Olen tapaillut muutaman kerran ujon miehen kanssa. Mies kyllä juttelee ja vastaa aina kysyttäessä, mutta on jotenkin sulkeutuneen oloinen. Miten lähestyä tuollaista miestä? On kuitenkin lempeä ja mukava. Itselläni on myös joitain huonoja kokemuksia menneisyydessä mitkä vaikuttaa, etten uskalla viedä asioita eteenpäin tämän miehen kanssa. Ja ihastuneena olen itsekin ihan lukossa. Eli tällä menolla tämä juttu tuskin etenee. Olen tottunut puheliaisiin miehiin, jotka vie asioita eteenpäin. Kertokaa naiset miten toimitte ujojen miesten kanssa? Miten heitä voisi rohkaista? Ja ujot miehet kertokaa miten teitä pitää lähestyä?
Miten toimia ujon miehen kanssa?
15
1986
Vastaukset
- Anonyymi
Olis kiva tietää, jos niitä tunteita on, että rohkaistuis vaikka viemään ulos, tai keksimään jotain yhteistä tekemistä.
- Anonyymi
Ujoutta ei pidän sekoittaa estyneisyyteen. Sellainen persoonallisuushäiriökin on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ujoutta ei pidän sekoittaa estyneisyyteen. Sellainen persoonallisuushäiriökin on olemassa.
Estyneisyys? Kuka puhui estyneisyydestä? Olen seurustellut elämässäni ja pyytänyt naisia ulos, mutta ujona töksäyttää, että lähteekö toinen esim ulos, niin nainen usein vastaa, ettei viitsi tjms. Ujous johtuu myös pitkälti siitä, että on saanut turpiinsa jo tarpeeksi edellisissä suhteissa.
- Anonyymi
Yhtä hyvin hänellä voi olla lievä masennuskin, joka vie kaiken ilon. Joskus hänelle saattaa tulla parempia päiviä, jolloin hän vaikuittaa puheliammaalta.
Unohteleeko hän asioita paljon? Onko hän vähän hidas tai ei pysty kuuntelemaan nopeatempoista keskustelua tai puhumaan mukana?
Omasta kokemuksesta miehenä, minua harmittaa kun oma kiinnostus on niin hajanaista. Joku päivä tietty henkilö kiinnostaa aivan jumalattomasti ja seuraavana varttina hän ei kiinnosta yhtään. Tuo kaava toistui kokoajan ja usein kyrsi, kun kiinnostus pätki tuollain. Ei vain omasta vaan myös toisen puolesta kun näyttää noin epäselvältä.
Toki olisi hienoa jommankumman tekevän aloitteen tai vihjaavan omista vaikeuksistaan. - Anonyymi
Kuulostaa aika haastavalta jos olette molemmat simpukoita, ainakin noin alkuun. Jommankumman täytyy ruveta ohjastamaan asioita eteenpäin, voipi olla että muuten homma kuihtuu alkuunsa. Paha on lähteä neuvomaan kun kuvio on tuttu vain teille kahdelle. Helppo toki sanoa että suuta auki, mutta eipä se taida niin iisiä kaikille olla.
- Anonyymi
Kyllä simpukoita eli aika samankaltaisia tässä asiassa ollaan. Lisäksi tässä taitaa olla mukana ainakin jommankumman mahdollisesti molempien ihastuminen mikä tekee hommasta vaikeaa. Itse koen, että on enemmän menetettävää, kun on ihastusta ilmassa. Ja lisäksi pelkään, jos mies töksäyttää jotain, kun yritän viedä asioita eteenpäin. Ei ole kyllä yhtään ilkeän oloinen, toki on välillä sulkeutuneen oloinen, kai siksi pelkään miehen reaktioita. Miten saada yhteys tällaiseen mieheen? Miten rentouttaa tunnelmaa ja pysyä itse rentona? Pitääkö miehelle olla tosi ystävällinen ja vaikka kehua tätä? Kai hänen ujous johtuu itsetunnon puutteesta. Miten tällaisen miehen saa avautumaan? Voinko kertoa miehelle, että itsellänikin on vaikeaa, että ujostelem ja jännitän myös..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä simpukoita eli aika samankaltaisia tässä asiassa ollaan. Lisäksi tässä taitaa olla mukana ainakin jommankumman mahdollisesti molempien ihastuminen mikä tekee hommasta vaikeaa. Itse koen, että on enemmän menetettävää, kun on ihastusta ilmassa. Ja lisäksi pelkään, jos mies töksäyttää jotain, kun yritän viedä asioita eteenpäin. Ei ole kyllä yhtään ilkeän oloinen, toki on välillä sulkeutuneen oloinen, kai siksi pelkään miehen reaktioita. Miten saada yhteys tällaiseen mieheen? Miten rentouttaa tunnelmaa ja pysyä itse rentona? Pitääkö miehelle olla tosi ystävällinen ja vaikka kehua tätä? Kai hänen ujous johtuu itsetunnon puutteesta. Miten tällaisen miehen saa avautumaan? Voinko kertoa miehelle, että itsellänikin on vaikeaa, että ujostelem ja jännitän myös..
Hyviä ajatuksia sinulla. Paineiden minimoiminen kohdatessa on tärkein askel, jotta rauhallinen yhteys syntyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hyvin voi kertoa, että ujostelet ja jännität turhia. Kehuja voi kertoa, mutta kannattaa olla pidättyväinen niiden määrässä. Mikään ei ole kauheampaa kuin kuulla falskeja kehuja. Itselle on ainakin täydellinen turn off, jos nainen imartelee liikaa.
Yksi asia kannattaa myös ottaa huomioon. Puhut mielestäni ujoista miehistä kuin jonakin yhtenäisenä ryhmänä. Sellaista ei ole olemassa, siis jotakin kaikille ujoille samanlaista käytöstä tai ajattelutapaa. Ne ovat ennakkoluuloja.
Itselleni toimisi (olen ollut ujo nuoruudessani) sellainen menetelmä, että nainen rohkeasti ehdottaa jotakin tekemistä, mistä hän tykkää (tai parhaimmillaan, mistä molemmat pitäisivät). Mennään siis konserttiin, elokuviin, katselemaan merta tai mitä vain.
Rohkeammalle naiselle voi neuvoksi antaa omalla kohdalla sen, että koskee miestä hellästi vähän kuin huomaamatta. Se rikkoo jäätä tehokkaasti, mutta on tietenkin yksilöllistä, mistä kukin pitää. Voihan joku mies varmaan kauhistuakin "lääppimisestä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hyvin voi kertoa, että ujostelet ja jännität turhia. Kehuja voi kertoa, mutta kannattaa olla pidättyväinen niiden määrässä. Mikään ei ole kauheampaa kuin kuulla falskeja kehuja. Itselle on ainakin täydellinen turn off, jos nainen imartelee liikaa.
Yksi asia kannattaa myös ottaa huomioon. Puhut mielestäni ujoista miehistä kuin jonakin yhtenäisenä ryhmänä. Sellaista ei ole olemassa, siis jotakin kaikille ujoille samanlaista käytöstä tai ajattelutapaa. Ne ovat ennakkoluuloja.
Itselleni toimisi (olen ollut ujo nuoruudessani) sellainen menetelmä, että nainen rohkeasti ehdottaa jotakin tekemistä, mistä hän tykkää (tai parhaimmillaan, mistä molemmat pitäisivät). Mennään siis konserttiin, elokuviin, katselemaan merta tai mitä vain.
Rohkeammalle naiselle voi neuvoksi antaa omalla kohdalla sen, että koskee miestä hellästi vähän kuin huomaamatta. Se rikkoo jäätä tehokkaasti, mutta on tietenkin yksilöllistä, mistä kukin pitää. Voihan joku mies varmaan kauhistuakin "lääppimisestä"."Rohkeammalle naiselle voi neuvoksi antaa omalla kohdalla sen, että koskee miestä hellästi vähän kuin huomaamatta. Se rikkoo jäätä tehokkaasti, mutta on tietenkin yksilöllistä, mistä kukin pitää. Voihan joku mies varmaan kauhistuakin "lääppimisestä"."
En ole ujo mies, vaan ujo nainen. En kuitenkaan usko, että ujo mies ajattelee asiasta kovin eri tavalla. Tosin eiväthän ujot todellakaan ole kaikki samanlaisia.
Lähelle tuleminen ja kosketus ovat hyviä juttuja, kun toisesta oikeasti pitää. Tärkeää on kuitenkin, ettei se tunnu lähentelyltä. Lähentely on epämiellyttävää, vaikka pitäisikin toisesta. Kannattaa ehkä miettiä miten se lähentyminen voisi tapahtua vähän vahingossa, tyyliin ruuhkabussi :D Toinen juttu on se miten menee toisen lähelle. Koskettaminen esim. kädellä on monesta vähän liikaa, jos ei siihen ole tavallaan lupaa. Jos itsellä on kuitenkin tapana esim. puhua paljon käsillä, niin silloin voi koskettaa vahingossakin. Voi myös mennä seisomaan toisen viereen. Silloin voi mennä lähellekin, kunhan ei tuo kasvoja liian lähelle. Se tuntuu monesti tungettelevalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Rohkeammalle naiselle voi neuvoksi antaa omalla kohdalla sen, että koskee miestä hellästi vähän kuin huomaamatta. Se rikkoo jäätä tehokkaasti, mutta on tietenkin yksilöllistä, mistä kukin pitää. Voihan joku mies varmaan kauhistuakin "lääppimisestä"."
En ole ujo mies, vaan ujo nainen. En kuitenkaan usko, että ujo mies ajattelee asiasta kovin eri tavalla. Tosin eiväthän ujot todellakaan ole kaikki samanlaisia.
Lähelle tuleminen ja kosketus ovat hyviä juttuja, kun toisesta oikeasti pitää. Tärkeää on kuitenkin, ettei se tunnu lähentelyltä. Lähentely on epämiellyttävää, vaikka pitäisikin toisesta. Kannattaa ehkä miettiä miten se lähentyminen voisi tapahtua vähän vahingossa, tyyliin ruuhkabussi :D Toinen juttu on se miten menee toisen lähelle. Koskettaminen esim. kädellä on monesta vähän liikaa, jos ei siihen ole tavallaan lupaa. Jos itsellä on kuitenkin tapana esim. puhua paljon käsillä, niin silloin voi koskettaa vahingossakin. Voi myös mennä seisomaan toisen viereen. Silloin voi mennä lähellekin, kunhan ei tuo kasvoja liian lähelle. Se tuntuu monesti tungettelevalta.Ujo nainen antaa hyviä vinkkejä. Koskemisessa on myös "sallittuja alueita", jos asia tuntuu vieraalta. Tuntematonkin mies voi koskea naista hartijoista, käsivarsista tai jopa selästä, kunhan ei tee sitä liian alhaalta. Hiuksia ei pidä koskettaa, koska niitä pidetään yleensä intiimeinä, vaikka ovatkin siinä kaikkien näkösällä.
Hyvä varoitus on myös tuossa lähelle menemisessä: älä astu varpaille! Omille varpailleni on nainen astunut lähennellessään. Laskee fiilistä merkittävästi ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomaalaiset naiset osaavat tämän touhun. Ensinnäkin mainittu töksäytys. Siitä ei pidä vetää itse hernettä nenään. Ei ainakaan pysyvästi. Tee selväksi, ja ymmärrä itsekin se, että hyväksyt toisen sellaisena kuin on.
- Anonyymi
Ujouteen voi kuulua myö estyneisyys. Uskon miehen kyllä tiedostavan ujoutensa ja saattaa olla että myös häpeää sosiaalista taitamattomuuttaan. Miehellä voi olla pelko että olemalla liian aktiivinen pelottaa sinut pois. Jos haluat hänen koskevan sinuun niin anna siihen selkeä mahdollisuus. Hakeudu lähelle kuin "huomaamattasi" .
- Anonyymi
Olen todistanut, kun kaksi ujoa tapasi pari kertaa toisiaan, mutta hommasta ei tullut mitään. Jälkeenpäin kummaltakin kuulin, että tunteita olisi ollut, mutta ei kumpikaan uskaltanut toimia.
Itse neuvoisin, että yhdessä tekeminen voisi oll hyvä keino edetä. Kävelyt, lauta tai korttipelit. Silloin ei tarvitse koko ajan keksiä sanottavaa.
Tanssi tms saattaisi kosketukseen. - Anonyymi
Ei mies ole varmaan ujo. Mies ei vaan usko että joku nainen kiinnostuisi siitä joten ei puhu sulle eikä ole kiinnostunut koska ei usko rakkauteen. Ujot ei olis ees naisten lähellä, mies voi olla lempeä ja rauhallinen luonne, ei puhelias kuten muut mutta se ei tarkoita ettei mies olis hyvä ja kunnollinen. Naiset kun ei koskaan kerro kiinnostusta vaan antavat tylyjä pakkeja joten ei ole ihme jos mies ei sua huomaa.
käske sen olla hiljaa,laittaa silmät kii ja rentoutuu,ja sit otat siltä suihin ja taas käsket panemaan sit sua. kannattaa kokeilla..... itsekkin olen hyvin ujo, mutta minullekkin tapahtui näin ja onnellinen että niin kävi.nyt elämme täydellisessä suhteessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1193412Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 93965
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827