Mikä on nolointa mitä teille on tapahtunut?

Anonyymi

Mulla varmaan peruskouluaikana kun en kerran laittanut vessan ovea lukkoon kun menin kuselle ja yks luokan tyttö tuli ja tempasi oven auki ja sen jälkeen luokkakaverit pilkkasi ja nöyryytti mua julkisesti.

Sitten kun mua myös kiusattiin koulussa niin en uskaltanut mennä enää vessaan kun pelkäsin matkalla törmääväni koulun pahimpaan kiusaajaani niin kusin ainakin 2 kertaa housuuni oppitunnin aikana peruskoulussa. Tuossa nyt varmaan pahimmat.

T: Ätmi

41

2299

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Arvaatte varmaan että nolottiko kun joutu vetään pitkää paitaa housujen etumuksen eteen ja pitään reppua siinä ettei kukaan näe että housut on märkänä ja työnsin vaan sen tuolin pulpetin alle piiloon kun sekin oli ihan kusessa.

• Anonyymi

Sitten on ollu näitä että tulee ujopissa baarissa kun pitäis mennä siihen kusilaarille ja joutunut häipymään siitä. Nämäkin varmaan johtuu kouluaikaisista traumoista. Ei ihme ettei saa naista kun on näin traumatisoitunut ihminen.

• Anonyymi

Ei se siitä johdu, joitakin se vaan ujostuttaa.

• Pääsi rämpättävä pieru kesken hiljaisen oppitunnin.

" Nahkavyö osui tuolin selkänojaan", oli selitykseni äänelle.

• Anonyymi
    • No nolointa oli ylivoimaisesti se, kun mulla oli alkanut menkat ja veri tahri mun housut. Noustiin pulpetin viereen seisomaan, kun ope tuli luokkaan. Silloin vielä piti kunnioittaa opettajaa.

Ja mun takamuksen puolella oli veritahroja housuissa, mille luokassa pojat hihitteli ja supatti. 😮😟

Kyllä sitä sitten jaksettiinkin nauraa.... 😩

• 😥
        Lapset osaa olla julmia.

• Thymallus kirjoitti:

😥
        Lapset osaa olla julmia.

Murkkuikäisiä (11-12) ja mä olin ainoa teini-ikäinen luokalla(13). Meillä oli 5 ja 6 luokat yhdessä. Kait se oli olevinaan huvittavaa.

Sama vahinko toistui yläasteella, pihalla. Porukat osoitteli sormella ja hörötteli, moonikset alkanu. Mut sitten osasin jo todeta, että niinpä onkin... Ja laitoin paitapuseron vyötärölle loppupäiväksi. Sillähän sen piilotti. 😃

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

😥
        Lapset osaa olla julmia.

Räkänokat ei vielä ymmärrä mille asioille on soveliasta nauraa ja kuinka paljon toisten pilkka voi satuttaa. Tai sillä voi olla myös hyvin kauaskantoiset seuraamukset.

• Helmiina kirjoitti:

Murkkuikäisiä (11-12) ja mä olin ainoa teini-ikäinen luokalla(13). Meillä oli 5 ja 6 luokat yhdessä. Kait se oli olevinaan huvittavaa.

Sama vahinko toistui yläasteella, pihalla. Porukat osoitteli sormella ja hörötteli, moonikset alkanu. Mut sitten osasin jo todeta, että niinpä onkin... Ja laitoin paitapuseron vyötärölle loppupäiväksi. Sillähän sen piilotti. 😃

Tai voitasko sanoa esi-teinejä. Murkkujahan on nykyään kaikki 8 iästä ylöspäin 18 saakka. 😉

• Helmiina kirjoitti:

Tai voitasko sanoa esi-teinejä. Murkkujahan on nykyään kaikki 8 iästä ylöspäin 18 saakka. 😉

Minusta tuntui, että minä olin vielä murkku 20-vuotiaana. Silloin nolointa oli se, että yksi nuori nainen ilmoitti minun olleen paras tanssija, jonka kanssa hän oli koskaan tanssinut. Hän sanoi, että yhtä tanssia en osannut, mutta olin kuulema paras tanssija. Noloa oli se, että en oikeastaan osannut yhtään tanssia. Olin vain tanssinut silmät kiinni yhden hitaan tämän naisen kanssa. Lattia oli kuin olisi tanssinut yksi ihminen, sillä hän oli hyvä seuraamaan. Noloa oli se, että en oikeastaan osannut kunnolla tanssija mitään ja minut oli nimetty parhaaksi tanssijaksi hänen elämässään.

• Anonyymi kirjoitti:

Räkänokat ei vielä ymmärrä mille asioille on soveliasta nauraa ja kuinka paljon toisten pilkka voi satuttaa. Tai sillä voi olla myös hyvin kauaskantoiset seuraamukset.

Ja vaikka ne joskus ymmärtäisikin, ne ei aina kehtaa poiketa niistä naurajista. Sellaista laukakäytöstä helposti. Ajattelemattomuutta ja lauman mukana menoa toki.

• P.Dinosaurus kirjoitti:

Minusta tuntui, että minä olin vielä murkku 20-vuotiaana. Silloin nolointa oli se, että yksi nuori nainen ilmoitti minun olleen paras tanssija, jonka kanssa hän oli koskaan tanssinut. Hän sanoi, että yhtä tanssia en osannut, mutta olin kuulema paras tanssija. Noloa oli se, että en oikeastaan osannut yhtään tanssia. Olin vain tanssinut silmät kiinni yhden hitaan tämän naisen kanssa. Lattia oli kuin olisi tanssinut yksi ihminen, sillä hän oli hyvä seuraamaan. Noloa oli se, että en oikeastaan osannut kunnolla tanssija mitään ja minut oli nimetty parhaaksi tanssijaksi hänen elämässään.

Ehkä sä olit siinä tanssissa mukana, läsnä. Silloin ei ole niin nokonuukaa, jos ei askeleetkaan ole täysin hallussa, kun on kuitenki hengessä mukana.

Minä oon muutenkin sitä mieltä, että ihan kaikkea ei tarvitse osata juuri prikulleen. Riittää, että asenne ja henki on, oon mukana. :)

Kirurgin on toki hyvä osata hommansa. ;)

• Helmiina kirjoitti:

Ja vaikka ne joskus ymmärtäisikin, ne ei aina kehtaa poiketa niistä naurajista. Sellaista laukakäytöstä helposti. Ajattelemattomuutta ja lauman mukana menoa toki.

Lauka...lauma oli tarkoitus kirjoittaa. :P

• Helmiina kirjoitti:

Omalla ala-asteella tuo tapahtui n. 9-10 vuotiaalle tytölle jonku liikuntatunnin päätteeksi. Minusta opettaja handlasi tilanteen hyvin ja meidät pojat ajettiin pihalle. Mitä lie sitten opetustuokiota / tyttövoimaantumista keskenään harjoittivat naisopettaja ja tytöt. Muistaakseni meitä poikiakin tilanteesta sivistettiin hieman myöhemmin. Toivottavasti ei jäänyt tytölle traumoja.

Kyllä ainakin entiseen hyvään aikaan tuollaiset esimurkkuikäiset jonnekin 12:een asti oli lapsia, ja hyvä niin. Nykymenosta en tiedä.

• Thymallus kirjoitti:

Omalla ala-asteella tuo tapahtui n. 9-10 vuotiaalle tytölle jonku liikuntatunnin päätteeksi. Minusta opettaja handlasi tilanteen hyvin ja meidät pojat ajettiin pihalle. Mitä lie sitten opetustuokiota / tyttövoimaantumista keskenään harjoittivat naisopettaja ja tytöt. Muistaakseni meitä poikiakin tilanteesta sivistettiin hieman myöhemmin. Toivottavasti ei jäänyt tytölle traumoja.

Kyllä ainakin entiseen hyvään aikaan tuollaiset esimurkkuikäiset jonnekin 12:een asti oli lapsia, ja hyvä niin. Nykymenosta en tiedä.

Siinä on opettaja osannut ottaa tilanteen haltuun. Meillä oli mies ope, joka oli ihan hämillään niistä veritahroista, niin ettei osannut toimia mitenkään. Ohjasi mut naisopettajan luokse, että hän voisi ehkä auttaa.

Lähdin koulusta kotiin aiemmin. Opettajan luvalla. Ettei tartte likaisilla vaatteilla olla ja ilman siteitä. 😃

Tuskinpa sitä asiaa puitiin sen enempää, kun poistuin.

Muistelen, että pari poikaa siitä vielä mainitsi jälkeenpäin... Mutta en koe sen jääneen vaivaamaan.

• Helmiina kirjoitti:

Ehkä sä olit siinä tanssissa mukana, läsnä. Silloin ei ole niin nokonuukaa, jos ei askeleetkaan ole täysin hallussa, kun on kuitenki hengessä mukana.

Minä oon muutenkin sitä mieltä, että ihan kaikkea ei tarvitse osata juuri prikulleen. Riittää, että asenne ja henki on, oon mukana. :)

Kirurgin on toki hyvä osata hommansa. ;)

Pari kuukautta myöhempään ehkä se kaikkein noloin tapahtui. Humalassa keksin vietellä espanjalaiselle miespuoliselle kaverille naisen. Nainen rakastuikin minuun ja sen jälkeen kiersi ravintolassa etsien minuun. Kuulin, että tuntomerkit osuivat minuun. En ollut tosissani hänen suhteen ja minusta oli noloa se, että hän rakastui tai ihastui syvästi niin, että ilmoitti etsiessään minua rakastuneensa. Minusta oli nola se, että leikin Don Juania yrittäen vietellä madridilaiselle armeijakaverilleni naisen. Nolous oli siinä, että ollut kiinnostunut juuri tästä naisesta ja hän koki olevansa rakastunut. Minua hävetti ja en mennyt Joensuussa ravintolaan moneen vuoteen.

• P.Dinosaurus kirjoitti:

Pari kuukautta myöhempään ehkä se kaikkein noloin tapahtui. Humalassa keksin vietellä espanjalaiselle miespuoliselle kaverille naisen. Nainen rakastuikin minuun ja sen jälkeen kiersi ravintolassa etsien minuun. Kuulin, että tuntomerkit osuivat minuun. En ollut tosissani hänen suhteen ja minusta oli noloa se, että hän rakastui tai ihastui syvästi niin, että ilmoitti etsiessään minua rakastuneensa. Minusta oli nola se, että leikin Don Juania yrittäen vietellä madridilaiselle armeijakaverilleni naisen. Nolous oli siinä, että ollut kiinnostunut juuri tästä naisesta ja hän koki olevansa rakastunut. Minua hävetti ja en mennyt Joensuussa ravintolaan moneen vuoteen.

En ole tainnut koskaan törmätä ennen asiaan, viettelyaikeisiin, kaverilleni kumppani...?!? 🙄

Miten se onnistuisi? Eikä onnistunutkaan. Ihastui sinuun.

• Anonyymi

Ulkoilmassa ollessa metsätiellä, en kuullut et taakse oli tullut toinen ulkoilija, päästelin kaasuja ulos huoletta, tajusin tilanteen vasta siinä, kun toinen lähti ohittamaan mua, etten ollutkaan yksin siellä. Meinasin huudella perään, et sori, mut nolous esti huutelun.

• Anonyymi

Minäpä näin tänään oikein mustan miehen: kaukaa en erottanut kun oli musta huppu ja puku, kuin aku ankan mustakaapu, en siis erottanut että tuleeko tuo vastaan vai käveleekö samaan suuntaan tämä olento.

Kevyt ja levollinen rokotus, rokitus: Dire Straits: https://www.youtube.com/watch?v=JRDgihVDEko

• Oon ollu niin kännissä etten muista.

• Voi myös traumatisoitua niin, ettei muista. Tiedän yhden tyypin, joka ei muista suurin piirtein mitään koko lapsuudestaan.

• Thymallus kirjoitti:

Voi myös traumatisoitua niin, ettei muista. Tiedän yhden tyypin, joka ei muista suurin piirtein mitään koko lapsuudestaan.

Mahdollista sekin..

Joka tapauksessa ei nyt tule mitään erityistä mieleen, paitsi morkkisaamut.

No kerran ala-asteella menin maananaina kouluun joskus klo kymmeneltä..Opettaja kysyi syytä ja sanoin luulleeni että on sunnuntai..Ihmettelin vielä että mitä muut nauravat..

• Anonyymi

Edessäni istui tumma pitkähiuksinen tyttö ja mulle tuli kova aivastus.
      Sillä seurauksella iso räkäklimmppi lensi tytön hiuksiin.
      Seuraavana päivänä oli edelleen räkäklimppi hiuksissa, mutta kuivuneena kiinni.

• Anonyymi

Hiukan nolo juttu: Minä erittäin likinäköinen rillipää 11-vuotiaana kysyin välitunnilla kavereilta: "Kuka siellä opettajain huoneen ikkunassa katselee?" Kaverit nauroivat hurjasti, ja vastasivat: "Se on karttapallo." No ehkä se ei enää nolota.
      -LikinäköRillipää

• Anonyymi

Ei oo helppoa likinäköisillä rillipäisillä, ei. Sääliksi käy likinäköisiä rillipäisiä ihmisiä.

• Anonyymi

No se,kun olen äänestänyt. Onneksi on nykyisin korjattavissa nolous.

• Anonyymi

Minä jätin koulussa aina oven tarkoituksella lukitsematta, kun menin kuselle. Ja kuselle menin nimenomaan tyttöjen vessaan siinä toivossa, että luokan seksikkäimmät neitsyttytöt yllättäisivät minut pippeli kädessä. Vaan kun ei, aina ne olivat ne samat homopojat, jotka sinne ilmaantuivat töllistelemään.

• Anonyymi

Tätä tapausta ei onneksi kukaan nähnyt, mutta häpeän sitä silti. Kävi niin, että olin ryypiskellyt kunnolla ja yöllä sitten masturbeerasin tietokoneen äärellä. Session päätteeksi heitin speget talouspaperiin ja nousin Gamer-tuolistani ja lähdin viemään paprua vessanpyttyyn. Humalatilan vuoksi sihti ei ollut ollut paras mahdollinen, ja suurin osa lastista olikin oikeasti lentänyt paperin ohi. Olin spermannut koko lattian tuolin edessä! Liukastuin omaan mälliini ja löin pääni pöydän reunaan, niin että otsaan tuli verta vuotava haava.

Mitä opin tästä? No en mitään, koska kokemuksesta oppiminen ei kuulu tapoihini. Vetelen edelleen räkäkännissä, jos sattuu huvittamaan. Nolo tapaus se joka tapauksessa oli.

• Anonyymi

Mä lasken lastit aina housuun, säästyy paperiakin ja tuntuu mukavalle laueta suoraan housuun.

• Anonyymi

Olin jäänyt jatkoille yhden ihastuksen kanssa ja alettiin sekstailla. Juuri kun olin saamassa orgasmia, asunnon omistaja, puolituttu nainen, käveli huoneeseen sisään ja sanoi: pitäiskö teidän hommata hotellihuone. Nolointa oli, että olimme molemmat varattuja ja nainen tiesi sen.

• Anonyymi

Menin kännipäissäni tunnustamaan opiskelukavereille että poikuus on tallella. En mennyt enää koskaan sen jälkeen kouluun.

• Ei ole koskaan tapahtunut mitään noloa. Olen siis järkevä.

• Anonyymi

Olen nainen, yläasteella olin hoppari niin kuin tuohon aikaan oltiin, olin juuri koulun ruokalassa jonossa kun vyöni petti (luultavasti isojen housujen painosta) ja housut tippuivat alas..olipas ihanaa siinä kaikkien tuijotettavana.
      Vanhempana pieraisin äänekkäästi kirjastossa, vahinko.

• Anonyymi

Jälkikäteen mietittynä, ei mitään!

• Anonyymi

Nolointa. Ehkäpä se kun nuorena kipuihin hieman eroa exästä. Sanoin kavereille että haluan unohtaa koko miehen. Juottivat minut sitten niin känniin. Että sammuin baarin vessaan. Miespuolinen ystäväni portsarin kera tuli minut sieltä naisten vessasta herättämään. Ja raahasi ulos. Ystäväni joutui taluttamaan minut kotiin. Ja aamulla näin puhelimestani että yöllä olin soitellut ja ilmeisesti myös viestitellyt exälleni.

• Tää onkin mielenkiintoinen, sillä mulla paljonkin noloja tilanteita mielessä, mutta mä toisaalta nolostun hyvin harvoin, tai ainakaan en näytä sitä toiselle, enkä välttämättä kauaa omassakaan mielessäni pitäydy asetelmassa missä mut oltaisiin nolattu.

Varmaankin liuta tyrittyjä treffejä, awkwardeja iskuyrityksiä yms. voitaisiin laskea tähän, mutta hyvänä puolena se että monissakin tapauksissa puhevälit on kuitenkin säilyneet, eikä irl näkeminen tunnu mielestäni mitenkään nololta kun itse osaa käyttäytyä. Ja varmaan sekin kuinka tuli viime vuosikymmenellä "keulittua" silloisilla premium-autoillani ja paremmilla kuukausittaisilla käytettävissä olevilla tuloilla, mutta hei, mä olin vasta vähän yli 20v, eikä siitä pääse yli eikä ympäri että kenellä tahansa oman kotitalouden tulojen yli puolittuminen hautajaisten kulujen yms. jäljiltä, olisi vähintäänkin haastava lähtökohta elämälle, ja siihen on toki pitänyt reagoida ostovalinnoillaan. Noloa tai ei, niin enpähän ainakaan nyt ole Lavuaareja selailemassa Nettiautosta 🙄

Mikä mua oikeasti eniten nolottaa, on se, kuinka joudun välillä selittelemään joillekin ihmisille sitä, että ihan oikeasti niitä kolmea asuntoa tai yli 20ha maata ei enää ole jäljellä vaan äitini on tehnyt huonoja valintoja nollari-vuosikymmenellä, ja perintöverot tulivat halvemmaksi kuin samana vuonna ostettu 17 vuotta vanha Laguna. Ei mun tuota asiaa sinänsä tarvitsisi hävetä, mutta eipä kai se mitenkään epätyypillistäkään ole että traumat kulkee suvussa eteenpäin.

Ja milloin mut on pahiten nolattu, niin viime kesänä, mutta pidemmän päälle mä kyllä nolasin ~10k€/kk #vainkeskiluokkajutut-kotitalouden ja kepulaiset ihan 6-0. Mä en silti vieläkään tahdo uskoa, että 2,5 vuotta sitten pyöriteltiin "isoja" summia äitini hautajaisjärjestelyihin liittyen mun ollessa "vain kännissä" 24/ 7, mutta viime kesänä pienessä 600€ kassakriisissä sairaspvrahan enimmäisajan ja pysyvän työkyv.päätöksen välisessä 3kk tyhjiössä ilman oikeutta toimeentulotukeen, luottamus oli ohuempi kuin 2kpl A4 sähkölaskuja tai Hondan helmat, kun en kertaalleen ajanut enkä mennyt tikkaille viime vuoden kesänä ja viime talvena.
      Ja tosiaan en tarttunut rikokseenkehoittamiseen rahanhankintaideana. Eli en lähtenyt hattu kourassa 30 asteen helteellä siivoamaan pappan 80-luvulla hylkäämää maatalouskonerautaromukasaa nykyisen isännän periferialta, pakkoraossa ostetulla VAG:lla, jonka toinen takajousi lienee katki ja vetomassalle nauran mäkin.
      Toi meni oikeasti ihon alle, mutta karma-sähkösopparit lohduttaa paljon, ja tein mä mielipiteeni kyllä harvinaisen selväksi kun päätökset oli selvillä. En sen kummemmin räyhännyt, mutta painotin että ei joku El Plan ekalla yrittämällä turhan takia mene pysyvänä läpi, eli heitin ikäänkuin eettisen pallon heille mitä tulee rajoitteellisen kummipojan tukemiseen. Ja nauroin lopuksi päälle, vaikkei se naurun asia olekaan, että kummasti "sekakäyttäjään" luotettiin kun onhan mulla sama lääkitys ollut jo silloin kun ryyppäsin. 😂

• Anonyymi

Olen 40 nainen, mm. ammattikorkean käynyt, mutta pakko sanoa, että en ymmärtänyt vastauksestasi oikein mitään. Niin rönsyilevää oli. Sekoitus omakehua ja itsesääliä, mutta ei suoraa vastausta yksinkertauseen kysymykseen .
        Mutta hienoa, ettei sulle ole tapahtunut koskaan mitään noloa. Et ole pudottanut housuja, jäänyt kiinni runkkaamisesta tai pieraissut väärällä hetkellä, kussut tai paskantanut housuun. Jotkut näköjään luovii.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen 40 nainen, mm. ammattikorkean käynyt, mutta pakko sanoa, että en ymmärtänyt vastauksestasi oikein mitään. Niin rönsyilevää oli. Sekoitus omakehua ja itsesääliä, mutta ei suoraa vastausta yksinkertauseen kysymykseen .
        Mutta hienoa, ettei sulle ole tapahtunut koskaan mitään noloa. Et ole pudottanut housuja, jäänyt kiinni runkkaamisesta tai pieraissut väärällä hetkellä, kussut tai paskantanut housuun. Jotkut näköjään luovii.

Juu, ei tietääkseni ole käynyt ikinä omakohtaisesti noita jälkimmäisenä lueteltuja juttuja 😃

Ja varmasi uusille tai satunnaisille palstalaisille voi ollakin vaikeaa saada kiinni pointistani. Lyhyesti sanottuna parempiosaiset tutut polkivat maan rakoon kenelle tahansa aika vaikeassa tilanteessa, eli 3kk tyhjiössä ilman muita tuloja kuin asumistuki reilut 70e/kk ja sivutoimisen firmani matalien satasten kauppoja /kk. Tuohon vielä samalla viikolla auton katsastus, kun oli odotettavissa loppuelämän päätöksiä jne.

Enkä tosiaan koe, että kukaan olisi mulle velkaa mitenkään, vaan käännän tuon asian tavallaan ylösalaisin että miksi tunnelma oli mikä oli noinkin "pikkusumman" vuoksi ja kenelle tahansa tukalassa tilanteessa, kun kuitenkin alkuvuodesta 2020 järjestettiin hautajaisia, tehtiin perunkirjoitus yms. mun ollessa aktiivinen alkoholisti ja satakiloinen idiootti. Maksoin ne kulut siis itse, mutta suunniteltiin yhdessä. Nyt on ollut 2,5 vuotta korkki kiinni, olen mielestäni parhaani mukaan laittanut elämääni järjestykseen, olin edes kerrankin kaukonäköinen autoasioissa enkä ihmetellyt hylkylappua jne. mutta väärin sammutettu, kun en korona-aikana vähän eristäytyneenä ratkennut juomaan, mutta oli päiviä jolloin piti itse arvioida ajokykyä tai työturvallisuutta moottorisaha kädessä tikkailla. Pienestä oli kiinni suhtautuminen ihmiseen, jonka ovat tunteneet syntymästä asti ja seuranneet (varmaan paheksuen) mun kasvamista pitkin elämää jne. 🙄

Ja äitivainaa oli oikeassa. Väärää jäätä koputin kesähelteellä kepillä, näin vertauskuvallisesti. Helpottaa toki osittaista anteeksiantoa hänen muistoa kohtaan, ja nostaa hänen hyvät teot äitinä parempaan arvoon. Kuitenkin muutama vuosi sitten sairastaessaan aivokasvainta, järjesti mulle aina apua kun näki että sitä tarvitsin, ja voin huonosti.

• hondakuski125 kirjoitti:

Juu, ei tietääkseni ole käynyt ikinä omakohtaisesti noita jälkimmäisenä lueteltuja juttuja 😃

Ja varmasi uusille tai satunnaisille palstalaisille voi ollakin vaikeaa saada kiinni pointistani. Lyhyesti sanottuna parempiosaiset tutut polkivat maan rakoon kenelle tahansa aika vaikeassa tilanteessa, eli 3kk tyhjiössä ilman muita tuloja kuin asumistuki reilut 70e/kk ja sivutoimisen firmani matalien satasten kauppoja /kk. Tuohon vielä samalla viikolla auton katsastus, kun oli odotettavissa loppuelämän päätöksiä jne.

Enkä tosiaan koe, että kukaan olisi mulle velkaa mitenkään, vaan käännän tuon asian tavallaan ylösalaisin että miksi tunnelma oli mikä oli noinkin "pikkusumman" vuoksi ja kenelle tahansa tukalassa tilanteessa, kun kuitenkin alkuvuodesta 2020 järjestettiin hautajaisia, tehtiin perunkirjoitus yms. mun ollessa aktiivinen alkoholisti ja satakiloinen idiootti. Maksoin ne kulut siis itse, mutta suunniteltiin yhdessä. Nyt on ollut 2,5 vuotta korkki kiinni, olen mielestäni parhaani mukaan laittanut elämääni järjestykseen, olin edes kerrankin kaukonäköinen autoasioissa enkä ihmetellyt hylkylappua jne. mutta väärin sammutettu, kun en korona-aikana vähän eristäytyneenä ratkennut juomaan, mutta oli päiviä jolloin piti itse arvioida ajokykyä tai työturvallisuutta moottorisaha kädessä tikkailla. Pienestä oli kiinni suhtautuminen ihmiseen, jonka ovat tunteneet syntymästä asti ja seuranneet (varmaan paheksuen) mun kasvamista pitkin elämää jne. 🙄

Ja äitivainaa oli oikeassa. Väärää jäätä koputin kesähelteellä kepillä, näin vertauskuvallisesti. Helpottaa toki osittaista anteeksiantoa hänen muistoa kohtaan, ja nostaa hänen hyvät teot äitinä parempaan arvoon. Kuitenkin muutama vuosi sitten sairastaessaan aivokasvainta, järjesti mulle aina apua kun näki että sitä tarvitsin, ja voin huonosti.

Eli pointtini ei ollut todellakaan se, että sylikummini pitivät kukkaronnyörinsä tiukasti kiinni mun puhuessa lottovoitto-sähkösopparin eräpäivien noudattamisesta osaltani, ja heinäkuussa siitä että autolla olisi ihan kiva ajaa tielläkin lokakuussa. En siis pyytänyt rahaa, enkä hoputtanut, vaan viikon verran kun asia oli roikkunut lukukuittauksena, niin piti mennä uudestaan asiaan ja sain kylmän sangon niskaani, yhdistettynä jo kahdesti ylisukupolviseen vastuuseen jostain romupskakasasta. Koko homman sävy on se, miksi mä koin (ja koen) tän asian sellaiseksi, missä mut on (alkuun😂 ) eniten nolattu elämässäni.

Äitivainaa ei kuitenkaan ollut mikään norsunluutornista toimiva selkäänpuukottaja, vaan addiktioille altis ihminen, johon itsellekin on muodostunut jonkinlaista perspektiiviä tässä näin matkan varrella. Jos 20 vuotta sitten alkoi puolisen miljoonan syöksykierre, ja muutaman satasen rippilahjat varastettiin 2006, niin siitä raikasi prkleet aikansa ja sain ne rippilahjat korkojen ja mopojen kera takaisin, mutta 4-5 vuotta myöhemmin me oltiin kuitenkin "tiimi" ympäri Suomea kun harrastin silloin karting-kisoja AKK:n lisenssin alla, ja hän ajoi välillä Cliota tai Feliciaa kärry takana, auttoi varikolla, auttoi myös työjuttujenikin parissa voimiensa mukaan jne. Ja hädän hetkellä noi prkleet jäi taka-alalle, ja tilanteen mukaan vaihdettiin viisikymppisiä tai soitettiin hätänroon kun hän sai sairauskohtauksia aivosyöpäsairastamisjaksonsa 2015-2019 aikana, ja mä olin psyykkisesti välillä sairaalakunnossa.

Oi aikoja, oi tapoja. En olisi puoli vuotta sitten uskonut tällaista kirjoittavani ikinä 🙄

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      9
      3772
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      206
      3682
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      130
      3382
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3362
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      22
      2237
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1778
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      34
      1555
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32