Mitä söit päivälliseksi, meillä oli; Uuniperunia, vorschmackia tai savulohta smetanass

Anonyymi

suolakurkkua ja valutettua punajuuriraastetta. Pataleipää ja voita maitoa tai kotikaljaa.
Uuniperunan kanssa sai myös vaihtoehtoisena munavoita, jos venäläinen menu ei kiinnostanut tai sopinut vatsalle.
Ja perunamuusia pehmeän ruuan syöjille, lisäkkeet sävellettiin asukkaan makutottumusten mukaan.
Eli muusia ja HK:n sinistä 6 cm pala kuumana; sauvasekoittimella soseeksi ja puolukkahilloa 2rkl. yks annos! No joo, oli hänen oma toiveensa... makunsa kullakin.

Klo 20 saavat iltapalaksi, mannavelliä ja leivän sulatejuustolla makkaran siivu, muutama tumma viinirypäle tai
½ kuorittua omenaa lohkoina, tai ½dl tuore omenasosetta.

Itse söin uuniperunan vorschmackilla, suolakurkkua ja leipää setanalla voideltuna, lasiinen vettä. (joka jäi juomatta) <hain tilalle ukillisen teetä kun olin jo syönyt.

Ps. En ole tänään ollut keittiö vuorossa, ja vuorovalvojan/ konttoristintyöt loppuivat minulta jo klo 15.00.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Söin kahvia..

      Kotiin tullessa pari kauraleivän viipaletta, päällä juustoa.

      Tiedän, tiedän..huonosti syön. Täytyy koittaa taas ottaa tavaksi se aamupuuron syöminen. 🙄

    • Anonyymi

      riisiä, kanaa ja herneitä.

    • Anonyymi

      italianpataa ja kyllä aloittajan tekemät ruuat maistuis niin tuleva vaimoni saisi olla hyvä kokki tai no kyllä itsekkin voisin hänelle jotain välillä kokkailla mutta oletko porilainen ja ässä fani kun pataleipää syöt mutta maailman kovin jääkiekkojoukkue on pata ässät porista

      • Anonyymi

        Kyllä sä tiedät mun olevan turkulaisen ja ehkä kävit pariin otteeseen syömässä kesällä ruokalassa. Minua ei siellä kyllä näkynyt... oli Kakkonen silloin luotsaamassa toimintaa.

        ItaliaPata on hyvä perusruoka ja helppo tehdä ihan itse, vaikka pakasteesta (herne/maissi/paprika) spagetti ja tomaatti murska purkista sekä mausteet ja suola
        valmistuu nopeasti, jos sen tekee täysin vegaanina. Lihaisena versiona, hieman pidenpi valmistus aika.... mutt ehdottomasti paremman makuinen minusta ainakin.

        TEPSin kannattaja olen, no meillä menee usein alku hieman kankeesti, kyllä tämä tästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sä tiedät mun olevan turkulaisen ja ehkä kävit pariin otteeseen syömässä kesällä ruokalassa. Minua ei siellä kyllä näkynyt... oli Kakkonen silloin luotsaamassa toimintaa.

        ItaliaPata on hyvä perusruoka ja helppo tehdä ihan itse, vaikka pakasteesta (herne/maissi/paprika) spagetti ja tomaatti murska purkista sekä mausteet ja suola
        valmistuu nopeasti, jos sen tekee täysin vegaanina. Lihaisena versiona, hieman pidenpi valmistus aika.... mutt ehdottomasti paremman makuinen minusta ainakin.

        TEPSin kannattaja olen, no meillä menee usein alku hieman kankeesti, kyllä tämä tästä!

        varmasti tse tehty on hyvää mutta tein pussi italianpataa jalostajan se oli


    • Pannukakkuja ja hernekeittoa.

      • Anonyymi

        Niin meilläkin yleensä torstaisin on hernekeittoa tai kaalikeittoa ja jälkkärinä pannukakkua tai plätyi. Keittiön flikat vaan repäisivät tänään jotain erinlaista, tavallisuudesta poikkeavaa.
        (kukaan ei ollut pannut herneitä eilen ehtoona likoon yöksi, joten hernesoppaa ei keitetty!)

        Vorschmackia piti olla vasta lauantaina tarjolla, mutt se otettiin käyttöön jo tänään, pelastamaan tilannetta.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin meilläkin yleensä torstaisin on hernekeittoa tai kaalikeittoa ja jälkkärinä pannukakkua tai plätyi. Keittiön flikat vaan repäisivät tänään jotain erinlaista, tavallisuudesta poikkeavaa.
        (kukaan ei ollut pannut herneitä eilen ehtoona likoon yöksi, joten hernesoppaa ei keitetty!)

        Vorschmackia piti olla vasta lauantaina tarjolla, mutt se otettiin käyttöön jo tänään, pelastamaan tilannetta.
        trollikka

        "Vorschmackia "

        Tuota en ole ikinä maistanut. Oli kai ainakin Mannerheimin herkku. Luulen, että en pitäisi. Silli sillinä on ok, mutta en tykkää sen sotkemisesta ruokiin.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        "Vorschmackia "

        Tuota en ole ikinä maistanut. Oli kai ainakin Mannerheimin herkku. Luulen, että en pitäisi. Silli sillinä on ok, mutta en tykkää sen sotkemisesta ruokiin.

        Vorschmack... 2/3 osaa lampaanjauhelihaa ja 1/3 osa naudanjauhelihaa sekä anjofistiä liemineen mausteet ja sipulit sekä kerma (muna). Tehdään jauhelihataikina, paistetaan voissa pihvejä tai tehdään färssi ja kypsytetään uunissa se.
        Eikä se kala sieltä silmille hypi... pelkkä pieni makulisä, mutt vastenmielinen niille jotka inhoaa jo sanaakin KALA.

        En minäkään niin rakasta esim. hapankaalia, mutt syön sitä keitossa ja salaatin joukossa, yhtenä sen ruuan elementtinä.
        Toinen kipukohta mulle on nilviäiset... frutti di mare, pitsa tai pasta. En kyllä itse tilaa niitä, mutt pitsan saan vielä alas kakoomatta... pastassa tulee jo vaikeudet eteeni todellisina.

        Nilviäiset; etanat, simpukat, ym. osterit; viimeeks mainittu niellään vielä elävänä, eikä se maistu edes pahalle (lähinnä suolaselle vedelle) mutt tasan tarkkaan se limakasa ei pysy mun vatsalaukussani. Nielaisen sen alas ja se pahus käy kääntymässä mun vatsanpohjassa, kääntyy ja kääntää myös mun vatsalaukun sisälmykset ulos, oksennus refleksi mille mä en voi mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vorschmack... 2/3 osaa lampaanjauhelihaa ja 1/3 osa naudanjauhelihaa sekä anjofistiä liemineen mausteet ja sipulit sekä kerma (muna). Tehdään jauhelihataikina, paistetaan voissa pihvejä tai tehdään färssi ja kypsytetään uunissa se.
        Eikä se kala sieltä silmille hypi... pelkkä pieni makulisä, mutt vastenmielinen niille jotka inhoaa jo sanaakin KALA.

        En minäkään niin rakasta esim. hapankaalia, mutt syön sitä keitossa ja salaatin joukossa, yhtenä sen ruuan elementtinä.
        Toinen kipukohta mulle on nilviäiset... frutti di mare, pitsa tai pasta. En kyllä itse tilaa niitä, mutt pitsan saan vielä alas kakoomatta... pastassa tulee jo vaikeudet eteeni todellisina.

        Nilviäiset; etanat, simpukat, ym. osterit; viimeeks mainittu niellään vielä elävänä, eikä se maistu edes pahalle (lähinnä suolaselle vedelle) mutt tasan tarkkaan se limakasa ei pysy mun vatsalaukussani. Nielaisen sen alas ja se pahus käy kääntymässä mun vatsanpohjassa, kääntyy ja kääntää myös mun vatsalaukun sisälmykset ulos, oksennus refleksi mille mä en voi mitään.

        Pizzasimpukoissa minua ärsyttää se hiekka mitä niissä joskus on. Muuten ne meren hedelmät on oikein hyvä täyte. Etanoita olen myös joskus kokeillut, mutta en ymmärrä mikä niistä jonkun herkkua tekee.

        Itämeren anjovis on muuten jännä. Uidessaan se vielä tuntee nimen kilohaili, mutta ruokapöydässä se usein onkin sitten jo anjovis. Latvialaisten tölkkiin pakkaamana sitä ainakin täällä myydään kilohailina.


    • No päivälliseksi ja illalliseksi, eli siis syön yhden lämpimän ruuan päivässä, söin isänmaallisesti hernekeittoa pekonilla ja pannaria.

      • Anonyymi

        Persut on isänmaallisuuden vastakohta.


    • En ole syönyt päivällistä. Lounaalla jouluruokaa, kotiin päästyäni join kaffet ja popsin patonkia Aurajuustolla. 😛

    • Päästin itseni helpolla ja tekaisin potut jauhelihakastikkeella; hiukan kasvikuntaa mukaan, jopa enemmän kuin koristeeksi.

    • Jotain samaa kuin teillä, perunamuussia ja HKoon sinistä

      • Anonyymi

        Se olikin yhden pehmeän ruuan syöjän erikois ruoka-anos, kun savulohi setanasa ei oikein muusin kanssa sopinut ja kokonaisia perunia hän ei syö. Nielemis vaikeuksia, Munakastike tai munavoi oikeammin ei myöskään maistunut hänelle.
        Ukkeli ei ole kalaruokien ystävä, ja Vorschmackis on mukana anjovista... liemineen.

        Pyysit itse ett jos HK:n blöö olis lämpimänä mahdollista saada. Armoton makkaran ystävä.
        Mikäs siinä, kyllä HK:lenkkiä aina on ... ainakin pakastimessa jos ei muuten.
        Makkara mikrossa lämpimäksi, kuori tarkkaan pois tehosekoitimella melkein.. pateen veroiseksi tahnaksi. Keko muusia, makkaratahna ja sokeroitua puolukkaa, minkäänlaista kastiketta ei halunnut. (pilaamaan makkaran makua, mutt makea puolukka sopi?) =))
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olikin yhden pehmeän ruuan syöjän erikois ruoka-anos, kun savulohi setanasa ei oikein muusin kanssa sopinut ja kokonaisia perunia hän ei syö. Nielemis vaikeuksia, Munakastike tai munavoi oikeammin ei myöskään maistunut hänelle.
        Ukkeli ei ole kalaruokien ystävä, ja Vorschmackis on mukana anjovista... liemineen.

        Pyysit itse ett jos HK:n blöö olis lämpimänä mahdollista saada. Armoton makkaran ystävä.
        Mikäs siinä, kyllä HK:lenkkiä aina on ... ainakin pakastimessa jos ei muuten.
        Makkara mikrossa lämpimäksi, kuori tarkkaan pois tehosekoitimella melkein.. pateen veroiseksi tahnaksi. Keko muusia, makkaratahna ja sokeroitua puolukkaa, minkäänlaista kastiketta ei halunnut. (pilaamaan makkaran makua, mutt makea puolukka sopi?) =))
        trollikka

        Siis sen makkaran ajoivat täysin soosiksi... kuori meni kokonaisuudessaan roskin.
        Mä taidan olla väsynyt ja kirjoittelen lauseita, jotka voi tulkita... ihan päättömiksi.

        Hyvää yötä joka ainoalle palstalla olijalle!
        trollikka


    • Anonyymi

      Makkara muusiksi tuolla tavoin en ole ikinä kuullutkaan moisesta gourmet-tekniikasta. Uusi kokeilujuttu on nyt itselläni: Atrian naudan minuuttisuikaleet, samankaltaista kuin kebab mutta liha on nautaa.

      Naapurit ja Sanna Marinit jututettu jälleen.

      Naapuri ehdotti jututessa kamomilla teetä, kun oli teestäkin juttua samalla kun muista huolestuttavista taloyhtiön asioista. Mutta ei suosittanut kamomilla teetä, vaan sanoi maistaneensa ja todenneensa pahanmakuiseksi.

      Ulkoilun ohella... Kaupassa oli rosvo. Perjantaisin ja lauantaisin niitä on monesti.
      Securitas-henkilö oli siis ottanut kiinni kaljavarkaan, odottivat poliisi-isin tuloa.

      Kassaneiti eli "SannaMarin", koska pääministerihän on edelliseltä ja ainoalta ammatiltaan kaupan kassa, jokainen kassaneiti=sannamarin.

      Sanoi kun kysyin: Ei osta ollenkaan joululahjoja. Ehdotin että ostaa lahjan: Suuren laatikon jonka sisälle piilottaa vaikka yhden irtokarkin. On se hauskaa kassaneitejä aina nauratella.

      Jos on kaupassa töissä niin saa helposti otettua erilaisia tyhjiä pahvilaatikoita sieltä. Antavat ne kyllä niitä tyhjiä laatikoita asiakkaillekin jos tarvitsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe