Minun joulutunnelma lähes ilmainen

Anonyymi

Sain eu ruokaa ja ekotorilta ilmaisia joulukoristeita. Tunnelma on hyvä. Ei minua haittaa ,vaikkei ole kinkkua. On nötkättiä tuossakin. Köttiä se oikeasti,vaan olen keksinyt hassun sanan sille. No tv tuo joulutunnelmaa ohjelmineen. Vähän ostan ehkä glögiä ja vaikkapa maksalaatikkoa. Siitä lähtee joulu.

4

62

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse vähän sama tilanne,jouluruuat ei enää oikeen maistu,Yksi ostettu lahja.Kolmepostikorttia laitoin.Tekstiviesti muille.En ikinä lähde ostohysteriaan,onneksi ei varaakaan tuskin koskaan.Turhaa,kyllä tämä kaikki opettanut säästäväiseksi.Joulu tulee rauhasta,hyvistä ohjelmista tunnelmista,nukkuu hyvin,liikkuu.Hyvää Joulua !,ennen kaikkea voimia, jaksuja

• Anonyymi

On totta että köyhänä on paha nyhjästä tyhjästä. Mutta asenne ratkaisee, kun on edes joulumieltä ja tunnelmaa niin se korvaa paljon muuta.
      Eikä mikään sääntö sano sitä kuinka jouluna pitäisi syödä tms.
      Lahjatkaan eivät merkkaa mitään, turhaa tavaraa. Tärkeämpää on vaikka hyvä seura, jos ei ole ihmisiä seuraksi niin telkastakin tulee jouluna ihan hyvää ohjelmaa.

Se onkin antoisampaa kun ei kaikkea saa rahalla niin voi itse keksiä kaikkea kivaa, olisihan se liian helppoa mennä ja ostaa kaikki mitä tarvitsee, sellaisessa ei ole juhlamieltä yhtään.

Rauhallista joulun aikaa kaikille, sekä köyhille että rikkaille!

• Anonyymi

Ei ole jouluruoka ja joulun tunnelma kallista! Paistettiin uunissa juureksia, lanttua, palsternakkaa, porkkanaa ja punajuurta, niistä jo tuli jouluinen tuoksu ja maistuivatkin kuten joululaatikot. Oli vain paljon helpompi tehdä, maksoi muutaman euron, kun 2kg pussi juureksia maksoi 0,99€ ja tästä syödään monta päivään. Riisipuuroon ainekset ostettiin jo edellisenä jouluna, säilytetty kuivassa kaapissa. Riisipuuro tulee hyvin riisistä ja EU-ruoka-avun maitojauheesta. Joulusillit Lidlistä 2 purkkia maksaa 3€. Perunat 5kg pussi maksoi 2€. Joulukinkku lahjakortilla. Punaviiniä 3 litraa varattu jouluksi ruokajuomaksi maksoi 13€. Kotikaljaa tehdään, ei ole kallista.
      Kirjastosta haetaan kirjoja lainaksi, että on lukemista loppiaiseen asti koko perheellä.
      Joulukoristeiksi ripustin pihakuuseen pantittomia punaisia juomatölkkejä ja 80 os. LED- jouluvalot ostettu viime vuonna Tokmannin alennusmyynnistä 3€.

• Anonyymi

Juuri äsken tuli mieleeni, että miten sitä rakentelisi joulun mutta sitten päätin etten taida laitella mitään. Kinkun ostan ja jonkun laatikon, siinä se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe