Hei! Ongelmana minulle on puolison ex-tyttöystävä kuten otsikosta näkyy (heillä ei ole lapsia). Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä pian neljä vuotta, mutta edelleen tämä eksä häiritsee. En ole aiemmissa suhteissa ollut mustasukkainen enkä suhteemme alussa, mutta alla olevien seikkojen takia tilanne muuttui.
Meidän oli tarkoitus lähteä käymään viereisellä paikkakunnalla, mutta yllättäen mieheni halusikin lähteä sinne yksin ja tällöin ajattelin asian olevan ok, kunnes seuraavana päivänä mieheni tunnusti että oli nähnyt eksänsä ja kysyin miksi en saanut tulla mukaan silti, mutta vastaus oli jotain ympäripyöreää että hän halusi tehdä lopun heidän säädölleen. (Olivat kuitenkin eronneet virallisesti vuosia ennen meidän suhdetta) Lopuksi mieheni tunnusti että hänen eksänsä oli myös kertonut kaipaavansa häntä ja tuntevansa miestäni kohtaan vielä jotain. Tämä kaikki olisi ollut ok jos mieheni olisi kertonut alunperin aikeistaan ja ei olisi tehnyt lovea luottamukseeni, koska edelleen ajattelen että oliko siinä kaikki ja tapahtuiko jotain.
Tästä kului aikaa kunnes hänen eksänsä ilmoitti olevansa viereisellä paikkakunnalla ja tarvitsevan kyytiä sairaalaan kovien kipujen takia. Tällöin oli hirveä lumimyrsky ja matkassa olisi kestänyt yli tunti ja koitin ehdottaa miehelleni että hänen eksänsä soittaisi ambulanssin niin pääsisi nopeammin, mutta se ei käynyt kummallekaan heistä. Sanoin miehelleni että en tunne oloani hyväksi jos lähtee, mutta hän lähti kuitenkin ja sama toistui seuraavana päivänä. Näiden päivien jälkeen hänen eksänsä olikin jo pyytämänsä miestäni ”viihdyttämään” häntä.
He viestittelivät/soittelevat aika usein ja muistelevat vanhoja juttuja. Mieheni myös tykkää jokaisesta kuvasta mitä hänen eksänsä on laittanut esimerkiksi Facebookiin ja jos itse julkaisen jotain ei mieheni siihen millään tasolla reagoi. Olen väsynyt olemaan mustasukkainen, mutta pelkään jatkuvasti että onko miehellänikin tunteita eksäänsä kohtaan. Olen pyytänyt että ei viestittelisi/soittelisi eksälleen, mutta mieheni ei suostu lopettamaan tai vähentämään edes yhteydenottoja. Olen myös yrittänyt keskustella aiheesta miten hänen eksänsä vaikuttaa minuun, mutta ei sekään häntä hetkauta. Tuntuu vain että hän pistäisi eksänsä minun edelle ja tästäkin maininnut mutta asia ei kuulemma niin ole.
Joten ehkä kysymys onkin että ylireagoinko tähän kaikkeen vai onko minulla oikeus olla mustasukkainen? Ehkä kenties pitäisikö päättää suhde tämän takia pelkästään, koska tämä syö ihan älyttömästi omaa jaksamista..? Muuten suhteemme voisi hyvin. Muista hänen ex-tyttöystävistä en ole mustasukkainen.
Puolison ex-tyttöystävä
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mielestäni et ylireagoi.
Sinun kuvailujesi perusteella itse olisin jo valmis päättämään suhteen. Miehesi vähät välittää toiveistasi. Tee sama temppu sille kato miten reagoi,mä voin auttaa...mennään vaikka vaan kahville kaverien kesken,sit viestiä ym...kato miten reagoi. Jos ei mitään,eikun ukko vaihtoon. Nimimerkki ja tämän firman meili aloitetaan sieltä.
- Anonyymi
Et ylireagoi. Minulla oli juuri vähän vastaavaa ja jatkui 2 vuotta. Jätin miehen ja tuli kyllä helpottunut olo vaikka tunteita mulla olikin. Kun saa asiaan enemmän etäisyyttä, ymmärtää vielä paremmin miksi itsellä oli niin paha olla suhteessa. Voimia kovasti. Ei kyllä kannata jäädä koska ansaitset parempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481189Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101119- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733