Suomen suosituin räppäri Pyhimys juhlistaa uuden MIKKO-albuminsa julkkareita The Circuksessa perjantaina 3. tammikuuta 2020. Vuoden 2019 Emma Gaalassa peräti kuusi Emmaa-patsasta kahmineen artistin levyjulkkarikeikan liput tulevat myyntiin Lippupisteessä.
Viimeistään vuoden 2018 Tapa poika -albumillaan jättisuosioon nousseen Pyhimyksen edelliset live-setit ovat olleet spektaakkelimaisia. Mm. suuren orkesterin ja teatteritaidetta sisältäneiden ”Neljä vuodenaikaa” -konserttien sekä Matti Mikkolan johtaman Saimaa-yhtyeen kanssa tehtyjen bändikeikkojen jälkeen artisti palaa takaisin rap-juurilleen. Alkuvuodesta 2020 ilmestyvän MIKKO-albumin julkaisukiertueella Pyhimys nousee lavalle pienemmällä ja intiimimmällä kokoonpanolla.
"Mikko on mun ikäluokan yleisin nimi ja samalla yleiskäsite mm. sanoissa baarimikko tai ovimikko. Mikko on siis vähän niin kuin kuka vaan, vaikka samalla se olen just minä. Siksi mun seuraavan albumin nimi on myös MIKKO.
Mä oon tehny tätä musaa nyt 20 vuotta, mutta vasta viimesen vuoden aikana se huomio on kohdistunu ensisijaisesti Mikkoon, siihen ihmiseen niiden biisien takana. Sen takia tuntui luonnolliselta käsitellä minää kokonaisen CD:n verran, kun se kuitenkin on loputon maailma siinä missä ulkoinenkin todellisuus. En halua sanoa, että kyse olisi silti mistään henkilökohtaisemmasta albumista sinänsä, vaan enemmänkin itsereflektiosta sen kautta miten ihmiset heijastaa mulle mun omaa kuvaa niiden käsitysten kautta.
Tää on tavallaan identiteettipoliittinen teko, eli haluan ottaa sen tarinan mun omaan hallintaan ja kertoa sen just niin vääristellen, kuin itse valitsen.”, valottaa Pyhimys tulevaa albumiaan.
Albumilta on tähän mennessä julkaistu singlet "Muistuta mua", "v!@%#mikko" ja "Valo pimeän".
LIPUT:
- enn. alk. 39,50 € @lippu.fi
Pyhimys: Mikko -levyjulkkarit!
Anonyymi
1
173
Vastaukset
- Anonyymi
En ymmärrä kyllä yhtään tän räppärin ylistystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 224024
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu313457Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543274Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu93265Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222889Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod232641Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162340Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122215MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142155Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281747