Köyhänruoka

Anonyymi

Minkälaista ruokaa syötte (köyhänä) kun ei ole varaa ostaa sitä kalleinta ja parasta ruokaa, itse tein tänää 5l nakkiakeittoa nakit oli tarjouksessa -30% niin päätin ostaa samalla ostin perunoita ja viellä vihannessekoitus pussin. Tosta syön monta päivää ja leipää viellä keiton kanssa reissumiestä.

Jälkiruoaksi jäätelöä, rainbow tuuttipaketin tulee yleensä ostettua joku 1,45€ maksaa ja 6kpl on siinä, 3 pakettia ostan suklaa mansikka ja toffee, ei tarvitse olla heti ostamassa ja riittää jonkuin aikaa.

Välillä tulee tehtyä perunamuussia ( ei mistään valmis muussijauhosta ) sekä nakki/makkarakastiketta ja välillä makaronilaatikkoa, näin kyöhällä sopivan hintaisia ruokia, maitoa menee joka ruokailulla nin tulee ostatta aina 2 purkkia 1,75l, jotka maksaa sen 2,20euroa

27

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ostan mahdollisimman halpaa.

    • Jos olet köyhä, älä käytä liikaa rahaa ruokaan, vaan säästä se asioihin, jotka kohentavat elämäsi laatua. Valtaosan ruuastasi saat ilmaiseksi -jos niin haluat- erinäisistä ruuanjakopaikoista. Myös EU:n ruokatuki kannattaa hyödyntää. Leipää on käytännössä kaikissa ruuanjakopaikoissa liiankin kanssa, puuta ruokaa saa sitten vähemmän, hävikkitilanteen mukaan.

      Ota myös syksyn marjat ja sienet talteen ja vedessä lymyävät itse saalistetut eväkkäät ovat myös hyvä ja halpa lisä ruokapöytään...

      Itse syön nirsoilematta kaikkea mikä eteeni kantautuu, mikä ei ole aina viisasta :-)

    • Köyhillä monet budjetit. No mä ainakin lidlin halvimpia kalapuikkoja. Niitä on peräti 18kpl.Joskus jos ilmasta kalaa saa vielä parempi. Joo..kuus sellasta kalapuikkoo, leikkaa pottua, porkkanaa ja punajuurta uuniin paahtumaan. Ehkä sipuliakin Öljyä,mausteita ja hiukan sitruunaa kalapuikkoihin. Hyvää on. Pottuja kermakastikketta halpaa sipulia. Tuo maistuu joskus ihan tuollaisenaan ja tulee taatusti kylläiseksi.

      • Anonyymi

        Joo lidlin kalapuikot halpoja,hyviä 👍👊


    • Anonyymi

      Korvaan jauhelihan soijarouheella. Siinä säästää monta euroa. Tarpeeksi mausteita päälle niin ihan hyvää siitä saa.

    • Anonyymi

      Ruoka ei ole kallista, vaikka ostaa "parempaakin". Ollaan köyhiä, mutta syödään kyllä hyvin ja monipuolisesti.
      Lanttua, perunaa, porkkanaa ja punajuurta saa kaupasta ostaa edullisesti, vaikka ei mitää erityisiä tarjouksiakaan kyttäisi. Juuri ostin S-marketista ko. juureksia 2kg pusseissa 0,99€ hintaan.
      Kalaa ostetaan aika paljon, marketin pihalla kalastajat myy edullisesti muikkua ja siikaa. Torilla joiltakin kalastajilta saa ilmaiseksi ruutanoita, joita on tarttunut verkkoihin, hyvä kala savustettuna. https://aijaa.com/FqExpX
      Marketin kauppias puolestaan palvelevalta kalatiskiltä silakkaa aika usein alle 2€/kg https://aijaa.com/cKuXGa kirjolohi tarjouksissa myös alle 2€/kg, kyseessä K-Supermarket.
      Emme juurikaan osta prosessoitua lihaa, siis makkarat jäävät meiltä kyllä kauppaan aika usein, broileria ostetaan tarjouksista. Karjalanpaistilihat usein tarjouksessa, niistä jauhetaan jauhelihaa. Syksyllä ostetaan lampurilta pari lampaanruhoa 2€/kg ja käsittelen ne pakastimeen, tulee valmista lihaa alle 4€/kg, josta sisäfileet ym. herkut ruokiin.
      Soijarouhe ja muut pavut käytetään ruuanvalmistuksessa, on hyvä proteiinin lähde.
      Paljon syödään vihanneksia, niissäkin kauppias päättää, että mitä syödään, eli tarjoukset poimitaan tarkkaan.
      Maitotaloustuotteet ostetaan tarjouksista, ei ole kallista ja aika paljon saadaan ilmaiseksi niitäkin.
      Kotona itse tehdään ruokaa ja lapsetkin tekee meillä ruokaa, kun ovat oppineet laittamaan ruokaa kotona ja koulussa.

      • Anonyymi

        Siinä oli fiksu kirjoitus. Juuri näin pitää toimia ja ostaa juuri noita tuotteita, on halpaa ja terveellistä. Vaatii hieman mielikuvitusta ja oikeita valintoja ja hieman vaivaa, mutta kun ottaa sen harrastuksena ja koko perheen mukaan ruoanlaittoon, tulee siitä hauskaa ja oppii uutta ja pysyy mieli virkeänä. Ja keksimään uusia vinkkejä voi laittaa muidenkin luettavaksi ja kokeiltavaksi. Lue myös ruokablogeja, siellä on mukavaa porukkaa.


    • Anonyymi

      syön paljon lihaa. ja ei se haittaa vaikka olisi kallista. pitää syödä hyvin !!
      Tykkään juoda olutta ja syödä lihaa. Paistit ja fileet maksaa kyllä.
      En välitä huonosta ruuasta ja ripulikeitoista ja paskapuuroista. Ne synnyttää vaan liikaa paskaa. ja ihminen haisee pilaantuneen pahalle, kun syö kasviksia ja hiilihydraatteja.
      Kun syö lihaa, niin haisee voimakkaalle virtsalle ja kiiihoittaa naaraita.
      naaraat haluaa lihamiehen. Ei mitään kompostilel haisevaa kurpitsaa.
      ja vajakki tyyppisiä kasvis naaraita ei mies juuri halua ...

      • Anonyymi

        Älä vaan syö vahingossakaan kasviksia. Harmaan kalpea iho on miehekäs. Turhat vitamiinit saisi ihon vain punoittamaan ihan kuin elossa olis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vaan syö vahingossakaan kasviksia. Harmaan kalpea iho on miehekäs. Turhat vitamiinit saisi ihon vain punoittamaan ihan kuin elossa olis

        kasvissyöjät näyttää kipeiltä marsuilta, ja niiden ajatukset laimenee. ei voi mitään.


      • Anonyymi

        Itseasiassa vegaanin kakka ei haise kuin lihansyöjän.


    • Anonyymi

      Omituista että tällä köyhyyspalstalla kirjoittavat syövät jotain jätteitä ja käyvät ruinaamassa ruoka-avustuksia eikä mukamas sitten kunnon ruokaa. Perunoita itse tehtyjä lihapullia naudanjauhelihasta. Karjalanpaistia kehiin.

    • Anonyymi

      Riippuu köyhäinavusta syödäänkö ollenkaan. Sellaista henkeä on viemällä viety eteenpäin.

    • Anonyymi

      Millä perusteella kotimaisia juureksia, herneitä ja palkokasveja tulisi halveksia?
      Käytän meijerituotteita enimmäkseen proteiininlähteinä ja kananmunia, kanaa.
      Höyrytettynä ja mahdollisimman vähän lisukkeita, joissa on kemikaaleja.
      Keittokirjoja on, mutta en ole kiinnostunut enää ruoan valmistuksesta.
      Lihaa saatan syödä joskus. Hedelmistä sitruunaa ja omenia.

      Kertokaas, mistä saa soijarouhetta? Onko Lidelillä sitä ja minkä nimistä?
      Ostan perusruokaa Lidelistä, kuten käyttövaatteetkin.
      Heidi Klumilla on upeita juhlavaatteita Lidelissä, jos täytyy hienostella ;-D

      Joulupöydät ovat alkaneet, mutta varmempaa syödä itse valmistettua
      kuin mättää itsensä kaulaa myöten täyteen niitä tötkyjä.
      Se oli kerran hauskaa, kun päästiin isin kanssa seurustelemaan...

      • Anonyymi

        Soijarouhetta voi ostaa monestakin kaupasta, pieni 500g pussi maksaa hieman kaupasta riippuen 1,50€ -3,15€, isomman pussin saa sitten huomattavasti halvemmalla. On tosi riittoisaa! Olen muistaakseni ostanut Lidlistäkin soijarouhetta.
        Teen soijarouheesta erilaisia laatikkoruokia, kuten makaroni- ja perunasoselaatikoita, joihin käytän soijarouhetta turvotettuna kuten jauhelihaa ruskistettuna. Teen myös soijarouheesta pihvejä blinipannulla paistamalla tai leivinpaperin päällä uunipellillä uunissa paistamalla. Tulee tosi hyviä, kun laittaa mukaan runsaasti sipulia, on hyvää perunamuusin kanssa!
        Höyrykeitin meilläkin ahkerassa käytössä, tänään oli Lidlissä mm. ruusukaalit tarjouksessa iso pussi 1,50€, joten höyryllä kypsennettynä tulee hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soijarouhetta voi ostaa monestakin kaupasta, pieni 500g pussi maksaa hieman kaupasta riippuen 1,50€ -3,15€, isomman pussin saa sitten huomattavasti halvemmalla. On tosi riittoisaa! Olen muistaakseni ostanut Lidlistäkin soijarouhetta.
        Teen soijarouheesta erilaisia laatikkoruokia, kuten makaroni- ja perunasoselaatikoita, joihin käytän soijarouhetta turvotettuna kuten jauhelihaa ruskistettuna. Teen myös soijarouheesta pihvejä blinipannulla paistamalla tai leivinpaperin päällä uunipellillä uunissa paistamalla. Tulee tosi hyviä, kun laittaa mukaan runsaasti sipulia, on hyvää perunamuusin kanssa!
        Höyrykeitin meilläkin ahkerassa käytössä, tänään oli Lidlissä mm. ruusukaalit tarjouksessa iso pussi 1,50€, joten höyryllä kypsennettynä tulee hyvää.

        Kiitos vastauksesta1 Luulen tosiaan nähneeni soijarouhetta Lidelissä.
        En vain pidä jauhelihasta ja siksi valitsin mieluummin soijajauhetta.
        Soijajauheesta olen saanut proteiinirikkaita kastikkeita ja soppia.
        Nyt aion kuitenkin kokeilla soijarouhetta ja luin valmiissa soijapihveissä
        olevan myös perunajauhetta tekemään niistä kiinteämpiä.
        Eiköhän niistä haudutetuista soijarouheista saa pihviä perunan ja
        kananmunan ja sipulin kanssa; niin ja haudutettua kauraa mukaan.

        Oiskohan jollain jemmassa hyvä soijarouhepihvin resepti?
        Samoja mausteita, kun käyttää, kten pihviä valmistaessa, niin
        lihalta sekin tulee maistumaan, vaikkei se ole pyrkimykseni.
        Kun kävin kotitalouskoulua, niin suola ja valkopippuri olivat
        ainoat mausteet resepteissä ;-D "Voi niitä aikoja..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soijarouhetta voi ostaa monestakin kaupasta, pieni 500g pussi maksaa hieman kaupasta riippuen 1,50€ -3,15€, isomman pussin saa sitten huomattavasti halvemmalla. On tosi riittoisaa! Olen muistaakseni ostanut Lidlistäkin soijarouhetta.
        Teen soijarouheesta erilaisia laatikkoruokia, kuten makaroni- ja perunasoselaatikoita, joihin käytän soijarouhetta turvotettuna kuten jauhelihaa ruskistettuna. Teen myös soijarouheesta pihvejä blinipannulla paistamalla tai leivinpaperin päällä uunipellillä uunissa paistamalla. Tulee tosi hyviä, kun laittaa mukaan runsaasti sipulia, on hyvää perunamuusin kanssa!
        Höyrykeitin meilläkin ahkerassa käytössä, tänään oli Lidlissä mm. ruusukaalit tarjouksessa iso pussi 1,50€, joten höyryllä kypsennettynä tulee hyvää.

        Kyllä häpeän itseäni, kun istun tietokoneella, enkä hanki tietoa!
        Sieltähän se googlaamalla tuli heti esille, sekä rouhepakkaukset,
        että niiden monipuolinen käyttö!
        Minä olen kulkenut soijarouheen ohi, kun se näytti jauhelihalta.
        Mamma osti aina lihapalan ja ja teki itse jauhelihat, niin tiesi mitä siinä oli.
        No, kokeilin soijamakkaraa ja se oli kamalaa.
        Sitten kokeilin hernepihvejä. Olihan ne proteiinipitoisia, mutta ei hyvää.
        Nyt menen hakemaan Lidelistä soijarouhetta ja teen siitä kastiketta.
        Sopii höyrytettyjen juureksien kanssa. En pidä makaroonista, riisistä.
        Ne paisuttavat, eiväkä vie minulta nälkää.
        Ennenmin latoan kastiketta ruisrouheleivän päälle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soijarouhetta voi ostaa monestakin kaupasta, pieni 500g pussi maksaa hieman kaupasta riippuen 1,50€ -3,15€, isomman pussin saa sitten huomattavasti halvemmalla. On tosi riittoisaa! Olen muistaakseni ostanut Lidlistäkin soijarouhetta.
        Teen soijarouheesta erilaisia laatikkoruokia, kuten makaroni- ja perunasoselaatikoita, joihin käytän soijarouhetta turvotettuna kuten jauhelihaa ruskistettuna. Teen myös soijarouheesta pihvejä blinipannulla paistamalla tai leivinpaperin päällä uunipellillä uunissa paistamalla. Tulee tosi hyviä, kun laittaa mukaan runsaasti sipulia, on hyvää perunamuusin kanssa!
        Höyrykeitin meilläkin ahkerassa käytössä, tänään oli Lidlissä mm. ruusukaalit tarjouksessa iso pussi 1,50€, joten höyryllä kypsennettynä tulee hyvää.

        Olin täällä Lidelissä hakemassa soijarouhetta. Oli vain valmiita ruokia annoksina.
        Kuulemma ajan mittaan, kun kysyntä lisääntyy, niin tulee myös rouhetta.
        Mutta löysin persimonin alennuksella - maistuu päärynä-luumulle.
        Piparkakut ovat halpoja. Juustoa voi saada halvalla alekorista.
        Pähkinät tulevat halvaksi niiden antaman energian tähden.
        Terveysleivos kahvin kanssa nautittavaksi:
        Piparkakku juustoa persimonia pähkinää.
        Ei paljon kcal ja antaa voimia pitkäksi aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin täällä Lidelissä hakemassa soijarouhetta. Oli vain valmiita ruokia annoksina.
        Kuulemma ajan mittaan, kun kysyntä lisääntyy, niin tulee myös rouhetta.
        Mutta löysin persimonin alennuksella - maistuu päärynä-luumulle.
        Piparkakut ovat halpoja. Juustoa voi saada halvalla alekorista.
        Pähkinät tulevat halvaksi niiden antaman energian tähden.
        Terveysleivos kahvin kanssa nautittavaksi:
        Piparkakku juustoa persimonia pähkinää.
        Ei paljon kcal ja antaa voimia pitkäksi aikaa.

        Kyllä meidän Lidlissä on soijarouhetta, kuivatuotteena, sekä vaaleana että tummana, samassa hyllyssä missä esim. riisit ja makaronit. Tuorehyllyssä on lisäksi valmiiksi kypsennettyä soijarouhetta senkun heittää sapuskan joukkoon. S-Marketistakin löytyy näitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meidän Lidlissä on soijarouhetta, kuivatuotteena, sekä vaaleana että tummana, samassa hyllyssä missä esim. riisit ja makaronit. Tuorehyllyssä on lisäksi valmiiksi kypsennettyä soijarouhetta senkun heittää sapuskan joukkoon. S-Marketistakin löytyy näitä.

        Täällä on kolme isompaa kauppaa. Lidl, Netto, Ica.
        Missään ei ole ollut tähän asti. Vain Icassa on soijajauhoa.
        Risentan tuotteita Raisiosta. Kiitos siitäkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin täällä Lidelissä hakemassa soijarouhetta. Oli vain valmiita ruokia annoksina.
        Kuulemma ajan mittaan, kun kysyntä lisääntyy, niin tulee myös rouhetta.
        Mutta löysin persimonin alennuksella - maistuu päärynä-luumulle.
        Piparkakut ovat halpoja. Juustoa voi saada halvalla alekorista.
        Pähkinät tulevat halvaksi niiden antaman energian tähden.
        Terveysleivos kahvin kanssa nautittavaksi:
        Piparkakku juustoa persimonia pähkinää.
        Ei paljon kcal ja antaa voimia pitkäksi aikaa.

        Olen googlannut sojafärs. Myydään 200g ja 1,5kg pusseissa Bodystoressa.
        Saa kosmetiikan samasta paikasta;-D
        Tosi kallista! N.4 euroa ja 1,5kg melkein 20 euroa!
        Täällä sojafärs on kalliimpaa kuin jauheliha.
        Sen käytöstä myös varoitellaan, kuten kaikesta ruoasta.
        Siksi soijarouhe on jäänyt minulta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen googlannut sojafärs. Myydään 200g ja 1,5kg pusseissa Bodystoressa.
        Saa kosmetiikan samasta paikasta;-D
        Tosi kallista! N.4 euroa ja 1,5kg melkein 20 euroa!
        Täällä sojafärs on kalliimpaa kuin jauheliha.
        Sen käytöstä myös varoitellaan, kuten kaikesta ruoasta.
        Siksi soijarouhe on jäänyt minulta pois.

        Mikä vika siinä soijarouheessa muka on? Maksaa 500g pussissa kaupasta riippuen 1,50€ - 3,15€ ja tosi riittoisaa. Ostin viimeksi 500g pussin soijarouhetta ja maksoi 1,50€, sama pussi maksaa Tokmannilla 2,99€ ja S-marketissa 3,15€. Isommassa säkissä hinta tosi edullinen, kun katsoo hieman ostopaikkaa, eikä osta kalleinta.

        https://www.lidl.fi/fi/p/voimaa-vegestae/vegesun-soijatuote/p4952

        https://www.tokmanni.fi/tumma-soijarouhe-500-g-4742885010212


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika siinä soijarouheessa muka on? Maksaa 500g pussissa kaupasta riippuen 1,50€ - 3,15€ ja tosi riittoisaa. Ostin viimeksi 500g pussin soijarouhetta ja maksoi 1,50€, sama pussi maksaa Tokmannilla 2,99€ ja S-marketissa 3,15€. Isommassa säkissä hinta tosi edullinen, kun katsoo hieman ostopaikkaa, eikä osta kalleinta.

        https://www.lidl.fi/fi/p/voimaa-vegestae/vegesun-soijatuote/p4952

        https://www.tokmanni.fi/tumma-soijarouhe-500-g-4742885010212

        Sinä olet Suomessa. Ruotsissa sojafärs on kalliimpaa kuin liha.
        Asun vielä pinehkössä kaupungissa.


    • Anonyymi

      Borssikeittoa on tehty joulunalusruokana. Osa lihaliemeen, osa kasvisliemeen, tosin tämä oli liemikuutiosta.
      Kohtalaisen edullista.

    • Anonyymi

      Raaka porkkana antaa vitamiinit ja maksoin juuri 1,49 kahdesta kilosta, eli 75 snt/kg.
      Tuo riittää ainakin viikoksi. Perunaa ostin samalla kilohinnalla, muutaman sipulin. Jauhot 1,25/ 2kg niin ruskea kastikekin suurustuu. Kananmunat tarjouksessa 2,5 eurolla 15 kpl, siinä proteiinit. Marjoja on pakastimessa, muutama nyssäkkä suppilovahveroita. Luulenpa, että joulukuu pysyy 70 euron ruokabudjetin sisällä.

      • Anonyymi

        Kuulostaa herkulliselta ja terveelliseltä!
        Minä tulen hyvilleni, kun teen namia ruokaa kotimaisista kasveista.
        Kauden mukaan saa myös hyödyllisiä ulkomaan hedelmiä, vihanneksia
        edullisesti ja ne ovat vaihteluksi perusruokaan.
        Nyt on saavissa varsiselleriä, ananasta, persimonia tuoreena.
        Ajattelin syödä jonkin aikaa vain vähän proteiinia ja näitä "viherolentoja".


    • Anonyymi

      Italianpataa,mäkkärisafkaa,eu ruokaa,leipää,sipsejä... Xtran limua tai siti kolaa...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1507
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      866
    3. 37
      862
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      809
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      809
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      782
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      725
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      719
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      672
    10. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      40
      647
    Aihe