Saako liikkuvuusavustusta vain julkisilla kulkuvälineillä tehdyistä matkoista?
Liikkuuvuusavustus?
10
4466
Vastaukset
- Kyssäri
Eksä muuten pääse hakeen uutta työpaikkaa?
- Veera
Liikkuvuusavustus maksetaan kilometrien mukaan, mitään kuitteja tai matkalippuja ei tarvi työkkärille esittää. On siis aivan sama liftaatko vai lennätkö määränpäähän. Avustusta pitää kuitenkin hakea ennen matkaa, ja määränpäästä on otettava allekirjoitukset työkkäriin palautettavaan lappuun. Avustus maksetaan sitten jälkikäteen kuukauden sisällä. Helppoa.
- Alkup.
Homma selevä!
- Daniel
kerrottiin työvoimatoimistosta, että liikkuvuusavustuksen saaminen ei ole varmaa mainittujen ehtojen täytyessäkään.
Minä hain ennen työhaastattelumatkaa työvoimavirkailijalta liikkuvuusavustus"päätöksen". Työvoimavirkailija sanoi, että vaikka toimitan hakemuksen takaisin työpaikkahaastatteluyrityksen allekirjoituksella varustettuna, niin tuen saaminen ei ole varmaa. Yritin kysellä millä perusteilla liikkuvuusavustus voitaisiin "jälkikäteen perua", mutta työvoimavirkailija veivasi samaa levyä. Mainittakoot, että suosiolla en päätöstä siis täytettyä liikkuvuusavustushakemusta saanut ja työvoimavirkailija oli "hieman" raivoissaan.
En tiedä tarkalleen milloin tehdään varsinainen "PÄÄTÖS" liikkuvuusavustuksesta, silloin kun "työvoimavirkailija täyttää hakemuksen allekirjoituksen ja leiman kanssa" vai "hyväksytäänkö liikkuvuusavustus virallisesti jälkeenpäin jossain työpaikkakokouksessa". - jepjepmiko
Daniel kirjoitti:
kerrottiin työvoimatoimistosta, että liikkuvuusavustuksen saaminen ei ole varmaa mainittujen ehtojen täytyessäkään.
Minä hain ennen työhaastattelumatkaa työvoimavirkailijalta liikkuvuusavustus"päätöksen". Työvoimavirkailija sanoi, että vaikka toimitan hakemuksen takaisin työpaikkahaastatteluyrityksen allekirjoituksella varustettuna, niin tuen saaminen ei ole varmaa. Yritin kysellä millä perusteilla liikkuvuusavustus voitaisiin "jälkikäteen perua", mutta työvoimavirkailija veivasi samaa levyä. Mainittakoot, että suosiolla en päätöstä siis täytettyä liikkuvuusavustushakemusta saanut ja työvoimavirkailija oli "hieman" raivoissaan.
En tiedä tarkalleen milloin tehdään varsinainen "PÄÄTÖS" liikkuvuusavustuksesta, silloin kun "työvoimavirkailija täyttää hakemuksen allekirjoituksen ja leiman kanssa" vai "hyväksytäänkö liikkuvuusavustus virallisesti jälkeenpäin jossain työpaikkakokouksessa".Päätös liikkuvuusavustuksessa tehdään silloin kun haet sitä. Siksi siinä sinulle jäävässä kappaleessa (se mihin jotain pitäisi jäljentyä mutta mitään siinä ei oikein näy) ja työkkäriin jäävässä kappaleessa ruksitaan kohta myönnetään avustusta XX km joka on XX euroa ja piste.
Jos se palautetaan kuukauden sisällä myöntämisestä niin kaikki edellytykset täyttyy. Sen jälkeen kun olet palauttanut työnantajan merkinnöillä paperit niin loppu onkin vaaan maksatuksen tiliöinti merkintöjä ja allekirjoituksia. Yleisin (ja melkein ainut) epäämisen syy on ettei sitä palauteta vaaditun kuukauden sisällä.
Jos sinulle joku virkailija muuta väittää niin pyydä nähdä työministeriön ohje liikkuvuusavustuksesta. Löytyy muuten pdf-tiedostona oheisen linkistä
http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/normi/455001/21837
Siinä asiat lukee suhteellisen selvästi. Sen asian tiimoilta ei kokousteta tippaakaan. - Daniel
jepjepmiko kirjoitti:
Päätös liikkuvuusavustuksessa tehdään silloin kun haet sitä. Siksi siinä sinulle jäävässä kappaleessa (se mihin jotain pitäisi jäljentyä mutta mitään siinä ei oikein näy) ja työkkäriin jäävässä kappaleessa ruksitaan kohta myönnetään avustusta XX km joka on XX euroa ja piste.
Jos se palautetaan kuukauden sisällä myöntämisestä niin kaikki edellytykset täyttyy. Sen jälkeen kun olet palauttanut työnantajan merkinnöillä paperit niin loppu onkin vaaan maksatuksen tiliöinti merkintöjä ja allekirjoituksia. Yleisin (ja melkein ainut) epäämisen syy on ettei sitä palauteta vaaditun kuukauden sisällä.
Jos sinulle joku virkailija muuta väittää niin pyydä nähdä työministeriön ohje liikkuvuusavustuksesta. Löytyy muuten pdf-tiedostona oheisen linkistä
http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/normi/455001/21837
Siinä asiat lukee suhteellisen selvästi. Sen asian tiimoilta ei kokousteta tippaakaan.Ymmärsin näin tapahtuvan, mutta pieni epäilys työkkärintädin väitteiden vuoksi jäi.
Tosiaan kyseinen työvoimavirkailija ei aikonut kirjoittaa tuota mainitsemaasi kohtaa eikä edes antaa sitä sivua minulle. Väitti, että se täytetään jälkeenpäin ja liikuvuusavustuksen maksaja toimittaan sen sivun jälkeenpäin postitse. En uskonut väitettä, koska aikaisemmin olin saanut kyseisen sivun ja oikeastaan vain se kyseinen sivu todistaa, että edes olen hakenut liikkuvuusavustusta.
- pääsykokeisiin?
Onko mahdollista saada tota avustusta koulun pääsykokeisiin esim? vai onko se sidottu vaan työvoimapoliittiseen koulutukseen tai työhaastatteluun? Pitkäaikaistyötön ja p.a. niin ei pääse 700 km päähän pääsykokeisiin millään. Pitää ilmeisesti olla ilman ammattia ja toimeentulotuella sit?
- jepjepmiko
Ei saa koulunpääsykokeisiin liikkuvuusavustusta, ainoastaan työpaikkahaastatteluihin ja työvoimakoulutukseen yms. muihin työsuhteen solmimisesta johtuviin matkoihin esim. lääkärintarkastus, soveltuvuus kokeet, työsopimuksen teko ja ns. työhön menoon.
- kesätyöläinen
Hei!
Kävin hakemassa ja täyttämässä ko. lomakkeen ennen työhaastatteluun menoa ja palattuani sieltä (eri virkailija) sanoi, ettei liikkuvuusavustusta makseta ellei ole työpaikkaa (lappuun oli merkitty ettei työsuhdetta solmittu, koska valinnat tehtiin seuraavana päivänä: tuolloin sain työpaikan, se ei näkynyt lapussa). Aikaisemmin eri virkailija oli sanonut ettei tuen saaminen riipu työpaikan saamisesta, vaan siitä että itse työn keston ehdot täyttyvät (yli 2 viikkoa töitä vähintään 18h viikossa) ja että nämä tiedot on merkitty lomakkeeseen. Tämä uusi virkailija antoi minulle uudet (samanlaiset jotka jo toin takaisin täytettynä) kaksi lappua jotka tulisi palauttaa viikko ennen työsuhteen alkamista toukokuussa uudelleen itseni ja työnantajan täyttämänä. Lisäksi hän väitti ettei tukea makseta ennen työsuhteen alkamista.
Kysymykseni kuuluukin menikö tässä kaikki niinkuin piti vai olisiko jonkin kuulunut mennä toisin? Aluksi sain käsityksen että tukea maksettaisiin riippumatta työpaikan saamisesta konkreettisesti parin viikon sisään lomakkeen palauttamisesta, mutta tämä uusi virkailija väitti ettei korvausta makseta ilman alkanutta työsopimusta.- Nyrkki laulaa
Ne kusettaa sua siellä, mene sinne takaisin ja haistata niille iso paska, ei ne muuten ymmärrä. Suurin osa niistä pelleistä siellä on luonnevikaisia psykopaatteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851748Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201164YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581026- 62916
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756