikki on sitä varten, että meillä olisi yhteys ulkopuolellamme olevaan todellisuuteen.
Nyt tulee se varsinainen kysymys! Miksi ihmiselle on luotu usko Jumalan olemassaoloon, jos Jumalaa ei ole olemassa?
Miksi ihmisellä olisi sellainen, ihmisen ulkopuolelle suuntautuva ominaisuus, jolle ei löydy todellisuutta vastaavaa kohdetta?
Niinpä päättelemme , että Jumalan täytyy olla olemassa, koska ihmisellä on tutkimusten mukaan syntyperäinen usko Jumalan olemassaoloon.
Miksi ihmiset uskoisivat Jumalaan, jos Häntä ei olisi? Selitykseksi ei kelpaa, että ihmisellä on mielikuvitus,jota ateistit tarjoavat selitykseksi koska jokainen ihminen pystyy varmasti ja helpostierottamaan, mikä hänessä on peräisin mielikuvituksesta ja mikä ei.
Ihminen uskoo Jumalaan, koska Jumala on olemassa
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606984- 1093588
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262920- 212618
- 272233
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3611885- 251820
- 121768
- 321728
- 511586